STYPENDIA BURMISTRZA 2022/2023 ROZDANE!
CZEŚĆ I CHWAŁA BOHATEROM!
1 września 2022 uczciliśmy pamięć poległych i pomordowanych w okresie II Wojny Światowej. W uroczystości udział wzięły poczty sztandarowe Straży Pożarnej z naszej Gminy – Bilna, Kanibrodu, Kłóbki, Krzewia i Morzyc. Sztandary ZHP i Szkoły Podstawowej z Lubienia Kujawskiego.
W spotkaniu uczestniczyli: Burmistrz, Radni Rady Miejskiej, Księża z Parafii Lubień Kujawski, Dyrektorzy, Nauczyciele, Uczniowie i Harcerze ze Szkoły Podstawowej w Lubieniu Kujawskim oraz reprezentanci Samorządu Mieszkańców.
Wspólnie oddaliśmy hołd Obrońcom Ojczyzny przed przy grobie żołnierzy na Cmentarzu Parafialnym składając wieńce i zapalając znicze. Pamiętamy o poległych w czasie wojny 1939 – 1945, pomordowanych w okresie komunizmu oraz wszystkich Polakach mających w sercu naszą Ojczyznę i pokój na świecie.
Dziękujemy za przybycie i aktywne włączenie się w uroczystość oraz modlitwę za Tych, którzy oddali swoje życie za naszą wolność.
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Elżbieta Wojciechowska
Ogłoszenie o naborze wniosków 5/2022
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”/ poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.
Nr konkursu LGD: 5/2022
Termin składania wniosków: od dnia 13 września 2022 r. do dnia 28 września 2022r. do godz. 15:30
Miejsce składania wniosków: Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki, ul. Sikorskiego 12, 87-850 Choceń
Poniedziałek, środa, czwartek w godz. od 7.30. do 15.30
wtorek od 7.30 do 17.00
piątek od 7.30 do 14.00
Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Tryb składania wniosków:
Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w wersji papierowej (1 sztuka). Zalecane jest załączenie wersji elektronicznej wniosku.
Forma wsparcia: Premia
Zakres tematyczny operacji:
Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.
Załączniki:
- 0 Ogłoszenie premie 5-2022.doc
- 1. Wnosek o przyznanie pomocy.xlsx
- 1. Wniosek o przyznanie pomocy.pdf
- 2. zał. 2 do instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy.pdf
- 2. INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY.pdf
- 3. Biznesplan.docx
- 3. Biznesplan.pdf
- 4. Tabele finansowe.xlsx
- 5. INFORMACJE POMOCNICZE PRZY WYPEŁNIANIU BIZNESPLANU.pdf
- 6. Umowa wraz z załącznikami.zip
- 7. Wniosek o płatność.pdf
- 7. Wniosek o płatność.xlsx
- 8. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność.pdf
- 9. Wykaz faktur lub dokumentów o_równoważnej wartości dowodowej5z.xlsx
- 10. Sprwozdanie z realizacji biznesplanu.pdf
- 11. Informacja pomocnicza do Sprawozdania z Biznesplanu.pdf
- 12. Obowiązujące w ramch naboru waruniki udzielania wsparcia.docx
- 13. Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji.docx
- 14. Cele ogólne i szczegółoweLSR, przedsięwziecia wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy wskaźników.doc
- 15. Lokalne kryteria wyboru operacji (PROW).docx
- 16. Oświadczenie w zakresie promocji projektu i LGD.docx
- 17. Oświadczenie w zakresie wprowadzenia nowych lub udoskonalonych usług turystycznych.docx
- 18. Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu.pdf
- 19. Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznespalnu.pdf
FOMICOM POLSKA Sp. z o.o. dwudziestym czwartym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej
W dniu 29 sierpnia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbył się przetarg w ramach którego firma FOMICOM POLSKA Sp. z o.o. nabyła od gminy za kwotę 200 tys zł teren inwestycyjny o powierzchni hektara stając się tym samym dwudziestym czwartym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej. Firma FOMICOM specjalizuje się w wytwarzaniu, marketingu i sprzedaży przenośnych, autonomicznych systemów poliuretanowych. Ulokowana w Maldegem (Belgia), firma FOMICOM oferuje szeroki zakres systemów poliuretanowych, urządzeń i wyposażenia dla profesjonalnych użytkowników. Według wstępnych deklaracji spółka planuje w lubieńskiej strefie przemysłowej budowę zakładu produkcyjnego w 2023 roku zatrudniając ok. 20 osób.
