“Kultura i Nauka dla Lokalnej Społeczności”

Od 17.08.2020 r. ruszył projekt grantowy pn. „Kultura i Nauka dla Lokalnej Społeczności” dofinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach projektu grantowego Stowarzyszenia LGD Dorzecza Zgłowiączki. Projekt jest realizowany do 31.12.2020r., a bierze w nim udział 18 uczestników w tym 14 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz 4 osoby z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.

Całkowita wartość projektu: 55.070,00 złotych (słownie: Pięćdziesiąt pięć tysięcy siedemdziesiąt złotych 00/100),

Dofinansowanie projektu z UE: 50 000 złotych (słownie: Pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100),

Poziom wkładu funduszy UE ze EFS: 95,00 %

Celem projektu jest wzrost aktywizacji osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poprzez zwiększenie ich udział w życiu społecznym.

Rezultaty projektu:

Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym u których wzrosła aktywność społeczna – 9 osób

Liczba osób z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, u których nastąpił wzrost wiedzy lub umiejętności w zakresie wspierania osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym – 3 osoby,

Wskaźnik efektywności społecznej – 5 osób.

W ramach projektu realizowane są m.in. warsztaty z rękodzieła ludowego, kulinarne, komputerowe, wokalne, taneczno-ruchowe a także  wyjazdy do kina, teatru, opery. Projekt realizowany jest w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Rusza pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19

Od 9 do 30 września 2020 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski o przyznanie pomocy dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19. Wsparcie finansowane jest z PROW na lata 2014-2020.

O przyznanie pomocy mogą ubiegać się rolnicy w przypadku, gdy rolnik lub jego małżonek:

1. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. był posiadaczem co najmniej:

  • 3 sztuk samców gatunku bydło domowe, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy i nie więcej niż 24 miesiące lub
  • 3 sztuk krów, samic bydło domowe typu użytkowego mlecznego lub typu użytkowego kombinowanego, których wiek przekraczał 24 miesiące, lub
  • 10 sztuk samic gatunku owca domowa, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub
  • 5 sztuk samic gatunku koza, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub
  • 1 sztuki zwierzęcia gatunku świnia i zgłosił urodzenie co najmniej 21 sztuk świń, które nastąpiło w okresie od 1 listopada 2019 r. do 31 maja 2020 r.
  • oraz ten rolnik lub jego małżonek do dnia zakończenia naboru wniosków o przyznanie pomocy prowadzi działalność rolniczą w zakresie chowu lub hodowli co najmniej jednego z gatunków zwierząt, których był posiadaczem w dniu 1 marca 2020 r., lub

2. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję drobiu hodowlanego w związku z prowadzeniem produkcji jaj wylęgowych kur rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1 000 sztuk, lub

3. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję:

  • kurcząt rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk lub
  • gęsi rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk, lub
  • indyków rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk
  • oraz w okresie od dnia 15 marca 2020 r. do dnia 15 czerwca 2020 r. dokonał przemieszczenia kurcząt rzeźnych, gęsi rzeźnych lub indyków rzeźnych, lub

4. w 2020 r. prowadził uprawę roślin ozdobnych w:

  • szklarniach ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 25 m2 lub
  • tunelach foliowych ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 50 m2.

Wsparcie finansowe ma formę jednorazowej płatności ryczałtowej i jest uzależnione od rodzaju i wielkości prowadzonej produkcji rolnej. Maksymalna kwota wsparcia nie może jednak przekroczyć 7 tys. euro.

Wnioski na formularzu udostępnionym przez Agencję będą przyjmowały biura powiatowe ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną (ePUAP) lub przesyłką pocztową.

Wypłata środków na konto rolnika nastąpi w miesiącu wydania przez kierownika biura powiatowego ARiMR  decyzji o przyznaniu pomocy. Decyzje te będą wydawane w terminie do 75 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.

Więcej informacji: na portalu internetowym  www.arimr.gov.plpod numerem bezpłatnej infolinii – tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021 w Szkole Podstawowej w Kłóbce

1 września 2020 o godz. 9.00 w Szkole Podstawowej im. Fryderyka Chopina w Kłóbce odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021, na które przybył Burmistrz Lubienia Kujawskiego p. Marek Wiliński.Uroczystość poprowadziła p. Anna Andrzejczak, która od 01 września 2020r. objęła funkcję dyrektora SP w Kłóbce. Dotychczasowy wieloletni dyrektor p. Aleksander Rutkowski zdecydował się po 41 latach pracy w zawodzie nauczyciela odejść na emeryturę. Życzymy Panu Dyrektorowi odpoczynku w zdrowiu i radości.Wszystkim Uczniom, Nauczycielom, Pracownikom obsługi i Rodzicom życzymy przede wszystkim zdrowia, jak najmniej kłopotów, samych sukcesów i radości każdego dnia.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

CZEŚĆ ICH PAMIĘCI!

