Życzenia Wielkanocne 2025

Rozpoczęto prace konserwatorskie ogrodzenia przy Kościele Parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim

Rozpoczęto prace konserwatorskie ogrodzenia przy Kościele Parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 500 tys. zł jest w 98% współfinansowane z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków. Inwestycja jest jedną z trzech na którą Gmina Lubień Kujawski otrzymała dotację. W planach na 2025 rok jest również przeprowadzenie prac konserwatorskich i restauratorskich domu Zgromadzenia Sióstr Franciszkanek Rodziny Maryi w Lubieniu Kujawskim oraz prac konserwatorskich i restauratorskich kaplicy cmentarnej w Kłóbce.

X edycja Ogólnopolskiego Konkursu Kulinarnego „Bitwa Regionów”

XI Nadzwyczajna Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 14 kwietnia 2025 r. (poniedziałek) o godzinie 16:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XI nadzwyczajnej Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie XI Sesji Rady Miejskiej
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Przyjęcie proponowanego porządku obrad
  4. Uchwała w sprawie odmowy stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.
  5. Uchwała w sprawie odmowy stwierdzenia wygaśnięcia mandatu radnego.
  6. Zakończenie obrad XI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman

Raport z realizacji ustaleń Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka

Zgodnie z zapisami dokumentu Strategii Terytorialnej MOF Włocławka, Stowarzyszenie WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka jako partnerstwo odpowiedzialne za realizację Strategii Terytorialnej, jest zobowiązane do corocznego sporządzania Raportu z realizacji ustaleń Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Zgodnie z zasadami monitorowania zawartymi w ww. dokumencie, Raport:
•    jest sporządzany raz w roku, najpóźniej do końca marca roku następującego po roku monitorowanym,
•    jest przyjmowany przez władze partnerstwa do końca maja danego roku,
•    zawiera analizę realizacji projektów ujętych w strategii oraz ocenę stanu wskaźników,
•    stanowi podstawę do podejmowania decyzji o ewentualnej aktualizacji dokumentu strategicznego lub wdrażaniu działań korygujących.

Działania te wynikają z obowiązku ciągłego monitorowania postępów rzeczowych i finansowych realizacji strategii, w tym oceny kamieni milowych, zgodnie z ustalonymi wzorami kart monitorowania oraz zakresem informacji wymaganych od beneficjentów projektów. Raport z realizacji ustaleń Strategii Terytorialnej dla Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka za rok 2024 jest wynikiem prac Stowarzyszenia WŁOF oraz Zespołu Zadaniowego ds. realizacji Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka. Dokument zawiera podsumowanie wykonanych działań w 2024 roku oraz najważniejsze wnioski wynikające z dokonanej analizy.

W dniu 8 kwietnia 2025r. Raport z realizacji ustaleń Strategii Terytorialnej Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka został zatwierdzony Uchwałą nr 6/2025 Walnego Zebrania Członków Stowarzyszenia WŁOF – Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego Włocławka.

Poniżej publikujemy pełną treść raportu:

Treść raportu

Szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku z siedzibą w Kowalu zaprasza na szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”, które odbędzie się w dniu 14 kwietnia 2025 roku o godz. 10.00, w Sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim.

Pamiętasz o corocznym szczepieniu na wściekliznę?

Przekaż 1,5% z podatku rolnego na rzecz Rolniczego OPZZ

Szanowni Rolnicy,

Chcielibyśmy Was poinformować o ważnej możliwości, jaka pojawiła się dzięki nowym przepisom. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2821), każdy rolnik płacący podatek rolny może przeznaczyć 1,5% tej kwoty na wsparcie organizacji rolniczych. Jedną z takich organizacji jest OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych.

Rolnicze OPZZ działa na rzecz rolników w Polsce, dbając o Wasze interesy w rozmowach z rządem i administracją. Dzięki przekazanym środkom Rolnicze OPZZ będzie mogło jeszcze skuteczniej wspierać rolników, m.in. poprzez otwieranie punktów darmowej pomocy prawnej. W takich miejscach będziecie mogli uzyskać fachowe porady dotyczące prawa rolnego, podatków i spraw administracyjnych. Dodatkowo Rolnicze OPZZ aktywnie uczestniczy w tworzeniu przepisów, tak aby były one korzystne dla rolników i zapewniały stabilność gospodarstw rolnych.

