PRZERWA W DOSTAWIE WODY

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Inwestujemy w odnawialne źródła energii

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 10 lutego 2020

W dniu 7 lutego br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa pomiędzy Gminą Lubień Kujawski reprezentowaną przez Burmistrza Marka Wilińskiego oraz Skarbnik Wandę Mordzak a firmą MAXWELL reprezentowaną przez właściciela Krzysztofa Starczaka na opracowanie dokumentacji projektowych 82 instalacji fotowoltaicznych oraz 19 pomp ciepła planowanych do realizacji na terenie gminy. Dokumentacje opracowywane są z myślą o planowanym na maj br. naborem wniosków o dotację z Unii Europejskiej możliwą do pozyskania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Projekty realizowane będą na budynkach gospodarstw domowych mieszkańców gminy, którzy w 2019 roku zgłosili chęć udziału w projekcie. Rzeczowa realizacja zadania planowana jest na 2021 rok. Na montaż odnawialnych źródeł energii gmina pozyskała dotychczas z różnych źródeł ponad 1,2 mln. zł. Panele fotowoltaiczne oraz pompy ciepła były montowane zarówno na dachach gospodarstw domowych jak i budynkach użyteczności publicznej – szkołach oraz remizach OSP.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Uwaga!! Pilne

W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Projekt pn. „Utworzenie Żłobka w Lubieniu Kujawskim”

Projekt jest współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020

Szanowni Państwo,

Uprzejmie informujemy, że nasz wniosek o dofinansowanie projektu pn. „Utworzenie Żłobka w Lubieniu Kujawskim” współfinansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014-2020 złożony w ramach: Oś priorytetowa 8. Aktywni na rynku pracy, Działanie 8.4. Godzenie życia zawodowego i rodzinnego,  Poddziałanie 08.04.01 Wsparcie zatrudnienia osób pełniących funkcje opiekuńcze, uzyskał pozytywną ocenę.

17 października 2018 r. podpisano umowę z Urzędem Marszałkowskim o dofinansowanie projektu. W ten sposób Gmina Lubień Kujawski zyskała środki na bieżące funkcjonowanie żłobka przez okres dwóch lat. W tym czasie rodzice nie ponoszą żadnych kosztów związanych z pobytem dziecka, tylko pokrywają koszt wyżywienia.

Wartość projektu: 946 995,50 zł;

Wkład Europejskiego Funduszu Społecznego: 804 946,17 zł.

Wkład własny: 142 049,33 zł.

Serdecznie zapraszamy do udziału w projekcie rodziców dzieci, którzy na dzień oddania dziecka do żłobka spełniają następujące kryteria:

– osoba sprawująca opiekę nad dziećmi do 3 roku życia

ponadto

– osoba pracująca, w tym na urlopie macierzyńskim/rodzicielskim i wychowawczym

lub

– osoba bezrobotna lub bierna zawodowo, w tym na urlopie wychowawczym

Osoby chętne do udziału w projekcie zapraszamy na spotkanie informacyjne,
które odbędzie się w Centrum Kultury, przy ulicy Wojska Polskiego 22.
Data spotkania: 16 marca. Godzina spotkania: 15.00

Do żłobka przyjętych zostanie 30 dzieci. Projekt zakłada sfinansowanie pobytu dzieci
w żłobku przez okres dwóch lat – począwszy od 01.06.2019r.

Celem projektu jest wsparcie zatrudnienia 30 osób (30K) pełniących funkcje opiekuńcze poprzez wzrost dostępności miejsc świadczenia usług opieki nad dziećmi do lat 3 dzięki utworzeniu Żłobka – 30 miejsc opieki nad dziećmi do lat 3 w gminie Lubień Kujawski
w okresie 01.06.2019r. – 31.05.2021r.

