Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki Główne założenia LSR na lata 2021-2027
W zakresie celu 1 – Poprawa jakości i standardu życia mieszkańców obszaru LSR, Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki planuje realizację następujących przedsięwzięć:
– Przedsięwzięcie 1.1 – Rozwój infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej na obszarze LSR obejmujące operacje z zakresu poprawy dostępu do usług i poprawy dostępu do infrastruktury publicznej;
– Przedsięwzięcie 1.2 – Działania na rzecz poprawy dostępności do usług na obszarze LSR obejmujące operacje z zakresu przedsiębiorczości w ramach podejmowania pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne oraz rozwijania pozarolniczej działalności gospodarczej;
– Przedsięwzięcie 1.3 – Kultywowanie lokalnego dziedzictwa obszaru działania LGD obejmujące operacje z zakresu ochrony dziedzictwa kulturowego, przyrodniczego.
Te typy projektów będą realizowane w ramach projektów konkursowych i grantowych.
Finansowanie powyższego celu będzie się odbywać w ramach programu Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR) ze środków funduszu Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW).
Jednym z pierwszych konkursów jaki planuje ogłosić LGD w ramach realizacji celu 1, to konkurs na nabór wniosków o przyznanie pomocy w zakresie rozwoju infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej na obszarze LSR.
Ten typ projektów będzie realizowany w ramach projektów konkursowych. Grupę docelową dla tego przedsięwzięcia stanowić będą mieszkańcy obszaru wdrażania LSR, w tym osoby w niekorzystnej sytuacji, organizacje pozarządowe, turyści.
Podmiotami uprawnionymi do ubiegania się o przyznanie pomocy są osoby prawne, w tym organizacje pozarządowe, jednostki sektora finansów publicznych.
Wysokość wsparcia w ramach zakresu tematycznego – poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej ustala się w wysokości do 500 000,00 zł i nie może być ona niższa niż 50 000,00 zł.
Intensywność pomocy dla operacji z tego zakresu ustala się w następującej wysokości:
– do 100% kosztów kwalifikowalnych na operacje obejmujące inwestycje nieprodukcyjne w przypadku podmiotów innych niż jednostki sektora finansów publicznych,
– do 75% kosztów kwalifikowalnych na operacje obejmujące inwestycje nieprodukcyjne w przypadku jednostek sektora finansów publicznych, z czego pomoc finansowana z EFRROW wynosi maksymalnie 55% kosztów kwalifikowalnych, a pozostałe 20% kosztów kwalifikowalnych ze środków budżetu państwa.
Operacja musi zostać zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 2 lata od dnia zawarcia przez wnioskodawcę umowy o przyznanie pomocy i jednocześnie nie dłuższym niż do 30 czerwca 2029r.
Operacja nie może obejmować budowy lub modernizacji dróg, targowisk, sieci wodno-kanalizacyjnych, przydomowych oczyszczalni ścieków ani nie może być operacją dotyczącą świadczenia usług rolniczych.
Operacja powinna służyć zaspokojeniu potrzeb społeczności lokalnej a infrastruktura będąca efektem tej inwestycji powinna być ogólnodostępna i niekomercyjna lub powinna obejmować obiekty użyteczności publicznej.
Zgodnie z diagnozą Lokalnej Strategii Rozwoju w ramach rozwoju infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej oczekiwane są takie projekty, jak: skwerki, ścieżki rowerowe, kina plenerowe, skateparki, zadaszone wiaty, wewnętrzne sale zabaw, baseny, kawiarenki, sale dydaktyczne.
