Agricola Hydraulika Siłowa z Lubienia Kujawskiego brała udział w XLII Dniach Otwartych Drzwi w Zarzeczewie
Agricola Hydraulika Siłowa z Lubienia Kujawskiego brała udział w XLII Dniach Otwartych Drzwi w Zarzeczewie koło Włocławka organizowanych przez Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie Oddział w Zarzeczewie. Impreza odbyła się w dniach 3 – 4 czerwca i zgromadziła wielu wystawców związanych z rolnictwem, ogrodnictwem, hodowlą zwierząt oraz instytucjami wspierającymi te dziedziny gospodarki.
Agricola zaprezentowała się na bardzo wysokim poziomie, organizując imponujące stoisko z bogatą wystawą innowacyjnych pomysłów i rozwiązań, z których znana jest na całą Polskę. W efekcie Agricola została laureatem kilku konkursów i otrzymała prestiżowe nagrody od Prezydenta Miasta Włocławka Pana Marka Wojtkowskiego za „Najlepszą ekspozycję targową” oraz Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego Pana Piotra Całbeckiego za udział w konkursie „Innowacyjny produkt”.
Z dumą stwierdzamy, że Agricola z powodzeniem reprezentuje Miasto i Gminę Lubień Kujawski na szczeblu powiatowym i wojewódzkim i niewątpliwie przyczynia się do promocji naszego miasta.
Podpisano pierwsze umowy o najem lokali mieszkalnych w ramach SIM KZN – Toruński
W dniu 5 czerwca br. w sali kominkowej Domu Seniora w Lubieniu Kujawskim Zarząd Spółki Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej KZN – Toruński tj. Prezes Filip Szreter oraz Dyrektor Wojciech Kwiatkowski podpisali pierwsze umowy z najemcami lokali mieszkalnych planowanych do realizacji w ramach inwestycji p.n.: „Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z miejscami postojowymi w Lubieniu Kujawskim przy ul. Żwirki i Wigury. W tym symbolicznym wydarzeniu uczestniczyli także reprezentujący gminę Lubień Kujawski Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Mieczysław Gientka oraz Hubert Jankowski. Przypomnijmy, że w ramach zakończonego w marcu br. naboru wniosków o najem lokali mieszkalnych w/w inicjatywy wpłynęło 81 wniosków z pośród których 62 zostało rekomendowanych do SIM KZN – Toruński Sp. z o.o. celem podpisania umowy partycypacji oraz najmu lokalu zgodnie z Uchwałą Nr XXXIX/347/2022 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu, w tym określenia kryterium pierwszeństwa, dodatkowych kryteriów pierwszeństwa, zasad przeprowadzania oceny punktowej oraz obowiązkowej kaucji. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM, to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania.
Ogłoszenie – XLIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie XLIV Sesji Rady Miejskiej.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej XLIII Sesji Rady Miejskiej.
- Wybór sekretarza obrad.
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
- Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2023 – 2038.
- Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2023 rok.
- Uchwała w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Lubień Kujawski.
- Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi.
- Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2023 rok.
- Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
- Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w miejscowości Sławęckie Góry.
- Uchwała w sprawie przyjęcia „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży” z terenu Gminy Lubień Kujawski oraz w sprawie określenia warunków i trybu przyznawania stypendium w ramach „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży” z terenu Gminy Lubień Kujawski.
- Uchwała w sprawie uchylenia uchwały.
- Uchwała w sprawie ustalenia wysokości diet dla Radnych Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
- Uchwała w sprawie przedłużenia obowiązywania „Strategii Rozwoju Gminy na lata 2016-2022” do końca 2023 roku.
- Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części terenu położonego w obrębie geodezyjnym Czaple Nowe, Czaple Wieś, Nowa Wieś, Wola Olszowa, Wola Olszowa Parcele w gminie Lubień Kujawski.
- Uchwała w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim za 2022 rok.
- Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2022 rok.
a) przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu za 2022 rok,
b) zapoznanie radnych z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej,
c) dyskusja nad sprawozdaniem z wykonania budżetu i sprawozdaniem opisowym z wykonania budżetu,
d) odczytanie wniosku Komisji Rewizyjnej,
e) dyskusja nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej (odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej na temat wniosku Komisji Rewizyjnej),
f) podjęcie uchwały. - Uchwała w sprawie udzielenia Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego wotum zaufania.
a) wprowadzenie do raportu o stanie Gminy,
b) debata nad raportem,
c) podjęcie uchwały. - Uchwała w sprawie udzielenia Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego absolutorium z wykonania budżetu za 2022 rok.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad XLIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Światowy Dzień Pszczół 2023
19 maja 2023r. w związku ze Światowym Dniem Pszczół, dzięki uprzejmości Dyrektora Muzeum Ziemi Kujawsko-Dobrzyńskiej we Włocławku p. Piotra Nowakowskiego oraz zaangażowaniu pracowników, Koło Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim po raz drugi zorganizowało wiosenne miodobranie na terenie Skansenu w Kłóbce. Koło Pszczelarzy opracowało Projekt, którego celem jest zwrócenie uwagi na dziedzictwo kulturowe, rolę pszczoły w przyrodzie i znaczenie produktów pszczelich w życiu człowieka. Projekt ten jest realizowany w ramach inicjatywy społecznej Koła Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim pod Patronatem i opieką Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Poseł Na Sejm RP – Anny Gembickiej oraz przy wsparciu Burmistrza Lubienia Kujawskiego – Marka Wilińskiego.
Na uroczystość przybyli zaproszeni goście, wśród nich:
- p. Joanna Borowiak – Poseł na Sejm RP
- p. Józef Łyczak – Senator RP
- p. Jakub Tomczak – Zastępca Burmistrza Lubienia Kujawskiego
- p. Joanna Pawłowska-Tyszko – Właściciel APICOM – Pasieka Kujawska
- p. Jerzy Tyszko – właściciel APICOM – Pasieka Kujawska
- p. Magdalena Szarwas – Kierownik referatu oświaty w UM w Lubieniu Kujawskim
- p. Krzysztof Winnicki – Kierownik Skansenu w Kłóbce
- p. Marek Witkowski – Dyrektor Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Bydgoszczy
- p. Michał Ossowski – Kierownik Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Bydgoszczy
- p. Janusz Lambarski – Prezes Zarządu Regionalnego Związku Pszczelarzy Kujaw i Ziemi Dobrzyńskiej we Włocławku
- p. Anna Andrzejczak – Dyrektor SP w Kłóbce
- p. Joanna Modrzejewska – Dyrektor SP w Kaliskach
- p. Agnieszka Rybska – Dyrektor SP w Kanibrodzie
- p. Jarosław Pieczkowski – Wicedyrektor ZPO w Lubieniu Kujawskim
- p. Anna Sawicka – Dyrektor CK w Lubieniu Kujawskim
- p. Andrzej Rutkowski – Leśniczy Leśnictwa Lubień Kujawski, Nadleśnictwo Kutno
- p. Katarzyna Woźniak – Leśnik Nadleśnictwa Włocławek, Leśnictwo Szkółkarskie Dzilno
- p. Mariusz Waszewski – PHU „WASZ-MAR”
- p. Stanisław Piątkowski – Dyrektor ODR w Zarzeczewie
- p. Anna Dykczyńska – Główny specjalista ds. przedsiębiorczości i dziedzictwa kulturowego
- Pszczelarze Koła Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim
- Koło Gospodyń Wiejskich „Gliznowianki” w Gliznowie
- Koło Gospodyń Wiejskich w Kaliskach
- Uczniowie i Nauczyciele SP w Kłóbce, SP w Kaliskach, SP w Kanibrodzie, SP w Lubieniu Kujawskim i PCKZiU w Chodczu.
Podczas spotkania odbyło się rozdanie nagród w konkursie plastycznym o tematyce pszczelarskiej, który zorganizowało Koło Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim dla uczniów szkół podstawowych z terenu gminy Lubień Kujawski.
