Umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim podpisana

W dniu 4 lutego br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł będzie Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Drób znów może swobodnie poruszać się po otwartym wybiegu

Rozporządzeniem Powiatowego Lekarza Weterynarii we Włocławku z dnia 18 stycznia br. zniesione zostały zakazy i nakazy obowiązujące hodowców drobiu na terenie sołectw: Antoniewo, Beszyn, Czaple, Dziankowo, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Morzyce, Narty, Szewo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa, Świerna w związku z zagrożeniem wystąpienia wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI).

Drób może swobodnie poruszać się po otwartym wybiegu, jednak prosimy nadal o zachowanie szczególnej ostrożności.

Zalecamy  karmić i poić drób w pomieszczeniach zamkniętych, do których nie mają dostępu dzikie ptaki.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Ostrzeżenie meteorologiczne – oblodzenie

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Gmina Lubień Kujawski zakwalifikowana do projektu „Pod biało-czerwoną”

W związku z zakończonym internetowym głosowaniem w ramach projektu pod patronatem Prezesa Rady Ministrów Mateusza Morawieckiego „Pod biało-czerwoną”  informujemy, że Gmina Lubień Kujawski uzyskała wymaganą liczbę oddanych głosów i została zakwalifikowana do finałowego etapu. Tym samym dziękujemy wszystkim którzy zechcieli wsiąść aktywny udział w projekcie „Pod biało -czerwoną” oddając głos na Gminę Lubień Kujawski. Finałowym etapem projektu jest zakup i montaż przez organizatora konkursu masztów z biało-czerwonymi flagami. Planuje się że maszt, który gmina otrzyma w ramach projektu zostanie zamontowany w centrum miasta w Lubieniu Kujawskim (na wyremontowanym w ubiegłym roku skwerku).

Więcej o projekcie „Pod biało – czerwoną”

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Ostrzeżenie meteorologiczne – opady marznące

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Konkurs plastyczny “Kujawy – Moja Mała Ojczyzna. Sztuka Ludowa Kujaw”

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Informacja dla mieszkańców ulic Plac Wolności, Kościuszki i 1 Maja w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Zostań rachmistrzem w Narodowym Spisie Powszechnym Ludności i Mieszkań 2021

Pan Marek Wiliński – Gminny Komisarz Spisowy w Lubieniu Kujawskim ogłasza otwarty i konkurencyjny nabór kandydatów na rachmistrzów spisowych, którzy będą wykonywać prace spisowe w ramach Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań (NSP) 2021 na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej w 2021 r.

NSP 2021 odbędzie się w terminie od 1 kwietnia do 30 czerwca 2021 r. (po wejściu w życie drugiej nowelizacji ustawy o NSP 2021 w terminie od 1 kwietnia 2021 r. do 30 września 2021 r.), według stanu na dzień 31 marca 2021 r., godz. 24.00.

Szczegóły w załącznikach:

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Kochani! 29. Finał WOŚP odbędzie się 31 stycznia 2021 roku.

Początkowo wydarzenie miało się odbyć 10 stycznia ale w związku z pandemią termin ten uległ przesunięciu. W zbiórkę, która dedykowana będzie wsparciu oddziałów dziecięcej laryngologii, otolaryngologii i diagnostyki głowy. Niestety, ze względu na sytuację epidemiologiczną, zbliżający się Finał WOŚP nie będzie taki sam jak w poprzednich latach. Przykro nam, ale w związku z brakiem możliwości zmuszeni jesteśmy rezygnować z Finału w Centrum Kultury. Na skutek zmian wprowadziliśmy różne formy zbiórki internetowej. Od teraz można wpłacać dowolne kwoty za pośrednictwem eSkarbonki dostępnej pod linkiem: https://eskarbonka.wosp.org.pl/f4fb4y

Od 21.01.2020 r. ruszyły nasze długo wyczekiwane licytacje. Mamy wiele wyjątkowych przedmiotów, każdy napewno znajdzie coś dla siebie.

Oto jakie obowiązują przy nich zasady:

  • Licytujemy do 29.01. do godz. 24.00,
  • Proponowane kwoty dodajemy w komentarzach pod postem,
  • Odbiór w dniu Finału w siedzibie Centrum,
  • Aby ułatwić nam i wam, prosimy aby podczas odbioru przedmiotu o podanie nr. aukcji.

