Konsultacje w sprawie rozszerzenia granic miasta Lubień Kujawski

Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje, że w dniach od 07 marca do 12 marca  b.r. na podstawie Uchwały Nr XLII/364/2023 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 17 lutego 2023 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne z mieszkańcami sołectwa Bagno oraz miasta Lubień Kujawski w sprawie zmiany granic administracyjnych. Konsultacje przeprowadzone będą przez oddanie głosu na karcie konsultacyjnej i udzielenie odpowiedzi na pytanie. Wszelkie informacje dostępne w Biurze Obsługi Rady Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Po przeprowadzeniu konsultacji społecznych z mieszkańcami, Rada Miejska w Lubieniu Kujawskim wystąpi z wnioskiem do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, za pośrednictwem Wojewody Kujawsko – Pomorskiego o zmiany granic miasta Lubień Kujawski, zgodnie z przygotowaną koncepcją zmian.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Ogłoszenie o zamiarze zobowiązania do udostępnienia nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Wnioski na nawadnianie i fotowoltaikę – nabór przedłużony do 15 marca

Rolnicy, którzy planują w swoich gospodarstwach inwestycje związane z nawadnianiem lub wykorzystaniem zielonych źródeł energii, wciąż mogą ubiegać się o wsparcie finansowe w ramach działania „Modernizacja gospodarstw rolnych” z PROW 2014-2020. Pierwotny termin zakończenia naboru, ustalony na 1 marca ,został przedłużony
do 15 marca 2023 roku.

Dokumenty przyjmują oddziały regionalne ARiMR właściwe ze względu na miejsce realizacji inwestycji. Wniosek o przyznanie pomocy można złożyć w placówce Agencji osobiście lub przez upoważnioną osobę, albo nadać przesyłką rejestrowaną w polskiej placówce pocztowej. Dokumenty można przekazać również w formie elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą.

Wsparcie w obszarze nawadniania w gospodarstwie będzie przyznawane rolnikom w formie refundacji części poniesionych kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji. A mogą nią być: wykonanie nowego nawodnienia, ulepszenie istniejącej instalacji nawadniającej czy ulepszenie instalacji nawadniającej połączone z powiększeniem nawadnianego obszaru. Wysokość pomocy
to 100 tys. zł. Standardowo poziom wsparcia wynosi 50 proc. kosztów kwalifikowanych, a w przypadku inwestycji realizowanej przez tzw. „młodego rolnika” – 60 proc.

Refundacja kosztów inwestycji w obszarze zielona energia w gospodarstwie będzie przysługiwała rolnikom, którzy zdecydują się na instalację paneli fotowoltaicznych wraz z magazynem energii. Pomoc można przeznaczyć również na instalację pomp ciepła, o ile są one połączone z instalacją fotowoltaiczną. Panele fotowoltaiczne mogą być zainstalowane na gruncie lub na budynku. Co jednak istotne – pokrycie dachu budynku nie może być wykonane z wykorzystaniem wyrobów zawierających azbest, a budynek musi być usytuowany na gruntach rolnych zabudowanych. Do kosztów podlegających dofinansowaniu należą m.in. koszty: zakupu urządzeń do wytwarzania energii elektrycznej
z promieniowania słonecznego i jej magazynowania, budowy lub zakupu elementów infrastruktury technicznej niezbędnej do ich montażu czy koszty zakupu pomp ciepła. Wysokość pomocy wynosi
150 tys. zł. Poziom wsparcia to 50 proc. kosztów kwalifikowanych, a dla tzw. „młodego rolnika” – 60 proc.

Limity wykorzystane w obszarze E (nawadnianie w gospodarstwie) i w obszarze F (zielona energia w gospodarstwie) nie łączą się z limitami w pozostałych obszarach finansowanych w ramach „Modernizacji gospodarstw rolnych”.

W trwających od 31 stycznia naborach do ARiMR wpłynęło 12 wniosków na kwotę 715 tys. zł
o wsparcie na inwestycje w nawadnianie i 57 wniosków na kwotę 5,45 mln zł o pomoc na tworzenie instalacji fotowoltaicznych.

