Wnioski o stypendium szkolne na rok szkolny 2020/2021
Od 1 września do 15 września można składać wnioski o przyznanie stypendium szkolnego na rok szkolny 2020/2021. Wnioski wraz z załącznikami należy składać w referacie oświaty, pokój nr 7.
Informacje można uzyskać pod numerem telefon 54 2844 335.
Pliki do pobrania:
ZUS – Zasiłek na opiekę nad dziećmi
“Kultura i Nauka dla Lokalnej Społeczności”
Od 17.08.2020 r. ruszył projekt grantowy pn. „Kultura i Nauka dla Lokalnej Społeczności” dofinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu Społecznego realizowanego w ramach projektu grantowego Stowarzyszenia LGD Dorzecza Zgłowiączki. Projekt jest realizowany do 31.12.2020r., a bierze w nim udział 18 uczestników w tym 14 osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym oraz 4 osoby z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym.
Całkowita wartość projektu: 55.070,00 złotych (słownie: Pięćdziesiąt pięć tysięcy siedemdziesiąt złotych 00/100),
Dofinansowanie projektu z UE: 50 000 złotych (słownie: Pięćdziesiąt pięć tysięcy złotych 00/100),
Poziom wkładu funduszy UE ze EFS: 95,00 %
Celem projektu jest wzrost aktywizacji osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poprzez zwiększenie ich udział w życiu społecznym.
Rezultaty projektu:
Liczba osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym u których wzrosła aktywność społeczna – 9 osób
Liczba osób z otoczenia osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, u których nastąpił wzrost wiedzy lub umiejętności w zakresie wspierania osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym – 3 osoby,
Wskaźnik efektywności społecznej – 5 osób.
W ramach projektu realizowane są m.in. warsztaty z rękodzieła ludowego, kulinarne, komputerowe, wokalne, taneczno-ruchowe a także wyjazdy do kina, teatru, opery. Projekt realizowany jest w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.
Rusza pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19
Od 9 do 30 września 2020 r. Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa będzie przyjmowała wnioski o przyznanie pomocy dla rolników szczególnie dotkniętych kryzysem COVID-19. Wsparcie finansowane jest z PROW na lata 2014-2020.
O przyznanie pomocy mogą ubiegać się rolnicy w przypadku, gdy rolnik lub jego małżonek:
1. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. był posiadaczem co najmniej:
- 3 sztuk samców gatunku bydło domowe, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy i nie więcej niż 24 miesiące lub
- 3 sztuk krów, samic bydło domowe typu użytkowego mlecznego lub typu użytkowego kombinowanego, których wiek przekraczał 24 miesiące, lub
- 10 sztuk samic gatunku owca domowa, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub
- 5 sztuk samic gatunku koza, których wiek wynosił co najmniej 12 miesięcy, lub
- 1 sztuki zwierzęcia gatunku świnia i zgłosił urodzenie co najmniej 21 sztuk świń, które nastąpiło w okresie od 1 listopada 2019 r. do 31 maja 2020 r.
- oraz ten rolnik lub jego małżonek do dnia zakończenia naboru wniosków o przyznanie pomocy prowadzi działalność rolniczą w zakresie chowu lub hodowli co najmniej jednego z gatunków zwierząt, których był posiadaczem w dniu 1 marca 2020 r., lub
2. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję drobiu hodowlanego w związku z prowadzeniem produkcji jaj wylęgowych kur rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1 000 sztuk, lub
3. według stanu na dzień 1 marca 2020 r. prowadził produkcję:
- kurcząt rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk lub
- gęsi rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk, lub
- indyków rzeźnych w rozmiarze co najmniej 1000 sztuk
- oraz w okresie od dnia 15 marca 2020 r. do dnia 15 czerwca 2020 r. dokonał przemieszczenia kurcząt rzeźnych, gęsi rzeźnych lub indyków rzeźnych, lub
4. w 2020 r. prowadził uprawę roślin ozdobnych w:
- szklarniach ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 25 m2 lub
- tunelach foliowych ogrzewanych o powierzchni uprawy co najmniej 50 m2.
Wsparcie finansowe ma formę jednorazowej płatności ryczałtowej i jest uzależnione od rodzaju i wielkości prowadzonej produkcji rolnej. Maksymalna kwota wsparcia nie może jednak przekroczyć 7 tys. euro.
Wnioski na formularzu udostępnionym przez Agencję będą przyjmowały biura powiatowe ARiMR. Można je składać osobiście, drogą elektroniczną (ePUAP) lub przesyłką pocztową.