Więcej informacji o działalności LGD na stronie http://www.kujawiaki.pl/
Rozmawiano o możliwości rozbudowy sieci światłowodowej w gminie Lubień Kujawski
W dniu 30 listopada br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie przedstawicieli władz Lubienia Kujawskiego Burmistrza Marka Wilińskiego oraz Radnych Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Agaty Pawlak – Molewskiej, Mieczysława Gientki oraz Andrzeja Lubasińskiego z przedstawicielem firmy Fibee Mateuszem Markiem mające na celu omówienie możliwości rozbudowy sieci światłowodowej. Firma Fibee w ostatnich latach w ramach dotacji unijnej wybudowała dla części gminy ogólnodostępną sieć światłowodową z której korzystają mieszkańcy. Podczas różnych spotkań pojawiają się jednak pytania o możliwość wykonania nowych przyłączy oraz rozbudowy istniejącej sieci. W załączeniu prezentacja ze spotkania na którym omawiano w/w tematykę.
Ogłoszenie – Komisja Budżetowo-Gospodarcza
Przewodnicząca Komisji Budżetowo – Gospodarczej informuje, że 02.12.2024 r. (poniedziałek) o godzinie 1430 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej. Omawiana tematyka: analiza i omówienie projektu budżetu Gminy Lubień Kujawski na 2025 rok.
Przewodnicząca
Komisji Budżetowo – Gospodarczej
Boroń Małgorzata
Stoisko informacyjne KRUS i Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ
W dniu 28 listopada 2024 r. w godzinach od 11:00 do 14:00 w Placówce Terenowej KRUS we Włocławku ul. Barska 6, zorganizowane zostanie stoisko informacyjne KRUS i Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ. Pracownicy Kasy będą udzielać informacji z zakresu ubezpieczeń i świadczeń, rehabilitacji leczniczej oraz zasad bezpiecznej pracy w gospodarstwie rolnym. Dla odwiedzających stoisko przygotowano materiały prewencyjne propagujące zasady bhp w rolnictwie. Ponadto na stoisku Kasy zostanie zorganizowana wystawa odzieży roboczej, ochron osobistych stosowanych w rolnictwie. Natomiast pracownicy NFZ udzielać będą informacji na temat badań i programów profilaktycznych, informować o szczepieniach przeciw HPV. Osoby zainteresowane będą mogły poznać wiek metaboliczny, zrobić bezpłatną analizę składu ciała, wyrobić Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ). Szczegółowe informacje można uzyskać pod numerem tel.: (54) 233 33 56 wew. (Zbigniew Suchomski ).
Inauguracyjne spotkanie z Sołtysami nowej kadencji 2024 – 2029
W dniu 22 listopada br. w Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim odbyło się inauguracyjne spotkanie z Sołtysami nowej kadencji 2024 – 2029. W spotkaniu uczestniczyli oprócz sołtysów rozpoczynających kadencję także sołtysi, którzy zakończyli już urzędowanie a także przedstawiciele władz samorządowych Burmistrz Marek Wiliński, Przewodnicząca Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Jolanta Grauman oraz Wiceprzewodniczący Andrzej Lubasiński. Spotkanie miało charakter organizacyjny, a jego nadrzędnym celem było nawiązanie współpracy oraz omówienie kluczowych kwestii dotyczących pracy sołtysa i potrzeb mieszkańców, które będą stanowić priorytetowe działania dla samorządu. Podczas spotkania sołtysom kończącym urzędowanie wręczono symboliczne podziękowania za dotychczasową współpracę.
Strefa przemysłowa w Lubieniu Kujawskim ma nową drogę dojazdową
Zakończono prace związane z rozbudową ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska – nowy dojazd do strefy. Zakres robót obejmował wykonanie ok. 1400 metrowego odcinka nowej nawierzchni ulicy wraz z podbudową oraz poboczami. Nowy odcinek drogi pozwoli na poprawę skomunikowania terenów inwestycyjnych lubieńskiej strefy przemysłowej. Zadanie zrealizowało konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dotację z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.
Ogłoszenie – VI Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 25 listopada 2024 r. (poniedziałek) o godzinie 16:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie VI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie VI Sesji Rady Miejskiej.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich V Sesji Rady Miejskiej.
- Wybór sekretarza obrad.
