PROJEKT: „Międzypokoleniowy Klub Samopomocy” NR: RPKP.09.02.01-04-0022/20
Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy poinformować Państwa o rozpoczęciu realizacji projektu pt.: „Międzypokoleniowy Klub Samopomocy”. Projekt jest dofinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego współfinansowany w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020, Działanie 09.02. Działanie społeczne, Poddziałanie 09.02.01 Aktywne włączenie społeczne, a okres jego realizacji trwa od 01.09.2021 r. do 31.08.2022 r.
Projekt realizowany jest przez Gminę Lubień Kujawski w partnerstwie z OŚRODEK WSPARCIA OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH I NIESAMODZIELNYCH.
Celem głównym projektu jest dokonanie postępu w procesie aktywizacji społeczno- zatrudnieniowej (aktywizacja społeczna przez min 34% osób; zatrudnieniowa przez min 25% osób –w przypadku osób niepełnosprawnych przez 12%) wśród 18 osób pozostających bez pracy należących do grupy docelowej opisanej w projekcie (10K, 8 M), zamieszkujących/uczących się w myśl Kodeksu Cywilnego w woj. kujawsko – pomorskim w gm. Lubień Kujawski poprzez udział w kompleksowym wsparciu w okresie od 01.09.2021 do 31.08.2022
W ramach projektu planowane jest następujące wsparcie:
Dla osób fizycznych w tym niepełnosprawnych, pozostających bez zatrudnienia- biernych zawodowo i bezrobotnych zamieszkujących gminę Lubień Kujawski oraz dla otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym :
- Aktywizacja społeczna
- Aktywizacja zawodowa kursy/szkolenia
- Aktywizacja zawodowa: staże
- Aktywizacja zawodowa: pośrednictwo pracy
- Działania środowiskowe- spotkania integracyjne
Szczegóły dotyczące
warunków otrzymania danego rodzaju wsparcia znajdują się
w Regulaminie projektu.
Całkowita wartość projektu: 407 208,35 zł, w tym Europejski Fundusz Społeczny: 346 126,35 zł, Budżet Jednostek Samorządu Terytorialnego Państwa: 61 082,00 zł
Biuro projektu:
Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim,
ul. 1 Maja 44,
87-840 Lubień Kujawski,
nr telefonu: 54 255 50 27
Dokumenty rekrutacyjne:
Gmina Lubień Kujawski otrzymała 2 465 003 zł rządowego wsparcia na inwestycje wodno-kanalizacyjne
W dniu 5 listopada br. Premier Mateusz Morawiecki przedstawił informację o podziale 4 mld zł rządowego wsparcia na inwestycje wodno-kanalizacyjne w gminach. Ministerstwo Finansów sprecyzowało w późniejszym komunikacie, że jeszcze w tym roku 1714 gmin otrzyma 4 mld zł na inwestycje wodno-kanalizacyjne. 1 mld zł trafi na przedsięwzięcia w zakresie wodociągów i zaopatrzenia w wodę, a 3 mld zł na projekty związane z kanalizacją. „Pieniądze trafią do tych JST, które mają w zakresie tego rodzaju przedsięwzięć największe potrzeby. Te pieniądze są im po prostu potrzebne. Znacząco poprawią one komfort życia milionów Polaków i stan środowiska naturalnego” – podano w komunikacie MF. Gmina Lubień Kujawski otrzymała z tych środków łącznie 2 465 003 zł w tym 2 139 294 zł na projekty kanalizacyjne, natomiast 325 709 zł na projekty związane z zaopatrzeniem w wodę. Przyznane środki mają być przeznaczone na inwestycje w latach 2021-2024.
Badanie kontrolne w Narodowym Spisie Powszechnym 2021 – Prezentacja
Uwaga! Badanie kontrolne w Narodowym Spisie Powszechnym 2021
Granty PPGR – wsparcie dzieci i wnuków byłych pracowników PGR w rozwoju cyfrowym
Dofinansowanie będzie można otrzymać na:
• sprzęt komputerowy z urządzeniami peryferyjnymi i akcesoriami oraz niezbędnym oprogramowaniem, umożliwiających pracę zdalną, w tym niezbędne akcesoria i oprogramowanie dla osób z niepełnosprawnościami (w przyppadku zakupu komputera powyżej 3,5 tys. zł oraz tabletu powyżej 1,5 tys. zł niezbędne będzie uzasadnienie przez Wnioskodawcę wysokości kosztów zakupów takiego sprzętu);
• ubezpieczenie zakupionego sprzętu komputerowego;
• usługę zapewniającą dostęp do Internetu na sprzęcie komputerowym zakupionym w ramach projektu, w przypadku gdy opiekun prawny w oświadczeniu wskaże na brak możliwości zapewnienia usługi dostępu do Internetu.