Wypłata środków na konto rolnika nastąpi w miesiącu wydania przez kierownika biura powiatowego ARiMR decyzji o przyznaniu pomocy. Decyzje te będą wydawane w terminie do 75 dni od dnia zakończenia naboru wniosków.
Więcej informacji: na portalu internetowym – www.arimr.gov.pl, pod numerem bezpłatnej infolinii – tel. 800-38-00-84 oraz w punktach informacyjnych w biurach powiatowych i oddziałach regionalnych ARiMR.
Uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021 w Szkole Podstawowej w Kłóbce
1 września 2020 o godz. 9.00 w Szkole Podstawowej im. Fryderyka Chopina w Kłóbce odbyło się uroczyste rozpoczęcie roku szkolnego 2020/2021, na które przybył Burmistrz Lubienia Kujawskiego p. Marek Wiliński.Uroczystość poprowadziła p. Anna Andrzejczak, która od 01 września 2020r. objęła funkcję dyrektora SP w Kłóbce. Dotychczasowy wieloletni dyrektor p. Aleksander Rutkowski zdecydował się po 41 latach pracy w zawodzie nauczyciela odejść na emeryturę. Życzymy Panu Dyrektorowi odpoczynku w zdrowiu i radości.Wszystkim Uczniom, Nauczycielom, Pracownikom obsługi i Rodzicom życzymy przede wszystkim zdrowia, jak najmniej kłopotów, samych sukcesów i radości każdego dnia.
CZEŚĆ ICH PAMIĘCI!
Dzisiaj uczciliśmy pamięć poległych i pomordowanych w okresie II Wojny Światowej. Spotkaliśmy się przy pomniku przed szkołą w Lubieniu Kujawskim, a następnie przeszliśmy na Cmentarz Parafialny. W uroczystości udział wzięły poczty sztandarowe: Straży Pożarnej, ZHP i Szkoły Podstawowej z Lubienia Kujawskiego. W spotkaniu uczestniczyli: przedstawiciele Kombatantów, Radni Rady Miejskiej, Ksiądz Proboszcz z Parafii Lubień Kujawski, Dyrektorzy, Nauczyciele, Uczniowie i Harcerze ze szkoły w Lubieniu Kujawskim oraz reprezentanci Samorządu Mieszkańców.
Wspólnie oddaliśmy hołd Obrońcom Ojczyzny przed pomnikiem przy szkole i przy grobie żołnierzy na Cmentarzu Parafialnym składając wieńce i zapalając znicze. Pamiętaliśmy o poległych w czasie wojny 1920 i pomordowanych w okresie komunizmu oraz wszystkich Polakach mających w sercu naszą Ojczyznę.
Dziękujemy za przybycie i aktywne włączenie się w uroczystość oraz modlitwę za Tych, którzy oddali swoje życie za naszą wolność.
Z poważaniem
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Elżbieta Wojciechowska
Uroczysta sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim – 30 lat samorządu
W dniu 28 sierpnia br. w sali remizy OSP w Lubieniu Kujawskim odbyły się obrady XVIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Sesja miała charakter uroczysty i poświęcona była głównie przypadającemu w Polsce w bieżącym roku jubileuszowi 30 – lecia samorządu. Na wstępie obecni podczas sesji uczcili minutą ciszy pamięć zmarłych radnych pełniących funkcję w okresie od 1990 roku a następnie burmistrz oraz przewodniczący rady wręczyli pamiątkowe medale wszystkim przybyłym na sesje radnym pełniącym swoje funkcje od 1990 roku. Ważnym punktem obrad sesji było podjęcie uchwały a następnie wręczenie medalu „Za zasługi dla rozwoju gminy” Pawłowi Wiktorskiemu pełniącemu funkcje burmistrza Lubienia Kujawskiego przez 20 lat w okresie od 1990 roku. Obrady sesji zakończyły wystąpienia Andrzeja Dominowskiego nauczyciela historii ZPO w Lubieniu Kujawskim oraz dr hab. Henryka Seroki historyka z UMCS w Lublinie na temat historii Lubienia Kujawskiego. Szczególnie doniosłe znaczenie miało wystąpienie dr hab. Henryka Seroki, gdyż dokonał on upublicznienia nieznanego dotąd dokumentu tj. przywileju Króla Zygmunta III Wazy nadania praw miejskich dla Lubienia Kujawskiego. Wśród zaproszonych gości w sesji uczestniczył wicewojewoda Józef Ramlau, który na zakończenie sesji podziękował za zaproszenie oraz pogratulował sposobu uczczenia jubileuszu 30 – lecia samorządu w Polce.