Bądźcie z nami! W tym roku nie spotkamy się w tradycyjnej formie, ale nadal chcemy przekazać Wam naszą radość i wspólnie grać dla dziecięcej medycyny! Mimo, że zdalnie to razem rozkręćmy letnią zadymę w środku zimy!

Już 31 stycznia zapraszamy:

  • od 15.00 do 20.00 na zakup przepysznych ciast otrzymanych od Bar u Huberta
  • w Centrum Kultury od 15.00 do 20.00 będzie umieszczona puszka. Można przyjść, wrzucić datek.
  • Można również wirtualne wrzucić pieniążki do puszki do naszej e-skarbonki umieszczonej na stronie Facebook Centrum Kultury

* od 20.00- 20.15 symbolicznym światełkiem do nieba, będzie wypuszczenie czerwonych balonów na które serdecznie zapraszamy, oczywiście zachowując reżim sanitarny.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Dyżur telefoniczny w ZUS

Zakład Ubezpieczeń Społecznych rozpoczął wysyłkę deklaracji podatkowych PIT za 2020 r. Trafią one do wszystkich osób, które w zeszłym roku chociaż raz pobrały świadczenie z ZUS, np. emeryturę, rentę lub zasiłek. W tym roku ZUS jednak nie rozlicza świadczeniobiorców z nadpłatą podatku. Warto więc skorzystać
z  dyżuru telefonicznego z ekspertami ZUS i dowiedzieć się więcej na ten temat. Dyżur na temat nowych zasad rozliczenia podatku osób pobierających emerytury i renty odbędzie się 2 i 3 lutego. Podczas dyżuru eksperci wyjaśnią m.in.:

  • kto otrzyma z ZUS PIT 11A, a kto PIT 40A ,
  • czy osoby, które otrzymają PIT 11A muszą rozliczyć się z urzędem skarbowym,
  • kto musi samodzielnie rozliczyć się z urzędem skarbowym,
  • zasady sporządzania i wysyłania przez ZUS PIT-ów po osobie zmarłej,
  • zmiany w realizacji wniosków o niestosowanie zmniejszenia zaliczki na podatek. 

Eksperci będą dyżurować 2 lutego w godz. 9-12.00 pod numerem telefonu 52 34 18 704 oraz 3 lutego w godz. 9-11.00 pod numerem 502 008 688 – informuje Krystyna Michałek, rzecznik regionalny ZUS województwa kujawsko-pomorskiego.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268
1 68 69 70 71 72 100

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.

Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.





I. SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad    

II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie  przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad)  przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.                     

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

PRZERWA W DOSTAWIE WODY

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Uwaga!! Pilne

W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268
1 4 5 6

Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo.  Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać wyłącznie elektronicznie w terminie do 4 maja do godz. 10:00. W ramach inwestycji przebudowany zostanie ok. 2 kilometrowy odcinek drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo składający się z dwóch odcinków dróg łączących się z drogą gminną Rzeżewo – Chwalibogowo.

W bieżącym roku w miejscowości Rzeżewo zaplanowany jest również do remontu ponad 2 kilometrowy odcinek drogi powiatowej od skrzyżowania z drogą gminną Sławęckie Góry do skrzyżowania z drogą powiatową Kłóbka – Chodecz. Remont tego odcinka na zlecenie Powiatu Włocławskiego realizować będzie Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka wyremontuje budynek Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Aż pięć firm złożyło oferty w przetargu na remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim.  Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 320 tys. zł. złożyło Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. Zadanie jest drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony, który odbędzie się w dniu 14 maja 2021 r.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych wyremontuje drogę powiatową w miejscowości Rzeżewo

Powiat Włocławski dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym dotyczącym remontów odcinków dróg powiatowych – ułożenie warstwy ścieralnej. W ramach zadania do remontu wyznaczony został dwu i pół kilometrowy odcinek drogi powiatowej na terenie gminy Lubień Kujawski położony w miejscowości Rzeżewo. Najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu złożyło Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka. Zgodnie z zapisami przetargowymi Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w terminie 80 dni od dnia zawarcia umowy. Przypomnijmy, że w 2019 roku przy drodze powiatowej w miejscowości Rzeżewo Powiat Włocławki wykonał prace związane z budową chodnika o długości ok. 1 km. Zadanie o wartości 574 tys. zł. zrealizowała firma GIRDER z Włocławka.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Zakończyliśmy przebudowę dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