Wsparciem mogą zostać objęte dzieci (także wnuki) osób, które pracowały niegdyś w zlikwidowanym, państwowym przedsiębiorstwie gospodarki rolnej i zamieszkiwały w miejscowości lub gminie objętej PPGR. W celu ubiegania się o wsparcie należy złożyć stosowne oświadczenie załączone do niniejszej informacji. W przypadku osób niepełnoletnich oświadczenia składają rodzice, dziadkowie, opiekunowie prawni. Uczniowie szkoły średniej, którzy osiągnęli pełnoletność składają oświadczenie osobiście.
Ważne! Prosimy o dołączenie do oświadczeń dokumentów potwierdzających fakt zatrudnienia w PPGR oraz danych umożliwiających kontakt z osobą składającą oświadczenie.
Oryginały podpisanych oświadczeń należy składać osobiście w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim lub przesyłać pocztą na adres: Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim, ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski.
Termin składania i nadsyłania oświadczeń mija 4 listopada 2021 r. Liczy się data wpływu dokumentu. Oświadczenia, które wpłyną po upływie terminu nie będą rozpatrywane.
W przypadku pozyskania grantu, Gmina Lubień Kujawski zakupi sprzęt komputerowy i przekaże go osobom, które spełniły wymogi otrzymania wsparcia. W sytuacji nie otrzymania dofinansowania, projekt nie będzie realizowany. W razie pytań i wątpliwości można kontaktować się pod numerem telefonu: 54 2844340 lub poprzez e-mail: m.szarwas@lubienkujawski.pl
Dla zainteresowanych podajemy stronę internetową, gdzie znajdują się wszystkie szczegóły: https://www.gov.pl/web/cppc/wsparcie-ppgr
Ogłoszenie ZGKiM – Wymiana wodomierzy w miejscowościach: Stępka, Kaczawka, Bagno
Lubień Kujawski otrzymał 9.65 mln zł dotacji w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład
PROJEKT PROGRAMU WSPÓŁPRACY Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI NA ROK 2022
Uprzejmie informujemy, że trwają prace związane z opracowaniem rocznego programu współpracy Gminy Lubień Kujawski z organizacjami pozarządowymi i innymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego, który będzie obowiązywał w 2022 roku. Przygotowano wstępny projekt programu współpracy, który przedkładamy do konsultacji, aby zebrać uwagi i opinie organizacji pozarządowych i podmiotów kościelnych działających w sferze pożytku publicznego.
Przedstawiony projekt programu jest wersją roboczą, który w toku konsultacji będzie ulegał zmianom, dotyczy to w szczególności zadań priorytetowych oraz kwot przeznaczonych na ich realizację. Oczekujemy na Państwa opinie i wnioski do 12 listopada br. można je składać na piśmie w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim, ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski lub za pośrednictwem poczty elektronicznej: sekretariat@lubienkujawski.pl.
Lubieński akcent podczas VII edycji Ogólnopolskiego Konkursu „Pszczelarz Roku”
Podczas uroczystości wyróżnienia oraz nagrody otrzymali:
Kategoria: Pszczelarstwo towarowe
Piotr Blajer – I miejsce
Krzysztof Bałon– 2 miejsce
Józef Zysk– 3 miejsce
Kategoria: Pszczelarstwo hobbystyczne
Józef Badek – I miejsce
Krzysztof Wieczorek– 2 miejsce
Katarzyna i Mirosław Źrebiec – 3 miejsce
Kategoria: Pszczelarz współpracujący z rolnikiem
Wojciech Pruszkowski – I miejsce
Arkadiusz Koza – 2 miejsce
Władysław Zaremba – 3 miejsce
Dodatkowe wyróżnienia przyznane przez sponsorów i kapitułę konkursu:
Jarosław Ługowski – Wyróżnienie za innowacyjne rozwiązania w pasiece
Józef Badek – Wyróżnienie za najlepszy miód roku 2021
Józef Zysk – Wyróżnienie za kultywowanie tradycji patriotycznej
Grzegorz Wiśniewski – Wyróżnienie za innowacyjny rozwój ula wielkopolskiego
Trwają prace przy budowie stacji uzdatniania wody w miejscowości Kaliska
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska
Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
I.SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.
