Zakończeniem projektu pn.: „Wsparcie osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i niepełnosprawnych w Lubieniu Kujawskim”

Gmina Lubień Kujawski/Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim w związku z zakończeniem projektu pn.: „Wsparcie osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i niepełnosprawnych w Lubieniu Kujawskim”, realizowanego w okresie 01.04.2021 r. – 30.11.2022 r. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020 – Oś Priorytetowa 9. Solidarne społeczeństwo, Działanie 9.3. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych, Poddziałanie 9.3.2 Rozwój usług społecznych, Umowa nr UM_WR.433.1.047.2021 – ogłasza gotowość do świadczenia usług społecznych co najmniej przez okres odpowiadający okresowi realizacji projektu tj. 20 miesięcy w postaci utrzymania liczby dostępnych miejsc świadczenia usług społecznych w liczbie 35, w tym:

  • 2 miejsc świadczenia usług opiekuńczych,
  • 2 miejsc świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych – rehabilitacja fizyczna,
  • 1 miejsca świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych – wsparcie psychologiczne,
  • 30 miejsc w klubie seniora

W przypadku popytu na usługi Gmina Lubień Kujawski jest gotowa do świadczenia usług o podobnym zakresie i podobnej jakości na rzecz takiej samej liczby osób, jaka objęta była wsparciem w ramach projektu.

Celem utrzymania trwałości projektu jest zwiększenia liczby miejsc świadczenia usług społecznych, prowadzonych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim, o 35 miejsc oraz zwiększenie liczby osób objętych usługami społecznymi świadczonymi w społeczności lokalnej o 60 osób, w stosunku do danych z roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie projektu.

Planowany sposób zapewnienia finansowania miejsc w okresie trwałości projektu/źródła finansowania: 100% finansowania ze środków dofinansowania uzyskanego w ramach konkursów organizowanych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub 100% finansowania ze środków własnych JST (w przypadku możliwości zwiększenia środków w budżecie na ten cel) lub 100% finansowania ze środków od osób obejmowanych usługami. Możliwe jest łączenie źródeł finansowania.

Dodatkowych informacji można zasięgnąć w Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim  pod nr tel. 54/2555027

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Wypłata stypendium o charakterze socjalnym

Informujemy, że wypłata stypendium o charakterze socjalnym odbędzie się w dniu 22 grudnia 2022r. (czwartek) na wskazany we wniosku numer konta bankowego. Prosimy o odbiór decyzji w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim, pok. nr 6.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Nadzwyczajne zgromadzenie wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN – Toruński”

W dniu 16 grudnia 2022 roku w Toruniu odbyło się nadzwyczajne zgromadzenie wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN – Toruński”, której udziałowcami są gminy: Aleksandrów Kujawski (miasto i gmina), Grudziądz, Lipno, Rypin Toruń, Dobrzyń nad Wisłą, Fabianki, Gruta, Jabłonowo Pomorskie, Kowalewo Pomorskie, Lubień Kujawski, Lubraniec, Łysomice, Skępe, Świecie nad Osą, oraz Wielgie.

Podczas zgromadzenia, w którym gminę Lubień Kujawski reprezentował burmistrz Marek Wiliński przekazano uczestnikom informację m.in. o pozytywnym rozpatrzeniu przez Bank Gospodarstwa Krajowego wniosku o kredyt na realizację planowanych przez spółkę inwestycji mieszkaniowych.
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM, to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania. Ogłoszenie o naborze wniosków dla osób zainteresowanych najmem lokalu w ramach SIM planowane jest w styczniu 2023 roku.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki – główne założenia LSR na lata 2014-2020

Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki działa na obszarze całego powiatu włocławskiego. Obecnie wdrażamy Lokalną Strategię Rozwoju na lata 2014-2020 (LSR), która zakłada realizację trzech celów:

– cel ogólny 1 – Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR,

– cel ogólny 2 – Wzrost udziału społeczności lokalnej w życiu społecznym i kulturalnym na obszarze LGD,

– cel ogólny 3 – Rozwój turystyki i agroturystyki oraz podniesienie jakości życia mieszkańców w obszarze komunikacji, rekreacji i wypoczynku. 

W ramach tych celów przeprowadzane były nabory wniosków na realizację projektów z różnych zakresów tematycznych. Konkursy były realizowane w ramach środków pochodzących z dwóch programów:

  • Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW),
  • Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 (RPO WK-P).

LGD w latach 2017-2022 przeprowadziło 43 konkursy, w ramach których do LGD zostało złożonych prawie 500 wniosków.

