Ogłoszenie – Wspólne posiedzenie Komisji Skarg, wniosków i petycji oraz Komisji Rewizyjnej
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-09
W dniu 10.09.2025 r. (środa) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 11 odbędzie się posiedzenie wspólne Komisji Skarg, wniosków i petycji oraz Komisji Rewizyjnej. Omawiana tematyka: Zaopiniowanie skargi.
Przewodniczący Przewodnicząca
Komisji Skarg, wniosków i petycji Komisji Rewizyjnej
Patryk Gawłowski Agata Pawlak-Molewska
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O WSPARCIE
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-08

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki w uzgodnieniu z Zarządem Województwa Kujawsko-Pomorskiego informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia w ramach komponentu Wdrażanie LSR interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027
Nr naboru LGD: 1/2025/IP
Nr naboru w PUE: 561 021
Przedmiot naboru wniosków o wsparcie:
Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej
Zakres operacji jest zgodny z celem 1 LSR: „Poprawa jakości i standardu życia mieszkańców obszaru LSR” oraz przedsięwzięciem 1.1: „Rozwój infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej na obszarze LSR”
Podmioty uprawnione do ubiegania się o wsparcie na wdrażanie LSR:
- Jednostki sektora finansów publicznych (JSFP) o której mowa w art.8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych.
- Organizacja pozarządowa o której mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Termin składania wniosków o wsparcie:
od 29/09/2025 do 17/10/2025
Miejsce i forma składania wniosków o wsparcie:
Złożenie wniosku o wsparcie odbywa się wyłącznie za pomocą PUE, który jest dostępny pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna.
Warunkiem złożenia wniosku za pomocą PUE jest posiadanie przez wnioskodawcę numeru EP. O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina złożenia wniosku przez PUE. Potwierdzeniem złożenia wniosku jest UPO, które wysyłane jest przez PUE na adres e-mail wnioskodawcy.
Zaleca się, aby wnioskodawca, po złożeniu wniosku do LGD za pomocą PUE, przekazał LGD drogą e-mail informację o złożeniu wniosku w naborze podając swoje imię i nazwisko / nazwę wraz z numerem EP i znak sprawy.
Ważne: Jeżeli wniosek o wsparcie nie został złożony za pomocą PUE, LGD nie wybiera operacji objętej tym wnioskiem, o czym LGD informuje wnioskodawcę w takiej samej formie, w jakiej został przez niego złożony wniosek.
Miejsce publikacji regulaminu naboru wniosków o wsparcie:
Regulamin naboru wniosków o wsparcie stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia, które opublikowane jest na stronie internetowej LGD pod adresem: https://www.kujawiaki.pl/konkursy-2021-2027/ps-wpr.html
Dane do kontaktu:
Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki
adres: ul.Sikorskiego12, 87-850 Choceń
tel. 728-462482, 694-114-754, e-mail: zglowiaczka@kujawiaki.pl
godziny pracy biura: 7.30 -15.30 (poniedziałek, środa, czwartek),
7.30 -17.00 (wtorek)
7.30 -14.00 (piątek)
Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłaszać poprzez przycisk „Zgłoś problem“ widoczny dla wnioskodawcy po zalogowaniu się na koncie PUE
Załączniki do ogłoszenia:
1) Załącznik nr 1: Regulamin naboru wniosków o wsparcie
2) Załącznik nr 2: Formularz UoPP wraz z załącznikami;
- Załącznik nr 1 do UoPP- Zestawienie rzeczowo – finansowe operacji
- Załącznik nr 2 do UoPP „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych”
- Załącznik nr 3 do UoPP „Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością”
3) Załącznik nr 3 – Uzasadnienie lokalnych kryteriów wyboru operacji (który wypełnia Wnioskodawca);
4) Załącznik nr 4 – Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy dla Interwencji I.13.1
5) Pomocniczy załącznik do Instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy dla Interwencji I.13.1
6) Załącznik nr 5 – Formularze załączników do wniosku o przyznanie pomocy
- Załącznik nr 1 do WoPP – Oświadczenie właściciela(i) lub współwłaściciela(i) lub posiadacza(-y) lub współposiadacza (-y) nieruchomości, że wyraża(ją) on(i) zgodę na realizację operacji, jeżeli operacja jest realizowana na terenie nieruchomości będącej w posiadaniu zależnym lub będącej przedmiotem współwłasności;
- Załącznik nr 2 do WoPP – Oświadczenie o kwalifikowalności VAT;
- Załącznik nr 3 do WoPP – Szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo – finansowym ;
- Załącznik nr 8 do WoPP– Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji;
- Załącznik nr 9 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki;
Informacja Ośrodka Pomocy Społecznej – Termin odbioru paczek żywnościowych
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-05
Informujemy, że osoby które otrzymały skierowanie na paczki żywnościowe na rok 2025 proszone są o odbiór artykułów żywnościowych w dniach 11 i 12 września br. w godzinach od 8 do 15 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim, ul. 1 –go Maja 44. Warunkiem otrzymania pomocy jest przybycie we wskazanym dniu po odbiór. Osoby, które osobiście nie przyjdą po żywność proszone są o przekazanie osobie odbierającej w jej imieniu podpisanego upoważnienia.
