Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-22
Dnia 29 września 2025 r. (poniedziałek) o godzinie 16:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich XIII i XIV Sesji Rady Miejskiej.
- Wybór sekretarza obrad.
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
- Uchwala w sprawie wyrażenia zgody na przystąpienie do spółki pod firmą Kujawsko – Pomorski Transport Samochodowy S.A. z siedzibą we Włocławku.
- Uchwała w sprawie wyrażenia woli objęcia akcji w podwyższonym kapitale zakładowym spółki działającej pod firmą Kujawsko – Pomorski Transport Samochodowy S.A. z siedzibą we Włocławku.
- Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2025 – 2038.
- Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Lubień Kujawski na 2025 rok.
- Uchwała w sprawie emisji obligacji oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu.
- Uchwała w sprawie zapewnienia wspólnej obsługi finansowej jednostkom organizacyjnym gminy zaliczanym do sektora finansów publicznych.
- Uchwała w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim za 2025 rok.
- Uchwała w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2025-2028.
- Uchwała w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
- Uchwała w sprawie szczegółowych zasad ponoszenia odpłatności za pobyt w ośrodku wsparcia.
- Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia pomiędzy Gminą Lubień Kujawski, a Gminą Gostynin w sprawie powierzenia wykonania zadania publicznego w zakresie dowozu dzieci niepełnosprawnych z Gminy Lubień Kujawski do Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczo im. Jana Pawła II w Gostyninie.
- Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
- Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman
Otrzymaliśmy 225 tys. zł na zakupy sprzętu do obrony cywilnej
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-19
Decyzją Wojewody Kujawsko – Pomorskiego Michała Sztybel z dnia 17 września 2025 roku gminie Lubień Kujawski przyznano 225 tys. zł dotacji na zakupy sprzętu służącego do obrony cywilnej. Środki zgodnie z zapotrzebowaniem gminy mają zostać przeznaczone na zakup dwóch pojemników na wodę pitną, wóz asenizacyjny oraz nożyce hydrauliczne dla OSP Lubień Kujawski. Przyznane środki stanową dotację w wysokości 100% wartości zadań.

Ogłoszenie – Komisja Budżetowo – Gospodarcza
- Kategorie: dla mieszkańców Komisje Rady Miejskiej
- Opublikowano: 2025-09-17
Przewodnicząca Komisji Budżetowo – Gospodarczej informuje, że 19.09.2025r. (piątek) o godzinie 1330 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Budżetowo – Gospodarczej
Boroń Małgorzata
Informacja dla mieszkańców – Bezpłatne mycie i dezynfekcja pojemników na odpady zmieszane
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-12
Uprzejmie informujemy, że na terenie Gminy Lubień Kujawski Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej SANIKO Sp. z o.o. przeprowadzi mycie i dezynfekcję pojemników na odpady zmieszane.
Rejon 6 – Lubień Kujawski dnia 15 września 2025 r.
Pojemniki, które nie zostaną wystawione w wyznaczonym dniu nie zostaną umyte i zdezynfekowane. Usługa jest bezpłatna.
Termin usługi na pozostałe rejony podamy w późniejszym terminie.
Narodowe Czytanie 2025 w Lubieniu Kujawskim – międzypokoleniowy hołd dla Jana Kochanowskiego
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-09
W poniedziałek na Stadionie Miejskim odbyła się tegoroczna odsłona Narodowego Czytania, poświęcona twórczości Jana Kochanowskiego, poety renesansu wychwalającego życie na wsi i prostotę codzienności.
Spotkanie miało międzypokoleniowy charakter – wzięli w nim udział uczniowie i nauczyciele, członkinie kół gospodyń wiejskich, seniorzy z Domu Pomocy Społecznej w Rzeżewie oraz przedstawiciele władz i instytucji publicznych: Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych Elżbieta Kobus-Jasińska wraz z Wicedyrektorem Jarosławem Pieczkowskim, Poseł na Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Krystian Łuczak, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodnicząca Rady Miasta Jolanta Grauman, ks. Dariusz Sieczkowski, Proboszcz Parafii Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim, ks. Łukasz Kołodziejczak, Pan Robert Paczkowski, Dyrektor Biblioteki Publicznej i Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, Pani Dyrektor Domu Pomocy Społecznej w Rzeżewie Edyta Pietrzak wraz z zespołem.
Scenografia przygotowana przez organizatorów – nauczycieli języka polskiego, przeniosła uczestników do świata Czarnolasu. Dekoracja z kwiatów polnych, snopków słomy, owoców i wianków autorstwa pani Bożeny Andrzejewskiej, wraz z fajansowym ujęciem twórczości Kochanowskiego, wykonanym przez Panią Annę Dobosz, oddała wiejski klimat, który poeta opiewał w swoich ,,Pieśniach””.
Uczestnicy wspólnie odczytali fragmenty ,,Pieśni”, ,,Fraszek” i ,,Trenów”, a spotkanie zakończyło się poczęstunkiem z darów natury, ciasta drożdżowego i swojskiej pajdy chleba z ogórkiem, zasponsorowanym przez Radę Rodziców, oraz słodkimi wypiekami przygotowanymi przez Koła Gospodyń Wiejskich, którym składamy serdeczne podziękowania.
Kochanowski pisał:
„Nie dla pałaców, nie dla złota, lecz dla wsi szczęścia i spokoju,
Człowiek w pracy swojej raduje się prawdziwie.”
Po uroczystości na Stadionie Miejskim, uczniowie ZPO pod opieką nauczycielek języka polskiego wyruszyli w miasto, kontynuując wspólne czytanie i pokazując, że literatura łączy pokolenia.
Organizatorzy już zapraszają na kolejną edycję Narodowego Czytania, by kultywować piękno polskiej literatury i pamięć o klasykach.
Tekst i zdjęcia: ZPO w Lubieniu Kujawskim













































