Renta wdowia

Od 1 stycznia 2025 roku  można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

1 stycznia 2025 roku wchodzą w życie przepisy, które umożliwią łączenie renty rodzinnej z innymi świadczeniami emerytalno-rentowymi przysługującymi w organach, takich jak ZUS, KRUS, WBE, ZER MSWIA oraz BESW. Jednak samo posiadanie statusu wdowy lub wdowca oraz prawo do dwóch świadczeń nie wystarczą, aby uzyskać „rentę wdowią”.

(więcej…)

Nabór wniosków na realizację Programu “Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością”

Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej 29 lipca 2024 r. ogłosił nabór wniosków na realizację Programu “Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego – edycja 2025. Rozpoczął się nabór wniosków w ramach programu resortowego Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pod nazwą “Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego edycja 2025

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

Adresatami Programu są:

1) dzieci od ukończenia 2 roku życia do ukończenia 16 roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji;

2) osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie: o znacznym stopniu niepełnosprawności albo umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

Na realizację Programu Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przeznaczył kwotę 1.000.488.000,00 zł.

Od 2 stycznia  2025 r. Ośrodek Pomocy Społecznej prowadzi rekrutację do Programu – edycja 2025. Zgłoszenia przyjmujemy drogą elektroniczną na mail ops@lubienkujawski.pl, pocztą tradycyjną na adres Ośrodka Pomocy Społecznej, ul. 1 Maja 44, 87-840 Lubień Kujawski oraz osobiście w siedzibie OPS w godzinach urzędowania.

Do wypełnionej karty zgłoszenia należy dołączyć posiadane orzeczenie o stopniu niepełnosprawności.

Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 07.01.2025 r. (wtorek) o godzinie 830 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok i sprawy bieżące.

Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Patryk Gawłowski

31 grudnia 2024 r. kasa Urzędu Miejskiego czynna do godziny 10:30

Uprzejmie informujemy, że w dniu 31 grudnia 2024 r. kasa Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim będzie czynna w godzinach 7:30 – 10:30.

SANIKO z Włocławka od nowego roku będzie nadal odbierać odpady komunalne z gminy Lubień Kujawski

Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej SANIKO Sp. z o.o. z Włocławka przez kolejny rok będzie odbierać odpady komunalne z gminy Lubień Kujawski. Kontynuacja współpracy jest następstwem wygranego przez PGK SANIKO Sp. z o.o. przetargu na świadczenie usług polegających na odbieraniu, transporcie i zagospodarowaniu odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości, położonych na terenie gminy Lubień Kujawski na których zamieszkują mieszkańcy. Przedsiębiorstwo w w/w przetargu zaoferowało najniższą kwotę 1 025,59 zł brutto za odebraną tonę odpadów (dotychczasowa 919.50 zł).

Poniżej Nowe harmonogramy na 2025 rok.

(więcej…)

Życzenia Bożonarodzeniowe 2024

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki Główne założenia LSR na lata 2021-2027

LGD Dorzecza Zgłowiączki - www.kujawiaki.pl

Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki w ramach realizacji Strategii Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność na lata 2021-2027 oraz w zakresie celu 1 – Poprawa jakości i standardu życia mieszkańców obszaru LSR, planuje w miesiącu marcu 2025 roku ogłosić konkurs na nabór wniosków o przyznanie pomocy w zakresie podejmowania pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne.

Finansowanie powyższego zakresu tematycznego będzie się odbywać w ramach programu Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR) ze środków funduszu Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW).

Pomoc w zakresie podejmowania działalności gospodarczej przyznaje się w formie płatności ryczałtowej – jej wysokość zostaje ustalona na podstawie kosztów zawartych w projekcie budżetu.

Maksymalny dopuszczalny poziom pomocy na operację wynosi 65% kosztów kwalifikowalnych. Kwota przyznanej pomocy nie może być niższa niż 50 000,00 zł i nie wyższa niż 150 000,00 zł.