Rozpoczęcie roku szkolnego 2025/2026 w Szkole Podstawowej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-01
Dziś wspólnie rozpoczęliśmy nowy rok szkolny! Uroczystość odbyła się na stadionie miejskim, gdzie spotkali się uczniowie wraz z rodzicami, nauczyciele oraz zaproszeni goście.
Zanim jednak zabrzmiał pierwszy dzwonek, delegacja przedstawicieli władz gminnych, straży pożarnej, harcerzy oraz całego grona pedagogicznego naszej szkoły oddała hołd poległym za wolność ojczyzny – składając kwiaty i zapalając znicze przy szkolnym pomniku pamięci oraz na grobie żołnierzy na cmentarzu parafialnym. Szczególnie podniosłym momentem było wystąpienie przedstawicielki kombatantów, która uroczyście odczytała wiersze poświęcone pamięci poległych.
Nowy rok to nowe wyzwania, przygody i możliwości. Życzymy wszystkim uczniom, aby ten czas był pełen pasji, radości i odkrywania swoich talentów. Rodzicom – wielu powodów do dumy i satysfakcji. A nauczycielom – siły i radości z pięknej misji, jaką jest edukacja młodego pokolenia.
Niech rok 2025/2026 będzie czasem inspiracji, sukcesów i dobrych wspomnień!
Tekst i zdjęcia: ZPO w Lubieniu Kujawskim




















































Witacze dożynkowe 2025
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-08-30
Tegoroczne Dożynki Parafialno – Gminne, które odbyły się w Lubieniu Kujawskim w dniu 9 sierpnia br. powoli przechodzą już do historii. Dziękując wszystkim za zaangażowanie i trud włożony w przygotowanie uroczystości prezentujemy galerie tegorocznych witaczy zdobiących naszą gminę i oryginalnie zapraszających na Dożynki.

































Ogłoszenie o zamiarze bezpośredniego zawarcia umowy o świadczenie usług w zakresie publicznego transportu zbiorowego
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-08-29
RUSZĄ PIERWSZE PROJEKTY!