Grupa docelowa projektu to:

* 7K bezrobotnych lub biernych zawodowo pozostających poza rynkiem pracy ze względu na obowiązek opieki nad dziećmi do lat 3, w tym osoby, które przerwały karierę zawodową ze względu na urodzenie dziecka lub przebywające na urlopie wychowawczym w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy

* 23K pracujące, sprawujące opiekę nad dziećmi do lat 3

Planowane efekty projektu to:

  • utworzenie pierwszego Żłobka (30 miejsc) na terenie Gminy Lubień Kujawski,
    w terminie od 01.06.2019r.
  • pokrycie kosztów bieżącego funkcjonowania przez 24 miesiące (01.06.2019r. – 31.05.2021r.)
  • świadczenie usług opiekuńczych na rzecz 30 dzieci przez 24 miesiące (01.06.2019r. – 31.05.2021r.)
  • wsparcie 30 osób: pracujących, tych, które powróciły na rynek pracy po przerwie związanej z urodzeniem/wychowaniem dziecka oraz pozostających bez pracy, które znalazły/poszukują zatrudnienia.

Rekrutacja rozpocznie się 16.03.2019r. i trwała będzie do 19.04.2019r.

Za rekrutację odpowiedzialny jest Koordynator Projektu. Dokumenty należy składać w Biurze Projektu, w Urzędzie Miejskim, w pokoju nr. ……….. . Więcej informacji pod numerem telefonu: …………. 

Do udziału w projekcie kwalifikują się osoby spełniające poniższe warunki:

  • Kryteria formalne:
  • posiadające dziecko w wieku od ukończonego 20 tygodnia życia do 3 roku życia – formularz zgłoszeniowy,
  • zamieszkujące, zatrudnione bądź pobierające naukę na terenie Gminy Lubień Kujawski – oświadczenie,
  • posiadające status na rynku pracy:
  • osoby pracującej (zaświadczenie z CEIDG lub KRS, zaświadczenie pracodawcy);
  • osoby pozostającej bez pracy, opiekującej się dzieckiem do lat 3 (oświadczenie uczestnika);
  • osoby bezrobotnej, opiekującej się dzieckiem do lat 3 (zaświadczenie z PUP o statusie osoby bezrobotnej, oświadczenie uczestnika);
  • osoby przebywającej na urlopie macierzyńskim/rodzicielskim (oświadczenie uczestnika, zaświadczenie o urlopie macierzyńskim/rodzicielskim, poświadczenie pracodawcy);
  • osoby przebywającej na urlopie wychowawczym (oświadczenie pracownika, zaświadczenie o urlopie wychowawczym, poświadczenie pracodawcy).

Kryteria merytoryczne, dodatkowo punktowane:

1) osoby z niepełnosprawnościami (weryfikacja na podstawie orzeczenia
o niepełnosprawności) – 20 pkt. – gdy niepełnosprawność dotyczy dziecka, 5 pkt. – gdy niepełnosprawność dotyczy rodzica

2) osoby z rodzin wielodzietnych – 20 pkt.

3) osoby samotnie wychowujące dzieci (oświadczenie o samotnym wychowywaniu dziecka) – 5 pkt.

4) młody wiek rodzica, tj. poniżej 25 roku życia (osobom młodym z przerwą spowodowaną macierzyństwem jest trudniej wrócić na rynek pracy ze względu na stosunkowo krótką karierę zawodową) – 5 pkt.

5) dochód nie przekraczający 150% właściwego kryterium dochodowego (na osobę samotnie gospodarującą lub na osobę w rodzinie), o którym mowa w ustawie z dnia 12.03.2004r.
o pomocy społecznej (potwierdzenie pobierania zasiłku) – 5 pkt.

Powstanie ostateczna lista uczestników, która obejmie 30 osób (30K). Powstanie również
lista rezerwowa. Osoby z listy rezerwowej będą rekrutowane do projektu
w przypadku, gdy uczestnicy projektu zrezygnują z udziału w projekcie.