Nawadnianie w gospodarstwie – więcej informacji – otwórz

Zielona energia w gospodarstwie – więcej informacji – otwórz

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Poszukujemy dostawcy kruszywa do utwardzenia dróg gruntowych

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest dostawa kruszywa przeznaczonego na remonty dróg gruntowych na terenie gminy Lubień Kujawski w 2023 roku. Dostawa kruszywa, oprócz sprzedaży samego kruszywa, obejmuje załadunek, ważenie, transport i rozładunek kruszywa drogowego oraz rozciąganie po drodze i wyrównanie na wskazanych drogach gminnych. Dostawa kruszywa jest realizowana w ramach środków funduszu sołeckiego. Kruszywo ma zostać wbudowane w drogi gruntowe najpóźniej do końca lipca br. Oferty w przetargu można składać do 2 marca br..

Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Umowa na plac do ćwiczeń street workout o wartości ponad 270 tys. zł podpisana

W dniu 21 lutego br. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu odbyło się uroczyste wręczenie umów o dofinansowanie projektów środkami unijnymi w ramach programów wdrażanych przez urząd marszałkowski. Umowę na plac do ćwiczeń street workout o wartości ponad 270 tys. zł w 100% finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu realizowanego w ramach Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki odebrali w imieniu gminy Lubień Kujawski burmistrz Marek Wiliński oraz skarbnik Wanda Mordzak. Street Workut zlokalizowany ma zostać w miejscowości Kaliska w obszarze strefy wypoczynku obok zakładu POLCALC i ma stanowić miejsce lokalnej atrakcji na szlaku docelowo planowanych do budowy wokół lubieńskiej strefy przemysłowej ścieżek rowerowo – pieszych. Plac do ćwiczeń street workout obejmował będzie wykonanie dużego i średniego zestawu do street workoutu, zestawu street fitness, zestawu biegacz+wioślarz+orbitrek+rower, karuzeli integracyjnej, dwóch stojaków na rowery, sześciu ławek oraz koszy na śmieć. Inwestycja ma zostać zrealizowana w 2023 roku.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Nabór Partnerów społeczno – gospodarczych do Komitetu Doradczego ds. Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka

Stowarzyszenie WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka zrzesza 15 jednostek samorządu terytorialnego, tj. Gmina Miasto Włocławek, Powiat Włocławski, Gmina Miasto Kowal, Gmina Baruchowo, Gmina Boniewo, Gmina Brześć Kujawski, Gmina Choceń, Miasto i Gmina Chodecz, Gmina Fabianki, Gmina Izbica Kujawska, Gmina Kowal, Gmina Lubanie, Gmina Lubień Kujawski, Gmina Lubraniec, Gmina Włocławek. W chwili obecnej trwają prace nad opracowaniem Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, która umożliwi pozyskanie środków europejskich w ramach Polityki Terytorialnej Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Celem prowadzonego naboru jest wyłonienie Członków Komitetu Doradczego, który będzie pełnił funkcję opiniodawczo – doradczą w sprawach związanych z przygotowaniem, prowadzeniem i wdrażaniem dokumentu Strategii Terytorialnej.

Komitet Doradczy składa się z reprezentacji partnerów społeczno – gospodarczych, właściwych tematycznie dla obszarów wsparcia w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, w tym m.in.: organizacji społeczeństwa obywatelskiego, podmiotów działających na rzecz ochrony środowiska oraz odpowiedzialnych za promowanie włączenia społecznego, praw podstawowych, praw osób ze specjalnymi potrzebami, równości płci i niedyskryminacji, instytucji otoczenia biznesu.

Zapraszamy do zgłaszania swojego akcesu do Komitetu Doradczego ds. Strategii Terytorialnej przedstawicieli organizacji prowadzących działalność na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka oraz deklarujących gotowość do nieodpłatnej współpracy w ramach Komitetu. Od Partnerów oczekujemy zaangażowania w zakresie opiniowania zapisów Strategii Terytorialnej na etapie jej tworzenia oraz wdrażania.

Informacje dot. naboru oraz zasady działania Komitetu Doradczego opisuje załączony poniżej Regulamin naboru i pracy Komitetu Doradczego do spraw Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka w Stowarzyszeniu WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Warunkiem przystąpienia do naboru jest przesłanie w terminie do 8 marca 2023r. formularza zgłoszeniowego w jednej z następujących form:

  • poprzez uzupełnienie interaktywnego formularza zgłoszeniowego on-line: konsultacje.wloclawek.eu
  •  poprzez uzupełnienie formularza zgłoszeniowego, którego wzór załączony jest poniżej, podpisanie go i przekazanie:
    a) drogą pocztową na adres siedziby Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Brzeska 15, 87-800 Włocławek
    b) drogą mailową na adres: biuro@wlof.wloclawek.eu (skan podpisanego dokumentu lub dokument opatrzony podpisem kwalifikowanym).

Dodatkowych informacji w sprawie naboru udziela Magda Gutral, tel. 574 248 328, e-mail: mgutral@wlof.wloclawek.eu.

ZAŁĄCZNIKI

Formularz zgłoszeniowy
Regulamin naboru

źródło: www.wloclawek.eu

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Poszukujemy wykonawcy usługi odbioru odpadów komunalnych z terenu gminy Lubień Kujawski

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg  mający na celu wyłonienie wykonawcy usług polegających na odbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie gminy Lubień Kujawski. Wykonawca wyłoniony w prowadzonym postępowaniu będzie zobowiązany do wykonania usługi odbioru odpadów każdorazowo z posesji, zgodnie z uzgodnionym harmonogramem w okresie do końca 2023 roku. Aktualnie w/w usługi świadczy dla gminy przedsiębiorstwo SANIKO Sp. z o.o. z Włocławka. Gmina nie planuje zmian w zakresie opłat za odbiór odpadów, które wynoszą obecnie przy uwzględnieniu kompostownika 15 zł od osoby/ mies.

Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Ustawa wiatrakowa przyjęta przez Sejm odległość 700 metrów

Zmiana obowiązującej ustawy ma odblokować budowę farm wiatrowych w Polsce, produkujących tanią i czystą energię elektryczną. Tworzenie warunków dla rozwoju odnawialnej energetyki są też jednym z uzgodnień z Komisją Europejską w sprawie uruchomienia dla Polski Krajowego Planu Odbudowy.

Nowe przepisy przewidują, że nowe turbiny wiatrowe będą mogły być lokowane tylko na podstawie miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego (MPZP). Podstawą dla określania odległości minimalnej – pomiędzy 10H a 700 m dla budynków mieszkalnych – będą m.in. wyniki przeprowadzonej strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (SOOŚ) wykonywanej w ramach MPZP. W SOOŚ analizuje się m.in. wpływ emisji hałasu na otoczenie i zdrowie mieszkańców. Władze gminy nie będą mogły odstąpić od wykonania SOOŚ dla projektu MPZP, który uwzględnia elektrownię wiatrową. Nowelizacja znosi zakaz budowy budynków w pobliżu istniejących wiatraków, wprowadza też minimalne odległości turbin wiatrowych od linii przesyłowych energii elektrycznej.

Obowiązująca obecnie ustawa zakazuje budowy turbin wiatrowych w odległości mniejszej niż 10-krotna wysokość wieży i łopaty wirnika w najwyższym położeniu od zabudowy mieszkalnej. Zakaz dotyczy także stawiania budynków w odległości mniejszej niż 10H od wiatraka. Przepisy zakazują też budowy wiatraków w odległości mniejszej niż 10H od form ochrony przyrody – parków narodowych i krajobrazowych, rezerwatów, obszarów Natura 2000, leśnych kompleksów promocyjnych.

Nowela zakłada ponadto, że inwestor zaoferuje co najmniej 10 proc. mocy zainstalowanej elektrowni wiatrowej mieszkańcom gminy, którzy korzystaliby z energii elektrycznej na zasadzie prosumenta wirtualnego. Każdy mieszkaniec tej gminy będzie mógł objąć udział nie większy niż 2 kW i odbierać energię elektryczną w cenie wynikającej z kalkulacji maksymalnego kosztu budowy

Czytaj więcej na Prawo.pl:
https://www.prawo.pl/biznes/odleglosci-farm-wiatrowych-od-domow,519311.html

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Firma sprzątająca Götz-Gebäudeservice Sp. z o.o. zatrudni pracowników gospodarczych do świadczenia usługi sprzątania na terenie Centrum Logistycznego Dino

Firma sprzątająca Götz-Gebäudeservice Sp. z o.o.- posiadająca wieloletnie doświadczenie w profesjonalnym utrzymaniu czystości oraz o ugruntowanej pozycji na polski rynku zatrudni pracowników gospodarczych do świadczenia usługi sprzątania na terenie Centrum Logistycznego Dino.

Lokalizacja: miejscowość Kaliska ul. Przemysłowa (Świetna Lokalizacja blisko Włocławka, Lubienia Kujawskiego, Chodecz).

Praca zmianowa (od 06:00 do 14:00, od 14:00 do 22:00 i od 22:00 do 06:00) 5-6 dni w tygodniu.

Zakres obowiązku obejmuje m.in.:
– Sprzątanie biur, toalet,
– Prace związane przy obsłudze maszyn myjących na hali,
– Sprzątanie ramp, regałów,
– Odśnieżanie,
– Porządek na terenach zewnętrznych.

Oferujemy:
– Stabilne warunki zatrudnienia,
– Pomoc na etapie wdrożenia do pracy,
– Wypłatę zawsze na czas.

Wymagamy:
– Punktualności,
– Sumienności.

Osoby chętne do podjęcia pracy zapraszam do kontaktu pod numerem telefonu: 797 993 060

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149
1 17 18 19 20 21 102

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 15 maja 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali gimnastycznej Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Szkolnej 15 odbędzie się posiedzenie XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I.SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej

2.Stwierdzenie quorum

3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej

4.Wybór sekretarza obrad

5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.

2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.

3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.

4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.

6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk  oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.

7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.

9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.

11. Wolne wnioski.

12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem

Wygodniejszy dostęp do pociągów w Wiktorowie, a na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice przygotowanie linii do szybszych przejazdów do 160 km/h – to planowane  efekty kolejnego etapu modernizacji linii między Kutnem a Toruniem Głównym. Na zlecenie  PKP Polskich Linii Kolejowych wykonawca rozpoczął prace. Na pełen zakres inwestycji przeznaczono około 300 mln zł netto. Rozpoczęły się prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami na linii Kutno – Toruń Główny (nr 18). Wykonawca demontuje kolejne elementy starego toru. Ekipy wyposażone w specjalistyczne pojazdy i sprzęt ściągają zużytą sieć trakcyjną. Szykowane są już fundamenty pod konstrukcje wsporcze nowej sieci. Wykonawca zabezpieczył materiały budowlane, m. in. prawie 10 tys. podkładów, ponad 18 tys. metrów nowych szyn. Na przystanku Wiktorowo przebudowany zostanie peron nr 2. Będzie wyposażony w nową wiatę, ławki, gabloty informacyjne. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się skorzystają z wygodnej pochylni. Przewidziano ustawienie stojaków na rowery. Prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami zaplanowano do kwietnia 2021 r. Wartość robót to prawie 39 mln zł netto.

Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski

W związku z decyzją rządu o możliwości otwierania przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego, Burmistrz Lubienia Kujawskiego po przeprowadzeniu konsultacji z dyrektorami placówek oświatowych z terenu gminy Lubień Kujawski informuję, że przedszkole, oddziały przedszkolne w szkołach oraz żłobek samorządowy pozostaną nadal zamknięte. Otwarcie w/w placówek obwarowane jest wieloma wytycznymi począwszy od restrykcji sanitarnych, których spełnienie w chwili obecnej jest niemożliwe. Ponadto aktualnie tylko nieliczni pracujący rodzice zgłosili chęć posłania swoich dzieci do przedszkola, oddziałów przedszkolnych czy żłobka. W związku z tym, że liczba zgłoszonych dzieci jest bardzo niewielka, a obecna sytuacja związana z przebiegiem pandemii COVID 19 jest dynamiczna, będziemy na bieżąco informować o nowych ustaleniach. Jednocześnie prosimy rodziców, którzy będą podejmować zatrudnienie, a zaistnieje konieczność objęcia dziecka opieką  przedszkolną lub pobytem w żłobku, o informowanie o tym fakcie dyrektorów poszczególnych placówek.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Informacja dla mieszkańców

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Czy już wiesz co chcesz robić w życiu?

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Gminne targowisko ponownie otwarte

W najbliższy poniedziałek tj. 27 kwietnia br. po kilkutygodniowej przewie gminne targowisko zostanie otwarte. Otwarcie targowiska podyktowane jest potrzebą zwiększenia dostępu do świeżej żywności oraz umożliwienia prowadzenia działalności gospodarczej lokalnym przedsiębiorcom.

Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.

Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o    zakrycie twarzy i nosa,
o    zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o    limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o    obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Potrzebna Krew!!

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149
1 2 3 6

W lubieńskiej strefie inwestycyjnej oficjalnie zainaugurowano budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW

W dniu 29 lipca br. w lubieńskiej strefie inwestycyjnej odbyła się oficjalna inauguracja rozpoczęcia prac związanych z budową na obszarze ponad 8 ha elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW. Symbolicznego wbicia łopaty dokonali z ramienia Inwestora Prezes Justyna Sawicka i Ryszard Słowiński, przedstawiciel Generalnego Wykonawcy Arkadiusz Frukacz oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński. Inwestycja realizowana jest z wykorzystaniem najnowszych technologii m. in. dwustronnego modułu fotowoltaicznego o mocach znamionowych 455W typu Bifacial. Panele te są wykonane z obu stron ze szkła hartowanego. To, co je wyróżnia, to warstwa aktywna z przodu i z tyłu panelu. Pozwala ona na absorpcję światła z dwóch stron co czyni je najbardziej efektywnymi na rynku. Generalnym Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum jednych z największych deweloperów farm fotowoltaicznych – 4MAX Development Sp. z o. o. oraz T&T Proenergy Sp. z o.o. Inwestycja realizowana jest przez spółki celowe KALISKA PV 1 SP. Z O.O., KALISKA PV 2 SP. Z O.O., KALISKA PV 3 SP. Z O.O. w ramach projektu inwestycyjnego Spółki Greenland. Aktualnie rozpoczęty etap I polega na budowie elektrowni o mocy 3 MW. Prace rozpoczęły się na początku lipca br., a planowany termin ich zakończenia to 31.12.2021 r. W II kwartale przyszłego roku rozpocznie się budowa II etapu elektrowni, tj. 2 MW.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Gmina kupiła od powiatu cztery działki położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków

W dniu 24 czerwca br. w Kancelarii Notarialnej Joanny Fąfary we Włocławku Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński działający w imieniu Gminy Lubień Kujawski podpisał akt notarialny ze Starostą Włocławskim Romanem Gołębiewskim oraz Członkiem Zarządu Powiatu Agatą Wojtkowską działającymi w imieniu Powiatu Włocławskiego na mocy którego gmina kupiła od powiatu cztery działki o pow 4400 m2. położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków. Gmina nabyła od powiatu powyższe nieruchomości w trybie bezprzetargowym za kwotę 156 tys zł brutto. Po podpisaniu aktu burmistrz podziękował władzom powiatu w szczególności staroście za decyzję umożliwiającą gminie realizacje zamierzenia inwestycyjnego. Planuje się, że na powyższych działkach pobudowane zostaną w najbliższym czasie dwa budynki wielorodzinne o łącznej liczbie 64 mieszkań. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej we współpracy z Krajowym Zasobem Nieruchomości. Krajowy Zasób Nieruchomości to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. KZN ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace remontowe budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

W dniu 31 maja br. w miejscowości Kanibród gm. Lubień Kujawski Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. zrealizowała firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała łącznie 100% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020 – 60% oraz w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 40%. W ramach zrealizowanej inwestycji przebudowano drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o łącznej długości ponad 6 km oraz wybudowano chodnik o długości 0,5 km  w miejscowości Kanibród. W uroczystości symbolicznego przecięcia wstęgi gminę reprezentowali Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Wiesław Gontarek, Andrzej Matusiak oraz Andrzej Sierakowski.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace remontowe przy budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości 320 tys. zł jest Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. W ramach remontu wymieniona zostanie stara drewniana stolarka okienna, wykonane zostanie nowe pokrycie dachowe oraz nowa elewacja zewnętrzna. Obecnie realizowane prace są drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Już jest! W Gminie Lubień Kujawski działa “Publiczny Internet dla każdego”

Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, przyznało Gminie Lubień Kujawski dofinansowanie na utworzenie hotspotów. Gminy mogły ubiegać się o dofinansowanie (bon) na budowę publicznych dostępów do internetu na swoim terenie, którego maksymalna kwota dofinansowania wynosiła 64 368 zł.


Środki w całości pokryły koszty instalacji hotspotów w 11 lokalizacjach, które umieszczone zostały w najczęściej uczęszczanych przez mieszkańców miejscach. Warto nadmienić, iż projekt został zrealizowany bez wkładu własnego gminy a jego realizacja zakończyła się w maju 2021 r.

Poniżej miejsca w których zostały zlokalizowane punkty bezpłatnego dostępu do internetu:

Wewnętrzne punkty dostępu:

  1. Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim,
  2. Dworzec PKS w Lubieniu Kujawskim.

Zewnętrzne punkty dostępu:

  1. Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, Otwarta Strefa Aktywności oraz miasteczko rowerowe),
  2. Stadion Miejski w Lubieniu Kujawskim,
  3. Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim,
  4. Plaża nad j. Lubieńskim,
  5. Otwarta Strefa Aktywności nad j. Lubieńskim, przy wjeździe do miasta.
  6. Żłobek Samorządowy w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, park oraz Otwarta Strefa Aktywności),
  7. Targowisko Miejskie,
  8. „Szubienica” w Kamiennej (obszar: Otwarta Strefa Aktywności, boisko oraz plac zabaw)
  9. Dworzec PKP w Kaliskach.

Do  interakcji z użytkownikami sieć Publiczny Internet dla każdego z identyfikatorem SSID „Publiczny Internet dla każdego” wykorzystuje specjalny portal autoryzacji, poniżej instrukcja nawiązania połączenia z siecią o indentyfikatorze SSID “Publiczny Internet dla każdego”:

  1. Na urządzeniu z którego będziemy korzystać należy odnaleźć sieć WiFi o nazwie “Publiczny Internet dla każdego”
  2. Zaakceptować regulamin korzystania z usługi
  3. W celu nawiązania połączenia nacisnąć przycisk “kliknij aby połączyć”

Więcej informacji o samym projekcie na stronie www.gov.pl

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Zakończyliśmy prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna

Zakończyliśmy prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna. Zadanie realizowane było w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację w wysokości 95% kosztów jej realizacji. W ramach zadania przeprowadzono remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz wykonano siłownię zewnętrzną, plac zabaw oraz boisko o nawierzchni syntetycznej. Prace o wartości 770 tys. zł zrealizowała firma KRIS-BUD Krzysztof Świerczyński z Rzeżewa gm. Lubień Kujawski. Remont budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu jest elementem jednego z zakresu działań w ramach Programu rewitalizacji miejscowości Kamienna w ramach, którego m.in. aktualnie rozpoczął się nabór uczestników do projektu „Klub pracy – aktywna Kamienna”.

Więcej o rekrutacji do projektu „Klub pracy – aktywna Kamienna”

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Firma HYDROTECHNIK24 kolejnym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej

W dniu 14 maja br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim przeprowadzony został przetarg nieograniczony w wyniku, którego firma HYDROTECHNIK24 kupiła od gminy działkę inwestycyjną. Działka będąca przedmiotem przetargu ma powierzchnię 0,6 ha i położona jest w lubieńskiej strefie przemysłowej w sąsiedztwie firm NOVATEK Green Energy Sp. z o.o. oraz GTI Bud Sp. Jawna. Firma HYDROTECHNIK24 dołączyła tym samym do grona inwestorów, którzy już we wcześniejszych latach nabyli grunty pod inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej tj.:

  1. BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
  2. POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
  8. DORMET
  9. GTI Bud Sp. Jawna
  10. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  11. AGRICOLA
  12. DOMLUX Sp. Jawna
  13. GREENLAND Sp. z o. o.
  14. DAN – CAR
  15. MATRO
Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Gmina Lubień Kujawski otrzyma kolejne dotacje z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 26 kwietnia 2021

Premier Mateusz Morawiecki przyznał kolejne pieniądze na remont i budowę nowych dróg w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (edycja 2021). Wśród zadań gminnych, które otrzymały wsparcie na liście podstawowej Województwa Kujawsko – Pomorskiego znalazło się zadanie gminy Lubień Kujawski dotyczące planowanej do przebudowy w 2021 roku drogi gminnej w miejscowości Kłóbka. Wartość przyznanej na to zadanie dotacji wynosi 432 tys. zł i stanowi 60% wartości tego zadania. Oprócz w/w inwestycji na liście rezerwowej funduszu znalazły się jeszcze dwa zadania gminy Lubień Kujawski dotyczące budowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa oraz przebudowy ulic Pogodnej i Szkolnej wraz z budowa parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Łączna wartość przyznanej na te dwa zadania dotacji wynosi prawie 4,5 mln zł i stanowi 50% ich wartości.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Rozpoczęto remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

Rozpoczęto remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149
1 3 4 5 6 7 13

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149

Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.

Kwota pomocy w ramach tego działania to maksymalnie 300 tys. zł. Wnioski o to wsparcie finansowane z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 przyjmowane są już po raz jedenasty.

O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).

O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.

Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.

Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.

Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.

Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów.  Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników. 

Więcej informacji – otwórz

Dokumenty aplikacyjne – otwórz

lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr

Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149
1 2 3 4 5
Wszystkie odsłony: 1084224 , odsłony dziś: 149
Zamknij