Konsultacje w sprawie rozszerzenia granic miasta Lubień Kujawski

Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje, że w dniach od 07 marca do 12 marca  b.r. na podstawie Uchwały Nr XLII/364/2023 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 17 lutego 2023 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne z mieszkańcami sołectwa Bagno oraz miasta Lubień Kujawski w sprawie zmiany granic administracyjnych. Konsultacje przeprowadzone będą przez oddanie głosu na karcie konsultacyjnej i udzielenie odpowiedzi na pytanie. Wszelkie informacje dostępne w Biurze Obsługi Rady Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Po przeprowadzeniu konsultacji społecznych z mieszkańcami, Rada Miejska w Lubieniu Kujawskim wystąpi z wnioskiem do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, za pośrednictwem Wojewody Kujawsko – Pomorskiego o zmiany granic miasta Lubień Kujawski, zgodnie z przygotowaną koncepcją zmian.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Ogłoszenie o zamiarze zobowiązania do udostępnienia nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Wnioski na nawadnianie i fotowoltaikę – nabór przedłużony do 15 marca

Rolnicy, którzy planują w swoich gospodarstwach inwestycje związane z nawadnianiem lub wykorzystaniem zielonych źródeł energii, wciąż mogą ubiegać się o wsparcie finansowe w ramach działania „Modernizacja gospodarstw rolnych” z PROW 2014-2020. Pierwotny termin zakończenia naboru, ustalony na 1 marca ,został przedłużony
do 15 marca 2023 roku.

Dokumenty przyjmują oddziały regionalne ARiMR właściwe ze względu na miejsce realizacji inwestycji. Wniosek o przyznanie pomocy można złożyć w placówce Agencji osobiście lub przez upoważnioną osobę, albo nadać przesyłką rejestrowaną w polskiej placówce pocztowej. Dokumenty można przekazać również w formie elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą.

Wsparcie w obszarze nawadniania w gospodarstwie będzie przyznawane rolnikom w formie refundacji części poniesionych kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji. A mogą nią być: wykonanie nowego nawodnienia, ulepszenie istniejącej instalacji nawadniającej czy ulepszenie instalacji nawadniającej połączone z powiększeniem nawadnianego obszaru. Wysokość pomocy
to 100 tys. zł. Standardowo poziom wsparcia wynosi 50 proc. kosztów kwalifikowanych, a w przypadku inwestycji realizowanej przez tzw. „młodego rolnika” – 60 proc.

Refundacja kosztów inwestycji w obszarze zielona energia w gospodarstwie będzie przysługiwała rolnikom, którzy zdecydują się na instalację paneli fotowoltaicznych wraz z magazynem energii. Pomoc można przeznaczyć również na instalację pomp ciepła, o ile są one połączone z instalacją fotowoltaiczną. Panele fotowoltaiczne mogą być zainstalowane na gruncie lub na budynku. Co jednak istotne – pokrycie dachu budynku nie może być wykonane z wykorzystaniem wyrobów zawierających azbest, a budynek musi być usytuowany na gruntach rolnych zabudowanych. Do kosztów podlegających dofinansowaniu należą m.in. koszty: zakupu urządzeń do wytwarzania energii elektrycznej
z promieniowania słonecznego i jej magazynowania, budowy lub zakupu elementów infrastruktury technicznej niezbędnej do ich montażu czy koszty zakupu pomp ciepła. Wysokość pomocy wynosi
150 tys. zł. Poziom wsparcia to 50 proc. kosztów kwalifikowanych, a dla tzw. „młodego rolnika” – 60 proc.

Limity wykorzystane w obszarze E (nawadnianie w gospodarstwie) i w obszarze F (zielona energia w gospodarstwie) nie łączą się z limitami w pozostałych obszarach finansowanych w ramach „Modernizacji gospodarstw rolnych”.

W trwających od 31 stycznia naborach do ARiMR wpłynęło 12 wniosków na kwotę 715 tys. zł
o wsparcie na inwestycje w nawadnianie i 57 wniosków na kwotę 5,45 mln zł o pomoc na tworzenie instalacji fotowoltaicznych.