Więcej informacji oraz zdjęcia na www.kujawy.media.pl
Harmonogramy odbioru odpadów komunalnych na wrzesień – grudzień 2020 r.
Informujemy, że dostępne są już harmonogramy odbioru odpadów komunalnych obowiązujące na terenie gminy Lubień Kujawski w okresie od września do grudnia 2020 roku. Jednocześnie informujemy, że od września br. za odbiór odpadów na terenie całej gminy odpowiedzialny będzie Zakład Gospodarki Komunalnej z Chodcza. Od września zmianie ulegną również opłaty za odbiór odpadów i wynosić będą 15 zł. od osoby w przypadku posiadania przez gospodarstwo domowe biokompostownika na odpady bio i 17 zł. w przypadku braku biokompostownika. Ponadto informujemy, że w związku ze zmianą sposobu naliczania opłat mieszkańcy zobowiązani będą do złożenia stosownej deklaracji. Planuje się, że harmonogramy oraz deklaracje będą dostarczane do właścicieli posesji we wrześniu.
Harmonogramy wrzesień – grudzień 2020 rok
Deklaracja
Pożegnaliśmy wieloletnich dyrektorów szkół w Kaliskach oraz w Kłóbce
W dniu 25 sierpnia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie, na którym symbolicznie pożegnano odchodzących z końcem sierpnia na emeryturę wieloletnich dyrektorów szkół tj. Szkoły Podstawowej w Kaliskach Urszulę Paczkowską oraz Szkoły Podstawowej w Kłóbce Aleksandra Rutkowskiego. W spotkaniu udział wzięli i jednocześnie dziękowali odchodzącym na emeryturę dyrektorom za ich wieloletnią pracę na rzecz gminnej oświaty min. Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej Marek Małachowski, Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu Elżbieta Wojciechowska, Skarbnik Wanda Mordzak oraz Kierownik Referatu Oświaty Magda Szarwas. W związku z przejściem na emeryturę dotychczasowych dyrektorów w w/w placówkach dokonano wyboru nowych dyrektorów a zostali nimi w Szkole Podstawowej w Kaliskach Żaneta Rojewska oraz w Szkole Podstawowej w Kłóbce Anna Andrzejczak. Nowi dyrektorzy obejmą swoje obowiązki z dniem 1 września br. na pięcioletnią kadencje.
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska
Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 15 maja 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali gimnastycznej Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Szkolnej 15 odbędzie się posiedzenie XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I.SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.
6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.
7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
11. Wolne wnioski.
12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem
Wygodniejszy dostęp do pociągów w Wiktorowie, a na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice przygotowanie linii do szybszych przejazdów do 160 km/h – to planowane efekty kolejnego etapu modernizacji linii między Kutnem a Toruniem Głównym. Na zlecenie PKP Polskich Linii Kolejowych wykonawca rozpoczął prace. Na pełen zakres inwestycji przeznaczono około 300 mln zł netto. Rozpoczęły się prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami na linii Kutno – Toruń Główny (nr 18). Wykonawca demontuje kolejne elementy starego toru. Ekipy wyposażone w specjalistyczne pojazdy i sprzęt ściągają zużytą sieć trakcyjną. Szykowane są już fundamenty pod konstrukcje wsporcze nowej sieci. Wykonawca zabezpieczył materiały budowlane, m. in. prawie 10 tys. podkładów, ponad 18 tys. metrów nowych szyn. Na przystanku Wiktorowo przebudowany zostanie peron nr 2. Będzie wyposażony w nową wiatę, ławki, gabloty informacyjne. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się skorzystają z wygodnej pochylni. Przewidziano ustawienie stojaków na rowery. Prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami zaplanowano do kwietnia 2021 r. Wartość robót to prawie 39 mln zł netto.
Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html
Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski
W związku z decyzją rządu o możliwości otwierania przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego, Burmistrz Lubienia Kujawskiego po przeprowadzeniu konsultacji z dyrektorami placówek oświatowych z terenu gminy Lubień Kujawski informuję, że przedszkole, oddziały przedszkolne w szkołach oraz żłobek samorządowy pozostaną nadal zamknięte. Otwarcie w/w placówek obwarowane jest wieloma wytycznymi począwszy od restrykcji sanitarnych, których spełnienie w chwili obecnej jest niemożliwe. Ponadto aktualnie tylko nieliczni pracujący rodzice zgłosili chęć posłania swoich dzieci do przedszkola, oddziałów przedszkolnych czy żłobka. W związku z tym, że liczba zgłoszonych dzieci jest bardzo niewielka, a obecna sytuacja związana z przebiegiem pandemii COVID 19 jest dynamiczna, będziemy na bieżąco informować o nowych ustaleniach. Jednocześnie prosimy rodziców, którzy będą podejmować zatrudnienie, a zaistnieje konieczność objęcia dziecka opieką przedszkolną lub pobytem w żłobku, o informowanie o tym fakcie dyrektorów poszczególnych placówek.
