Ogłoszenie – Komisja Rewizyjna

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej informuje, że w dniu 30.08.2024r. (piątek) o godzinie 1200 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej. Omawiana tematyka: umorzenia podatków oraz budżet Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej
Agata Pawlak-Molewska

Informacja dla mieszkańców Sołectwa Kobyla Łąka

W dniu 23 sierpnia 2024r. (piątek) o godz. 18:00 w Szkole Podstawowej w Kaliskach odbędzie się zebranie sołeckie Sołectwa Kobyla Łąka w celu wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej.

Dożynki Gminno-Parafialne w Lubieniu Kujawskim

Wakacyjny ALERT – Potrzebna Krew

Mobilny Punkt Pobierania Krwi – 12.08.2024r.

15 edycja Targów Sadownictwa i Warzywnictwa

Szanowni Państwo, z przyjemnością zapraszamy na jubileuszową, 15. edycję Targów Sadownictwa i Warzywnictwa, największej imprezy branżowej w Europie Środkowo-Wschodniej, dedykowanej producentom owoców i warzyw. To wyjątkowe wydarzenie to doskonała okazja do zapoznania się z najnowszymi technologiami i praktyczną wiedzą z zakresu ogrodnictwa.

Dlaczego warto uczestniczyć?

Na powierzchni 28 tys. m² wystawcy z Polski i zagranicy zaprezentują szeroką gamę środków produkcji, w tym innowacyjne nawozy, środki ochrony roślin oraz zaawansowane rozwiązania wspierające produkcję ogrodniczą. Na targach znajdą się firmy specjalizujące się w chłodnictwie, przechowalnictwie, maszynach do ogrodnictwa, sortowania i pakowania owoców i warzyw, a także producenci materiału szkółkarskiego i przedsiębiorstwa handlujące owocami oraz ich przetwórstwem.

Konferencje towarzyszące targom:

  • XV Konferencja Sadownicza
  • XII Konferencja Truskawkowa
  • XV Konferencja Warzywnicza
  • III Konferencja Jagodowa
  • II Konferencja Maszynowa
  • Uprawa Winorośli (NOWOŚĆ)

Nowości i atrakcje:

  • Strefa Biznesu: dedykowane miejsce spotkań dla producentów i kupców.
  • Nagrody im. prof. Szczepana A. Pieniążka: jubileuszowa, dziesiąta edycja nagród dla najbardziej innowacyjnych i korzystnych dla ogrodnictwa, środowiska oraz społeczeństwa produktów zgłoszonych przez wystawców.

Jubileuszowa edycja w liczbach:

  • 80 prelegentów z Polski i zagranicy,
  • 6 hal wystawienniczych,
  • 28 tys. m² powierzchni wystawienniczej,
  • 450 wystawców,
  • 16 tys. uczestników z kraju i zagranicy,
  • poletka pokazowe: sadownicze i jagodowe,
  • 2 kluczowe dni dla ogrodnictwa.

Nie przegapcie tej wyjątkowej okazji!

Skorzystajcie z promocyjnych cen i kupcie bilety już dzisiaj na www.tsw.pl

Zapraszamy także do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych, aby być na bieżąco z przygotowaniami do największych targów sadowniczo-warzywniczych w Europie Środkowo-Wschodniej: https://www.facebook.com/targi.tsw/?locale=pl_PL

To jedyne takie wydarzenie w branży ogrodniczej!

Do zobaczenia 22-23 stycznia 2025 r. w Kielcach!

Z serdecznymi pozdrowieniami,

Zespół TSW

Pani Elżbieta Kobus – Jasińska ponownie pokieruje Zespołem Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Z dniem 1 września 2024 roku funkcję dyrektora Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim ponownie obejmie Pani Elżbieta Kobus – Jasińska. Objęcie funkcji dyrektora ZPO poprzedziła procedura konkursowa w związku z upływem pięcioletniej kadencji. Dotychczasowa dyrektor była jedyną kandydaturą i uzyskała akceptację komisji konkursowej. Symboliczne wręczenie nominacji dyrektorskiej  odbyło się 9 sierpnia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim i dokonali tego Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Przewodnicząca Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Jolanta Grauman. Elżbieta Kobus – Jasińska będzie dyrektorem ZPO w Lubieniu Kujawskim przez najbliższe 5 lat tj. do 31 sierpnia 2029 roku.

Decyzja z dnia 28.08.2024 r. dot. Odwołania tymczasowego zakazu kąpieli dot. kąpieliska “Lubieńskiego” nad jeziorem Lubieńskim.

Ogłoszenie dla mieszkańców sołectwa Rzeżewo

W dniu 10 sierpnia  2024r. (sobota) o godz. 18:00 w świetlicy wiejskiej w Rzeżewie odbędzie się zebranie sołeckie Sołectwa Rzeżewo w celu wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej.

SPRAWOZDANIE Z PRZEBIEGU I WYNIKÓW KONSULTACJI SPOŁECZNYCH AKTUALIZACJI PROJEKTU STRATEGII TERYTORIALNEJ MIEJSKIEGO OBSZARU FUNCJONALNEGO WŁOCŁAWKA

W terminie od 3 do 24 lipca 2024r. do godz. 15:00 odbyły się konsultacje społeczne projektu aktualizacji Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, które prowadziło Biuro Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Poniżej zamieszczamy Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji społecznych.

Bardzo dziękujemy za przekazane wnioski i uwagi oraz za udział w konsultacjach społecznych.

1 3 4 5 6 7 115

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem wprowadzone zostają ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 16.03.2020 r. do dnia 25.03.2020 r. roku wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w najbliższy poniedziałek tj. 16 marca 2020 roku miejskie targowisko będzie zamknięte.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas

Osoby, które otrzymują pomoc żywnościową z Caritas przekazywaną za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim a były wezwane na szkolenie w dniu 19 i 20 marca 2020 r. informujemy, że w związku z epidemią koronowirusa Caritas odwołuje szkolenie. Odbędzie się ono w późniejszym terminie, o szczegółach będziemy Państwa informować. 

Całkowity zakaz odwiedzin szpitala

Szanowni Państwo!

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa bardzo prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim oraz w naszych jednostkach organizacyjnych do spraw absolutnie niezbędnych i pilnych.

Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 12.03.2020 r. (czwartek) o godzinie 8:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

 Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz

                                 

Informacja – sprzedaż siana

W dniu 13 marca (piątek) o godz. 10:00 odbędzie się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż siana na terenie byłego lotniska w Kaliskach. Należność za zakupione siana płatna na miejscu.

Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej

ENERGA-OPERATOR S.A. Oddział w Toruniu informuje swoich odbiorców o planowych przerwach w dostawie energii elektrycznej dla miejscowości zasilanych z niżej wymienionych stacji transformatorowych:

  • Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.

IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”

Zapraszamy dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat z terenu Stowarzyszenia LGD (tj. gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Miasto Kowal, Lubraniec, Lubień Kujawski, Lubanie, Włocławek) do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt. „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”.  Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie od 2 marca do 24 kwietnia 2020 roku dostarczyć do biura Stowarzyszenia na adres: 87- 850 Choceń, ul. Sikorskiego 12, pracę plastyczną (praca płaska wykonana dowolną techniką, format maksymalnie A4) o tematyce – jak powinno wyglądać miejsce w mojej gminie, w którym chciałabym/chciałbym spędzać wolny czas (np.: plac zabaw, plaża, park linowy itp.).

Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.

Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.

Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.


Do pobrania:

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza III przetarg ustny nieograniczony.

(więcej…)
1 3 4 5 6

Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka przebuduje kolejne odcinki dróg na terenie gminy Lubień Kujawski

Gmina Lubień Kujawski podpisała umowę z wykonawcą, który będzie odpowiedzialny za przebudowę kolejnych odcinków dróg na terenie gminy Lubień Kujawski. Zadanie za kwotę 8 mln zł zrealizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. W ramach zadania planuje się w 2024 roku przebudowę dróg w ramach zamówienia podstawowego w miejscowościach Bagno, Bilno, Chojny, Dziankówek, Krzewie, Modlibórz, Podgórze, Wiktorowo oraz w ramach planowanego zamówienia uzupełniającego w miejscowościach Beszyn, Błonie, Gagowy Wieś, Henryków, Morzyce, Wola Olszowa.

Posiedzenie XLVI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

W dniu 27 października br.  w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, odbyło się posiedzenie XLVI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Podczas sesji oprócz tradycyjnie podejmowanych uchwał uroczyście wręczono promesy z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Gmina Lubień Kujawski otrzymała z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków łącznie 1.65 miliona złotych na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim, prac konserwatorskich i restauratorskich w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim oraz wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Promesy wręczyła uczestnicząca w obradach sesji Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka.

Lubień Kujawski otrzymał 8 mln zł z ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład

W dniu 7 października br. na stronie Kancelarii Premiera opublikowano wyniki naboru wniosków ósmej edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Lubień Kujawski otrzymał 8 mln zł na zadanie dotyczące przebudowy dróg na terenie gminy. W ramach otrzymanej dotacji gmina planuje przebudowę dróg m.in. w miejscowościach Wiktorowo, Bagno, Bilno, Modlibórz, Krzewie, Dziankówek. Otrzymane dofinansowanie ma wynieść nawet 95% wartości przewidzianych do realizacji prac.

Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza

Wręczono promesy w ramach VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych oraz II edycji Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

W dniu 2 października br. w Sali Mieszczańskiej Ratusza Staromiejskiego w Toruniu rozdano samorządowcom z dawnych województw toruńskiego i włocławskiego promesy w ramach VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych dla gmin popegeerowskich oraz II edycji Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. W wydarzeniu udział wziął wicewojewoda Józef Ramlau.
List od Premiera Mateusza Morawieckiego odczytała Joanna Borowiak Poseł na Sejm.
To m.in. dzięki Rządowym Programom udało się wesprzeć gminy w poprawieniu stanu, odbudowie i remontach obiektów zabytkowych, jak i dróg. Przyczyniło się to do uchronienia ich przed zniszczeniem i degradacją.
W uroczystości uczestniczyli też min. Anna GembickaKrzysztof SzczuckiJan Krzysztof Ardanowski Poseł na Sejm RPMariusz Kałużny i Józef Łyczak Senator RP.
Gmina Lubień Kujawski otrzymała z w/w programów łącznie 2 500 000 zł na budowę niskoemisyjnych źródeł ciepła w budynkach wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim oraz prace konserwatorskie i restauratorskie ogrodzenia Kościoła Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.

Ogłoszono wyniki drugiego naboru wniosków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

Ogłoszono wyniki drugiego naboru wniosków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Gmina Lubień Kujawski otrzymała w drugiej edycji dotację w wysokości 500 000 zł na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznanej dotacji stanowi 98% wartości zadania. W pierwszej edycji naboru dofinansowanie z programu przyznano dwom zadaniom z Gminy Lubień Kujawski obejmującym przeprowadzanie prac konserwatorskich i restauratorskich w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim oraz wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Całkowita kwota przyznanej w pierwszej edycji naboru dotacji wynosiła 1 150 000 zł.

Więcej informacji na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów tutaj

SIM „KZN-Toruński” Sp. z o.o. ogłosił przetarg na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim

SIM „KZN-Toruński” Sp. z o.o. ogłosił przetarg na  budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcy zainteresowani udziałem w postępowaniu swoje oferty mogą składać do 27 października br. Przedmiotem zamówienia jest budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z miejscami postojowymi na terenie działek oznaczonych numerami 307/12, 307/13, 307/14, 307/15 oraz części działki nr 307/4, położonych w obrębie ewidencyjnym miasta Lubień Kujawski. Na terenie działki planuje się budowę trzech parkingów na 10, 10 i 42 miejsc postojowych w tym 3 miejsca dla osób z niepełnosprawnością oraz 2 wiat śmietnikowych. Dodatkowo na działce przewidziano miejsce dla niewielkiego placu zabaw. W pasie przyległym do miejsc postojowych (dz. nr 307/4) planuje się wykonanie nasadzeń izolacyjny (żywopłot) oraz niskich stanowisk oświetleniowych. Przedmiotowe budynki zlokalizowane u zbiegu ul. Parkowej oraz Żwirki i Wigury. Planuje się wykonanie dwóch zjazdów do ul. Żwirki i Wigury oraz jednego do ul. Parkowej.  
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania.

Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

Lubień Kujawski otrzymał 2 mln zł na budowę niskoemisyjnych kotłowni gazowych w czterech budynkach wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicach Szkolnej oraz Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim

W piątek, 15 września Premier Mateusz Morawiecki podczas konferencji prasowej ogłosił wyniki VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych. Do gmin i powiatów trafi łącznie 4,5 mld zł na realizację ponad 2000 inwestycji. Lubień Kujawski otrzymał 2 mln zł na budowę niskoemisyjnych kotłowni gazowych w czterech budynkach wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicach Szkolnej oraz Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Nowe kotłownie do ogrzewania będą wykorzystywać gaz ziemny zamiast dotychczasowego węgla. Poza czynnikiem ekonomicznym budowa kotłowni w sposób pozytywny przyczyni się do poprawy jakości powietrza na terenie miasta.

Nowa droga ma usprawnić ruch pojazdów ciężarowych w lubieńskiej strefie przemysłowej

Trwają prace związane z przebudową dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej. W ramach zadania o łącznej wartości 15,8 mln zł w strefie zaplanowano do realizacji w 2023 roku m.in. rozbudowę ulicy Przemysłowej, czyli tzw. obwodnicy miasta łączącej docelowo drogę krajową 91 z drogą powiatową Lubień – Chodecz.  Nowa droga ma usprawnić ruch pojazdów ciężarowych w strefie, których corocznie przybywa w związku z powstawaniem nowych firm. Wraz z konstrukcją jezdni powstaną też odcinkowo chodniki, miejsca postojowe oraz urządzenia odwadniające z wody deszczowej. Na realizację inwestycji gmina otrzymała prawie 15 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład przeznaczonych na rozwój stref przemysłowych.

Uroczyste wręczenie promes w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

W dniu 21 sierpnia br. w auli Wyższego Seminarium Duchownego we Włocławku odbyło się uroczyste wręczenie promes, dla zadań które otrzymały dotację z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Dofinansowanie z programu przyznano dwom zadaniom z Gminy Lubień Kujawski obejmującym przeprowadzanie prac konserwatorskich i restauratorskich w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim oraz wykonanie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Całkowita kwota przyznanej dotacji wynosi 1 150 000 zł i stanowi 98% wartości planowanych do realizacji zadań.

1 2 3 4 5 14

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Program Czyste Sołectwo

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

1 2 3 4 5
Zamknij