
Rozpoczęto budowę dojścia do placu zabaw stanowiącego jednocześnie dojazd do działek budowlanych w miejscowości Kaliska
Rozpoczęto budowę dojścia do placu zabaw stanowiącego jednocześnie dojazd do działek budowlanych w miejscowości Kaliska. Zadanie o wartości 124 tys. zł realizuje firma EM – BRUK Emil Sobierajski z Szewa gm. Lubień Kujawski. Zadanie było planowane do wykonania w ramach środków funduszu sołeckiego sołectwa Kaliska w latach 2023 oraz 2024 jednak z uwagi na ograniczone środki funduszu zostało przeniesione na 2025 rok. Pierwotnie w ramach funduszu planowano wykonanie jedynie odcinka chodnika do placu zabaw jednak z uwagi na znajdujące się obok działki budowlane zdecydowano o wykonaniu pieszo – jezdni.
KOMUNIKAT – Obowiązek składania “Informacji o wyrobach zawierających azbest”
Burmistrz Lubienia Kujawskiego przypomina o corocznym obowiązku składania “Informacji o wyrobach zawierających azbest” w terminie do 31 stycznia za rok poprzedni, wynikającym z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).
Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami, wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają “Informację o wyrobach zawierających azbest” – załącznik nr 1 – Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego.
Podmioty gospodarcze, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i osoby prawne wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają “Informację o wyrobach zawierających azbest” Marszałkowi Województwa.
Informację o wyrobach zawierających azbest sporządza się w dwóch egzemplarzach:
- jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej właściwemu organowi (Burmistrzowi lub Marszałkowi),
- drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Przed wypełnieniem informacji należy sporządzić “Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych. Wzór oceny określa załącznik do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).
Formularze “Informacji o wyrobach zawierających azbest” można pobrać na stronie lubienkujawski.pl lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim, (pok. nr 17 ) lub elektronicznie (załącznik nr 1)”
Informację o wyrobach zawierających azbest” można przedłożyć w Urzędzie Miasta Lubień Kujawski na dzienniku podawczym, pisemnie na adres: Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim, ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez e-mail: sekretariat@lubienkujawski.pl, elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP (/lubien_kuj/SkrytkaESP) lub e-doręczeń (AE:PL-52028-79537-SUCUU-12). Dokumenty w formie elektronicznej muszą być uwierzytelnione poprzez zastosowanie kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego.
Spotkanie Informacyjno-konsultacyjne – LGD Zgłowiączki
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki zaprasza na spotkanie informacyjno-konsultacyjne mające na celu:
- przedstawienie harmonogramów konkursów na rok 2025,
- omówienie warunków i zasad udzielania wsparcia,
- identyfikację pomysłów dla realizacji w ramach LGD.
Spotkanie skierowane jest do mieszkańców obszaru działania Stowarzyszenia LGD Dorzecza Zgłowiączki w tym m.in. sołtysów, radnych, przedstawicieli KGW, OSP i innych organizacji, przyszłych i obecnych przedsiębiorców.
Podczas spotkania można dowiedzieć się więcej na tematy dofinansowania w ramach:
- podejmowania działalności gospodarczej,
- rozwoju działalności gospodarczej,
- infrastruktury turystycznej,
- klubów młodzieżowych,
- działań na rzecz integracji seniorów,
- Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji.
Serdecznie zapraszamy!
Ogłoszenie – Komisja Skarg, wniosków i petycji
Przewodniczący Komisji Skarg, wniosków i petycji informuje, że 23.01.2025 r. (czwartek) o godzinie 800 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 11 odbędzie się posiedzenie Komisji Skarg, wniosków i petycji. Omawiana tematyka: rozpatrzenie skargi.
Przewodniczący
Komisji Skarg, wniosków i petycji
Gawłowski Patryk
Ogłoszenie – VIII Sesja Rady Miejskiej
Dnia 24 stycznia 2025 r. (piątek) o godzinie 16:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie VIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie VIII Sesji Rady Miejskiej.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich VII Sesji Rady Miejskiej.
- Wybór sekretarza obrad.
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
- Uchwała w sprawie przekazania skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy wraz z odpowiedzią na skargę.
- Uchwała w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim poprzez przekształcenie w jednostkę budżetową pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim i nadania statutu jednostce.
- Uchwała w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty.
- Uchwała w sprawie odwołania Skarbnika Lubienia Kujawskiego.
- Uchwała w sprawie powołania Skarbnika Lubienia Kujawskiego.
- Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2025 rok.
- Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad VIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman
Ogłoszenie – Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska informuje, że 13.01.2025 r. (poniedziałek) o godzinie 900 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Omawiana tematyka: opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok.
Przewodniczący
Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Mirosław Andrzejewski
Ogłoszenie – Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego
Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego informuje, że 13.01.2025 r. (poniedziałek) o godzinie 800 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego. Omawiana tematyka: opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok.
Przewodniczący
Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego
Jakub Lach
Ogłoszenie – Komisja Budżetowo – Gospodarcza
Przewodnicząca Komisji Budżetowo – Gospodarczej informuje, że 10.01.2025r. (piątek) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej. Omawiana tematyka: opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok.
Przewodnicząca
Komisji Budżetowo – Gospodarczej
Boroń Małgorzata
Ogłoszenie – Komisja Rewizyjna
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej informuje, że w dniu 09.01.2025r. (czwartek) o godzinie 1430 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej. Omawiana tematyka: opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok i sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Rewizyjnej
Agata Pawlak-Molewska
Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 09.01.2025r. (czwartek) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: Opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Agata Pawlak-Molewska
PSZOK nieczynny do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej
Szanowni Państwo,
W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19W oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług, co do dalszego udzielania porad, Starosta Włocławski podjął decyzję o kontynuacji pracy punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej poprzez udzielanie porad telefonicznych.
Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.
Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.
Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska
Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim
W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:
- Rejestracja pacjentów odbywać się będzie wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
- W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
- W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
- Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
- Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
- Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.
PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.
Komunikat – ZGKiM
Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
LST Barka zawiesza spotkania
Komunikat – płatności
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003
Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dziankówek
Firma FOMICOM planuje budowę zakładu w lubieńskiej strefie przemysłowej
Trwają prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bilno
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie
Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo
„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie
Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.