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
- Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2024 – 2038.
- Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie Gminy Lubień Kujawski na 2024 rok.
- Uchwała w sprawie w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta stanowiącej podstawę wymiaru podatku rolnego na 2025 rok.
- Uchwała w sprawie określenia wysokości stawek podatku od nieruchomości oraz zwolnień z podatku od nieruchomości na 2025 rok.
- Uchwała w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych na 2025 rok.
- Uchwała w sprawie określenia zasad udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków.
- Uchwała w sprawie zasad udzielania dotacji celowej ze środków budżetu Gminy Lubień Kujawski na dofinansowanie kosztów wymiany systemów ogrzewania węglowego na nowe ekologiczne źródła ogrzewania na terenie Gminy Lubień Kujawski.
- Uchwała w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
- Uchwała w sprawie dopuszczenia zapłaty podatków, opłat lokalnych i niepodatkowych należności budżetowych o charakterze publicznoprawnym stanowiących dochody budżetu Gminy Lubień Kujawski za pomocą innego instrumentu płatniczego.
- Uchwała w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej im st. sierż. Mieczysława Majchrzaka w Kaliskach.
- Uchwała w sprawie zamiaru likwidacji Szkoły Podstawowej w Kanibrodzie.
- Uchwała w sprawie przyjęcia Gminnego Programu Przeciwdziałania Przemocy Domowej i Ochrony Osób Doznających Przemocy Domowej na lata 2024-2030.
- Uchwała w sprawie przyjęcia Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych Gminy Lubień Kujawski na lata 2024-2030.
- Uchwała w sprawie przyjęcia Rocznego programu współpracy Gminy Lubień Kujawski z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art. 3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i wolontariacie na rok 2025.
- Uchwała w sprawie uchylenia uchwały.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad VI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman
Msza święta w intencji ojczyzny
11 listopada 2024r. z okazji Narodowego Dnia Niepodległości w kościele parafialnym p.w. Św. Prokopa Męczennika w Kłóbce odbyła się uroczysta Msza Święta w intencji Ojczyzny, której przewodniczył ksiądz proboszcz Leszek Buczkowski. We Mszy Św. uczestniczyli: Burmistrz Lubienia Kujawskiego p. Marek Wiliński, radni powiatowi: p. Danuta Warszawska i p. Zygmunt Wierzowiecki, radni gminy Lubień Kujawski: p. Jolanta Grauman, p. Andrzej Lubasiński, p. Patryk Gawłowski, p. Janusz Zgliński, p. Wiesław Gontarek, przedstawiciele OSP w Kłóbce, w Bilnie i w Krzewiu, mieszkańcy Kłóbki i okolic. Nie zabrakło również delegacji Szkoły Podstawowej w Kłóbce. Szkołę, pod opieką p. Pawła Duczka, reprezentował poczet sztandarowy w składzie Jakub Pełnikowski, Dominika Lewandowska, Wiktoria Szarwas. Po uroczystej Mszy św. wszyscy uczestnicy udali się pod obelisk upamiętniający Poległych za Ojczyznę, pod którym pani dyrektor Anna Andrzejczak i przedstawiciele wszystkich uczniów: Zuzanna Bogucka, Izabela Zwierzchowska i Igor Tyrała oraz inne delegacje złożyły kwiaty. Został również wspólnie odśpiewany „Mazurek Dąbrowskiego”. Przedstawiciele naszej szkoły chętnie skorzystali z zaproszenia na smaczny obiad w remizie OSP Kłóbka.
Galeria zdjęć na stronie fb szkoły
Turniej piłki siatkowej o puchar Przewodniczacej Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
W dniu 9 listopada br. w sali gimnastycznej Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim rozegrano amatorski gminny turniej piłki siatkowej o puchar Przewodniczacej Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Jolanty Grauman. W sportowych zmaganiach udział wzięło 5 drużyn zajmując odpowiednio: 5 miejsce Nieaktywni Sportowcy, 4 miejsce Polfarmex, 3 miejsce Włocławek, 2 miejsce Lubień Kujawski oraz 1 miejsce zespół z Chocenia. Uczestnikom turnieju puchary wręczyła Przewodniczaca Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Jolanta Grauman.
PSZOK nieczynny do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej
Szanowni Państwo,
W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19W oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług, co do dalszego udzielania porad, Starosta Włocławski podjął decyzję o kontynuacji pracy punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej poprzez udzielanie porad telefonicznych.
Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.
Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.
Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska
Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim
W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:
- Rejestracja pacjentów odbywać się będzie wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
- W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
- W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
- Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
- Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
- Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.
PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.
Komunikat – ZGKiM
Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
LST Barka zawiesza spotkania
Komunikat – płatności
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003
Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
Firma DELMAR z Włocławka modernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys zł w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
W lubieńskiej strefie inwestycyjnej oficjalnie zainaugurowano budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW
Gmina kupiła od powiatu cztery działki położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków
Remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim
Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina
Remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
Już jest! W Gminie Lubień Kujawski działa “Publiczny Internet dla każdego”
Środki w całości pokryły koszty instalacji hotspotów w 11 lokalizacjach, które umieszczone zostały w najczęściej uczęszczanych przez mieszkańców miejscach. Warto nadmienić, iż projekt został zrealizowany bez wkładu własnego gminy a jego realizacja zakończyła się w maju 2021 r.
Poniżej miejsca w których zostały zlokalizowane punkty bezpłatnego dostępu do internetu:
Wewnętrzne punkty dostępu:
- Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim,
- Dworzec PKS w Lubieniu Kujawskim.
Zewnętrzne punkty dostępu:
- Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, Otwarta Strefa Aktywności oraz miasteczko rowerowe),
- Stadion Miejski w Lubieniu Kujawskim,
- Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim,
- Plaża nad j. Lubieńskim,
- Otwarta Strefa Aktywności nad j. Lubieńskim, przy wjeździe do miasta.
- Żłobek Samorządowy w Lubieniu Kujawskim (obszar: plac zabaw, park oraz Otwarta Strefa Aktywności),
- Targowisko Miejskie,
- „Szubienica” w Kamiennej (obszar: Otwarta Strefa Aktywności, boisko oraz plac zabaw)
- Dworzec PKP w Kaliskach.
Do interakcji z użytkownikami sieć Publiczny Internet dla każdego z identyfikatorem SSID „Publiczny Internet dla każdego” wykorzystuje specjalny portal autoryzacji, poniżej instrukcja nawiązania połączenia z siecią o indentyfikatorze SSID “Publiczny Internet dla każdego”:
- Na urządzeniu z którego będziemy korzystać należy odnaleźć sieć WiFi o nazwie “Publiczny Internet dla każdego”
- Zaakceptować regulamin korzystania z usługi
- W celu nawiązania połączenia nacisnąć przycisk “kliknij aby połączyć”
Więcej informacji o samym projekcie na stronie www.gov.pl
Zakończyliśmy prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna
Więcej o rekrutacji do projektu „Klub pracy – aktywna Kamienna”
Firma HYDROTECHNIK24 kolejnym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej
- BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
- POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
- DORMET
- GTI Bud Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
- MATRO
Gmina Lubień Kujawski otrzyma kolejne dotacje z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg
Szacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy w 2021 roku
Dane pozyskiwane z Systemu Monitoringu Suszy Rolniczej przenoszone są do publicznej aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” w celu weryfikacji zakresu suszy i wysokości strat w uprawach określonych samodzielnie przez producentów rolnych przy wypełnianiu tej aplikacji.