Dokumenty do pobrania:

  1. Formularz Zgłoszeniowy dla uczestnika
    1. Deklaracja udziału
    1. Oświadczenie uczestnika projektu – przetwarzanie danych osobowych
    1. Regulamin rekrutacji uczestników i uczestnictwa w projekcie
Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Termomodernizacja i zagospodarowanie zieleni przy Szkole Podstawowej w Kłóbce

Kończymy prace związane z termomodernizacją i zagospodarowaniem zieleni przy Szkole Podstawowej w Kłóbce. W ramach prac termomodernizacyjnych wykonane zostało docieplenie ścian zewnętrznych, wymiana stolarki okiennej, docieplenie pokrycia dachowego, wymiana instalacji centralnego ogrzewania, montaż wewnątrz szkoły nowego oświetlenia typu LED oraz budowa na dachu budynku instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej. Zadanie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Jednocześnie w ramach zagospodarowania zieleni przyszkolnej wykonano prace związane z nasadzeniem nowych drzew i krzewów. Zadanie jest współfinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Trwają prace związane z termomodernizacją budynku Szkoły Podstawowej w Kłóbce

Trwają prace związane z termomodernizacją budynku Szkoły Podstawowej w Kłóbce. W ramach zaplanowanych prac wykonana zostanie termomodernizacja budynku, tj. docieplenie ścian zewnętrznych, wymiana stolarki okiennej, docieplenie pokrycia dachowego, wymiana instalacji centralnego ogrzewania, montaż wewnątrz szkoły nowego oświetlenia typu LED oraz budowa na dachu budynku instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej. Wykonawcą prac jest Zakład Remontowo-Budowlany TOM-BUD S.C. z Brudzenia Dużego. Zadanie o wartości prawie 0,9 mln zł jest w 85% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Termomodernizacja budynku Szkoły Podstawowej w Kłóbce.

Trwają prace związane z termomodernizacją budynku Szkoły Podstawowej w Kłóbce. W ramach zaplanowanych prac wykonana zostanie termomodernizacja budynku, tj. docieplenie ścian zewnętrznych, wymiana stolarki okiennej, docieplenie pokrycia dachowego, wymiana instalacji centralnego ogrzewania, montaż wewnątrz szkoły nowego oświetlenia typu LED oraz budowa na dachu budynku instalacji fotowoltaicznej do produkcji energii elektrycznej. Wykonawcą prac jest Zakład Remontowo-Budowlany TOM-BUD S.C. z Brudzenia Dużego. Zadanie o wartości prawie 0,9 mln zł jest w 85% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Przetarg na termomodernizację budynków Szkół w Kaliskach, Kanibrodzie i Kłóbce ogłoszony!

Gmina Lubień Kujawski poszukuje wykonawcy, który wykona prace związane z termoodernizacją budynków Szkół w Kaliskach, Kanibrodzie i Kłóbce. Planowane do wykonania roboty budowlane obejmują głęboką modernizacje energetyczną w/w budynków publicznych, w tym m.in. ocieplenie obiektu, docieplenie/wymiana pokrycia dachu, okien, drzwi zewnętrznych, przebudowa systemów grzewczych oraz budowa instalacji fotowoltaicznych na dachach budynków. Wykonawcy zainteresowani przetargiem swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w terminie do 18 lipca br. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków unijnych w ramach polityki terytorialnej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728
1 100 101 102

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 15 maja 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali gimnastycznej Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Szkolnej 15 odbędzie się posiedzenie XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I.SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej

2.Stwierdzenie quorum

3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej

4.Wybór sekretarza obrad

5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.

2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.

3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.

4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.

6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk  oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.

7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.

9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.