Komisja konkursowa w składzie: p. Mieczysław Gientka, p. Anna Sawicka i p. Magdalena Szarwas wyłoniła zwycięzców:
- I miejsce – Tobiasz Michalak – ZPO w Lubieniu Kujawskim
- II miejsce – Patrycja Piotrowska – SP w Kłóbce
- III miejsce – Alicja Sławińska – ZPO w Lubieniu Kujawskim
Wyróżnienia:
- Oliwia Kaniewska – ZPO w Lubieniu Kujawskim
- Weronika Bonawenturska – SP w Kłóbce
- Michał Justyński – SP w Kanibrodzie
- Wiktoria Szarwas – SP w Kłóbce
- Kazimierz Kupisz – SP w Kłóbce
- Julia Hanke – SP w Kanibrodzie
- Paulina Jędrzejewska – ZPO w Lubieniu Kujawskim
Oprócz wręczenia nagród, delegacja każdej szkoły zasadziła na terenie Skansenu w Kłóbce miododajne drzewo lipowe.
Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy za 2022 rok
- Burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy. Sesja, na której przedstawiany będzie raport zaplanowana jest na dzień 16 czerwca 2023r.
- Rada rozpatruje raport podczas Sesji, na której podejmowana jest Uchwała Rady Miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi (tzw. sesja absolutoryjna). Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
- W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób (w gminie do 20 000 mieszkańców). Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została Sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Dzień ten przypada na 15 czerwca 2023 r. Zgłoszenia przyjmowane będą w biurze Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim (pokój nr 14 Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim) w godzinach pracy Urzędu. W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia – wzór zgłoszenia stanowi załącznik niniejszej informacji. Zgłoszenia mieszkańców dokonane po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem.
- Niniejsza informacja wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostanie na stronie internetowej gminy: www.lubienkujawski.pl
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – CEL OGÓLNY 1 Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR
Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki w ramach realizowanej LSR i jej celu ogólnego 1 – Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR planuje
na przełomie czerwca i lipca 2023 roku ogłoszenie konkursu i nabór wniosków w zakresie
Podejmowania działalności gospodarczej (Premia)
Na podjęcie działalności gospodarczej w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących działania w tym zakresie kwota dofinansowania (Premia) wynosi 50 000,00 zł.
Środki w Premiach wypłacane są w dwóch transzach:
I transza 80% przyznanej kwoty pomocy (40 000,00 zł),
II transza 20% przyznanej kwoty pomocy (10 000,00 zł).
Źródłem finansowania wsparcia jest Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Ten typ projektów realizowany jest w ramach projektów konkursowych.
O pomoc może ubiegać się osoba fizyczna, która: jest obywatelem państwa członkowskiego UE, jest pełnoletnia, miejsce zamieszkania znajduje się na obszarze wiejskim objętym LSR (Gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Lubień Kujawski, Lubanie, Lubraniec, gmina Włocławek i Miasto Kowal).
Głównym warunkiem otrzymania wsparcia finansowego jest podjęcie działalności gospodarczej we własnym imieniu, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 – Prawo przedsiębiorców, i jej wykonywania do dnia, w którym upłyną 2 lata od dnia wypłaty płatności końcowej oraz
– zgłoszenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy do ubezpieczenia emerytalnego, ubezpieczeń rentowych i ubezpieczenia wypadkowego na podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu wykonywania tej działalności i podlegania tym ubezpieczeniom, lub
– utworzenie, co najmniej jednego miejsca pracy w przeliczeniu na pełne etaty średnioroczne, gdy jest to uzasadnione zakresem realizacji operacji i zatrudnienie osoby, dla której zostanie utworzone to miejsce pracy, na podstawie umowy o pracę a także utrzymanie tego miejsca pracy do dnia, w którym upłyną 2 lata od dnia wypłaty płatności końcowej.
Kto nie może uzyskać wsparcia finansowego?
– osoby podlegające społecznemu ubezpieczeniu rolników z mocy ustawy i w pełnym zakresie chyba, że podejmują działalność gospodarczą sklasyfikowaną, jako produkcja artykułów spożywczych lub produkcja napojów,
– osoby, które w okresie 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku wykonywały działalność gospodarczą,
– osoby, które otrzymały pomoc na podejmowanie działalności gospodarczej.