Nawadnianie w gospodarstwie – więcej informacji – otwórz

Zielona energia w gospodarstwie – więcej informacji – otwórz

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Poszukujemy dostawcy kruszywa do utwardzenia dróg gruntowych

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest dostawa kruszywa przeznaczonego na remonty dróg gruntowych na terenie gminy Lubień Kujawski w 2023 roku. Dostawa kruszywa, oprócz sprzedaży samego kruszywa, obejmuje załadunek, ważenie, transport i rozładunek kruszywa drogowego oraz rozciąganie po drodze i wyrównanie na wskazanych drogach gminnych. Dostawa kruszywa jest realizowana w ramach środków funduszu sołeckiego. Kruszywo ma zostać wbudowane w drogi gruntowe najpóźniej do końca lipca br. Oferty w przetargu można składać do 2 marca br..

Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Umowa na plac do ćwiczeń street workout o wartości ponad 270 tys. zł podpisana

W dniu 21 lutego br. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu odbyło się uroczyste wręczenie umów o dofinansowanie projektów środkami unijnymi w ramach programów wdrażanych przez urząd marszałkowski. Umowę na plac do ćwiczeń street workout o wartości ponad 270 tys. zł w 100% finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu realizowanego w ramach Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki odebrali w imieniu gminy Lubień Kujawski burmistrz Marek Wiliński oraz skarbnik Wanda Mordzak. Street Workut zlokalizowany ma zostać w miejscowości Kaliska w obszarze strefy wypoczynku obok zakładu POLCALC i ma stanowić miejsce lokalnej atrakcji na szlaku docelowo planowanych do budowy wokół lubieńskiej strefy przemysłowej ścieżek rowerowo – pieszych. Plac do ćwiczeń street workout obejmował będzie wykonanie dużego i średniego zestawu do street workoutu, zestawu street fitness, zestawu biegacz+wioślarz+orbitrek+rower, karuzeli integracyjnej, dwóch stojaków na rowery, sześciu ławek oraz koszy na śmieć. Inwestycja ma zostać zrealizowana w 2023 roku.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Nabór Partnerów społeczno – gospodarczych do Komitetu Doradczego ds. Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka

Stowarzyszenie WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka zrzesza 15 jednostek samorządu terytorialnego, tj. Gmina Miasto Włocławek, Powiat Włocławski, Gmina Miasto Kowal, Gmina Baruchowo, Gmina Boniewo, Gmina Brześć Kujawski, Gmina Choceń, Miasto i Gmina Chodecz, Gmina Fabianki, Gmina Izbica Kujawska, Gmina Kowal, Gmina Lubanie, Gmina Lubień Kujawski, Gmina Lubraniec, Gmina Włocławek. W chwili obecnej trwają prace nad opracowaniem Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, która umożliwi pozyskanie środków europejskich w ramach Polityki Terytorialnej Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Celem prowadzonego naboru jest wyłonienie Członków Komitetu Doradczego, który będzie pełnił funkcję opiniodawczo – doradczą w sprawach związanych z przygotowaniem, prowadzeniem i wdrażaniem dokumentu Strategii Terytorialnej.

Komitet Doradczy składa się z reprezentacji partnerów społeczno – gospodarczych, właściwych tematycznie dla obszarów wsparcia w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, w tym m.in.: organizacji społeczeństwa obywatelskiego, podmiotów działających na rzecz ochrony środowiska oraz odpowiedzialnych za promowanie włączenia społecznego, praw podstawowych, praw osób ze specjalnymi potrzebami, równości płci i niedyskryminacji, instytucji otoczenia biznesu.

Zapraszamy do zgłaszania swojego akcesu do Komitetu Doradczego ds. Strategii Terytorialnej przedstawicieli organizacji prowadzących działalność na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka oraz deklarujących gotowość do nieodpłatnej współpracy w ramach Komitetu. Od Partnerów oczekujemy zaangażowania w zakresie opiniowania zapisów Strategii Terytorialnej na etapie jej tworzenia oraz wdrażania.

Informacje dot. naboru oraz zasady działania Komitetu Doradczego opisuje załączony poniżej Regulamin naboru i pracy Komitetu Doradczego do spraw Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka w Stowarzyszeniu WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Warunkiem przystąpienia do naboru jest przesłanie w terminie do 8 marca 2023r. formularza zgłoszeniowego w jednej z następujących form:

  • poprzez uzupełnienie interaktywnego formularza zgłoszeniowego on-line: konsultacje.wloclawek.eu
  •  poprzez uzupełnienie formularza zgłoszeniowego, którego wzór załączony jest poniżej, podpisanie go i przekazanie:
    a) drogą pocztową na adres siedziby Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Brzeska 15, 87-800 Włocławek
    b) drogą mailową na adres: biuro@wlof.wloclawek.eu (skan podpisanego dokumentu lub dokument opatrzony podpisem kwalifikowanym).