Zachęcamy Was do skorzystania z tej możliwości i przekazania 1,5% podatku rolnego na rzecz organizacji rolniczych. I tak musisz się rozliczyć z podatku, jednak masz wybór czy przekażesz go nam czy rządowi. Aby to zrobić, wystarczy wypełnić formularz RPU-1 i złożyć go w urzędzie gminy w terminie od 1 marca do 15 listopada danego roku.

Prosimy Was również o przekazanie tej informacji innym rolnikom – im więcej osób skorzysta z tej opcji, tym większe wsparcie trafi do organizacji dbających o interesy rolników.

W razie pytań pozostajemy do Waszej dyspozycji.

Z wyrazami szacunku,
Sławomir Izdebski
Przewodniczący OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych

Stoły Wielkanocne na Kujawach

Rozpoczęto budowę zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej

Rozpoczęto budowę zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej. Ta lokalna firma kupiła we wcześniejszych latach od gminy działkę o powierzchni jednego hektara w sąsiedztwie istniejącej od niedawna małopolskiej firmy GTI Bud. Aktualnie możemy zaobserwować prace przy budowie jej obiektu. Firma Agricola Hydraulika Siłowa prowadzi działalność w zakresie sprzedaży sprzętu zaopatrzenia rolnictwa oraz urządzeń hydraulicznych.

1 2 3 123

KPODR – informacja

Na co mogą liczyć osoby objęte kwarantanną?

Komunikat Burmistrza Lubienia Kujawskiego

PSZOK nieczynny do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej

Szanowni Państwo,

W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19W oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług,  co do dalszego udzielania porad, Starosta Włocławski podjął decyzję o kontynuacji pracy punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej poprzez udzielanie porad telefonicznych.

Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.

Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.

Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska

Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim

W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:

  1. Rejestracja pacjentów odbywać się  będzie  wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
  2. W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
  3. W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
  4. Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
  5. Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do  niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
  6. Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest  całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.

PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.

Komunikat – ZGKiM

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo swoich Usługobiorców prosi o rozważenie w miarę posiadanych możliwości aby, wpłaty za wodę, ścieki, CO i inne usługi dokonywać w formie elektronicznej na poniższy rachunek bankowy.

Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001

Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl

Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski

LST Barka zawiesza spotkania

W związku z rozprzestrzenianiem się w Polsce  koronawirusa SARS-CoV-2, Lubieńskie Stowarzyszenie Trzeźwości “Barka” zawiesza spotkania na okres 2 tygodni.

Komunikat – płatności

SZANOWNI PAŃSTWO, mając na względzie sytuację epidemiologiczną w zakresie rozprzestrzeniania się koronawirusa SARS-COV-2 oraz uwzględniając wytyczne dotyczące działań profilaktycznych, a także mając względzie termin płatności pierwszej raty zobowiązań podatkowych w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo Mieszkańców Miasta i Gminy Lubień Kujawski proszę o rozważenie w miarę posiadanych możliwości aby dokonywać wpłaty w formie elektronicznej na podany niżej rachunek:

BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003

Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020

Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński

1 2 3 4 5 6

Już niedługo powstaną punkty bezpłatnego dostępu do internetu!

W dniu 9 lutego 2021 r. w przeprowadzonym postępowaniu wyłoniliśmy wykonawcę zadania pn. „Wybudowanie sieci publicznych punktów dostępu do sieci internet w ramach działania 1.1. POPC “Publiczny Internet dla każdego w Gminie Lubień Kujawski””, najkorzystniejszą ofertę złożono przez Firmę  FHU Pi  Piotr Lewandowski, Czerniewice, ul. Choceńska 14 87-850 Choceń . Wykonawca złożył najkorzystniejszą ofertę w kwocie 60 000,00 zł i to on po podpisaniu umowy rozpocznie realizację budowy sieci hotspotów w Gminie Lubień Kujawski.

