Informacja dla mieszkańców sołectwa Wola Dziankowska

W dniu 10 lipca  2024r. (środa) o godz. 17:00 w Remizie Ochotniczej Straży Pożarnej w Kanibrodzie  odbędzie się zebranie sołeckie Sołectwa Wola Dziankowska w celu wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej.

Przebudowa ulicy Sosnowej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z przebudową ulicy Sosnowej w Lubieniu Kujawskim. Zakres robót obejmuje wykonanie ok. 400 metrowego odcinka nowej nawierzchni ulicy wraz z podbudową oraz poboczami. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Informacja dla mieszkańców sołectwa Rutkowice

W dniu 5 lipca  2024r. (piątek) o godz. 18:00 w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim  odbędzie się zebranie sołeckie Sołectwa Rutkowice w celu wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dziankówek

Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Dziankówek. Zakres robót obejmuje wykonanie ok. 500 metrowego odcinka nowej nawierzchni drogi wraz z podbudową oraz poboczami. Zadanie realizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 95% dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Rodzinne Powitanie Lata w Lubieniu Kujawskim za nami.

To było bardzo udane rozpoczęcie wakacji. W otoczeniu pięknej przyrody można było spędzić z całą rodziną przyjemnie i aktywnie sobotnie popołudnie. 29 czerwca w amfiteatrze w Lubieniu Kujawskim odbyło się Rodzinne Powitanie Lata. Podczas wydarzenia nie brakowało licznych atrakcji oraz zabawy przy muzyce. Organizatorzy zadbali o bogaty program dostosowany do zainteresowań odwiedzających gości.

Dla najmłodszych przygotowano dmuchańce. Nie brakowało też animacji. Na zainteresowanych czekało też: malowania twarzy, kręceniu balonów czy zabawa w pianie.

Wydarzenie zainaugurował występ dzieci i młodzieży pod kierunkiem Marii Giełdzińskiej. Młodzi wykonawcy zaśpiewali takie piosenki jak: „Wszystko mi mówi, że mnie ktoś pokochał”, Nie daj życiu się”, Nie bój się chcieć”. Nie zabrakło  tańców w wykonaniu młodych artystów. Wystąpiły też dzieci ze Szkoły Podstawowej w Kłóbce pod kierunkiem Agnieszki Woźniak-Grabowskiej.

Następnie lubieńską sceną zawładnął zespół z Biskupca CI-HO grający covery polskiej muzyki rockowej. Charyzmatyczny wokalista w połączeniu z profesjonalnym brzmieniem zespołu to gwarancja wspaniałej i niezapomnianej zabawy.

Publiczność tego dnia znakomicie bawiła się przy przebojach “Szpilek”. Artystki zaprosiły do zabawy na scenie kilka osób z publiczności, rozdawały też swoje płyty. 

W trakcie pikniku organizowane były gry i zabawy o charakterze rodzinnym.

Dużym zainteresowaniem cieszyła się strefa gastronomii gdzie przy kawie, herbacie i czymś smacznym można było odpocząć. Koła Gospodyń Wiejskich z Kalisk, Gliznowa i Rzeżewa Małego częstowały przysmakami.

Na zakończenie Rodzinnego Powitania Lata odbyła się zabawa muzyczna prowadzona przez DJ Deleś & DJ Robo.

Kolejne „Rodzinne Powitanie Lato” przeszło do historii. Tym, którzy witali Lato w Lubieniu Kujawskim dziękują za przybycie Organizatorzy i zapraszają za rok. Organizatorami wydarzenia byli burmistrz i Rada Miejska w Lubieniu Kujawskim.

Tekst i zdjęcia: nwloclawek.pl

Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński z absolutorium i votum zaufania

28 czerwca odbyła się najważniejsza w roku absolutoryjna Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim, podczas której Burmistrz Marek Wiliński otrzymał wotum zaufania oraz absolutorium z wykonania budżetu gminy za 2023 rok.

Burmistrz Marek Wiliński uzyskał absolutorium za wykonanie budżetu za rok 2023. Radni Rady Miejskiej, po zapoznaniu się z opinią organu nadzorującego Regionalnej Izby Obrachunkowej i wnikliwymi, obszernymi sprawozdaniami skarbnika Wandy Mordzak oraz opinii RIO na wniosek Komisji Rewizyjnej udzielili absolutorium burmistrzowi.

Jednym z głównym punktów porządku obrad był Raport o stanie Gminy za 2023r . i  podjęcie uchwały w sprawie udzielenia wotum zaufania włodarzowi. Burmistrz Marek Wiliński przedstawił zgromadzonym na sesji co zawiera raport opracowany przez pracowników gminy.

