Alert RCB – gwałtowne burze i silny wiatr

W lubieńskiej strefie przemysłowej powstaje Centrum Dystrybucyjne Dino

W lubieńskiej strefie przemysłowej na powierzchni 15 ha powstaje Centrum Dystrybucyjne Dino. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Trasko- Invest z Ostrzeszowa. Nowe centrum dystrybucyjne ma zapewnić płynne dostawy towarów do sklepów Dino na terenie całego regionu. Mowa o nawet czterystu sklepach. Ma także umożliwić „dalszą ekspansję geograficzną sieci”.

Centrum dystrybucyjne Dino powstanie w Kaliskach, których teren wchodzi w skład strefy przemysłowej w gminie Lubień Kujawski. Konsekwencją pojawienia się nowego inwestora ma być rozbudowanie przez samorząd dróg na terenie strefy, które umożliwią dotarcie do drogi powiatowej Lubień – Chodecz, a także drogi krajowej nr 91. Ma być to także zachęta dla kolejnych firm zainteresowanych inwestycjami w strefie.
Sieć Dino zamierza zainwestować w budowę centrum dystrybucyjnego około 130 milionów złotych netto. Spółka zamierza sfinansować ją z własnych środków, a także pozyskanego kredytu. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom 2022 i 2023 roku. W nowym centrum zatrudnienie ma znaleźć nawet pół tysiąca osób na miejscu oraz kolejnych około 180 w ramach usług transportowych.

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – główne założenia LSR na lata 2014-2020

CEL OGÓLNY 3 – Rozwój turystyki i agroturystyki oraz podniesienie jakości życia mieszkańców w obszarze komunikacji, rekreacji i wypoczynku

Potrzeba realizacji celu wynikła ze zdiagnozowanych problemów i potrzeb dotyczących m.in. zbyt słabo rozwiniętej oferty kulturalnej, małego wsparcia na kultywowanie tradycji lokalnych, niskiego potencjału organizacyjno-finansowego większości organizacji społecznych z obszaru LSR.

W ramach celu ogólnego 3 realizowane jest:

  • Przedsięwzięcie 3.1 – Program rewitalizacji infrastruktury turystycznej wraz z rozbudową i modernizacją bazy rekreacyjnej i kulturalnej na terenie LGD
  • Przedsięwzięcie 3.2 – Budowa i przebudowa dróg lokalnych gwarantujących spójność terytorialną w zakresie włączenia społecznego

Źródłem finansowania przedsięwzięć 3.1 i 3.2 jest Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020) – działanie LEADER.

Cel ogólny 3 jest realizowany poprzez następujące typy operacji:

  • zachowanie dziedzictwa lokalnego,
  • rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej,
  • budowa lub przebudowa publicznych dróg gminnych lub powiatowych.

Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki w ramach realizowanej LSR i jej celu ogólnego 3 Rozwój turystyki i agroturystyki oraz podniesienie jakości życia mieszkańców w obszarze komunikacji, rekreacji i wypoczynku dnia 12 kwietnia 2022 ogłosiła konkurs na rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury  turystycznej  lub rekreacyjnej lub kulturalnej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 – inicjatywy LEADER.

Termin składania wniosków: od dnia 9 maja 2022r. do dnia 30 maja 2022r.

Podmioty uprawnione do złożenia wniosku

Osoby fizyczne, osoby prawne, w tym m.in. kółka rolnicze, JST z wyłączeniem województw, ich związki bądź ich jednostki organizacyjne, organizacje pozarządowe, spółdzielnie, kościoły, związki wyznaniowe, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawy przyznają zdolność prawną. Podmioty te muszą posiadać miejsce zamieszkania (jeśli dotyczy) na obszarze LGD lub siedziba podmiotu (oddziału) tej jednostki musi być na obszarze objętym LSR.

Wysokość pomocy:

1) określonej w LSR, lecz nie wyższej niż:

a) 70% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku podmiotu wykonującego działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, z tym że w przypadku organizacji pozarządowej, która wykonuje taką działalność gospodarczą – jeśli organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie określonym w § 2 ust. 1 pkt 2 lit. b i c oraz pkt 3,

b) 100% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku:

– podmiotu niewykonującego działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,

– organizacji pozarządowej, która wykonuje działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców – jeśli organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie określonym w § 2 ust. 1 pkt 1 oraz 4-8;

2) nie wyższej niż 63,63% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku jednostki sektora finansów publicznych.

