Informacja dla mieszkańców miejscowości Kłóbka

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Dołącz do Polskiej Strefy Inwestycji

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Skorzystaj z nieodpłatnej pomocy prawnej

Osoby w trudnej sytuacji mogą znaleźć nieodpłatną, profesjonalną pomoc w jednym z 1500 punktów w całej Polsce.

Kto może otrzymać pomoc?

  • Każda osoba w trudnej sytuacji życiowej w każdej życiowej sprawie, w tym między innymi w sprawach majątkowych, socjalnych, mieszkaniowych, konsumenckich, rodzinnych, czy pracowniczych;
  • Osoby samozatrudnione – osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą (niezatrudniające pracowników przez minimum 12 miesięcy) mogą liczyć na pomoc również z wnioskami do ZUS, Urzędu Skarbowego, Urzędu Pracy.

Co otrzymasz zgłaszając się do punktu? 

  • Profesjonalną pomoc prawnika, wykwalifikowanego doradcy, mediatora;
  • Informację o twoich prawach i obowiązkach w danej sytuacji;
  • Wskazanie sposobu rozwiązania twojego problemu prawnego;
  • Pomoc w sporządzeniu pism i wniosków.

Gdzie szukać pomocy?

  • Przez internet: na stronie www.np.ms.gov.pl;
  • Przez telefon: numer telefonu najbliższego punktu pomocy znajdziesz na stronie internetowej twojej gminy lub starostwa powiatowego.

Bezpłatna pomoc jest skierowana do osób, które nie są w stanie ponieść kosztów pomocy odpłatnej.

W Gminie Lubień Kujawski pomoc możesz uzyskać w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, harmonogram poniżej.

LIPIEC 2020

02.07. (czwartek) – 15.30 – 19.30
03.07. (piątek) – 14.30 – 18.30
09.07. (czwartek) – 14.30 – 18.30
10.07. (piątek) – 15.30 – 19.30
16.07. (czwartek) – 15.30 – 19.30
17.07. (piątek ) – 14.30 – 18.30
23.07. (czwartek) – 14.30 – 18.30
24.07. (piątek) – 15.30 – 19.30
30.07. (czwartek) – 15.30 – 19.30
31.07. (piątek) – 14.30 – 18.30

SIERPIEŃ 2020

06.08. (czwartek) – 14.30 – 18.30
07.08. (piątek) – 15.30 – 19.30
13.08. (czwartek) – 15.30 – 19.30
14,08. (piątek) – 14.30 – 18.30
20.08. (czwartek) – 14.30 – 18.30
21.08. (piątek) – 15.30 – 19.30
27.08. (czwartek) – 15.30 – 19.30
28.08. (piątek) – 14.30 – 18.30

Ponadto informujemy iż, udzielanie nieodpłatnej pomocy prawnej odbywa się według kolejności zgłoszeń po umówieniu terminu wizyty.Zgłoszeń dokonuję się telefonicznie pod nr. telefonu 54 230-46-39

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Bitwa o wozy 2020 – Druga Tura

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Ogłoszenie – NZOZ Kłóbka

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Bezpłatna Grupa Wsparcia Online

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Pierwsze metry nowej nawierzchni brukowej na drodze gminnej w miejscowości Kaczawka

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kaczawka. Inwestycje realizuje firma DROGBUD Michał Podralski z Dobrzynia nad Wisłą. Aktualnie na pierwszym etapie przebudowy drogi wykonano pierwsze metry nawierzchni brukowej. Zadanie o wartości 669 tys zł obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Inwestycja jest współfinansowana środkami z budżetu państwa w ramach Funduszu dróg samorządowych – edycja 2019 w wysokości 50% wydatków.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Dwór w Kłóbce zyska kolejny obiekt. Spichlerz zbożowy zamieni się w muzeum

Muzeum Ziemi Kujawskiej i Dobrzyńskiej we Włocławku rozpoczyna odbudowę spichlerza dworskiego w Kłóbce. Po rekonstrukcji w budynku będzie można zobaczyć wystawę przedstawiającą życie dawnej wsi.

Spichlerz zbożowy z połowy XIX w. położony w samym centrum Kłóbki był najbardziej okazałym elementem zabudowań dawnego folwarku. Do naszych czasów zachował się tylko niewielki budynek rządcówki.

Czytaj więcej na stronie TVP3 Bydgoszcz

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Podpisaliśmy umowę dotacji na budowę nowej stacji uzdatniania wody

W dniu 29 czerwca 2020 r. Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Skarbnik Wanda Mordzak podpisali umowę na udzielenie gminie dotacji na budowę nowej stacji uzdatniania wody. Stacja uzdatniania wody ma być wybudowana w miejscowości Kaliska (lotnisko) a kwotą otrzymanej dotacji ma wynieść 1.43 mln. zł. Nowa stacja uzdatniania wody miałaby powstać w latach 2021-2022 i pozwoliłaby uniknąć problemów z okresowym niedoborem wody w okresie letnim ale także zwiększonym zapotrzebowaniem na wodę w związku z rozwojem zakładów produkcyjnych oraz terenów mieszkaniowych na terenie lotniska.  Zadanie ma być realizowane w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji związanych z tworzeniem, ulepszaniem lub rozbudową wszystkich rodzajów małej infrastruktury, w tym inwestycji w energię odnawialną i w oszczędzanie energii”, objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020.


Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Ogłoszenie o naborze wniosków 3/2020

Ogłoszenie o naborze wniosków

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki

ogłasza nabór wniosków o dofinansowanie na projekty podmiotów innych niż

LGD w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego

Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020

Oś Priorytetowa 11, Działanie: 11.1 Włączenie społeczne na obszarach objętych

LSR

Numer konkursu LGD: 3/2020

Numer konkursu: RPKP.11.01.00-IZ.00-04-390/20

Do wsparcia w ramach konkursu przewidziano projekty dotyczące:

1. Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia

rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym takich jak:

– kluby pracy,

– aktywizacja społeczno-zawodowa(w tym szkolenia podnoszące kompetencje i/lub dające nowe

umiejętności zawodowe i społeczne).

CEL OGÓLNY LSR 1: Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienie kompetencji i aktywności

zawodowej społeczności objętej LSR.

CEL SZCZEGÓŁOWY LSR 1.2: Wzmocnienie szans na rynku pracy grup defaworyzowanych oraz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.

PRZEDSIĘWZIĘCIE LSR 1: Program przedsiębiorczości i aktywizacji zawodowej. (Typ 1d i 1e SZOOP)

(PROJEKTY PODMIOTÓW INNYCH NIŻ LGD))

Składane wnioski o dofinansowanie projektów powinny być skierowane do następujących grup

docelowych z obszaru LSR:

– osoby zagrożone ubóstwem lub wykluczeniem społecznym i jednocześnie:

mieszkające w rozumieniu Ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny na terenie obszaru LSR, osoby dorosłe, a więc osoby które ukończyły 18 rok życia, osoby niepracujące na dzień przystąpienia do projektu.

Wniosek o dofinansowanie projektu może zostać złożony przez uprawnionego wnioskodawcę, tj.: wszystkie podmioty z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów). Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki dokona oceny i wyboru projektów w oparciu o Kryteria wyboru projektów, stanowiące załącznik do Ogłoszenia o naborze.

Minimalna ilość punktów przyznanych podczas oceny wniosków – 23 pkt. zgodnie z Kryteriami wyboru operacji.

Kwota środków przeznaczonych na konkurs wynosi 1 690 081 zł pochodzących z Europejskiego Funduszu Społecznego (EFS).

Maksymalny poziom dofinansowania ze środków EFS wynosi 95% wydatków kwalifikowalnych na

poziomie projektu.

Maksymalna wartość projektu (dotacja i wkład własny) w przeliczeniu na jednego uczestnika (osobę zagrożoną ubóstwem lub wykluczeniem społecznym) w ramach danego projektu –10 000 zł.

Minimalna wartość projektu wynosi 100 000,00 zł.

W niniejszym naborze dopuszcza się finansowanie wydatków w ramach cross-financingu oraz finansowanie

wydatków na zakup środków trwałych o wartości jednostkowej wyższej niż 10 000 zł netto.

Wnioski o dofinansowanie projektu należy składać od 27.07.2020 do 20.08.2020 r. do godz.15.30.

Planowany termin rozstrzygnięcia konkursu: I kwartał 2021.

Sposób składania wniosków:

Formularz wniosku o dofinansowanie projektu wraz z załącznikami (jeśli dotyczy) należy wypełnić,

wydrukować, podpisać i złożyć w terminie naboru.

Wniosek o dofinansowanie w wersji elektronicznej należy złożyć za pomocą Generatora Wniosków o

Dofinansowanie Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Generator Wniosków o Dofinansowanie dostępny jest na stronie internetowej: https://generator.kujawsko-pomorskie.pl

Wniosek o dofinansowanie w wersji papierowej należy dostarczyć do biura Stowarzyszenia Lokalna

Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki (decyduje data wpływu do biura LGD): ul. Sikorskiego 12,

87-850 Choceń, w godzinach pracy biura LGD, tj.:

poniedziałek, wtorek, czwartek w godz. od 7.30 do15.30

środa od 7.30 do 17.00

piątek od 7.30 do 14.00

Okres i termin realizacji projektu:

Maksymalny okres realizacji projektu nie może być dłuższy niż 12 miesięcy, a rekomendowana data końcowa realizacji projektu nie powinna być dłuższa niż 31.12.2021 r.

Obszar realizacji projektu:

W ramach niniejszego naboru wszystkie działania w ramach projektu skierowane do mieszkańców objętych Lokalną Strategią Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki (LSR) co do zasady należy realizować na obszarze LSR tj. gmin Boniewo, Baruchowo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Lubanie, Lubraniec, Lubień Kujawski, Włocławek i Miasta Kowal. Tylko w szczególnie uzasadnionych przypadkach możliwa jest realizacja poza obszarem LSR. Niemniej jednak taka sytuacja wymaga szczegółowego uzasadnienia we wniosku o dofinansowanie projektu. Biuro projektu musi działać na terenie powiatu włocławskiego (obszar LSR) przez cały okres realizacji projektu aż do momentu jego rozliczenia.

Informacji dotyczących konkursu udzielają pracownicy biura Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki. Z pytaniami można się zgłaszać osobiście w biurze LGD lub telefonicznie pod numerem 54 284 66 69.

Szczegółowe informacje o naborze znajdują się w Ogłoszeniu o naborze oraz Zasadach wsparcia projektów realizowanych przez podmioty inne niż LGD ze środków EFS, które dostępne są na stronie: www.kujawiaki.pl, w biurze LGD oraz na stronie www.mojregion.eu w zakładce Regionalny Program Operacyjny


Załączniki:

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355
1 18 19 20 21 22 33

Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi wykonywane przez Zakład dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy:

DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte

“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?

Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!

Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.

Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”

Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Komunikat – Lasy Państwowe

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Ostrzeżenie meteorologiczne – przymrozki

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+

W związku z otrzymanymi wytycznymi od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2  oraz mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie uczestników i pracowników Dziennego Domu Senior+ w dalszym ciągu zawiesza się działalność placówki od dnia 26 marca 2020 roku do 10 kwietnia 2020 roku.

Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr: 
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Ostrzeżenie meteorologiczne – Przymrozki

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355
1 2 3 4 5 6

Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim będzie miał nowe ekologiczne ogrzewanie gazowe

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, w ramach którego zmodernizowany ma zostać system ogrzewania budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. W ramach obecnego przetargu, który jest pierwszym z trzech planowanych etapów modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.