Uchwałę w sprawie udzielenia absolutorium i votum zaufania przegłosowali radni – 14 głosami „za” i 1 głosem wstrzymującym.

W imieniu radnych gratulacje złożyła burmistrzowi Jolanta Grauman przewodnicząca Rady Miejskiej w krótkim przemówieniu podziękowała włodarzowi za ogrom pracy w rozwój całej gminy. Życzyła też dalszych sukcesów w realizacji nowych zadań, które zostaną uchwalone w obecnej kadencji które będą wpływać na jakość życia mieszkańców.

Burmistrz Marek Wiliński podziękował  dotychczasowym radnym, podkreślił, że te podziękowania dotyczą nie tylko osiągnięć poprzedniego roku, ale całej minionej kadencji. Wyraził także pewność, że przy obecnym składzie Rady Miejskiej i z takim samym zaangażowaniem będzie nadal zabiegał o jak najlepsze rezultaty dla rozwoju gminy.

Należy podkreślić, że w raporcie zawarto wiele ważnych kwestii towarzyszących rozwojowi gospodarki na terenie gminy co sprzyja posiadanie w swych granicach terenów inwestycyjnych o powierzchni ponad 90 ha w miejscowości Kaliska. Obszar ten posiada miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego, uzbrojony jest w podstawowe media. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha na których na powierzchni już ok. 140 ha swoje grunty posiadają firmy. W 2023 roku podatki lokalne pozostały na nie zmienionym od lat poziomie. Wysokość podatków lokalnych w gminie Lubień Kujawski jest jedną z najniższych na terenie Powiatu Włocławskiego.

Urząd Miasta i Gminy pozyskał wiele dotacji do realizowanych zadań.

Zakończyły się prace związane z przebudową budynków Centrum Kultury oraz Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim. Inwestycję o wartości 2,5 mln zł zrealizowało Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka.

Wśród pozytywnie ocenionych projektów, które otrzymały dotacje w ramach rozstrzygniętego konkursu jest zadanie Gminy Lubień Kujawski związane z realizowanym aktualnie remontem budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznawanej w/w dotacji dla gminy wynosi prawie 6 mln zł. Na realizację inwestycji gmina już wcześniej otrzymała prawie 6 mln zł dotacji z Rządowego Funduszu Polski Ład, Funduszu Inwestycji Strategicznych. Całkowita wartość zadania wynosi 12,5 mln zł. Wykonawcą zadania o wartości prawie 12,5 mln zł jest Zakład Remontowo-Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka.

Rozpoczęto prace przy budowie pierwszego etapu hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 mln zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Zadanie realizuje Zakład Remontowo Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka tj. obecny wykonawca praz związanych z przebudową budynków ZPO w Lubieniu Kujawskim.

W ramach zadania o łącznej wartości 15,8 mln zł w lubieńskiej strefie przemysłowej zaplanowano do realizacji w 2023 roku przebudowę m. in. ulic Lotniczej, Parkowej, Słonecznej, Przemysłowej, Handlowej, Targowej, Cichej oraz Spokojnej. Wraz z konstrukcją jezdni powstały też odcinkowo chodniki, miejsca postojowe oraz urządzenia odwadniające drogi z wody deszczowej. Na realizację inwestycji gmina otrzymała prawie 15 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład przeznaczonych na rozwój stref przemysłowych.

Mając na uwadze potrzeby mieszkańców środki z funduszu sołeckiego zostały przeznaczone m.in. na zakup znaków drogowych, zakup kruszywa na drogi gminne, montaż barierek przydrożnych, zakup kostki brukowej oraz czyszczenie rowów i przepustów przy drogach. Ponadto środki wykorzystano na zakup lamp oświetleniowych oraz zakup wiat przystankowych, zgodnie uchwałami podjętymi przez poszczególne Sołectwa. W drogi gminne wbudowanych zostało łącznie prawie trzy tysiące ton kruszywa granitowego. W 2023 roku już po raz ósmy w historii gmina kupuje kruszywo w ramach Funduszu Sołeckiego. Bezpośrednią korzyścią tego typu zakupów jest 30% dotacja od Wojewody Kujawsko – Pomorskiego. W Lubieniu Kujawskim w ubiegłym roku z funduszu sołeckiego zaplanowano poprawę zagospodarowania terenów zielonych poprzez nasadzenia oraz zakup kamer do rozbudowy systemu monitoringu.

