Dyżur telefoniczny w ZUS
Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął wysyłkę deklaracji podatkowych PIT za 2020 r. Trafią one do wszystkich osób, które w zeszłym roku chociaż raz pobrały świadczenie z ZUS, np. emeryturę, rentę lub zasiłek. W tym roku ZUS jednak nie rozlicza świadczeniobiorców z nadpłatą podatku. Warto więc skorzystać
z dyżuru telefonicznego z ekspertami ZUS i dowiedzieć się więcej na ten temat. Dyżur na temat nowych zasad rozliczenia podatku osób pobierających emerytury i renty odbędzie się 2 i 3 lutego. Podczas dyżuru eksperci wyjaśnią m.in.:
- kto otrzyma z ZUS PIT 11A, a kto PIT 40A ,
- czy osoby, które otrzymają PIT 11A muszą rozliczyć się z urzędem skarbowym,
- kto musi samodzielnie rozliczyć się z urzędem skarbowym,
- zasady sporządzania i wysyłania przez ZUS PIT-ów po osobie zmarłej,
- zmiany w realizacji wniosków o niestosowanie zmniejszenia zaliczki na podatek.
Eksperci będą dyżurować 2 lutego w godz. 9-12.00 pod numerem telefonu 52 34 18 704 oraz 3 lutego w godz. 9-11.00 pod numerem 502 008 688 – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Informacja dla mieszkańców miejscowości Chojny, Rzegocin, Modlibórz.
OBWIESZCZENIE Burmistrza Lubienia Kujawskiego o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego
OBWIESZCZENIE Burmistrza Lubienia Kujawskiego o wyłożeniu do publicznego wglądu projektu miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w obrębach ewidencyjnych
Kaliska i miasto Lubień Kujawski (STREFA MIESZKALNO-PRZEMYSŁOWA) wraz z prognozą oddziaływania na środowisko w dniach od 28 stycznia 2021 r. do 1 marca 2021 r. w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pok. nr 18, od poniedziałku do piątku w godz. od 8.00 do 15.00.
Na podstawie art. 17 pkt. 9 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 293 z późn. zm.), art. 39 ust. 1 i 2 , art. 46 ust. 1 pkt 1 oraz art. 54 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 283 ze zm.) oraz Uchwały nr X/75/2019 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 10 października 2019 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla obszaru położonego w obrębach ewidencyjnych Kaliska i miasto Lubień Kujawski (STREFA MIESZKALNO-PRZEMYSŁOWA), zawiadamiam o możliwości zapoznania się z projektem planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko. Projekt planu wraz z prognozą oddziaływania na środowisko jest dostępny (w trakcie wyłożenia do publicznego wglądu) w wersji elektronicznej na stronie internetowej gminy: http: www.lubienkujawski.pl Dyskusja publiczna nad przyjętymi w projekcie planu rozwiązaniami odbędzie się w dniu 9 lutego 2021 r. o godz. 15.30 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, 87-840 Lubień Kujawski, ul. Wojska Polskiego 29. Każdy może wnieść uwagi do projektu planu i prognozy oddziaływania na środowisko.
Uwagi mogą być wnoszone w formie papierowej na adres Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, 87-840 Lubień Kujawski, ul. Wojska Polskiego 29, w formie elektronicznej poprzez ePUAP lub za pomocą poczty elektronicznej na adres:sekretariat@lubienkujawski.pl Uwagi należy wnieść w nieprzekraczalnym terminie do dnia 22 marca 2021 r. Organem właściwym do rozpatrzenia uwag jest Burmistrz Lubienia Kujawskiego. Uwagi złożone po upływie wskazanego wyżej terminu, pozostawia się bez rozpatrzenia.
Więcej informacji na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim tutaj
Ostanie dni na zgłoszenie się do Małego ZUS plus
Do 1 lutego przedsiębiorcy mają czas, aby zgłosić się po raz pierwszy do „Małego ZUS plus”, który uprawnia do płacenia niższych składek na ubezpieczenia społeczne. Nie dotyczy to składki zdrowotnej, którą przedsiębiorca opłaca w pełnej wysokości. Z „Małego ZUS plus” w województwie kujawsko-pomorskim obecnie korzysta około 13 tys. płatników, w całej Polsce 300 tys.
