
Przebudowa budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim na finiszu
Dobiegają końca prace związane z przebudową budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości prawie 12,5 mln zł jest Zakład Remontowo-Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. W ramach inwestycji na realizację, której Gmina Lubień Kujawski otrzymała łącznie prawie 12 mln zł dotacji z Rządowego Funduszu Polski Ład, Funduszu Inwestycji Strategicznych oraz Unii Europejskiej przebudowywane będą wszystkie budynki ZPO w Lubieniu Kujawskim m.in. w zakresie: docieplenia ścian zewnętrznych, wymiany stolarki okiennej, docieplenia oraz wykonania nowego pokrycia dachów, montażu pomp ciepła, przebudowy instalacji c.o., wymiany oświetlenia wewnętrznego na energooszczędne typu LED, remontu części sal lekcyjnych, korytarzy oraz klatek schodowych.
Podpisano porozumienie o współpracy
W dniu 5 lipca br. w Chodczu podpisano porozumienie o współpracy pomiędzy Powiatowym Centrum Kształcenia Zawodowego i Ustawicznego a Spółką G.T.I. Bud prowadzącą działalność w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Podpisanie porozumienia było okazją do promocji szkoły, która jest jedną z najnowocześniejszych tego typu placówek w Polsce profesjonalnie przygotowujących przyszłych absolwentów do pracy w wybranym zawodzie. Na zdjęciu dyrektor szkoły Grażyna Wilińska, właściciel spółki G.T.I. Bud Tadeusz Gniadek oraz burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński.
Firma H&S Energy nowym inwestorem w gminie Lubień Kujawski
W dniu 4 lipca br. w kancelarii notarialnej Hanny Banucha w Płocku Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński podpisał akt notarialny z Prezesem Zarządu Spółki H&S Energy Frankiem Schaferem na mocy którego spółka nabyła od gminy za łączną kwotę prawie 500 tys. zł. teren po byłej cegielni w miejscowości Gole o powierzchni ok. 5 ha z przeznaczeniem pod inwestycje. Zbywana przez gminę nieruchomość od kilkudziesięciu lat była nieużytkowana i stanowiła teren poprzemysłowy po funkcjonującej w tym miejscu cegielni.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl
Ogłoszenie naboru do konkursu LGD: 1/2023
„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”/ poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.
Nr konkursu LGD: 1/2023
Termin składania wniosków: od dnia 24 lipca 2023r. do dnia 07 sierpnia 2023r. do godz. 15:30
Miejsce składania wniosków: Biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki, ul. Sikorskiego 12, 87-850 Choceń
Poniedziałek, środa, czwartek w godz. od 7.30. do15.30
wtorek od 7.30 do 17.00
piątek od 7.30 do 14.00
Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Tryb składania wniosków:
Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w wersji papierowej (1 sztuka). Zalecane jest załączenie wersji elektronicznej wniosku.
Forma wsparcia: Premia
Zakres tematyczny operacji:
Rozwój przedsiębiorczości na obszarze wiejskim objętym strategią rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność przez podejmowanie działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.
Załączniki:
- 0. Ogłoszenie premie 1-2023.doc
- 1. Wniosek o przyznanie pomocy.pdf
- 1. Wnosek o przyznanie pomocy.xlsx
- 2. INSTRUKCJA WYPEŁNIANIA WNIOSKU O PRZYZNANIE POMOCY.pdf
- 2. zał. 2 do instrukcji wypełniania wniosku o przyznanie pomocy.pdf
- 3. Biznesplan.docx
- 3. Biznesplan.pdf
- 4. Tabele finansowe.xlsx
- 5. INFORMACJE POMOCNICZE PRZY WYPEŁNIANIU BIZNESPLANU.pdf
- 6. Umowa wraz z załącznikami.zip
- 7. Wniosek o płatność.pdf
- 7. Wniosek o płatność.xlsx
- 8. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność.pdf
- 9. Wykaz faktur lub dokumentów o_równoważnej wartości dowodowej.xlsx
- 10. Sprwozdanie z realizacji biznesplanu.pdf
- 11. Informacja pomocnicza do Sprawozdania z Biznesplanu.pdf
- 12. Obowiązujące w ramch naboru waruniki udzielania wsparcia.docx
- 13. Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji.docx
- 14. Cele ogólne i szczegółoweLSR,przedsięwziecia wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy wskaźników.doc
- 15. Lokalne kryteria wyboru operacji (PROW).docx
- 16. Oświadczenie w zakresie promocji projektu i LGD.docx
- 17. Oświadczenie w zakresie wprowadzenia nowych lub udoskonalonych usług turystycznych.docx
- 18. Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu.pdf
- 19. Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznespalnu.pdf
Za nami jubileusz 35-lecia Rodzinnego Ogrodu Działkowego „Sasanka” w Lubieniu Kujawskim
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – główne założenia LSR na lata 2014-2020


Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki działa na obszarze całego powiatu włocławskiego. Obecnie wdrażamy Lokalną Strategię Rozwoju na lata 2014-2020 (LSR), która zakłada realizację trzech celów:
– cel ogólny 1 – Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR,
– cel ogólny 2 – Wzrost udziału społeczności lokalnej w życiu społecznym i kulturalnym na obszarze LGD,
– cel ogólny 3 – Rozwój turystyki i agroturystyki oraz podniesienie jakości życia mieszkańców w obszarze komunikacji, rekreacji i wypoczynku.
