Ogłoszenie – X Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-03-24
Dnia 31 marca 2025 r. (poniedziałek) o godzinie 16:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie X Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie X Sesji Rady Miejskiej.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich IX Sesji Rady Miejskiej.
- Wybór sekretarza obrad.
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji dla Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele Parafialnym p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Uchwała w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie gminy Lubień Kujawski na 2026 rok.
- Uchwała w sprawie utworzenia i przystąpienia przez Gminę Lubień Kujawski do spółdzielni energetycznej o nazwie „Spółdzielnia Energetyczna Lubień Kujawski”.
- Uchwała w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowe warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również tryb ich pobierania.
- Uchwała w sprawie likwidacji Publicznej Szkoły Podstawowej im. st. sierż. Mieczysława Majchrzaka w Kaliskach.
- Uchwała w sprawie likwidacji Publicznej Szkoły Podstawowej w Kanibrodzie.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad X Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman
Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu
- Kategorie: dla mieszkańców Komisje Rady Miejskiej
- Opublikowano: 2025-03-21
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 24.03.2025r. (poniedziałek) o godzinie 1000 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Agata Pawlak-Molewska
Ogłoszenie – Komisja Rewizyjna
- Kategorie: dla mieszkańców Komisje Rady Miejskiej
- Opublikowano: 2025-03-21
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej informuje, że w dniu 24.03.2025r. (poniedziałek) o godzinie 730 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Rewizyjnej
Agata Pawlak-Molewska
Konsultacje społeczne projektu II aktualizacji Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka w ramach realizacji Polityki Terytorialnej Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2021-2027
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-03-13
Stowarzyszenie WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych projektu II aktualizacji Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.
Konsultacje społeczne prowadzone będą w dniach od 17 marca do 7 kwietnia 2025r. do godz. 15:00
Zainteresowani mogą zapoznać się z projektem dokumentu:
- w siedzibie Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek
oraz na stronie internetowej:
https://wlof.wloclawek.eu/;
https://wlof.wloclawek.eu/strona-3411-konsultacje_spoleczne_projektu_ii.html
i oficjalnych stronach internetowych Członków Stowarzyszenia WŁOF.
Uwagi i opinie do projektu II aktualizacji Strategii można składać w następujący sposób:
pisemnie:
- za pośrednictwem poczty lub osobiste dostarczenie do siedziby Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek (pokój nr 15, I piętro).
elektronicznie:
- za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym na adres: biuro@wlof.wloclawek.eu
ustnie:
- w ramach bezpośredniego kontaktu z pracownikami Biura Stowarzyszenia WŁOF-Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek (pokój nr 15, I piętro), z możliwością zgłoszenia uwag i wniosków poprzez wypełnienie formularza konsultacyjnego w formie pisemnej oraz ustnej do protokołu.
Konsultacje społeczne odnoszą się tylko i wyłącznie do zakresu zmienianego, a nie do ustaleń wcześniej podjętych, nieobjętych zmianą. Zakres zaktualizowanych treści został zawarty w wykazie zmian.
Organem właściwym do rozpatrzenia uwag, wniosków i opinii jest Zarząd Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.
Uwagi złożone po upływie terminu konsultacji nie będą rozpatrywane.
Uwagi bez wymaganych informacji o Zgłaszającym nie będą rozpatrywane.
Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji zawierające w szczególności ustosunkowanie się do zgłoszonych uwag wraz z uzasadnieniem, zostanie zamieszczone na stronie internetowej Stowarzyszenia WŁOF: https://wlof.wloclawek.eu/ oraz na oficjalnych stronach internetowych jednostek samorządu terytorialnego MOF Włocławka nie później niż do 30 dni po zakończeniu konsultacji.
Załączniki
Pobierz wszystkie załączniki
Strategia Terytorialna Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka – II aktualizacja
Formularz konsultacyjny
Formularz konsultacyjny-wersja dla osób z niepełnosprawnością
Wykaz zmian – II aktualizacja
Rozpoczęto prace konserwatorskie domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-03-12
Rozpoczęto prace konserwatorskie domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 500 tys. zł jest w 98% współfinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Inwestycja jest jedną z trzech na którą Gmina Lubień Kujawski otrzymała dotację. W planach na 2025 rok jest również przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele Parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim oraz prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce.