W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys. zł. w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Aż 7 firm zainteresowanych przebudową drogi gminnej w miejscowości Golska Huta

Aż 7 firm złożyło swoje oferty w przetargu ogłoszonym przez Gminę Lubień Kujawski na przebudowę drogi gminnej w miejscowości Golska Huta. Najniższą ofertę z kwota 365 tys. zł. złożyło Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna. Zadanie obejmuje przebudowę w/w drogi gminnej o łącznej długości prawie 1 km. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Więcej o ogłoszonym przetargu –tutaj–

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Trwają prace nad modernizacją systemu ogrzewania budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace nad modernizacją systemu ogrzewania budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. W ramach już podpisanych umów z wykonawcami tj. firmami DELMAR z Włocławka oraz PRO–ECO z Gdyni zmodernizowana zostanie obecna kotłownia węglowa, w której powstanie nowa ekologiczna instalacja gazowa podłączona do powstałej w ubiegłym roku na terenie miasta sieci gazowej oraz wspomagająco zamontowana zostanie powietrzna pompa ciepła. Koszt prac będących pierwszym etapem przebudowy budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim wynosi 320 tys. zł. W drugim kwartale br. planuje się ogłoszenie przetargu na remont elewacji zewnętrznej oraz dachu budynku biblioteki natomiast w trzecim na przebudowę budynków CK oraz remizy OSP. Inwestycja jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Przypomnijmy, że w dniu 8 grudnia ubiegłego roku Premier Mateusz Morawiecki przedstawił wyniki naboru wniosków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Wśród zadań, które otrzymały wsparcie ze środków RFIL znalazło się zadanie Gminy Lubień Kujawski przewidujące przebudowę budynków Centrum Kultury, remizy Ochotniczej Straży Pożarnej oraz budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznanego wsparcia wynosi 2 mln zł i stanowi 100% wartości zadania. Zadanie ma na celu poprawę warunków użytkowania obiektów. W ramach inwestycji zaplanowano modernizację starego systemu ogrzewania tj. wymianę pieca na nowy ekologiczny gazowy wraz z pompą ciepła, wymianę oświetlenia na energooszczędne ledowe, ocieplenie ścian zewnętrznych, wymianę okien drzwi oraz wykonanie nowego pokrycia dachów wraz z dostosowaniem budynków dla osób niepełnosprawnych. Realizację zadania zaplanowano na lata 2021 – 2022.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Golska Huta

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy drogi gminnej w miejscowości Golska Huta o długości ok. 1 km. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać wyłącznie elektronicznie w terminie do 1 marca 2021 r. do godz. 10:00.


Więcej informacji na BIP.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Podpisano porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań

W dniu 8 lutego br. w sali kominkowej Domu Seniora w Lubieniu Kujawskim burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz wiceprezes Krajowego Zasobu Nieruchomości Jarosław Pucek w obecności Sekretarza Stanu Anny Gembickiej Pełnomocnika Rządu do spraw lokalnych inicjatyw społecznych podpisali porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań. Porozumienie zakłada wymianę informacji, materiałów i dokumentów w zakresie nieruchomości położonych na terenie Lubienia Kujawskiego mogących zostać przekazanych przez Gminę Lubień Kujawski do Krajowego Zasobu Nieruchomości z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej. Strony zobowiązały się do podejmowania wzajemnych działań na rzecz inwestycji mieszkaniowych lub uzbrojenia technicznego nieruchomości. Następnym krokiem ma być analiza tych informacji i wypracowanie szczegółowego harmonogramu dalszych działań.

Krajowy Zasób Nieruchomości istnieje od 2017 roku; to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. Ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Lafarge rozwija działalność biznesową w obszarze nawozów wapniowych

Lafarge w Polsce podpisał wstępną umowę kupna od firmy Polcalc zakładu produkcji granulowanych nawozów wapniowych i rozszerza swoją działalność w obszarze produktów dla rolnictwa. Dzięki temu Lafarge stworzy kompleksową ofertę wysokiej jakości nawozów wapniowych i wapniowo-mineralnych.

Lafarge jest jednym z liderów produkcji materiałów budowlanych w Polsce oraz rozwija ofertę nawozów wapniowych. Z kolei firma Polcalc odniosła duży sukces w obszarze produkcji nawozów granulowanych dla mniejszych gospodarstw, głównie dzięki wprowadzonym udoskonaleniom w procesie granulacji mączki wapiennej. Dzięki temu dostarcza w pełni naturalne produkty bez chemicznych substancji wiążących.

– Jako Lafarge chcemy być mocniej obecni na rynku nawozów, w czym pomoże nam kupno zakładu od Polcalc. Nawozy na bazie mączki wapiennej odgrywają ważną rolę w walce z suszą, bowiem zatrzymują wodę w glebie i polepszają jej pH. Połączenie sił pozwoli nam stworzyć uzupełniającą się ofertę wysokiej jakości produktów – mówi Xavier GuesnuPrezes Zarządu Lafarge w Polsce.

Wstępna umowa zakupu została podpisana w grudniu 2020 r., a ostateczne przejęcie zakładu nastąpi w połowie tego roku, po jego przeniesieniu do nowego podmiotu. Lafarge przejmuje również znaki towarowe i produkty oferowane przez Polcalc. Obecnie trwa proces integracji firm. Celem jest zapewnienie najlepszej jakości produktów i rozwiązań, przy zachowaniu najwyższych norm środowiskowych i bezpieczeństwa. 

Więcej na stronie Lafarge – https://www.lafarge.pl/

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim podpisana

W dniu 4 lutego br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł będzie Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Nawozy marki GoudenKorrel™ nowym produktem lubieńskiej strefy przemysłowej

Firma Polcalc Sp. z o.o. działająca od 2009 roku na terenie lubieńskiej strefy przemysłowej w związku z dynamicznym rozwojem firmy zaprezentowała swój nowy produkt tj. nawozy wieloskładnikowe marki GoudenKorrel™. Jak podaje firma GoudenKorrel™ to koncepcyjna linia nawozów wieloskładnikowych. Projekt ten jest efektem rozległej sieci współpracy brytyjskich, niemieckich, holenderskich i polskich naukowców, agronomów, technologów, rolników i górników, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dobroczynnej siły polihalitu. Filozofią GoudenKorrel™ jest samodoskonalenie! Stale monitorujemy potrzeby rolników, dobierając optymalne receptury i rozwiązania technologiczne. Najbardziej zaawansowane produkty tej linii, tzn. Vervactor® i Belenus® oparte są o unikatowe rozwiązanie – G2D Nodens Technology™. Dzięki temu rolnicy otrzymują szybko i trwale działający, łatwo rozpuszczalny granulat. Produkt jest prosty w przechowywaniu i wysiewie, gwarantuje skuteczność i łatwość aplikacji.

Więcej na stronie GoudenKorrel™

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Firma Matro nowym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej

W dniu 14 stycznia br. w kancelarii notarialnej w Gostyninie Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz właściciele firmy Matro, Jolanta i Roman Tomaszewscy podpisali akt notarialny na mocy, którego firma nabyła od gminy w przetargu za kwotę 418 tys. zł prawo własności działki inwestycyjnej o powierzchni 1.5 ha. Działka będąca przedmiotem aktu położona jest w lubieńskiej strefie przemysłowej w sąsiedztwie nowego targowiska oraz niedawno inaugurującego w strefie marketu „Wiewiórka”. Według deklarowanych informacji nowy inwestor planuje na zakupionej nieruchomości budowę obiektu usługowo – handlowego z branży rolnej. Firma Matro dołączyła tym samym do grona inwestorów, którzy już we wcześniejszych latach nabyli grunty pod inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej tj. m.in.:

  1. BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
  2. POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
  8. DORMET
  9. G T I Bud Sp. Jawna
  10. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  11. AGRICOLA
  12. DOMLUX Sp. Jawna
  13. GREENLAND Sp. z o. o.
  14. DAN – CAR
Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Tereny Inwestycyjne

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 11 stycznia 2021
Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355
1 2 3 6

Zwrot akcyzy za paliwo do produkcji rolnej

Od 1 lutego rolnicy mogą składać w urzędach gmin i miast wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w paliwie, które wykorzystali do produkcji rolnej. Za każdy litr oleju napędowego otrzymać można złotówkę zwrotu.

Wnioski będzie można składać do 1 marca 2021 roku. Przyjmują je właściwe urzędy gmin i miast, gdzie producenci rolni prowadzą swoje działalności. Wysokość zwrotu podatku ustalana jest na podstawie powierzchni użytków rolnych (określonej w ewidencji gruntów i budynków) oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych (DJP) posiadanego bydła.

Do wniosku o zwrot podatku akcyzowego należy dołączyć również faktury VAT potwierdzające zakup oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej w okresie od 1 sierpnia 2020 r. do 31 stycznia 2021 r. W przypadku ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego przez posiadaczy bydła do wniosku należy dołączyć również informację o liczbie DJP bydła za 2020 rok.

Informację o DJP rolnik może uzyskać w biurze powiatowym Agencji właściwym dla siedziby stada. W tym celu wystarczy złożyć Wniosek o wydanie informacji o średniej rocznej liczbie DJP bydła w gospodarstwie na potrzeby wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej – otwórz

Wniosek może zostać złożony przez posiadacza zwierząt lub jego pełnomocnika w formie papierowej (jak dotychczas), pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.

Tegoroczne limity zwrotu podatku akcyzowego wynoszą: 100 zł do 1 ha użytków rolnych i 30 zł do każdej DJP bydła. Zwrot podatku będzie wypłacany przez cały kwiecień przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.

Kolejne wnioski o zwrot akcyzy zawartej w cenie oleju napędowego rolnicy będą mogli składać od 2 do 31 sierpnia 2021 r. Będą one dotyczyły faktur VAT za paliwo kupione od 1 lutego do 31 lipca 2021 r. (w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2021 r.).

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Kujawsko-Pomorski program aktywizacji zawodowej osób odchodzących z rolnictwa

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Drób znów może swobodnie poruszać się po otwartym wybiegu

Rozporządzeniem Powiatowego Lekarza Weterynarii we Włocławku z dnia 18 stycznia br. zniesione zostały zakazy i nakazy obowiązujące hodowców drobiu na terenie sołectw: Antoniewo, Beszyn, Czaple, Dziankowo, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Morzyce, Narty, Szewo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa, Świerna w związku z zagrożeniem wystąpienia wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI).

Drób może swobodnie poruszać się po otwartym wybiegu, jednak prosimy nadal o zachowanie szczególnej ostrożności.

Zalecamy  karmić i poić drób w pomieszczeniach zamkniętych, do których nie mają dostępu dzikie ptaki.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Dofinansowanie zakupu komputera dla dziecka z rodziny rolniczej

Rodzina prowadząca gospodarstwo rolne, w skład której wchodzi co najmniej dwoje dzieci w wieku szkolnym, które nie ukończyły 18-ego roku życia może ubiegać się od dofinansowanie zakupu komputera stacjonarnego lub przenośnego do kwoty 1 500 zł.

Wnioski o dofinansowanie zakupu komputera można składać do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do 30 grudnia 2020 r.

Aby móc ubiegać się o pomoc:

  • łączny dochód uzyskany przez rodziców w 2019 r., podzielony na rodziców i dzieci w wieku do 18 lat nie może przekraczać w przeliczeniu na osobę 1 200 zł miesięcznie;
  • rodzina nie otrzymała w ostatnich trzech latach komputera zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania ich zakupu.

Do wniosku w celu potwierdzenia dochodu należy dołączyć: kopie decyzji ustalających wymiar podatku rolnego na 2019 r. oraz kopie zeznań podatkowych za 2019 r., w przypadku uzyskania dochodu z innych źródeł.

Dofinansowany zostanie zakup komputera dokonany od 10 grudnia 2020 r. do 31 marca 2021 r.

Kwota maksymalnego dofinansowania (zaliczki) zostanie określona na podstawie wniosków, które zostaną złożone do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Ostateczne rozliczenie zostanie dokonane na podstawie faktur dostarczonych do ARiMR do 15 kwietnia 2021 r. W przypadku, gdy wnioskodawca dostarczy fakturę w mniejszej kwocie to zwróci różnicę ARiMR, jeśli wcale nie dostarczy faktury to zwróci całą kwotę.

Szczegółowe informacje na temat zasad przyznawania pomocy będą zamieszczone na stronie internetowej ARiMR pod adresem: www.arimr.gov.pl.

Podstawa prawna: § 13ze rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Uwaga! Informacja dla hodowców drobiu – Wysoce zjadliwa grypa ptaków (obszar zagrożony)

W związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) na terenie powiatu gostynińskiego zwracamy się z uprzejmą prośbą do mieszkańców terenu naszej gminy szczególnie mieszkańców następujących sołectw jako terenu zagrożonego wystąpieniem w/w choroby: Antoniewo, Beszyn, Czaple, Dziankowo, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Morzyce, Narty, Szewo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa, Świerna o zapoznanie się z Rozporządzeniem nr 1/2020 Powiatowego Lekarza Weterynarii We Włocławku z dnia 17 grudnia 2020r.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

W przyszłym roku wszystkie lokalne podatki pozostaną na tym samym poziomie

W dniu 25 listopada 2020 roku podczas obrad XXI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Radni podejmowali decyzję m.in. ws. wysokości stawek podatkowych mających obowiązywać na terenie gminy w 2021 roku. Podobnie jak w latach ubiegłych Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim jednogłośnie przyjęli uchwały podatkowe pozostawiając wszystkie lokalne podatki na niezmienionym poziomie. Nie podwyższanie podatków było jedną z deklaracji wyborczych komitetu wyborczego z którego wszyscy tu obecni zostaliśmy wybrani i z czego obecnie się wywiązujemy podkreślił dokonując wprowadzenia do uchwał podatkowych burmistrz Marek Wiliński. Radny Rady Miejskiej Jarosław Woźniak przedstawiając opinię Izby Rolniczej na temat podatków zauważył, że jest to obecnie najniższy podatek rolny w powiecie włocławskim i jeden najniższy w województwie co jest dobrą informacją dla rolników z terenu gminy.

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Zrealizuj swoje plany już dziś!

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Przypominamy o akcji bezpłatnej zbiórki odpadów z działalności rolniczej

W dniach 12-15 października br. w godzinach 8:30 – 16:30 spółka VIK z Radomic wykona usługę usunięcia odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na działce przy targowisku miejskim w miejscowości Kaliska (lotnisko). Do przekazania odpadów i otrzymania dokumentu potwierdzającego przekazanie niezbędny będzie dowód osobisty. Dostarczane odpady należy posortować i umieścić w opakowaniu zbiorczym typu worek lub Big Bag w czterech kategoriach:

I. Folia rolnicza, folia do owijania balotów, folia z bigbagów (wkłady)
II. Siatka i sznurek do owijania balotów
III. Opakowania po nawozach
IV. Opakowania BigBag (bez wkładu foliowego)

Z przyczyn organizacyjnych prosimy o dostarczanie odpadów sołectwami w dniach:

12 października br. (poniedziałek)
Sołectwa: Antoniewo, Beszyn, Bilno, Bagno, Błędowo, Czaple, Chojny.


13 października br. (wtorek)
Sołectwa: Dziankowo, Gliznowo, Gole, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Krzewie, Kobyla Łąka.


14 października br. (środa)
Sołectwa: Kłóbka, Kaliska, Lubień Kujawski, Modlibórz, Morzyce, Narty.


15 października br. (czwartek)
Sołectwa: Rutkowice, Rzeżewo, Szewo, Świerna, Wiktorowo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa.



Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Rolniku!

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355

Wnioski o zwrot podatku akcyzowego za paliwo rolnicze od 3 sierpnia

Od 3 do 31 sierpnia producenci rolni będą mogli składać do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w ich posiadaniu lub współposiadaniu, wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.

Więcej na stronie: gov.pl

Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355
1 2
Wszystkie odsłony: 223289 , odsłony dziś: 355
Zamknij