Ogłoszenie – Wspólne posiedzenie Komisji Skarg, wniosków i petycji oraz Komisji Rewizyjnej
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-09
W dniu 10.09.2025 r. (środa) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 11 odbędzie się posiedzenie wspólne Komisji Skarg, wniosków i petycji oraz Komisji Rewizyjnej. Omawiana tematyka: Zaopiniowanie skargi.
Przewodniczący Przewodnicząca
Komisji Skarg, wniosków i petycji Komisji Rewizyjnej
Patryk Gawłowski Agata Pawlak-Molewska
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW O WSPARCIE
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-08

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki w uzgodnieniu z Zarządem Województwa Kujawsko-Pomorskiego informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia w ramach komponentu Wdrażanie LSR interwencji I.13.1 LEADER/Rozwój Lokalny Kierowany przez Społeczność (RLKS) Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027
Nr naboru LGD: 1/2025/IP
Nr naboru w PUE: 561 021
Przedmiot naboru wniosków o wsparcie:
Poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej
Zakres operacji jest zgodny z celem 1 LSR: „Poprawa jakości i standardu życia mieszkańców obszaru LSR” oraz przedsięwzięciem 1.1: „Rozwój infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej na obszarze LSR”
Podmioty uprawnione do ubiegania się o wsparcie na wdrażanie LSR:
- Jednostki sektora finansów publicznych (JSFP) o której mowa w art.8 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009r. o finansach publicznych.
- Organizacja pozarządowa o której mowa w art. 3 ust. 2 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.
Termin składania wniosków o wsparcie:
od 29/09/2025 do 17/10/2025
Miejsce i forma składania wniosków o wsparcie:
Złożenie wniosku o wsparcie odbywa się wyłącznie za pomocą PUE, który jest dostępny pod adresem: https://epue.arimr.gov.pl/pl/strona-glowna.
Warunkiem złożenia wniosku za pomocą PUE jest posiadanie przez wnioskodawcę numeru EP. O terminie złożenia wniosku decyduje data i godzina złożenia wniosku przez PUE. Potwierdzeniem złożenia wniosku jest UPO, które wysyłane jest przez PUE na adres e-mail wnioskodawcy.
Zaleca się, aby wnioskodawca, po złożeniu wniosku do LGD za pomocą PUE, przekazał LGD drogą e-mail informację o złożeniu wniosku w naborze podając swoje imię i nazwisko / nazwę wraz z numerem EP i znak sprawy.
Ważne: Jeżeli wniosek o wsparcie nie został złożony za pomocą PUE, LGD nie wybiera operacji objętej tym wnioskiem, o czym LGD informuje wnioskodawcę w takiej samej formie, w jakiej został przez niego złożony wniosek.
Miejsce publikacji regulaminu naboru wniosków o wsparcie:
Regulamin naboru wniosków o wsparcie stanowi załącznik nr 1 do niniejszego ogłoszenia, które opublikowane jest na stronie internetowej LGD pod adresem: https://www.kujawiaki.pl/konkursy-2021-2027/ps-wpr.html
Dane do kontaktu:
Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki
adres: ul.Sikorskiego12, 87-850 Choceń
tel. 728-462482, 694-114-754, e-mail: zglowiaczka@kujawiaki.pl
godziny pracy biura: 7.30 -15.30 (poniedziałek, środa, czwartek),
7.30 -17.00 (wtorek)
7.30 -14.00 (piątek)
Informujemy, że każdy błąd w działaniu PUE, należy niezwłocznie zgłaszać poprzez przycisk „Zgłoś problem“ widoczny dla wnioskodawcy po zalogowaniu się na koncie PUE