6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.
7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
11. Wolne wnioski.
12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem
Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html
Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska
Czy już wiesz co chcesz robić w życiu?
Gminne targowisko ponownie otwarte
Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.
Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o zakrycie twarzy i nosa,
o zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.
Firma DELMAR z Włocławka zmodernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys. zł. w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Golska Huta
Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim będzie miał nowe ekologiczne ogrzewanie gazowe
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys. zł. w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Aż 7 firm zainteresowanych przebudową drogi gminnej w miejscowości Golska Huta
Trwają prace nad modernizacją systemu ogrzewania budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
Przypomnijmy, że w dniu 8 grudnia ubiegłego roku Premier Mateusz Morawiecki przedstawił wyniki naboru wniosków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Wśród zadań, które otrzymały wsparcie ze środków RFIL znalazło się zadanie Gminy Lubień Kujawski przewidujące przebudowę budynków Centrum Kultury, remizy Ochotniczej Straży Pożarnej oraz budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznanego wsparcia wynosi 2 mln zł i stanowi 100% wartości zadania. Zadanie ma na celu poprawę warunków użytkowania obiektów. W ramach inwestycji zaplanowano modernizację starego systemu ogrzewania tj. wymianę pieca na nowy ekologiczny gazowy wraz z pompą ciepła, wymianę oświetlenia na energooszczędne ledowe, ocieplenie ścian zewnętrznych, wymianę okien drzwi oraz wykonanie nowego pokrycia dachów wraz z dostosowaniem budynków dla osób niepełnosprawnych. Realizację zadania zaplanowano na lata 2021 – 2022.
Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Golska Huta
Więcej informacji na BIP.
Już niedługo powstaną punkty bezpłatnego dostępu do internetu!
W dniu 9 lutego 2021 r. w przeprowadzonym postępowaniu wyłoniliśmy wykonawcę zadania pn. „Wybudowanie sieci publicznych punktów dostępu do sieci internet w ramach działania 1.1. POPC “Publiczny Internet dla każdego w Gminie Lubień Kujawski””, najkorzystniejszą ofertę złożono przez Firmę FHU Pi Piotr Lewandowski, Czerniewice, ul. Choceńska 14 87-850 Choceń . Wykonawca złożył najkorzystniejszą ofertę w kwocie 60 000,00 zł i to on po podpisaniu umowy rozpocznie realizację budowy sieci hotspotów w Gminie Lubień Kujawski.
Podpisano porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań
Krajowy Zasób Nieruchomości istnieje od 2017 roku; to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. Ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.
Lafarge rozwija działalność biznesową w obszarze nawozów wapniowych
Lafarge w Polsce podpisał wstępną umowę kupna od firmy Polcalc zakładu produkcji granulowanych nawozów wapniowych i rozszerza swoją działalność w obszarze produktów dla rolnictwa. Dzięki temu Lafarge stworzy kompleksową ofertę wysokiej jakości nawozów wapniowych i wapniowo-mineralnych.
Lafarge jest jednym z liderów produkcji materiałów budowlanych w Polsce oraz rozwija ofertę nawozów wapniowych. Z kolei firma Polcalc odniosła duży sukces w obszarze produkcji nawozów granulowanych dla mniejszych gospodarstw, głównie dzięki wprowadzonym udoskonaleniom w procesie granulacji mączki wapiennej. Dzięki temu dostarcza w pełni naturalne produkty bez chemicznych substancji wiążących.
– Jako Lafarge chcemy być mocniej obecni na rynku nawozów, w czym pomoże nam kupno zakładu od Polcalc. Nawozy na bazie mączki wapiennej odgrywają ważną rolę w walce z suszą, bowiem zatrzymują wodę w glebie i polepszają jej pH. Połączenie sił pozwoli nam stworzyć uzupełniającą się ofertę wysokiej jakości produktów – mówi Xavier Guesnu, Prezes Zarządu Lafarge w Polsce.
Wstępna umowa zakupu została podpisana w grudniu 2020 r., a ostateczne przejęcie zakładu nastąpi w połowie tego roku, po jego przeniesieniu do nowego podmiotu. Lafarge przejmuje również znaki towarowe i produkty oferowane przez Polcalc. Obecnie trwa proces integracji firm. Celem jest zapewnienie najlepszej jakości produktów i rozwiązań, przy zachowaniu najwyższych norm środowiskowych i bezpieczeństwa.
Więcej na stronie Lafarge – https://www.lafarge.pl/
Umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim podpisana
„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie
Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.