Radni podjęli podczas sesji  także uchwałę w sprawie podwyższenia opłat z tytułu gospodarowania odpadami komunalnymi.

Kwestia gospodarowania odpadami komunalnymi wymaga dodatkowych środków na pokrycie kosztów z budżetu gminy, dlatego konieczna jest regulacja cenowa odpadów komunalnych przez samorząd. Mając na uwadze czynnik społeczny, oczekiwania mieszkańców od władz samorządowych jak najmniejszych opłat z tego tytułu, wskazanym jest wypracowanie kompromisu w tej kwestii. Na zasadność podwyższenia opłat wskazywał jeden z radnych który zaznaczył że wpływy wynoszą 900 tys. zł a koszty to kwota 1418.000,00 zł.

Zdjęcia i tekst: nwloclawek.pl

KONSULTACJE SPOŁECZNE PROJEKTU AKTUALIZACJI STRATEGII TERYTORIALNEJ MIEJSKIEGO OBSZARU FUNKCJONALNEGO WŁOCŁAWKA W RAMACH REALIZACJI POLITYKI TERYTORIALNEJ WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO NA LATA 2021-2027

Stowarzyszenie WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka zaprasza do udziału w konsultacjach społecznych projektu aktualizacji Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Konsultacje społeczne prowadzone będą w dniach od 3 lipca do 24 lipca 2024r. do godz. 15:00

Konsultacje prowadzone są w celu przedstawienia projektu aktualizacji dokumentu Strategii interesariuszom (mieszkańcom, gminom i ich związkom oraz partnerom społecznym i gospodarczym) oraz umożliwienia złożenia uwag dotyczących projektu aktualizacji dokumentu Strategii.

Zainteresowani mogą zapoznać się z projektem aktualizacji dokumentu:

  • w siedzibie Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek

oraz na stronie internetowej: http://www.wlof.wloclawek.eu/ i oficjalnych stronach internetowych Członków Stowarzyszenia WŁOF.

Uwagi i opinie do projektu aktualizacji Strategii Terytorialnej można składać w następujący sposób:

pisemnie:

  • za pośrednictwem poczty lub osobiste dostarczenie do siedziby Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek (pokój nr 15, I piętro).

elektronicznie:

  • za pomocą środków komunikacji elektronicznej bez konieczności opatrywania ich bezpiecznym podpisem elektronicznym na adres: biuro@wlof.wloclawek.eu .

ustnie:

  • w ramach bezpośredniego kontaktu z pracownikami Biura Stowarzyszenia WŁOF-Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka, ul. Ptasia 2A, 87-800 Włocławek (pokój nr 15, I piętro), z możliwością zgłoszenia uwag i wniosków poprzez wypełnienie formularza konsultacyjnego w formie pisemnej oraz ustnej do protokołu.

Konsultacje społeczne odnoszą się tylko i wyłącznie do zakresu zmienianego, a nie do ustaleń wcześniej podjętych, nieobjętych zmianą. Zakres zaktualizowanych treści został zawarty w wykazie zmian.

Organem właściwym do rozpatrzenia uwag, wniosków i opinii jest Biuro Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Uwagi złożone po upływie terminu konsultacji nie będą rozpatrywane.

Uwagi bez wymaganych informacji o Zgłaszającym nie będą rozpatrywane.

Sprawozdanie z przebiegu i wyników konsultacji zawierające w szczególności ustosunkowanie się do zgłoszonych uwag wraz z uzasadnieniem, zostanie zamieszczone na stronie internetowej Stowarzyszenia WŁOF: https://wlof.wloclawek.eu/ oraz na oficjalnych stronach internetowych jednostek samorządu terytorialnego MOF Włocławka nie później niż do 30 dni po zakończeniu konsultacji.

ZAŁĄCZNIKI

Ogłoszenie – Komisja Rewizyjna

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej informuje, że w dniu 03.07.2024 r. (środa) o godzinie 800 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej. Omawiana tematyka: Sprawozdanie Kierownika OPS z udzielonych świadczeń pomocy społecznej, ocena korzyści wynikających z organizacji prac społecznie użytecznych, kontrola ściągalności podatków i opłat lokalnych, kontrola ściągalności opłat przez ZGKiM i inne sprawy dotyczące działalności ZGKiM oraz kontrola realizacji uchwał przez Burmistrza Lubienia Kujawskiego.