W ramach tych celów przeprowadzane były nabory wniosków na realizację projektów z różnych zakresów tematycznych. Konkursy były realizowane w ramach środków pochodzących z dwóch programów:
- Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW),
- Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 (RPO WK-P).
Budżet LGD przeznaczony na realizację konkursów w ramach programu PROW wynosił ponad 15 000 000 zł. W ramach tych środków LGD ogłaszało konkursy z następujących zakresów tematycznych:
- Drogi lokalne – 1 konkurs,
- Infrastruktura turystyczna, rekreacyjna, kulturalna – 4 konkursy,
- Zachowanie dziedzictwa lokalnego – 1 konkurs,
- Wsparcie na nową działalność gospodarczą – PREMIA – 7 konkursów,
- Rozwój działalności gospodarczej – 7 konkursów.
LGD ogłosiło w sumie 20 konkursów w ramach PROW, na które złożono do LGD 261 wniosków o przyznanie pomocy, z czego 152 projekty uzyskały dofinansowanie a kolejne 21 projektów czeka na ocenę w SW.
Najwięcej środków w ramach programu PROW zostało przeznaczonych na wsparcie projektów z zakresu rozwoju ogólnodostępnej infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej, tj. kwota ok. 5 020 000 zł. W ramach tego zakresu tematycznego zostanie zrealizowanych 41 projektów.
Budżet LGD przeznaczony na realizację konkursów w ramach programu RPO WK-P 2014-2020 wynosił 20 000 000 zł. W ramach tego programu LGD ogłosiło 23 konkursy: 11 w trybie konkursowym i 12 w trybie grantowym. W ramach tych środków LGD ogłaszało konkursy z następujących zakresów tematycznych:
- Działania infrastrukturalne przyczyniające się do rewitalizacji społeczno-gospodarczej tzw. rewitalizacja.
W ramach tego zakresu tematycznego LGD ogłosiło 8 konkursów, w których dofinasowanie uzyskało 16 projektów na łączną kwotę prawie 11 000 000 zł.
- Aktywność lokalnej młodzieży.
W ramach tego zakresu tematycznego LGD ogłosiło 1 konkurs, w którym dofinansowanie uzyskało 9 projektów na łączną kwotę prawie 2 000 000 zł.
- Kluby pracy.
W ramach tego zakresu tematycznego LGD ogłosiło 2 konkursy, w których dofinasowanie uzyskało 10 projektów na łączną kwotę prawie 1 700 000 zł.
LGD w ramach środków z RPO WK-P na lata 2014-2020 przeznaczyło prawie 5 000 000 zł na konkursy w trybie grantowym. Są to projekty, w których stronami umowy są: podmiot, który składał wniosek i LGD.
W ramach Europejskiego Funduszu Społecznego realizowane były 2 typy projektów:
– kluby młodzieżowe – z tego zakresu LGD ogłosiło 5 konkursów, w których dofinansowanie uzyskało 35 projektów na łączną kwotę prawie 1 650 000 zł. W projektach tych udział wzięło prawie 330 uczestników, którymi byli dzieci i młodzież z obszaru działania LGD.