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska
Czy już wiesz co chcesz robić w życiu?
Gminne targowisko ponownie otwarte
W najbliższy poniedziałek tj. 27 kwietnia br. po kilkutygodniowej przewie gminne targowisko zostanie otwarte. Otwarcie targowiska podyktowane jest potrzebą zwiększenia dostępu do świeżej żywności oraz umożliwienia prowadzenia działalności gospodarczej lokalnym przedsiębiorcom.
Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.
Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o zakrycie twarzy i nosa,
o zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.
Trwa rozbudowa drogi powiatowej nr 2928 C Modlibórz- Kłóbka-Chodecz
Trwają prace związane z rozbudową drogi powiatowej nr 2928 C Modlibórz- Kłóbka-Chodecz. Zadanie na zlecenie Powiatu Włocławskiego realizuje firma Transpol Lider Sp. z o.o. z Inowrocławia. Zakres prac obejmuje wykonanie nowej nawierzchni jezdni, zjazdów, ciągów pieszo-rowerowych, chodników, remont istniejących przepustów, reprofilacja istniejących rowów oraz budowę sieci kanalizacji deszczowej. Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 27,5 mln zł. Na jej realizację powiat pozyskał 14 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Centrum Dystrybucyjne Dino powstaje w lubieńskiej strefie przemysłowej
W lubieńskiej strefie przemysłowej na powierzchni 15 ha trwają prace przy budowie Centrum Dystrybucyjne Dino. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Trasko- Invest z Ostrzeszowa. Nowe centrum dystrybucyjne ma zapewnić płynne dostawy towarów do sklepów Dino na terenie całego regionu. Mowa o nawet czterystu sklepach. Ma także umożliwić „dalszą ekspansję geograficzną sieci”.
Centrum dystrybucyjne Dino powstanie w Kaliskach, których teren wchodzi w skład strefy przemysłowej w gminie Lubień Kujawski. Konsekwencją pojawienia się nowego inwestora ma być rozbudowanie przez samorząd dróg na terenie strefy, które umożliwią dotarcie do drogi powiatowej Lubień – Chodecz, a także drogi krajowej nr 91. Ma być to także zachęta dla kolejnych firm zainteresowanych inwestycjami w strefie.
Sieć Dino zamierza zainwestować w budowę centrum dystrybucyjnego około 130 milionów złotych netto. Spółka zamierza sfinansować ją z własnych środków, a także pozyskanego kredytu. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom 2022 i 2023 roku. W nowym centrum zatrudnienie ma znaleźć nawet pół tysiąca osób na miejscu oraz kolejnych około 180 w ramach usług transportowych.
Spółka PGTB z Włocławka wybuduje drogi dojazdowe oraz parking przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
Spółka PGTB z Włocławka na zlecenie Gminy Lubień Kujawski rozpoczęła prace związane z budową dróg dojazdowych (ul. Pogodnej i Szkolnej) oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości ponad 3,6 mln zł jest w 95% współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład Funduszu Inwestycji Strategicznych. Przygotowania dokumentacyjne do realizacji inwestycji trwały ponad dwa lata. W tym czasie gmina w ramach specustawy wykupiła grunty pod drogę oraz parking a także uzyskała decyzję realizacyjną. Planuje się, że obecnie rozpoczęte prace potrwają najmniej do października br.
Przedsiębiorco, czy wiesz że masz szansę uzyskania ulgi podatkowej na nową inwestycję?
W strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim powstanie Centrum Dystrybucyjne Dino
W związku z lokalizacją nowego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.
Dino to obecnie 23 inwestor, który zdecydował się na nabycie gruntu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha, z których inwestorzy wykupili już ok. 170 ha.
Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo
Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Janusz Zgliński oraz kierownik robót firmy DROGTOM Kamil Trawczyński podczas wizytacji placu budowy.
Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład
Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034
Punkt informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza
Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej
- BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
- LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- GOUDEN KORREL
- NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
- DORMET
- G T I BUD Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
- MARKET „WIEWIÓRKA”
- MATRO
- HYDROTECHNIK 24
- MARKET „BIEDRONKA”
Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa
„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie
Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.