Przewodnicząca
Komisji Rewizyjnej
Agata Pawlak-Molewska

Informacja dla mieszkańców sołectwa Kretkowo

W dniu 2 lipca  2024r. (wtorek) o godz. 19:00 w Remizie Ochotniczej Straży Pożarnej w Morzycach  odbędzie się zebranie sołeckie Sołectwa Kretkowo w celu wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej.

Informacja dla mieszkańców sołectwa Wiktorowo

W dniu 27 czerwca 2024r. (czwartek) o godz. 18:00 w świetlicy w Rzeżewie odbędzie się zebranie sołeckie Sołectwa Wiktorowo w celu wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej.

1 2 3 4 109

Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi wykonywane przez Zakład dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy:

DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.

Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte

“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?

Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!

Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.

Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”

Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL

Komunikat – Lasy Państwowe

(więcej…)

Ostrzeżenie meteorologiczne – przymrozki

INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+

W związku z otrzymanymi wytycznymi od Wojewody Kujawsko-Pomorskiego w celu zapobiegania rozprzestrzeniania się choroby zakaźnej COVID-19 wywołanej wirusem SARS-CoV-2  oraz mając na uwadze bezpieczeństwo i zdrowie uczestników i pracowników Dziennego Domu Senior+ w dalszym ciągu zawiesza się działalność placówki od dnia 26 marca 2020 roku do 10 kwietnia 2020 roku.

Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr: 
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Ostrzeżenie meteorologiczne – Przymrozki

Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce

1 2 3 4 5 6

Już niedługo powstaną punkty bezpłatnego dostępu do internetu!

W dniu 9 lutego 2021 r. w przeprowadzonym postępowaniu wyłoniliśmy wykonawcę zadania pn. „Wybudowanie sieci publicznych punktów dostępu do sieci internet w ramach działania 1.1. POPC “Publiczny Internet dla każdego w Gminie Lubień Kujawski””, najkorzystniejszą ofertę złożono przez Firmę  FHU Pi  Piotr Lewandowski, Czerniewice, ul. Choceńska 14 87-850 Choceń . Wykonawca złożył najkorzystniejszą ofertę w kwocie 60 000,00 zł i to on po podpisaniu umowy rozpocznie realizację budowy sieci hotspotów w Gminie Lubień Kujawski.

Podpisano porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań

W dniu 8 lutego br. w sali kominkowej Domu Seniora w Lubieniu Kujawskim burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz wiceprezes Krajowego Zasobu Nieruchomości Jarosław Pucek w obecności Sekretarza Stanu Anny Gembickiej Pełnomocnika Rządu do spraw lokalnych inicjatyw społecznych podpisali porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań. Porozumienie zakłada wymianę informacji, materiałów i dokumentów w zakresie nieruchomości położonych na terenie Lubienia Kujawskiego mogących zostać przekazanych przez Gminę Lubień Kujawski do Krajowego Zasobu Nieruchomości z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej. Strony zobowiązały się do podejmowania wzajemnych działań na rzecz inwestycji mieszkaniowych lub uzbrojenia technicznego nieruchomości. Następnym krokiem ma być analiza tych informacji i wypracowanie szczegółowego harmonogramu dalszych działań.

Krajowy Zasób Nieruchomości istnieje od 2017 roku; to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. Ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.

Lafarge rozwija działalność biznesową w obszarze nawozów wapniowych

Lafarge w Polsce podpisał wstępną umowę kupna od firmy Polcalc zakładu produkcji granulowanych nawozów wapniowych i rozszerza swoją działalność w obszarze produktów dla rolnictwa. Dzięki temu Lafarge stworzy kompleksową ofertę wysokiej jakości nawozów wapniowych i wapniowo-mineralnych.

Lafarge jest jednym z liderów produkcji materiałów budowlanych w Polsce oraz rozwija ofertę nawozów wapniowych. Z kolei firma Polcalc odniosła duży sukces w obszarze produkcji nawozów granulowanych dla mniejszych gospodarstw, głównie dzięki wprowadzonym udoskonaleniom w procesie granulacji mączki wapiennej. Dzięki temu dostarcza w pełni naturalne produkty bez chemicznych substancji wiążących.

– Jako Lafarge chcemy być mocniej obecni na rynku nawozów, w czym pomoże nam kupno zakładu od Polcalc. Nawozy na bazie mączki wapiennej odgrywają ważną rolę w walce z suszą, bowiem zatrzymują wodę w glebie i polepszają jej pH. Połączenie sił pozwoli nam stworzyć uzupełniającą się ofertę wysokiej jakości produktów – mówi Xavier GuesnuPrezes Zarządu Lafarge w Polsce.

