Radni jednogłośnie uchwalili budżet na 2024 rok

W dniu 22 grudnia 2023 roku podczas czterdziestej ósmej sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim jednogłośnie uchwalili budżet gminy na 2024 rok. Wydatki uchwalonego budżetu gminy na 2024 rok wynoszą ponad 65 mln zł, z czego ponad 32 mln zł przeznaczono na inwestycje. Głównymi zadaniami inwestycyjnymi zaplanowanymi do realizacji w budżecie gminy na 2024 rok są zadania dotyczące budowy i przebudowy dróg gminnych oraz budowy hali widowiskowo-sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Za zgodne uchwalenie budżetu radnym dziękowali Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – główne założenia LSR na lata 2014-2020 CEL OGÓLNY 3 – Rozwój turystyki i agroturystyki oraz podniesienie jakości życia mieszkańców w obszarze komunikacji, rekreacji i wypoczynku

Potrzeba realizacji powyższego celu wynikała ze zdiagnozowanych problemów i potrzeb dotyczących m.in. zbyt słabo rozwiniętej oferty kulturalnej, słabo rozwiniętej infrastruktury turystycznej oraz niskiego wykorzystania zabytków historycznych i dóbr kultury, małego wsparcia na kultywowanie tradycji lokalnych, braku infrastruktury rekreacyjno-wypoczynkowej (baseny, ścieżki rowerowe, place zabaw), braku lub niezadowalającego stanu technicznego dróg lokalnych, niskiego potencjału organizacyjno-finansowego większości organizacji społecznych z obszaru LSR.

W ramach celu ogólnego 3 realizowane było:

  • Przedsięwzięcie 3.1 – Program rewitalizacji infrastruktury turystycznej wraz z rozbudową i modernizacją bazy rekreacyjnej i kulturalnej na terenie LGD
  • Przedsięwzięcie 3.2 – Budowa i przebudowa dróg lokalnych gwarantujących spójność terytorialną w zakresie włączenia społecznego

Źródłem finansowania przedsięwzięć 3.1 i 3.2 był Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020) – działanie LEADER.

Cel ogólny 3 był realizowany poprzez następujące typy operacji:

  • zachowanie dziedzictwa lokalnego,
  • rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej,
  • budowa lub przebudowa publicznych dróg gminnych lub powiatowych.

W zakresie operacji zachowania dziedzictwa lokalnego LGD ogłosiło 1 konkurs. Limit dostępnych środków w ramach ogłoszonego naboru wyniósł 414.591,00 zł. Wnioskodawcami byli m.in. Gmina Lubanie, Stowarzyszenie dla Rozwoju Gminy Choceń oraz Ochotnicza Straż Pożarna w Chodczu. Wnioskodawcy uzyskane dofinansowania przeznaczyli m.in. na przebudowę Gminnego Ośrodka Kultury w Lubaniu, na zachowanie dziedzictwa lokalnego w świetlicach na terenie gminy Choceń a także na zakup instrumentów dla orkiestry dętej OSP w Chodczu.

Na operacje dotyczące rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej LGD ogłosiło łącznie 4 konkursy. Limit dostępnych środków w ramach wszystkich ogłoszonych naborów wyniósł ponad 5.120.000,00 zł. Dzięki uzyskanej pomocy zostały sfinansowane m.in. takie projekty, jak: budowa placu zabaw przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim, budowa dwóch domków infrastruktury turystycznej na terenie Zielonej Szkoły w Goreniu Dużym w gminie Baruchowo, modernizacja publicznej strefy wypoczynku i rekreacji nad jeziorem Lubiechowskim w gminie Kowal, przebudowa placu zabaw w parku im. Leona Stankiewicza w Kowalu, rozbudowa placu zabaw w miejscowości Boniewo, zagospodarowanie terenu przy świetlicy wiejskiej w Wiktorowie w gminie Lubraniec.