Podpisano porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań

W dniu 8 lutego br. w sali kominkowej Domu Seniora w Lubieniu Kujawskim burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz wiceprezes Krajowego Zasobu Nieruchomości Jarosław Pucek w obecności Sekretarza Stanu Anny Gembickiej Pełnomocnika Rządu do spraw lokalnych inicjatyw społecznych podpisali porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań. Porozumienie zakłada wymianę informacji, materiałów i dokumentów w zakresie nieruchomości położonych na terenie Lubienia Kujawskiego mogących zostać przekazanych przez Gminę Lubień Kujawski do Krajowego Zasobu Nieruchomości z przeznaczeniem pod budownictwo mieszkaniowe wielorodzinne w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej. Strony zobowiązały się do podejmowania wzajemnych działań na rzecz inwestycji mieszkaniowych lub uzbrojenia technicznego nieruchomości. Następnym krokiem ma być analiza tych informacji i wypracowanie szczegółowego harmonogramu dalszych działań.

Krajowy Zasób Nieruchomości istnieje od 2017 roku; to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. Ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.

Lafarge rozwija działalność biznesową w obszarze nawozów wapniowych

Lafarge w Polsce podpisał wstępną umowę kupna od firmy Polcalc zakładu produkcji granulowanych nawozów wapniowych i rozszerza swoją działalność w obszarze produktów dla rolnictwa. Dzięki temu Lafarge stworzy kompleksową ofertę wysokiej jakości nawozów wapniowych i wapniowo-mineralnych.

Lafarge jest jednym z liderów produkcji materiałów budowlanych w Polsce oraz rozwija ofertę nawozów wapniowych. Z kolei firma Polcalc odniosła duży sukces w obszarze produkcji nawozów granulowanych dla mniejszych gospodarstw, głównie dzięki wprowadzonym udoskonaleniom w procesie granulacji mączki wapiennej. Dzięki temu dostarcza w pełni naturalne produkty bez chemicznych substancji wiążących.

– Jako Lafarge chcemy być mocniej obecni na rynku nawozów, w czym pomoże nam kupno zakładu od Polcalc. Nawozy na bazie mączki wapiennej odgrywają ważną rolę w walce z suszą, bowiem zatrzymują wodę w glebie i polepszają jej pH. Połączenie sił pozwoli nam stworzyć uzupełniającą się ofertę wysokiej jakości produktów – mówi Xavier GuesnuPrezes Zarządu Lafarge w Polsce.

Wstępna umowa zakupu została podpisana w grudniu 2020 r., a ostateczne przejęcie zakładu nastąpi w połowie tego roku, po jego przeniesieniu do nowego podmiotu. Lafarge przejmuje również znaki towarowe i produkty oferowane przez Polcalc. Obecnie trwa proces integracji firm. Celem jest zapewnienie najlepszej jakości produktów i rozwiązań, przy zachowaniu najwyższych norm środowiskowych i bezpieczeństwa. 

Więcej na stronie Lafarge – https://www.lafarge.pl/

Umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim podpisana

W dniu 4 lutego br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą  prac remontowych za kwotę 465 tys. zł będzie Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach prac zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Nawozy marki GoudenKorrel™ nowym produktem lubieńskiej strefy przemysłowej

Firma Polcalc Sp. z o.o. działająca od 2009 roku na terenie lubieńskiej strefy przemysłowej w związku z dynamicznym rozwojem firmy zaprezentowała swój nowy produkt tj. nawozy wieloskładnikowe marki GoudenKorrel™. Jak podaje firma GoudenKorrel™ to koncepcyjna linia nawozów wieloskładnikowych. Projekt ten jest efektem rozległej sieci współpracy brytyjskich, niemieckich, holenderskich i polskich naukowców, agronomów, technologów, rolników i górników, którego celem jest maksymalne wykorzystanie dobroczynnej siły polihalitu. Filozofią GoudenKorrel™ jest samodoskonalenie! Stale monitorujemy potrzeby rolników, dobierając optymalne receptury i rozwiązania technologiczne. Najbardziej zaawansowane produkty tej linii, tzn. Vervactor® i Belenus® oparte są o unikatowe rozwiązanie – G2D Nodens Technology™. Dzięki temu rolnicy otrzymują szybko i trwale działający, łatwo rozpuszczalny granulat. Produkt jest prosty w przechowywaniu i wysiewie, gwarantuje skuteczność i łatwość aplikacji.

