Trwają prace związane z przebudową ulicy Przejazd w Lubieniu Kujawskim.
Trwają prace związane z przebudową ulicy Przejazd w Lubieniu Kujawskim. Inwestycję o wartości 253 tyś zł realizuje firma KRIS-BUD Krzysztof Świerczyński z Rzeżewa Morzyce gm. Lubień Kujawski. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład Funduszu Inwestycji Strategicznych. Realizację inwestycji poprzedzone zostały prawie dwu letnią procedurą opracowania dokumentacji w trybie specustawy drogowej w ramach, której gmina wykupiła grunty pod drogę oraz uzyskała decyzję realizacyjną.
Przekazano pierwsze środki finansowe na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
W dniu 3 czerwca 2022 roku w Wąbrzeźnie w kancelarii notarialnej Notariusz Agnieszki Marchewki odbyło się walne zgromadzenie wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN – Toruński”, której udziałowcami są gminy: Aleksandrów Kujawski (miasto i gmina), Grudziądz, Lipno, Rypin Toruń, Dobrzyń nad Wisłą, Fabianki, Gruta, Jabłonowo Pomorskie, Kowalewo Pomorskie, Lubień Kujawski, Lubraniec, Łysomice, Skępe, Świecie nad Osą, oraz Wielgie. Podczas zebrania podjęto m.in. decyzję o przekazaniu do zasobu spółki środków finansowych w wysokości 1,4 mln zł, które Gmina Lubień Kujawski pozyskała z Ministerstwa Rozwoju i Technologii, jako szacunkowe 10% wartości planowanych do budowy w Lubieniu Kujawskim bloków mieszkalnych. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM, to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania. Ogłoszenie o naborze wniosków dla osób zainteresowanych najmem lokalu w ramach SIM planowane jest po podpisaniu przez SIM umowy z wykonawcą robót tj. po określeniu wartości poszczególnych lokali mieszkalnych. Na zdjęciu (od lewej) Prezes Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN – Toruński” Filip Szreter, Notariusz Agnieszka Marchewka oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński.
Ewidencja zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków
W związku z obowiązkiem prowadzenia przez gminę ewidencji zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków na podstawie art. 3 ust. 3 pkt 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2021 r. poz. 888 z późn. zm.) zwracamy się do mieszkańców z prośbą o wypełnienie formularza zgłoszenia posiadania zbiornika bezodpływowego (szamba) lub przydomowej oczyszczalni ścieków i dostarczenie do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w godzinach pracy Urzędu, przesłanie pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną – skan podpisanego zgłoszenia należy przesłać na adres e-mail: sekretariat@lubienkujawski.pl w terminie do 01.08 2022 r.
W nowelizacji przepisów Prawa wodnego i innych ustaw, m. in. ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, znajdą się przepisy upoważniające gminy do przeprowadzania kontroli nieruchomości i sprawdzania czy właściciele nieruchomości mają podpisane umowy z firmami trudniącymi się wywozem nieczystości ciekłych. Właściciele nieruchomości, którzy pozbywają się z terenu nieruchomości nieczystości ciekłych są obowiązani do udokumentowania w formie umowy korzystania z usług wykonywanych przez gminną jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorcę posiadającego zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości ciekłych, poprzez okazanie takich umówi i dowodów uiszczania opłat za te usługi.
Za utrudnianie lub udaremnianie pracownikom gminy przeprowadzenia kontroli lub sprawdzenia, czy właściciel nieruchomości wyposażony jest w zbiornik bezodpływowy lub przydomową oczyszczalnię ścieków i czy ma podpisaną umowę na wywóz nieczystości ciekłych, będzie grozić kara grzywny.
Ogłoszenie – XXXV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 17 czerwca 2022 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XXXV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
- Otwarcie XXXV Sesji Rady Miejskiej
- Stwierdzenie quorum
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XXXIV Sesji Rady Miejskiej
- Wybór sekretarza obrad
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE
- Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2022 – 2038.
- Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy.
- Uchwała w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim za 2021 rok.
- Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Lubień Kujawski za 2021 rok.
- Uchwała w sprawie udzielenia Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego wotum zaufania.
- Uchwała w sprawie udzielenia Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego absolutorium z wykonania budżetu za 2021 rok.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad XXXV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
Projekt „Wsparcie osób starszych poprzez kulturę i naukę”
Zapraszamy mieszkańców miasta i gminy Lubień Kujawski do uczestniczenia w projekcie „Wsparcie osób starszych poprzez kulturę i naukę”
Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego realizowany przez Gminę Lubień Kujawski
Okres realizacji od 01.06.2022 . do 30.11.2022 r.
Cel projektu: Wsparcie osób starszych do uczestnictwa w życiu społecznym i kulturalnym. Zakłada się udział uczestników projektu w różnego rodzaju spotkaniach ze specjalistami min. w warsztatach: kulinarnych, obsługi komputera, muzykoterapii, a także przedstawieniach teatralnych, operowych, seansach filmowych, wyjazdach co spowoduje wzrost wiedzy oraz aktywności osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
Całkowita wartość projektu: 54.950,00 zł (słownie: pięćdziesiąt cztery tysiące dziewięćset pięćdziesiąt złotych 00/100)
Dofinansowanie projektu z UE: 50.000,00 (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100)
Poziom wkładu funduszy UE z EFS: 95%
Projekt adresowany jest dla osób:
- zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym lub jest otoczeniem osoby zagrożonej ubóstwem lub wykluczeniem społecznym,
- pełnoletnich,
- które, nie biorą udziału i wcześniej nie brały udziału w innym projekcie objętym wsparciem w ramach projektu realizowanego przez Stowarzyszenie LGD,
- zamieszkujących teren gminy Lubień Kujawski.
