Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.
Kwota pomocy w ramach tego działania to maksymalnie 300 tys. zł. Wnioski o to wsparcie finansowane z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 przyjmowane są już po raz jedenasty.
O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).
O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.
Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.
Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.
Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.
Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów. Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników.
Więcej informacji – otwórz
Dokumenty aplikacyjne – otwórz
lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr
Radni jednogłośnie uchwalili budżet gminy na 2023 rok
W dniu 22 grudnia 2022 roku podczas czterdziestej sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim jednogłośnie uchwalili budżet gminy na 2023 rok. Wydatki uchwalonego budżetu gminy na 2023 rok wynoszą prawie 64 mln zł, z czego ponad 31 mln zł przeznaczono na inwestycje. Głównymi zadaniami inwestycyjnymi zaplanowanymi do realizacji w budżecie gminy na 2023 rok są zadania dotyczące budowy i przebudowy dróg gminnych, na co przewidziano ponad 16 mln zł oraz przebudowy budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim, na co zaplanowano ponad 12 mln zł. Za zgodne uchwalenie budżetu radnym dziękowali Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński.
Informacja – Jutro kasa urzędu czynna do godziny 10:00
Uprzejmie informujemy, że 30 grudnia 2022r. (piątek) kasa Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim będzie czynna do godziny 10:00.
Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z. o.o. z Włocławka przebuduje drogi w lubieńskiej strefie przemysłowej
Gmina Lubień Kujawski wyłoniła wykonawcę, który będzie odpowiedzialny za przebudowę wybranych odcinków dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej. Zadanie za kwotę 15,8 mln zł zrealizuje konsorcjum firm, którego liderem jest Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z. o.o. z Włocławka. Na realizację inwestycji gmina otrzymała prawie 15 mln zł dotacji z Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych przeznaczonych na rozwój stref przemysłowych. W ramach zadania planowanego do realizacji w 2023 roku w lubieńskiej strefie przemysłowej przebudowane mają zostać m. in. ulice Lotnicza, Parkowa, Słoneczna, Przemysłowa, Handlowa, Targowa, Cicha oraz Spokojna. Wraz z konstrukcją jezdni powstaną też odcinkowo chodniki, miejsca postojowe oraz urządzenia odwadniające drogi z wody deszczowej.
Podpisaliśmy umowę na budowę pierwszego etapu hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
W dniu 19 grudnia br. w Izbie Pamięci Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim w obecności Sekretarza Stanu Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anny Gembickiej podpisano umowę na realizację pierwszego etapu budowy hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. W uroczystości podpisaniu umowy uczestniczyli Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Skarbnik Wanda Mordzak, Dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim Elżbieta Kobus – Jasińska, Wicedyrektor Jarosław Pieczkowski oraz właściciel firmy mającej zrealizować zadanie Cezary Błaszczyk. Inwestycja o łącznej wartości 8,3 ml zł jest w kwocie 6,15 mln zł wsparta środkami Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Realizacja pierwszego etapu obejmującego wykonanie stanu surowego zamkniętego hali ma potrwać maksymalnie 14 miesięcy od podpisania umowy. Zaplanowana do realizacji hala widowiskowo – sportowa ma obsługiwać równorzędnie 3 boiska sportowe do siatkówki oraz posiadać jedno duże boisko do gry w piłkę nożną. Wysokość hali sportowej ma umożliwiać rozgrywanie meczy w siatkówce na poziomie mistrzowskim. Dodatkowymi funkcjami w budynku będzie: siłownia, fitness, bilard, ściana wspinaczkowa i kręgle.
Zakończeniem projektu pn.: „Wsparcie osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i niepełnosprawnych w Lubieniu Kujawskim”
Gmina Lubień Kujawski/Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim w związku z zakończeniem projektu pn.: „Wsparcie osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i niepełnosprawnych w Lubieniu Kujawskim”, realizowanego w okresie 01.04.2021 r. – 30.11.2022 r. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020 – Oś Priorytetowa 9. Solidarne społeczeństwo, Działanie 9.3. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych, Poddziałanie 9.3.2 Rozwój usług społecznych, Umowa nr UM_WR.433.1.047.2021 – ogłasza gotowość do świadczenia usług społecznych co najmniej przez okres odpowiadający okresowi realizacji projektu tj. 20 miesięcy w postaci utrzymania liczby dostępnych miejsc świadczenia usług społecznych w liczbie 35, w tym:
- 2 miejsc świadczenia usług opiekuńczych,
- 2 miejsc świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych – rehabilitacja fizyczna,
- 1 miejsca świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych – wsparcie psychologiczne,
- 30 miejsc w klubie seniora
W przypadku popytu na usługi Gmina Lubień Kujawski jest gotowa do świadczenia usług o podobnym zakresie i podobnej jakości na rzecz takiej samej liczby osób, jaka objęta była wsparciem w ramach projektu.
