
Przekaż 1,5% z podatku rolnego na rzecz Rolniczego OPZZ

Szanowni Rolnicy,
Chcielibyśmy Was poinformować o ważnej możliwości, jaka pojawiła się dzięki nowym przepisom. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2821), każdy rolnik płacący podatek rolny może przeznaczyć 1,5% tej kwoty na wsparcie organizacji rolniczych. Jedną z takich organizacji jest OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych.
Rolnicze OPZZ działa na rzecz rolników w Polsce, dbając o Wasze interesy w rozmowach z rządem i administracją. Dzięki przekazanym środkom Rolnicze OPZZ będzie mogło jeszcze skuteczniej wspierać rolników, m.in. poprzez otwieranie punktów darmowej pomocy prawnej. W takich miejscach będziecie mogli uzyskać fachowe porady dotyczące prawa rolnego, podatków i spraw administracyjnych. Dodatkowo Rolnicze OPZZ aktywnie uczestniczy w tworzeniu przepisów, tak aby były one korzystne dla rolników i zapewniały stabilność gospodarstw rolnych.
Zachęcamy Was do skorzystania z tej możliwości i przekazania 1,5% podatku rolnego na rzecz organizacji rolniczych. I tak musisz się rozliczyć z podatku, jednak masz wybór czy przekażesz go nam czy rządowi. Aby to zrobić, wystarczy wypełnić formularz RPU-1 i złożyć go w urzędzie gminy w terminie od 1 marca do 15 listopada danego roku.
Prosimy Was również o przekazanie tej informacji innym rolnikom – im więcej osób skorzysta z tej opcji, tym większe wsparcie trafi do organizacji dbających o interesy rolników.
W razie pytań pozostajemy do Waszej dyspozycji.
Z wyrazami szacunku,
Sławomir Izdebski
Przewodniczący OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych
Rozpoczęto budowę zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej
Rozpoczęto budowę zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej. Ta lokalna firma kupiła we wcześniejszych latach od gminy działkę o powierzchni jednego hektara w sąsiedztwie istniejącej od niedawna małopolskiej firmy GTI Bud. Aktualnie możemy zaobserwować prace przy budowie jej obiektu. Firma Agricola Hydraulika Siłowa prowadzi działalność w zakresie sprzedaży sprzętu zaopatrzenia rolnictwa oraz urządzeń hydraulicznych.
Pilnie szukamy domu dla trzech piesków!
Po śmierci właściciela trzy kochane pieski straciły opiekę i dach nad głową. Są to domowe zwierzęta, przyzwyczajone do ciepła i bliskości człowieka. Bardzo potrzebują nowego, troskliwego właściciela, który da im miłość i bezpieczeństwo. Jeśli nie znajdą nowego domu, trafią do schroniska, gdzie trudno im będzie się odnaleźć. Pomóżmy im uniknąć tego losu! Pieski są łagodne, przyjazne i wierne – idealne towarzystwo dla każdego, kto szuka czworonożnego przyjaciela. Możliwa adopcja pojedynczo Kontakt 54 284 43 52 Prosimy o udostępnianie – razem znajdźmy im dom!
Dofinansowanie dla Kół Gospodyń Wiejskich. Ruszył nabór wniosków
Od 24 marca Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o dofinansowanie na działalność statutową – ogłosiła Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. Wsparcie wynosi od 8 tys. zł do 10 tys. zł i jest uzależnione od liczebności koła.
Jak poinformowała ARiMR o dofinansowanie mogą ubiegać się organizacje, które zostały wpisane do Krajowego Rejestru Kół Gospodyń Wiejskich. Wysokość wsparcia jest uzależniona od liczebności koła ustalonej na dzień składania wniosku. KGW, które tworzy nie więcej niż 30 osób przysługuje kwota 8 tys. zł, KGW liczące od 31 do 75 członków mają prawo do wsparcia w wysokości 9 tys. zł, KGW liczące ponad 75 osób mogą ubiegać się o 10 tys. zł.
Środki otrzymane w ramach dofinansowania koło może przeznaczyć m.in. na: rozwój kultury ludowej, działalność społeczno-wychowawczą i oświatowo-kulturalną w środowiskach wiejskich, działalność na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich oraz na upowszechnianie i rozwijanie form racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych. Grant można też przeznaczyć na wspieranie rozwoju przedsiębiorczości kobiet oraz prowadzenie działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi, w tym na reprezentacją interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej.
Wnioski można składać od 24 marca do 30 września, pod warunkiem że budżet przeznaczony na wsparcie KGW nie wyczerpie się wcześniej. Za datę złożenia wniosku o przyznanie pomocy finansowej dla uważa się datę otrzymania dokumentów przez ARiMR.
Zgodnie z regulaminem, wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła. Można to zrobić bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego Agencji, za pośrednictwem platformy ePUAP, za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl lub wysłać rejestrowaną przesyłką pocztową. Przy składaniu wniosku o przyznanie pomocy za pośrednictwem platformy ePUAP należy postępować analogicznie jak w przypadku składania wniosku o wpis do KR KGW.
Poniżej do pobrania formularz wniosku oraz instrukcja.
źródło: samorzad.pap.pl
Renta wdowia – nie zwlekaj ze złożeniem wniosku!
Do ZUS-u wpłynęło ponad 592,6 tys. wniosków o tzw. rentę wdowią, w tym 35,5 tys. z województwa kujawsko-pomorskiego. Osoby uprawnione do tego świadczenia, które jeszcze nie złożyły wniosku, mogą to zrobić zarówno elektronicznie, jak i w formie papierowej.