Więcej na stronie: https://www.gov.pl/
Jedyna taka impreza w Polsce eROBOCZE SHOW w tym roku w Lubieniu Kujawskim
Więcej o eROBOCZE SHOW na stronie: https://erobocze.pl/erobocze-show
Zwrot akcyzy za paliwo do produkcji rolnej
Wnioski będzie można składać do 1 marca 2021 roku. Przyjmują je właściwe urzędy gmin i miast, gdzie producenci rolni prowadzą swoje działalności. Wysokość zwrotu podatku ustalana jest na podstawie powierzchni użytków rolnych (określonej w ewidencji gruntów i budynków) oraz średniej rocznej liczby dużych jednostek przeliczeniowych (DJP) posiadanego bydła.
Do wniosku o zwrot podatku akcyzowego należy dołączyć również faktury VAT potwierdzające zakup oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej w okresie od 1 sierpnia 2020 r. do 31 stycznia 2021 r. W przypadku ubiegania się o zwrot podatku akcyzowego przez posiadaczy bydła do wniosku należy dołączyć również informację o liczbie DJP bydła za 2020 rok.
Informację o DJP rolnik może uzyskać w biurze powiatowym Agencji właściwym dla siedziby stada. W tym celu wystarczy złożyć Wniosek o wydanie informacji o średniej rocznej liczbie DJP bydła w gospodarstwie na potrzeby wniosku o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej – otwórz
Wniosek może zostać złożony przez posiadacza zwierząt lub jego pełnomocnika w formie papierowej (jak dotychczas), pocztą elektroniczną lub za pośrednictwem platformy ePUAP.
Tegoroczne limity zwrotu podatku akcyzowego wynoszą: 100 zł do 1 ha użytków rolnych i 30 zł do każdej DJP bydła. Zwrot podatku będzie wypłacany przez cały kwiecień przelewem na rachunek bankowy podany we wniosku.
Kolejne wnioski o zwrot akcyzy zawartej w cenie oleju napędowego rolnicy będą mogli składać od 2 do 31 sierpnia 2021 r. Będą one dotyczyły faktur VAT za paliwo kupione od 1 lutego do 31 lipca 2021 r. (w ramach limitu zwrotu podatku określonego na 2021 r.).
Drób znów może swobodnie poruszać się po otwartym wybiegu
Drób może swobodnie poruszać się po otwartym wybiegu, jednak prosimy nadal o zachowanie szczególnej ostrożności.
Zalecamy karmić i poić drób w pomieszczeniach zamkniętych, do których nie mają dostępu dzikie ptaki.
Dofinansowanie zakupu komputera dla dziecka z rodziny rolniczej
Wnioski o dofinansowanie zakupu komputera można składać do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do 30 grudnia 2020 r.
Aby móc ubiegać się o pomoc:
- łączny dochód uzyskany przez rodziców w 2019 r., podzielony na rodziców i dzieci w wieku do 18 lat nie może przekraczać w przeliczeniu na osobę 1 200 zł miesięcznie;
- rodzina nie otrzymała w ostatnich trzech latach komputera zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania ich zakupu.
Do wniosku w celu potwierdzenia dochodu należy dołączyć: kopie decyzji ustalających wymiar podatku rolnego na 2019 r. oraz kopie zeznań podatkowych za 2019 r., w przypadku uzyskania dochodu z innych źródeł.
Dofinansowany zostanie zakup komputera dokonany od 10 grudnia 2020 r. do 31 marca 2021 r.
Kwota maksymalnego dofinansowania (zaliczki) zostanie określona na podstawie wniosków, które zostaną złożone do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Ostateczne rozliczenie zostanie dokonane na podstawie faktur dostarczonych do ARiMR do 15 kwietnia 2021 r. W przypadku, gdy wnioskodawca dostarczy fakturę w mniejszej kwocie to zwróci różnicę ARiMR, jeśli wcale nie dostarczy faktury to zwróci całą kwotę.
Szczegółowe informacje na temat zasad przyznawania pomocy będą zamieszczone na stronie internetowej ARiMR pod adresem: www.arimr.gov.pl.
Podstawa prawna: § 13ze rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)