Festiwal Chopin en VACANCES 2021 we dworach i krajobrazach Polski

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

PROJEKT: „Wsparcie osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i niepełnosprawnych w Lubieniu Kujawskim” NR: RPKP.09.03.02-04-0064/20

Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy poinformować Państwa o rozpoczęciu realizacji projektu pt.: „Wsparcie osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i niepełnosprawnych w Lubieniu Kujawskim”. Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020, Działanie 09.03. Rozwój usług zdrowotnych i społecznych, Poddziałanie 09.03.02 Rozwój usług społecznych, a okres jego realizacji trwa od 01.04.2020 r. do 30.11.2022 r.

Projekt realizowany jest przez Gminę Lubień Kujawski w partnerstwie z PROJECT HUB SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ

Celem projektu jest zwiększenie dostępu do usług społecznych dla 60  osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym (w tym 36 kobiet) potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu, w tym osób niepełnosprawnych zamieszkujących w rozumieniu Kodeksu Cywilnego gminę Lubień Kujawski poprzez realizację dla wyżej wymienionych, usług społecznych mających służyć zaspokojeniu ich indywidualnych potrzeb wynikających z potrzeby wsparcia w codziennym funkcjonowaniu (usług opiekuńczych i specjalistycznych usług opiekuńczych świadczonych w miejscu zamieszkania, działalność Klubu Seniora, utworzenie wypożyczalni sprzętu wspomagającego), wsparcie ich opiekunów faktycznych (szkolenia i poradnictwo) i przeszkolenie opiekunek które zaangażowane zostaną do realizacji usług opiekuńczych w projekcie.

W ramach projektu planowane jest następujące wsparcie:

  1. Dla osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym, które potrzebują wsparcia w codziennym funkcjonowaniu:
  2. usługi opiekuńcze świadczone w miejscu zamieszkania
  3. specjalistyczne usługi opiekuńcze świadczone w miejscu zamieszkania
  4. wypożyczalnia sprzętu opiekuńczego i wspomagającego
  5. utworzenie Klubu Seniora, w ramach którego będą organizowane m.in.:
  6. warsztaty zajęciowe – rozwijanie umiejętności i zainteresowań
    w grupach
  7. gimnastyka rekreacyjna – m.in. joga, aerobik, ćwiczenia na zdrowy kręgosłup
  8. spotkania ze specjalistami w dziedzinie zdrowia- psychologami, lekarzami
  9. wyjścia do kina/teatru/na koncert/basen
  • W ramach Wsparcia Opiekunów Faktycznych będą świadczone następujące usługi:
    • szkolenia w tematach:
      • Metody pielęgnacyjne – opieka nad osobą niesamodzielną.
      • Sposoby aktywizowania podopiecznych.
      • Metody pracy z podopiecznym cierpiącym na deficyty pamięci.
    • wsparcie psychologa dla  opiekunów faktycznych zgłaszających taką potrzebę mające na celu poprawę kondycji psychicznej oraz wsparcie opiekunów w rozwiązywaniu problemów psychologicznych, m.in. poprzez wzmocnienie umiejętności radzenia sobie z trudnymi emocjami
      i nagromadzonym stresem.
    • dyżury pracowników socjalnych z Ośrodków Pomocy Społecznej, w czasie których opiekunowie faktyczni będą mogli uzyskać  informacje na temat źródeł wsparcia, pomocy w wypełnianiu dokumentów urzędowych, wsparcia w kontaktach z instytucji pomocowych innych niż OPS.

Szczegóły dotyczące warunków otrzymania danego rodzaju wsparcia znajdują się
w Regulaminie projektu.

Całkowita wartość projektu: 1 412 562,00 zł, Wartość dofinansowania: 1 271 305,80 zł, w tym Europejski Fundusz Społeczny: 1 200 677,70 zł , Budżet Państwa: 70 628,10 zł

Biuro projektu: Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

nr telefonu: 54 255 50 27

Dokumenty rekrutacyjne:

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Ruszyły prace remontowe budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Ruszyły prace remontowe budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą prac o wartości 320 tys. zł jest Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. Zadanie jest drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński wraz z Przewodniczącym Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Markiem Małachowskim podczas wizytacji rozpoczynających się prac.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Punkt Szczepień Powszechnych

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Projekt Sejm Dzieci i Młodzieży

Dwie uczennice Szkoły Podstawowej w Lubieniu Kujawskim – Alicja i Adrianna biorą udział w tegorocznej edycji projektu Sejmu Dzieci i Młodzieży. Tym razem motywem przewodnim tego konkursu jest postać Kardynała Stefana Wyszyńskiego. Dziewczyny w ramach projektu stworzyły stronę na facebooku, gdzie udostępniają wszystkie swe działania. Wybrały się do Kościoła pw. Świętego Prokopa Męczennika w Kłóbce, Kościoła pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim oraz do Kościoła pw. Świętej Anny w Sokołowie, aby przybliżyć parafianom postać Kardynała, gdyż był on wielkim Polakiem i miał ogromny wpływ na historię kościoła jak i historię Polski. Jednej z nich udało się również wygłosić krótką prezentacją na temat Prymasa Tysiąclecia na antenie Radia Maryja.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Gmina Lubień Kujawski otrzymała ponad 66 tys. zł. na funkcjonowanie Dziennego Domu „Senior+”

Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej ogłosiło wyniki konkursu tegorocznej edycji programu „Senior+”. W 2021 r. resort przeznaczy na ten program 60 mln zł. Dzięki temu powstanie ponad 2,5 tys. nowych miejsc wsparcia dla osób starszych, a dofinansowanie otrzyma blisko 14 tys. istniejących.

Celem programu jest tworzenie nowych oraz wspieranie już istniejących placówek przyjaznych seniorom, w których osoby starsze mogą wspólnie spędzać czas, a także brać udział w zajęciach i warsztatach.

– Seniorzy, jeżeli zdrowie im na to pozwala, chcą być aktywni, także na emeryturze. W naszych działaniach przywiązujemy dużą wagę do stworzenia osobom starszym warunków do aktywnego i satysfakcjonującego życia po zakończeniu aktywności zawodowej. Przykładem takich zabiegów jest właśnie program „Senior+”, który m.in. zapobiega wykluczeniu osób starszych  powiedziała minister rodziny i polityki społecznej Marlena Maląg.

Więcej o wynikach tegorocznego konkursu tutaj

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Jak sprawdzić tożsamość rachmistrza

W związku z rozpoczęciem pracy przez rachmistrzów telefonicznych od 4 maja br., informujemy w jaki sposób można zweryfikować jego tożsamość:

1.Poprzez specjalnie przygotowaną aplikację dostępną na stronie https://rachmistrz.stat.gov.pl/

2.Poprzez kontakt z infolinią spisową numerem 22 279 99 99 , wybierz 1 – Narodowy Spis Powszechny Ludności i Mieszkań, a następnie 2 – weryfikacja tożsamości rachmistrza.

Aby spisać się bezpiecznie należy pamiętać, że:

  • Rachmistrzowie będą dzwonić z numeru 22 828 88 88 i aż do odwołania nie będą odwiedzać respondentów w domach.
  • Rachmistrz spisowy ma oficjalny identyfikator wydany przez Wojewódzkie Biuro Spisowe zawierający imię i nazwisko,  numer, godło, informację o przetwarzaniu danych osobowych.
  • Jeśli obowiązek spisowy został już zrealizowany przez Internet albo poprzez infolinię spisową nikt nie będzie dzwonić do respondentów w tej sprawie. Takie kontakty mogą być próbą wyłudzenia danych.
  • Rachmistrz nie zapyta o zarobki, oszczędności, cenne przedmioty w domu, numer konta, PIN do karty czy dane logowania do bankowości internetowej. Takie pytania mogą wskazywać na próbę wyłudzenia danych.
  • W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do wiarygodności i rzetelności rachmistrza spisowego, prosimy zaistniały incydent niezwłocznie zgłaszać na infolinię spisową lub do właściwego Gminnego Biura Spisowego w swoim miejscu zamieszkania.

Po weryfikacji rachmistrza i uzyskaniu pewności, że dzwoni w celu przeprowadzenia spisu, prosimy mieć na uwadze, że zgodnie z ustawą nie można odmówić mu podania danych.

Przypominamy, że wszystkie dane przekazane w spisie są objęte tajemnicą statystyczną regulowaną przez ustawę o statystyce publicznej i służą wyłącznie zbiorczym analizom statystycznym. Każda osoba biorąca udział w spisie ma zapewnioną pełną anonimowość. Osoby wykonujące prace spisowe są zobowiązane do przestrzegania tajemnicy statystycznej. Za jej niedotrzymanie grożą sankcje, w tym kara pozbawienia wolności. 

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Jedyna taka impreza w Polsce eROBOCZE SHOW w tym roku w Lubieniu Kujawskim

Jeżeli sytuacja epidemiologiczna na to pozwoli 11 września tego roku w Lubieniu Kujawskim (na lotnisku) odbędzie się kolejna, 9 już edycja eRobocze SHOW. Koparki, ładowarki, spycharki, wozidła, narzędzia robocze, sprzęt telematyczny oraz geodezyjny, materiały eksploatacyjne, a nawet narzędzia ręczne – wszystko to zgromadzone w jednym miejscu, dostępne do oglądania i testowania przez cały dzień. A na dodatek: konkurencje z cyklu Polskiej Ligi Operatorów, strefa zabaw dla dzieci i przyjazna, operatorska atmosfera. Oto eRobocze SHOW!. Impreza odbywa się cyklicznie, dwa razy w roku, w różnych częściach Polski. Organizatorzy byli już we Włocławku, Dąbrowie Górniczej, Przasnyszu, Sosnowcu, Turku, Grodzisku Mazowieckim i nieopodal Legnicy. Dzięki ciągłym zmianom położenia eRobocze SHOW dociera do operatorów w różnych regionów kraju. Obecność imprezy na terenach inwestycyjnych w Lubieniu Kujawskim będzie okazją do promocji gminy a w szczególności promocji strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim.

Więcej o eROBOCZE SHOW na stronie: https://erobocze.pl/erobocze-show

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

”Zapobiegać. Ochraniać. Uodparniać.”

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Trwają kolejne prace remontowe przy budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Kanibrodzie

Trwają kolejne prace remontowe przy budynku remizy Ochotniczej Straży Pożarnej w Kanibrodzie. W bieżącym roku w budżecie gminy Lubień Kujawski dla OSP Kanibród przewidziano środki m.in. na utwardzenie parkingu przed budynkiem, wykonanie elewacji oraz ogrodzenia. Wszystkie prace mają na celu polepszenie jakości funkcjonowania jednostki oraz przyczyniają się do poprawy wizerunku wsi. W ostatnich latach w Ochotniczej Straży Pożarnej w Kanibrodzie wykonywano także szereg innych prac remontowych, do których z najważniejszych zaliczyć należy wykonanie nowego pokrycia dachu wraz z montażem instalacji fotowoltaicznej, remont sali i pomieszczeń gastronomicznych, ocieplenie budynku czy wykonanie przydomowej oczyszczalni ścieków. Jednostka od 2015 roku posiada także nowy lekki samochód do działań ratowniczo gaśniczych. Na zdjęciu burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Andrzej Sierakowski oraz Druhenki i Druhowie z OSP Kanibród podczas wizytacji placu budowy, podczas którego dokonano wyboru kolorystyki elewacji budynku remizy.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641
1 62 63 64 65 66 102

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem wprowadzone zostają ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 16.03.2020 r. do dnia 25.03.2020 r. roku wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w najbliższy poniedziałek tj. 16 marca 2020 roku miejskie targowisko będzie zamknięte.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas

Osoby, które otrzymują pomoc żywnościową z Caritas przekazywaną za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim a były wezwane na szkolenie w dniu 19 i 20 marca 2020 r. informujemy, że w związku z epidemią koronowirusa Caritas odwołuje szkolenie. Odbędzie się ono w późniejszym terminie, o szczegółach będziemy Państwa informować. 