– projekty w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej – działania społeczne dla dorosłych, z tego zakresu LGD ogłosiło 6 konkursów, w których dofinansowanie uzyskało 55 projektów na łączną kwotę prawie 3 000 000 zł. W projektach tych udział wzięło 633 uczestników, którymi były osoby dorosłe zamieszkujące powiat włocławski.
Konkursy ogłaszane przez LGD na aktywizację zarówno w ramach klubów młodzieżowych jak i działań społecznych dla osób dorosłych dofinansowanych z RPO WK-P cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród organizacji z naszego obszaru. We wszystkich dofinansowanych projektach udział wzięło 959 uczestników i 400 osób z ich otoczenia.
Kolejny konkurs w formule grantowej ze środków RPO WK-P, to konkurs skierowany do przedsiębiorców w ramach zakresu tematycznego: wsparcie inwestycyjne mikro i małych przedsiębiorstw. Dofinansowanie otrzymało 23 przedsiębiorców z naszego powiatu na łączną kwotę ok. 1 000 000 zł.
W ramach RPO WK-P 2014-2020 od początku wdrażania LSR do LGD zostało złożonych 199 wniosków o przyznanie pomocy oraz podpisano 146 umów na realizację projektów.
W ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020 LGD ze wszystkich programów ogłosiło w sumie 42 konkursy i przyjęło 460 wniosków o przyznanie pomocy, z czego 300 projektów uzyskało dofinansowanie.
Więcej informacji na stronie LGD http://www.kujawiaki.pl/ lub pod numerem telefonu 728-462-482 oraz 507-799-998.
Śniadania Biznesowe
Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich
Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas
Całkowity zakaz odwiedzin szpitala
Szanowni Państwo!
Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych
Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz
Informacja – sprzedaż siana
Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej
- Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.
IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”
Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.
Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.
Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.
Do pobrania:
Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza III przetarg ustny nieograniczony.
Firma Inżynieryjno – Drogowa Drogtom Sp. z. o.o. z Włocławka rozpoczęła przebudowę dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Zakończono budowę nowych dróg dojazdowych oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
Poszukujemy wykonawcy przebudowy dróg w lubieńskiej strefie przemysłowej
Więcej o ogłoszonym przetargu tutaj
Centrum Dystrybucyjne Dino powiększa inwestycje w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim
W związku z lokalizacją tak dużego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim i przewidywanym wzmożonym ruchem pojazdów gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.
Trwa rozbudowa drogi powiatowej nr 2928 C Modlibórz- Kłóbka-Chodecz
Centrum Dystrybucyjne Dino powstaje w lubieńskiej strefie przemysłowej
Centrum dystrybucyjne Dino powstanie w Kaliskach, których teren wchodzi w skład strefy przemysłowej w gminie Lubień Kujawski. Konsekwencją pojawienia się nowego inwestora ma być rozbudowanie przez samorząd dróg na terenie strefy, które umożliwią dotarcie do drogi powiatowej Lubień – Chodecz, a także drogi krajowej nr 91. Ma być to także zachęta dla kolejnych firm zainteresowanych inwestycjami w strefie.
Sieć Dino zamierza zainwestować w budowę centrum dystrybucyjnego około 130 milionów złotych netto. Spółka zamierza sfinansować ją z własnych środków, a także pozyskanego kredytu. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom 2022 i 2023 roku. W nowym centrum zatrudnienie ma znaleźć nawet pół tysiąca osób na miejscu oraz kolejnych około 180 w ramach usług transportowych.
Spółka PGTB z Włocławka wybuduje drogi dojazdowe oraz parking przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
Przedsiębiorco, czy wiesz że masz szansę uzyskania ulgi podatkowej na nową inwestycję?
W strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim powstanie Centrum Dystrybucyjne Dino
W związku z lokalizacją nowego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.
Dino to obecnie 23 inwestor, który zdecydował się na nabycie gruntu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha, z których inwestorzy wykupili już ok. 170 ha.
Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo
Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Janusz Zgliński oraz kierownik robót firmy DROGTOM Kamil Trawczyński podczas wizytacji placu budowy.
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl
Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:
- mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
- działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
- w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
- w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.
Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:
- bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
- za pośrednictwem platformy ePUAP;
- za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
- rejestrowaną przesyłką pocztową.
Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.
Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz