
Firma Trasko Invest Sp. z o.o. wybuduje na obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej centrum dystrybucyjnego Dino
Na obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej rozpoczęto prace przy budowie centrum dystrybucyjnego Dino. Generalnym wykonawcą obiektu jest firma Trasko Invest Sp. z o.o. z Ostrzeszowa. Trasko Invest Sp. z o.o. jest firmą budowlaną działającą na rynku od 1999 roku. Jako generalny wykonawca świadczy usługi na rynku polskim, a także poza granicami kraju. Specjalnością spółki są hale stalowe, a także inne obiekty w sektorze budownictwa ogólnego i przemysłowego. Jak czytamy na stronie spółki z sukcesem realizuje wszystkie etapy inwestycji budowlanych, rozpoczynając od koncepcji, projektu budowlanego oraz wykonawczego, przez fazę realizacji, aż do oddania gotowego obiektu „pod klucz”. Na zdjęciu jedna ze zrealizowanych przez firmę inwestycji North-West Logistic Park w Szczecinie.
Restauracja KFC MOP A1 Lubień Kujawski zatrudni pracowników!
Restauracja KFC MOP A1 Lubień Kujawski zatrudni pracowników,
również z orzeczeniem o niepełnosprawności.
Kontakt: 572508753
lub
Anna.bajukjaroszews@amrest.eu
W Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim odbyło się kolejne spotkanie z uchodźcami z Ukrainy
W dniu 16 marca br. w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim odbyło się kolejne spotkanie władz Lubienia Kujawskiego z uchodźcami z Ukrainy, którzy przybyli do naszej gminy szukając schronienia przed wojną. W rozmowach uczestniczyli m.in. przedstawiciele lubieńskiego samorządu, oświaty, kultury, policji a także osoby znające język ukraiński, którzy są w stanie pomóc w tłumaczeniach i załatwianiu formalności w trakcie pobytu uchodźców w naszej gminie.
Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński ponownie w imieniu lubieńskiego samorządu zadeklarował pomoc dla uchodźców przebywających w gminie oraz wsparcie m.in. w zakresie edukacji, pomocy społecznej oraz integracji. Na spotkaniu rozdano ukraińskojęzyczne ulotki informacyjne oraz urzędowe druki m.in. nadania numeru PESEL oraz zapisu do szkoły.
Potwierdzono zasadność organizacji cotygodniowych podobnych spotkań informacyjno – integracyjnych dla uchodźców w każda środę w godz. 12:00 – 14:00 w siedzibie Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.
Mając na uwadze, iż sześć osób (Pań) zadeklarowało możliwość podjęcia pracy zarobkowej prosimy przedsiębiorców lub osoby prywatne o zgłaszanie ewentualnych lokalnych ofert pracy dla tych osób do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim (054) 284 43 20.
Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo
Dino rozpoczyna rekrutację do Centrum Dystrybucyjnego, które ma powstać w lubieńskiej strefie przemysłowej
Prezydent podpisał ustawę przyspieszającą proces przygotowania inwestycji „Kopalni Soli Lubień”
- budowę zakładu górniczego wraz z wykonaniem otworów eksploatacyjnych oraz wykonaniem naziemnej infrastruktury technicznej,
- budowę rurociągów wody technologicznej oraz rurociągów solanki na potrzeby działania kopalni oraz magazynu ropy naftowej i paliw w Górze, w szczególności rurociągu wody technologicznej Włocławek – Lubień Kujawski oraz rurociągu solanki Góra – Lubień Kujawski.
W uzasadnieniu do ustawy czytamy m.in., że wprowadzone nią regulacje mają na celu przyspieszenie procesu przygotowania inwestycji w zakresie budowy otworowej kopalni soli kamiennej na obszarze złoża soli kamiennej Lubień Kujawski gdzie niezbędna jest rezygnacja z uzyskiwania czasochłonnych uzgodnień.
Spotkanie z uchodźcami w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim
Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński zadeklarował pomoc dla uchodźców w gminie oraz wsparcie m.in. w zakresie edukacji, pomocy społecznej oraz integracji. Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim zabezpieczy w miarę potrzeb miejsca nauki dla dzieci uchodźców, obejmie także pomocą psychologiczno-pedagogiczną,
Podkreślono, że na wiele pytań odnośnie spraw formalnych będzie można odpowiedzieć po wprowadzeniu specustawy, której projekt trafił w ostatnich dniach do Sejmu.
Ustalone zostały cotygodniowe podobne spotkania informacyjno – integracyjne dla uchodźców w każda środę w godz. 12:00 – 14:00 w siedzibie Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.
Mając na uwadze, iż sześć osób (Pań) zadeklarowało możliwość podjęcia pracy zarobkowej prosimy przedsiębiorców lub osoby prywatne o zgłaszanie ewentualnych lokalnych ofert pracy dla tych osób do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim (054) 284 43 20.
Dzień Kobiet w Domu Seniora w Lubieniu Kujawskim
W lubieńskiej strefie inwestycyjnej na powierzchni ponad 8 ha powstaje elektrownia słoneczna o łącznej mocy 5MW
Więcej informacji związanych z inwestycją na stronie https://www.greenland-group.pl/
Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy
DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte


“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?
Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!
Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.
Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”
Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+
Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład
Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034
Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej
- BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
- LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- GOUDEN KORREL
- NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
- DORMET
- G T I BUD Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
- MARKET „WIEWIÓRKA”
- MATRO
- HYDROTECHNIK 24
- MARKET „BIEDRONKA”
Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa
Firma DELMAR z Włocławka modernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys zł w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
W lubieńskiej strefie inwestycyjnej oficjalnie zainaugurowano budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW
Gmina kupiła od powiatu cztery działki położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków
Remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim
Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina
Remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie
Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.