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Całkowity zakaz odwiedzin szpitala

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Szanowni Państwo!

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa bardzo prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim oraz w naszych jednostkach organizacyjnych do spraw absolutnie niezbędnych i pilnych.

Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 12.03.2020 r. (czwartek) o godzinie 8:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

 Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz

                                 

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Informacja – sprzedaż siana

W dniu 13 marca (piątek) o godz. 10:00 odbędzie się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż siana na terenie byłego lotniska w Kaliskach. Należność za zakupione siana płatna na miejscu.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej

ENERGA-OPERATOR S.A. Oddział w Toruniu informuje swoich odbiorców o planowych przerwach w dostawie energii elektrycznej dla miejscowości zasilanych z niżej wymienionych stacji transformatorowych:

  • Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”

Zapraszamy dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat z terenu Stowarzyszenia LGD (tj. gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Miasto Kowal, Lubraniec, Lubień Kujawski, Lubanie, Włocławek) do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt. „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”.  Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie od 2 marca do 24 kwietnia 2020 roku dostarczyć do biura Stowarzyszenia na adres: 87- 850 Choceń, ul. Sikorskiego 12, pracę plastyczną (praca płaska wykonana dowolną techniką, format maksymalnie A4) o tematyce – jak powinno wyglądać miejsce w mojej gminie, w którym chciałabym/chciałbym spędzać wolny czas (np.: plac zabaw, plaża, park linowy itp.).

Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.

Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.

Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.


Do pobrania:

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza III przetarg ustny nieograniczony.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641
1 3 4 5 6

Nawozy marki GoudenKorrel™ nowym produktem lubieńskiej strefy przemysłowej

Firma Polcalc Sp. z o.o. działająca od 2009 roku na terenie lubieńskiej strefy przemysłowej w związku z dynamicznym rozwojem firmy zaprezentowała swój nowy produkt tj. nawozy wieloskładnikowe marki GoudenKorrel™. Jak podaje firma GoudenKorrel™ to koncepcyjna linia nawozów wieloskładnikowych. Projekt ten jest efektem rozległej sieci współpracy brytyjskich, niemieckich, holenderskich i polskich naukowców, agronomów, technologów, rolników i górników, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dobroczynnej siły polihalitu. Filozofią GoudenKorrel™ jest samodoskonalenie! Stale monitorujemy potrzeby rolników, dobierając optymalne receptury i rozwiązania technologiczne. Najbardziej zaawansowane produkty tej linii, tzn. Vervactor® i Belenus® oparte są o unikatowe rozwiązanie – G2D Nodens Technology™. Dzięki temu rolnicy otrzymują szybko i trwale działający, łatwo rozpuszczalny granulat. Produkt jest prosty w przechowywaniu i wysiewie, gwarantuje skuteczność i łatwość aplikacji.

Więcej na stronie GoudenKorrel™

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Firma Matro nowym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej

W dniu 14 stycznia br. w kancelarii notarialnej w Gostyninie Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz właściciele firmy Matro, Jolanta i Roman Tomaszewscy podpisali akt notarialny na mocy, którego firma nabyła od gminy w przetargu za kwotę 418 tys. zł prawo własności działki inwestycyjnej o powierzchni 1.5 ha. Działka będąca przedmiotem aktu położona jest w lubieńskiej strefie przemysłowej w sąsiedztwie nowego targowiska oraz niedawno inaugurującego w strefie marketu „Wiewiórka”. Według deklarowanych informacji nowy inwestor planuje na zakupionej nieruchomości budowę obiektu usługowo – handlowego z branży rolnej. Firma Matro dołączyła tym samym do grona inwestorów, którzy już we wcześniejszych latach nabyli grunty pod inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej tj. m.in.:

  1. BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
  2. POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
  8. DORMET
  9. G T I Bud Sp. Jawna
  10. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  11. AGRICOLA
  12. DOMLUX Sp. Jawna
  13. GREENLAND Sp. z o. o.
  14. DAN – CAR
Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Sześć firm złożyło swoje oferty na przebudowę dróg gminnych Narty – Wola Olszowa

W dniu 11 stycznia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert na zadanie inwestycyjne dotyczące przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwota ok. 2 mln zł złożyła firma Drogtom z Włocławka. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Więcej informacji na BIP.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Tereny Inwestycyjne

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 11 stycznia 2021
Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Stacja uzdatniania wody w Nartach ma nową instalację fotowoltaiczną

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 grudnia 2020

Nowa instalacja fotowoltaiczna o mocy 29,335 kWp będzie produkowała energie elektryczną na potrzeby Stacji uzdatniania wody w Nartach. Wyprodukowana energia pozwoli w przyszłości na wprowadzenie oszczędności w wydatkach na jej zakup. Instalacja jest jednym z elementów większego gminnego projektu w ramach którego powstanie na terenie gminy 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła na budynkach gospodarstw domowych oraz użyteczności publicznej. Instalacje fotowoltaiczne oraz pompy ciepła o całkowitej wartości 889 tys. zł montuje firma PRO-ECO Sp. z o.o. z Gdyni. Na realizację zadania gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Zgodnie z zawartą z Wykonawcą umową rzeczowa realizacja inwestycji planowana jest do marca 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Funduszu Dróg Samorządowych. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w terminie do 11 stycznia 2021 r. do godz. 13:00.

Więcej informacji na BIP.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Aż 8 ofert w przetargu na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

W dniu 16 grudnia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. W prowadzonym postępowaniu aż 8 wykonawców złożyło swoje oferty a najkorzystniejszą cenowo z kwotą 465 tys. zł złożył Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach zadania zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Gmina Lubień Kujawski podpisała umowę na dofinansowanie budowy 11 punktów bezpłatnego dostępu do internetu.

Gmina Lubień Kujawski w ramach naboru do projektu nr POPC.01.01.00-IP.01-00-006/19 Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 I Osi priorytetowej POPC – „Powszechny dostęp do szybkiego internetu” Działania 1.1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” Publiczny internet dla każdego w dniu 25 listopada 2021r. podpisała umowę z Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach, której w gminie zostanie wybudowana sieć punktów bezpłatnego internetu dla mieszkańców.

Gmina Lubień Kujawski na realizację zadania otrzymała dofinansowanie w kwocie 63 368,00 zł.

Punkty dostępu do bezpłatnego internetu dla każdego zostaną zlokalizowane w miejscach użyteczności publicznej, w których dostęp do internetu przysłuży się w dużej mierze całej gminnej społeczności oraz turystom, którzy odwiedzą Naszą Gminę. Publiczne punkty dostępu do internetu zostaną zainstalowane w instytucjach użyteczności publicznej jak i zewnętrznej przestrzeni ogólnodostępnej.