W zakresie operacji odnoszących się do budowy lub przebudowy publicznych dróg gminnych lub powiatowych LGD ogłosiło 1 konkurs. Limit dostępnych środków w ramach ogłoszonego naboru wyniósł 2.098.387,00 zł. Wnioskodawcami byli m.in. Gmina Brześć Kujawski, Gmina Boniewo, Gmina Lubraniec, Gmina Miasto Kowal, Gmina Baruchowo, Gmina Kowal, Gmina Choceń oraz Gmina Włocławek. Dzięki uzyskanej pomocy finansowej wnioskodawcy zrealizowali projekty dotyczące przebudowy dróg gminnych w takich miejscowościach jak: Wieniec, Jerzmanowo, Kaniewo, Wola Sosnowa, Sarnowo, Kowal, Goreń Duży, Dębniaki, Śmiłowice, Nowa Wola, Łagiewniki, Telążna Leśna oraz Kruszyn.

Z początkiem roku 2024 LGD będzie wdrażać nową Lokalną Strategię Rozwoju na lata 2021-2027. Umowę na jej realizację podpisaliśmy 12 grudnia 2023r. Więcej szczegółów o jej założeniach już wkrótce na naszej stronie internetowej www.kujawiaki.pl

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Ogłoszenie – XLVIII Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 21 grudnia  2023 r. (czwartek) o godzinie 13:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XLVIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie XLVIII Sesji Rady Miejskiej.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XLVII Sesji Rady Miejskiej.
  4. Wybór sekretarza obrad.
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
  6. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2023 – 2038.
  7. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy Lubień Kujawski na 2023 rok.
  8. Uchwała w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na  lata 2024 – 2038.
  9. Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lubień Kujawski na 2024 rok.
  10. Uchwała w sprawie ustalenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych na 2024 rok dla samorządowego zakładu budżetowego.
  11. Uchwała w sprawie podwyższenia kryterium dochodowego uprawiającego do przyznania pomocy w zakresie dożywiania w formie świadczenia pieniężnego dla osób objętych wieloletnim programem „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028.
  12. Uchwała w sprawie wieloletniego gminnego programu osłonowego w zakresie dożywiania  „Posiłek w szkole i w domu” na lata 2024-2028.
  13. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  14. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  15. Wolne wnioski.
  16. Zakończenie obrad XLVIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej SANIKO Sp. z o.o. z Włocławka nadal będzie odbierać odpady komunalne z Gminy Lubień Kujawski

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej SANIKO Sp. z o.o. z Włocławka nadal będzie odbierać odpady komunalne z Gminy Lubień Kujawski. Jest to następstwem wygranego przez PGK SANIKO Sp. z o.o. przetargu na świadczenie usług polegających na odbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie Gminy Lubień Kujawski na których zamieszkują mieszkańcy. Przedsiębiorstwo w w/w przetargu zaoferowało kwotę 919.50 zł brutto za odebraną tonę odpadów. Jednocześnie informujemy, że nie planuje się w najbliższym czasie zmian opłat za odbiór odpadów od mieszkańców z Gminy Lubień Kujawski.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Firma HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski z Fabianek wybuduje nowe kotłownie gazowe dla czterech budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim

W dniu 8 grudnia br. dokonano otwarcia ofert w przetargu na budowę nowych kotłowni gazowych dla czterech budynków wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicach Szkolnej oraz Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 1 263 189,81 zł złożyła firma HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski z Fabianek. Inwestycja jest planowana do realizacji w ramach dwu milionowej dotacji, jaką gmina otrzymała z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Mając na uwadze uzyskane oszczędności przetargowe oraz dotychczasowe zasady programu umożliwiające rozszerzenie zakresu prac do wysokości pozyskanej dotacji istnieje możliwość wykonania nowej instalacji grzewczej wraz z pracami termomodernizacyjnymi budynku wielorodzinnego przy ulicy Pl. Wolności 27. Realizacja inwestycji ma wpłynąć m.in. na ograniczenie kosztów związanych z ogrzewaniem budynków oraz poprawę stanu powietrza w mieście.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – główne założenia LSR na lata 2014-2020 CEL OGÓLNY 2 – Wzrost udziału społeczności lokalnej w życiu społecznym i kulturalnym na obszarze LGD

Realizacja celu ogólnego 2 miała za zadanie przyczynić się do wzrostu aktywności społeczności lokalnej w tym osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poprzez organizowanie społeczności lokalnej i jej animację, czego efektem miało być ożywienie społeczne na obszarach lokalnych. Dodatkowym efektem była rewitalizacja miejscowości wiejskich, która stanowiła uzupełnienie dla podejmowanych działań aktywizacyjnych.

W ramach celu ogólnego 2 realizowane było: Przedsięwzięcie 2. – Program rewitalizacji obiektów użyteczności publicznej i inicjatyw społecznych, kulturalnych i edukacyjnych, gdzie jednym ze źródeł finansowania tego przedsięwzięcia był Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach osi priorytetowej 11 – Rozwój lokalny kierowany przez społeczność; Działanie 11.1 Włączenie społeczne na obszarach objętych LSR.

W ramach osi priorytetowej 11 – Rozwój lokalny kierowany przez społeczność realizowane były następujące typy projektów:

  1. Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym takich jak: kluby młodzieżowe i inne z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym.
  2. Działania wspierające rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej z wykorzystaniem m. in.: usług wzajemnościowych, samopomocowych, lidera lub animatora aktywności lokalnej oraz obywatelskiej i inne rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej.

Grupę docelową stanowiły osoby:

  • zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. Zakładana liczba osób według zawartej umowy grantowej wynosiła 610 osób. Faktycznie objętych wsparciem zostało 971 osób, co stanowi 159% zaplanowanej liczby osób.
  • z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. Zakładana liczba osób według zawartej umowy grantowej wynosiła 154 osoby. Faktycznie objętych wsparciem zostało 315 osób, co stanowi 205% zaplanowanej liczby osób.

Całkowita kwota dofinansowania przyznanego w ramach projektów grantowych Stowarzyszenia LGD Dorzecza Zgłowiączki w ramach osi 11 wynosiła  3 966 765,00 złLGD podpisała łącznie 90 umów z Grantobiorcami na ogólną kwotę 3 947 430,94 zł.

W RAMACH TYPU PROJEKTU:

Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym takich jak:

  • kluby młodzieżowe
  • i inne z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym

Stowarzyszenie LGD ogłosiło łącznie 4 konkursy, w których złożono 37 wniosków o powierzenie grantu zaś do realizacji przyjęto 35 projektów.

W RAMACH TYPU PROJEKTU:

Działania wspierające rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej z wykorzystaniem m. in.:

  • usług wzajemnościowych, samopomocowych
  • lidera i animatora aktywności lokalnej oraz obywatelskiej
  • i inne rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej

Stowarzyszenie LGD ogłosiło łącznie 6 konkursów, w których złożono 68 wniosków o powierzenie grantu zaś do realizacji przyjęto 55 projektów.

W wyniku realizacji umowy grantowej w ramach osi 11 zostały osiągnięte następujące wskaźniki rezultatu:

  • osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, u których wzrosła aktywność społeczna. Zakładana liczba osób według zawartej umowy grantowej wynosiła 342 osoby. Faktycznie wskaźnik ten osiągnęło 725 osób, co stanowi 212% zaplanowanej liczby osób.
  • wskaźnik efektywności społecznej. Zakładana liczba osób według zawartej umowy grantowej wynosiła 208 osób. Faktycznie wskaźnik ten osiągnęło 677 osób, co stanowi 325% zaplanowanej liczby osób.
  • osoby z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym u których nastąpił wzrost wiedzy lub umiejętności w zakresie wspierania osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym. Zakładana liczba osób według zawartej umowy grantowej wynosiła 109 osób. Faktycznie wskaźnik ten osiągnęło 286 osób, co stanowi 262% zaplanowanej liczby osób.