Dodatkowych informacji w sprawie naboru udziela Magda Gutral, tel. 574 248 328, e-mail: mgutral@wlof.wloclawek.eu.

ZAŁĄCZNIKI

Formularz zgłoszeniowy
Regulamin naboru

źródło: www.wloclawek.eu

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Poszukujemy wykonawcy usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Lubień Kujawski

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg  mający na celu wyłonienie wykonawcy usług polegających na odbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie gminy Lubień Kujawski. Wykonawca wyłoniony w prowadzonym postępowaniu będzie zobowiązany do wykonania usługi odbioru odpadów każdorazowo z posesji, zgodnie z uzgodnionym harmonogramem w okresie do końca 2023 roku. Aktualnie w/w usługi świadczy dla gminy przedsiębiorstwo SANIKO Sp. z o.o. z Włocławka. Gmina nie planuje zmian w zakresie opłat za odbiór odpadów, które wynoszą obecnie przy uwzględnieniu kompostownika 15 zł od osoby/ mies.

Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Ustawa wiatrakowa przyjęta przez Sejm odległość 700 metrów

Zmiana obowiązującej ustawy ma odblokować budowę farm wiatrowych w Polsce, produkujących tanią i czystą energię elektryczną. Tworzenie warunków dla rozwoju odnawialnej energetyki są też jednym z uzgodnień z Komisją Europejską w sprawie uruchomienia dla Polski Krajowego Planu Odbudowy.

Nowe przepisy przewidują, że nowe turbiny wiatrowe będą mogły być lokowane tylko na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (MPZP). Podstawą dla określania odległości minimalnej – pomiędzy 10H a 700 m dla budynków mieszkalnych – będą m.in. wyniki przeprowadzonej strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (SOOŚ) wykonywanej w ramach MPZP. W SOOŚ analizuje się m.in. wpływ emisji hałasu na otoczenie i zdrowie mieszkańców. Władze gminy nie będą mogły odstąpić od wykonania SOOŚ dla projektu MPZP, który uwzględnia elektrownię wiatrową. Nowelizacja znosi zakaz budowy budynków w pobliżu istniejących wiatraków, wprowadza też minimalne odległości turbin wiatrowych od linii przesyłowych energii elektrycznej.

Obowiązująca obecnie ustawa zakazuje budowy turbin wiatrowych w odległości mniejszej niż 10-krotna wysokość wieży i łopaty wirnika w najwyższym położeniu od zabudowy mieszkalnej. Zakaz dotyczy także stawiania budynków w odległości mniejszej niż 10H od wiatraka. Przepisy zakazują też budowy wiatraków w odległości mniejszej niż 10H od form ochrony przyrody – parków narodowych i krajobrazowych, rezerwatów, obszarów Natura 2000, leśnych kompleksów promocyjnych.

Nowela zakłada ponadto, że inwestor zaoferuje co najmniej 10 proc. mocy zainstalowanej elektrowni wiatrowej mieszkańcom gminy, którzy korzystaliby z energii elektrycznej na zasadzie prosumenta wirtualnego. Każdy mieszkaniec tej gminy będzie mógł objąć udział nie większy niż 2 kW i odbierać energię elektryczną w cenie wynikającej z kalkulacji maksymalnego kosztu budowy

Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/biznes/odleglosci-farm-wiatrowych-od-domow,519311.html

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Firma sprzątająca Götz-Gebäudeservice Sp. z o.o. zatrudni pracowników gospodarczych do świadczenia usługi sprzątania na terenie Centrum Logistycznego Dino

Firma sprzątająca Götz-Gebäudeservice Sp. z o.o.- posiadająca wieloletnie doświadczenie w profesjonalnym utrzymaniu czystości oraz o ugruntowanej pozycji na polski rynku zatrudni pracowników gospodarczych do świadczenia usługi sprzątania na terenie Centrum Logistycznego Dino.

Lokalizacja: miejscowość Kaliska ul. Przemysłowa (Świetna Lokalizacja blisko Włocławka, Lubienia Kujawskiego, Chodecz).

Praca zmianowa (od 06:00 do 14:00, od 14:00 do 22:00 i od 22:00 do 06:00) 5-6 dni w tygodniu.