Dla uczestników zakwalifikowanych do udziału w projekcie zaplanowano:
- warsztaty integracyjno-animacyjne,
- poradnictwo psychologa,
- poradnictwo dietetyka,
- warsztaty kulinarne, z rękodzieła, z obsługi komputera
- zajęcia z nordic walking, muzykoterapii, gimnastyczne
- wyjazdy do kina, teatru, opery, wycieczki.
Oczekiwane rezultaty:
- liczba osób z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, u których wzrosła aktywność społeczna – 6 osób,
- liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, u których nastąpił wzrost wiedzy lub umiejętności w zakresie wspierania osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym – 2 osoby,
- wskaźnik efektywności społecznej – 5 osób
Wnioski osób chętnych do udziału w projekcie można składać od 20 do 24 czerwca 2022 r. w biurze projektu: Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim, ul. 1-go Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski.
Więcej informacji o projekcie można uzyskać:
● Osobiście w biurze projektu: Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawski, ul. 1-go Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00 lub telefonicznie pod numerem telefonu 54/2555027 od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.00.
● Strona internetowa Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim: www.lubienkujawski.pl
Fotorelacja z wycieczki do Krakowa i Wieliczki – program Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”
W dniach 9 – 11 maja uczniowie klas IV – VIII uczestniczyli w wycieczce do Krakowa i Wieliczki programu Ministra Edukacji i Nauki „Poznaj Polskę”. Głównym celem wycieczki było poznanie najważniejszych zabytków Krakowa wpisanych na Światową Listę Dziedzictwa Kulturowego UNESCO oraz zwiedzenie kopalni Soli w Wieliczce, a także poznanie historii i kultury regionu. Swoją przygodę na małopolskiej ziemi uczniowie rozpoczęli od zwiedzenia założonego ponad 1000 lat temu na wapiennym wzgórzu Opactwa Benedyktynów w Tyńcu. Następnie uczniowie wraz z opiekunami udali się do Kopalni Soli w Wieliczce, gdzie zachwyciła wszystkich Kaplica Św. Kingi.
Drugiego dnia uczniowie zwiedzali Zamek Królewski na Wawelu (Prywatne Apartamenty Królewskie, Dziedziniec Arkadowy, dziedziniec zewnętrzny, Katedrę, Dzwon Zygmunta oraz smoczą jamę). Następnie udali się na Rynek Główny. Tam też mogli zobaczyć – Wieżę Ratuszową, Sukiennice – Galeria Malarstwa XIX w., Kościół Mariacki (Ołtarz Wita Stwosza), ul. Floriańską i Barbakan. Pod słynnym „ oknem papieskim” uwieczniliśmy pobyt wspólnym zdjęciem. To tutaj odpoczywał Papież Jan Paweł II podczas wszystkich swoich pielgrzymek do Polski i tutaj witał młodzież w nieoficjalnych, bardzo serdecznych i emocjonalnych spotkaniach. Na turystycznym szlaku nie mogło zabraknąć ławeczki wybitnych polskich matematyków Stefana Banacha i Ottona Nikodyma, która znajduje się na krakowskich Plantach oraz domu Jana Długosza.
Trzeci dzień rozpoczął się od wizyty w Muzeum Uniwersytetu Jagiellońskiego oraz lekcji muzealnej –„ W 45 minut dookoła świata” oraz wystawy interaktywnej. Następnie młodzież udała się na Kazimierz, który jest miastem/dzielnicą dwóch kultur. Tam też uczniowie zwiedzili Starą Synagogę, Synagogę Bociana, dom Heleny Rubinstein, Synagogę Remuh i cmentarz żydowski, pl. Nowy, Podwórko Schindlera, pl. Wolnica oraz Kościół Bożego Ciała, Kościół św. Katarzyny, na Skałce – Kryptę Zasłużonych.
Czas bardzo szybko minął w miłej atmosferze. Zwiedzając dawną stolicę Polski, młodzież zrobiła ponad dwadzieścia kilometrów pieszo, ale nawet tego nie odczuła. Wszyscy w dobrych humorach, pełni zapału i energii wrócili do domu, z zachwytem opowiadając o miejscach, które zwiedzili. Polska to piękny kraj i należy go poznawać i odkrywać.
Fotorelacja z wycieczki do Ciechocinka “Poznaj Polskę”
Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy za 2021 rok
- Burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy. Sesja, na której przedstawiany będzie raport zaplanowana jest na dzień 17 czerwca 2022r.
- Rada rozpatruje raport podczas Sesji, na której podejmowana jest Uchwała Rady Miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi (tzw. sesja absolutoryjna). Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
- W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób (w gminie do 20 000 mieszkańców). Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została Sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Dzień ten przypada na 15 czerwca 2022 r. Zgłoszenia przyjmowane będą w biurze Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim (pokój nr 14 Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim) w godzinach pracy Urzędu. W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia – wzór zgłoszenia stanowi załącznik niniejszej informacji. Zgłoszenia mieszkańców dokonane po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem.
- Niniejsza informacja wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostanie na stronie internetowej gminy: www.lubienkujawski.pl
Lubień Kujawski otrzymał 9,95 mln zł dotacji w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska
Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
I.SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.
6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.
7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
11. Wolne wnioski.
12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem
Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html
Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska
Czy już wiesz co chcesz robić w życiu?
Gminne targowisko ponownie otwarte
Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.
Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o zakrycie twarzy i nosa,
o zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie
Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo
Centrum Dystrybucyjne Dino największym płatnikiem podatku na terenie gminy Lubień Kujawski
Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o.
Rozpoczęto prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim
Budowa hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl