Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gole

Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gole. Zadanie o wartości 459 tys zł realizuje Firma Inżynieryjno – Drogowa DROGTOM z Włocławka. W ramach inwestycji wybudowany zostanie ponad 600 metrowy odcinek drogi gminnej o nawierzchni asfaltowej, której początek stanowi droga powiatowa. Zadanie jest współfinansowane w kwocie 116 tys zł ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Jarosław Wozniak podczas wizytacji placu budowy.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Obywatelski monitoring funduszy europejskich

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Transmisja z XXXVIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Transmisja dziś o godz. 16:00, na portalu Posiedzenia.pl, wystarczy kliknąć w logo poniżej aby dołączyć.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Komunikat w sprawie gradu

W dniach 24 i 25 października ( tj. poniedziałek, wtorek) w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbędzie się podpisywanie protokołów strat spowodowanych gradem. Zainteresowanych rolników zapraszamy o przybycie w godz: 800 – 1500, Biuro Obsługi Klienta.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

VIII edycja Ogólnopolskiego Konkursu „Pszczelarz Roku 2022”

W dniu 20 października br. w Auli Kryształowej Szkoły Głównej Gospodarstwa Wiejskiego w Warszawie już po raz VIII odbyła się uroczystość wręczenia nagród w Ogólnopolskim Konkursie pod nazwą “Pszczelarz Roku 2022”. Głównym organizatorem konkursu była Fundacja Akademia Pszczelarstwa i Zrównoważonego Rozwoju mająca siedzibę w Lubieniu Kujawskim. Konkurs objęty został patronatem honorowym Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Głównego Inspektora Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych oraz Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa. Gminę Lubień Kujawski podczas uroczystości reprezentowali Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Mieczysław Gientka, V-ce Prezes Zarządu Fundacji Jerzy Tyszko oraz właściciel Pasieki Kujawskiej APICOM z Lubienia Kujawskiego Joanna Pawłowska-Tyszko.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Ruszamy z naborem wniosków na preferencyjny zakup węgla

Informujemy, że zgodnie ustawą o preferencyjnym zakupie paliwa stałego gmina rozpoczęła nabór wniosków o wskazany w ustawie zakup paliwa stałego. Wnioski mogą składać mieszkańcy gminy Lubień Kujawski, którzy spełniają kryteria uprawniające do otrzymania dodatku węglowego czyli posiadają wpis w Centralnej Ewidencji Emisyjności Budynków i jako główne źródło ciepła wskazali źródło węglowe. Sprzedaż węgla odbywać się będzie w dwóch okresach zakupowych, pierwszy w terminie do 31.12.2022 r. w maksymalnej ilości 2 ton. Według projektu ustawy maksymalna cena tony węgla nie przekroczy kwoty 2 tysięcy złotych brutto. Jedno gospodarstwo domowe może złożyć tylko jeden wniosek o zakup preferencyjny. Wnioski o preferencyjny zakup węgla można składać w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim przy ul. 1-go Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski.

Wzór wniosku o preferencyjny zakup paliwa stałego do pobrania poniżej

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

ZAPROSZENIE NA SZKOLENIE

Termin : 27  października  2022r. o godz. 10.00

Miejsce szkolenia : Dom Dzienny Senior +

(Pałacyk po Domu Dziecka)

ul. 1 maja 44, Lubień Kujawski

 Szkolenie z zakresu stosowania środków ochrony roślin sprzętem naziemnym.(szkolenie chemizacyjne)

Powyższe szkolenie jest obowiązkowe wymagane między innymi;

– przy korzystaniu z programów pomocowych UE,

– terenach ONW,

– zakupie środków ochrony roślin

Zaświadczenie jest ważne przez  5 lat od daty szkolenia.

Opłata  wynosi 100 złotych a szkolenie zostanie przeprowadzone na podstawie zezwolenia Kujawsko – Pomorskiego Wojewódzkiego Inspektora Ochrony Roślin i Nasiennictwa w Bydgoszczy.