Załączniki do ogłoszenia:
1) Załącznik nr 1: Regulamin naboru wniosków o wsparcie
2) Załącznik nr 2: Formularz UoPP wraz z załącznikami;
- Załącznik nr 1 do UoPP- Zestawienie rzeczowo – finansowe operacji
- Załącznik nr 2 do UoPP „Informacja o przetwarzaniu danych osobowych”
- Załącznik nr 3 do UoPP „Wykaz działek ewidencyjnych, na których realizowana będzie operacja trwale związana z nieruchomością”
3) Załącznik nr 3 – Uzasadnienie lokalnych kryteriów wyboru operacji (który wypełnia Wnioskodawca);
4) Załącznik nr 4 – Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy dla Interwencji I.13.1
5) Pomocniczy załącznik do Instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy dla Interwencji I.13.1
6) Załącznik nr 5 – Formularze załączników do wniosku o przyznanie pomocy
- Załącznik nr 1 do WoPP – Oświadczenie właściciela(i) lub współwłaściciela(i) lub posiadacza(-y) lub współposiadacza (-y) nieruchomości, że wyraża(ją) on(i) zgodę na realizację operacji, jeżeli operacja jest realizowana na terenie nieruchomości będącej w posiadaniu zależnym lub będącej przedmiotem współwłasności;
- Załącznik nr 2 do WoPP – Oświadczenie o kwalifikowalności VAT;
- Załącznik nr 3 do WoPP – Szczegółowy opis zadań wymienionych w zestawieniu rzeczowo – finansowym ;
- Załącznik nr 8 do WoPP– Potwierdzenie niekomercyjnego charakteru operacji;
- Załącznik nr 9 – Informacja o przetwarzaniu danych osobowych przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki;
Informacja Ośrodka Pomocy Społecznej – Termin odbioru paczek żywnościowych
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-05
Informujemy, że osoby które otrzymały skierowanie na paczki żywnościowe na rok 2025 proszone są o odbiór artykułów żywnościowych w dniach 11 i 12 września br. w godzinach od 8 do 15 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim, ul. 1 –go Maja 44. Warunkiem otrzymania pomocy jest przybycie we wskazanym dniu po odbiór. Osoby, które osobiście nie przyjdą po żywność proszone są o przekazanie osobie odbierającej w jej imieniu podpisanego upoważnienia.
Rozpoczęcie roku szkolnego 2025/2026 w Szkole Podstawowej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-09-01
Dziś wspólnie rozpoczęliśmy nowy rok szkolny! Uroczystość odbyła się na stadionie miejskim, gdzie spotkali się uczniowie wraz z rodzicami, nauczyciele oraz zaproszeni goście.
Zanim jednak zabrzmiał pierwszy dzwonek, delegacja przedstawicieli władz gminnych, straży pożarnej, harcerzy oraz całego grona pedagogicznego naszej szkoły oddała hołd poległym za wolność ojczyzny – składając kwiaty i zapalając znicze przy szkolnym pomniku pamięci oraz na grobie żołnierzy na cmentarzu parafialnym. Szczególnie podniosłym momentem było wystąpienie przedstawicielki kombatantów, która uroczyście odczytała wiersze poświęcone pamięci poległych.
Nowy rok to nowe wyzwania, przygody i możliwości. Życzymy wszystkim uczniom, aby ten czas był pełen pasji, radości i odkrywania swoich talentów. Rodzicom – wielu powodów do dumy i satysfakcji. A nauczycielom – siły i radości z pięknej misji, jaką jest edukacja młodego pokolenia.
Niech rok 2025/2026 będzie czasem inspiracji, sukcesów i dobrych wspomnień!
Tekst i zdjęcia: ZPO w Lubieniu Kujawskim




















