Zakończono prace związane z przebudową dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizowała firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała łącznie 100% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020 – 60% oraz w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 40%. W ramach zrealizowanej inwestycji przebudowano drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowano ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowano chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Rozpoczęto układanie nowej nawierzchni drogi w miejscowości Golska Huta

Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Golska Huta. Zadanie o wartości 365 tys. zł realizuje Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji wybudowany zostanie ok. kilometrowy odcinek drogi gminnej o nawierzchni asfaltowej, który stanowić będzie kontynuacje przebudowanego w poprzednich latach odcinka drogi gminnej Gole – Golska Huta. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Na zdjęciu burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Jarosław Woźniak podczas wizytacji placu budowy.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Gmina Lubień Kujawski wyróżniona Certyfikatem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

W dniu 29 marca br. w siedzibie zakładu POLCALC sp. z o.o. zlokalizowanym w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński odebrał z rąk Prezesa Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Przemysława Sztandery Certyfikat dla gminy Lubień Kujawski będący wyróżnieniem za działalność w zakresie współpracy z inwestorami. Symboliczne wręczenie Certyfikatu odbyło się w obecności Michała Góry Członka Zarządu firmy POLCALC sp. z o.o., będącej jedną z dynamiczniej rozwijających się firm w lubieńskiej strefie przemysłowej. Spotkanie było także okazją do wizytacji nowego zakładu firmy POLCALC sp. z o.o. w którym produkowane mają być innowacyjne nawozy wieloskładnikowe marki GoudenKorrel™. Jak podaje producent GoudenKorrel™ to koncepcyjna linia nawozów wieloskładnikowych. Projekt jest efektem rozległej sieci współpracy brytyjskich, niemieckich, holenderskich i polskich naukowców, agronomów, technologów, rolników i górników, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dobroczynnej siły polihalitu. Najbardziej zaawansowane produkty tej linii tzn. Vervactor® i Belenus® oparte są o unikatowe rozwiązanie – G2D Nodens Technology™. Dzięki temu rolnicy otrzymują szybko i trwale działający, łatwo rozpuszczalny granulat. Produkt jest prosty w przechowywaniu i wysiewie, gwarantuje skuteczność i łatwość aplikacji.

Więcej na stronie GoudenKorrel™

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Ogłosiliśmy przetarg na remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg w ramach, którego wykonany ma zostać w bieżącym roku remont elewacji i dachu budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Zadanie jest drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Z dotacją LGD Dorzecza Zgłowiączki powstaną dwa nowe place zabaw w miejscowościach Bilno i Rzeżewo

Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki ogłosiła wyniki konkursu nr  4/2020 na działania w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej  lub rekreacyjnej lub kulturalnej.Wśród zadań, które otrzymały wsparciew ramach konkursu jest projekt gminy Lubień Kujawski dotyczący budowy dwóch ogólnodostępnych placów zabaw, które powstaną w bieżącym roku w miejscowościach Bilno oraz Rzeżewo. Wysokość otrzymanego wsparcia ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich i LGD wynosi 33 tys. zł. Nowe place zabaw maja zostać wykonane na gminnych działkach wykorzystywanych w minionych latach jako boiska szkolne placówek oświatowych w Bilnie i Rzeżewie.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Firma DELMAR z Włocławka zmodernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

W dniu 15 marca br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym, w ramach, którego zmodernizowany ma zostać system ogrzewania budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. W postępowaniu przetargowym do gminy wpłynęło 6 ofert a najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 358 tys. zł złożyła firma DELMAR z Włocławka. W ramach obecnego przetargu, który jest pierwszym z trzech planowanych etapów modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły w okresie wakacyjnym ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys. zł. w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268
1 4 5 6 7 8 13

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268

Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.

Kwota pomocy w ramach tego działania to maksymalnie 300 tys. zł. Wnioski o to wsparcie finansowane z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 przyjmowane są już po raz jedenasty.

O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).

O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.

Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.

Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.

Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.

Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów.  Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników. 

Więcej informacji – otwórz

Dokumenty aplikacyjne – otwórz

lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr

Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268
1 2 3 4 5
Wszystkie odsłony: 1059110 , odsłony dziś: 1268
Zamknij