Wewnętrzne punkty dostępu będą zlokalizowane w:

  1. Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim
  2. w budynku Dworca PKS w Lubieniu Kujawskim,

natomiast zewnętrzne punkty umiejscowione będą:

  1. Budynek Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim (obszar: wejścia do szkoły, boisko szkolne, placu zabaw, Otwarta Strefa Aktywności oraz miasteczko rowerowe),
  2. Stadion Miejski w Lubieniu Kujawskim,
  3. Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim,
  4. Amfiteatr nad j. Lubieńskim,
  5. Otwarta Strefa Aktywności (także nad j. Lubieńskim, przy wjeździe do miasta, blisko centrum miasta),
  6. Budynek Żłobka Samorządowego w Lubieniu Kujawskim (obszar: teren żłobka oraz domu seniora, plac zabaw, park oraz Otwarta Strefa Aktywności),
  7. Targowisko Miejskie,
  8. „Szubienica” w Kamiennej (obszar tegorocznej rewitalizacji, powstanie Otwarta Strefa Aktywności, boisko oraz plac zabaw),
  9. Dworzec PKP w Kaliskach.
Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Trwa remont budynku „Szubienicy” w miejscowości Kamienna

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 20 listopada 2020

Trwają prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu za budynkiem w miejscowości Kamienna. Wykonawcą prac jest firma KRIS-BUD Krzysztof Świerczyński z Lubienia Kujawskiego. Zadanie będzie realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dofinansowanie w wysokości 95% kosztów realizacji zadania. W ramach inwestycji planuje się remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz budowę na działce za budynkiem siłowni zewnętrznej, placu zabaw oraz boiska o nawierzchni syntetycznej.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Gminne inwestycje drogowe realizowane w 2020 roku

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 20 listopada 2020

Rok 2020 był dla samorządu Lubienia Kujawskiego kolejnym obfitującym w szereg realizowanych inwestycji drogowych. Nowe nawierzchnie zyska do końca roku łącznie ponad 10 km dróg gminnych m.in. w miejscowościach Dziankówek, Wola Dziankowska, Gliznowo, Kaczawka, Kaliska, Kanibród, Beszyn i Szewo. Inwestycje były realizowane w oparciu o dotacje pozyskane przez gminę m.in. z Funduszu Dróg Samorządowych oraz Funduszu z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej. Pomimo angażowanych corocznie dużych nakładów finansowych na budowę dróg w wielu miejscowościach ciągle brakuje dróg o nawierzchni asfaltowej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców w tym zakresie w 2021 roku planowane są kolejne inwestycje drogowe m.in. w miejscowościach Gole, Chwalibogowo, Narty, Wola Olszowa, Kaliska, Kłóbka oraz Miasto Lubień Kujawski. Realizacja w/w inwestycji a także ewentualnie kolejnych jest każdorazowo uzależniona od pozyskanych dotacji zewnętrznych.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641
1 6 7 8 9 10 13

„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku z siedzibą w Kowalu zaprasza na szkolenie „Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy”, które odbędzie się w dniu 18 kwietnia 2024 roku o godz. 10.00, w Sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk

Dzisiaj, 20 lutego, rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk. W całej Polsce ma się pojawić ponad sto blokad na drogach. W gminie Lubień Kujawski protestujący wyjadą na drogę krajową 91 z miejscowości Chojny jadąc do Włocławka po drodze blokując węzeł autostrady A1 w Kowalu. Rolnicy żądają wstrzymania importu towarów rolnych z Ukrainy, wycofania się z europejskiego Zielonego Ładu i odbudowy hodowli w Polsce. Poza tym domagają się pomocy suszowej, dopłat do zbóż, rzepaku, mleka i nawozów, a także do innych produktów rolnych, np. malin i miodu. Apelują także o inwestycje w infrastrukturę eksportową. Do protestu rolników dołączają także myśliwi. W symbolicznym geście poparcia rolniczych postulatów w strajku udział wzięli przedstawiciele władz samorządowych gminy Lubień Kujawski.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach

Środki wypłacane bez wniosku i brak konieczności wnoszenia wkładu własnego i brak obowiązku sprawozdawczości z wykorzystania pieniędzy – Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wyjaśniło zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc. 

Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji. 

Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Szkolenie Chemizacyjne

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Płatność dla małych gospodarstw

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”

UWAGA

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.

Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Program Czyste Sołectwo

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641
1 2 3 5
Wszystkie odsłony: 1147704 , odsłony dziś: 641
Zamknij