Ulica Lotnicza w lubieńskiej strefie przemysłowej zyska nową nawierzchnie asfaltową
Trwają prace związane z wykonaniem nowej nawierzchni asfaltowej ulicy Lutniczej w lubieńskiej strefie przemysłowej. Budowa w/w drogi jest elementem dużego projektu mającego na celu poprawę komunikacyjną terenów inwestycyjnych położonych w strefie. Wykonawcą prac jest konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z. o.o. z Włocławka. W ramach zadania o łącznej wartości 15,8 mln zł w lubieńskiej strefie przemysłowej zaplanowano do realizacji w 2023 roku przebudowę m. in. ulic Lotniczej, Parkowej, Słonecznej, Przemysłowej, Handlowej, Targowej, Cichej oraz Spokojnej. Wraz z konstrukcją jezdni powstaną też odcinkowo chodniki, miejsca postojowe oraz urządzenia odwadniające drogi z wody deszczowej. Na realizację inwestycji gmina otrzymała prawie 15 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład przeznaczonych na rozwój stref przemysłowych.
Powiatowy Konkurs Plastyczny i Wiedzy pn. Mikołaj Kopernik – życie, nauka i toruński piernik w Szkole Podstawowej im. Fryderyka Chopina w Kłóbce
Uczczono pamięć o Getcie Warszawskim
Gmina Lubień Kujawski nawiąże współprace z lekarzem rodzinnym
Aktualnie na terenie gminy Lubień Kujawski funkcjonują dwa Niepubliczne Punkty Opieki Zdrowotnej prowadzone przez Centrum Dignostyczno – Lecznicze BARSKA w Lubieniu Kujawskim oraz Niepubliczny Zakład Opieki Zdrowotnej Przychodnia Medycyny Rodzinnej Jarosław Waczyński w Kłóbce. Z danych przedstawionych w mapach potrzeb zdrowotnych wynika, że według stanu na koniec 2019 r. w 132 gminach w Polsce nie funkcjonował ani jeden POZ. Powód główny, to brak lekarskich kadr.
Kolejne odcinki dróg gminnych zyskały nową nawierzchnię
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:
- mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
- działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
- w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
- w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.
Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:
- bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
- za pośrednictwem platformy ePUAP;
- za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
- rejestrowaną przesyłką pocztową.
Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.
Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz
Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.
Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych
O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).
Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi
Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).
Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół
Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.
Pięć firm zainteresowanych budową placu do ćwiczeń street workout w miejscowości Kaliska
KONKURS FOTOGRAFICZNY „W OBIEKTYWIE MŁODEGO KUJAWIAKA III”
Zapraszamy dzieci i młodzież w wieku od 6 do 18 lat z terenu Stowarzyszenia LGD (tj. gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Miasto Kowal, Lubraniec, Lubień Kujawski, Lubanie, Włocławek) do wzięcia udziału w konkursie fotograficznym pt. „W OBIEKTYWIE MŁODEGO KUJAWIAKA III”. Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie od 24 kwietnia do 31 maja 2023 roku dostarczyć do biura Stowarzyszenia na adres: 87- 850 Choceń, ul. Sikorskiego 12, maksymalnie 3 fotografie (wywołane i zapisane na CD/DVD/pendrive).
Przedmiotem fotografii mogą być krajobrazy, zabytki, folklor, przyroda, architektura oraz urokliwe miejsca znajdujące się na terenie obszaru Stowarzyszenia).
Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
- 6-9 lat – 4 nagrody,
- 10-13 lat – 4 nagrody,
- 14-18 lat – 4 nagrody.
Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.
Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.
Załączniki:
- Deklaracja uczestnictwa w fotograficznym 2022.doc
- REGULAMIN konkurs w obiektywie młodego kujawiaka 2022.docx
Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy
DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.
Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte
“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?
Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!
Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.
Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”
Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+
Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce
Uroczyste wręczenie promes w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Trwają prace przy budowie pierwszego etapu hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Przebudowa dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Budynki Centrum Kultury oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim w nowej odsłonie
Ulica Lotnicza w lubieńskiej strefie przemysłowej zyska nową nawierzchnie asfaltową
Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z. o.o. z Włocławka rozpoczęła przebudowę dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Zakończono budowę nowych dróg dojazdowych oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Centrum Dystrybucyjne Dino powiększa inwestycje w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim
W związku z lokalizacją tak dużego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim i przewidywanym wzmożonym ruchem pojazdów gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.
„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie
Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.