„Mały ZUS plus” adresowany jest między innymi dla tych, którzy prowadzili działalność gospodarczą w poprzednim roku przez co najmniej 60 dni i nie przekroczyli rocznego przychodu w wysokości 120 tys. zł. Jeśli działalność gospodarcza była prowadzona krócej, limit przychodu wylicza się proporcjonalnie do liczby dni prowadzenia firmy.
Do „Małego ZUS plus” można się zgłaszać od początku roku. Przedsiębiorca, który chce korzystać z „Małego ZUS plus” i spełnia warunki, powinien zgłosić się do ulgi maksymalnie do 1 lutego. Może to zrobić składając w ZUS odpowiednie dokumenty: ZUS ZWUA – wyrejestrowanie z dotychczasowym kodem ubezpieczenia oraz ZUS ZUA lub ZUS ZZA – zgłoszenie do ubezpieczeń z kodem właściwym dla „Małego ZUS plus”: 05 90 albo 05 92. Osoba, która korzystała z „Małego ZUS plus” w ubiegłym roku i nadal spełnia warunki w 2021 r. nie musi ponownie zgłaszać się do ulgi – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.
Pozostali przedsiębiorcy tj. ci, którzy rozpoczną lub wznowią prowadzenie pozarolniczej działalności gospodarczej albo spełnią warunki do ulgi po 24 stycznia 2021 r. (np. po zakończeniu okresu 24 miesięcy korzystania z „preferencyjnych składek” na ubezpieczenia społeczne), zgłaszają się do małego ZUS plus w terminie 7 dni od zaistnienia zmiany.
Co ważne każdy korzystający z „Małego ZUS plus” w 2021 r. musi przekazać ZUS DRA cz. II albo ZUS RCA cz. II. z informacją o rocznym przychodzie, rocznym dochodzie oraz formach opodatkowania z tytułu prowadzenia działalności gospodarczej. Dokumenty te płatnik składa razem z kompletem rozliczeniowym za styczeń 2021 r. (odpowiednio w terminie do 10.02 lub 15.02) lub w pierwszym miesiącu, w którym wznowił/rozpoczął na nowo działalność prowadzoną w 2020 r. (w terminie do 10 albo 15 dnia następnego miesiąca).
Jak wyliczyć podstawę wymiaru składki
Kwota składek przy „Małym ZUS plus” zależy od dochodu. Podstawą ich wymiaru jest połowa przeciętnego miesięcznego dochodu uzyskanego z działalności w poprzednim roku. Nie zmienił się sposób obliczania minimalnej i maksymalnej podstawy wymiaru składek. Musi się ona mieścić pomiędzy 30 proc. minimalnego wynagrodzenia, a 60 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia, czyli między 840 zł a 3155,40 zł w 2021 roku.
Ulga, ale nie dla wszystkich
Z małego ZUS plus wykluczeni są przedsiębiorcy, którzy rozliczają się na podstawie karty podatkowej z jednoczesnym zwolnieniem sprzedaży od podatku VAT oraz ci, którzy prowadzą także inną pozarolniczą działalność (np. jako wspólnik spółki jawnej). Z ulgi nie skorzysta także osoba, która wykonuje działalność dla byłego lub obecnego pracodawcy w ramach tego, co robiła dla niego jako pracownik w bieżącym lub poprzednim roku kalendarzowym.
Przedsiębiorca może korzystać z „Małego ZUS plus” przez 36 miesięcy w ciągu kolejnych 60 miesięcy prowadzenia działalności. Ulga nie jest przeznaczona dla osób, które dopiero założyły swoją działalność. One mogą skorzystać z innych możliwości. Najpierw 6-miesięczna „ulga na start”, a następnie dwa lata „preferencyjnych składek” opłacanych od podstawy równej 30 proc. minimalnego wynagrodzenia. Wszystkie te ulgi są dobrowolne, ale warto pamiętać, że opłacanie niższych składek przełoży się w przyszłości na wysokość wypłacanych świadczeń z ubezpieczenia chorobowego, wypadkowego oraz ubezpieczenia emerytalnego i rentowego. Niższe składki, to niższe świadczenia – tłumaczy rzeczniczka.