11. Wolne wnioski.

12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem

Wygodniejszy dostęp do pociągów w Wiktorowie, a na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice przygotowanie linii do szybszych przejazdów do 160 km/h – to planowane  efekty kolejnego etapu modernizacji linii między Kutnem a Toruniem Głównym. Na zlecenie  PKP Polskich Linii Kolejowych wykonawca rozpoczął prace. Na pełen zakres inwestycji przeznaczono około 300 mln zł netto. Rozpoczęły się prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami na linii Kutno – Toruń Główny (nr 18). Wykonawca demontuje kolejne elementy starego toru. Ekipy wyposażone w specjalistyczne pojazdy i sprzęt ściągają zużytą sieć trakcyjną. Szykowane są już fundamenty pod konstrukcje wsporcze nowej sieci. Wykonawca zabezpieczył materiały budowlane, m. in. prawie 10 tys. podkładów, ponad 18 tys. metrów nowych szyn. Na przystanku Wiktorowo przebudowany zostanie peron nr 2. Będzie wyposażony w nową wiatę, ławki, gabloty informacyjne. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się skorzystają z wygodnej pochylni. Przewidziano ustawienie stojaków na rowery. Prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami zaplanowano do kwietnia 2021 r. Wartość robót to prawie 39 mln zł netto.

Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski

W związku z decyzją rządu o możliwości otwierania przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego, Burmistrz Lubienia Kujawskiego po przeprowadzeniu konsultacji z dyrektorami placówek oświatowych z terenu gminy Lubień Kujawski informuję, że przedszkole, oddziały przedszkolne w szkołach oraz żłobek samorządowy pozostaną nadal zamknięte. Otwarcie w/w placówek obwarowane jest wieloma wytycznymi począwszy od restrykcji sanitarnych, których spełnienie w chwili obecnej jest niemożliwe. Ponadto aktualnie tylko nieliczni pracujący rodzice zgłosili chęć posłania swoich dzieci do przedszkola, oddziałów przedszkolnych czy żłobka. W związku z tym, że liczba zgłoszonych dzieci jest bardzo niewielka, a obecna sytuacja związana z przebiegiem pandemii COVID 19 jest dynamiczna, będziemy na bieżąco informować o nowych ustaleniach. Jednocześnie prosimy rodziców, którzy będą podejmować zatrudnienie, a zaistnieje konieczność objęcia dziecka opieką  przedszkolną lub pobytem w żłobku, o informowanie o tym fakcie dyrektorów poszczególnych placówek.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Informacja dla mieszkańców

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Czy już wiesz co chcesz robić w życiu?

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Gminne targowisko ponownie otwarte

W najbliższy poniedziałek tj. 27 kwietnia br. po kilkutygodniowej przewie gminne targowisko zostanie otwarte. Otwarcie targowiska podyktowane jest potrzebą zwiększenia dostępu do świeżej żywności oraz umożliwienia prowadzenia działalności gospodarczej lokalnym przedsiębiorcom.

Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.

Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o    zakrycie twarzy i nosa,
o    zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o    limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o    obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Potrzebna Krew!!

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728
1 2 3 6

Rozpoczęto remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

Rozpoczęto remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł jest Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo.  Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać wyłącznie elektronicznie w terminie do 4 maja do godz. 10:00. W ramach inwestycji przebudowany zostanie ok. 2 kilometrowy odcinek drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo składający się z dwóch odcinków dróg łączących się z drogą gminną Rzeżewo – Chwalibogowo.

W bieżącym roku w miejscowości Rzeżewo zaplanowany jest również do remontu ponad 2 kilometrowy odcinek drogi powiatowej od skrzyżowania z drogą gminną Sławęckie Góry do skrzyżowania z drogą powiatową Kłóbka – Chodecz. Remont tego odcinka na zlecenie Powiatu Włocławskiego realizować będzie Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka wyremontuje budynek Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Aż pięć firm złożyło oferty w przetargu na remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim.  Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 320 tys. zł. złożyło Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. Zadanie jest drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony, który odbędzie się w dniu 14 maja 2021 r.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych wyremontuje drogę powiatową w miejscowości Rzeżewo