Więcej na kujawiaki.pl

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Poznaliśmy oferty na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim

SIM „KZN-Toruński” Sp. z o.o. dokonał otwarcia ofert w prowadzonym przetargu na  budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 16 472 881,12 zł złożyła firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Przedmiotem zamówienia jest budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z miejscami postojowymi na terenie działek oznaczonych numerami 307/12, 307/13, 307/14, 307/15 oraz części działki nr 307/4, położonych w obrębie ewidencyjnym miasta Lubień Kujawski. Na terenie działki planuje się budowę trzech parkingów na 10, 10 i 42 miejsc postojowych w tym 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnością oraz 2 wiat śmietnikowych. Dodatkowo na działce przewidziano miejsce dla niewielkiego placu zabaw. W pasie przyległym do miejsc postojowych (dz. nr 307/4) planuje się wykonanie nasadzeń izolacyjny (żywopłot) oraz niskich stanowisk oświetleniowych. Przedmiotowe budynki zlokalizowane u zbiegu ul. Parkowej oraz Żwirki i Wigury. Planuje się wykonanie dwóch zjazdów do ul. Żwirki i Wigury oraz jednego do ul. Parkowej. 
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Uwaga na osoby podszywające się pod pracowników Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

Szanowni Państwo,

Otrzymaliśmy informację, iż odwiedzają Państwa w domach osoby, które twierdzą, iż działają z ramienia Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim i proszą o podpisanie dokumentów dotyczących kontroli zbiorników bezodpływowych i przydomowych oczyszczalni ścieków.

Informujemy, że Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim aktualnie nie prowadzi takich działań. Przypominamy również, że działania realizowane przez pracowników Urzędu Miejskiego są poprzedzone oficjalną korespondencją, bądź informacją na stronie internetowej Urzędu i nigdy nie są związane z pobieraniem opłat.

Próby oszustwa związane z takimi wizytami należy zgłaszać dyżurnemu Komisariatu Policji w Lubieniu Kujawskim (tel. 47 753 18 10).

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Gmina Lubień Kujawski otrzyma ponad milion złotych z programu “Rozświetlamy Polskę”

Rozstrzygnięto dziewiątą edycję Programu Inwestycji Strategicznych poświęconą modernizacji infrastruktury oświetleniowej. Gminie Lubień Kujawski przyznano 1 185 000 złotych dotacji. Wsparcie dotyczy modernizacji infrastruktury oświetleniowej, której efektem będzie poprawa efektywności energetycznej przez obniżenie energochłonności oświetlenia. Przyznane dofinansowanie wynosi 80 proc. wartości inwestycji, wkład własny samorządu to 20 proc. Wymiana oświetlenia w ramach otrzymanej dotacji dotyczyła będzie terenu całej gminy za wyjątkiem miasta Lubień Kujawski, ścieżki nad lubieńskim jeziorem oraz strefy mieszkaniowo – inwestycyjnej miejscowości Kaliska gdzie w 2021 roku wymieniono 280 opraw na energooszczędne w technologii LED.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Bada Bus

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774
1 4 5 6 7 8 102

Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi wykonywane przez Zakład dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy:

DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte

“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?

Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!

Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.

Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”

Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Komunikat – Lasy Państwowe

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Ostrzeżenie meteorologiczne – przymrozki

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+

W związku z otrzymanymi wytycznymi od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2  oraz mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie uczestników i pracowników Dziennego Domu Senior+ w dalszym ciągu zawiesza się działalność placówki od dnia 26 marca 2020 roku do 10 kwietnia 2020 roku.

Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr: 
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Ostrzeżenie meteorologiczne – Przymrozki

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774
1 2 3 4 5 6

Firma DELMAR z Włocławka modernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z modernizacją systemu grzewczego budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 358 tys zł realizuje firma DELMAR z Włocławka. W ramach aktualnie realizowanego etapu prac będącego pierwszym z trzech planowanych modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły w okresie wakacyjnym ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys zł w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

W lubieńskiej strefie inwestycyjnej oficjalnie zainaugurowano budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW

W dniu 29 lipca br. w lubieńskiej strefie inwestycyjnej odbyła się oficjalna inauguracja rozpoczęcia prac związanych z budową na obszarze ponad 8 ha elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW. Symbolicznego wbicia łopaty dokonali z ramienia Inwestora Prezes Justyna Sawicka i Ryszard Słowiński, przedstawiciel Generalnego Wykonawcy Arkadiusz Frukacz oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński. Inwestycja realizowana jest z wykorzystaniem najnowszych technologii m. in. dwustronnego modułu fotowoltaicznego o mocach znamionowych 455W typu Bifacial. Panele te są wykonane z obu stron ze szkła hartowanego. To, co je wyróżnia, to warstwa aktywna z przodu i z tyłu panelu. Pozwala ona na absorpcję światła z dwóch stron co czyni je najbardziej efektywnymi na rynku. Generalnym Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum jednych z największych deweloperów farm fotowoltaicznych – 4MAX Development Sp. z o. o. oraz T&T Proenergy Sp. z o.o. Inwestycja realizowana jest przez spółki celowe KALISKA PV 1 SP. Z O.O., KALISKA PV 2 SP. Z O.O., KALISKA PV 3 SP. Z O.O. w ramach projektu inwestycyjnego Spółki Greenland. Aktualnie rozpoczęty etap I polega na budowie elektrowni o mocy 3 MW. Prace rozpoczęły się na początku lipca br., a planowany termin ich zakończenia to 31.12.2021 r. W II kwartale przyszłego roku rozpocznie się budowa II etapu elektrowni, tj. 2 MW.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Gmina kupiła od powiatu cztery działki położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków

W dniu 24 czerwca br. w Kancelarii Notarialnej Joanny Fąfary we Włocławku Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński działający w imieniu Gminy Lubień Kujawski podpisał akt notarialny ze Starostą Włocławskim Romanem Gołębiewskim oraz Członkiem Zarządu Powiatu Agatą Wojtkowską działającymi w imieniu Powiatu Włocławskiego na mocy którego gmina kupiła od powiatu cztery działki o pow 4400 m2. położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków. Gmina nabyła od powiatu powyższe nieruchomości w trybie bezprzetargowym za kwotę 156 tys zł brutto. Po podpisaniu aktu burmistrz podziękował władzom powiatu w szczególności staroście za decyzję umożliwiającą gminie realizacje zamierzenia inwestycyjnego. Planuje się, że na powyższych działkach pobudowane zostaną w najbliższym czasie dwa budynki wielorodzinne o łącznej liczbie 64 mieszkań. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej we współpracy z Krajowym Zasobem Nieruchomości. Krajowy Zasób Nieruchomości to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. KZN ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace remontowe budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

W dniu 31 maja br. w miejscowości Kanibród gm. Lubień Kujawski Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. zrealizowała firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała łącznie 100% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020 – 60% oraz w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 40%. W ramach zrealizowanej inwestycji przebudowano drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o łącznej długości ponad 6 km oraz wybudowano chodnik o długości 0,5 km  w miejscowości Kanibród. W uroczystości symbolicznego przecięcia wstęgi gminę reprezentowali Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Wiesław Gontarek, Andrzej Matusiak oraz Andrzej Sierakowski.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace remontowe przy budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości 320 tys. zł jest Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. W ramach remontu wymieniona zostanie stara drewniana stolarka okienna, wykonane zostanie nowe pokrycie dachowe oraz nowa elewacja zewnętrzna. Obecnie realizowane prace są drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Już jest! W Gminie Lubień Kujawski działa “Publiczny Internet dla każdego”

Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, przyznało Gminie Lubień Kujawski dofinansowanie na utworzenie hotspotów. Gminy mogły ubiegać się o dofinansowanie (bon) na budowę publicznych dostępów do internetu na swoim terenie, którego maksymalna kwota dofinansowania wynosiła 64 368 zł.


Środki w całości pokryły koszty instalacji hotspotów w 11 lokalizacjach, które umieszczone zostały w najczęściej uczęszczanych przez mieszkańców miejscach. Warto nadmienić, iż projekt został zrealizowany bez wkładu własnego gminy a jego realizacja zakończyła się w maju 2021 r.

Poniżej miejsca w których zostały zlokalizowane punkty bezpłatnego dostępu do internetu:

Wewnętrzne punkty dostępu:

  1. Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim,
  2. Dworzec PKS w Lubieniu Kujawskim.