Powiat Włocławski opracowuje dokumentację projektową rozbudowy drogi powiatowej Modlibórz – Kłóbka – Chodecz
Biuro Projektów Budowlanych Sp. z o.o. z Gdańska na zlecenie Powiatu Włocławskiego opracowuje dokumentację projektową rozbudowy drogi powiatowej Modlibórz – Kłóbka – Chodecz. Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia dokumentacja oprócz poszerzenia i wykonania nowej nawierzchni asfaltowej na całym odcinku drogi ma obejmować wykonanie chodnika/ścieżki pieszo-rowerowej na odcinku od granicy pasa drogowego drogi krajowej nr 1 do miejscowości Kłóbka, o szerokości nawierzchni co najmniej 2,5m, oraz chodnik/ścieżkę pieszo-rowerową w miejscowości Kłóbka o szerokości nawierzchni co najmniej 3m. Chodnik w miejscowości Kłóbka w rejonie parkingu skansenu do łuku w kierunku jeziora o szerokości nawierzchni co najmniej 1,5m. Chodnik/ścieżkę pieszo-rowerową na odcinku od miejscowości Sobiczewy do miejscowości Chodecz o szerokości nawierzchni co najmniej 2,5m.
Nawozy marki GoudenKorrel™ nowym produktem lubieńskiej strefy przemysłowej
Firma Polcalc Sp. z o.o. działająca od 2009 roku na terenie lubieńskiej strefy przemysłowej w związku z dynamicznym rozwojem firmy zaprezentowała swój nowy produkt tj. nawozy wieloskładnikowe marki GoudenKorrel™. Jak podaje firma GoudenKorrel™ to koncepcyjna linia nawozów wieloskładnikowych. Projekt ten jest efektem rozległej sieci współpracy brytyjskich, niemieckich, holenderskich i polskich naukowców, agronomów, technologów, rolników i górników, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dobroczynnej siły polihalitu. Filozofią GoudenKorrel™ jest samodoskonalenie! Stale monitorujemy potrzeby rolników, dobierając optymalne receptury i rozwiązania technologiczne. Najbardziej zaawansowane produkty tej linii, tzn. Vervactor® i Belenus® oparte są o unikatowe rozwiązanie – G2D Nodens Technology™. Dzięki temu rolnicy otrzymują szybko i trwale działający, łatwo rozpuszczalny granulat. Produkt jest prosty w przechowywaniu i wysiewie, gwarantuje skuteczność i łatwość aplikacji.
Więcej na stronie GoudenKorrel™
Szczepienia przeciw COVID-19 – rusza infolinia w sprawie darmowego transportu dla seniorów
W związku z ruszającymi od 25 stycznia br. szczepieniami przeciw COVID – 19 informujemy, że osoby z niepełnosprawnością mające problemy z dojazdem do punktu szczepień będą mogły skorzystać z darmowego transportu, który zorganizują jednostki Ochotniczych Straży Pożarnych z Krzewia, Kłóbki, Morzyc oraz Bilna. W celu umówienia dowozu do punktu szczepień należy zadzwonić na infolinie do gminnego Koordynatora ds. szczepień: 602-430-760. Jednocześnie informujemy, że w Gminie Lubień Kujawski powołano dwa punkty szczepień Ośrodek Zdrowia w Kłóbce oraz Ośrodek Zdrowia w Lubieniu Kujawskim.
Umowy dotacji na rzecz rozwoju sportu podpisane
W dniu 15 stycznia br. w sali kominkowej Domu Seniora w Lubieniu Kujawskim, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński podpisał umowy dotacji z przedstawicielami organizacji i klubów sportowych działających w gminie na rzecz rozwoju sportu. W ramach podpisanych umów w bieżącym roku dotacje otrzymają Klub Sportowy „Lubienianka” w kwocie 120 tys. zł., UKS „Lubienianka” w kwocie 23 tys. zł., Klub Karate Tradycyjnego ZANSHIN w kwocie 6 tys. zł. oraz Akademia Piłkarska „Młody Lubień” w kwocie 8 tys. zł.