Obecnie obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha, na których na ok. 180 ha swoje nieruchomości posiadają:
- AGRICOLA
- BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
- CENTRUM WYNAJMU NIERUCHOMOŚCI DINO
- DAN – CAR
- DOMLUX Sp. Jawna
- DORMET
- FOMICOM POLSKA Sp. z o.o.
- F.I.D. DROGTOM Sp. z o. o.
- GOUDEN KORREL
- GREENLAND Sp. z o. o.
- G T I BUD Sp. Jawna
- HYDROTECHNIK 24
- KREISEL Sp. z o.o.
- LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
- MARKET BIEDRONKA
- MARKET WIEWIÓRKA
- MATRO
- NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
- PHU GAWEŁ
- POLMAIS Sp. Jawna
- SOLIDUS MOLEWSKA I WSPÓLNICY Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SUDOMIR
- SULIMA Sp. z o.o.
Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Bagno
Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Bagno. Zadanie o wartości 966 tys zł realizuje Firma Inżynieryjno – Drogowa DROGTOM z Włocławka. W ramach inwestycji wybudowany zostanie prawie półtora kilometrowy odcinek drogi gminnej o nawierzchni asfaltowej, której początek i koniec stanowi droga krajowa nr 91. Zadanie jest współfinansowane w kwocie 170 tys zł ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Jacek Kosmalski oraz kierownik robót Janusz Kański podczas wizytacji placu budowy.
Nabór wniosków na dofinansowanie – Powiatowy Urząd Pracy
Tak wygląda obecnie budowa Centrum Dystrybucyjnego Dino w lubieńskiej strefie przemysłowej
Jak już wcześniej informowaliśmy w lubieńskiej strefie przemysłowej na powierzchni 15 ha trwają prace przy budowie Centrum Dystrybucyjne Dino. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Trasko – Invest z Ostrzeszowa. Nowe centrum dystrybucyjne ma zapewnić płynne dostawy towarów do sklepów Dino na terenie całego regionu. Mowa o nawet czterystu sklepach. Ma także umożliwić „dalszą ekspansję geograficzną sieci”.
W lipcu b.r. Dino dokupiło od Gminy Lubień Kujawski kolejny teren inwestycyjny o łącznej powierzchni 15 ha położony w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Nieruchomość leży w bezpośrednim sąsiedztwie wcześniej kupionych gruntów na których aktualnie powstaje Centrum Dystrybucyjne Dino. Tym samym Dino jest obecnie największym inwestorem w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim dysponując łącznie terenem inwestycyjnym o powierzchni 30 ha.
Informacja o planowanym podwyższeniu prędkości maksymalnej kursowania pociągów na szlaku Kaliska Kujawskie – Czerniewice.
Klub Młodzieżowy – Młodzi Aktywni w Bibliotece
Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi wykonywane przez Zakład dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy:
DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.
Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte
“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?
Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!
Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.
Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”
Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+
W związku z otrzymanymi wytycznymi od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2 oraz mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie uczestników i pracowników Dziennego Domu Senior+ w dalszym ciągu zawiesza się działalność placówki od dnia 26 marca 2020 roku do 10 kwietnia 2020 roku.
Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce
Rozpoczęto remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim
Rozpoczęto remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020. W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.
Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo
Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać wyłącznie elektronicznie w terminie do 4 maja do godz. 10:00. W ramach inwestycji przebudowany zostanie ok. 2 kilometrowy odcinek drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo składający się z dwóch odcinków dróg łączących się z drogą gminną Rzeżewo – Chwalibogowo.
W bieżącym roku w miejscowości Rzeżewo zaplanowany jest również do remontu ponad 2 kilometrowy odcinek drogi powiatowej od skrzyżowania z drogą gminną Sławęckie Góry do skrzyżowania z drogą powiatową Kłóbka – Chodecz. Remont tego odcinka na zlecenie Powiatu Włocławskiego realizować będzie Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka.
Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka wyremontuje budynek Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony, który odbędzie się w dniu 14 maja 2021 r.
Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych wyremontuje drogę powiatową w miejscowości Rzeżewo
Zakończyliśmy przebudowę dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina
Rozpoczęto układanie nowej nawierzchni drogi w miejscowości Golska Huta
Gmina Lubień Kujawski wyróżniona Certyfikatem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
Więcej na stronie GoudenKorrel™
Ogłosiliśmy przetarg na remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim
Z dotacją LGD Dorzecza Zgłowiączki powstaną dwa nowe place zabaw w miejscowościach Bilno i Rzeżewo
„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie
Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.