Ogłoszenie – XLIII Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 24 marca 2023 r. (piątek) o godzinie 10:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 29 odbędzie się posiedzenie XLIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie XLIII Sesji Rady Miejskiej.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XLII Sesji Rady Miejskiej.
  4. Wybór sekretarza obrad.
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
  6. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy  Lubień Kujawski na lata 2023 – 2038.
  7. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2023 rok.
  8. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie przeprowadzenia konsultacji w przedmiocie  zmiany granic administracyjnych Miasta Lubień Kujawski.
  9. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2023 rok.
  10. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2023 rok.
  11. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również tryb ich pobierania.
  12. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia szczegółowego trybu i harmonogramu opracowania projektu Strategii Rozwoju Gminy Lubień Kujawski na lata 2023-2030 w tym trybu konsultacji.
  13. Uchwała w sprawie wystąpienia z wnioskiem do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji o zmianę granic administracyjnych Miasta Lubień Kujawski oraz wyrażenia opinii Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim w przedmiocie zmiany granic administracyjnych Miasta Lubień Kujawski.
  14. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiącej własność gminy Lubień Kujawski.
  15. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w miejscowościach Lubień Kujawski i Kaliska.
  16. Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu mieszkań, w tym określenia kryterium pierwszeństwa i dodatkowych kryteriów pierwszeństwa, zasad przeprowadzania oceny punktowej oraz wysokości obowiązkowej kaucji.
  17. Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  18. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  19. Wolne wnioski.
  20. Zakończenie obrad XLIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Prawie trzy tysiące ton kruszywa z Funduszu Sołeckiego zostanie wbudowane w drogi gruntowe

Firma “Zbych – Trans” Z.P.H.U. Zbigniew Bilski z Lubstowa w województwie wielkopolskim wykona na zlecenie gminy Lubień Kujawski prace związane z utwardzaniem dróg gruntowych kruszywem w ramach Funduszu Sołeckiego. W bieżącym roku w drogi gminne wbudowanych zostanie łącznie prawie trzy tysiące ton kruszywa granitowego. W bieżącym roku już po raz ósmy w historii gmina kupuje kruszywo w ramach Funduszu Sołeckiego. Pierwszy raz gmina dokonywała zakupu kruszywa w ramach Funduszu Sołeckiego w 2016 roku. Bezpośrednią korzyścią tego typu zakupów jest niemal 30% dotacja od Wojewody Kujawsko – Pomorskiego. Kruszywo drogowe jest wbudowywane w miejsca wskazywane przez sołtysów poszczególnych sołectw, które zdecydowały się na przeznaczenie swoich środków na ten cel.

Życzenia z okazji Dnia Sołtysa

Podsumowano nabór wniosków o najem lokali mieszkalnych w ramach SIM KZN – Toruński Sp. z o.o.

W dniu 9 marca br. w sali kominkowej Domu Seniora w Lubieniu Kujawskim Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński wraz z Radnymi Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Mieczysławem Gientką oraz Hubertem Jankowskim podsumowali z władzami spółki SIM KZN – Toruński Prezesem Filipem Szreterem oraz Dyrektorem Wojciechem Kwiatkowskim prowadzony w dniach od 6 lutego do 7 marca br. nabór wniosków o zawarcie umowy najmu lokali mieszkalnych planowanych do realizacji w ramach inwestycji p.n.: „Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z miejscami postojowymi w Lubieniu Kujawskim przy ul. Żwirki i Wigury dz. Nr 307/15, 307/14, 307/13,307/12, 307/4”, realizowanej przez Społeczną Inicjatywę Mieszkaniową „KZN – Toruński” Sp. z o.o. W zakończonym naborze wpłynęło 81 wniosków z pośród których 62 zostanie rekomendowanych do SIM KZN – Toruński Sp. z o.o. celem podpisania umowy partycypacji oraz najmu lokalu zgodnie z Uchwałą Nr XXXIX/347/2022 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu, w tym określenia kryterium pierwszeństwa, dodatkowych kryteriów pierwszeństwa, zasad przeprowadzania oceny punktowej oraz obowiązkowej kaucji.
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM, to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania.

Więcej o prowadzonym naborze tutaj

Konsultacje w sprawie rozszerzenia granic miasta Lubień Kujawski

Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje, że w dniach od 07 marca do 12 marca  b.r. na podstawie Uchwały Nr XLII/364/2023 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 17 lutego 2023 r. zostaną przeprowadzone konsultacje społeczne z mieszkańcami sołectwa Bagno oraz miasta Lubień Kujawski w sprawie zmiany granic administracyjnych. Konsultacje przeprowadzone będą przez oddanie głosu na karcie konsultacyjnej i udzielenie odpowiedzi na pytanie. Wszelkie informacje dostępne w Biurze Obsługi Rady Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Po przeprowadzeniu konsultacji społecznych z mieszkańcami, Rada Miejska w Lubieniu Kujawskim wystąpi z wnioskiem do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji, za pośrednictwem Wojewody Kujawsko – Pomorskiego o zmiany granic miasta Lubień Kujawski, zgodnie z przygotowaną koncepcją zmian.

Ogłoszenie o zamiarze zobowiązania do udostępnienia nieruchomości o nieuregulowanym stanie prawnym

Wnioski na nawadnianie i fotowoltaikę – nabór przedłużony do 15 marca

Rolnicy, którzy planują w swoich gospodarstwach inwestycje związane z nawadnianiem lub wykorzystaniem zielonych źródeł energii, wciąż mogą ubiegać się o wsparcie finansowe w ramach działania „Modernizacja gospodarstw rolnych” z PROW 2014-2020. Pierwotny termin zakończenia naboru, ustalony na 1 marca ,został przedłużony
do 15 marca 2023 roku.

Dokumenty przyjmują oddziały regionalne ARiMR właściwe ze względu na miejsce realizacji inwestycji. Wniosek o przyznanie pomocy można złożyć w placówce Agencji osobiście lub przez upoważnioną osobę, albo nadać przesyłką rejestrowaną w polskiej placówce pocztowej. Dokumenty można przekazać również w formie elektronicznej przez elektroniczną skrzynkę podawczą.

Wsparcie w obszarze nawadniania w gospodarstwie będzie przyznawane rolnikom w formie refundacji części poniesionych kosztów kwalifikowanych planowanej inwestycji. A mogą nią być: wykonanie nowego nawodnienia, ulepszenie istniejącej instalacji nawadniającej czy ulepszenie instalacji nawadniającej połączone z powiększeniem nawadnianego obszaru. Wysokość pomocy
to 100 tys. zł. Standardowo poziom wsparcia wynosi 50 proc. kosztów kwalifikowanych, a w przypadku inwestycji realizowanej przez tzw. „młodego rolnika” – 60 proc.

Refundacja kosztów inwestycji w obszarze zielona energia w gospodarstwie będzie przysługiwała rolnikom, którzy zdecydują się na instalację paneli fotowoltaicznych wraz z magazynem energii. Pomoc można przeznaczyć również na instalację pomp ciepła, o ile są one połączone z instalacją fotowoltaiczną. Panele fotowoltaiczne mogą być zainstalowane na gruncie lub na budynku. Co jednak istotne – pokrycie dachu budynku nie może być wykonane z wykorzystaniem wyrobów zawierających azbest, a budynek musi być usytuowany na gruntach rolnych zabudowanych. Do kosztów podlegających dofinansowaniu należą m.in. koszty: zakupu urządzeń do wytwarzania energii elektrycznej
z promieniowania słonecznego i jej magazynowania, budowy lub zakupu elementów infrastruktury technicznej niezbędnej do ich montażu czy koszty zakupu pomp ciepła. Wysokość pomocy wynosi
150 tys. zł. Poziom wsparcia to 50 proc. kosztów kwalifikowanych, a dla tzw. „młodego rolnika” – 60 proc.

Limity wykorzystane w obszarze E (nawadnianie w gospodarstwie) i w obszarze F (zielona energia w gospodarstwie) nie łączą się z limitami w pozostałych obszarach finansowanych w ramach „Modernizacji gospodarstw rolnych”.

W trwających od 31 stycznia naborach do ARiMR wpłynęło 12 wniosków na kwotę 715 tys. zł
o wsparcie na inwestycje w nawadnianie i 57 wniosków na kwotę 5,45 mln zł o pomoc na tworzenie instalacji fotowoltaicznych.

Nawadnianie w gospodarstwie – więcej informacji – otwórz

Zielona energia w gospodarstwie – więcej informacji – otwórz

Poszukujemy dostawcy kruszywa do utwardzenia dróg gruntowych

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest dostawa kruszywa przeznaczonego na remonty dróg gruntowych na terenie gminy Lubień Kujawski w 2023 roku. Dostawa kruszywa, oprócz sprzedaży samego kruszywa, obejmuje załadunek, ważenie, transport i rozładunek kruszywa drogowego oraz rozciąganie po drodze i wyrównanie na wskazanych drogach gminnych. Dostawa kruszywa jest realizowana w ramach środków funduszu sołeckiego. Kruszywo ma zostać wbudowane w drogi gruntowe najpóźniej do końca lipca br. Oferty w przetargu można składać do 2 marca br..

Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

Umowa na plac do ćwiczeń street workout o wartości ponad 270 tys. zł podpisana

W dniu 21 lutego br. w Urzędzie Marszałkowskim Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu odbyło się uroczyste wręczenie umów o dofinansowanie projektów środkami unijnymi w ramach programów wdrażanych przez urząd marszałkowski. Umowę na plac do ćwiczeń street workout o wartości ponad 270 tys. zł w 100% finansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach projektu realizowanego w ramach Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki odebrali w imieniu gminy Lubień Kujawski burmistrz Marek Wiliński oraz skarbnik Wanda Mordzak. Street Workut zlokalizowany ma zostać w miejscowości Kaliska w obszarze strefy wypoczynku obok zakładu POLCALC i ma stanowić miejsce lokalnej atrakcji na szlaku docelowo planowanych do budowy wokół lubieńskiej strefy przemysłowej ścieżek rowerowo – pieszych. Plac do ćwiczeń street workout obejmował będzie wykonanie dużego i średniego zestawu do street workoutu, zestawu street fitness, zestawu biegacz+wioślarz+orbitrek+rower, karuzeli integracyjnej, dwóch stojaków na rowery, sześciu ławek oraz koszy na śmieć. Inwestycja ma zostać zrealizowana w 2023 roku.

Nabór Partnerów społeczno – gospodarczych do Komitetu Doradczego ds. Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka

Stowarzyszenie WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka zrzesza 15 jednostek samorządu terytorialnego, tj. Gmina Miasto Włocławek, Powiat Włocławski, Gmina Miasto Kowal, Gmina Baruchowo, Gmina Boniewo, Gmina Brześć Kujawski, Gmina Choceń, Miasto i Gmina Chodecz, Gmina Fabianki, Gmina Izbica Kujawska, Gmina Kowal, Gmina Lubanie, Gmina Lubień Kujawski, Gmina Lubraniec, Gmina Włocławek. W chwili obecnej trwają prace nad opracowaniem Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, która umożliwi pozyskanie środków europejskich w ramach Polityki Terytorialnej Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Celem prowadzonego naboru jest wyłonienie Członków Komitetu Doradczego, który będzie pełnił funkcję opiniodawczo – doradczą w sprawach związanych z przygotowaniem, prowadzeniem i wdrażaniem dokumentu Strategii Terytorialnej.

Komitet Doradczy składa się z reprezentacji partnerów społeczno – gospodarczych, właściwych tematycznie dla obszarów wsparcia w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych, w tym m.in.: organizacji społeczeństwa obywatelskiego, podmiotów działających na rzecz ochrony środowiska oraz odpowiedzialnych za promowanie włączenia społecznego, praw podstawowych, praw osób ze specjalnymi potrzebami, równości płci i niedyskryminacji, instytucji otoczenia biznesu.

Zapraszamy do zgłaszania swojego akcesu do Komitetu Doradczego ds. Strategii Terytorialnej przedstawicieli organizacji prowadzących działalność na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka oraz deklarujących gotowość do nieodpłatnej współpracy w ramach Komitetu. Od Partnerów oczekujemy zaangażowania w zakresie opiniowania zapisów Strategii Terytorialnej na etapie jej tworzenia oraz wdrażania.