W ramach PROW przeprowadzonych zostało 20 konkursów, z czego najwięcej w ramach wspierania  przedsiębiorczości, tj. po 7 konkursów w ramach działań wspierajacych naszych mieszkanców w zakresie tworzenia nowych firm (PREMIA) jak również w ramach rozwoju już istniejących.

Do LGD na działanie PREMIA złożono prawie 130 wniosków natomiast na działania wspierające rozwój działalności gospodarczej prawie 80 wniosków.

Na wsparcie przedsiębiorczości LGD w ramach PROW przeznaczyło ponad 6.000.000 zł.

Kolejnym programem dzięki któremu LGD mogło wspierać przedsiębiorców był Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego (RPO WK-P). W ramach tego programu do przedsiębiorców trafiło ponad 1.000.000 zł. W ramach tego programu LGD przeprowadziło jeden konkurs, który cieszył się bardzo dużym powodzeniem ponieważ do LGD wpłynęło aż 55 wniosków. Z uwagi na ograniczony budżet LGD, wsparcie w wysokości nie przekraczającej 50.000 zł otrzymało 23 przedsiębiorców.

Działania LGD w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020, to nie tylko wsparcie przedsiębiorców, to również działania w zakresie, np. infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej. Tutaj w ramach PROW wsparcie otrzymało prawie 30 projektów.

Działalność LGD, to również aktywizacja lokalnej społeczności. W tym celu organizowane były różne przedsięwzięcia, m.in. dwudniowe spotkania informacyjne dla mieszkańców połączone z warsztatami rękodzielniczymi. W swojej działalności LGD nie zapomina również o najmłodszych mieszkańcach. W tym roku przeprowadzone zostały dla nich dwa konkursy. Pierwszy był to konkurs fotograficzny zaś drugi, to konkurs na kartkę świąteczną. Laureaci poza nagrodami i dyplomami zostali nagrodzeni publikacją swoich prac w wydanych kalendarzach ściennych i książkowych LGD na rok 2023.

Obecnie LGD przygotowuje się do nowej perspektywy finansowej na lata 2021-2027. Osoby, podmioty, które mają pomysły na realizację projektów na naszym obszarze zapraszamy do punktu konsultacyjno-informacyjnego mieszczącego się w biurze LGD przy ul. Sikorskiego 12 w Choceniu.

Zachęcamy Państwa do odwiedzenia naszej strony internetowej www.kujawiaki.pl 

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Trwają prace związane z remontem sal lekcyjnych budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z remontem sal lekcyjnych budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim Trwają prace związane z remontem sal lekcyjnych budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości prawie 12, 5 mln zł jest Zakład Remontowo-Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. W ramach inwestycji na realizację, której Gmina Lubień Kujawski otrzymała prawie 6 mln zł dotacji z Rządowego Funduszu Polski Ład, Funduszu Inwestycji Strategicznych przebudowywane zostaną wszystkie budynki ZPO w Lubieniu Kujawskim m.in. w zakresie w/w remontu sal lekcyjnych ale także korytarzy, klatek schodowych, docieplenia ścian zewnętrznych, wymiany stolarki okiennej, docieplenia oraz wykonania nowego pokrycia dachów, montażu pomp ciepła, przebudowy instalacji c.o. oraz wymiany oświetlenia na energooszczędne typu LED, . Planuje się, że zadanie zostanie zrealizowane maksymalnie w ciągu 14 miesięcy od dnia podpisania umowy.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Ogłoszenie – XL Sesja Rady Miejskiej

Dnia 22 grudnia 2022 roku (czwartek) o godzinie 10:00 w sali konferencyjnej Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 29 odbędzie się posiedzenie XL Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

  1. Otwarcie XL Sesji Rady Miejskiej.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XXXIX Sesji Rady Miejskiej.
  4. Wybór sekretarza obrad.
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
  6. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy  Lubień Kujawski na lata 2022 – 2038.
  7. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2022 rok.
  8. Uchwała w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy  Lubień Kujawski na  lata 2023 – 2038.
  9. Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lubień Kujawski na 2023 rok.
  10. Uchwała w sprawie ustalenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych na 2023 rok dla samorządowego zakładu budżetowego.
  11. Uchwała w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Uzależnieniom Behawioralnym dla Miasta i Gminy Lubień Kujawski na rok 2023.
  12. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
  13. Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  14. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  15. Wolne wnioski.
  16. Zakończenie obrad XL Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Zakończono montaż 71 instalacji fotowoltaicznych na terenie gminy Lubień Kujawski

Firma Energia Taniej sp. z o.o. z Grudziądza na zlecenie gminy Lubień Kujawski zakończyła montaż 71 instalacji fotowoltaicznych na budynkach gospodarstw domowych na terenie gminy Lubień Kujawski. Całkowity koszt zadania wyniósł 1,76 mln zł i był w 50% sfinansowany ze środków pozyskanej przez gminę dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Montaż paneli realizowany był na budynkach gospodarstw domowych mieszkańców gminy, którzy w 2019 roku zgłosili chęć udziału w projekcie. Aktualnie zakończony projekt był trzecim tego typu prosumenckim projektem realizowanym w gminie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. W dwóch pierwszych edycjach panele fotowoltaiczne oraz pompy ciepła montowane były zarówno na dachach gospodarstw domowych jak i budynkach użyteczności publicznej.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Zakończono budowę nowych dróg dojazdowych oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim

Spółka PGTB z Włocławka na zlecenie Gminy Lubień Kujawski zakończyła prace związane z budową nowych dróg dojazdowych (ul. Pogodnej i Szkolnej) oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości ponad 3,6 mln zł jest w 95% współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład Funduszu Inwestycji Strategicznych. Realizację prac poprzedziły prawie dwu letnie przygotowania dokumentacji w ramach których gmina w trybie specustawy wykupiła grunty pod drogi oraz parking a także uzyskała decyzję realizacyjną.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Skorzystaj z ulgi podatkowej

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

W lubieńskiej strefie przemysłowej powstaje nowy market spożywczy sieci Dino

W lubieńskiej strefie przemysłowej powstaje nowy market spożywczy sieci Dino. Obiekt realizowany jest obok budowanego obecnie w strefie Centrum Dystrybucyjnego Dino. Nowy market ma zostać oddany do użytkowania łącznie z centrum, czyli według informacji przekazywanej przez wykonawcę w marcu 2023 roku. Budowany aktualnie nowy market będzie już trzecim tego typu obiektem, który powstanie w sąsiedztwie miasta. Podobne obiekty zostały oddane do użytkowania w bieżącym roku przez sieci Dino oraz Biedronka. W Lubieniu Kujawskim przygotowania do otwarcia nowego marketu prowadzi także sieć Żabka.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844
1 22 23 24 25 26 102

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 15 maja 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali gimnastycznej Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Szkolnej 15 odbędzie się posiedzenie XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I.SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej

2.Stwierdzenie quorum

3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej

4.Wybór sekretarza obrad

5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.

2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.

3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.

4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.

6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk  oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.

7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.

9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.

11. Wolne wnioski.

12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem

Wygodniejszy dostęp do pociągów w Wiktorowie, a na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice przygotowanie linii do szybszych przejazdów do 160 km/h – to planowane  efekty kolejnego etapu modernizacji linii między Kutnem a Toruniem Głównym. Na zlecenie  PKP Polskich Linii Kolejowych wykonawca rozpoczął prace. Na pełen zakres inwestycji przeznaczono około 300 mln zł netto. Rozpoczęły się prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami na linii Kutno – Toruń Główny (nr 18). Wykonawca demontuje kolejne elementy starego toru. Ekipy wyposażone w specjalistyczne pojazdy i sprzęt ściągają zużytą sieć trakcyjną. Szykowane są już fundamenty pod konstrukcje wsporcze nowej sieci. Wykonawca zabezpieczył materiały budowlane, m. in. prawie 10 tys. podkładów, ponad 18 tys. metrów nowych szyn. Na przystanku Wiktorowo przebudowany zostanie peron nr 2. Będzie wyposażony w nową wiatę, ławki, gabloty informacyjne. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się skorzystają z wygodnej pochylni. Przewidziano ustawienie stojaków na rowery. Prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami zaplanowano do kwietnia 2021 r. Wartość robót to prawie 39 mln zł netto.

Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski

W związku z decyzją rządu o możliwości otwierania przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego, Burmistrz Lubienia Kujawskiego po przeprowadzeniu konsultacji z dyrektorami placówek oświatowych z terenu gminy Lubień Kujawski informuję, że przedszkole, oddziały przedszkolne w szkołach oraz żłobek samorządowy pozostaną nadal zamknięte. Otwarcie w/w placówek obwarowane jest wieloma wytycznymi począwszy od restrykcji sanitarnych, których spełnienie w chwili obecnej jest niemożliwe. Ponadto aktualnie tylko nieliczni pracujący rodzice zgłosili chęć posłania swoich dzieci do przedszkola, oddziałów przedszkolnych czy żłobka. W związku z tym, że liczba zgłoszonych dzieci jest bardzo niewielka, a obecna sytuacja związana z przebiegiem pandemii COVID 19 jest dynamiczna, będziemy na bieżąco informować o nowych ustaleniach. Jednocześnie prosimy rodziców, którzy będą podejmować zatrudnienie, a zaistnieje konieczność objęcia dziecka opieką  przedszkolną lub pobytem w żłobku, o informowanie o tym fakcie dyrektorów poszczególnych placówek.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Informacja dla mieszkańców

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Czy już wiesz co chcesz robić w życiu?