Od lipca osoby uprawnione do dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno to renta rodzinna po zmarłym małżonku, będą mogły otrzymywać łączone świadczenia: jedno (wybrane) w pełnej wysokości oraz 15 proc. drugiego. Aby skorzystać z tej możliwości, należy złożyć wniosek o symbolu ERWD do końca lipca 2025 roku. Jeśli wniosek zostanie złożony w terminie i spełnione zostaną wszystkie warunki do uzyskania tzw. renty wdowiej, świadczenie będzie przysługiwać od lipca – informuje Krystyna Michałek, regionalna rzeczniczka prasowa ZUS w województwie kujawsko-pomorskim.
W przypadku wniosków złożonych po 31 lipca, prawo do wypłaty świadczenia będzie obowiązywać od dnia spełnienia warunków, jednak nie wcześniej niż od miesiąca, w którym wniosek został złożony. Na przykład, jeśli ktoś złoży wniosek 10 sierpnia i spełni warunki do renty wdowiej, prawo do wypłaty świadczenia będzie przysługiwać od sierpnia. Aby nie przegapić terminu, warto już teraz odwiedzić placówkę ZUS i złożyć wniosek. Można go również przesłać pocztą lub elektronicznie za pośrednictwem platformy PUE/eZUS – dodaje rzeczniczka.
Od stycznia do ZUS-u w całym kraju wpłynęło ponad 592,6 tys. wniosków o rentę wdowią. Aż 90 proc. złożonych formularzy jest wypełnianych przez kobiety. 76 proc. wnioskodawców osobiście odwiedziło Sale Obsługi Klientów, podczas gdy jedynie 4 proc. wdów i wdowców skorzystało
z elektronicznej możliwości przesłania wypełnionego druku przez PUE/eZUS. Na Kujawach i Pomorzu złożono już ponad 35,5 tys. formularzy.
Ogłoszenie – X Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 31 marca 2025 r. (poniedziałek) o godzinie 16:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie X Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie X Sesji Rady Miejskiej.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich IX Sesji Rady Miejskiej.
- Wybór sekretarza obrad.
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji dla Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji dla Parafii Rzymskokatolickiej pw. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim na przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich ogrodzenia przy Kościele Parafialnym p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
- Uchwała w sprawie niewyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w budżecie gminy Lubień Kujawski na 2026 rok.
- Uchwała w sprawie utworzenia i przystąpienia przez Gminę Lubień Kujawski do spółdzielni energetycznej o nazwie „Spółdzielnia Energetyczna Lubień Kujawski”.
- Uchwała w sprawie szczegółowych warunków przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, specjalistyczne usługi opiekuńcze z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowe warunki częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również tryb ich pobierania.
- Uchwała w sprawie likwidacji Publicznej Szkoły Podstawowej im. st. sierż. Mieczysława Majchrzaka w Kaliskach.
- Uchwała w sprawie likwidacji Publicznej Szkoły Podstawowej w Kanibrodzie.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad X Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman
PSZOK nieczynny do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej
Szanowni Państwo,
W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19W oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług, co do dalszego udzielania porad, Starosta Włocławski podjął decyzję o kontynuacji pracy punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej poprzez udzielanie porad telefonicznych.
Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.
Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.
Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska
Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim
W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:
- Rejestracja pacjentów odbywać się będzie wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
- W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
- W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
- Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
- Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
- Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.
PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.
Komunikat – ZGKiM
Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
LST Barka zawiesza spotkania
Komunikat – płatności
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003
Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
Ogłoszono wyniki drugiego naboru wniosków Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Więcej informacji na stronie Kancelarii Prezesa Rady Ministrów tutaj
SIM „KZN-Toruński” Sp. z o.o. ogłosił przetarg na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania.
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Lubień Kujawski otrzymał 2 mln zł na budowę niskoemisyjnych kotłowni gazowych w czterech budynkach wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicach Szkolnej oraz Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
Nowa droga ma usprawnić ruch pojazdów ciężarowych w lubieńskiej strefie przemysłowej
Uroczyste wręczenie promes w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków
Trwają prace przy budowie pierwszego etapu hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Przebudowa dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Budynki Centrum Kultury oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim w nowej odsłonie
Ulica Lotnicza w lubieńskiej strefie przemysłowej zyska nową nawierzchnie asfaltową
Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.
O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).
O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.
Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.
Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.
Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.
Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów. Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników.
Więcej informacji – otwórz
Dokumenty aplikacyjne – otwórz
lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr
Komunikat w sprawie gradu II
Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez grad
W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2022 roku.
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół.
Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352.
Pilne – pomoc dla rolników (straty przez deszcz nawalny)
Dnia 30 czerwca 2022 r. kończy się czas na ubieganie się o wsparcie przez rolników, których uprawy zostały zniszczone w 2021 r. w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych. Dokumenty przyjmują biura powiatowe ARiMR właściwe ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.
Więcej informacji https://www.gov.pl/web/arimr/kleski-2021
Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez nawalne deszcze
W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2021 roku.
Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół. Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352, wew.52.
Informacja dla rolników – siano na lotnisku za uprzątnięcie
Szacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy w 2021 roku
Dane pozyskiwane z Systemu Monitoringu Suszy Rolniczej przenoszone są do publicznej aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” w celu weryfikacji zakresu suszy i wysokości strat w uprawach określonych samodzielnie przez producentów rolnych przy wypełnianiu tej aplikacji.
Więcej na stronie: https://www.gov.pl/
Jedyna taka impreza w Polsce eROBOCZE SHOW w tym roku w Lubieniu Kujawskim
Więcej o eROBOCZE SHOW na stronie: https://erobocze.pl/erobocze-show