Dzisiaj uczciliśmy pamięć poległych i pomordowanych w okresie II Wojny Światowej. Spotkaliśmy się przy pomniku przed szkołą w Lubieniu Kujawskim, a następnie przeszliśmy na Cmentarz Parafialny. W uroczystości udział wzięły poczty sztandarowe: Straży Pożarnej, ZHP i  Szkoły Podstawowej z Lubienia Kujawskiego. W spotkaniu uczestniczyli: przedstawiciele Kombatantów, Radni Rady Miejskiej, Ksiądz Proboszcz z Parafii Lubień Kujawski,  Dyrektorzy, Nauczyciele, Uczniowie i Harcerze ze szkoły w  Lubieniu Kujawskim oraz reprezentanci Samorządu Mieszkańców.

Wspólnie oddaliśmy hołd Obrońcom Ojczyzny przed pomnikiem przy szkole i przy grobie żołnierzy na Cmentarzu Parafialnym składając wieńce i zapalając znicze. Pamiętaliśmy o poległych w czasie wojny 1920  i pomordowanych w okresie komunizmu oraz wszystkich Polakach mających w sercu naszą Ojczyznę.

Dziękujemy za  przybycie i aktywne włączenie się w uroczystość  oraz modlitwę za Tych, którzy oddali swoje życie za naszą wolność.

Z poważaniem
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Elżbieta Wojciechowska

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Uroczysta sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim – 30 lat samorządu

W dniu 28 sierpnia br. w sali remizy OSP w Lubieniu Kujawskim odbyły się obrady XVIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.  Sesja miała charakter uroczysty i poświęcona była głównie przypadającemu w Polsce w bieżącym roku jubileuszowi 30 – lecia samorządu. Na wstępie obecni podczas sesji uczcili minutą ciszy pamięć zmarłych radnych pełniących funkcję w okresie od 1990 roku a następnie burmistrz oraz przewodniczący rady wręczyli pamiątkowe medale wszystkim przybyłym na sesje radnym pełniącym swoje funkcje od 1990 roku. Ważnym punktem obrad sesji było podjęcie uchwały a następnie wręczenie medalu „Za zasługi dla rozwoju gminy” Pawłowi Wiktorskiemu pełniącemu funkcje burmistrza Lubienia Kujawskiego przez 20 lat w okresie od 1990 roku. Obrady sesji zakończyły wystąpienia Andrzeja Dominowskiego nauczyciela historii ZPO w Lubieniu Kujawskim oraz dr hab. Henryka Seroki historyka z UMCS w Lublinie na temat historii Lubienia Kujawskiego. Szczególnie doniosłe znaczenie miało wystąpienie dr hab. Henryka Seroki, gdyż dokonał on upublicznienia nieznanego dotąd dokumentu tj. przywileju Króla Zygmunta III Wazy nadania praw miejskich dla Lubienia Kujawskiego. Wśród zaproszonych gości w sesji uczestniczył wicewojewoda Józef Ramlau, który na zakończenie sesji podziękował za zaproszenie oraz pogratulował sposobu uczczenia jubileuszu 30 – lecia samorządu w Polce.

Więcej informacji oraz zdjęcia na www.kujawy.media.pl

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Harmonogramy odbioru odpadów komunalnych na wrzesień – grudzień 2020 r.

Informujemy, że dostępne są już harmonogramy odbioru odpadów komunalnych obowiązujące na terenie gminy Lubień Kujawski w okresie od września do grudnia 2020 roku. Jednocześnie informujemy, że od września br. za odbiór odpadów na terenie całej gminy odpowiedzialny będzie Zakład Gospodarki Komunalnej z Chodcza. Od września zmianie ulegną również opłaty za odbiór odpadów i wynosić będą 15 zł. od osoby w przypadku posiadania przez gospodarstwo domowe biokompostownika na odpady bio i 17 zł. w przypadku braku biokompostownika. Ponadto informujemy, że w związku ze zmianą sposobu naliczania opłat mieszkańcy zobowiązani będą do złożenia stosownej deklaracji. Planuje się, że harmonogramy oraz deklaracje będą dostarczane do właścicieli posesji we wrześniu.

Harmonogramy wrzesień – grudzień 2020 rok

Deklaracja

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Ostrzeżenie meteorologiczne o burzach z gradem

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Pożegnaliśmy wieloletnich dyrektorów szkół w Kaliskach oraz w Kłóbce

W dniu 25 sierpnia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie, na którym symbolicznie pożegnano odchodzących z końcem sierpnia na emeryturę wieloletnich dyrektorów szkół tj. Szkoły Podstawowej w Kaliskach Urszulę Paczkowską oraz Szkoły Podstawowej w Kłóbce Aleksandra Rutkowskiego. W spotkaniu udział wzięli i jednocześnie dziękowali odchodzącym na emeryturę dyrektorom za ich wieloletnią pracę na rzecz gminnej oświaty min. Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej Marek Małachowski, Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Elżbieta Wojciechowska, Skarbnik Wanda Mordzak oraz Kierownik Referatu Oświaty Magda Szarwas. W związku z przejściem na emeryturę dotychczasowych dyrektorów w w/w placówkach dokonano wyboru nowych dyrektorów a zostali nimi w Szkole Podstawowej w Kaliskach Żaneta Rojewska oraz w Szkole Podstawowej w Kłóbce Anna Andrzejczak. Nowi dyrektorzy obejmą swoje obowiązki z dniem 1 września br. na pięcioletnią kadencje.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Zaproszenie do udziału w projekcie – Klub Młodzieżowy „Szafir” w Lubieniu Kujawskim

Hufiec  ZHP Powiatu Włocławskiego zaprasza dzieci i młodzież w wieku szkolnym do udziału w projekcie dofinansowanym z Funduszy Europejskich w ramach grantu ze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki, pt. Klub Młodzieżowy „Szafir” w Lubieniu Kujawskim.

W ramach projektu przewidziane są:

  • pomoc w odrabianiu lekcji,
  • zajęcia z fotografii i filmowania,
  • warsztaty kreatywne,
  • warsztaty rytmiczne i teatralne,
  • zajęcia z pierwszej pomocy i bezpieczeństwa,
  • zajęcia z integracji i animacji,
  • wycieczki edukacyjne, wypoczynkowe,
  • zimowiska.

Projekt jest realizowany w okresie od sierpnia 2020 r. do lutego 2021 r. i obejmuje swym zasięgiem osoby zamieszkałe na terenie Gminy Lubień Kujawski.

Skierowany jest do dzieci i młodzieży w wieku szkolnym (tj. od 6 lat do 18 roku życia lub do zakończenia realizacji obowiązku szkolnego i obowiązku nauki (12 osób), która jest zagrożona ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz ich otoczenia.

Celem projektu jest zwiększenie udziału społeczności – dzieci i młodzieży zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz ich otoczenia w życiu społecznym.

Rekrutacja do projektu rozpocznie się 15 sierpnia 2020 roku zakończy się 15 września 2020 roku i będzie prowadzona w Siedzibie Hufca ZHP Powiatu Włocławskiego przy ulicy Sikorskiego 12 w Choceniu oraz w ZPO im. hm. Jana Bytnara „Rudego” przy ulicy Szkolnej 15 w Lubieniu Kujawskim. Więcej informacji można otrzymać pod numerem telefonu: 697 288 519 oraz mailowo: powiatwloclawski@zhp.pl.

Chorągiew Kujawsko-Pomorska ZHP, Hufiec Powiatu Włocławskiego realizuje  projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pt. Klub Młodzieżowy „Szafir” w Lubieniu Kujawskim.

Całkowita wartość projektu: 52 750,00 zł

Dofinansowanie projektu z UE: 50 000,00 zł

Wkład własny: 2 750,00zł

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Już po raz trzeci poszukujemy wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej

Gmina Lubień Kujawski już po raz trzeci ogłosiła zapytanie ofertowe mające na celu wyłonienie wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej tj. folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu big bag, z obszaru gminy Lubień Kujawski. W pierwszym zapytaniu jedyny wykonawca zainteresowany zamówieniem ostatecznie odmówił podpisania umowy w drugim postępowaniu nie złożono żadnej oferty. Na realizację zadania gmina pozyskała dotację w wysokości 40 tys. zł. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Planuje się, że otrzymana dotacja pozwoli na usunięcie z terenu gminy ok. 80 ton odpadów. Wykonawca wyłoniony w prowadzonym postępowaniu będzie zobowiązany do wykonania usługi odbioru odpadów każdorazowo z posesji, na której są składowane ich zważenia oraz utylizacji. Usługa ma zostać wykonana w terminie do końca października br.