Budowa bloków mieszkalnych przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim na finiszu
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-03-12
Dobiegają końca prace związane z budową dwóch bloków mieszkalnych przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje realizuje firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Bloki powstają w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej czyli SIM tj. spółki realizującej budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim powstają dwa budynki wielorodzinne, łącznie 62 mieszkania w których docelowo zamieszkać ma ok. 200 osób.
Rozpoczęto prace konserwatorskie i restauratorskie kaplicy cmentarnej w Kłóbce
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-03-04
Rozpoczęto prace konserwatorskie i restauratorskie kaplicy cmentarnej w Kłóbce. Zadanie o wartości 650 tys. zł jest w 98% współfinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Inwestycja jest jedną z trzech na którą Gmina Lubień Kujawski otrzymała dotację. W planach na 2025 rok jest również przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele Parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim oraz przeprowadzanie prac konserwatorskich i restauratorskich w domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim.
ZMIANA STAWKI OPŁATY ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI OD MARCA 2025 r.
- Kategorie: dla mieszkańców
- Opublikowano: 2025-03-03
Zgodnie z Uchwałą nr VIII/49/2025 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 24 stycznia 2025 r. (Dziennik Urzędowy Województwa Kujawsko-Pomorskiego z dnia 29 stycznia 2025 r., poz. 442) w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty Rada Miejska w Lubieniu Kujawskim uchwaliła nową wysokość stawki opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi. Zgodnie z powyższą uchwałą od 1 marca 2025 r. stawki opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi wynoszą:
– 27,00 zł miesięcznie za jedną osobę zamieszkującą daną nieruchomość – jeżeli odpady komunalne są zbierane i odbierane w sposób selektywny;
– 25,00 zł miesięczne za jedna osobę zamieszkującą daną nieruchomość – jeżeli bioodpady są kompostowane w kompostowniku przydomowym;
– 54,00 zł miesięcznie za jedną osobę zamieszkującą daną nieruchomość – w przypadku, gdy właściciel nieruchomości nie wypełni obowiązku zbierania odpadów w sposób selektywny.
Opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi uiszcza się z dołu do 10 dnia miesiąca następującego po miesiącu, którego obowiązek ponoszenia opłaty dotyczy.
Wpłaty zobowiązań pieniężnych należy dokonywać w kasie Urzędu Miejskiego w Kujawskim lub na rachunek bankowy: Gmina Lubień Kujawski BS Kowal O/Lubień Kuj 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020.
Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-15
Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem wprowadzone zostają ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 16.03.2020 r. do dnia 25.03.2020 r. roku wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-13
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w najbliższy poniedziałek tj. 16 marca 2020 roku miejskie targowisko będzie zamknięte.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-13
Osoby, które otrzymują pomoc żywnościową z Caritas przekazywaną za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim a były wezwane na szkolenie w dniu 19 i 20 marca 2020 r. informujemy, że w związku z epidemią koronowirusa Caritas odwołuje szkolenie. Odbędzie się ono w późniejszym terminie, o szczegółach będziemy Państwa informować.
Całkowity zakaz odwiedzin szpitala
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-13
Szanowni Państwo!
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-12
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa bardzo prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim oraz w naszych jednostkach organizacyjnych do spraw absolutnie niezbędnych i pilnych.
Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-11
Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 12.03.2020 r. (czwartek) o godzinie 8:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz
Informacja – sprzedaż siana
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-03-03
W dniu 13 marca (piątek) o godz. 10:00 odbędzie się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż siana na terenie byłego lotniska w Kaliskach. Należność za zakupione siana płatna na miejscu.
Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-28
ENERGA-OPERATOR S.A. Oddział w Toruniu informuje swoich odbiorców o planowych przerwach w dostawie energii elektrycznej dla miejscowości zasilanych z niżej wymienionych stacji transformatorowych:
- Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.
IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-27
Zapraszamy dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat z terenu Stowarzyszenia LGD (tj. gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Miasto Kowal, Lubraniec, Lubień Kujawski, Lubanie, Włocławek) do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt. „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”. Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie od 2 marca do 24 kwietnia 2020 roku dostarczyć do biura Stowarzyszenia na adres: 87- 850 Choceń, ul. Sikorskiego 12, pracę plastyczną (praca płaska wykonana dowolną techniką, format maksymalnie A4) o tematyce – jak powinno wyglądać miejsce w mojej gminie, w którym chciałabym/chciałbym spędzać wolny czas (np.: plac zabaw, plaża, park linowy itp.).
Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.
Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.
Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.
Do pobrania:
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza III przetarg ustny nieograniczony.
- Kategorie: ogłoszenia
- Opublikowano: 2020-02-27
Rozmowy z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną o nowych możliwościach inwestycyjnych Strefy Przemysłowej w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-08-05
W dniu 5 sierpnia br. w Urzędzie Miejski w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie burmistrza Lubienia Kujawskiego Marka Wilińskiego z pracownikiem ds. Pozyskiwania Inwestorów oraz Współpracy Międzynarodowej Działu Inwestycji Strefowych Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Michałem Rzepką dotyczące nowych możliwości inwestycyjnych Strefy Przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Dotychczasowy obszar Strefy Przemysłowej w Lubieniu Kujawskim obejmował ok. 200 ha gminnych działek inwestycyjnych i prawie w całości został wykupiony przez inwestorów. Aktualnie gmina prowadzi działania związane z możliwością ewentualnego wykorzystania pod inwestycje prywatnych terenów przyległych do dotychczasowej strefy poprzez ich dogodne skomunikowanie tj. budowę nowego odcinka ulicy Przemysłowej.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dziankówek
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-07-02
Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Dziankówek. Zakres robót obejmuje wykonanie ok. 500 metrowego odcinka nowej nawierzchni drogi wraz z podbudową oraz poboczami. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Firma FOMICOM planuje budowę zakładu w lubieńskiej strefie przemysłowej
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-05-29
W dniu 27 maja br. firma FOMICOM, która nabyła od gminy we wcześniejszych latach grunty w lubieńskiej strefie przemysłowe złożyła w Starostwie Powiatowym we Włocławku wniosek o pozwolenie na budowę swojego zakładu. Firma FOMICOM specjalizuje się w wytwarzaniu, marketingu i sprzedaży przenośnych, autonomicznych systemów poliuretanowych. Ulokowana w Maldegem (Belgia), firma FOMICOM oferuje szeroki zakres systemów poliuretanowych, urządzeń i wyposażenia dla profesjonalnych użytkowników. Według wstępnych deklaracji spółka planuje w lubieńskiej strefie przemysłowej budowę zakładu produkcyjnego zatrudniając ok. 20 osób.
Trwają prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje RFIL
- Opublikowano: 2024-05-13
Trwają prace związane z budową nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 1,26 miliona złotych realizuje firma HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski z Fabianek. Wymiana systemów grzewczych w budynkach wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim na nowe ekologiczne gazowe jest wdrażana w ramach dwu milionowej dotacji, jaką gmina otrzymała z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Realizacja zadania ma wpłynąć m.in. na ograniczenie kosztów związanych z ogrzewaniem bloków ale także na poprawę jakości powietrza w mieście poprzez likwidację starych kotłowni węglowych. Aktualnie dobiegają końca prace w budynkach wielorodzinnych przy ul. Szkolnej 15 A i 15 B.
Oferta Inwestycyjna Lubieńskiej Strefy Przemysłowej
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-05-09
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bilno
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-04-12
Rozpoczęto prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Bilno gm. Lubień Kujawski. W ramach inwestycji przebudowany ma zostać odcinek drogi gminnej o długości ok. 3 km. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-02-27
Rozpoczęto prace związane z przebudową kolejnych dróg gminnych na terenie gminy Lubień Kujawski. Aktualnie ruszyły prace związane z przebudową prawie dwuipół kilometrowego odcinka drogi gminnej w miejscowości Krzewie. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-02-26
Trwa budowa pierwszego etapu nowej hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Budowana hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. dotychczasowy wykonawca praz związanych z zakończoną przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.
Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-02-14
W dniu 14 lutego br. w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim uroczyście podpisano umowę z wykonawcą, który wybuduje dwa bloki mieszkalne przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje ma realizować firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, łącznie 62 mieszkania w których zamieszkać ma ok. 200 osób. Na zdjęciu Zarząd SIM “KZN Toruński” Prezes Filip Szreter oraz dyrektor Wojciech Kwiatkowski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Prezes WIKSBUD Sp. z o.o. Wiktor Sieradzki oraz Prokurent Zbigniew Sieradzki.
Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu
- Kategorie: dla mieszkańców inwestycje
- Opublikowano: 2024-02-13
W dniu 13 lutego br. w Częstochowie odbyło się robocze spotkanie przedstawicieli władz samorządu gminy Lubień Kujawski oraz druhów z OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu z producentem specjalistycznego sprzętu pożarniczego w sprawie ustalenia techniczno – finansowych możliwości nabycia przez w/w jednostki nowych wozów bojowych. Według wstępnych założeń jednostka w Bilnie planuje pozyskać lekki natomiast jednostka w Krzewiu średni samochód do działań ratowniczo – gaśniczych. Sprzęt ratowniczy jest podstawą pracy strażaków. Samochody ratowniczo -gaśnicze są kluczowe podczas pożarów i wypadków. Nowoczesny sprzęt pozwoli na szybszą i skuteczniejszą pracę druhów z OSP.
UWAGA ROLNICY!!! szacowanie szkód w uprawach rolnych
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-06-13
Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje o możliwości składania wniosków o oszacowanie szkód w uprawach rolnych spowodowanych niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym przymrozkami wiosennymi 2025
Zgłoszenia należy dokonać do tut. Urzędu pokój nr 17 na przygotowanym zgodnie z wymogami Ministerstwa Rolnictwa wniosku.
Warunkiem oszacowania przez komisję szkód spowodowanych przez wiosenne przymrozki jest złożenie wniosku o oszacowanie szkód zawierającego podpisaną przez składającego wniosek zgodę na przetwarzanie podanych danych osobowych, które są niezbędne do przeprowadzenia oszacowania szkód.
Przypominamy, że powierzchnia gospodarstwa rolnego, którą należy wpisać we wniosku jest to powierzchnia zgłaszana do dopłat bezpośrednich w ARiMR w roku 2025 .
We wniosku należy:
- uwzględnić wszystkie uprawy i ich powierzchnię (również uprawy w których straty nie wystąpiły);
- oznaczyć we wniosku działki rolne (uprawy) na których wystąpiły szkody w związku z wystąpieniem przymrozków wiosennych (na których konieczne jest przeprowadzenie oględzin i szacowaniu szkód w szczególności sady ,rzepak, kukurydza).
- Proszę o wpisywanie nazwy roślin zgodnie z załącznikiem do wniosku.
Z uwagi na krótki termin do oszacowania strat prosimy o jak najszybsze składanie wniosków (najpóźniej do dnia 23 czerwca b.r.).
UWAGA! W przypadku strat w uprawach położonych na terenie innych gmin, wnioski należy złożyć do każdej gminy zgodnie z miejscem położenia uprawy.
Formularz wniosku do pobrania w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawski, pokój nr 17 lub ze strony:
Bezpłatna zbiórka folii rolniczych
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-06-09
W piątek 13.06.2025 r. od godziny 9:00 do 14:00 Gmina Lubień Kujawski wraz z Firmą VIK z Radomic organizuję BEZPŁATNĄ zbiórkę folii rolniczych oraz opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na targowisku miejskim w miejscowości Kaliska. BEZPŁATNIE można przywozić bez ograniczeń: FOLIA ROLNICZA, WORKI PO NAWOZIE, WORKI TYPU BIG-BAG.
UWAGA NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE TAKIE ODPADY JAK: SIATKI OD OWIJANIA BALOTÓW ORAZ SZNUREK.
Każdy rodzaj odpadu musi być zapakowany w osobny worek Big Bag.
Prosimy o staranną segregacje, odpady zmieszane nie będą odbierane.
Więcej informacji pod nr: 54 284 43 52 lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim pok. 17 w godz. urzędowania.
Jesteście nowi na wsi?
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Mieszkasz na wsi od niedawna? Nie znasz jeszcze wiejskich zwyczajów?
Napływowi mieszkańcy wsi, którzy szukają ciszy i spokoju, bardzo szybko zderzają się z prawdziwymi realiami życia i pracy na wsi.
Nie zawsze akceptują panujące reguły, a te związane są ściśle z cyklem przyrody i rytmem produkcji rolnej. Choć praca rolnika trwa przez cały rok, właśnie teraz, wiosną, zaczyna się najbardziej intensywna jej część.
Wraz z pracami polowymi pojawiają się:
- hałas maszyn,
- zapach obornika,
- wzmożone odgłosy zwierząt,
- i… telefony na policję.
Skargi, donosy nierzadko kończą się uciążliwymi kontrolami, a nawet skazującymi wyrokami sądowymi – co znacznie utrudnia utrzymywanie dobrosąsiedzkich stosunków i prowadzenie gospodarstwa rolnego.
Jeśli więc przeprowadziłeś się z miasta na wieś, postaraj się zaakceptować jej specyfikę!
PAMIIĘTAJ!
- Zbiór plonów odbywa się często w godzinach nocnych nie przez złośliwość wobec sąsiadów, ale z uwagi na możliwości wystąpienia opadów deszczu czy gradu, który zniszczyłby całoroczną pracę rolnika.
- Odgłosy zwierząt, hałas maszyn, zapach obornika to nieodzowny element produkcji rolniczej, której finalnymi produktami jest to, co jemy każdego dnia.
- Kiedy nadjedzie okres jesiennych prac polowych, na pola trafią obornik i gnojowica. I bardzo dobrze! One decydują o jakości i wielkości zbiorów. To lepsze niż chemia…
- A zatem: szanuj pracę rolnika!
Nie zgłaszaj nocnego hałasu przy pracy na roli i nieprzyjemnych zapachów na policję – ona niech tropi prawdziwych przestępców. Twoje niepotrzebne interwencje zakłócają sprawny przebieg prac polowych, potęgując zatargi i sąsiedzkie urazy.
KRUS ZAPOWIADA: BĘDĄ ZMIANY!
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi podjęło prace nad przepisami, które mają chronić rolników i prowadzoną przez nich działalności przed oskarżeniami innych mieszkańców wsi o stwarzanie utrudnień. Ministerstwo Klimatu i Środowiska prowadzi z kolei prace nad przygotowaniem kompleksowego rozwiązania prawnego regulującego zjawisko uciążliwości zapachowej.
Przygotowywane przepisy będą bazowały na nowoczesnych rozwiązaniach technicznych i najlepszych dostępnych technikach pomiarowych, które od lat stosowane są w krajach Unii Europejskiej
Ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletnich nastolatków
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Pełnoletni nastolatek nadal może mieć ubezpieczenie zdrowotne w Kasie Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego. Jego rodzice muszą jednak dostarczyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki przez dziecko. Jeśli tego nie zrobią, dojdzie do wyrejestrowania dziecka z systemu, a to oznacza płatność choćby za wizytę w rejonowej przychodni czy w szpitalu.
– Aby przywrócić ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletniego członka rodziny, rolnik musi dokonać ponownego zgłoszenia do ubezpieczenia zdrowotnego. Należy do niego dołączyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki – podkreśla Dorota Bielawska, wicedyrektor Biura Ubezpieczeń KRUS.
Jak wynika z danych Biura Statystyki KRUS na koniec w 20204 roku były ubezpieczone w Kasie 854 osoby urodzone w 2006 roku, a więc takie, które w ubiegłym roku weszły w dorosłość.
Młoda dorosła osoba, po ukończeniu 18. roku życia nadal może być ubezpieczona w KRUS. Jednak nadal powinna kontynuować naukę. Odpowiednie zaświadczenie rodzice powinni dostarczyć do właściwej jednostki terenowej KRUS.
– Obowiązek zawiadomienia o wszelkich zmianach, które mają wpływ na podleganie ubezpieczeniu, spoczywa na rolniku. Powinien to zrobić w ciągu dwóch tygodni od wystąpienia tych zmian, także w zakresie ustalenia uprawnień do dalszego podlegania ubezpieczeniu zdrowotnemu przez swoje dzieci które ukończyły 18 lat – dodaje Dorota Bielawska.
W praktyce placówki terenowe Kasy same sprawdzają, czy członek rodziny rolnika po wejściu w dorosłość ma prawo do ubezpieczenia w KRUS. W miarę możliwości sama Kasa informuje też rolników o konieczności dostarczenia odpowiedniego zaświadczenia o kontynuowaniu nauki przez syna czy córkę. Zdarza się jednak, że rolnicy mimo przypomnienia lekceważą obowiązek dostarczenia dokumentu.
Jeżeli KRUS nie otrzyma informacji o tym, że pełnoletnie dziecko rolnika nadal kontynuuje naukę, taka osoba zostaje wyrejestrowana z ubezpieczenia z dniem uzyskania pełnoletności. Po wyrejestrowaniu ma ona jeszcze przez 30 dni prawo do bezpłatnej opieki zdrowotnej.
Wyjątek stanowią maturzyści, nawet jeśli nie zamierzają kontynuować nauki po uzyskaniu świadectwa dojrzałości. W ich przypadku ubezpieczenie zdrowotne wygasa z dniem ukończenia szkoły średniej, a dokładnie w dniu otrzymania świadectwa.
—————————
KRUS PRZYPOMINA:
– Aby przywrócić ubezpieczenie w KRUS dla pełnoletniego członka rodziny rolnik musi ponownie zgłosić je do ubezpieczenia zdrowotnego. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o kontynuowaniu nauki przez pełnoletniego nastolatka. Dopiero po dokonaniu zgłoszenia do ubezpieczenia w jednostce KRUS i przekazaniu danych ze zgłoszenia do NFZ taka osoba nabywa uprawnienia do świadczeń podstawowej opieki zdrowotnej – dodaje dyrektor Dorota Bielawska z Biura Ubezpieczeń KRUS
Nie koszę w maju
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-16
Choć, jak wiecie, u nas maj to (samo) zdrowie, bzy, kasztany, motyle w brzuchu i czasem odrobina mrozu o poranku, to nie możemy zapomnieć o czymś mega ważnym!
„No Mow May”, czyli dosłownie „maj bez koszenia”, to akcja którą popieramy całym sercem i zachęcamy do niekoszenia trawy i przydomowych trawników właśnie w tym miesiącu.
Dlaczego warto NIE KOSIĆ trawników w maju?
- umożliwiamy kwitnienie mniszków, stokrotek, jasnot i wielu innych dzikich roślin, które stanowią cenny nektar dla pszczół, trzmieli i motyli. Dziko rosnące kwiaty, a także sama kwitnąca trawa, to dla nich największa uczta po zimie!
- dbamy o zachowanie bioróżnorodności
- odpoczywamy
NIEkoszenie to ponadto:
- oszczędność wody i nawozów
- ochrona gleby i zasobów wodnych – krótki trawnik prowadzi do przegrzania
- górnych warstw podłoża i zabicia żyjących w nich mikroorganizmów
- zdrowszy ekosystem – niekoszona trawa to nie tylko kwiaty – to też siedlisko dla drobnych ssaków, ptaków i owadów
- naturalne użyźnianie gleby
- schładzanie powietrza – łąka i wysoka trawa magazynują wodę, a parując – schładzają powietrze
- zmniejszanie hałasu i spalin – kosiarki spalinowe to całkiem duże źródło zanieczyszczeń.
Zrób przerwę dla przyrody. Odłóż kosiarkę. Daj zakwitnąć!
Kolonie w górach (dla dzieci rolników)
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-05-12

Wakacyjne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-28
Czy Twoje dziecko ma problemy z układem oddechowym? Czy boryka się z wadą postawy lub inną chorobą układu ruchu? Potrzebuje wsparcia w powrocie do zdrowia?
KRUS od lat wspiera najmłodszych ubezpieczonych w uzyskaniu pełni zdrowia i jak co roku w okresie letnich wakacji zorganizuje bezpłatne turnusy rehabilitacyjne dla dzieci rolników ubezpieczonych w KRUS.
21-dniowe turnusy odbędą się w Centrach Rehabilitacji Rolników KRUS w terminach:
- Horyniec-Zdrój: 29.06-19.07 oraz 20.07-09.08.2025 r.
- Iwonicz-Zdrój: 16.07-05.08 oraz 06.08_26.08.2025 r.
- Jedlec: 07.07-27.07 oraz 28.07-17.08.2025 r.
- Szklarska Poręba:20.07-09.08.2025 r.
- Świnoujście: 11.08-31.08.2025 r.
Z turnusów mogą skorzystać urodzone pomiędzy 2010 a 2018 rokiem:
dzieci własne, dzieci drugiego małżonka oraz dzieci przysposobione, przyjęte na wychowanie i utrzymanie przed osiągnięciem pełnoletności – także w ramach rodziny zastępczej – wnuki, rodzeństwo i inne dzieci.