Więcej na stronie GoudenKorrel™

Firma Matro nowym inwestorem w lubieńskiej strefie przemysłowej

W dniu 14 stycznia br. w kancelarii notarialnej w Gostyninie Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz właściciele firmy Matro, Jolanta i Roman Tomaszewscy podpisali akt notarialny na mocy, którego firma nabyła od gminy w przetargu za kwotę 418 tys. zł prawo własności działki inwestycyjnej o powierzchni 1.5 ha. Działka będąca przedmiotem aktu położona jest w lubieńskiej strefie przemysłowej w sąsiedztwie nowego targowiska oraz niedawno inaugurującego w strefie marketu „Wiewiórka”. Według deklarowanych informacji nowy inwestor planuje na zakupionej nieruchomości budowę obiektu usługowo – handlowego z branży rolnej. Firma Matro dołączyła tym samym do grona inwestorów, którzy już we wcześniejszych latach nabyli grunty pod inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej tj. m.in.:

  1. BERRY Superfos Poland Sp. z o.o.
  2. POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. NOVATEK Green Energy Sp. z o.o.
  8. DORMET
  9. G T I Bud Sp. Jawna
  10. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  11. AGRICOLA
  12. DOMLUX Sp. Jawna
  13. GREENLAND Sp. z o. o.
  14. DAN – CAR

Sześć firm złożyło swoje oferty na przebudowę dróg gminnych Narty – Wola Olszowa

W dniu 11 stycznia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert na zadanie inwestycyjne dotyczące przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwota ok. 2 mln zł złożyła firma Drogtom z Włocławka. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Więcej informacji na BIP.

Tereny Inwestycyjne

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 11 stycznia 2021

Stacja uzdatniania wody w Nartach ma nową instalację fotowoltaiczną

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 grudnia 2020

Nowa instalacja fotowoltaiczna o mocy 29,335 kWp będzie produkowała energie elektryczną na potrzeby Stacji uzdatniania wody w Nartach. Wyprodukowana energia pozwoli w przyszłości na wprowadzenie oszczędności w wydatkach na jej zakup. Instalacja jest jednym z elementów większego gminnego projektu w ramach którego powstanie na terenie gminy 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła na budynkach gospodarstw domowych oraz użyteczności publicznej. Instalacje fotowoltaiczne oraz pompy ciepła o całkowitej wartości 889 tys. zł montuje firma PRO-ECO Sp. z o.o. z Gdyni. Na realizację zadania gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Zgodnie z zawartą z Wykonawcą umową rzeczowa realizacja inwestycji planowana jest do marca 2021 roku.

Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg, którego przedmiotem jest wykonanie przebudowy dróg gminnych Narty – Wola Olszowa o długości ok. 4 km. Planowana do przebudowy droga, której zakres rozpoczyna się przy drodze powiatowej w miejscowości Narty ma w przyszłości stanowić dojazd do zakładu Kopalni Soli Lubień mającego mieć swoja siedzibę w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania w ramach środków Funduszu Dróg Samorządowych. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w terminie do 11 stycznia 2021 r. do godz. 13:00.

Więcej informacji na BIP.

1 7 8 9 10 11 14

Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.

Kwota pomocy w ramach tego działania to maksymalnie 300 tys. zł. Wnioski o to wsparcie finansowane z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 przyjmowane są już po raz jedenasty.

O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).

O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.

Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.

Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.

Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.

Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów.  Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników. 