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-08-27
Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki. w pierwszej połowie tego roku zakończyło przyjmowanie wniosków w ramach konkursu: Wsparcie dzieci i młodzieży w ramach edukacyjnych klubów młodzieżowych ze środków EFS+ w ramach programu Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027. LGD do dofinansowania wybrała 11 projektów na łączną kwotę prawie 910 000zł. Projekty te przyczyniają się do realizacji naszej Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez społeczność na lata 2021-2027 – cel 2: Wsparcie aktywizacji oraz nabywania kompetencji wśród mieszkańców obszaru LSR. W ramach projektów zorganizowane zostały edukacyjne kluby młodzieżowe w których dzieci i młodzież z obszaru naszego działania (powiat włocławski) będzie mogła rozwijać swoje pasje i zainteresowania ale również nabywać nowe kompetencje. Planuje się, że we wszystkich tych projektach weźmie udział 167 uczestników. Największą popularnością wśród zajęć organizowanych w klubach cieszą się zajęcia sportowe, taneczne, artystyczne, edukacja w zakresie bezpieczeństwa jak również zajęcia uwrażliwiające na sztukę: wyjścia do teatru, do opery. Projekty te są już realizowane na terenie Miasta Kowal, gmin: Lubień Kujawki, Chodecz, Włocławek, Baruchowo Choceń a od września również w gminach Boniewo i Izbica Kujawska. Kolejna edycja tego konkursu planowana jest jeszcze pod koniec tego roku.
Na zdjęciach kadry z klubów młodzieżowych: “Klub młodzieżowy -Gminnego Ośrodka Kultury, Sportu i Rekreacji w Baruchowie”,Klub Młodzieżowy w Gminie Chodecz”,”Klub młodzieżowy ” Klub Skibidi CK””.










Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu
- Kategorie: dla mieszkańców Komisje Rady Miejskiej
- Opublikowano: 2025-08-26
Wiceprzewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 29.08.2025r. (piątek) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Wiceprzewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Małgorzata Boroń
Ogłoszenie – Komisja Rewizyjna
- Kategorie: dla mieszkańców Komisje Rady Miejskiej
- Opublikowano: 2025-08-26
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej informuje, że w dniu 28.08.2025r. (czwartek) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej. Omawiana tematyka: Sprawozdanie kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej z udzielonych świadczeń pomocy społecznej, Sprawozdanie przewodniczącego Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Ocena korzyści wynikających z organizacji prac społecznie użytecznych, Kontrola wydatków na transport zbiorowy z terenu Gminy Lubień Kujawski (dowóz dzieci do szkół) oraz pisma dotyczące ZGKiM.
Przewodnicząca
Komisji Rewizyjnej
Agata Pawlak-Molewska
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich we Włocławku
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-08-25

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-24
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-22
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.
Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.
Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-13
Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad) przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
PRZERWA W DOSTAWIE WODY
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-11
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.
Uwaga!! Pilne
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-10
W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.
Zakończyliśmy przebudowę dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-04-06
Zakończono prace związane z przebudową dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizowała firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała łącznie 100% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020 – 60% oraz w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 40%. W ramach zrealizowanej inwestycji przebudowano drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowano ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowano chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.
Rozpoczęto układanie nowej nawierzchni drogi w miejscowości Golska Huta
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-04-01
Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Golska Huta. Zadanie o wartości 365 tys. zł realizuje Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji wybudowany zostanie ok. kilometrowy odcinek drogi gminnej o nawierzchni asfaltowej, który stanowić będzie kontynuacje przebudowanego w poprzednich latach odcinka drogi gminnej Gole – Golska Huta. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Na zdjęciu burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Jarosław Woźniak podczas wizytacji placu budowy.
Gmina Lubień Kujawski wyróżniona Certyfikatem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-03-30
W dniu 29 marca br. w siedzibie zakładu POLCALC sp. z o.o. zlokalizowanym w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński odebrał z rąk Prezesa Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Przemysława Sztandery Certyfikat dla gminy Lubień Kujawski będący wyróżnieniem za działalność w zakresie współpracy z inwestorami. Symboliczne wręczenie Certyfikatu odbyło się w obecności Michała Góry Członka Zarządu firmy POLCALC sp. z o.o., będącej jedną z dynamiczniej rozwijających się firm w lubieńskiej strefie przemysłowej. Spotkanie było także okazją do wizytacji nowego zakładu firmy POLCALC sp. z o.o. w którym produkowane mają być innowacyjne nawozy wieloskładnikowe marki GoudenKorrel™. Jak podaje producent GoudenKorrel™ to koncepcyjna linia nawozów wieloskładnikowych. Projekt jest efektem rozległej sieci współpracy brytyjskich, niemieckich, holenderskich i polskich naukowców, agronomów, technologów, rolników i górników, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dobroczynnej siły polihalitu. Najbardziej zaawansowane produkty tej linii tzn. Vervactor® i Belenus® oparte są o unikatowe rozwiązanie – G2D Nodens Technology™. Dzięki temu rolnicy otrzymują szybko i trwale działający, łatwo rozpuszczalny granulat. Produkt jest prosty w przechowywaniu i wysiewie, gwarantuje skuteczność i łatwość aplikacji.
Więcej na stronie GoudenKorrel™
Ogłosiliśmy przetarg na remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-03-25
Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg w ramach, którego wykonany ma zostać w bieżącym roku remont elewacji i dachu budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Zadanie jest drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim
Z dotacją LGD Dorzecza Zgłowiączki powstaną dwa nowe place zabaw w miejscowościach Bilno i Rzeżewo
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-03-25
Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki ogłosiła wyniki konkursu nr 4/2020 na działania w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej.Wśród zadań, które otrzymały wsparciew ramach konkursu jest projekt gminy Lubień Kujawski dotyczący budowy dwóch ogólnodostępnych placów zabaw, które powstaną w bieżącym roku w miejscowościach Bilno oraz Rzeżewo. Wysokość otrzymanego wsparcia ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich i LGD wynosi 33 tys. zł. Nowe place zabaw maja zostać wykonane na gminnych działkach wykorzystywanych w minionych latach jako boiska szkolne placówek oświatowych w Bilnie i Rzeżewie.
Firma DELMAR z Włocławka zmodernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-03-18
W dniu 15 marca br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym, w ramach, którego zmodernizowany ma zostać system ogrzewania budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. W postępowaniu przetargowym do gminy wpłynęło 6 ofert a najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 358 tys. zł złożyła firma DELMAR z Włocławka. W ramach obecnego przetargu, który jest pierwszym z trzech planowanych etapów modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły w okresie wakacyjnym ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys. zł. w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Golska Huta
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-03-17
Rozpoczęto prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Golska Huta. Zadanie o wartości 365 tys. zł realizuje Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji wybudowany zostanie prawie kilometrowy odcinek drogi gminnej o nawierzchni asfaltowej, który stanowić będzie kontynuacje przebudowanego w poprzednich latach odcinka drogi gminnej Gole – Golska Huta. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu.
Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim będzie miał nowe ekologiczne ogrzewanie gazowe
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-03-03
Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, w ramach którego zmodernizowany ma zostać system ogrzewania budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. W ramach obecnego przetargu, który jest pierwszym z trzech planowanych etapów modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys. zł. w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Aż 7 firm zainteresowanych przebudową drogi gminnej w miejscowości Golska Huta
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-03-02
Aż 7 firm złożyło swoje oferty w przetargu ogłoszonym przez Gminę Lubień Kujawski na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Golska Huta. Najniższą ofertę z kwota 365 tys. zł. złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. Zadanie obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Więcej o ogłoszonym przetargu –tutaj–
Trwają prace nad modernizacją systemu ogrzewania budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje RFIL
- Opublikowano: 2021-02-19
Trwają prace nad modernizacją systemu ogrzewania budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. W ramach już podpisanych umów z wykonawcami tj. firmami DELMAR z Włocławka oraz PRO–ECO z Gdyni zmodernizowana zostanie obecna kotłownia węglowa, w której powstanie nowa ekologiczna instalacja gazowa podłączona do powstałej w ubiegłym roku na terenie miasta sieci gazowej oraz wspomagająco zamontowana zostanie powietrzna pompa ciepła. Koszt prac będących pierwszym etapem przebudowy budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim wynosi 320 tys. zł. W drugim kwartale br. planuje się ogłoszenie przetargu na remont elewacji zewnętrznej oraz dachu budynku biblioteki natomiast w trzecim na przebudowę budynków CK oraz remizy OSP. Inwestycja jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Przypomnijmy, że w dniu 8 grudnia ubiegłego roku Premier Mateusz Morawiecki przedstawił wyniki naboru wniosków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Wśród zadań, które otrzymały wsparcie ze środków RFIL znalazło się zadanie Gminy Lubień Kujawski przewidujące przebudowę budynków Centrum Kultury, remizy Ochotniczej Straży Pożarnej oraz budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznanego wsparcia wynosi 2 mln zł i stanowi 100% wartości zadania. Zadanie ma na celu poprawę warunków użytkowania obiektów. W ramach inwestycji zaplanowano modernizację starego systemu ogrzewania tj. wymianę pieca na nowy ekologiczny gazowy wraz z pompą ciepła, wymianę oświetlenia na energooszczędne ledowe, ocieplenie ścian zewnętrznych, wymianę okien drzwi oraz wykonanie nowego pokrycia dachów wraz z dostosowaniem budynków dla osób niepełnosprawnych. Realizację zadania zaplanowano na lata 2021 – 2022.
Informacja dla hodowców drobiu!
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-11-12
Zgodnie z rozporządzeniem nr 19/2025 Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w sprawie zarządzenia środków podejmowanych w związku z ryzykiem wystąpienia wysoce zjadliwej grypy ptaków i rzekomego pomoru drobiu na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Obowiązuje m. in. utrzymanie drobiu i ptaków żyjących w niewoli z wyłączeniem kaczek, gęsi, bażantów i ptaków bezgrzebieniowych oddzielnie od innych zwierząt, w kurnikach lub innych zamkniętych obiektach.
Niezbędne jest stosowanie zasad bioasekuracji w celu ochrony gospodarstw utrzymujących ptaki przed wniknięciem wirusa. Dodatkowo Powiatowy Lekarz Weterynarii we Włocławku przypomina o konieczności dokonania zgłoszenia miejsc, w których utrzymywany jest drób lub inne ptaki.
Zgłoszenia można dokonać poprzez złożenie oświadczenia do Powiatowego Lekarza Weterynarii we Włocławku osobiście, elektronicznie, telefonicznie lub za pośrednictwem Poczty Polskiej.
Dane do kontaktu: Powiatowy Lekarz Weterynarii we Włocławku, ul. Planty 18, 87-800 Włocławek, tel. 54/234-10-18, e-mail: sekretariat@piw.wloclawek.pl
Witacze dożynkowe 2025
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-08-30
Tegoroczne Dożynki Parafialno – Gminne, które odbyły się w Lubieniu Kujawskim w dniu 9 sierpnia br. powoli przechodzą już do historii. Dziękując wszystkim za zaangażowanie i trud włożony w przygotowanie uroczystości prezentujemy galerie tegorocznych witaczy zdobiących naszą gminę i oryginalnie zapraszających na Dożynki.

































Pomoc poszkodowanemu rolnikowi – spłonął ciągnik z prasą
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-08-19
UWAGA ROLNICY!!! szacowanie szkód w uprawach rolnych
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-06-13
Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje o możliwości składania wniosków o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym przymrozkami wiosennymi 2025
Zgłoszenia należy dokonać do tut. Urzędu pokój nr 17 na przygotowanym zgodnie z wymogami Ministerstwa Rolnictwa wniosku.
Warunkiem oszacowania przez komisję szkód spowodowanych przez wiosenne przymrozki jest złożenie wniosku o oszacowanie szkód zawierającego podpisaną przez składającego wniosek zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które są niezbędne do przeprowadzenia oszacowania szkód.
Przypominamy, że powierzchnia gospodarstwa rolnego, którą należy wpisać we wniosku jest to powierzchnia zgłaszana do dopłat bezpośrednich w ARiMR w roku 2025 .
We wniosku należy:
- uwzględnić wszystkie uprawy i ich powierzchnię (również uprawy w których straty nie wystąpiły);
- oznaczyć we wniosku działki rolne (uprawy) na których wystąpiły szkody w związku z wystąpieniem przymrozków wiosennych (na których konieczne jest przeprowadzenie oględzin i szacowaniu szkód w szczególności sady ,rzepak, kukurydza).
- Proszę o wpisywanie nazwy roślin zgodnie z załącznikiem do wniosku.
Z uwagi na krótki termin do oszacowania strat prosimy o jak najszybsze składanie wniosków (najpóźniej do dnia 23 czerwca b.r.).
UWAGA! W przypadku strat w uprawach położonych na terenie innych gmin, wnioski należy złożyć do każdej gminy zgodnie z miejscem położenia uprawy.
Formularz wniosku do pobrania w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawski, pokój nr 17 lub ze strony:
Bezpłatna zbiórka folii rolniczych
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-06-09
W piątek 13.06.2025 r. od godziny 9:00 do 14:00 Gmina Lubień Kujawski wraz z Firmą VIK z Radomic organizuję BEZPŁATNĄ zbiórkę folii rolniczych oraz opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na targowisku miejskim w miejscowości Kaliska. BEZPŁATNIE można przywozić bez ograniczeń: FOLIA ROLNICZA, WORKI PO NAWOZIE, WORKI TYPU BIG-BAG.
UWAGA NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE TAKIE ODPADY JAK: SIATKI OD OWIJANIA BALOTÓW ORAZ SZNUREK.
Każdy rodzaj odpadu musi być zapakowany w osobny worek Big Bag.
Prosimy o staranną segregacje, odpady zmieszane nie będą odbierane.
Więcej informacji pod nr: 54 284 43 52 lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim pok. 17 w godz. urzędowania.
Jesteście nowi na wsi?
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Mieszkasz na wsi od niedawna? Nie znasz jeszcze wiejskich zwyczajów?
Napływowi mieszkańcy wsi, którzy szukają ciszy i spokoju, bardzo szybko zderzają się z prawdziwymi realiami życia i pracy na wsi.
Nie zawsze akceptują panujące reguły, a te związane są ściśle z cyklem przyrody i rytmem produkcji rolnej. Choć praca rolnika trwa przez cały rok, właśnie teraz, wiosną, zaczyna się najbardziej intensywna jej część.
Wraz z pracami polowymi pojawiają się:
- hałas maszyn,
- zapach obornika,
- wzmożone odgłosy zwierząt,
- i… telefony na policję.
Skargi, donosy nierzadko kończą się uciążliwymi kontrolami, a nawet skazującymi wyrokami sądowymi – co znacznie utrudnia utrzymywanie dobrosąsiedzkich stosunków i prowadzenie gospodarstwa rolnego.
Jeśli więc przeprowadziłeś się z miasta na wieś, postaraj się zaakceptować jej specyfikę!
PAMIIĘTAJ!
- Zbiór plonów odbywa się często w godzinach nocnych nie przez złośliwość wobec sąsiadów, ale z uwagi na możliwości wystąpienia opadów deszczu czy gradu, który zniszczyłby całoroczną pracę rolnika.
- Odgłosy zwierząt, hałas maszyn, zapach obornika to nieodzowny element produkcji rolniczej, której finalnymi produktami jest to, co jemy każdego dnia.
- Kiedy nadjedzie okres jesiennych prac polowych, na pola trafią obornik i gnojowica. I bardzo dobrze! One decydują o jakości i wielkości zbiorów. To lepsze niż chemia…
- A zatem: szanuj pracę rolnika!
Nie zgłaszaj nocnego hałasu przy pracy na roli i nieprzyjemnych zapachów na policję – ona niech tropi prawdziwych przestępców. Twoje niepotrzebne interwencje zakłócają sprawny przebieg prac polowych, potęgując zatargi i sąsiedzkie urazy.
KRUS ZAPOWIADA: BĘDĄ ZMIANY!
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podjęło prace nad przepisami, które mają chronić rolników i prowadzoną przez nich działalności przed oskarżeniami innych mieszkańców wsi o stwarzanie utrudnień. Ministerstwo Klimatu i Środowiska prowadzi z kolei prace nad przygotowaniem kompleksowego rozwiązania prawnego regulującego zjawisko uciążliwości zapachowej.
Przygotowywane przepisy będą bazowały na nowoczesnych rozwiązaniach technicznych i najlepszych dostępnych technikach pomiarowych, które od lat stosowane są w krajach Unii Europejskiej
Ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletnich nastolatków
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Pełnoletni nastolatek nadal może mieć ubezpieczenie zdrowotne w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Jego rodzice muszą jednak dostarczyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki przez dziecko. Jeśli tego nie zrobią, dojdzie do wyrejestrowania dziecka z systemu, a to oznacza płatność choćby za wizytę w rejonowej przychodni czy w szpitalu.
– Aby przywrócić ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletniego członka rodziny, rolnik musi dokonać ponownego zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego. Należy do niego dołączyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki – podkreśla Dorota Bielawska, wicedyrektor Biura Ubezpieczeń KRUS.
Jak wynika z danych Biura Statystyki KRUS na koniec w 20204 roku były ubezpieczone w Kasie 854 osoby urodzone w 2006 roku, a więc takie, które w ubiegłym roku weszły w dorosłość.
Młoda dorosła osoba, po ukończeniu 18. roku życia nadal może być ubezpieczona w KRUS. Jednak nadal powinna kontynuować naukę. Odpowiednie zaświadczenie rodzice powinni dostarczyć do właściwej jednostki terenowej KRUS.
– Obowiązek zawiadomienia o wszelkich zmianach, które mają wpływ na podleganie ubezpieczeniu, spoczywa na rolniku. Powinien to zrobić w ciągu dwóch tygodni od wystąpienia tych zmian, także w zakresie ustalenia uprawnień do dalszego podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu przez swoje dzieci które ukończyły 18 lat – dodaje Dorota Bielawska.
W praktyce placówki terenowe Kasy same sprawdzają, czy członek rodziny rolnika po wejściu w dorosłość ma prawo do ubezpieczenia w KRUS. W miarę możliwości sama Kasa informuje też rolników o konieczności dostarczenia odpowiedniego zaświadczenia o kontynuowaniu nauki przez syna czy córkę. Zdarza się jednak, że rolnicy mimo przypomnienia lekceważą obowiązek dostarczenia dokumentu.
Jeżeli KRUS nie otrzyma informacji o tym, że pełnoletnie dziecko rolnika nadal kontynuuje naukę, taka osoba zostaje wyrejestrowana z ubezpieczenia z dniem uzyskania pełnoletności. Po wyrejestrowaniu ma ona jeszcze przez 30 dni prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej.
Wyjątek stanowią maturzyści, nawet jeśli nie zamierzają kontynuować nauki po uzyskaniu świadectwa dojrzałości. W ich przypadku ubezpieczenie zdrowotne wygasa z dniem ukończenia szkoły średniej, a dokładnie w dniu otrzymania świadectwa.
—————————
KRUS PRZYPOMINA:
– Aby przywrócić ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletniego członka rodziny rolnik musi ponownie zgłosić je do ubezpieczenia zdrowotnego. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki przez pełnoletniego nastolatka. Dopiero po dokonaniu zgłoszenia do ubezpieczenia w jednostce KRUS i przekazaniu danych ze zgłoszenia do NFZ taka osoba nabywa uprawnienia do świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej – dodaje dyrektor Dorota Bielawska z Biura Ubezpieczeń KRUS
Nie koszę w maju
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Choć, jak wiecie, u nas maj to (samo) zdrowie, bzy, kasztany, motyle w brzuchu i czasem odrobina mrozu o poranku, to nie możemy zapomnieć o czymś mega ważnym!
„No Mow May”, czyli dosłownie „maj bez koszenia”, to akcja którą popieramy całym sercem i zachęcamy do niekoszenia trawy i przydomowych trawników właśnie w tym miesiącu.
Dlaczego warto NIE KOSIĆ trawników w maju?
- umożliwiamy kwitnienie mniszków, stokrotek, jasnot i wielu innych dzikich roślin, które stanowią cenny nektar dla pszczół, trzmieli i motyli. Dziko rosnące kwiaty, a także sama kwitnąca trawa, to dla nich największa uczta po zimie!
- dbamy o zachowanie bioróżnorodności
- odpoczywamy
NIEkoszenie to ponadto:
- oszczędność wody i nawozów
- ochrona gleby i zasobów wodnych – krótki trawnik prowadzi do przegrzania
- górnych warstw podłoża i zabicia żyjących w nich mikroorganizmów
- zdrowszy ekosystem – niekoszona trawa to nie tylko kwiaty – to też siedlisko dla drobnych ssaków, ptaków i owadów
- naturalne użyźnianie gleby
- schładzanie powietrza – łąka i wysoka trawa magazynują wodę, a parując – schładzają powietrze
- zmniejszanie hałasu i spalin – kosiarki spalinowe to całkiem duże źródło zanieczyszczeń.
Zrób przerwę dla przyrody. Odłóż kosiarkę. Daj zakwitnąć!
Kolonie w górach (dla dzieci rolników)
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-12

Wakacyjne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-28
Czy Twoje dziecko ma problemy z układem oddechowym? Czy boryka się z wadą postawy lub inną chorobą układu ruchu? Potrzebuje wsparcia w powrocie do zdrowia?
KRUS od lat wspiera najmłodszych ubezpieczonych w uzyskaniu pełni zdrowia i jak co roku w okresie letnich wakacji zorganizuje bezpłatne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci rolników ubezpieczonych w KRUS.
21-dniowe turnusy odbędą się w Centrach Rehabilitacji Rolników KRUS w terminach:
- Horyniec-Zdrój: 29.06-19.07 oraz 20.07-09.08.2025 r.
- Iwonicz-Zdrój: 16.07-05.08 oraz 06.08_26.08.2025 r.
- Jedlec: 07.07-27.07 oraz 28.07-17.08.2025 r.
- Szklarska Poręba:20.07-09.08.2025 r.
- Świnoujście: 11.08-31.08.2025 r.
Z turnusów mogą skorzystać urodzone pomiędzy 2010 a 2018 rokiem:
dzieci własne, dzieci drugiego małżonka oraz dzieci przysposobione, przyjęte na wychowanie i utrzymanie przed osiągnięciem pełnoletności – także w ramach rodziny zastępczej – wnuki, rodzeństwo i inne dzieci.
Warunkiem jest ubezpieczenie przynajmniej jednego z rodziców lub opiekuna prawnego w KRUS.
Aby skorzystać z turnusu, trzeba we właściwej ze względu ma miejsce zamieszkania rodzica placówce terenowej lub oddziale regionalnym KRUS złożyć:
- wypełniony przez lekarza POZ bądź lekarza specjalistę wniosek o rehabilitację leczniczą/turnus regeneracyjny,
- formularz z dodatkową informacją o stanie zdrowia dziecka,
- formularz dotyczący informacji podawanych w przypadku pozyskiwania danych osobowych od osoby, której danej dotyczą,
- oświadczenia rodzica/opiekuna dotyczącego zgody na udzielenie wszelkiej pomocy przedmedycznej i medycznej w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w trakcie podróży na turnus rehabilitacyjny do CRR KRUS oraz w drodze powrotnej.
UWAGA!
Druki formularzy można pobrać w Oddziale Regionalnymi Placówkach Terenowych KRUS lub ze strony internetowej KRUS.
Skierowanie dziecka na turnus rehabilitacyjny będzie możliwe po pozytywnej kwalifikacji wniosku dokonanej przez regionalnego inspektora orzecznictwa lekarskiego oddziału lub placówki terenowej KRUS.
Pierwszeństwo w skierowaniu na turnusy rehabilitacyjne mają dzieci, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności z zastrzeżeniem, że są zdolne do samoobsługi.
Centra Rehabilitacji Rolników KRUS zapewnią dzieciom całodzienne wyżywienie, całodobową opiekę medyczną oraz indywidualny program rehabilitacyjny. Opieką nad dziećmi zajmie się wykwalifikowana kadra pedagogiczna.
Szczegółowe informacje dotyczące terminów składania wniosków uzyskają Państwo w Oddziałach Regionalnych i Placówkach Terenowych KRUS







































