STYPENDIA BURMISTRZA 2020 ROZDANE
Dnia 4 września 2020 roku odbyło się, po raz piętnasty, wręczenie przez Burmistrza Lubienia Kujawskiego dyplomów i decyzji stypendialnych w ramach „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży”. Na 2020/2021 Burmistrz Lubienia Kujawskiego, Pan Marek Wiliński, przyznał 37 stypendia. Uroczystość odbyła się w Centrum Kultury w obecności radnych RM w Lubieniu Kujawskim, dyrektorów szkół i instytucji kultury oraz pracowników Urzędu Miejskiego. W uroczystości uczestniczyli rodzice, którzy na co dzień pracują, wspierają i pomagają rozwijać talenty dzieci i młodzieży. Po uroczystym rozdaniu dyplomów i decyzji stypendialnych oraz obdarowaniu przypinkami głos zabrał Pan Andrzej Dominowski, nauczyciel historii SP w Lubieniu Kujawskim. Pan Andrzej Dominowski nawiązał do historii naszego miasteczka na przestrzeni wieków aż do okresu PRL-u prezentując stare fotografie i materiały dotyczące naszej miejscowości. W bieżącym roku przypada kilka ważnych, okrągłych rocznic dla Polski o których zawsze powinniśmy pamiętać. Na zakończenie spotkania Pan Burmistrz opowiedział o nowych odkryciach historycznych dotyczących Lubienia Kujawskiego, a następnie Wszystkim pogratulował osiągnięć życząc dalszych sukcesów.
W bieżącym roku stypendia otrzymali następujący uczniowie:
Szkoła średnia
- Małgorzata Justyńska – naukowe – LMK we Włocławku
- Dominika Spychała – naukowe- ZSE we Włocławku
- Sandra Adamczewska –naukowe- LZK we Włocławku
- Maria Duczek –naukowe- ZSK we Włocławku
- Mateusz Chmielewski -naukowe – TE we Włocławku
- Alicja Górska -naukowe -ZSE we Włocławku
- Wiktoria Barańska – naukowe -LMK we Włocławku
- Alicja Deicka – artystyczne – LZK we Włocławku- SM-Centrum Kultury w Lubieniu Kuj.
- Błażej Kotfas – artystyczne – Studio Dance we Włocławku
Szkoła Podstawowa w Lubieniu Kujawskim
- Marcin Seklecki – naukowe
- Martyna Kosmalska – naukowe
- Bogumił Seklecki – naukowe
- Alicja Sławińska – naukowe
- Marcelina Zielińska – naukowe
- Kornelia Golis – naukowe
- Michalina Kierzkowska – naukowe
- Gabriela Olczak – naukowe
- Michał Olczak – naukowe
- Nadia Szcześniewska – naukowe
- Anna Duklas – naukowe
- Alicja Mieszkalska – naukowe
- Weronika Skowrońska – naukowe
- Julia Kostrzewska – artystyczne
Szkoła Podstawowa w Kaliskach
- Wiktor Bątkowski – naukowe
- Weronika Bątkowska – naukowe
- Julia Szadkowska– naukowe
- Justyna Mikołajewska – artystyczne
- Julia Pietrzak – artystyczne
Szkoła Podstawowa w Kłóbce
- Wiktoria Szarwas – naukowe
- Kamil Kurzawa – naukowe
Szkoła Podstawowa w Kanibrodzie
- Szymon Grzybowski – sportowe
Klub Karate Tradycyjnego „Zanshin” – Lubień Kujawski – stypendia sportowe:
- Adrian Kosmalski
- Adam Duklas
- Aleksander Wawrzyniak
- Piotr Karbowski
- Gabriela Jędrusiak
- Helena Seklecka
To już XV edycja… Burmistrz Lubienia Kujawskiego przyznaje wyjątkowe, lokalne stypendium. Staramy się wspierać rozwój uzdolnień uczniów, którzy dzięki swojej pracy i zaangażowaniu uzyskują w wybranej przez siebie dziedzinie wysokie osiągnięcia oraz nadal chcą się rozwijać. Stypendia za wybitne osiągnięcia w nauce, sporcie i działalności artystycznej były przyznawane na podstawie Uchwały Nr XXXII/179/2006 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 30 maja 2006r. w sprawie: „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży”, a od 2015 roku na podstawie Uchwały Nr VI/43/2015 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 17 czerwca 2015 r. Program po raz pierwszy zaczął funkcjonować od 1 września 2006 r. za osiągnięcia uzyskane w roku szkolnym 2005/2006. O stypendium mogą ubiegać się uczniowie szkół podstawowych, których organem prowadzącym jest Gmina Lubień Kujawski lub dzieci i młodzież zamieszkujące na terenie naszej Gminy, a uczące się w szkołach średnich poza terenem Gminy Lubień Kujawski. Ze stypendium skorzystało już 128 uczniów z naszej Gminy, niektórzy z nich wielokrotnie. Do tej pory przyznano 258 stypendiów. W ciągu ostatnich sześciu lat w ramach realizacji „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży” środki finansowe przeznaczone na ten cel przez Gminę to 413 400 zł., a w bieżącym roku 83400 zł.
Liczba stypendiów w ciągu 15 lat
Osiągnięcia naukowe, artystyczne i sportowe w ciągu ostatnich 6 lat
Burmistrz i radni Rady Miejskiej wyrażają uznanie dla Rodziców, Nauczycieli, Trenerów, którzy systematycznie rozwijają pasję i talent młodych ludzi, wspierają ich uzdolnienia, kreatywność oraz umożliwiają im osiąganie sukcesów. Trud i czas poświęcony na przygotowanie uczniów przekłada się na osiąganie wysokich miejsc w konkursach, olimpiadach przedmiotowych, zawodach, turniejach, festiwalach, co warunkuje uzyskanie naszego gminnego stypendium.
Wszystkim Stypendystom, Rodzicom, Nauczycielom, Trenerom jeszcze raz serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów!
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Elżbieta Wojciechowska
Ogłoszenie – XIX Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 11 września 2020 roku (piątek) o godzinie 9:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I.SPRAWY PORZĄDKOWE
- Otwarcie XIX Sesji Rady Miejskiej
- Stwierdzenie quorum
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XVIII Sesji Rady Miejskiej
- Wybór sekretarza obrad
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE
- Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
- Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
- Uchwała w sprawie zatwierdzenia i przyjęcia do realizacji wniosku o dofinansowanie projektu pn. ”Rozszerzenie oferty i zwiększenie liczby miejsc ośrodka wychowania przedszkolnego na potrzeby świadczenia usług edukacyjnych w ZPO w Lubieniu Kujawskim”.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad XIX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
Gmina Lubień Kujawski otrzyma dofinansowanie na zbudowanie hotspotów
Gmina Lubień Kujawski w ramach naboru do projektu nr POPC.01.01.00-IP.01-00-006/19 Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 I Osi priorytetowej POPC – „Powszechny dostęp do szybkiego internetu” Działania 1.1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” Publiczny internet dla każdego złożyła wniosek o dofinansowanie , który został pozytywnie oceniony. W ramach konkursu gmina otrzyma dofinansowanie 64 368,00 zł.
Na terenie gminy wykonanych zostanie 11 bezpłatnych punktów dostępu do internetu dla mieszkańców (2 wewnętrzne i 9 zewnętrznych).
Realizacja projektu, przyczyni się do podniesienia komfortu życia naszych mieszkańców, umożliwi wszystkim osobom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznaczoną religię lub światopogląd, stopień sprawności fizycznej – pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia na jednakowych zasadach. Stopień zamożności odbiorcy projektu nie będzie przeszkodą w skorzystania z darmowego internetu w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki darmowemu Internetowi mieszkańcy będą częściej wychodzić na zewnątrz, nie musząc przesiadywać w czterech ścianach przed komputerem pracując, odrabiając lekcje lub czekając na ważną wiadomość. Będą mogli wszystkie te czynności uczynić na świeżym powietrzu nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Publiczny internet dla wszystkich jest dostępny w różnych miejscach użyteczności publicznej dostępnych dla osób o różnej sprawności w tym, osób z niepełnosprawnościami.
Wnioski o stypendium szkolne na rok szkolny 2020/2021
Od 1 września do 15 września można składać wnioski o przyznanie stypendium szkolnego na rok szkolny 2020/2021. Wnioski wraz z załącznikami należy składać w referacie oświaty, pokój nr 7.
Informacje można uzyskać pod numerem telefon 54 2844 335.