Powiat Włocławski dokonał wyboru najkorzystniejszej oferty w postępowaniu przetargowym dotyczącym remontów odcinków dróg powiatowych – ułożenie warstwy ścieralnej. W ramach zadania do remontu wyznaczony został dwu i pół kilometrowy odcinek drogi powiatowej na terenie gminy Lubień Kujawski położony w miejscowości Rzeżewo. Najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu złożyło Włocławskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Włocławka. Zgodnie z zapisami przetargowymi Wykonawca zobowiązany jest zrealizować przedmiot zamówienia w terminie 80 dni od dnia zawarcia umowy. Przypomnijmy, że w 2019 roku przy drodze powiatowej w miejscowości Rzeżewo Powiat Włocławki wykonał prace związane z budową chodnika o długości ok. 1 km. Zadanie o wartości 574 tys. zł. zrealizowała firma GIRDER z Włocławka.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Zakończyliśmy przebudowę dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

Zakończono prace związane z przebudową dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizowała firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała łącznie 100% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020 – 60% oraz w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 40%. W ramach zrealizowanej inwestycji przebudowano drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowano ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowano chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Rozpoczęto układanie nowej nawierzchni drogi w miejscowości Golska Huta

Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Golska Huta. Zadanie o wartości 365 tys. zł realizuje Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. W ramach inwestycji wybudowany zostanie ok. kilometrowy odcinek drogi gminnej o nawierzchni asfaltowej, który stanowić będzie kontynuacje przebudowanego w poprzednich latach odcinka drogi gminnej Gole – Golska Huta. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Na zdjęciu burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Jarosław Woźniak podczas wizytacji placu budowy.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Gmina Lubień Kujawski wyróżniona Certyfikatem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

W dniu 29 marca br. w siedzibie zakładu POLCALC sp. z o.o. zlokalizowanym w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński odebrał z rąk Prezesa Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Przemysława Sztandery Certyfikat dla gminy Lubień Kujawski będący wyróżnieniem za działalność w zakresie współpracy z inwestorami. Symboliczne wręczenie Certyfikatu odbyło się w obecności Michała Góry Członka Zarządu firmy POLCALC sp. z o.o., będącej jedną z dynamiczniej rozwijających się firm w lubieńskiej strefie przemysłowej. Spotkanie było także okazją do wizytacji nowego zakładu firmy POLCALC sp. z o.o. w którym produkowane mają być innowacyjne nawozy wieloskładnikowe marki GoudenKorrel™. Jak podaje producent GoudenKorrel™ to koncepcyjna linia nawozów wieloskładnikowych. Projekt jest efektem rozległej sieci współpracy brytyjskich, niemieckich, holenderskich i polskich naukowców, agronomów, technologów, rolników i górników, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dobroczynnej siły polihalitu. Najbardziej zaawansowane produkty tej linii tzn. Vervactor® i Belenus® oparte są o unikatowe rozwiązanie – G2D Nodens Technology™. Dzięki temu rolnicy otrzymują szybko i trwale działający, łatwo rozpuszczalny granulat. Produkt jest prosty w przechowywaniu i wysiewie, gwarantuje skuteczność i łatwość aplikacji.

Więcej na stronie GoudenKorrel™

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Ogłosiliśmy przetarg na remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg w ramach, którego wykonany ma zostać w bieżącym roku remont elewacji i dachu budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Zadanie jest drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Z dotacją LGD Dorzecza Zgłowiączki powstaną dwa nowe place zabaw w miejscowościach Bilno i Rzeżewo

Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki ogłosiła wyniki konkursu nr  4/2020 na działania w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej  lub rekreacyjnej lub kulturalnej.Wśród zadań, które otrzymały wsparciew ramach konkursu jest projekt gminy Lubień Kujawski dotyczący budowy dwóch ogólnodostępnych placów zabaw, które powstaną w bieżącym roku w miejscowościach Bilno oraz Rzeżewo. Wysokość otrzymanego wsparcia ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich i LGD wynosi 33 tys. zł. Nowe place zabaw maja zostać wykonane na gminnych działkach wykorzystywanych w minionych latach jako boiska szkolne placówek oświatowych w Bilnie i Rzeżewie.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728
1 4 5 6 7 8 13

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728
1 2 3 4 5
Wszystkie odsłony: 1151535 , odsłony dziś: 728
Zamknij