Więcej informacji – otwórz

Dokumenty aplikacyjne – otwórz

lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr

Komunikat w sprawie gradu II

W dniach 7 i 8 listopada ( tj. poniedziałek, wtorek) w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim będzie możliwość odbioru protokołów strat spowodowanych gradem. Zainteresowanych rolników zapraszamy o przybycie w godz: 8:00 – 15:00, Biuro Obsługi Klienta.

Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez grad

Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje rolników poszkodowanych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – gradu o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach w terminie do 22 lipca 2022 roku

W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2022 roku.

Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół.

Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352.

Pilne – pomoc dla rolników (straty przez deszcz nawalny)

Pomoc dla rolników, którzy otrzymali protokół z 2021 r. określający poniesione straty w uprawach rolnych spowodowane niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi – deszcz nawalny, mogą ubiegać o przyznanie pomocy.

Dnia 30 czerwca 2022 r. kończy się czas na ubieganie się o wsparcie przez rolników, których uprawy zostały zniszczone w 2021 r. w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych. Dokumenty przyjmują biura powiatowe ARiMR właściwe ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.

Więcej informacji https://www.gov.pl/web/arimr/kleski-2021

Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez nawalne deszcze

Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje rolników poszkodowanych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – deszczu nawalnego o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach ziemniaka, buraka, kukurydzy i innych upraw będących na polu w terminie do 8 października 2021 roku, w pok. nr 17 Urzędu Miejskiego.

W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2021 roku.

Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół. Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352, wew.52.

Informacja dla rolników – siano na lotnisku za uprzątnięcie

Uprzejmie informujemy o możliwości nieodpłatnego zebrania siana z terenu lotniska na obszarze ok. 15 ha w zamian za uprzątnięcie. Szczegółowych informacji można uzyskać na miejscu w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim lub pod nr. Tel. 54 284 43 52.

Zamiatarka AGATA ZM1600 PRONAR z ZGKiM na sprzedaż

Ciągnik Zetor 5211.2 z ZGKiM na sprzedaż

Szacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy w 2021 roku

Począwszy od okresu wegetacyjnego 2020 r. wnioski o oszacowanie strat w uprawach rolnych spowodowanych wystąpieniem suszy producenci rolni mogą składać wyłącznie za pomocą publicznej aplikacji.

Dane pozyskiwane z Systemu Monitoringu Suszy Rolniczej przenoszone są do  publicznej aplikacji „Zgłoś szkodę rolniczą” w celu weryfikacji zakresu suszy i wysokości strat w uprawach określonych samodzielnie przez producentów rolnych przy wypełnianiu tej aplikacji.

Więcej na stronie: https://www.gov.pl/

Jedyna taka impreza w Polsce eROBOCZE SHOW w tym roku w Lubieniu Kujawskim

Jeżeli sytuacja epidemiologiczna na to pozwoli 11 września tego roku w Lubieniu Kujawskim (na lotnisku) odbędzie się kolejna, 9 już edycja eRobocze SHOW. Koparki, ładowarki, spycharki, wozidła, narzędzia robocze, sprzęt telematyczny oraz geodezyjny, materiały eksploatacyjne, a nawet narzędzia ręczne – wszystko to zgromadzone w jednym miejscu, dostępne do oglądania i testowania przez cały dzień. A na dodatek: konkurencje z cyklu Polskiej Ligi Operatorów, strefa zabaw dla dzieci i przyjazna, operatorska atmosfera. Oto eRobocze SHOW!. Impreza odbywa się cyklicznie, dwa razy w roku, w różnych częściach Polski. Organizatorzy byli już we Włocławku, Dąbrowie Górniczej, Przasnyszu, Sosnowcu, Turku, Grodzisku Mazowieckim i nieopodal Legnicy. Dzięki ciągłym zmianom położenia eRobocze SHOW dociera do operatorów w różnych regionów kraju. Obecność imprezy na terenach inwestycyjnych w Lubieniu Kujawskim będzie okazją do promocji gminy a w szczególności promocji strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim.

Więcej o eROBOCZE SHOW na stronie: https://erobocze.pl/erobocze-show

1 2 3 4 5 6
Zamknij