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Gminne targowisko ponownie otwarte

W najbliższy poniedziałek tj. 27 kwietnia br. po kilkutygodniowej przewie gminne targowisko zostanie otwarte. Otwarcie targowiska podyktowane jest potrzebą zwiększenia dostępu do świeżej żywności oraz umożliwienia prowadzenia działalności gospodarczej lokalnym przedsiębiorcom.

Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.

Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o    zakrycie twarzy i nosa,
o    zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o    limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o    obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Potrzebna Krew!!

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844
1 2 3 6

Powiat Włocławski ogłosił przetarg na przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 lutego 2020

Powiat Włocławski ogłosił przetarg na przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty długości 1,6 km. W ramach zadania oprócz wykonania nowej nawierzchni drogi na całym jej długości zaplanowano budowę ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcy zainteresowani zadaniem swoje oferty mogą składać w siedzibie Starostwa Powiatowego we Włocławku w terminie do 4 marca br. Inwestycja ma być zrealizowana do końca września br. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Kierownik Referatu Inwestycji Jakub Tomczak podczas wizytacji drogi planowanej do przebudowy.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Ze wsparciem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej firma Polcalc zainwestuje w Lubieniu Kujawskim

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 21 lutego 2020

W dniu 13 lutego br. tereny inwestycyjne w Lubieniu Kujawskim odwiedzili przedstawiciele Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Starosta Włocławski Roman Gołębiewski. Wizyta była poświęcona nowej inwestycji  firmy Polcalc, która ze wsparciem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zainwestuje w budowę nowego zakładu na terenach inwestycyjnych w Lubieniu Kujawskim. Nowa inwestycja będzie realizowana na gruntach kupionych przez firmę od gminy w 2019 roku. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Kierownik Referatu Inwestycji Jakub Tomczak oraz współwłaściciel firmy Polcalc Michał Góra podczas wizytacji prac przy budowie nowego zakładu

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Prace budowlane związane z rozbudową oczyszczalni ścieków w Lubieniu Kujawskim na finiszu

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 13 lutego 2020

Zgodnie z umową do końca marca br. mają potrwać prace budowlane związane z rozbudową oczyszczalni ścieków w Lubieniu Kujawskim. W ramach zadania wykonywany został już w 90 % zakres planowanych prac dotyczących m.in. budowy zbiornika buforowego na wody ściekowe o poj. 250 m3, wykonano nowy stopień mechanicznego oczyszczania ścieków oraz remont osadników i węzła odwodnienia osadu nadmiernego. Wykonawcą prac jest Zakład Remontowo-Budowlany „TOM-BUD” S.C. Krzysztof Tomczyk z Brudzenia Dużego. Inwestycja o wartości 2 mln zł. jest współfinansowana w kwocie 700 tys. zł. w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Na wkład własny do zadania gminie udało się ponadto uzyskać pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu z możliwością częściowego jej umorzenia.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Inwestujemy w odnawialne źródła energii

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 10 lutego 2020

W dniu 7 lutego br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa pomiędzy Gminą Lubień Kujawski reprezentowaną przez Burmistrza Marka Wilińskiego oraz Skarbnik Wandę Mordzak a firmą MAXWELL reprezentowaną przez właściciela Krzysztofa Starczaka na opracowanie dokumentacji projektowych 82 instalacji fotowoltaicznych oraz 19 pomp ciepła planowanych do realizacji na terenie gminy. Dokumentacje opracowywane są z myślą o planowanym na maj br. naborem wniosków o dotację z Unii Europejskiej możliwą do pozyskania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Projekty realizowane będą na budynkach gospodarstw domowych mieszkańców gminy, którzy w 2019 roku zgłosili chęć udziału w projekcie. Rzeczowa realizacja zadania planowana jest na 2021 rok. Na montaż odnawialnych źródeł energii gmina pozyskała dotychczas z różnych źródeł ponad 1,2 mln. zł. Panele fotowoltaiczne oraz pompy ciepła były montowane zarówno na dachach gospodarstw domowych jak i budynkach użyteczności publicznej – szkołach oraz remizach OSP.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844
1 11 12 13

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844
1 2 3 4 5
Wszystkie odsłony: 1151651 , odsłony dziś: 844
Zamknij