Dzień Babci i Dziadka w Domu Pomocy Społecznej w Rzeżewie
W dniu 20 stycznia br. w Domu Pomocy Społecznej w Rzeżewie zorganizowano uroczystości z okazji przypadającego w dniach 21-22 stycznia Dnia Babci i Dziadka. Oprawę artystyczną wydarzenia przygotowały przedszkolaki Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim natomiast słodki poczęstunek Koło Gospodyń Wiejskich w Rzeżewie. Życzenia z okazji święta dziękując jednocześnie za zaproszenie złożyli uczestniczący w uroczystościach Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Janusz Zgliński. Spotkanie było także okazją do złożenia gratulacji Pani Edycie Pietrzak wyboru na stanowisko Dyrektora Domu Pomocy w Rzeżewie.
Plac do ćwiczeń street workout powstanie w lubieńskiej strefie przemysłowej
Plac do ćwiczeń street workout powstanie w lubieńskiej strefie przemysłowej. Zadanie o wartości ponad 270 tys. zł jest w 100% finansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu realizowanego w ramach Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Street Workut zlokalizowany ma zostać w obszarze strefy wypoczynku obok zakładu POLCALC i ma stanowić miejsce lokalnej atrakcji na szlaku docelowo planowanych do budowy wokół lubieńskiej strefy przemysłowej ścieżek rowerowo – pieszych. Plac do ćwiczeń street workout obejmował będzie wykonanie dużego i średniego zestawu do street workoutu, zestawu street fitness, zestawu biegacz+wioślarz+orbitrek+rower, karuzeli integracyjnej, dwóch stojaków na rowery, sześciu ławek oraz koszy na śmieci. Inwestycja ma zostać zrealizowana w 2023 roku.
Zaproszenie na prezentację odnowionego grobu Józefa Nowakowskiego
Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”
Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”
Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.
(więcej…)Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”
Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r. do dnia 24 lutego 2023 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.
Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z. o.o. z Włocławka rozpoczęła przebudowę dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Nowe wyposażenie za ponad 280 tys. zł trafiło do Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.
Operacja mająca na celu „Inwestycje w obiekty pełniące funkcje kulturalne lub kształtowanie przestrzeni publicznej” pn. „Zakup wyposażenia do Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim” współfinansowana jest ze środków Unii Europejskiej w ramach działania „Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich” Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.
Przewidywane wyniki operacji: Zwiększenie atrakcyjności oraz innowacyjności oferty kulturalnej Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim poprzez zakup profesjonalnego sprzętu nagłośnieniowego nowoczesnego oświetlenia sceny, wyposażenia sali do zajęć plastycznych, zakupu innowacyjnego sprzętu na zajęcia z programowania komputerowego – robotyki, zakupu sprzętu na zajęcia taneczno-ruchowe oraz fitness, zakup instrumentów do nauki gry.
Nowe wyposażenie za ponad 280 tys. zł trafiło do Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim. Zakupy zrealizowane zostały w ramach projektu współfinansowanego w kwocie ponad 150 tys. zł ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014 – 2020. Nowy sprzęt to głównie wyposażenie nagłaśniające, oświetleniowe, sprzęt do nauki programowania, na zajęcia kreatywne, plastyczne oraz fitness. Udostępnienie i wykorzystanie nowego wyposażenia w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim rozpocznie się po zakończeniu prac związanych z prowadzoną obecnie przebudową obiektu i oddaniu go do użytkowania.
Przypomnijmy, że prowadzone obecnie prace związane z przebudową budynków Centrum Kultury oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim o wartości 2,5 mln zł realizuje Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. Przebudowa obiektów dotyczy m.in. prac związanych z wykonaniem ujednoliconej elewacji frontowej budynków z zastosowaniem współczesnej stylistyki, wymianie okien, drzwi, ocieplenia ścian oraz wykonania nowego pokrycia dachowego. Obecnie realizowany zakres prac jest trzecim i ostatnim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła. Natomiast w drugim także już zrealizowanym etapie wyremontowany został budynek biblioteki.
Przedsiębiorców i pracowników firm MŚP zapraszamy na bezpłatne spotkanie informacyjne online pt. „Fundusze europejskie na szkolenia dla firm”.
Finansowane z funduszy europejskich szkolenia każdy wybierze według własnych potrzeb. Mogą to być szkolenia zawodowe, z kompetencji cyfrowych, związane z zarządzaniem firmą czy związane z nabyciem innych umiejętności potrzebnych w firmie. Mogą to być również szkolenia dla Twoich pracowników. Wybierzesz je indywidualnie dla każdej osoby z bardzo szerokiej oferty dostępnej w Bazie Usług Rozwojowych. Na spotkaniu omówimy zasady ubiegania się o wsparcie, pokażemy niezbędną dokumentację.
Dofinansowanie na szkolenia może wynosić nawet 80 % kosztów.
Naszym gościem będzie przedstawicielka Kujawsko-Pomorskiego Funduszu Pożyczkowego, która omówi zasady ubiegania się o środki w projekcie „Regionalny Fundusz Szkoleniowy”.
Pokażemy także inne projekty szkoleniowe.
Program dostępny jest tutaj
Warunkiem uczestnictwa w webinarium jest przesłanie na nasz adres e-mail: ue.wloclawek@kujawsko-pomorskie.pl zgłoszenia wpisując w tytule WEB 17.01.2023 oraz w treści imię i nazwisko, numer telefonu, adres e-mail. Każdy uzyska od nas zwrotne potwierdzenie.
Dostęp do webinarium jest bardzo prosty. Wystarczy dysponować komputerem oraz dostępem do sieci i połączyć się z nami za pomocą przesłanego, najpóźniej w dniu spotkania, linku.
Zapisać się można również telefonicznie 797 304 126.
Serdecznie zapraszamy!
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska
Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
I.SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.
6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.
7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
11. Wolne wnioski.
12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem
Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html
Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska
Czy już wiesz co chcesz robić w życiu?
Gminne targowisko ponownie otwarte
Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.
Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o zakrycie twarzy i nosa,
o zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.
Uroczyste wręczenie promes w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Trwają prace przy budowie pierwszego etapu hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Przebudowa dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Budynki Centrum Kultury oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim w nowej odsłonie
Ulica Lotnicza w lubieńskiej strefie przemysłowej zyska nową nawierzchnie asfaltową
Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z. o.o. z Włocławka rozpoczęła przebudowę dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Zakończono budowę nowych dróg dojazdowych oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Centrum Dystrybucyjne Dino powiększa inwestycje w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim
W związku z lokalizacją tak dużego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim i przewidywanym wzmożonym ruchem pojazdów gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.
„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie
Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.