Zakres obowiązku obejmuje m.in.:
– Sprzątanie biur, toalet,
– Prace związane przy obsłudze maszyn myjących na hali,
– Sprzątanie ramp, regałów,
– Odśnieżanie,
– Porządek na terenach zewnętrznych.

Oferujemy:
– Stabilne warunki zatrudnienia,
– Pomoc na etapie wdrożenia do pracy,
– Wypłatę zawsze na czas.

Wymagamy:
– Punktualności,
– Sumienności.

Osoby chętne do podjęcia pracy zapraszam do kontaktu pod numerem telefonu: 797 993 060

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143
1 17 18 19 20 21 102

Będą maseczki dla seniorów

W związku z kolejnymi obostrzeniami rządu w walce z koronawirusem gmina Lubień Kujawski zamówiła maseczki ochronne dla seniorów z naszej gminy. Każda osoba powyżej 60 roku życia otrzyma zapakowaną maseczkę wraz z instrukcją obsługi. Maseczki trafią do skrzynek pocztowych mieszkańców. Pamiętajmy, że noszenie maseczek nie chroni nas w 100% przez zarażeniem, ale z pewnością zmniejsza ryzyko zachorowań na COVID-19.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Ogłoszenie Burmistrza Lubienia Kujawskiego

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem nadal obowiązują ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 14.04.2020 r. do odwołania wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów, szczególne przypadki nie pozostają bez pomocy.Pracownicy Ośrodka pomagają osobom przewlekle chorym, samotnym, starszym, niepełnosprawnym, reagujemy na każde zgłoszenie. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Wojewody Kujawsko-Pomorskiego działalność Dziennego Domu Senior+ do 24 kwietnia br. nadal pozostaje zawieszona. O wszelkich zmianach będziemy informować na bieżąco.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Obowiązek zasłaniania ust i nosa już wkrótce, a zasady bezpieczeństwa na dłużej

Od 16 kwietnia (czwartek) każda osoba na ulicy będzie miała obowiązek zasłaniania ust i nosa. Zmianie ulegną także terminy matur i egzaminu ósmoklasisty. Oprócz tego przedłużamy obowiązywanie wszystkich dotychczasowych zasad bezpieczeństwa. To oznacza, że ograniczenia w przemieszczaniu się, czy limity wiernych w kościołach obowiązują również podczas świąt wielkanocnych.

Więcej na gov.pl

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Newsletter ZUS

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Koronawirus – Powiat Włocławski

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Tarcza antykryzysowa – konkretne wsparcie z ZUS

Zwolnienie małych firm ze składek ZUS, świadczenie postojowe czy brak opłaty prolongacyjnej – to tylko niektóre rozwiązania prawne realizowane przez Zakład Ubezpieczeń Społecznych w ramach tzw. tarczy antykryzysowej.

Obowiązujące od 1 kwietnia nowe rozwiązania prawne przewidują m.in. zwolnienie małych firm, zgłaszających do dziewięciu osób do ubezpieczeń społecznych, ze składek za marzec, kwiecień i maj 2020 roku. Zwolnienie dotyczy składek za przedsiębiorcę i pracujące dla niego osoby. Ze zwolnienia mogą skorzystać także samozatrudnienia z przychodem do 15 681 zł, czyli 300 proc. prognozowanego przeciętnego wynagrodzenia w gospodarce narodowej w 2020r., którzy opłacają składki tylko za siebie. Poza tym rozpoczęcie działalności musi nastąpić przed 1 lutego br. – informuje Krystyna Michałek rzecznik regionalny województwa kujawsko-pomorskiego.

Zarówno przedsiębiorca, jak i pracujące dla niego osoby zachowają prawo do świadczeń zdrowotnych i z ubezpieczeń społecznych za okres zwolnienia ze składek. Przedsiębiorcy opłacający składki na własne ubezpieczenia i osoby z nimi współpracujące zachowują prawo do świadczeń w razie choroby i macierzyństwa, jeżeli były w dobrowolnym ubezpieczeniu chorobowym na 1 lutego 2020 roku.