Więcej o ogłoszonym zapytaniu tutaj

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937
1 82 83 84 85 86 102

Będą maseczki dla seniorów

W związku z kolejnymi obostrzeniami rządu w walce z koronawirusem gmina Lubień Kujawski zamówiła maseczki ochronne dla seniorów z naszej gminy. Każda osoba powyżej 60 roku życia otrzyma zapakowaną maseczkę wraz z instrukcją obsługi. Maseczki trafią do skrzynek pocztowych mieszkańców. Pamiętajmy, że noszenie maseczek nie chroni nas w 100% przez zarażeniem, ale z pewnością zmniejsza ryzyko zachorowań na COVID-19.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Ogłoszenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem nadal obowiązują ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 14.04.2020 r. do odwołania wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów, szczególne przypadki nie pozostają bez pomocy.Pracownicy Ośrodka pomagają osobom przewlekle chorym, samotnym, starszym, niepełnosprawnym, reagujemy na każde zgłoszenie. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Wojewody Kujawsko-Pomorskiego działalność Dziennego Domu Senior+ do 24 kwietnia br. nadal pozostaje zawieszona. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Obowiązek zasłaniania ust i nosa już wkrótce, a zasady bezpieczeństwa na dłużej

Od 16 kwietnia (czwartek) każda osoba na ulicy będzie miała obowiązek zasłaniania ust i nosa. Zmianie ulegną także terminy matur i egzaminu ósmoklasisty. Oprócz tego przedłużamy obowiązywanie wszystkich dotychczasowych zasad bezpieczeństwa. To oznacza, że ograniczenia w przemieszczaniu się, czy limity wiernych w kościołach obowiązują również podczas świąt wielkanocnych.

Więcej na gov.pl

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Newsletter ZUS

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Koronawirus – Powiat Włocławski

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Tarcza antykryzysowa – konkretne wsparcie z ZUS

Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.

Obowiązujące od 1 kwietnia nowe rozwiązania prawne przewidują m.in. zwolnienie małych firm, zgłaszających do dziewięciu osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 roku. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnienia z przychodem do 15 681 zł, czyli 300 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2020r., którzy opłacają składki tylko za siebie. Poza tym rozpoczęcie działalności musi nastąpić przed 1 lutego br. – informuje Krystyna Michałek rzecznik regionalny województwa kujawsko-pomorskiego.

Zarówno przedsiębiorca, jak i pracujące dla niego osoby zachowają prawo do świadczeń zdrowotnych i z ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia i osoby z nimi współpracujące zachowują prawo do świadczeń w razie choroby i macierzyństwa, jeżeli były w dobrowolnym ubezpieczeniu chorobowym na 1 lutego 2020 roku.

Ze zwolnienia ze składek nie skorzystają firmy, które znajdowały się w trudnej sytuacji w grudniu 2019 r. i miały zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy. Co ważne, jeżeli przedsiębiorca na 31 grudnia 2019 r. miał zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy, ale zawarł z ZUS do tego dnia umowę o rozłożenie należności z tytułu składek na raty i umowę tę realizuje, będzie mógł być zwolniony z opłacania należności za okres od marca do maja 2020 r.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Zawieszenie działania projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Szanowni Państwo,

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym na terenie UE oraz wprowadzonymi i przyszłymi działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce, w celu zminimalizowania możliwych do wystąpienia negatywnych skutków zawiesza się działanie projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego  „Równy start – lepsze jutro – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół z terenu ORSG Powiatu Włocławskiego”.

Niniejszy komunikat obowiązuje do odwołania i może ulec zmianom.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

INFORMACJA DLA OSÓB OBJĘTYCH KWARANTANNĄ – Odbiór odpadów

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje że śmieci wytworzone przez osoby objęte kwarantanną na terenie Gminy Lubień Kujawski, zostaną odebrane od Nich po uprzednim kontakcie telefonicznym i ustalonym terminie.

Kontakt do Zakładu: 54-284-30-31

Zgodnie z instrukcją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 18 marca 2020 r. odpady z kwarantanny m.in:

1. Powinny być zapakowane w podwójne worki przeznaczone do zwykłych odpadów komunalnych.

2. Odbiór odpadów odbywa się bez bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą odbywającą kwarantannę.

3. Worki z odpadami z miejsc kwarantanny powinny być oznaczone przywieszoną do nich kartką z napisem: “kwarantanna” (przywiązana, przyszyta zszywaczem itp.)