Witacze dożynkowe 2025
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-08-30
Tegoroczne Dożynki Parafialno – Gminne, które odbyły się w Lubieniu Kujawskim w dniu 9 sierpnia br. powoli przechodzą już do historii. Dziękując wszystkim za zaangażowanie i trud włożony w przygotowanie uroczystości prezentujemy galerie tegorocznych witaczy zdobiących naszą gminę i oryginalnie zapraszających na Dożynki.

































Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-24
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-22
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.
Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.
Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-13
Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad) przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
PRZERWA W DOSTAWIE WODY
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-11
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.
Uwaga!! Pilne
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-10
W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.
Remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje RFIL
- Opublikowano: 2021-05-31
Trwają prace remontowe przy budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości 320 tys. zł jest Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. W ramach remontu wymieniona zostanie stara drewniana stolarka okienna, wykonane zostanie nowe pokrycie dachowe oraz nowa elewacja zewnętrzna. Obecnie realizowane prace są drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Już jest! W Gminie Lubień Kujawski działa “Publiczny Internet dla każdego”
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-05-27

Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, przyznało Gminie Lubień Kujawski dofinansowanie na utworzenie hotspotów. Gminy mogły ubiegać się o dofinansowanie (bon) na budowę publicznych dostępów do internetu na swoim terenie, którego maksymalna kwota dofinansowania wynosiła 64 368 zł.
Środki w całości pokryły koszty instalacji hotspotów w 11 lokalizacjach, które umieszczone zostały w najczęściej uczęszczanych przez mieszkańców miejscach. Warto nadmienić, iż projekt został zrealizowany bez wkładu własnego gminy a jego realizacja zakończyła się w maju 2021 r.
Poniżej miejsca w których zostały zlokalizowane punkty bezpłatnego dostępu do internetu:
Wewnętrzne punkty dostępu:
- Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim,
- Dworzec PKS w Lubieniu Kujawskim.
Zewnętrzne punkty dostępu:
- Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, Otwarta Strefa Aktywności oraz miasteczko rowerowe),
- Stadion Miejski w Lubieniu Kujawskim,
- Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim,
- Plaża nad j. Lubieńskim,
- Otwarta Strefa Aktywności nad j. Lubieńskim, przy wjeździe do miasta.
- Żłobek Samorządowy w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, park oraz Otwarta Strefa Aktywności),
- Targowisko Miejskie,
- „Szubienica” w Kamiennej (obszar: Otwarta Strefa Aktywności, boisko oraz plac zabaw)
- Dworzec PKP w Kaliskach.
Do interakcji z użytkownikami sieć Publiczny Internet dla każdego z identyfikatorem SSID „Publiczny Internet dla każdego” wykorzystuje specjalny portal autoryzacji, poniżej instrukcja nawiązania połączenia z siecią o indentyfikatorze SSID “Publiczny Internet dla każdego”:
- Na urządzeniu z którego będziemy korzystać należy odnaleźć sieć WiFi o nazwie “Publiczny Internet dla każdego”
- Zaakceptować regulamin korzystania z usługi
- W celu nawiązania połączenia nacisnąć przycisk “kliknij aby połączyć”
Więcej informacji o samym projekcie na stronie www.gov.pl
Zakończyliśmy prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-05-21
Zakończyliśmy prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna. Zadanie realizowane było w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację w wysokości 95% kosztów jej realizacji. W ramach zadania przeprowadzono remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz wykonano siłownię zewnętrzną, plac zabaw oraz boisko o nawierzchni syntetycznej. Prace o wartości 770 tys. zł zrealizowała firma KRIS-BUD Krzysztof Świerczyński z Rzeżewa gm. Lubień Kujawski. Remont budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu jest elementem jednego z zakresu działań w ramach Programu rewitalizacji miejscowości Kamienna w ramach, którego m.in. aktualnie rozpoczął się nabór uczestników do projektu „Klub pracy – aktywna Kamienna”.
Więcej o rekrutacji do projektu „Klub pracy – aktywna Kamienna”
Firma HYDROTECHNIK24 kolejnym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej
- Kategorie: inwestycje
- Opublikowano: 2021-05-18
W dniu 14 maja br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim przeprowadzony został przetarg nieograniczony w wyniku, którego firma HYDROTECHNIK24 kupiła od gminy działkę inwestycyjną. Działka będąca przedmiotem przetargu ma powierzchnię 0,6 ha i położona jest w lubieńskiej strefie przemysłowej w sąsiedztwie firm NOVATEK Green Energy Sp. z o.o. oraz GTI Bud Sp. Jawna. Firma HYDROTECHNIK24 dołączyła tym samym do grona inwestorów, którzy już we wcześniejszych latach nabyli grunty pod inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej tj.:
- BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
- POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
- DORMET
- GTI Bud Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
- MATRO