Wnioskodawcą może być osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat. Wnioskodawca co najmniej od roku poprzedzającego dzień złożenia wniosku powinien posiadać miejsce zamieszkania na obszarze wiejskim objętym LSR (Gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Lubień Kujawski, Lubanie, Lubraniec, gmina Włocławek i Miasto Kowal).

Ponadto wnioskodawca nie może wykonywać działalności gospodarczej lub w okresie roku poprzedzającego dzień złożenia wniosku nie wykonywał działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców. Zaplanowana do realizacji operacja musi zostać zrealizowana w jednym etapie oraz w terminie nie dłuższym niż 2 lata od dnia zawarcia przez wnioskodawcę umowy o przyznanie pomocy i jednocześnie nie dłuższym niż do 30 czerwca 2029 roku.     

Dofinansowanie należy przeznaczyć na zakup nowych maszyn lub wyposażenia albo na zakup robót budowlanych lub usług.

W przypadku gdy operacja jest inwestycją trwale związaną z nieruchomością wówczas operacja ta powinna być realizowana na obszarze objętym LSR i jednocześnie na nieruchomości będącej własnością wnioskodawcy, lub do której wnioskodawca posiada tytuł prawny do dysponowania na cele określone we wniosku o przyznanie pomocy przez: okres ubiegania się o przyznanie pomocy na operację, okres realizacji operacji oraz okres związania z celem.

Operacja musi dotyczyć działalności zgodnej z celami LSR oraz być uzasadniona ekonomicznie, tj. potwierdzona biznesplanem.

Operacja powinna przewidywać:

  • podjęcie przez wnioskodawcę we własnym imieniu działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy Prawo przedsiębiorców;
  • zgłoszenie wnioskodawcy do ubezpieczenia emerytalnego, rentowego, wypadkowego na podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu wykonywania tej działalności – wymóg nie ma zastosowania jeżeli osoba ta jest objęta tym ubezpieczeniem lub społecznym ubezpieczeniem rolników;
  • osiągnięcie co najmniej 30% docelowego ilościowego lub wartościowego poziomu sprzedaży produktów lub usług do dnia, w którym upłynie pełny rok obrachunkowy od dnia wypłaty pomocy.

Pomocy nie przyznaje się na operacje obejmujące budowę lub modernizację dróg, targowisk, sieci wodno-kanalizacyjnych, przydomowych oczyszczalni ścieków oraz operacji dotyczących świadczenia usług rolniczych. Operacja nie może być operacją realizowaną w partnerstwie, ani operacją realizowaną w ramach projektu partnerskiego.

Wnioskodawca jest oceniany według kryteriów wyboru operacji (PS WPR).

Dane kryteria będą weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o przyznanie pomocy i załącznikach do wniosku. Do wyboru projektu potrzebna jest minimalna ilość punktów, która obecnie wynosi 35 punktów.


Więcej informacji o konkursie mogą Państwo uzyskać kontaktując się z pracownikami biura LGD – nr telefonu: 694 114 754, 728 462 482, 728 462 481.

Zachęcamy również Państwa do odwiedzenia naszej strony internetowej www.kujawiaki.pl oraz profilu Facebook.

#FunduszeUE

Informacja o godzinach pracy Urzędu Miejskiego

Informujemy, że w przeddzień Świąt Bożego Narodzenia, czyli 24 grudnia br. Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim będzie czynny do godziny 14:00. Natomiast kasa urzędu będzie czynna do godz. 10:30. W związku z tym prosimy o wcześniejsze zaplanowanie sobie w tym dniu wizyty w urzędzie tak, aby zdążyć przed jego zamknięciem.

Dopłaty do ubezpieczenia zwierząt gospodarskich – planowany start naboru 27 stycznia 2025 r.