Celem utrzymania trwałości projektu jest zwiększenia liczby miejsc świadczenia usług społecznych, prowadzonych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim, o 35 miejsc oraz zwiększenie liczby osób objętych usługami społecznymi świadczonymi w społeczności lokalnej o 60 osób, w stosunku do danych z roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie projektu.
Planowany sposób zapewnienia finansowania miejsc w okresie trwałości projektu/źródła finansowania: 100% finansowania ze środków dofinansowania uzyskanego w ramach konkursów organizowanych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub 100% finansowania ze środków własnych JST (w przypadku możliwości zwiększenia środków w budżecie na ten cel) lub 100% finansowania ze środków od osób obejmowanych usługami. Możliwe jest łączenie źródeł finansowania.
Dodatkowych informacji można zasięgnąć w Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim pod nr tel. 54/2555027
Wypłata stypendium o charakterze socjalnym
Nadzwyczajne zgromadzenie wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN – Toruński”
Podczas zgromadzenia, w którym gminę Lubień Kujawski reprezentował burmistrz Marek Wiliński przekazano uczestnikom informację m.in. o pozytywnym rozpatrzeniu przez Bank Gospodarstwa Krajowego wniosku o kredyt na realizację planowanych przez spółkę inwestycji mieszkaniowych.
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM, to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania. Ogłoszenie o naborze wniosków dla osób zainteresowanych najmem lokalu w ramach SIM planowane jest w styczniu 2023 roku.
Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki – główne założenia LSR na lata 2014-2020
Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki działa na obszarze całego powiatu włocławskiego. Obecnie wdrażamy Lokalną Strategię Rozwoju na lata 2014-2020 (LSR), która zakłada realizację trzech celów:
– cel ogólny 1 – Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR,
– cel ogólny 2 – Wzrost udziału społeczności lokalnej w życiu społecznym i kulturalnym na obszarze LGD,
– cel ogólny 3 – Rozwój turystyki i agroturystyki oraz podniesienie jakości życia mieszkańców w obszarze komunikacji, rekreacji i wypoczynku.
W ramach tych celów przeprowadzane były nabory wniosków na realizację projektów z różnych zakresów tematycznych. Konkursy były realizowane w ramach środków pochodzących z dwóch programów:
- Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW),
- Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 (RPO WK-P).
LGD w latach 2017-2022 przeprowadziło 43 konkursy, w ramach których do LGD zostało złożonych prawie 500 wniosków.
W ramach PROW przeprowadzonych zostało 20 konkursów, z czego najwięcej w ramach wspierania przedsiębiorczości, tj. po 7 konkursów w ramach działań wspierajacych naszych mieszkanców w zakresie tworzenia nowych firm (PREMIA) jak również w ramach rozwoju już istniejących.
Do LGD na działanie PREMIA złożono prawie 130 wniosków natomiast na działania wspierające rozwój działalności gospodarczej prawie 80 wniosków.
Na wsparcie przedsiębiorczości LGD w ramach PROW przeznaczyło ponad 6.000.000 zł.
Kolejnym programem dzięki któremu LGD mogło wspierać przedsiębiorców był Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego (RPO WK-P). W ramach tego programu do przedsiębiorców trafiło ponad 1.000.000 zł. W ramach tego programu LGD przeprowadziło jeden konkurs, który cieszył się bardzo dużym powodzeniem ponieważ do LGD wpłynęło aż 55 wniosków. Z uwagi na ograniczony budżet LGD, wsparcie w wysokości nie przekraczającej 50.000 zł otrzymało 23 przedsiębiorców.
Działania LGD w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020, to nie tylko wsparcie przedsiębiorców, to również działania w zakresie, np. infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej. Tutaj w ramach PROW wsparcie otrzymało prawie 30 projektów.
Działalność LGD, to również aktywizacja lokalnej społeczności. W tym celu organizowane były różne przedsięwzięcia, m.in. dwudniowe spotkania informacyjne dla mieszkańców połączone z warsztatami rękodzielniczymi. W swojej działalności LGD nie zapomina również o najmłodszych mieszkańcach. W tym roku przeprowadzone zostały dla nich dwa konkursy. Pierwszy był to konkurs fotograficzny zaś drugi, to konkurs na kartkę świąteczną. Laureaci poza nagrodami i dyplomami zostali nagrodzeni publikacją swoich prac w wydanych kalendarzach ściennych i książkowych LGD na rok 2023.
Obecnie LGD przygotowuje się do nowej perspektywy finansowej na lata 2021-2027. Osoby, podmioty, które mają pomysły na realizację projektów na naszym obszarze zapraszamy do punktu konsultacyjno-informacyjnego mieszczącego się w biurze LGD przy ul. Sikorskiego 12 w Choceniu.