Ze zwolnienia ze składek nie skorzystają firmy, które znajdowały się w trudnej sytuacji w grudniu 2019 r. i miały zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy. Co ważne, jeżeli przedsiębiorca na 31 grudnia 2019 r. miał zadłużenie za okres dłuższy niż 12 miesięcy, ale zawarł z ZUS do tego dnia umowę o rozłożenie należności z tytułu składek na raty i umowę tę realizuje, będzie mógł być zwolniony z opłacania należności za okres od marca do maja 2020 r.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Zawieszenie działania projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego

Szanowni Państwo,

W związku z zagrożeniem epidemiologicznym na terenie UE oraz wprowadzonymi i przyszłymi działaniami zapobiegającymi rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2 w Polsce, w celu zminimalizowania możliwych do wystąpienia negatywnych skutków zawiesza się działanie projektu wdrażanego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego  „Równy start – lepsze jutro – wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów szkół z terenu ORSG Powiatu Włocławskiego”.

Niniejszy komunikat obowiązuje do odwołania i może ulec zmianom.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

INFORMACJA DLA OSÓB OBJĘTYCH KWARANTANNĄ – Odbiór odpadów

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje że śmieci wytworzone przez osoby objęte kwarantanną na terenie Gminy Lubień Kujawski, zostaną odebrane od Nich po uprzednim kontakcie telefonicznym i ustalonym terminie.

Kontakt do Zakładu: 54-284-30-31

Zgodnie z instrukcją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego z dnia 18 marca 2020 r. odpady z kwarantanny m.in:

1. Powinny być zapakowane w podwójne worki przeznaczone do zwykłych odpadów komunalnych.

2. Odbiór odpadów odbywa się bez bezpośredniego kontaktu fizycznego z osobą odbywającą kwarantannę.

3. Worki z odpadami z miejsc kwarantanny powinny być oznaczone przywieszoną do nich kartką z napisem: “kwarantanna” (przywiązana, przyszyta zszywaczem itp.)

W załączniku Instrukcja Wojewody Kujawsko-Pomorskiego.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143
1 2 3 4 6

Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo.  Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać wyłącznie elektronicznie w terminie do 4 maja do godz. 10:00. W ramach inwestycji przebudowany zostanie ok. 2 kilometrowy odcinek drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo składający się z dwóch odcinków dróg łączących się z drogą gminną Rzeżewo – Chwalibogowo.

W bieżącym roku w miejscowości Rzeżewo zaplanowany jest również do remontu ponad 2 kilometrowy odcinek drogi powiatowej od skrzyżowania z drogą gminną Sławęckie Góry do skrzyżowania z drogą powiatową Kłóbka – Chodecz. Remont tego odcinka na zlecenie Powiatu Włocławskiego realizować będzie Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka wyremontuje budynek Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Aż pięć firm złożyło oferty w przetargu na remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim.  Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 320 tys. zł. złożyło Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. Zadanie jest drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony, który odbędzie się w dniu 14 maja 2021 r.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych wyremontuje drogę powiatową w miejscowości Rzeżewo

Powiat Włocławski dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym dotyczącym remontów odcinków dróg powiatowych – ułożenie warstwy ścieralnej. W ramach zadania do remontu wyznaczony został dwu i pół kilometrowy odcinek drogi powiatowej na terenie gminy Lubień Kujawski położony w miejscowości Rzeżewo. Najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu złożyło Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka. Zgodnie z zapisami przetargowymi Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w terminie 80 dni od dnia zawarcia umowy. Przypomnijmy, że w 2019 roku przy drodze powiatowej w miejscowości Rzeżewo Powiat Włocławki wykonał prace związane z budową chodnika o długości ok. 1 km. Zadanie o wartości 574 tys. zł. zrealizowała firma GIRDER z Włocławka.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Zakończyliśmy przebudowę dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

Zakończono prace związane z przebudową dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizowała firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała łącznie 100% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020 – 60% oraz w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 40%. W ramach zrealizowanej inwestycji przebudowano drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowano ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowano chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Rozpoczęto układanie nowej nawierzchni drogi w miejscowości Golska Huta

Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Golska Huta. Zadanie o wartości 365 tys. zł realizuje Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji wybudowany zostanie ok. kilometrowy odcinek drogi gminnej o nawierzchni asfaltowej, który stanowić będzie kontynuacje przebudowanego w poprzednich latach odcinka drogi gminnej Gole – Golska Huta. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Na zdjęciu burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Jarosław Woźniak podczas wizytacji placu budowy.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Gmina Lubień Kujawski wyróżniona Certyfikatem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