Gmina Lubień Kujawski otrzyma kolejne dotacje z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
- Kategorie: inwestycje
- Opublikowano: 2021-04-26
Premier Mateusz Morawiecki przyznał kolejne pieniądze na remont i budowę nowych dróg w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (edycja 2021). Wśród zadań gminnych, które otrzymały wsparcie na liście podstawowej Województwa Kujawsko – Pomorskiego znalazło się zadanie gminy Lubień Kujawski dotyczące planowanej do przebudowy w 2021 roku drogi gminnej w miejscowości Kłóbka. Wartość przyznanej na to zadanie dotacji wynosi 432 tys. zł i stanowi 60% wartości tego zadania. Oprócz w/w inwestycji na liście rezerwowej funduszu znalazły się jeszcze dwa zadania gminy Lubień Kujawski dotyczące budowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa oraz przebudowy ulic Pogodnej i Szkolnej wraz z budowa parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Łączna wartość przyznanej na te dwa zadania dotacji wynosi prawie 4,5 mln zł i stanowi 50% ich wartości.
Rozpoczęto remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-04-20
Rozpoczęto remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020. W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.
Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-04-19
Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać wyłącznie elektronicznie w terminie do 4 maja do godz. 10:00. W ramach inwestycji przebudowany zostanie ok. 2 kilometrowy odcinek drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo składający się z dwóch odcinków dróg łączących się z drogą gminną Rzeżewo – Chwalibogowo.
W bieżącym roku w miejscowości Rzeżewo zaplanowany jest również do remontu ponad 2 kilometrowy odcinek drogi powiatowej od skrzyżowania z drogą gminną Sławęckie Góry do skrzyżowania z drogą powiatową Kłóbka – Chodecz. Remont tego odcinka na zlecenie Powiatu Włocławskiego realizować będzie Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka.
Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka wyremontuje budynek Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje RFIL
- Opublikowano: 2021-04-14
Aż pięć firm złożyło oferty w przetargu na remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 320 tys. zł. złożyło Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. Zadanie jest drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony, który odbędzie się w dniu 14 maja 2021 r.
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-04-09
Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych wyremontuje drogę powiatową w miejscowości Rzeżewo
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2021-04-08
Powiat Włocławski dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym dotyczącym remontów odcinków dróg powiatowych – ułożenie warstwy ścieralnej. W ramach zadania do remontu wyznaczony został dwu i pół kilometrowy odcinek drogi powiatowej na terenie gminy Lubień Kujawski położony w miejscowości Rzeżewo. Najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu złożyło Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka. Zgodnie z zapisami przetargowymi Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w terminie 80 dni od dnia zawarcia umowy. Przypomnijmy, że w 2019 roku przy drodze powiatowej w miejscowości Rzeżewo Powiat Włocławki wykonał prace związane z budową chodnika o długości ok. 1 km. Zadanie o wartości 574 tys. zł. zrealizowała firma GIRDER z Włocławka.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-07-04
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl
Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich
- Kategorie: Aktualności dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-06-21
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-04-17
O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:
- mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
- działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
- w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
- w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.
Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:
- bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
- za pośrednictwem platformy ePUAP;
- za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
- rejestrowaną przesyłką pocztową.
Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.
Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz
Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-04-17
Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych
O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).
Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi
Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).
Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół
Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.
Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-02-03
Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2023-01-24

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”
- Kategorie: dla rolników
- Opublikowano: 2023-01-18

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”
- Kategorie: dla rolników
- Opublikowano: 2023-01-18

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.
(więcej…)Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”
- Kategorie: dla rolników
- Opublikowano: 2023-01-18

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r. do dnia 24 lutego 2023 r.
Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

