Zewnętrzne punkty dostępu:

  1. Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, Otwarta Strefa Aktywności oraz miasteczko rowerowe),
  2. Stadion Miejski w Lubieniu Kujawskim,
  3. Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim,
  4. Plaża nad j. Lubieńskim,
  5. Otwarta Strefa Aktywności nad j. Lubieńskim, przy wjeździe do miasta.
  6. Żłobek Samorządowy w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, park oraz Otwarta Strefa Aktywności),
  7. Targowisko Miejskie,
  8. „Szubienica” w Kamiennej (obszar: Otwarta Strefa Aktywności, boisko oraz plac zabaw)
  9. Dworzec PKP w Kaliskach.

Do  interakcji z użytkownikami sieć Publiczny Internet dla każdego z identyfikatorem SSID „Publiczny Internet dla każdego” wykorzystuje specjalny portal autoryzacji, poniżej instrukcja nawiązania połączenia z siecią o indentyfikatorze SSID “Publiczny Internet dla każdego”:

  1. Na urządzeniu z którego będziemy korzystać należy odnaleźć sieć WiFi o nazwie “Publiczny Internet dla każdego”
  2. Zaakceptować regulamin korzystania z usługi
  3. W celu nawiązania połączenia nacisnąć przycisk “kliknij aby połączyć”

Więcej informacji o samym projekcie na stronie www.gov.pl

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Zakończyliśmy prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna

Zakończyliśmy prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna. Zadanie realizowane było w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację w wysokości 95% kosztów jej realizacji. W ramach zadania przeprowadzono remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz wykonano siłownię zewnętrzną, plac zabaw oraz boisko o nawierzchni syntetycznej. Prace o wartości 770 tys. zł zrealizowała firma KRIS-BUD Krzysztof Świerczyński z Rzeżewa gm. Lubień Kujawski. Remont budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu jest elementem jednego z zakresu działań w ramach Programu rewitalizacji miejscowości Kamienna w ramach, którego m.in. aktualnie rozpoczął się nabór uczestników do projektu „Klub pracy – aktywna Kamienna”.

Więcej o rekrutacji do projektu „Klub pracy – aktywna Kamienna”

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Firma HYDROTECHNIK24 kolejnym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej

W dniu 14 maja br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim przeprowadzony został przetarg nieograniczony w wyniku, którego firma HYDROTECHNIK24 kupiła od gminy działkę inwestycyjną. Działka będąca przedmiotem przetargu ma powierzchnię 0,6 ha i położona jest w lubieńskiej strefie przemysłowej w sąsiedztwie firm NOVATEK Green Energy Sp. z o.o. oraz GTI Bud Sp. Jawna. Firma HYDROTECHNIK24 dołączyła tym samym do grona inwestorów, którzy już we wcześniejszych latach nabyli grunty pod inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej tj.:

  1. BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
  2. POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
  8. DORMET
  9. GTI Bud Sp. Jawna
  10. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  11. AGRICOLA
  12. DOMLUX Sp. Jawna
  13. GREENLAND Sp. z o. o.
  14. DAN – CAR
  15. MATRO
Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Gmina Lubień Kujawski otrzyma kolejne dotacje z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 26 kwietnia 2021

Premier Mateusz Morawiecki przyznał kolejne pieniądze na remont i budowę nowych dróg w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (edycja 2021). Wśród zadań gminnych, które otrzymały wsparcie na liście podstawowej Województwa Kujawsko – Pomorskiego znalazło się zadanie gminy Lubień Kujawski dotyczące planowanej do przebudowy w 2021 roku drogi gminnej w miejscowości Kłóbka. Wartość przyznanej na to zadanie dotacji wynosi 432 tys. zł i stanowi 60% wartości tego zadania. Oprócz w/w inwestycji na liście rezerwowej funduszu znalazły się jeszcze dwa zadania gminy Lubień Kujawski dotyczące budowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa oraz przebudowy ulic Pogodnej i Szkolnej wraz z budowa parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Łączna wartość przyznanej na te dwa zadania dotacji wynosi prawie 4,5 mln zł i stanowi 50% ich wartości.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774
1 3 4 5 6 7 13

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774
1 2 3 4 5
Wszystkie odsłony: 1139222 , odsłony dziś: 2774
Zamknij