Z unijnym wsparciem powstanie na terenie gminy 71 nowych instalacji fotowoltaicznych
Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu ogłosił wyniki naboru wniosków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020 w zakresie wspieranie wytwarzania i dystrybucji energii pochodzącej ze źródeł odnawialnych – montaż instalacji fotowoltaicznych i pomp ciepła. Wśród pozytywnie ocenionych projektów, którym przyznano dofinansowanie znalazło się zadanie Gminy Lubień Kujawski dotyczące budowy 71 instalacji fotowoltaicznych na terenie gminy. Wartość przyznanej dotacji wynosi prawie milion złotych co stanowi 50% wartości inwestycji netto. Nowe instalacje mają być wykonywane na budynkach gospodarstw domowych mieszkańców, którzy w 2019 roku zgłosili deklaracje udziału w projekcie. Realizację zadania planuje się w latach 2021 – 2022.
Poniżej Lista rankingowa
Będą maseczki dla seniorów
W związku z kolejnymi obostrzeniami rządu w walce z koronawirusem gmina Lubień Kujawski zamówiła maseczki ochronne dla seniorów z naszej gminy. Każda osoba powyżej 60 roku życia otrzyma zapakowaną maseczkę wraz z instrukcją obsługi. Maseczki trafią do skrzynek pocztowych mieszkańców. Pamiętajmy, że noszenie maseczek nie chroni nas w 100% przez zarażeniem, ale z pewnością zmniejsza ryzyko zachorowań na COVID-19.
Ogłoszenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego
Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej
Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem nadal obowiązują ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 14.04.2020 r. do odwołania wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów, szczególne przypadki nie pozostają bez pomocy.Pracownicy Ośrodka pomagają osobom przewlekle chorym, samotnym, starszym, niepełnosprawnym, reagujemy na każde zgłoszenie. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Wojewody Kujawsko-Pomorskiego działalność Dziennego Domu Senior+ do 24 kwietnia br. nadal pozostaje zawieszona. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
Obowiązek zasłaniania ust i nosa już wkrótce, a zasady bezpieczeństwa na dłużej
Od 16 kwietnia (czwartek) każda osoba na ulicy będzie miała obowiązek zasłaniania ust i nosa. Zmianie ulegną także terminy matur i egzaminu ósmoklasisty. Oprócz tego przedłużamy obowiązywanie wszystkich dotychczasowych zasad bezpieczeństwa. To oznacza, że ograniczenia w przemieszczaniu się, czy limity wiernych w kościołach obowiązują również podczas świąt wielkanocnych.
Więcej na gov.pl
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony
Newsletter ZUS
Tarcza antykryzysowa – konkretne wsparcie z ZUS
Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.
Obowiązujące od 1 kwietnia nowe rozwiązania prawne przewidują m.in. zwolnienie małych firm, zgłaszających do dziewięciu osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 roku. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnienia z przychodem do 15 681 zł, czyli 300 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2020r., którzy opłacają składki tylko za siebie. Poza tym rozpoczęcie działalności musi nastąpić przed 1 lutego br. – informuje Krystyna Michałek rzecznik regionalny województwa kujawsko-pomorskiego.
Zarówno przedsiębiorca, jak i pracujące dla niego osoby zachowają prawo do świadczeń zdrowotnych i z ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia i osoby z nimi współpracujące zachowują prawo do świadczeń w razie choroby i macierzyństwa, jeżeli były w dobrowolnym ubezpieczeniu chorobowym na 1 lutego 2020 roku.
Ze zwolnienia ze składek nie skorzystają firmy, które znajdowały się w trudnej sytuacji w grudniu 2019 r. i miały zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy. Co ważne, jeżeli przedsiębiorca na 31 grudnia 2019 r. miał zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy, ale zawarł z ZUS do tego dnia umowę o rozłożenie należności z tytułu składek na raty i umowę tę realizuje, będzie mógł być zwolniony z opłacania należności za okres od marca do maja 2020 r.
(więcej…)Zawieszenie działania projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego
Szanowni Państwo,
W związku z zagrożeniem epidemiologicznym na terenie UE oraz wprowadzonymi i przyszłymi działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce, w celu zminimalizowania możliwych do wystąpienia negatywnych skutków zawiesza się działanie projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego „Równy start – lepsze jutro – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół z terenu ORSG Powiatu Włocławskiego”.
Niniejszy komunikat obowiązuje do odwołania i może ulec zmianom.
INFORMACJA DLA OSÓB OBJĘTYCH KWARANTANNĄ – Odbiór odpadów
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje że śmieci wytworzone przez osoby objęte kwarantanną na terenie Gminy Lubień Kujawski, zostaną odebrane od Nich po uprzednim kontakcie telefonicznym i ustalonym terminie.
Kontakt do Zakładu: 54-284-30-31
Zgodnie z instrukcją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 18 marca 2020 r. odpady z kwarantanny m.in:
1. Powinny być zapakowane w podwójne worki przeznaczone do zwykłych odpadów komunalnych.
2. Odbiór odpadów odbywa się bez bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą odbywającą kwarantannę.
3. Worki z odpadami z miejsc kwarantanny powinny być oznaczone przywieszoną do nich kartką z napisem: “kwarantanna” (przywiązana, przyszyta zszywaczem itp.)
W załączniku Instrukcja Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.
Trwa rozbudowa drogi powiatowej nr 2928 C Modlibórz- Kłóbka-Chodecz
Trwają prace związane z rozbudową drogi powiatowej nr 2928 C Modlibórz- Kłóbka-Chodecz. Zadanie na zlecenie Powiatu Włocławskiego realizuje firma Transpol Lider Sp. z o.o. z Inowrocławia. Zakres prac obejmuje wykonanie nowej nawierzchni jezdni, zjazdów, ciągów pieszo-rowerowych, chodników, remont istniejących przepustów, reprofilacja istniejących rowów oraz budowę sieci kanalizacji deszczowej. Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 27,5 mln zł. Na jej realizację powiat pozyskał 14 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Centrum Dystrybucyjne Dino powstaje w lubieńskiej strefie przemysłowej
W lubieńskiej strefie przemysłowej na powierzchni 15 ha trwają prace przy budowie Centrum Dystrybucyjne Dino. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Trasko- Invest z Ostrzeszowa. Nowe centrum dystrybucyjne ma zapewnić płynne dostawy towarów do sklepów Dino na terenie całego regionu. Mowa o nawet czterystu sklepach. Ma także umożliwić „dalszą ekspansję geograficzną sieci”.
Centrum dystrybucyjne Dino powstanie w Kaliskach, których teren wchodzi w skład strefy przemysłowej w gminie Lubień Kujawski. Konsekwencją pojawienia się nowego inwestora ma być rozbudowanie przez samorząd dróg na terenie strefy, które umożliwią dotarcie do drogi powiatowej Lubień – Chodecz, a także drogi krajowej nr 91. Ma być to także zachęta dla kolejnych firm zainteresowanych inwestycjami w strefie.
Sieć Dino zamierza zainwestować w budowę centrum dystrybucyjnego około 130 milionów złotych netto. Spółka zamierza sfinansować ją z własnych środków, a także pozyskanego kredytu. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom 2022 i 2023 roku. W nowym centrum zatrudnienie ma znaleźć nawet pół tysiąca osób na miejscu oraz kolejnych około 180 w ramach usług transportowych.
Spółka PGTB z Włocławka wybuduje drogi dojazdowe oraz parking przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
Spółka PGTB z Włocławka na zlecenie Gminy Lubień Kujawski rozpoczęła prace związane z budową dróg dojazdowych (ul. Pogodnej i Szkolnej) oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości ponad 3,6 mln zł jest w 95% współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład Funduszu Inwestycji Strategicznych. Przygotowania dokumentacyjne do realizacji inwestycji trwały ponad dwa lata. W tym czasie gmina w ramach specustawy wykupiła grunty pod drogę oraz parking a także uzyskała decyzję realizacyjną. Planuje się, że obecnie rozpoczęte prace potrwają najmniej do października br.
Przedsiębiorco, czy wiesz że masz szansę uzyskania ulgi podatkowej na nową inwestycję?
W strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim powstanie Centrum Dystrybucyjne Dino
W związku z lokalizacją nowego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.
Dino to obecnie 23 inwestor, który zdecydował się na nabycie gruntu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha, z których inwestorzy wykupili już ok. 170 ha.
Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo
Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Janusz Zgliński oraz kierownik robót firmy DROGTOM Kamil Trawczyński podczas wizytacji placu budowy.
Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład
Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034
Punkt informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza
Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej
- BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
- LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- GOUDEN KORREL
- NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
- DORMET
- G T I BUD Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
- MARKET „WIEWIÓRKA”
- MATRO
- HYDROTECHNIK 24
- MARKET „BIEDRONKA”
Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa
„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie
Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.