Wstępna umowa zakupu została podpisana w grudniu 2020 r., a ostateczne przejęcie zakładu nastąpi w połowie tego roku, po jego przeniesieniu do nowego podmiotu. Lafarge przejmuje również znaki towarowe i produkty oferowane przez Polcalc. Obecnie trwa proces integracji firm. Celem jest zapewnienie najlepszej jakości produktów i rozwiązań, przy zachowaniu najwyższych norm środowiskowych i bezpieczeństwa. 

Więcej na stronie Lafarge – https://www.lafarge.pl/

Umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim podpisana

W dniu 4 lutego br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł będzie Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Nawozy marki GoudenKorrel™ nowym produktem lubieńskiej strefy przemysłowej

Firma Polcalc Sp. z o.o. działająca od 2009 roku na terenie lubieńskiej strefy przemysłowej w związku z dynamicznym rozwojem firmy zaprezentowała swój nowy produkt tj. nawozy wieloskładnikowe marki GoudenKorrel™. Jak podaje firma GoudenKorrel™ to koncepcyjna linia nawozów wieloskładnikowych. Projekt ten jest efektem rozległej sieci współpracy brytyjskich, niemieckich, holenderskich i polskich naukowców, agronomów, technologów, rolników i górników, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dobroczynnej siły polihalitu. Filozofią GoudenKorrel™ jest samodoskonalenie! Stale monitorujemy potrzeby rolników, dobierając optymalne receptury i rozwiązania technologiczne. Najbardziej zaawansowane produkty tej linii, tzn. Vervactor® i Belenus® oparte są o unikatowe rozwiązanie – G2D Nodens Technology™. Dzięki temu rolnicy otrzymują szybko i trwale działający, łatwo rozpuszczalny granulat. Produkt jest prosty w przechowywaniu i wysiewie, gwarantuje skuteczność i łatwość aplikacji.

Więcej na stronie GoudenKorrel™

Firma Matro nowym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej

W dniu 14 stycznia br. w kancelarii notarialnej w Gostyninie Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz właściciele firmy Matro, Jolanta i Roman Tomaszewscy podpisali akt notarialny na mocy, którego firma nabyła od gminy w przetargu za kwotę 418 tys. zł prawo własności działki inwestycyjnej o powierzchni 1.5 ha. Działka będąca przedmiotem aktu położona jest w lubieńskiej strefie przemysłowej w sąsiedztwie nowego targowiska oraz niedawno inaugurującego w strefie marketu „Wiewiórka”. Według deklarowanych informacji nowy inwestor planuje na zakupionej nieruchomości budowę obiektu usługowo – handlowego z branży rolnej. Firma Matro dołączyła tym samym do grona inwestorów, którzy już we wcześniejszych latach nabyli grunty pod inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej tj. m.in.:

  1. BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
  2. POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
  8. DORMET
  9. G T I Bud Sp. Jawna
  10. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  11. AGRICOLA
  12. DOMLUX Sp. Jawna
  13. GREENLAND Sp. z o. o.
  14. DAN – CAR

Sześć firm złożyło swoje oferty na przebudowę dróg gminnych Narty – Wola Olszowa

W dniu 11 stycznia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert na zadanie inwestycyjne dotyczące przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwota ok. 2 mln zł złożyła firma Drogtom z Włocławka. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Więcej informacji na BIP.

Tereny Inwestycyjne

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 11 stycznia 2021

Stacja uzdatniania wody w Nartach ma nową instalację fotowoltaiczną

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 grudnia 2020

Nowa instalacja fotowoltaiczna o mocy 29,335 kWp będzie produkowała energie elektryczną na potrzeby Stacji uzdatniania wody w Nartach. Wyprodukowana energia pozwoli w przyszłości na wprowadzenie oszczędności w wydatkach na jej zakup. Instalacja jest jednym z elementów większego gminnego projektu w ramach którego powstanie na terenie gminy 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła na budynkach gospodarstw domowych oraz użyteczności publicznej. Instalacje fotowoltaiczne oraz pompy ciepła o całkowitej wartości 889 tys. zł montuje firma PRO-ECO Sp. z o.o. z Gdyni. Na realizację zadania gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Zgodnie z zawartą z Wykonawcą umową rzeczowa realizacja inwestycji planowana jest do marca 2021 roku.

Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Funduszu Dróg Samorządowych. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w terminie do 11 stycznia 2021 r. do godz. 13:00.

Więcej informacji na BIP.

1 6 7 8 9 10 13

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
1 2 3 4 5
Zamknij