Zapraszamy na spotkanie konsultacyjne dotyczące rozbudowy drogi gminnej Narty – Nowa Wieś – Wola Olszowa Parcele

W związku z planowaną inwestycją pn.: „Skomunikowanie terenów Kopalni Soli Lubień” polegającą na rozbudowie drogi gminnej Narty – Nowa Wieś – Wola Olszowa Parcele na odcinku od skrzyżowania z drogą powiatową Lubień – Kąty do terenów Kopalni Soli Lubień zapraszamy właścicieli gruntów położonych wzdłuż planowanej do rozbudowy drogi gminnej na spotkanie konsultacyjne, które odbędzie się dnia 10 marca 2020 r. o godz. 19:00 w Ochotniczej Straży Pożarnej w Morzycach.

Bezpłatne przejazdy w Powiecie Włocławskim [ROZKŁAD JAZDY]

(więcej…)

Informacja – sprzedaż siana

W dniu 13 marca (piątek) o godz. 10:00 odbędzie się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż siana na terenie byłego lotniska w Kaliskach. Należność za zakupione siana płatna na miejscu.

Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej

ENERGA-OPERATOR S.A. Oddział w Toruniu informuje swoich odbiorców o planowych przerwach w dostawie energii elektrycznej dla miejscowości zasilanych z niżej wymienionych stacji transformatorowych:

  • Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.

IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”

Zapraszamy dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat z terenu Stowarzyszenia LGD (tj. gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Miasto Kowal, Lubraniec, Lubień Kujawski, Lubanie, Włocławek) do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt. „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”.  Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie od 2 marca do 24 kwietnia 2020 roku dostarczyć do biura Stowarzyszenia na adres: 87- 850 Choceń, ul. Sikorskiego 12, pracę plastyczną (praca płaska wykonana dowolną techniką, format maksymalnie A4) o tematyce – jak powinno wyglądać miejsce w mojej gminie, w którym chciałabym/chciałbym spędzać wolny czas (np.: plac zabaw, plaża, park linowy itp.).

Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.

Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.

Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.


Do pobrania:

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza III przetarg ustny nieograniczony.

(więcej…)

XVIII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne

Kasa Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego zaprasza właścicieli gospodarstw rolnych do udziału w XVIII Ogólnokrajowym Konkursie Bezpieczne Gospodarstwo Rolne.

Konkurs organizowany jest przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego od 2003 r. we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Państwową Inspekcją Pracy i Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (następca prawnym Agencji Nieruchomości Rolnych). Od 2018 roku współorganizatorem jest również Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. XVIII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.

W siedemnastu dotychczasowych edycjach udział wzięło ponad 20 tysięcy gospodarstw indywidualnych. Laureaci Konkursu otrzymali atrakcyjne nagrody rzeczowe i finansowe – w ubiegłym roku zwycięzca został uhonorowany ciągnikiem o mocy 55 KM.

(więcej…)

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta

Powiat Włocławski ogłosił przetarg na przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 lutego 2020

Powiat Włocławski ogłosił przetarg na przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty długości 1,6 km. W ramach zadania oprócz wykonania nowej nawierzchni drogi na całym jej długości zaplanowano budowę ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcy zainteresowani zadaniem swoje oferty mogą składać w siedzibie Starostwa Powiatowego we Włocławku w terminie do 4 marca br. Inwestycja ma być zrealizowana do końca września br. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Kierownik Referatu Inwestycji Jakub Tomczak podczas wizytacji drogi planowanej do przebudowy.

(więcej…)

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.

Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.

1 113 114 115 116 117

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.

Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.

Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.





I. SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad    

II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie  przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad)  przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.                     

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

PRZERWA W DOSTAWIE WODY

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Uwaga!! Pilne

W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

1 4 5 6

Strefa przemysłowa w Lubieniu Kujawskim ma nową drogę dojazdową

Zakończono prace związane z rozbudową ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska – nowy dojazd do strefy. Zakres robót obejmował wykonanie ok. 1400 metrowego odcinka nowej nawierzchni ulicy wraz z podbudową oraz poboczami. Nowy odcinek drogi pozwoli na poprawę skomunikowania terenów inwestycyjnych lubieńskiej strefy przemysłowej. Zadanie zrealizowało konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Rozbudowa ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska na finiszu

Dobiegają końca prace związane z rozbudową ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska – lotnisko. Zakres robót obejmuje wykonanie ok. 1400 metrowego odcinka nowej nawierzchni ulicy wraz z podbudową oraz poboczami. Nowy odcinek drogi pozwoli na poprawę skomunikowania terenów inwestycyjnych lubieńskiej strefy przemysłowej. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwa budowa pierwszego etapu nowej hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Budowana hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. dotychczasowy wykonawca praz związanych z zakończoną przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.

Lokale do wynajęcia w Gminie Lubień Kujawski

Trwają prace związane z rozbudową ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska

Trwają prace związane z rozbudową ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska. Zakres robót obejmuje wykonanie ok. 1400 metrowego odcinka nowej nawierzchni ulicy wraz z podbudową oraz poboczami. Nowy odcinek drogi pozwoli na poprawę skomunikowania terenów inwestycyjnych lubieńskiej strefy przemysłowej. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Rozmowy z Pomorską Specjalną Strefą Ekonomiczną o nowych możliwościach inwestycyjnych Strefy Przemysłowej w Lubieniu Kujawskim

W dniu 5 sierpnia br. w Urzędzie Miejski w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie burmistrza Lubienia Kujawskiego Marka Wilińskiego z pracownikiem ds. Pozyskiwania Inwestorów oraz Współpracy Międzynarodowej Działu Inwestycji Strefowych Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej Michałem Rzepką dotyczące nowych możliwości inwestycyjnych Strefy Przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Dotychczasowy obszar Strefy Przemysłowej w Lubieniu Kujawskim obejmował ok. 200 ha gminnych działek inwestycyjnych i prawie w całości został wykupiony przez inwestorów. Aktualnie gmina prowadzi działania związane z możliwością ewentualnego wykorzystania pod inwestycje prywatnych terenów przyległych do dotychczasowej strefy poprzez ich dogodne skomunikowanie tj. budowę nowego odcinka ulicy Przemysłowej.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dziankówek

Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Dziankówek. Zakres robót obejmuje wykonanie ok. 500 metrowego odcinka nowej nawierzchni drogi wraz z podbudową oraz poboczami. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Firma FOMICOM planuje budowę zakładu w lubieńskiej strefie przemysłowej

W dniu 27 maja br. firma FOMICOM, która nabyła od gminy we wcześniejszych latach grunty w lubieńskiej strefie przemysłowe złożyła w Starostwie Powiatowym we Włocławku wniosek o pozwolenie na budowę swojego zakładu. Firma FOMICOM specjalizuje się w wytwarzaniu, marketingu i sprzedaży przenośnych, autonomicznych systemów poliuretanowych. Ulokowana w Maldegem (Belgia), firma FOMICOM oferuje szeroki zakres systemów poliuretanowych, urządzeń i wyposażenia dla profesjonalnych użytkowników. Według wstępnych deklaracji spółka planuje w lubieńskiej strefie przemysłowej budowę zakładu produkcyjnego zatrudniając ok. 20 osób.

Trwają prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z budową nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 1,26 miliona złotych realizuje firma HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski z Fabianek. Wymiana systemów grzewczych w budynkach wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim na nowe ekologiczne gazowe jest wdrażana w ramach dwu milionowej dotacji, jaką gmina otrzymała z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Realizacja zadania ma wpłynąć m.in. na ograniczenie kosztów związanych z ogrzewaniem bloków ale także na poprawę jakości powietrza w mieście poprzez likwidację starych kotłowni węglowych. Aktualnie dobiegają końca prace w budynkach wielorodzinnych przy ul. Szkolnej 15 A i 15 B.

Oferta Inwestycyjna Lubieńskiej Strefy Przemysłowej

1 2 3 14

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Program Czyste Sołectwo

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

1 2 3 4 5
Zamknij