Rolnicy, którzy zajmują się hodowlą trzody chlewnej, bydła, owiec, kóz, koni lub drobiu i ubezpieczyli posiadane zwierzęta od ryzyka zachorowania na co najmniej jedną z chorób zakaźnych wymienionych w § 2 ust.1 pkt 2 rozporządzenia MRiRW z 8 marca 2024 r. (np. salmonellozę, chorobę niebieskiego języka, ASF, wysoce zjadliwą grypę ptaków) będą mogli ubiegać się w ARiMR o pomoc.

Wsparcie będzie udzielane w formie refundacji 70 proc. składki ubezpieczenia od ryzyka wystąpienia chorób zakaźnych tych zwierząt. Warunkiem przyznania takiej pomocy będzie zawarcie w umowie ubezpieczenia lub polisie zapisu, z którego wynika, że wypłata odszkodowania nastąpi w przypadku wystąpienia ponad 20 proc. strat w produkcji zwierząt spowodowanych wystąpieniem co najmniej jednej ze wskazanych chorób zakaźnych. Istotne jest też to, że okres objęty ubezpieczeniem nie może rozpocząć się przed 1 stycznia 2024 r., a starającemu się o dofinansowanie nie przyznano innych dopłat do ubezpieczenia.

Rolnicy, którzy chcą ubiegać się o taką pomoc powinni m.in. posiadać prawo do dysponowania nieruchomością, na terenie której prowadzona jest działalność rolnicza. Ponadto dołączona do wniosku o dofinansowanie umowa lub polisa powinna obejmować ubezpieczenie co najmniej: 1000 sztuk rzeźnych: kurcząt, gęsi, kaczek, perlic, indyków lub drobiu nieśnego; ewentualnie 4 sztuk bydła, owiec, kóz lub koni lub 14 sztuk świń.

Pomoc finansowana jest z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, a wnioski będzie można składać tylko elektronicznie. Planowane rozpoczęcie naboru to 27 stycznia 2025 r. 

Więcej informacji na stronie ARIMIR gov.pl

UWAGA! PTASIA GRYPA!!

W związku z wystąpieniem ognisk ptasiej grypy na terenie powiatu włocławskiego, informujemy, że będą prowadzone kontrole dotyczące posiadanego drobiu (wszelkiego rodzaju). Aby uniknąć kar administracyjnych, prosimy mieszkańców wszystkich  sołectw w Gminie Lubień Kujawski o pisemne zgłoszenie ilości posiadanego drobiu do urzędu gminy za pośrednictwem sołtysów w TRYBIE PILNYM! Wzór zgłoszenia w załączeniu.

Niezbędne informacje w sprawie zasad i zachowania się w przypadku HPA

1 3 4 5 6 7 122

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem wprowadzone zostają ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 16.03.2020 r. do dnia 25.03.2020 r. roku wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w najbliższy poniedziałek tj. 16 marca 2020 roku miejskie targowisko będzie zamknięte.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas

Osoby, które otrzymują pomoc żywnościową z Caritas przekazywaną za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim a były wezwane na szkolenie w dniu 19 i 20 marca 2020 r. informujemy, że w związku z epidemią koronowirusa Caritas odwołuje szkolenie. Odbędzie się ono w późniejszym terminie, o szczegółach będziemy Państwa informować. 

Całkowity zakaz odwiedzin szpitala

Szanowni Państwo!

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa bardzo prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim oraz w naszych jednostkach organizacyjnych do spraw absolutnie niezbędnych i pilnych.

Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 12.03.2020 r. (czwartek) o godzinie 8:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

 Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz

                                 

Informacja – sprzedaż siana

W dniu 13 marca (piątek) o godz. 10:00 odbędzie się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż siana na terenie byłego lotniska w Kaliskach. Należność za zakupione siana płatna na miejscu.

Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej

ENERGA-OPERATOR S.A. Oddział w Toruniu informuje swoich odbiorców o planowych przerwach w dostawie energii elektrycznej dla miejscowości zasilanych z niżej wymienionych stacji transformatorowych:

  • Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.

IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”

Zapraszamy dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat z terenu Stowarzyszenia LGD (tj. gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Miasto Kowal, Lubraniec, Lubień Kujawski, Lubanie, Włocławek) do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt. „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”.  Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie od 2 marca do 24 kwietnia 2020 roku dostarczyć do biura Stowarzyszenia na adres: 87- 850 Choceń, ul. Sikorskiego 12, pracę plastyczną (praca płaska wykonana dowolną techniką, format maksymalnie A4) o tematyce – jak powinno wyglądać miejsce w mojej gminie, w którym chciałabym/chciałbym spędzać wolny czas (np.: plac zabaw, plaża, park linowy itp.).

Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.

Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.

Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.


Do pobrania:

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza III przetarg ustny nieograniczony.

(więcej…)
1 3 4 5 6

Trwają prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z budową nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 1,26 miliona złotych realizuje firma HYDROWIS Grzegorz Wiśniewski z Fabianek. Wymiana systemów grzewczych w budynkach wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim na nowe ekologiczne gazowe jest wdrażana w ramach dwu milionowej dotacji, jaką gmina otrzymała z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Realizacja zadania ma wpłynąć m.in. na ograniczenie kosztów związanych z ogrzewaniem bloków ale także na poprawę jakości powietrza w mieście poprzez likwidację starych kotłowni węglowych. Aktualnie dobiegają końca prace w budynkach wielorodzinnych przy ul. Szkolnej 15 A i 15 B.

Oferta Inwestycyjna Lubieńskiej Strefy Przemysłowej

Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bilno

Rozpoczęto prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Bilno gm. Lubień Kujawski. W ramach inwestycji przebudowany ma zostać odcinek drogi gminnej o długości ok. 3 km. Zadanie realizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie

Rozpoczęto prace związane z przebudową kolejnych dróg gminnych na terenie gminy Lubień Kujawski. Aktualnie ruszyły prace związane z przebudową prawie dwuipół kilometrowego odcinka drogi gminnej w miejscowości Krzewie. Zadanie realizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwa budowa pierwszego etapu nowej hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Budowana hala widowiskowo – sportowa będzie obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. dotychczasowy wykonawca praz związanych z zakończoną przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.

Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim

W dniu 14 lutego br. w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim uroczyście podpisano umowę z wykonawcą, który wybuduje dwa bloki mieszkalne przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje ma realizować firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, łącznie 62 mieszkania w których zamieszkać ma ok. 200 osób. Na zdjęciu Zarząd SIM “KZN Toruński” Prezes Filip Szreter oraz dyrektor Wojciech Kwiatkowski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Prezes WIKSBUD Sp. z o.o. Wiktor Sieradzki oraz Prokurent Zbigniew Sieradzki. 

Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu

W dniu 13 lutego br. w Częstochowie odbyło się robocze spotkanie przedstawicieli władz samorządu gminy Lubień Kujawski oraz druhów z OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu z producentem specjalistycznego sprzętu pożarniczego w sprawie ustalenia techniczno – finansowych możliwości nabycia przez w/w jednostki nowych wozów bojowych. Według wstępnych założeń jednostka w Bilnie planuje pozyskać lekki natomiast jednostka w Krzewiu średni samochód do działań ratowniczo – gaśniczych. Sprzęt ratowniczy jest podstawą pracy strażaków. Samochody ratowniczo -gaśnicze są kluczowe podczas pożarów i wypadków. Nowoczesny sprzęt pozwoli na szybszą i skuteczniejszą pracę druhów z OSP.

Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo

Po zimowej przerwie rozpoczęto prace związane z przebudową kolejnych dróg gminnych na terenie gminy Lubień Kujawski. Aktualnie ruszyły prace związane z przebudową prawie półtorakilometrowego odcinka drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo. Zadanie realizuje  konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Centrum Dystrybucyjne Dino największym płatnikiem podatku na terenie gminy Lubień Kujawski

Oddane do użytkowania w ubiegłym roku w obszarze strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim Centrum Dystrybucyjne Dino stało się obecnie największym podatnikiem podatku na terenie gminy. Centrum zapłaci już od bieżącego roku gminie Lubień Kujawski łącznie ponad milion złotych podatku rocznie co dla porównania stanowi dwukrotność całkowitego wymiaru podatku rolnego. Centrum dystrybucyjne to także aktualnie jeden z największych pracodawców w regionie będąc drugim co do wielkości pracodawcą na terenie strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim po zakładzie Berry Superfos Lubień Sp. z o.o.

Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o.

W dniu 30 stycznia br. w Toruniu odbyło się Nadzwyczajne Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o. z siedzibą w Toruniu. Podczas zgromadzenia udziałowcy przyjęli m.in. plan rzeczowo finansowy spółki na 2024 rok przewidujący rozpoczęcie prac związanych z budową dwóch bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje ma realizować wyłoniona już w przetargu firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa czyli SIM to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania. Na zdjęciu Zarząd SIM “KZN Toruński” Prezes Filip Szreter oraz dyrektor Wojciech Kwiatkowski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Burmistrz Miasta Lipna Paweł Banasik.

1 2 3 4 14

Drób znów może swobodnie poruszać się po otwartym wybiegu

Rozporządzeniem Powiatowego Lekarza Weterynarii we Włocławku z dnia 18 stycznia br. zniesione zostały zakazy i nakazy obowiązujące hodowców drobiu na terenie sołectw: Antoniewo, Beszyn, Czaple, Dziankowo, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Morzyce, Narty, Szewo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa, Świerna w związku z zagrożeniem wystąpienia wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI).

Drób może swobodnie poruszać się po otwartym wybiegu, jednak prosimy nadal o zachowanie szczególnej ostrożności.

Zalecamy  karmić i poić drób w pomieszczeniach zamkniętych, do których nie mają dostępu dzikie ptaki.

Dofinansowanie zakupu komputera dla dziecka z rodziny rolniczej

Rodzina prowadząca gospodarstwo rolne, w skład której wchodzi co najmniej dwoje dzieci w wieku szkolnym, które nie ukończyły 18-ego roku życia może ubiegać się od dofinansowanie zakupu komputera stacjonarnego lub przenośnego do kwoty 1 500 zł.

Wnioski o dofinansowanie zakupu komputera można składać do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do 30 grudnia 2020 r.

Aby móc ubiegać się o pomoc:

  • łączny dochód uzyskany przez rodziców w 2019 r., podzielony na rodziców i dzieci w wieku do 18 lat nie może przekraczać w przeliczeniu na osobę 1 200 zł miesięcznie;
  • rodzina nie otrzymała w ostatnich trzech latach komputera zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania ich zakupu.

Do wniosku w celu potwierdzenia dochodu należy dołączyć: kopie decyzji ustalających wymiar podatku rolnego na 2019 r. oraz kopie zeznań podatkowych za 2019 r., w przypadku uzyskania dochodu z innych źródeł.

Dofinansowany zostanie zakup komputera dokonany od 10 grudnia 2020 r. do 31 marca 2021 r.

Kwota maksymalnego dofinansowania (zaliczki) zostanie określona na podstawie wniosków, które zostaną złożone do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Ostateczne rozliczenie zostanie dokonane na podstawie faktur dostarczonych do ARiMR do 15 kwietnia 2021 r. W przypadku, gdy wnioskodawca dostarczy fakturę w mniejszej kwocie to zwróci różnicę ARiMR, jeśli wcale nie dostarczy faktury to zwróci całą kwotę.

Szczegółowe informacje na temat zasad przyznawania pomocy będą zamieszczone na stronie internetowej ARiMR pod adresem: www.arimr.gov.pl.

Podstawa prawna: § 13ze rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

(więcej…)

Uwaga! Informacja dla hodowców drobiu – Wysoce zjadliwa grypa ptaków (obszar zagrożony)

W związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) na terenie powiatu gostynińskiego zwracamy się z uprzejmą prośbą do mieszkańców terenu naszej gminy szczególnie mieszkańców następujących sołectw jako terenu zagrożonego wystąpieniem w/w choroby: Antoniewo, Beszyn, Czaple, Dziankowo, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Morzyce, Narty, Szewo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa, Świerna o zapoznanie się z Rozporządzeniem nr 1/2020 Powiatowego Lekarza Weterynarii We Włocławku z dnia 17 grudnia 2020r.

W przyszłym roku wszystkie lokalne podatki pozostaną na tym samym poziomie

W dniu 25 listopada 2020 roku podczas obrad XXI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Radni podejmowali decyzję m.in. ws. wysokości stawek podatkowych mających obowiązywać na terenie gminy w 2021 roku. Podobnie jak w latach ubiegłych Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim jednogłośnie przyjęli uchwały podatkowe pozostawiając wszystkie lokalne podatki na niezmienionym poziomie. Nie podwyższanie podatków było jedną z deklaracji wyborczych komitetu wyborczego z którego wszyscy tu obecni zostaliśmy wybrani i z czego obecnie się wywiązujemy podkreślił dokonując wprowadzenia do uchwał podatkowych burmistrz Marek Wiliński. Radny Rady Miejskiej Jarosław Woźniak przedstawiając opinię Izby Rolniczej na temat podatków zauważył, że jest to obecnie najniższy podatek rolny w powiecie włocławskim i jeden najniższy w województwie co jest dobrą informacją dla rolników z terenu gminy.

Zrealizuj swoje plany już dziś!

Przypominamy o akcji bezpłatnej zbiórki odpadów z działalności rolniczej

W dniach 12-15 października br. w godzinach 8:30 – 16:30 spółka VIK z Radomic wykona usługę usunięcia odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na działce przy targowisku miejskim w miejscowości Kaliska (lotnisko). Do przekazania odpadów i otrzymania dokumentu potwierdzającego przekazanie niezbędny będzie dowód osobisty. Dostarczane odpady należy posortować i umieścić w opakowaniu zbiorczym typu worek lub Big Bag w czterech kategoriach:

I. Folia rolnicza, folia do owijania balotów, folia z bigbagów (wkłady)
II. Siatka i sznurek do owijania balotów
III. Opakowania po nawozach
IV. Opakowania BigBag (bez wkładu foliowego)

Z przyczyn organizacyjnych prosimy o dostarczanie odpadów sołectwami w dniach:

12 października br. (poniedziałek)
Sołectwa: Antoniewo, Beszyn, Bilno, Bagno, Błędowo, Czaple, Chojny.


13 października br. (wtorek)
Sołectwa: Dziankowo, Gliznowo, Gole, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Krzewie, Kobyla Łąka.


14 października br. (środa)
Sołectwa: Kłóbka, Kaliska, Lubień Kujawski, Modlibórz, Morzyce, Narty.


15 października br. (czwartek)
Sołectwa: Rutkowice, Rzeżewo, Szewo, Świerna, Wiktorowo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa.



Rolniku!

Wnioski o zwrot podatku akcyzowego za paliwo rolnicze od 3 sierpnia

Od 3 do 31 sierpnia producenci rolni będą mogli składać do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w ich posiadaniu lub współposiadaniu, wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.

Więcej na stronie: gov.pl

Poszukujemy wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła zapytanie ofertowe mające na celu wyłonienie wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej tj. folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu big bag, z obszaru gminy Lubień Kujawski. Na realizację zadania gmina pozyskała dotację w wysokości 40 tys. zł. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Planuje się, że otrzymana dotacja pozwoli na usunięcie z terenu gminy ok. 80 ton odpadów. Wykonawca wyłoniony w prowadzonym postępowaniu będzie zobowiązany do wykonania usługi odbioru odpadów każdorazowo z posesji, na której są składowane ich zważenia oraz utylizacji. Usługa ma zostać wykonana w terminie do końca października br.

Więcej o ogłoszonym zapytaniu tutaj

Premie dla młodych rolników

1 3 4 5 6
Zamknij