Dofinansowanie należy przeznaczyć na zakup nowych maszyn lub wyposażenia albo na zakup robót budowlanych lub usług.
Wnioskodawca jest oceniany według lokalnych kryteriów wyboru operacji (PROW). Dane kryteria będą weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o przyznanie pomocy i załącznikach do wniosku. Do wyboru projektu potrzebna jest minimalna ilość punktów, która obecnie wynosi 40 punktów.
Więcej o konkursie mogą dowiedzieć się Państwo kontaktując się z pracownikami biura LGD – nr telefonu: 728 462 482 lub 507 799 998.
Gmina Lubień Kujawski otrzyma prawie 6 mln zł dotacji ze środków Unii Europejskiej na remont budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Wizualne efekty termomodernizacji budynków szkół w Kaliskach, Kanibrodzie oraz Kłóbce
Spotkanie w/s zabezpieczenia organizacyjnego na eRobocze SHOW Lubień Kujawski 2023
Program wydarzenia na stronie: eroboczeshow.pl
Nawet 10 tys. zł dla OSP i KGW na potańcówki wiejskie (dokumenty)
Program Potańcówki Wiejskie skierowany jest do Ochotniczych Straży Pożarnych, Kół Gospodyń Wiejskich, samorządowych jednostek kultury oraz organizacji pozarządowych. Nabór wniosków rozpocznie się 22 maja. Maksymalna kwota dofinansowania to 10 tys. zł.
„Poprzez ogłoszony program Potańcówki Wiejskie, Instytut zamierza wzmacniać i upowszechniać ideę organizowania spotkań społeczności, dla których osią jest kultura ludowa pochodzenia lokalnego. W ten sposób Instytut chce pokazać, szczególnie młodemu pokoleniu, wartość rodzimych tradycji oraz ponadczasowość jej elementów” – wskazano w regulaminie programu.
Jak zaznaczono w regulaminie zamierzeniem programu jest też wspieranie artystów i wykonawców w kultywowaniu muzyki tradycyjnej polskiej wsi, dlatego warunkiem niezbędnym do otrzymania dofinansowania jest „nawiązanie współpracy z wykonawcami repertuaru tradycyjnej muzyki wiejskiej danej społeczności lokalnej, w odniesieniu do miejsca realizacji potańcówki”.Ruszył nabór w programie „Moja Mała Ojczyzna”; do wzięcia do 40 tys. zł (dokumenty)
Zgodnie z regulaminem wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek, przy czym w ramach jednego wniosku można ubiegać się o dofinansowanie organizacji więcej niż jednej potańcówki. Warunkiem jest nieprzekroczenie maksymalnej kwoty dofinansowania tj. do 10 tys. zł. Z przyznanych środków można sfinansować 100 proc. wydatków kwalifikowanych związanych z realizacją zadania.
Wnioski o dofinansowanie będzie można składać za pośrednictwem generatora Witkac do 16 czerwca. Natomiast zadanie powinno zostać zrealizowane od 1 sierpnia do 31 października 2023 r.
Poniżej do pobrania regulamin programu oraz wzór wniosku.
Źródło: samorzad.pap.pl
PSZOK nieczynny do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej
Szanowni Państwo,
Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.
Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.
Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska
Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim
W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:
- Rejestracja pacjentów odbywać się będzie wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
- W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
- W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
- Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
- Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
- Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.
PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.
Komunikat – ZGKiM
Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
LST Barka zawiesza spotkania
Komunikat – płatności
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003
Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo
Centrum Dystrybucyjne Dino największym płatnikiem podatku na terenie gminy Lubień Kujawski
Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o.
Rozpoczęto prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim
Budowa hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z o.o. z Włocławka przebuduje kolejne odcinki dróg na terenie gminy Lubień Kujawski
Posiedzenie XLVI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:
- mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
- działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
- w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
- w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.
Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:
- bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
- za pośrednictwem platformy ePUAP;
- za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
- rejestrowaną przesyłką pocztową.
Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.
Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz
Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.
Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych
O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).
Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi
Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).
Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół
Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.