Pomoc jest przyznawana do wysokości limitu, który wynosi 300 000,00 zł na jednego beneficjenta w okresie realizacji LSR.

Limitu tego nie stosuje się do podmiotów będących jednostką sektora finansów publicznych. Pomoc jest przyznawana, jeśli służy zaspokajaniu potrzeb społeczności lokalnej.

MINIMALNA ILOŚĆ PUNKTÓW, BY MÓC UZYSKAĆ WSPARCIE – 25 PKT

Pytania należy kierować na adres email: zglowiaczka@wp.pl lub telefonicznie: 54 284 66 69.

Pracownicy biura świadczą bezpłatne doradztwo w zakresie przygotowania wniosku.

Więcej informacji o działalności LGD na stronie http://www.kujawiaki.pl/ lub pod numerem telefonu 54 284 66 69.

Powstaną nowe drogi w miejscowościach Narty, Czaple, Świerna oraz Wola Olszowa Parcele

Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych na zlecenie Gminy Lubień Kujawski realizuje zadanie związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Narty, Czaple, Świerna oraz Wola Olszowa Parcele. W ramach zawartej umowy za kwotę prawie 3 mln zł przebudowanych zostanie ponad 6,5 km dróg gminnych. Przebudowa dróg w miejscowościach Narty, Czaple oraz Świerna jest w 50% współfinansowana ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg edycja 2022.

Aktualnie Gmina Lubień Kujawski ogłosiła także postępowanie przetargowe dotyczące przebudowy w bieżącym roku drogi gminnej w miejscowości Bagno o łącznej długości ok. 1,3 km. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu.

Zakład Remontowo-Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka przebuduje budynki Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Zakład Remontowo-Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka za kwotę prawie 12,5 mln zł przebuduje budynki Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. W ramach inwestycji na realizację, której Gmina Lubień Kujawski otrzymała prawie 6 mln zł dotacji z Rządowego Funduszu Polski Ład, Funduszu Inwestycji Strategicznych przebudowywane będą wszystkie budynki ZPO w Lubieniu Kujawskim m.in. w zakresie: docieplenia ścian zewnętrznych, wymiany stolarki okiennej, docieplenia oraz wykonania nowego pokrycia dachów, montażu pomp ciepła, przebudowy instalacji c.o., wymiany oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne typu LED, remontu części sal lekcyjnych, korytarzy oraz klatek schodowych. Planuje się, że zadanie zostanie zrealizowane w ciągu 14 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Ogłoszenie – XXXIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 24 maja 2022 roku (wtorek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XXXIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I. SPRAWY PORZĄDKOWE

  1. Otwarcie XXXIV Sesji Rady Miejskiej
  2. Wręczenie zaświadczenia i złożenie ślubowania przez Radnego Roberta Kaczmarka wybranego w wyborach uzupełniających do Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim zarządzonych na dzień 24 kwietnia 2022r.
  3. Stwierdzenie quorum
  4. Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XXXIII Sesji Rady Miejskiej
  5. Wybór sekretarza obrad
  6. Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

  1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2022 – 2038.
  2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy.
  3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
  4. Uchwała w sprawie ustalenia w zakresie zadań własnych, szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za udzielenie wsparcia w postaci tymczasowego schronienia w schroniskach dla osób bezdomnych i schroniskach dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi.
  5. Uchwała w sprawie wyznaczenia miejsca do prowadzenia handlu.
  6. Uchwała w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie oraz Ochrony Ofiar Przemocy w Rodzinie na lata 2022-2024.
  7. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na podwyższenie kapitału zakładowego Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN – Toruński” sp. z o.o. w drodze wniesienia wkładu pieniężnego i objęcia w zamian nowych udziałów.
  8. Uchwała w sprawie powołania Komisji Rewizyjnej oraz jej składu osobowego.
  9. Uchwała w sprawie powołania Komisji Skarg, wniosków i petycji oraz jej składu osobowego.
  10. Uchwała w sprawie powołania stałych Komisji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim oraz ich składów osobowych.
  11. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
  12. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie  nieruchomości  stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
  13. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  14. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  15. Wolne wnioski.
  16. Zakończenie obrad XXXIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich – 18 maja 2022 r.

“Czyste Powietrze” – zaproszenie na spotkanie informacyjne

Burmistrz Lubienia Kujawskiego zaprasza wszystkich mieszkańców Gminy zainteresowanych dofinansowaniem w ramach Programu “Czyste Powietrze” na spotkanie informacyjne które odbędzie się w dniu 20 maja (piątek) 2022 r. w godzinach od 14:00 do 15:00. Spotkanie odbędzie się w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, związaną z obowiązującymi obostrzeniami dotyczącymi zapobiegania i rozprzestrzenianiu się wirusa SARS-CoV-19, osoby zainteresowane osobistym uczestnictwem w spotkaniu proszone są o wcześniejsze telefoniczne potwierdzenie obecności tel. (054) 284 43 20.

Poszukujemy wykonawcy przebudowy budynków Centrum Kultury oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim

Do 30 maja br. zainteresowani wykonawcy mogą składać swoje oferty w ogłoszonym przez Gminę Lubień Kujawski przetargu na przebudowę budynków Centrum Kultury oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim. Zadanie jest planowane do realizacji ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych oraz Covid 19. Przebudowa obiektów ma zostać zgodnie z planem zrealizowana do 15 listopada br. i będzie polegać m.in. na wykonaniu ujednoliconej elewacji frontowej budynków z zastosowaniem współczesnej stylistyki, wymianie okien, drzwi, ociepleniu ścian oraz wykonaniu nowego pokrycia dachowego. Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

Jeszcze w tym roku ma ruszyć budowa bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim

W dniu 12 maja 2022 roku w Toruniu odbyło się walne zgromadzenie wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN – Toruński”, której udziałowcami są gminy: Aleksandrów Kujawski (miasto i gmina), Grudziądz, Lipno, Rypin Toruń, Dobrzyń nad Wisłą, Fabianki, Gruta, Jabłonowo Pomorskie, Kowalewo Pomorskie, Lubień Kujawski, Lubraniec, Łysomice, Skępe, Świecie nad Osą, oraz Wielgie. Podczas zebrania, w którym gminę Lubień Kujawski reprezentował burmistrz Marek Wiliński podjęto m.in. decyzję o przekazaniu do zasobu spółki gminnych nieruchomości położonych przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim w celu wybudowania na nich dwóch bloków mieszkalnych. Walne zebranie wspólników zatwierdziło także plan rzeczowo – finansowy spółki zakładający m.in. rozpoczęcie budowy w/w obiektów mieszkalnych jeszcze w 2022 roku.

Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM, to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania. Ogłoszenie o naborze wniosków dla osób zainteresowanych najmem lokalu w ramach SIM planowane jest po podpisaniu umowy z wykonawcą robót tj. po szacunkowym określeniu wartości poszczególnych lokali mieszkalnych.

1 59 60 61 62 63 126

KPODR – informacja

Na co mogą liczyć osoby objęte kwarantanną?

Komunikat Burmistrza Lubienia Kujawskiego

PSZOK nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej

Szanowni Państwo,

W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19W oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług,  co do dalszego udzielania porad, Starosta Włocławski podjął decyzję o kontynuacji pracy punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej poprzez udzielanie porad telefonicznych.

Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.

Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.

Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska

Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim

W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:

  1. Rejestracja pacjentów odbywać się  będzie  wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
  2. W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
  3. W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
  4. Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
  5. Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do  niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
  6. Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest  całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.

PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.

Komunikat – ZGKiM

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi o rozważenie w miarę posiadanych możliwości aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy.

Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski

LST Barka zawiesza spotkania

W związku z rozprzestrzenianiem się w Polsce  koronawirusa SARS-CoV-2, Lubieńskie Stowarzyszenie Trzeźwości “Barka” zawiesza spotkania na okres 2 tygodni.

Komunikat – płatności

SZANOWNI PAŃSTWO, mając na względzie sytuację epidemiologiczną w zakresie rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-COV-2 oraz uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych, a także mając względzie termin płatności pierwszej raty zobowiązań podatkowych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Mieszkańców Miasta i Gminy Lubień Kujawski proszę o rozważenie w miarę posiadanych możliwości aby dokonywać wpłaty w formie elektronicznej na podany niżej rachunek:

BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003

Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020

Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński

1 2 3 4 5 6

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kaczawka

Rozpoczęto prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Zadanie o wartości 669 tys. zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

Pierwsze zbiorniki gazu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z budową stacji redystrybucji gazu oraz gazyfikacją strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Zadanie realizuje firma Novatek Green Energy Sp. z o.o., która w 2019 roku nabyła od gminy nieruchomość gruntową w obszarze strefy z przeznaczeniem pod budowę stacji redystrybucji gazu. Prace, które rozpoczęto już w 2019 roku to kolejny krok w kierunku gazyfikacji obszaru inwestycyjnego oraz miasta Lubień Kujawski. Firma zgodnie z planami rozpoczęła budowę sieci gazowej w ubiegłym roku i planuje zakończyć budowę stacji redystrybucji oraz ok 7 km sieci w bieżącym roku. Siec gazowa docelowo obejmie obszar byłego lotniska oraz miasto Lubień Kujawski. Obecnie trwają prace związane z budową stacji redystrybucji gazu oraz budową sieci gazu.

Budynek dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim będzie miał nową funkcję

Trwają prace związane ze zmianą sposobu użytkowania budynku dawnej piekarni w Lubieniu Kujawskim. Prace realizuje nowy właściciel obiektu firma APICOM z Lubienia Kujawskiego, która kupiła budynek w 2019 roku od dotychczasowego właściciela tj. Gminnej Spółdzielni Samopomoc Chłopska. Obiekt, który wybudowany został w 1981 roku do 2004 roku pełnił funkcję piekarni, a od 2005 roku budynek wykorzystywano głownie na cele magazynowe.  Nowi właściciele obiektu planują umieszczenie w nim zakładu przetwórstwa miodu oraz sklepu z artykułami pszczelarskimi. 

Nowe targowisko ma już pół roku

Od ponad pół roku korzystamy z nowego targowiska gminnego położonego w miejscowości Kaliska. Obiekt o wartości 1,8 mln zł. netto został wybudowany przy współudziale środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014 – 2020 w kwocie 1 mln zł. Targowisko zostało wyposażone w zadaszone miejsca handlowe, pomieszczenia socjalne, monitoring, oświetlenie oraz utwardzony parking. Opłaty handlowe na nowym targowisku pozostały niezmienne i wynoszą odpowiednio 5, 10 i 20 zł w zależności od zajmowanej powierzchni. Parking dla osób odwiedzających targowisko jest bezpłatny. Nowością na targowisku jest możliwość stałej rezerwacji/dzierżawy miejsca handlowego z czego korzysta ponad czterdzieści podmiotów sprzedających.  

Powstają nowe alejki na skwerku przy fontannie miejskiej

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 kwietnia 2020

Trwają prace brukarskie związane z wykonaniem nowych alejek na skwerku przy fontannie miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Poprawa estetyki miasta to jeden z priorytetów, który został zaplanowany do realizacji już w ubiegłych latach podczas spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami miasta. W działania na rzecz poprawy estetyki miasta corocznie angażowane są m.in. środki funduszu sołeckiego Miasta Lubień Kujawski o przeznaczeniu, których decydują sami mieszkańcy. W ubiegłych latach z funduszu sołeckiego w mieście sfinansowano m.in. wykonanie fontanny miejskiej, zakup koszy i stojaków na rowery, zakup materiałów brukarskich. W 2020 r. w mieście zaplanowano poprawę zagospodarowania terenów zielonych

Przebudowa ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 kwietnia 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska. W ramach inwestycji przebudowane zostaną w/w ulice gminne o łącznej długości 550 m wraz z budową chodników, oznakowania poziomego oraz pionowego. Wykonawcą zadania o wartości 953 tys. zł jest Włocławskie Przedsiębiorstwo robót Drogowych z Kruszyna. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 50% dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2019. Umowny termin zakończenia prac na zadaniu upływa 5 sierpnia br. natomiast Wykonawca deklaruje zakończenie prac do końca maja br.  

Z funduszu sołeckiego powstaje nowa nawierzchnia na placu manewrowym przy dworcu PKP w Kaliskch

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 21 kwietnia 2020

Rozpoczęto prace związane z wykonaniem nowej nawierzchni placu manewrowego przy dworcu PKP w Kaliskach. W ramach zadania wykonawca tj. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna wykona nową nawierzchnie asfaltową placu manewrowego przy dworcu PKP na powierzchni ok. 700 m2. Zadanie realizowane jest realizowane ze środków funduszu sołeckiego sołectwa Kaliska przewidzianych na 2020 rok. Remont nawierzchni jest przeprowadzony na działce, którą gmina nieodpłatne przejęła od Polskich Kolei Państwowych S.A. Przypomnijmy, że w poprzednich latach także w ramach środków funduszu sołckiego gmina w porozumieniu z PKP wykonała remont nawierzchni drogi dojazdowej do dworca wraz z chodnikiem. Nawierzchnia drogi oraz chodnik wymagały naprawy z uwagi na bardzo zły stan techniczny. Nowa infrastruktura drogowa w znaczący sposób podniosła komfort użytkowników w szczególności osób dojeżdżających do dworca PKP w Kaliskach.

Otrzymamy prawie 3 mln zł z Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 17 kwietnia 2020

Wojewoda Kujawsko – Pomorski ogłosił wyniki naboru wniosków o dofinansowanie inwestycji drogowych planowanych do realizacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. Wśród zadań gminnych, które zostały zakwalifikowane do dofinansowania środkami z FDS jest inwestycja Gminy Lubień Kujawski dotycząca przebudowy dróg gminnych nr 191410C Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina, nr 191414C Beszyn – Gagowy Wieś oraz nr 191475C Gagowy Wieś – Kanibród. Kwota przyznanego wsparcia wynosi prawie 3 mln. zł. i stanowi 60% wartości całkowitej zadania. W ramach planowanej do realizacji w bieżącym roku inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Wiosenne remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 8 kwietnia 2020

Poprawa wizerunku budynków remiz gminnych jednostek OSP ciągle pozostaje jednym z priorytetowych zadań gminy. W bieżącym roku w budżecie gminy przewidziano środki na remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie. W Lubieniu Kujawskim w ramach prac remontowych pomalowano salę główną, ułożono płytki w zapleczach socjalnych oraz w korytarzu wejściowym. W Krzewiu wykonywane jest nowe pokrycie dachowe budynku oraz planuje się docieplenie ścian zewnętrznych. Zadania realizowane są w systemie gospodarczym a część prac wykonują sami strażacy ochotnicy. Ponadto na dachach remiz OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie w bieżącym roku przewidziano montaż instalacji fotowoltaicznych przeznaczonych do produkcji energii elektrycznej. Na montaż instalacji gmina pozyskała środki z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Przypomnijmy, że w ubiegłych latach także z dotacji unijnej wykonano instalacje fotowoltaiczne na budynkach remiz OSP Bilno, Kanibród, Kłóbka oraz Morzyce.

Gmina Lubień Kujawski otrzyma 60 tys. złotych na zakup sprzętu umożliwiającego realizację zdalnych lekcji

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 kwietnia 2020

Gmina Lubień Kujawski w ramach projektu realizowanego przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa otrzyma 60 tys. zł. na zakup 30 laptopów dla uczniów, którzy nie posiadają sprzętu umożliwiającego im realizację zdalnych lekcji. Sprzęt, który trafił już do gminy ma być wypożyczany uczniom za pośrednictwem szkół. Projekt jest odpowiedzią na obecną sytuację szkolnictwa, związaną z wprowadzeniem stanu epidemii, spowodowanym zakażeniami koronawirusem. Zamknięcie placówek oświatowych na wiele tygodni wymusiło nowe standardy prowadzenia zajęć edukacyjnych. Uczniowie zamiast w szkolnych ławkach zasiadają przed monitorami komputerów. Program #zdalnaszkola realizowany jest ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.


1 11 12 13 14

UWAGA ROLNICY!!! szacowanie szkód w uprawach rolnych

Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje o możliwości składania wniosków o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym przymrozkami wiosennymi 2025

Zgłoszenia należy dokonać do tut. Urzędu pokój nr 17 na przygotowanym zgodnie z wymogami Ministerstwa Rolnictwa wniosku.

Warunkiem oszacowania przez komisję szkód spowodowanych przez wiosenne przymrozki jest złożenie wniosku o oszacowanie szkód zawierającego podpisaną przez składającego wniosek zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które są niezbędne do przeprowadzenia oszacowania szkód.

Przypominamy, że powierzchnia gospodarstwa rolnego, którą należy wpisać we wniosku jest to powierzchnia zgłaszana do dopłat bezpośrednich w ARiMR w roku 2025 .

We wniosku należy:

  • uwzględnić wszystkie uprawy i ich powierzchnię (również uprawy w których straty nie wystąpiły);
  • oznaczyć we wniosku działki rolne (uprawy) na których wystąpiły szkody w związku z wystąpieniem przymrozków wiosennych (na których konieczne jest przeprowadzenie oględzin i szacowaniu szkód w szczególności sady ,rzepak,  kukurydza).
  • Proszę o wpisywanie nazwy roślin zgodnie z załącznikiem do wniosku.

Z uwagi na krótki termin do oszacowania strat prosimy o jak najszybsze składanie wniosków (najpóźniej do dnia 23 czerwca b.r.).

UWAGA! W przypadku strat w uprawach położonych na terenie innych gmin, wnioski należy złożyć do każdej gminy zgodnie z miejscem położenia uprawy.

Formularz wniosku do pobrania w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawski, pokój nr 17 lub ze strony:

Bezpłatna zbiórka folii rolniczych

W piątek 13.06.2025 r. od godziny 9:00 do 14:00 Gmina Lubień Kujawski wraz z Firmą VIK z Radomic organizuję BEZPŁATNĄ zbiórkę folii rolniczych oraz opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na targowisku miejskim w miejscowości Kaliska. BEZPŁATNIE można przywozić bez ograniczeń: FOLIA ROLNICZA, WORKI PO NAWOZIE, WORKI TYPU BIG-BAG.


UWAGA NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE TAKIE ODPADY JAK: SIATKI OD OWIJANIA BALOTÓW ORAZ SZNUREK.


Każdy rodzaj odpadu musi być zapakowany w osobny worek Big Bag.

Prosimy o staranną segregacje, odpady zmieszane nie będą odbierane.

Więcej informacji pod nr: 54 284 43 52 lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim pok. 17 w godz. urzędowania.

Jesteście nowi na wsi?

Mieszkasz na wsi od niedawna? Nie znasz jeszcze wiejskich zwyczajów?

Napływowi mieszkańcy wsi, którzy szukają ciszy i spokoju, bardzo szybko zderzają się z prawdziwymi realiami życia i pracy na wsi.

Nie zawsze akceptują panujące reguły, a te związane są ściśle z cyklem przyrody i rytmem produkcji rolnej. Choć praca rolnika trwa przez cały rok, właśnie teraz, wiosną, zaczyna się najbardziej intensywna jej część.

Wraz z pracami polowymi pojawiają się:

  • hałas maszyn,
  • zapach obornika,
  • wzmożone odgłosy zwierząt,
  • i… telefony na policję.

Skargi, donosy nierzadko kończą się uciążliwymi kontrolami, a nawet skazującymi wyrokami sądowymi – co znacznie utrudnia utrzymywanie dobrosąsiedzkich stosunków i prowadzenie gospodarstwa rolnego.

Jeśli więc przeprowadziłeś się z miasta na wieś, postaraj się zaakceptować jej specyfikę!

PAMIIĘTAJ!

  • Zbiór plonów odbywa się często w godzinach nocnych nie przez złośliwość wobec sąsiadów, ale z uwagi na możliwości wystąpienia opadów deszczu czy gradu, który zniszczyłby całoroczną pracę rolnika.
  • Odgłosy zwierząt, hałas maszyn, zapach obornika to nieodzowny element produkcji rolniczej, której finalnymi produktami jest to, co jemy każdego dnia.
  • Kiedy nadjedzie okres jesiennych prac polowych, na pola trafią obornik i gnojowica. I bardzo dobrze! One decydują o jakości i wielkości zbiorów. To lepsze niż chemia…
  • A zatem: szanuj pracę rolnika!

Nie zgłaszaj nocnego hałasu przy pracy na roli i nieprzyjemnych zapachów na policję – ona niech tropi prawdziwych przestępców. Twoje niepotrzebne interwencje zakłócają sprawny przebieg prac polowych, potęgując zatargi i sąsiedzkie urazy.

KRUS ZAPOWIADA: BĘDĄ ZMIANY!

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podjęło prace nad przepisami, które mają chronić rolników i prowadzoną przez nich działalności przed oskarżeniami innych mieszkańców wsi o stwarzanie utrudnień. Ministerstwo Klimatu i Środowiska prowadzi z kolei prace nad przygotowaniem kompleksowego rozwiązania prawnego regulującego zjawisko uciążliwości zapachowej.

Przygotowywane przepisy będą bazowały na nowoczesnych rozwiązaniach technicznych i najlepszych dostępnych technikach pomiarowych, które od lat stosowane są w krajach Unii Europejskiej

Ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletnich nastolatków

Pełnoletni nastolatek nadal może mieć ubezpieczenie zdrowotne w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Jego rodzice muszą jednak dostarczyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki przez dziecko. Jeśli tego nie zrobią, dojdzie do wyrejestrowania dziecka z systemu, a to oznacza płatność choćby za wizytę w rejonowej przychodni czy w szpitalu.

– Aby przywrócić ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletniego członka rodziny, rolnik musi dokonać ponownego zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego. Należy do niego dołączyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki – podkreśla Dorota Bielawska, wicedyrektor Biura Ubezpieczeń KRUS.

Jak wynika z danych Biura Statystyki KRUS na koniec w 20204 roku były ubezpieczone w Kasie 854 osoby urodzone w 2006 roku, a więc takie, które w ubiegłym roku weszły w dorosłość.

Młoda dorosła osoba, po ukończeniu 18. roku życia nadal może być ubezpieczona w KRUS. Jednak nadal powinna kontynuować naukę. Odpowiednie zaświadczenie rodzice powinni dostarczyć do właściwej jednostki terenowej KRUS.

– Obowiązek zawiadomienia o wszelkich zmianach, które mają wpływ na podleganie ubezpieczeniu, spoczywa na rolniku. Powinien to zrobić w ciągu dwóch tygodni od wystąpienia tych zmian, także w zakresie ustalenia uprawnień do dalszego podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu przez swoje dzieci które ukończyły 18 lat – dodaje Dorota Bielawska.

W praktyce placówki terenowe Kasy same sprawdzają, czy członek rodziny rolnika po wejściu w dorosłość ma prawo do ubezpieczenia w KRUS. W miarę możliwości sama Kasa informuje też rolników o konieczności dostarczenia odpowiedniego zaświadczenia o kontynuowaniu nauki przez syna czy córkę. Zdarza się jednak, że rolnicy mimo przypomnienia lekceważą obowiązek dostarczenia dokumentu.

Jeżeli KRUS nie otrzyma informacji o tym, że pełnoletnie dziecko rolnika nadal kontynuuje naukę, taka osoba zostaje wyrejestrowana z ubezpieczenia z dniem uzyskania pełnoletności. Po wyrejestrowaniu ma ona jeszcze przez 30 dni prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej.

Wyjątek stanowią maturzyści, nawet jeśli nie zamierzają kontynuować nauki po uzyskaniu świadectwa dojrzałości. W ich przypadku ubezpieczenie zdrowotne wygasa z dniem ukończenia szkoły średniej, a dokładnie w dniu otrzymania świadectwa.

—————————

KRUS PRZYPOMINA:

– Aby przywrócić ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletniego członka rodziny rolnik musi ponownie zgłosić je do ubezpieczenia zdrowotnego. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki przez pełnoletniego nastolatka. Dopiero po dokonaniu zgłoszenia do ubezpieczenia w jednostce KRUS i przekazaniu danych ze zgłoszenia do NFZ taka osoba nabywa uprawnienia do świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej – dodaje dyrektor Dorota Bielawska z Biura Ubezpieczeń KRUS

Nie koszę w maju

Choć, jak wiecie, u nas maj to (samo) zdrowie, bzy, kasztany, motyle w brzuchu i czasem odrobina mrozu o poranku, to nie możemy zapomnieć o czymś mega ważnym!

„No Mow May”, czyli dosłownie „maj bez koszenia”, to akcja którą popieramy całym sercem i zachęcamy do niekoszenia trawy i przydomowych trawników właśnie w tym miesiącu.

Dlaczego warto NIE KOSIĆ trawników w maju?

  • umożliwiamy kwitnienie mniszków, stokrotek, jasnot i wielu innych dzikich roślin, które stanowią cenny nektar dla pszczół, trzmieli i motyli. Dziko rosnące kwiaty, a także sama kwitnąca trawa, to dla nich największa uczta po zimie!
  • dbamy o zachowanie bioróżnorodności
  • odpoczywamy

NIEkoszenie to ponadto:

  • oszczędność wody i nawozów
  • ochrona gleby i zasobów wodnych – krótki trawnik prowadzi do przegrzania
  • górnych warstw podłoża i zabicia żyjących w nich mikroorganizmów
  • zdrowszy ekosystem – niekoszona trawa to nie tylko kwiaty – to też siedlisko dla drobnych ssaków, ptaków i owadów
  • naturalne użyźnianie gleby
  • schładzanie powietrza – łąka i wysoka trawa magazynują wodę, a parując – schładzają powietrze
  • zmniejszanie hałasu i spalin – kosiarki spalinowe to całkiem duże źródło zanieczyszczeń.

Zrób przerwę dla przyrody. Odłóż kosiarkę. Daj zakwitnąć!

Kolonie w górach (dla dzieci rolników)

Wakacyjne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci

Czy Twoje dziecko ma problemy z układem oddechowym? Czy boryka się z wadą postawy lub inną chorobą układu ruchu? Potrzebuje wsparcia w powrocie do zdrowia?

KRUS od lat wspiera najmłodszych ubezpieczonych w uzyskaniu pełni zdrowia i jak co roku w okresie letnich wakacji zorganizuje bezpłatne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci rolników ubezpieczonych w KRUS.

21-dniowe turnusy odbędą się w Centrach Rehabilitacji Rolników KRUS w terminach:

  • Horyniec-Zdrój: 29.06-19.07 oraz 20.07-09.08.2025 r.
  • Iwonicz-Zdrój: 16.07-05.08 oraz 06.08_26.08.2025 r.
  • Jedlec: 07.07-27.07 oraz 28.07-17.08.2025 r.
  • Szklarska Poręba:20.07-09.08.2025 r.
  • Świnoujście: 11.08-31.08.2025 r.

Z turnusów mogą skorzystać urodzone pomiędzy 2010 a 2018 rokiem:

dzieci własne, dzieci drugiego małżonka oraz dzieci przysposobione, przyjęte na wychowanie i utrzymanie przed osiągnięciem pełnoletności – także w ramach rodziny zastępczej – wnuki, rodzeństwo i inne dzieci.

Warunkiem jest ubezpieczenie przynajmniej jednego z rodziców lub opiekuna prawnego w KRUS.

Aby skorzystać z turnusu, trzeba we właściwej ze względu ma miejsce zamieszkania rodzica placówce terenowej lub oddziale regionalnym KRUS złożyć:

  • wypełniony przez lekarza POZ bądź lekarza specjalistę wniosek o rehabilitację leczniczą/turnus regeneracyjny,
  • formularz z dodatkową informacją o stanie zdrowia dziecka,
  • formularz dotyczący informacji podawanych w przypadku pozyskiwania danych osobowych od osoby, której danej dotyczą,
  • oświadczenia rodzica/opiekuna dotyczącego zgody na udzielenie wszelkiej pomocy przedmedycznej i medycznej w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w trakcie podróży na turnus rehabilitacyjny do CRR KRUS oraz w drodze powrotnej.

UWAGA!

Druki formularzy można pobrać w Oddziale Regionalnymi Placówkach Terenowych KRUS lub ze strony internetowej KRUS.

Skierowanie dziecka na turnus rehabilitacyjny będzie możliwe po pozytywnej kwalifikacji wniosku dokonanej przez regionalnego inspektora orzecznictwa lekarskiego oddziału lub placówki terenowej KRUS.

Pierwszeństwo w skierowaniu na turnusy rehabilitacyjne mają dzieci, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności z zastrzeżeniem, że są zdolne do samoobsługi.

Centra Rehabilitacji Rolników KRUS zapewnią dzieciom całodzienne wyżywienie, całodobową opiekę medyczną oraz indywidualny program rehabilitacyjny. Opieką nad dziećmi zajmie się wykwalifikowana kadra pedagogiczna.

Szczegółowe informacje dotyczące terminów składania wniosków uzyskają Państwo w Oddziałach Regionalnych i Placówkach Terenowych KRUS

Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne: przedłużamy termin zgłoszeń do 8 maja!

Nasz konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne trwa. Z powodu licznych próśb musimy wydłużyć termin zgłaszania gospodarstw przez rolników, by każdy miał równą szansę udziału w tym wydarzeniu.

Rolnicy mogą zgłaszać swoje gospodarstwa do 8 maja. Etap wojewódzki zakończy się 27 czerwca.

Głównym celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym.

Warunki uczestnictwa są proste. 

  • Ty albo jeden z właścicieli gospodarstwa musicie być ubezpieczeni w KRUS
  • zgłaszasz do placówki terenowej lub oddziału regionalnego KRUS swój udział poprzez formularz zgłoszeniowy
  • musisz tego dokonać w nieprzekraczalnym terminie 8 maja 2025 roku!  

Wszystkie informacje o konkursie znajdziesz tu: www.gov.pl/web/krus/xxii-ogolnokrajowy-konkurs-bezpieczne-gospodarstwo-rolne2 oraz w placówkach terenowych i oddziale KRUS.

Współorganizatorami konkursu KRUS Bezpieczne Gospodarstwo Rolne są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa. 

Partner strategiczny: AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Patronem medialnym konkursu jest TVP INFO.

W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim.

W dotychczasowych 21. edycjach Konkursu wzięło udział ponad 24 tysiące gospodarstw indywidualnych.

X edycja Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego „Bitwa Regionów”

Szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku z siedzibą w Kowalu zaprasza na szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”, które odbędzie się w dniu 14 kwietnia 2025 roku o godz. 10.00, w Sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.

1 2 3 7
Zamknij