W załączniku Instrukcja Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937
1 2 3 4 6

Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bilno

Rozpoczęto prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Bilno gm. Lubień Kujawski. W ramach inwestycji przebudowany ma zostać odcinek drogi gminnej o długości ok. 3 km. Zadanie realizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie

Rozpoczęto prace związane z przebudową kolejnych dróg gminnych na terenie gminy Lubień Kujawski. Aktualnie ruszyły prace związane z przebudową prawie dwuipół kilometrowego odcinka drogi gminnej w miejscowości Krzewie. Zadanie realizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwa budowa pierwszego etapu nowej hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Budowana hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. dotychczasowy wykonawca praz związanych z zakończoną przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim

W dniu 14 lutego br. w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim uroczyście podpisano umowę z wykonawcą, który wybuduje dwa bloki mieszkalne przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje ma realizować firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, łącznie 62 mieszkania w których zamieszkać ma ok. 200 osób. Na zdjęciu Zarząd SIM “KZN Toruński” Prezes Filip Szreter oraz dyrektor Wojciech Kwiatkowski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Prezes WIKSBUD Sp. z o.o. Wiktor Sieradzki oraz Prokurent Zbigniew Sieradzki. 

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu

W dniu 13 lutego br. w Częstochowie odbyło się robocze spotkanie przedstawicieli władz samorządu gminy Lubień Kujawski oraz druhów z OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu z producentem specjalistycznego sprzętu pożarniczego w sprawie ustalenia techniczno – finansowych możliwości nabycia przez w/w jednostki nowych wozów bojowych. Według wstępnych założeń jednostka w Bilnie planuje pozyskać lekki natomiast jednostka w Krzewiu średni samochód do działań ratowniczo – gaśniczych. Sprzęt ratowniczy jest podstawą pracy strażaków. Samochody ratowniczo -gaśnicze są kluczowe podczas pożarów i wypadków. Nowoczesny sprzęt pozwoli na szybszą i skuteczniejszą pracę druhów z OSP.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo

Po zimowej przerwie rozpoczęto prace związane z przebudową kolejnych dróg gminnych na terenie gminy Lubień Kujawski. Aktualnie ruszyły prace związane z przebudową prawie półtorakilometrowego odcinka drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo. Zadanie realizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Centrum Dystrybucyjne Dino największym płatnikiem podatku na terenie gminy Lubień Kujawski

Oddane do użytkowania w ubiegłym roku w obszarze strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim Centrum Dystrybucyjne Dino stało się obecnie największym podatnikiem podatku na terenie gminy. Centrum zapłaci już od bieżącego roku gminie Lubień Kujawski łącznie ponad milion złotych podatku rocznie co dla porównania stanowi dwukrotność całkowitego wymiaru podatku rolnego. Centrum dystrybucyjne to także aktualnie jeden z największych pracodawców w regionie będąc drugim co do wielkości pracodawcą na terenie strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim po zakładzie Berry Superfos Lubień Sp. z o.o.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o.

W dniu 30 stycznia br. w Toruniu odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu. Podczas zgromadzenia udziałowcy przyjęli m.in. plan rzeczowo finansowy spółki na 2024 rok przewidujący rozpoczęcie prac związanych z budową dwóch bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje ma realizować wyłoniona już w przetargu firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania. Na zdjęciu Zarząd SIM “KZN Toruński” Prezes Filip Szreter oraz dyrektor Wojciech Kwiatkowski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Burmistrz Miasta Lipna Paweł Banasik.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Rozpoczęto prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim

Rozpoczęto prace związane z budową nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 1,26 miliona złotych realizuje firma HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski z Fabianek. Wymiana systemów grzewczych w budynkach wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim na nowe ekologiczne gazowe jest wdrażana w ramach dwu milionowej dotacji, jaką gmina otrzymała z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Realizacja zadania ma wpłynąć m.in. na ograniczenie kosztów związanych z ogrzewaniem bloków ale także na poprawę jakości powietrza w mieście poprzez likwidację starych kotłowni węglowych. Planuje się że prace mają objąć budynki wielorodzinne przy ul. Szkolnej 15 A i 15 B, Żwirki i Wigury 1 i 3 oraz Plac Wolności 27. Na zdjęciu burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radna Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Elżbieta Wojciechowska, właściciel firmy HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski oraz przedstawiciele Wspólnot Mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B Barbara Woźniak, Jadwiga Matusiak oraz Danuta Kopycińska.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Oferta Inwestycyjna Lubieńskiej Strefy Przemysłowej

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937
1 2 3 13

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937
1 2 3 4 5
Wszystkie odsłony: 1144919 , odsłony dziś: 937
Zamknij