Przebudowa drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty. Zadanie, którego inwestorem jest Powiat Włocławski obejmuje przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty na odcinku 1,6 km polegającą na wykonaniu nowej nawierzchni drogi na całym jej długości wraz z budową ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcą zadania jest Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka. Inwestycja ma być zrealizowana do końca września br. Na zdjęciu Przewodniczący Rady Powiatu Zygmunt Wierzowiecki, Radny Powiatu Bogdan Domżalski oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński podczas wizytacji placu budowy.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Otrzymaliśmy ponad 100 tys. zł unijnej dotacji na doposażenie przedszkola w Lubieniu Kujawskim

Urząd Marszałkowski Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu pozytywnie ocenił wniosek Gminy Lubień Kujawski dotyczący doposażenia przedszkola w Lubieniu Kujawskim. Wniosek był złożony w ramach  Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020 i dotyczył m.in. doposażenia przedszkola w Lubieniu Kujawskim w sprzęt multimedialny, meble oraz zabawki. Całkowita wartość projektu wynosi 120 tys. zł w tym wartość dotacji z Europejskiego Funduszu Społecznego wyniosła 102 tys. zł.

Lista projektów wybranych do dofinansowania:

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Przerwa w dostawie wody

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Wyniki wyborów na Prezydenta RP – II tura w Gminie Lubień Kujawskim

Obwodowa Komisja Wyborcza nr 1 w Lubieniu Kujawskim

Obwodowa Komisja Wyborcza nr 2 w Kaliskach

Obwodowa Komisja Wyborcza nr 3 w Lubieniu Kujawskim

Obwodowa Komisja Wyborcza nr 4 w Bilnie

Obwodowa Komisja Wyborcza nr 5 w Morzycach

Obwodowa Komisja Wyborcza nr 6 w Kanibrodzie

Obwodowa Komisja Wyborcza nr 7 w Kłóbce

Obwodowa Komisja Wyborcza nr 8 w Rzeżewie

Obwodowa Komisja Wyborcza nr 9 w Kamiennej

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Zapraszamy mieszkańców gminy Lubień Kujawski

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

INFORMACJA OPS – Okres zasiłkowy i świadczeniowy 2020/2021

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim -świadczenia rodzinne informuje, że  wnioski na nowy okres zasiłkowy i świadczeniowy będą przyjmowane od 1 sierpnia 2020 r. w tym o: świadczenia wychowawcze 500+, świadczenie dobry start, zasiłki rodzinne z dodatkami, świadczenie z funduszu alimentacyjnego. W przypadku ubiegania się o świadczenia  rodzinne, świadczenia z funduszu alimentacyjnego od nowego okresu zasiłkowego i świadczeniowego 2020/2021  brane są pod uwagę dochody z 2019 roku. W celu przyspieszenia rozpatrzenia wniosków proszę mieć ze sobą dokumenty pełnoletnich członków rodziny potwierdzające sytuację dochodową od 2019 roku: wszystkie PIT-y od pracodawców z których rozliczaliście się Państwo w Urzędzie Skarbowym za 2019 rok, świadectwa pracy otrzymane w 2019 lub 2020 roku, umowy zlecenia za 2019, 2020 rok, umowy o pracę zawarte w 2019 i 2020 roku. W przypadku podjęcia zatrudnienia od 2020 roku zaświadczenie o dochodzie z miesiąca następującego po miesiącu w którym dochód uzyskano (np. umowa o pracę od 10 maja  – zaświadczenie o dochodzie netto za czerwiec).

,,Zmiana definicji dochodu w ustawie o świadczeniach rodzinnych, uwzględniająca jako dochód nieopodatkowany także przychody podatników w wieku do ukończenia 26 r. życia, zwolnione od 1 sierpnia 2019 r. z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, w sposób powszechny będzie miała zastosowanie przy ustalaniu prawa do zależnych od dochodu świadczeń rodzinnych i świadczeń z funduszu alimentacyjnego począwszy od okresu zasiłkowego/świadczeniowego 2020/2021, kiedy to podstawą ustalenia prawa będzie , co do zasady, dochód z roku 2019”

Osoby , które korzystały z ,, ulgi dla młodych” w 2019 roku winny dołączyć zaświadczenie z urzędu skarbowego wysokości przychodów wolnych od podatku dochodowego na podstawie art. 21ust. 1 pkt 148 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych w 2019 roku oraz o kwocie składek na ubezpieczenie społeczne od tych przychodów celem ustalenia przez organ, czy wnioskodawca lub członek jego rodziny osiągnęli w 2019 roku dochód nieopodatkowany wynikający ze skorzystania z ulgi dla młodych i w jakiej wysokości.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Informacja – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim informuje, że wnioski o ustalenie prawa do  świadczeń rodzinnych, świadczeń z funduszu alimentacyjnego oraz świadczenia “Dobry start” w okresie od 1 sierpnia 2020 roku do 31 sierpnia 2020 roku będą przyjmowane i wydawane w następujących godzinach:

PONIEDZIAŁEK OD 7.30 DO 13.00

WTOREK OD 12.00 DO 16.00

ŚRODA OD 7.30 DO 13.00

CZWARTEK OD 7.30 DO 13.00

PIĄTEK OD 7.30 DO 13.00.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Kończymy prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek

Dobiegają końca prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcą zadania jest Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji przebudowany został prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie o wartości prawie 300 tys. zł jest współfinansowane ze środków budżetu samorządu województwa w kwocie 137 tys. zł z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Ostrzeżenie meteorologiczne – Burze z gradem

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kłóbka

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492
1 85 86 87 88 89 102

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 15 maja 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali gimnastycznej Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Szkolnej 15 odbędzie się posiedzenie XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I.SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej

2.Stwierdzenie quorum

3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej

4.Wybór sekretarza obrad

5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.

2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.

3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.

4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.

6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk  oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.

7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.

9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.

11. Wolne wnioski.

12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem

Wygodniejszy dostęp do pociągów w Wiktorowie, a na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice przygotowanie linii do szybszych przejazdów do 160 km/h – to planowane  efekty kolejnego etapu modernizacji linii między Kutnem a Toruniem Głównym. Na zlecenie  PKP Polskich Linii Kolejowych wykonawca rozpoczął prace. Na pełen zakres inwestycji przeznaczono około 300 mln zł netto. Rozpoczęły się prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami na linii Kutno – Toruń Główny (nr 18). Wykonawca demontuje kolejne elementy starego toru. Ekipy wyposażone w specjalistyczne pojazdy i sprzęt ściągają zużytą sieć trakcyjną. Szykowane są już fundamenty pod konstrukcje wsporcze nowej sieci. Wykonawca zabezpieczył materiały budowlane, m. in. prawie 10 tys. podkładów, ponad 18 tys. metrów nowych szyn. Na przystanku Wiktorowo przebudowany zostanie peron nr 2. Będzie wyposażony w nową wiatę, ławki, gabloty informacyjne. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się skorzystają z wygodnej pochylni. Przewidziano ustawienie stojaków na rowery. Prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami zaplanowano do kwietnia 2021 r. Wartość robót to prawie 39 mln zł netto.

Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski

W związku z decyzją rządu o możliwości otwierania przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego, Burmistrz Lubienia Kujawskiego po przeprowadzeniu konsultacji z dyrektorami placówek oświatowych z terenu gminy Lubień Kujawski informuję, że przedszkole, oddziały przedszkolne w szkołach oraz żłobek samorządowy pozostaną nadal zamknięte. Otwarcie w/w placówek obwarowane jest wieloma wytycznymi począwszy od restrykcji sanitarnych, których spełnienie w chwili obecnej jest niemożliwe. Ponadto aktualnie tylko nieliczni pracujący rodzice zgłosili chęć posłania swoich dzieci do przedszkola, oddziałów przedszkolnych czy żłobka. W związku z tym, że liczba zgłoszonych dzieci jest bardzo niewielka, a obecna sytuacja związana z przebiegiem pandemii COVID 19 jest dynamiczna, będziemy na bieżąco informować o nowych ustaleniach. Jednocześnie prosimy rodziców, którzy będą podejmować zatrudnienie, a zaistnieje konieczność objęcia dziecka opieką  przedszkolną lub pobytem w żłobku, o informowanie o tym fakcie dyrektorów poszczególnych placówek.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Informacja dla mieszkańców

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Czy już wiesz co chcesz robić w życiu?

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Gminne targowisko ponownie otwarte

W najbliższy poniedziałek tj. 27 kwietnia br. po kilkutygodniowej przewie gminne targowisko zostanie otwarte. Otwarcie targowiska podyktowane jest potrzebą zwiększenia dostępu do świeżej żywności oraz umożliwienia prowadzenia działalności gospodarczej lokalnym przedsiębiorcom.

Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.

Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o    zakrycie twarzy i nosa,
o    zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o    limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o    obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Potrzebna Krew!!

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492
1 2 3 6

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie

Rozpoczęto prace związane z przebudową kolejnych dróg gminnych na terenie gminy Lubień Kujawski. Aktualnie ruszyły prace związane z przebudową prawie dwuipół kilometrowego odcinka drogi gminnej w miejscowości Krzewie. Zadanie realizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwa budowa pierwszego etapu nowej hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Budowana hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. dotychczasowy wykonawca praz związanych z zakończoną przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim

W dniu 14 lutego br. w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim uroczyście podpisano umowę z wykonawcą, który wybuduje dwa bloki mieszkalne przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje ma realizować firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, łącznie 62 mieszkania w których zamieszkać ma ok. 200 osób. Na zdjęciu Zarząd SIM “KZN Toruński” Prezes Filip Szreter oraz dyrektor Wojciech Kwiatkowski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Prezes WIKSBUD Sp. z o.o. Wiktor Sieradzki oraz Prokurent Zbigniew Sieradzki. 

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu

W dniu 13 lutego br. w Częstochowie odbyło się robocze spotkanie przedstawicieli władz samorządu gminy Lubień Kujawski oraz druhów z OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu z producentem specjalistycznego sprzętu pożarniczego w sprawie ustalenia techniczno – finansowych możliwości nabycia przez w/w jednostki nowych wozów bojowych. Według wstępnych założeń jednostka w Bilnie planuje pozyskać lekki natomiast jednostka w Krzewiu średni samochód do działań ratowniczo – gaśniczych. Sprzęt ratowniczy jest podstawą pracy strażaków. Samochody ratowniczo -gaśnicze są kluczowe podczas pożarów i wypadków. Nowoczesny sprzęt pozwoli na szybszą i skuteczniejszą pracę druhów z OSP.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo

Po zimowej przerwie rozpoczęto prace związane z przebudową kolejnych dróg gminnych na terenie gminy Lubień Kujawski. Aktualnie ruszyły prace związane z przebudową prawie półtorakilometrowego odcinka drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo. Zadanie realizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Centrum Dystrybucyjne Dino największym płatnikiem podatku na terenie gminy Lubień Kujawski

Oddane do użytkowania w ubiegłym roku w obszarze strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim Centrum Dystrybucyjne Dino stało się obecnie największym podatnikiem podatku na terenie gminy. Centrum zapłaci już od bieżącego roku gminie Lubień Kujawski łącznie ponad milion złotych podatku rocznie co dla porównania stanowi dwukrotność całkowitego wymiaru podatku rolnego. Centrum dystrybucyjne to także aktualnie jeden z największych pracodawców w regionie będąc drugim co do wielkości pracodawcą na terenie strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim po zakładzie Berry Superfos Lubień Sp. z o.o.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o.

W dniu 30 stycznia br. w Toruniu odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu. Podczas zgromadzenia udziałowcy przyjęli m.in. plan rzeczowo finansowy spółki na 2024 rok przewidujący rozpoczęcie prac związanych z budową dwóch bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje ma realizować wyłoniona już w przetargu firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania. Na zdjęciu Zarząd SIM “KZN Toruński” Prezes Filip Szreter oraz dyrektor Wojciech Kwiatkowski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Burmistrz Miasta Lipna Paweł Banasik.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Rozpoczęto prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim

Rozpoczęto prace związane z budową nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 1,26 miliona złotych realizuje firma HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski z Fabianek. Wymiana systemów grzewczych w budynkach wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim na nowe ekologiczne gazowe jest wdrażana w ramach dwu milionowej dotacji, jaką gmina otrzymała z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Realizacja zadania ma wpłynąć m.in. na ograniczenie kosztów związanych z ogrzewaniem bloków ale także na poprawę jakości powietrza w mieście poprzez likwidację starych kotłowni węglowych. Planuje się że prace mają objąć budynki wielorodzinne przy ul. Szkolnej 15 A i 15 B, Żwirki i Wigury 1 i 3 oraz Plac Wolności 27. Na zdjęciu burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radna Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Elżbieta Wojciechowska, właściciel firmy HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski oraz przedstawiciele Wspólnot Mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B Barbara Woźniak, Jadwiga Matusiak oraz Danuta Kopycińska.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Oferta Inwestycyjna Lubieńskiej Strefy Przemysłowej

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Budowa hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwa budowa pierwszego etapu nowej hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Budowana hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. dotychczasowy wykonawca praz związanych z zakończoną przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492
1 2 3 13

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492

Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.

Kwota pomocy w ramach tego działania to maksymalnie 300 tys. zł. Wnioski o to wsparcie finansowane z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 przyjmowane są już po raz jedenasty.

O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).

O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.

Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.

Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.

Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.

Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów.  Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników. 

Więcej informacji – otwórz

Dokumenty aplikacyjne – otwórz

lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr

Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492
1 2 3 4 5
Wszystkie odsłony: 1085567 , odsłony dziś: 1492
Zamknij