W dniu 29 marca br. w siedzibie zakładu POLCALC sp. z o.o. zlokalizowanym w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński odebrał z rąk Prezesa Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Przemysława Sztandery Certyfikat dla gminy Lubień Kujawski będący wyróżnieniem za działalność w zakresie współpracy z inwestorami. Symboliczne wręczenie Certyfikatu odbyło się w obecności Michała Góry Członka Zarządu firmy POLCALC sp. z o.o., będącej jedną z dynamiczniej rozwijających się firm w lubieńskiej strefie przemysłowej. Spotkanie było także okazją do wizytacji nowego zakładu firmy POLCALC sp. z o.o. w którym produkowane mają być innowacyjne nawozy wieloskładnikowe marki GoudenKorrel™. Jak podaje producent GoudenKorrel™ to koncepcyjna linia nawozów wieloskładnikowych. Projekt jest efektem rozległej sieci współpracy brytyjskich, niemieckich, holenderskich i polskich naukowców, agronomów, technologów, rolników i górników, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dobroczynnej siły polihalitu. Najbardziej zaawansowane produkty tej linii tzn. Vervactor® i Belenus® oparte są o unikatowe rozwiązanie – G2D Nodens Technology™. Dzięki temu rolnicy otrzymują szybko i trwale działający, łatwo rozpuszczalny granulat. Produkt jest prosty w przechowywaniu i wysiewie, gwarantuje skuteczność i łatwość aplikacji.

Więcej na stronie GoudenKorrel™

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Ogłosiliśmy przetarg na remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg w ramach, którego wykonany ma zostać w bieżącym roku remont elewacji i dachu budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Zadanie jest drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Z dotacją LGD Dorzecza Zgłowiączki powstaną dwa nowe place zabaw w miejscowościach Bilno i Rzeżewo

Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki ogłosiła wyniki konkursu nr  4/2020 na działania w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej  lub rekreacyjnej lub kulturalnej.Wśród zadań, które otrzymały wsparciew ramach konkursu jest projekt gminy Lubień Kujawski dotyczący budowy dwóch ogólnodostępnych placów zabaw, które powstaną w bieżącym roku w miejscowościach Bilno oraz Rzeżewo. Wysokość otrzymanego wsparcia ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich i LGD wynosi 33 tys. zł. Nowe place zabaw maja zostać wykonane na gminnych działkach wykorzystywanych w minionych latach jako boiska szkolne placówek oświatowych w Bilnie i Rzeżewie.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Firma DELMAR z Włocławka zmodernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

W dniu 15 marca br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym, w ramach, którego zmodernizowany ma zostać system ogrzewania budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. W postępowaniu przetargowym do gminy wpłynęło 6 ofert a najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 358 tys. zł złożyła firma DELMAR z Włocławka. W ramach obecnego przetargu, który jest pierwszym z trzech planowanych etapów modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły w okresie wakacyjnym ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys. zł. w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143
1 4 5 6 7 8 13

Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk

Dzisiaj, 20 lutego, rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk. W całej Polsce ma się pojawić ponad sto blokad na drogach. W gminie Lubień Kujawski protestujący wyjadą na drogę krajową 91 z miejscowości Chojny jadąc do Włocławka po drodze blokując węzeł autostrady A1 w Kowalu. Rolnicy żądają wstrzymania importu towarów rolnych z Ukrainy, wycofania się z europejskiego Zielonego Ładu i odbudowy hodowli w Polsce. Poza tym domagają się pomocy suszowej, dopłat do zbóż, rzepaku, mleka i nawozów, a także do innych produktów rolnych, np. malin i miodu. Apelują także o inwestycje w infrastrukturę eksportową. Do protestu rolników dołączają także myśliwi. W symbolicznym geście poparcia rolniczych postulatów w strajku udział wzięli przedstawiciele władz samorządowych gminy Lubień Kujawski.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach

Środki wypłacane bez wniosku i brak konieczności wnoszenia wkładu własnego i brak obowiązku sprawozdawczości z wykorzystania pieniędzy – Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi wyjaśniło zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich.

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc. 

Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji. 

Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Szkolenie Chemizacyjne

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Płatność dla małych gospodarstw

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”

UWAGA

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.

Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Program Czyste Sołectwo

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143
1 2 3 5
Wszystkie odsłony: 1084052 , odsłony dziś: 1143
Zamknij