Informacje dot. naboru oraz zasady działania Komitetu Doradczego opisuje załączony poniżej Regulamin naboru i pracy Komitetu Doradczego do spraw Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka w Stowarzyszeniu WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Warunkiem przystąpienia do naboru jest przesłanie w terminie do 8 marca 2023r. formularza zgłoszeniowego w jednej z następujących form:

  • poprzez uzupełnienie interaktywnego formularza zgłoszeniowego on-line: konsultacje.wloclawek.eu
  •  poprzez uzupełnienie formularza zgłoszeniowego, którego wzór załączony jest poniżej, podpisanie go i przekazanie:
    a) drogą pocztową na adres siedziby Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Brzeska 15, 87-800 Włocławek
    b) drogą mailową na adres: biuro@wlof.wloclawek.eu (skan podpisanego dokumentu lub dokument opatrzony podpisem kwalifikowanym).

Dodatkowych informacji w sprawie naboru udziela Magda Gutral, tel. 574 248 328, e-mail: mgutral@wlof.wloclawek.eu.

ZAŁĄCZNIKI

Formularz zgłoszeniowy
Regulamin naboru

źródło: www.wloclawek.eu

1 27 28 29 30 31 112

Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi wykonywane przez Zakład dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy:

DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.

Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte

“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?

Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!

Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.

Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”

Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL

Komunikat – Lasy Państwowe

(więcej…)

Ostrzeżenie meteorologiczne – przymrozki

INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+

W związku z otrzymanymi wytycznymi od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2  oraz mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie uczestników i pracowników Dziennego Domu Senior+ w dalszym ciągu zawiesza się działalność placówki od dnia 26 marca 2020 roku do 10 kwietnia 2020 roku.

Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr: 
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Ostrzeżenie meteorologiczne – Przymrozki

Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce

1 2 3 4 5 6

Remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace remontowe budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

W dniu 31 maja br. w miejscowości Kanibród gm. Lubień Kujawski Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. zrealizowała firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała łącznie 100% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020 – 60% oraz w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 40%. W ramach zrealizowanej inwestycji przebudowano drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o łącznej długości ponad 6 km oraz wybudowano chodnik o długości 0,5 km  w miejscowości Kanibród. W uroczystości symbolicznego przecięcia wstęgi gminę reprezentowali Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Wiesław Gontarek, Andrzej Matusiak oraz Andrzej Sierakowski.

Remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace remontowe przy budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości 320 tys. zł jest Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. W ramach remontu wymieniona zostanie stara drewniana stolarka okienna, wykonane zostanie nowe pokrycie dachowe oraz nowa elewacja zewnętrzna. Obecnie realizowane prace są drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Już jest! W Gminie Lubień Kujawski działa “Publiczny Internet dla każdego”

Centrum Projektów Polska Cyfrowa w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa, przyznało Gminie Lubień Kujawski dofinansowanie na utworzenie hotspotów. Gminy mogły ubiegać się o dofinansowanie (bon) na budowę publicznych dostępów do internetu na swoim terenie, którego maksymalna kwota dofinansowania wynosiła 64 368 zł.


Środki w całości pokryły koszty instalacji hotspotów w 11 lokalizacjach, które umieszczone zostały w najczęściej uczęszczanych przez mieszkańców miejscach. Warto nadmienić, iż projekt został zrealizowany bez wkładu własnego gminy a jego realizacja zakończyła się w maju 2021 r.

Poniżej miejsca w których zostały zlokalizowane punkty bezpłatnego dostępu do internetu:

Wewnętrzne punkty dostępu:

  1. Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim,
  2. Dworzec PKS w Lubieniu Kujawskim.

Zewnętrzne punkty dostępu:

  1. Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, Otwarta Strefa Aktywności oraz miasteczko rowerowe),
  2. Stadion Miejski w Lubieniu Kujawskim,
  3. Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim,
  4. Plaża nad j. Lubieńskim,
  5. Otwarta Strefa Aktywności nad j. Lubieńskim, przy wjeździe do miasta.
  6. Żłobek Samorządowy w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, park oraz Otwarta Strefa Aktywności),
  7. Targowisko Miejskie,
  8. „Szubienica” w Kamiennej (obszar: Otwarta Strefa Aktywności, boisko oraz plac zabaw)
  9. Dworzec PKP w Kaliskach.

Do  interakcji z użytkownikami sieć Publiczny Internet dla każdego z identyfikatorem SSID „Publiczny Internet dla każdego” wykorzystuje specjalny portal autoryzacji, poniżej instrukcja nawiązania połączenia z siecią o indentyfikatorze SSID “Publiczny Internet dla każdego”:

  1. Na urządzeniu z którego będziemy korzystać należy odnaleźć sieć WiFi o nazwie “Publiczny Internet dla każdego”
  2. Zaakceptować regulamin korzystania z usługi
  3. W celu nawiązania połączenia nacisnąć przycisk “kliknij aby połączyć”

Więcej informacji o samym projekcie na stronie www.gov.pl

Zakończyliśmy prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna

Zakończyliśmy prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna. Zadanie realizowane było w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację w wysokości 95% kosztów jej realizacji. W ramach zadania przeprowadzono remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz wykonano siłownię zewnętrzną, plac zabaw oraz boisko o nawierzchni syntetycznej. Prace o wartości 770 tys. zł zrealizowała firma KRIS-BUD Krzysztof Świerczyński z Rzeżewa gm. Lubień Kujawski. Remont budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu jest elementem jednego z zakresu działań w ramach Programu rewitalizacji miejscowości Kamienna w ramach, którego m.in. aktualnie rozpoczął się nabór uczestników do projektu „Klub pracy – aktywna Kamienna”.

Więcej o rekrutacji do projektu „Klub pracy – aktywna Kamienna”

Firma HYDROTECHNIK24 kolejnym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej

W dniu 14 maja br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim przeprowadzony został przetarg nieograniczony w wyniku, którego firma HYDROTECHNIK24 kupiła od gminy działkę inwestycyjną. Działka będąca przedmiotem przetargu ma powierzchnię 0,6 ha i położona jest w lubieńskiej strefie przemysłowej w sąsiedztwie firm NOVATEK Green Energy Sp. z o.o. oraz GTI Bud Sp. Jawna. Firma HYDROTECHNIK24 dołączyła tym samym do grona inwestorów, którzy już we wcześniejszych latach nabyli grunty pod inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej tj.:

  1. BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
  2. POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
  8. DORMET
  9. GTI Bud Sp. Jawna
  10. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  11. AGRICOLA
  12. DOMLUX Sp. Jawna
  13. GREENLAND Sp. z o. o.
  14. DAN – CAR
  15. MATRO

Gmina Lubień Kujawski otrzyma kolejne dotacje z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 26 kwietnia 2021

Premier Mateusz Morawiecki przyznał kolejne pieniądze na remont i budowę nowych dróg w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (edycja 2021). Wśród zadań gminnych, które otrzymały wsparcie na liście podstawowej Województwa Kujawsko – Pomorskiego znalazło się zadanie gminy Lubień Kujawski dotyczące planowanej do przebudowy w 2021 roku drogi gminnej w miejscowości Kłóbka. Wartość przyznanej na to zadanie dotacji wynosi 432 tys. zł i stanowi 60% wartości tego zadania. Oprócz w/w inwestycji na liście rezerwowej funduszu znalazły się jeszcze dwa zadania gminy Lubień Kujawski dotyczące budowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa oraz przebudowy ulic Pogodnej i Szkolnej wraz z budowa parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Łączna wartość przyznanej na te dwa zadania dotacji wynosi prawie 4,5 mln zł i stanowi 50% ich wartości.

(więcej…)

Rozpoczęto remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

Rozpoczęto remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo.  Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać wyłącznie elektronicznie w terminie do 4 maja do godz. 10:00. W ramach inwestycji przebudowany zostanie ok. 2 kilometrowy odcinek drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo składający się z dwóch odcinków dróg łączących się z drogą gminną Rzeżewo – Chwalibogowo.

W bieżącym roku w miejscowości Rzeżewo zaplanowany jest również do remontu ponad 2 kilometrowy odcinek drogi powiatowej od skrzyżowania z drogą gminną Sławęckie Góry do skrzyżowania z drogą powiatową Kłóbka – Chodecz. Remont tego odcinka na zlecenie Powiatu Włocławskiego realizować będzie Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka.

Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka wyremontuje budynek Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Aż pięć firm złożyło oferty w przetargu na remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim.  Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 320 tys. zł. złożyło Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. Zadanie jest drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

1 4 5 6 7 8 14

Program Czyste Sołectwo

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

1 2 3 4 5
Zamknij