Informacja o zakazie odprowadzania wód opadowych do kanalizacji sanitarnej
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-11-03

10 listopada 2025 roku – Urząd Miejski, OPS oraz ZGKiM w Lubieniu Kujawskim będą nieczynne
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-11-03

Uprzejmie informujemy,
że dnia 10 listopada 2025 roku
Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim,
Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
oraz Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
w Lubieniu Kujawskim
będą nieczynne
w związku z dniem wolnym od pracy
w zamian za święto przypadające
w sobotę 1 listopada 2025 roku
ZA UTRUDNIENIA PRZEPRASZAMY
Ogłoszenie – Komisji Budżetowo – Gospodarcza
- Kategorie: dla mieszkańców Komisje Rady Miejskiej
- Opublikowano: 2025-10-30
Przewodnicząca Komisji Budżetowo – Gospodarczej informuje, że 31.10.2025r. (piątek) o godzinie 1330 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej. Omawiana tematyka: Zaopiniowanie stawek podatku rolnego, podatku od nieruchomości i podatku od środków transportowych na 2026 rok
Przewodnicząca
Komisji Budżetowo – Gospodarczej
Boroń Małgorzata
Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Kłóbce serdecznie zaprasza na jesienny Kiermasz Ciast
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-10-27

Otrzymaliśmy kolejne środki na zakupy sprzętu do obrony cywilnej
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-10-24
Decyzją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego Michała Sztybel z dnia 22 października 2025 roku gminie Lubień Kujawski przyznano 229 tys. zł dotacji na zakupy sprzętu służącego do obrony cywilnej. Środki zgodnie z zapotrzebowaniem gminy mają zostać przeznaczone na zakup dwóch zestawów poduszek wysokociśnieniowych oraz dwóch defibrylatorów AED dla OSP Lubień Kujawski oraz OSP Kłóbka a także nożyc hydraulicznych dla OSP Kłóbka. Przyznane środki stanową dotację w wysokości 100% wartości zadań.
Zakończono termomodernizację budynku wielorodzinnego przy ulicy Plac Wolności 27 w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-10-22
Zakończono termomodernizację budynku wielorodzinnego przy ulicy Plac Wolności 27 w Lubieniu Kujawskim. Prace wykonywane były w ramach większego projektu dofinansowanego z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład, którego głównym celem była poprawa jakości powietrza. W Lubieniu Kujawskim w ramach projektu zrealizowano budowę nowych kotłowni gazowych dla czterech budynków wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicy Szkolnej 15 A i 15 B oraz Żwirki i Wigury 1 i 3 a także termomodernizację budynków wielorodzinnych przy ulicy Żwirki i Wigury 1 oraz Plac Wolności 27.



Rewolucja w orzecznictwie KRUS. Uproszczone procedury, szybsze decyzje
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-10-13
Orzeczenia lekarskie będące podstawą do przyznania świadczeń w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego od dziś wydawane są bez konieczności wizyty i badania rolnika. Komisja lekarska podejmie decyzję na podstawie dostarczonej dokumentacji medycznej.
Zmiany w tym zakresie wchodzą w życie 10 października dzięki nowelizacji rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi.
– Nasze orzecznictwo będzie odbywało się zdalnie i to jest bardzo dobra nowina dla mieszkańców wsi – wyjaśnia prof. dr hab. n. med. Łukasz Wicherek, Naczelny Lekarz Kasy. – Dotychczas wydanie decyzji o przyznaniu lub odmowie przyznania świadczenia wiązało się z obecnością pacjenta u lekarza-orzecznika, często nawet wielokrotną. Podobne procedury obowiązywały na poziomie odwoławczym, gdy rolnik musiał stawiać się przed komisją lekarską. Teraz będzie to już możliwe bez udziału pacjenta. Większość spraw zostanie rozstrzygnięta „zaocznie”, co dla rolników oznacza mniej stresujących i kosztownych wizyt u orzecznika i przed komisją lekarską.
Zmiany w orzecznictwie lekarskim KRUS zdecydowanie uproszczą i przyspieszą proces uzyskiwania orzeczeń przez rolników. Mają one duże znaczenie dla ubezpieczonych, którzy ubiegają się o rentę z tytułu niezdolności do pracy, świadczenia powypadkowe i zasiłki chorobowe. Nowe przepisy dotyczą osób, w przypadku których procedura orzecznicza rozpoczęła się jeszcze przed 10 października.
Do tej pory lekarze-orzecznicy z KRUS oceniali zdolność do pracy rolników i członków ich rodzin na podstawie przepisów sprzed ponad 20 lat, zgodnie z którymi stawiennictwo na badaniu było obowiązkowe. A to wiązało się z długim oczekiwaniem w kolejkach, dojazdami, kosztami i dodatkowymi trudnościami, zwłaszcza dla osób starszych lub z ograniczoną mobilnością.
Dodatkowym utrudnieniem była rejonizacja, która utrudniała dostęp do lekarzy specjalistów, zwłaszcza w przypadku chorób rzadkich. Zdalne orzecznictwo umożliwia udział w procesie orzekania specjalistom, których brakuje w regionie zamieszkania rolnika. To nie tylko wygoda, lecz także element walki z niedogodnościami i nierównościami społecznymi, które dotykają mieszkańców wsi.
Tylko w sytuacjach wyjątkowych, gdy dokumentacja medyczna nie będzie wystarczająca, lekarz będzie mógł skierować rolnika na badanie osobiste lub – jeśli ten nie może się stawić – odwiedzić go w domu.
Kto skorzysta na tej zmianie?
Zmiany w procedurach orzeczniczych będą miały wpływ na efektywność działania KRUS. Dzięki digitalizacji i standaryzacji procesów Kasa ujednolici linię orzeczniczą i standardy w orzecznictwie lekarskim. A to ważny element systemu, ponieważ rozproszone orzecznictwo oznaczało czasem różne decyzje w różnych regionach kraju w odniesieniu do tych samych schorzeń, co budziło poczucie niesprawiedliwości i dezorientację wśród ubezpieczonych.
Ten sposób działania usprawni i uwiarygodni interpretację danych przez lekarzy. Pozwoli gromadzić wiedzę o przyczynach zachorowalności rolników i tworzyć indeksy chorób tej grupy zawodowej, a także przewidywać tendencje i dostosowywać aktywność KRUS do faktycznych potrzeb zdrowotnych mieszkańców wsi. Dodatkową nowością będzie wprowadzenie ujednoliconych formularzy orzeczeń lekarskich, które wymagają wpisywania informacji w formie mierzalnych skal oceny stanu zdrowia, a nie tylko opisów tekstowych. Kasa zwiększy także znaczenie rehabilitacji w powrocie do zdrowia z wykorzystaniem Centrów Rehabilitacji Rolników KRUS.
Dla KRUS zmiany oznaczają wymierne korzyści. Cyfryzacja i możliwość pracy zdalnej pozwalają bardziej efektywniej zarządzać orzecznictwem i przeciwdziałać wydłużaniu się kolejek w obliczu kurczącej się kadry lekarskiej. Dla rolnika nowa forma orzecznictwa to większe poczucie bezpieczeństwa i podmiotowości – decyzja szybko przychodzi do domu, bez potrzeby wielokrotnego stawiania się w gabinetach lekarskich i oczekiwania w kolejkach.
Ze zmiany przepisów skorzysta duża grupa rolników. Jak wynika z danych Biura Statystyki KRUS w pierwszym półroczu 2025 roku przed orzecznikami Kasy stanęło ponad 43 tys. osób, w tym ponad 19 tys. z wnioskiem pierwszorazowym. Lekarze Kasy zdecydowali o całkowitej niezdolności do pracy w 8435 przypadkach przy wnioskach pierwszorazowych oraz 16,7 tys. w przypadku wniosków ponownych. Okresową niezdolność do pracy orzeczono w stosunku do 19,1 tys. osób.
Wprowadzone dziś przepisy to sygnał, że najważniejszym priorytetem dla KRUS jest pomoc rolnikom, zwłaszcza starszym i mniej mobilnym, dla których każda podróż do orzecznika czy na komisję lekarską była dużym wyzwaniem. Digitalizacja orzecznictwa KRUS jest nie tylko techniczną innowacją, lecz także ważnym krokiem w przeciwdziałaniu różnym przejawom dyskryminacji i wykluczeniu społeczności wiejskiej.
Ogłoszenie – Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców Komisje Rady Miejskiej
- Opublikowano: 2025-10-10
Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska informuje, że 13.10.2025 r. (poniedziałek) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Omawiana tematyka: niekorzystne zjawiska atmosferyczne w rolnictwie.
Przewodniczący
Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Mirosław Andrzejewski
Zakończono prace związane z zbieraniem , transportem oraz utylizacją azbestu.
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-10-10

Informujemy, że na terenie gminy zakończono prace związane z zbieraniem , transportem oraz utylizacją azbestu. Firma P.H.U. US-KOM Robert Kołodziejski dokonała unieszkodliwienia wyrobów zawierających azbest z 33 nieruchomości o łącznej masie 85,500 [Mg].
Beneficjentami końcowymi programu byli posiadacze obiektów budowlanych z wyłączeniem beneficjentów Działania A1.4.1 w ramach Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększenia Odporności wdrażanego przez Agencje Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Na to zadanie Gmina Lubień Kujawski otrzymała dofinansowanie z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu w ramach Regionalnego Programu Priorytetowego Azbest 2025 w kwocie 30 089,13 zł. Całkowity koszt przedsięwzięcia wyniósł 57 343,14 zł.
Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-15
Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem wprowadzone zostają ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 16.03.2020 r. do dnia 25.03.2020 r. roku wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-13
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w najbliższy poniedziałek tj. 16 marca 2020 roku miejskie targowisko będzie zamknięte.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-13
Osoby, które otrzymują pomoc żywnościową z Caritas przekazywaną za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim a były wezwane na szkolenie w dniu 19 i 20 marca 2020 r. informujemy, że w związku z epidemią koronowirusa Caritas odwołuje szkolenie. Odbędzie się ono w późniejszym terminie, o szczegółach będziemy Państwa informować.
Całkowity zakaz odwiedzin szpitala
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-13
Szanowni Państwo!
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-12
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa bardzo prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim oraz w naszych jednostkach organizacyjnych do spraw absolutnie niezbędnych i pilnych.
Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-11
Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 12.03.2020 r. (czwartek) o godzinie 8:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz
Informacja – sprzedaż siana
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-03
W dniu 13 marca (piątek) o godz. 10:00 odbędzie się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż siana na terenie byłego lotniska w Kaliskach. Należność za zakupione siana płatna na miejscu.
Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-28
ENERGA-OPERATOR S.A. Oddział w Toruniu informuje swoich odbiorców o planowych przerwach w dostawie energii elektrycznej dla miejscowości zasilanych z niżej wymienionych stacji transformatorowych:
- Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.
IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-27
Zapraszamy dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat z terenu Stowarzyszenia LGD (tj. gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Miasto Kowal, Lubraniec, Lubień Kujawski, Lubanie, Włocławek) do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt. „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”. Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie od 2 marca do 24 kwietnia 2020 roku dostarczyć do biura Stowarzyszenia na adres: 87- 850 Choceń, ul. Sikorskiego 12, pracę plastyczną (praca płaska wykonana dowolną techniką, format maksymalnie A4) o tematyce – jak powinno wyglądać miejsce w mojej gminie, w którym chciałabym/chciałbym spędzać wolny czas (np.: plac zabaw, plaża, park linowy itp.).
Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.
Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.
Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.
Do pobrania:
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza III przetarg ustny nieograniczony.
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-27
Budowa zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2025-06-13
Trwa budowa zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej. Ta lokalna firma kupiła we wcześniejszych latach od gminy działkę o powierzchni jednego hektara w sąsiedztwie istniejącej od niedawna małopolskiej firmy GTI Bud. Aktualnie możemy zaobserwować prace przy budowie jej obiektu. Firma Agricola Hydraulika Siłowa prowadzi działalność w zakresie sprzedaży sprzętu zaopatrzenia rolnictwa oraz urządzeń hydraulicznych.



Rozpoczęto prace konserwatorskie ogrodzenia przy Kościele Parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2025-04-18
Rozpoczęto prace konserwatorskie ogrodzenia przy Kościele Parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 500 tys. zł jest w 98% współfinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Inwestycja jest jedną z trzech na którą Gmina Lubień Kujawski otrzymała dotację. W planach na 2025 rok jest również przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim oraz prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce.
Rozpoczęto budowę zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2025-04-04
Rozpoczęto budowę zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej. Ta lokalna firma kupiła we wcześniejszych latach od gminy działkę o powierzchni jednego hektara w sąsiedztwie istniejącej od niedawna małopolskiej firmy GTI Bud. Aktualnie możemy zaobserwować prace przy budowie jej obiektu. Firma Agricola Hydraulika Siłowa prowadzi działalność w zakresie sprzedaży sprzętu zaopatrzenia rolnictwa oraz urządzeń hydraulicznych.
Termomodernizacja budynku wielorodzinnego przy ulicy Żwirki i Wigury 1 w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2025-02-10
Rozpoczęto termomodernizację budynku wielorodzinnego przy ulicy Żwirki i Wigury 1 w Lubieniu Kujawskim. Prace wykonywane są w ramach projektu dofinansowanego z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Zadanie, którego głównym celem jest poprawa jakości powietrza w mieście przewiduje budowę nowych kotłowni gazowych dla czterech budynków wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicy Szkolnej 15 A i 15 B oraz Żwirki i Wigury 1 i 3 w Lubieniu Kujawskim a także termomodernizację w/w. Mając na uwadze uzyskane oszczędności przetargowe oraz dotychczasowe zasady programu umożliwiające rozszerzenie zakresu prac do wysokości pozyskanej dotacji planuje się także wykonanie nowej instalacji grzewczej wraz z pracami termomodernizacyjnymi budynku wielorodzinnego przy ulicy Pl. Wolności 27 w Lubieniu Kujawskim.
Rozpoczęto budowę dojścia do placu zabaw stanowiącego jednocześnie dojazd do działek budowlanych w miejscowości Kaliska
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2025-01-24
Rozpoczęto budowę dojścia do placu zabaw stanowiącego jednocześnie dojazd do działek budowlanych w miejscowości Kaliska. Zadanie o wartości 124 tys. zł realizuje firma EM – BRUK Emil Sobierajski z Szewa gm. Lubień Kujawski. Zadanie było planowane do wykonania w ramach środków funduszu sołeckiego sołectwa Kaliska w latach 2023 oraz 2024 jednak z uwagi na ograniczone środki funduszu zostało przeniesione na 2025 rok. Pierwotnie w ramach funduszu planowano wykonanie jedynie odcinka chodnika do placu zabaw jednak z uwagi na znajdujące się obok działki budowlane zdecydowano o wykonaniu pieszo – jezdni.
Strefa przemysłowa w Lubieniu Kujawskim ma nową drogę dojazdową
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-11-21
Zakończono prace związane z rozbudową ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska – nowy dojazd do strefy. Zakres robót obejmował wykonanie ok. 1400 metrowego odcinka nowej nawierzchni ulicy wraz z podbudową oraz poboczami. Nowy odcinek drogi pozwoli na poprawę skomunikowania terenów inwestycyjnych lubieńskiej strefy przemysłowej. Zadanie zrealizowało konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Rozbudowa ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska na finiszu
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-10-18
Dobiegają końca prace związane z rozbudową ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska – lotnisko. Zakres robót obejmuje wykonanie ok. 1400 metrowego odcinka nowej nawierzchni ulicy wraz z podbudową oraz poboczami. Nowy odcinek drogi pozwoli na poprawę skomunikowania terenów inwestycyjnych lubieńskiej strefy przemysłowej. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-10-01
Trwa budowa pierwszego etapu nowej hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Budowana hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. dotychczasowy wykonawca praz związanych z zakończoną przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.
Lokale do wynajęcia w Gminie Lubień Kujawski
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-09-18
Trwają prace związane z rozbudową ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-08-27
Trwają prace związane z rozbudową ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska. Zakres robót obejmuje wykonanie ok. 1400 metrowego odcinka nowej nawierzchni ulicy wraz z podbudową oraz poboczami. Nowy odcinek drogi pozwoli na poprawę skomunikowania terenów inwestycyjnych lubieńskiej strefy przemysłowej. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Wnioski o szacowanie strat suszowych
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-07-12
W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie, a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-07-04
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl
Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-06-21
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-04-17
O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:
- mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
- działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
- w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
- w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.
Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:
- bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
- za pośrednictwem platformy ePUAP;
- za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
- rejestrowaną przesyłką pocztową.
Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.
Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz
Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-04-17
Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych
O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).
Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi
Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).
Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół
Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.
Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-02-03
Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-01-24

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”
- Kategorie: dla rolników
- Opublikowano: 2023-01-18

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”
- Kategorie: dla rolników
- Opublikowano: 2023-01-18

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.
(więcej…)













