Pliki do pobrania:
“Kultura i Nauka dla Lokalnej Społeczności”
Od 17.08.2020 r. ruszył projekt grantowy pn. „Kultura i Nauka dla Lokalnej Społeczności” dofinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach projektu grantowego Stowarzyszenia LGD Dorzecza Zgłowiączki. Projekt jest realizowany do 31.12.2020r., a bierze w nim udział 18 uczestników w tym 14 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz 4 osoby z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
Całkowita wartość projektu: 55.070,00 złotych (słownie: Pięćdziesiąt pięć tysięcy siedemdziesiąt złotych 00/100),
Dofinansowanie projektu z UE: 50 000 złotych (słownie: Pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100),
Poziom wkładu funduszy UE ze EFS: 95,00 %
Celem projektu jest wzrost aktywizacji osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poprzez zwiększenie ich udział w życiu społecznym.
Rezultaty projektu:
Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym u których wzrosła aktywność społeczna – 9 osób
Liczba osób z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, u których nastąpił wzrost wiedzy lub umiejętności w zakresie wspierania osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym – 3 osoby,
Wskaźnik efektywności społecznej – 5 osób.
W ramach projektu realizowane są m.in. warsztaty z rękodzieła ludowego, kulinarne, komputerowe, wokalne, taneczno-ruchowe a także wyjazdy do kina, teatru, opery. Projekt realizowany jest w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.
Rusza pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19
Od 9 do 30 września 2020 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski o przyznanie pomocy dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19. Wsparcie finansowane jest z PROW na lata 2014-2020.
O przyznanie pomocy mogą ubiegać się rolnicy w przypadku, gdy rolnik lub jego małżonek:
1. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. był posiadaczem co najmniej:
- 3 sztuk samców gatunku bydło domowe, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy i nie więcej niż 24 miesiące lub
- 3 sztuk krów, samic bydło domowe typu użytkowego mlecznego lub typu użytkowego kombinowanego, których wiek przekraczał 24 miesiące, lub
- 10 sztuk samic gatunku owca domowa, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub
- 5 sztuk samic gatunku koza, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub
- 1 sztuki zwierzęcia gatunku świnia i zgłosił urodzenie co najmniej 21 sztuk świń, które nastąpiło w okresie od 1 listopada 2019 r. do 31 maja 2020 r.
- oraz ten rolnik lub jego małżonek do dnia zakończenia naboru wniosków o przyznanie pomocy prowadzi działalność rolniczą w zakresie chowu lub hodowli co najmniej jednego z gatunków zwierząt, których był posiadaczem w dniu 1 marca 2020 r., lub
2. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję drobiu hodowlanego w związku z prowadzeniem produkcji jaj wylęgowych kur rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1 000 sztuk, lub
3. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję:
- kurcząt rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk lub
- gęsi rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk, lub
- indyków rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk
- oraz w okresie od dnia 15 marca 2020 r. do dnia 15 czerwca 2020 r. dokonał przemieszczenia kurcząt rzeźnych, gęsi rzeźnych lub indyków rzeźnych, lub
4. w 2020 r. prowadził uprawę roślin ozdobnych w:
- szklarniach ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 25 m2 lub
- tunelach foliowych ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 50 m2.
Wsparcie finansowe ma formę jednorazowej płatności ryczałtowej i jest uzależnione od rodzaju i wielkości prowadzonej produkcji rolnej. Maksymalna kwota wsparcia nie może jednak przekroczyć 7 tys. euro.
Wnioski na formularzu udostępnionym przez Agencję będą przyjmowały biura powiatowe ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną (ePUAP) lub przesyłką pocztową.
Wypłata środków na konto rolnika nastąpi w miesiącu wydania przez kierownika biura powiatowego ARiMR decyzji o przyznaniu pomocy. Decyzje te będą wydawane w terminie do 75 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.
Więcej informacji: na portalu internetowym – www.arimr.gov.pl, pod numerem bezpłatnej infolinii – tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR.
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021 w Szkole Podstawowej w Kłóbce
1 września 2020 o godz. 9.00 w Szkole Podstawowej im. Fryderyka Chopina w Kłóbce odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021, na które przybył Burmistrz Lubienia Kujawskiego p. Marek Wiliński.Uroczystość poprowadziła p. Anna Andrzejczak, która od 01 września 2020r. objęła funkcję dyrektora SP w Kłóbce. Dotychczasowy wieloletni dyrektor p. Aleksander Rutkowski zdecydował się po 41 latach pracy w zawodzie nauczyciela odejść na emeryturę. Życzymy Panu Dyrektorowi odpoczynku w zdrowiu i radości.Wszystkim Uczniom, Nauczycielom, Pracownikom obsługi i Rodzicom życzymy przede wszystkim zdrowia, jak najmniej kłopotów, samych sukcesów i radości każdego dnia.
CZEŚĆ ICH PAMIĘCI!
Dzisiaj uczciliśmy pamięć poległych i pomordowanych w okresie II Wojny Światowej. Spotkaliśmy się przy pomniku przed szkołą w Lubieniu Kujawskim, a następnie przeszliśmy na Cmentarz Parafialny. W uroczystości udział wzięły poczty sztandarowe: Straży Pożarnej, ZHP i Szkoły Podstawowej z Lubienia Kujawskiego. W spotkaniu uczestniczyli: przedstawiciele Kombatantów, Radni Rady Miejskiej, Ksiądz Proboszcz z Parafii Lubień Kujawski, Dyrektorzy, Nauczyciele, Uczniowie i Harcerze ze szkoły w Lubieniu Kujawskim oraz reprezentanci Samorządu Mieszkańców.
Wspólnie oddaliśmy hołd Obrońcom Ojczyzny przed pomnikiem przy szkole i przy grobie żołnierzy na Cmentarzu Parafialnym składając wieńce i zapalając znicze. Pamiętaliśmy o poległych w czasie wojny 1920 i pomordowanych w okresie komunizmu oraz wszystkich Polakach mających w sercu naszą Ojczyznę.
Dziękujemy za przybycie i aktywne włączenie się w uroczystość oraz modlitwę za Tych, którzy oddali swoje życie za naszą wolność.
Z poważaniem
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Elżbieta Wojciechowska
Uroczysta sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim – 30 lat samorządu
W dniu 28 sierpnia br. w sali remizy OSP w Lubieniu Kujawskim odbyły się obrady XVIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Sesja miała charakter uroczysty i poświęcona była głównie przypadającemu w Polsce w bieżącym roku jubileuszowi 30 – lecia samorządu. Na wstępie obecni podczas sesji uczcili minutą ciszy pamięć zmarłych radnych pełniących funkcję w okresie od 1990 roku a następnie burmistrz oraz przewodniczący rady wręczyli pamiątkowe medale wszystkim przybyłym na sesje radnym pełniącym swoje funkcje od 1990 roku. Ważnym punktem obrad sesji było podjęcie uchwały a następnie wręczenie medalu „Za zasługi dla rozwoju gminy” Pawłowi Wiktorskiemu pełniącemu funkcje burmistrza Lubienia Kujawskiego przez 20 lat w okresie od 1990 roku. Obrady sesji zakończyły wystąpienia Andrzeja Dominowskiego nauczyciela historii ZPO w Lubieniu Kujawskim oraz dr hab. Henryka Seroki historyka z UMCS w Lublinie na temat historii Lubienia Kujawskiego. Szczególnie doniosłe znaczenie miało wystąpienie dr hab. Henryka Seroki, gdyż dokonał on upublicznienia nieznanego dotąd dokumentu tj. przywileju Króla Zygmunta III Wazy nadania praw miejskich dla Lubienia Kujawskiego. Wśród zaproszonych gości w sesji uczestniczył wicewojewoda Józef Ramlau, który na zakończenie sesji podziękował za zaproszenie oraz pogratulował sposobu uczczenia jubileuszu 30 – lecia samorządu w Polce.
Więcej informacji oraz zdjęcia na www.kujawy.media.pl
PSZOK nieczynny do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej
Szanowni Państwo,
W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19W oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług, co do dalszego udzielania porad, Starosta Włocławski podjął decyzję o kontynuacji pracy punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej poprzez udzielanie porad telefonicznych.
Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.
Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.
Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska
Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim
W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:
- Rejestracja pacjentów odbywać się będzie wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
- W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
- W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
- Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
- Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
- Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.
PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.
Komunikat – ZGKiM
Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
LST Barka zawiesza spotkania
Komunikat – płatności
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003
Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo
Centrum Dystrybucyjne Dino największym płatnikiem podatku na terenie gminy Lubień Kujawski
Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o.
Rozpoczęto prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim
Budowa hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka przebuduje kolejne odcinki dróg na terenie gminy Lubień Kujawski
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:
- mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
- działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
- w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
- w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.
Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:
- bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
- za pośrednictwem platformy ePUAP;
- za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
- rejestrowaną przesyłką pocztową.
Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.
Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz
Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.
Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych
O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).
Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi
Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).
Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół
Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.