Warunkiem jest ubezpieczenie przynajmniej jednego z rodziców lub opiekuna prawnego w KRUS.
Aby skorzystać z turnusu, trzeba we właściwej ze względu ma miejsce zamieszkania rodzica placówce terenowej lub oddziale regionalnym KRUS złożyć:
- wypełniony przez lekarza POZ bądź lekarza specjalistę wniosek o rehabilitację leczniczą/turnus regeneracyjny,
- formularz z dodatkową informacją o stanie zdrowia dziecka,
- formularz dotyczący informacji podawanych w przypadku pozyskiwania danych osobowych od osoby, której danej dotyczą,
- oświadczenia rodzica/opiekuna dotyczącego zgody na udzielenie wszelkiej pomocy przedmedycznej i medycznej w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia dziecka w trakcie podróży na turnus rehabilitacyjny do CRR KRUS oraz w drodze powrotnej.
UWAGA!
Druki formularzy można pobrać w Oddziale Regionalnymi Placówkach Terenowych KRUS lub ze strony internetowej KRUS.
Skierowanie dziecka na turnus rehabilitacyjny będzie możliwe po pozytywnej kwalifikacji wniosku dokonanej przez regionalnego inspektora orzecznictwa lekarskiego oddziału lub placówki terenowej KRUS.
Pierwszeństwo w skierowaniu na turnusy rehabilitacyjne mają dzieci, posiadające orzeczenie o niepełnosprawności z zastrzeżeniem, że są zdolne do samoobsługi.
Centra Rehabilitacji Rolników KRUS zapewnią dzieciom całodzienne wyżywienie, całodobową opiekę medyczną oraz indywidualny program rehabilitacyjny. Opieką nad dziećmi zajmie się wykwalifikowana kadra pedagogiczna.
Szczegółowe informacje dotyczące terminów składania wniosków uzyskają Państwo w Oddziałach Regionalnych i Placówkach Terenowych KRUS
Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne: przedłużamy termin zgłoszeń do 8 maja!
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-28
Nasz konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne trwa. Z powodu licznych próśb musimy wydłużyć termin zgłaszania gospodarstw przez rolników, by każdy miał równą szansę udziału w tym wydarzeniu.
Rolnicy mogą zgłaszać swoje gospodarstwa do 8 maja. Etap wojewódzki zakończy się 27 czerwca.
Głównym celem konkursu jest promocja zasad ochrony zdrowia i życia w gospodarstwie rolnym.
Warunki uczestnictwa są proste.
- Ty albo jeden z właścicieli gospodarstwa musicie być ubezpieczeni w KRUS
- zgłaszasz do placówki terenowej lub oddziału regionalnego KRUS swój udział poprzez formularz zgłoszeniowy
- musisz tego dokonać w nieprzekraczalnym terminie 8 maja 2025 roku!
Wszystkie informacje o konkursie znajdziesz tu: www.gov.pl/web/krus/xxii-ogolnokrajowy-konkurs-bezpieczne-gospodarstwo-rolne2 oraz w placówkach terenowych i oddziale KRUS.
Współorganizatorami konkursu KRUS Bezpieczne Gospodarstwo Rolne są: Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Państwowa Inspekcja Pracy, Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa oraz Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa.
Partner strategiczny: AGRO Ubezpieczenia – Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych. Patronem medialnym konkursu jest TVP INFO.
W skład komisji konkursowych wchodzą specjaliści z zakresu bhp w rolnictwie reprezentujący Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego, Państwową Inspekcję Pracy, Ośrodki Doradztwa Rolniczego, Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, Ochotniczą Straż Pożarną i inne instytucje działające w środowisku wiejskim.
W dotychczasowych 21. edycjach Konkursu wzięło udział ponad 24 tysiące gospodarstw indywidualnych.
X edycja Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego „Bitwa Regionów”
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-14
Szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”
- Kategorie: dla mieszkańców dla rolników
- Opublikowano: 2025-04-10
Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku z siedzibą w Kowalu zaprasza na szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”, które odbędzie się w dniu 14 kwietnia 2025 roku o godz. 10.00, w Sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.