CENTRUM KSZTAŁCENIA I ZARZĄDZANIA ,,ATUT’’

87-800 Włocławek  ul. Wieniecka 34

tel.(54) 236-14-40;

kom. 696 701 745 

Z A P R A S Z A M Y 

Szkolenie zostało uzgodnione

z Wojewódzkim Inspektoratem Ochrony Roślin i Nasiennictwa

w Bydgoszczy

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Gmina Lubień Kujawski otrzymała prawie 15 mln zł na rozwój infrastruktury strefy przemysłowej z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych

W dniu 14 października w Warszawie w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Premier Mateusz Morawiecki wręczył przedstawicielom 52 samorządów czeki informujące o przyznaniu dotacji w ramach piątej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych przeznaczonych na rozwój stref przemysłowych. W ramach rozstrzygniętego naboru Gmina Lubień Kujawski otrzymała prawie 15 mln zł a czek z rąk Premiera odebrał Burmistrz Marek Wiliński. Przyznane dofinansowanie dla gminy to aż 98 proc. szacunkowej wartości inwestycji. W ramach zadania planowanego do realizacji w 2023 roku w lubieńskiej strefie przemysłowej wybudowana od podstaw ma zostać m. in. ul. Lotnicza, przebudowane zostaną ul. Parkowa i Słoneczna oraz rozbudowana ul. Przemysłowa. Wraz z konstrukcją jezdni powstaną też odcinkowo chodniki, miejsca postojowe oraz urządzenia odwadniające drogi z wody deszczowej.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

ZUS skontrolował zwolnienia lekarskie. Prawie 78 mln zł zostało w funduszu chorobowym.

Zakład Ubezpieczeń Społecznych podsumował wyniki kontroli zwolnień lekarskich prowadzonych w pierwszym półroczu 2022 roku. Kwota obniżonych i cofniętych świadczeń przekroczyła 77,8 mln zł, w kujawsko-pomorskim 4,2 mln zł.

W całym kraju także w województwie kujawsko-pomorskim Zakład Ubezpieczeń Społecznych regularnie kontroluje zwolnienia lekarskie. Sprawdza, czy osoby chore prawidłowo wykorzystują czas przeznaczony na rekonwalescencję, a także czy wystawione zwolnienie było zasadne – informuje Krystyna Michałek, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Przy kontroli prawidłowości wykorzystywania zwolnień lekarskich pracownicy ZUS sprawdzają, czy chory nie pracuje podczas niedyspozycji, albo nie wykonuje innych aktywności, które mogłyby wydłużyć jego powrót do zdrowia jak np. remont mieszkania. Taką kontrolę mogą również przeprowadzić pracodawcy, którzy zatrudniają powyżej 20 pracowników.

Kontrole prawidłowości orzekania o czasowej niezdolności do pracy wykonują lekarze orzecznicy ZUS, którzy weryfikują czy osoba na zwolnieniu lekarskim nadal jest chora i niezbędna jest kontynuacja zwolnienia, czy też zwolnienie należy skrócić. Kontrola ta może odbyć się także w oparciu o dokumentację medyczną na podstawie, której lekarz wystawił zwolnienie.

Tylko w pierwszym półroczu br. dwa oddziały ZUS w woj. kujawsko-pomorskim przeprowadziły 17,3 tys. kontroli. W ich następstwie zakwestionowały świadczenia chorobowe na kwotę 464,7 tys. zł. Taką kwotę w wyniku kontroli wykorzystywania zwolnień lekarskich, a także orzekania o czasowej niezdolności do pracy po dwóch kwartałach tego roku muszą zwrócić m.in. ci, którzy podczas choroby nie stosowali się do zaleceń lekarza. W naszym regionie mowa o 656 osobach.

Natomiast w całej Polsce w I półroczu ZUS przeprowadził 209,7 tys. kontroli osób posiadających zaświadczenie o czasowej niezdolności do pracy. Zakończyły się one wydaniem 10,6 tys. decyzji wstrzymujących dalszą wypłatę zasiłków chorobowych, a  kwota wstrzymanych z tego tytułu zasiłków osiągnęła niemal 9 mln zł.

Jakie nieprawidłowości były w regionie?

W większości przypadków osoby na zwolnieniu lekarskim zostały przyłapane na pracy zarobkowej. Pewna pani, będąc na chorobowym, pracowała w sklepie wielobranżowym i obsługiwała klientów. Zaś fizjoterapeuta z małym palcem w ortezie po naderwaniu więzadła rehabilitował pacjentki. Inny mieszkaniec regionu wyjechał za granicę w celu świadczenia pracy na rzecz pracodawcy zagranicznego. Kolejny naprawiał samochody w warsztacie samochodowym swojego ojca. Jeden z panów zamieszczał zdjęcia i publikował wpisy na portalu społecznościowym, z których wynika, że w okresie choroby uczęszczał do klubów i spożywał alkohol. Niektórzy też, zamiast się leczyć, brali udział w różnych imprezach jak wesela czy koncerty. Inni podejmowali pracę zarobkową i ogłaszali swoje usługi z zakresu tłumaczeń dokumentów, napraw samochodów, lakierowania samochodów, prac remontowych na Facebook, czy portalach społecznościowych. Zasiłek chorobowy za cały okres zwolnienia lekarskiego stracił również ubezpieczony, który w czasie zwolnienia brał udział w szkoleniu i  odbywał loty samolotem.

Kontrole to nie wszystko. Zakład Ubezpieczeń Społecznych ma również obowiązek obniżyć wysokość świadczeń chorobowych osobom, którym ustał tytuł do ubezpieczenia. Zasiłek nie może być wtedy wyższy niż przeciętne wynagrodzenie krajowe. W regionie z tego powodu obniżono wypłaty o 3,7 mln zł, w kraju o 68,8 mln zł.

Łączna kwota obniżonych i cofniętych świadczeń chorobowych w tym okresie wyniosła blisko 4,2  mln zł w samym województwie kujawsko-pomorskim. W skali kraju to 77,8 mln zł.

Krystyna Michałek
regionalny rzecznik prasowy ZUS
w województwie kujawsko-pomorskim

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Ogłoszenie – XXXVIII Sesja Rady Miejskiej

Dnia 21 października 2022 roku (piątek) o godzinie 16:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 29 odbędzie się posiedzenie XXXVIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

  1. Otwarcie XXXVIII Sesji Rady Miejskiej.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XXXVII Sesji Rady Miejskiej.
  4. Wybór sekretarza obrad.
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
  6. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2022 – 2038.
  7. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na rok 2022.
  8. Uchwała uchylająca uchwałę.
  9. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie ustalenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć pedagogów, pedagogów specjalnych, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych.
  10. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia regulaminu wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach prowadzonych przez Gminę Lubień Kujawski.
  11. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  12. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  13. Zakończenie obrad XXXVIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
  14. Wolne wnioski.
  15. Zakończenie obrad XXXVIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.                                                 

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918
1 24 25 26 27 28 102

Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi wykonywane przez Zakład dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy:

DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte

“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?

Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!

Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.

Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”

Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Komunikat – Lasy Państwowe

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Ostrzeżenie meteorologiczne – przymrozki

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+

W związku z otrzymanymi wytycznymi od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2  oraz mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie uczestników i pracowników Dziennego Domu Senior+ w dalszym ciągu zawiesza się działalność placówki od dnia 26 marca 2020 roku do 10 kwietnia 2020 roku.

Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr: 
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Ostrzeżenie meteorologiczne – Przymrozki

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918
1 2 3 4 5 6

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie

Rozpoczęto prace związane z przebudową kolejnych dróg gminnych na terenie gminy Lubień Kujawski. Aktualnie ruszyły prace związane z przebudową prawie dwuipół kilometrowego odcinka drogi gminnej w miejscowości Krzewie. Zadanie realizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwa budowa pierwszego etapu nowej hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Budowana hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. dotychczasowy wykonawca praz związanych z zakończoną przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim

W dniu 14 lutego br. w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim uroczyście podpisano umowę z wykonawcą, który wybuduje dwa bloki mieszkalne przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje ma realizować firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, łącznie 62 mieszkania w których zamieszkać ma ok. 200 osób. Na zdjęciu Zarząd SIM “KZN Toruński” Prezes Filip Szreter oraz dyrektor Wojciech Kwiatkowski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Prezes WIKSBUD Sp. z o.o. Wiktor Sieradzki oraz Prokurent Zbigniew Sieradzki. 

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu

W dniu 13 lutego br. w Częstochowie odbyło się robocze spotkanie przedstawicieli władz samorządu gminy Lubień Kujawski oraz druhów z OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu z producentem specjalistycznego sprzętu pożarniczego w sprawie ustalenia techniczno – finansowych możliwości nabycia przez w/w jednostki nowych wozów bojowych. Według wstępnych założeń jednostka w Bilnie planuje pozyskać lekki natomiast jednostka w Krzewiu średni samochód do działań ratowniczo – gaśniczych. Sprzęt ratowniczy jest podstawą pracy strażaków. Samochody ratowniczo -gaśnicze są kluczowe podczas pożarów i wypadków. Nowoczesny sprzęt pozwoli na szybszą i skuteczniejszą pracę druhów z OSP.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo

Po zimowej przerwie rozpoczęto prace związane z przebudową kolejnych dróg gminnych na terenie gminy Lubień Kujawski. Aktualnie ruszyły prace związane z przebudową prawie półtorakilometrowego odcinka drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo. Zadanie realizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Centrum Dystrybucyjne Dino największym płatnikiem podatku na terenie gminy Lubień Kujawski

Oddane do użytkowania w ubiegłym roku w obszarze strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim Centrum Dystrybucyjne Dino stało się obecnie największym podatnikiem podatku na terenie gminy. Centrum zapłaci już od bieżącego roku gminie Lubień Kujawski łącznie ponad milion złotych podatku rocznie co dla porównania stanowi dwukrotność całkowitego wymiaru podatku rolnego. Centrum dystrybucyjne to także aktualnie jeden z największych pracodawców w regionie będąc drugim co do wielkości pracodawcą na terenie strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim po zakładzie Berry Superfos Lubień Sp. z o.o.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o.

W dniu 30 stycznia br. w Toruniu odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu. Podczas zgromadzenia udziałowcy przyjęli m.in. plan rzeczowo finansowy spółki na 2024 rok przewidujący rozpoczęcie prac związanych z budową dwóch bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje ma realizować wyłoniona już w przetargu firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania. Na zdjęciu Zarząd SIM “KZN Toruński” Prezes Filip Szreter oraz dyrektor Wojciech Kwiatkowski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Burmistrz Miasta Lipna Paweł Banasik.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Rozpoczęto prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim

Rozpoczęto prace związane z budową nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 1,26 miliona złotych realizuje firma HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski z Fabianek. Wymiana systemów grzewczych w budynkach wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim na nowe ekologiczne gazowe jest wdrażana w ramach dwu milionowej dotacji, jaką gmina otrzymała z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Realizacja zadania ma wpłynąć m.in. na ograniczenie kosztów związanych z ogrzewaniem bloków ale także na poprawę jakości powietrza w mieście poprzez likwidację starych kotłowni węglowych. Planuje się że prace mają objąć budynki wielorodzinne przy ul. Szkolnej 15 A i 15 B, Żwirki i Wigury 1 i 3 oraz Plac Wolności 27. Na zdjęciu burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radna Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Elżbieta Wojciechowska, właściciel firmy HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski oraz przedstawiciele Wspólnot Mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B Barbara Woźniak, Jadwiga Matusiak oraz Danuta Kopycińska.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Oferta Inwestycyjna Lubieńskiej Strefy Przemysłowej

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Budowa hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwa budowa pierwszego etapu nowej hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Budowana hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. dotychczasowy wykonawca praz związanych z zakończoną przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918
1 2 3 13

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918

Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.

Kwota pomocy w ramach tego działania to maksymalnie 300 tys. zł. Wnioski o to wsparcie finansowane z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 przyjmowane są już po raz jedenasty.

O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).

O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.

Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.

Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.

Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.

Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów.  Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników. 

Więcej informacji – otwórz

Dokumenty aplikacyjne – otwórz

lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr

Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918
1 2 3 4 5
Wszystkie odsłony: 1083827 , odsłony dziś: 918
Zamknij