Zachęcamy Państwa do odwiedzenia naszej strony internetowej www.kujawiaki.pl
Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas
Szanowni Państwo!
Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych
Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz
Informacja – sprzedaż siana
Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej
- Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.
IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”
Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.
Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.
Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.
Do pobrania:
W strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim powstanie Centrum Dystrybucyjne Dino
W związku z lokalizacją nowego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.
Dino to obecnie 23 inwestor, który zdecydował się na nabycie gruntu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha, z których inwestorzy wykupili już ok. 170 ha.
Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo
Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Janusz Zgliński oraz kierownik robót firmy DROGTOM Kamil Trawczyński podczas wizytacji placu budowy.
Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład
Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034
Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej
- BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
- LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- GOUDEN KORREL
- NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
- DORMET
- G T I BUD Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
- MARKET „WIEWIÓRKA”
- MATRO
- HYDROTECHNIK 24
- MARKET „BIEDRONKA”
Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa
Firma DELMAR z Włocławka modernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys zł w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
W lubieńskiej strefie inwestycyjnej oficjalnie zainaugurowano budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW
Gmina kupiła od powiatu cztery działki położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków
eKRUS
Klient zalogowany do systemu uzyskuje dostęp do treści spersonalizowanej, dotyczącej m.in. przebiegu ubezpieczenia, wykazu składek, informacji o zbliżających się terminach płatności i wysokości składek. Portal umożliwia wygenerowanie zaświadczenia o okresach polegania ubezpieczeniu społecznemu rolników oraz umożliwia dokonanie płatności on-line.
Założenie konta jest bezpłatne. Konto można założyć wypełniając stosowny wniosek w siedzibie Kasy bądź za pośrednictwem strony internetowej (wniosek elektroniczny, ePUAP).
Szczegółowe informacje dotyczące systemu dostępne są na stronie: https://www.ekrus.gov.pl.
Zachęcamy do założenia konta.
OR KRUS w Bydgoszczy
15 edycja Targów Sadownictwa i Warzywnictwa
Szanowni Państwo, z przyjemnością zapraszamy na jubileuszową, 15. edycję Targów Sadownictwa i Warzywnictwa, największej imprezy branżowej w Europie Środkowo-Wschodniej, dedykowanej producentom owoców i warzyw. To wyjątkowe wydarzenie to doskonała okazja do zapoznania się z najnowszymi technologiami i praktyczną wiedzą z zakresu ogrodnictwa.
Dlaczego warto uczestniczyć?
Na powierzchni 28 tys. m² wystawcy z Polski i zagranicy zaprezentują szeroką gamę środków produkcji, w tym innowacyjne nawozy, środki ochrony roślin oraz zaawansowane rozwiązania wspierające produkcję ogrodniczą. Na targach znajdą się firmy specjalizujące się w chłodnictwie, przechowalnictwie, maszynach do ogrodnictwa, sortowania i pakowania owoców i warzyw, a także producenci materiału szkółkarskiego i przedsiębiorstwa handlujące owocami oraz ich przetwórstwem.
Konferencje towarzyszące targom:
- XV Konferencja Sadownicza
- XII Konferencja Truskawkowa
- XV Konferencja Warzywnicza
- III Konferencja Jagodowa
- II Konferencja Maszynowa
- Uprawa Winorośli (NOWOŚĆ)
Nowości i atrakcje:
- Strefa Biznesu: dedykowane miejsce spotkań dla producentów i kupców.
- Nagrody im. prof. Szczepana A. Pieniążka: jubileuszowa, dziesiąta edycja nagród dla najbardziej innowacyjnych i korzystnych dla ogrodnictwa, środowiska oraz społeczeństwa produktów zgłoszonych przez wystawców.
Jubileuszowa edycja w liczbach:
- 80 prelegentów z Polski i zagranicy,
- 6 hal wystawienniczych,
- 28 tys. m² powierzchni wystawienniczej,
- 450 wystawców,
- 16 tys. uczestników z kraju i zagranicy,
- poletka pokazowe: sadownicze i jagodowe,
- 2 kluczowe dni dla ogrodnictwa.
Nie przegapcie tej wyjątkowej okazji!
Skorzystajcie z promocyjnych cen i kupcie bilety już dzisiaj na www.tsw.pl
Zapraszamy także do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych, aby być na bieżąco z przygotowaniami do największych targów sadowniczo-warzywniczych w Europie Środkowo-Wschodniej: https://www.facebook.com/targi.tsw/?locale=pl_PL
To jedyne takie wydarzenie w branży ogrodniczej!
Do zobaczenia 22-23 stycznia 2025 r. w Kielcach!
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Zespół TSW
„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie
Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy