Życzenia Świąteczne 2020

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Przedświąteczna wizyta w żłobku i domu seniora

W dniu 22 grudnia br. Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Skarbnik Wanda Mordzak złożyli przedświąteczną wizytę w żłobku i domu seniora w Lubieniu Kujawskim. Wizyta była okazją do przekazania tym jednostkom w imieniu władz samorządowych symbolicznych upominków w postaci sprzętu informatycznego (laptopów, aparatu fotograficznego oraz projektora), które mają służyć w bieżącym ich funkcjonowaniu. Sprzęt w imieniu seniorów oraz maluchów odebrali Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej Anna Kilichowska, Przewodnicząca Koła Emerytów, Rencistów i Inwalidów w Lubieniu Kujawskim Katarzyna Chruściel oraz Dyrektor Żłobka Samorządowego „Dworkowe Skrzaty” w Lubieniu Kujawskim Dawid Ciemski.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Dofinansowanie zakupu komputera dla dziecka z rodziny rolniczej

Rodzina prowadząca gospodarstwo rolne, w skład której wchodzi co najmniej dwoje dzieci w wieku szkolnym, które nie ukończyły 18-ego roku życia może ubiegać się od dofinansowanie zakupu komputera stacjonarnego lub przenośnego do kwoty 1 500 zł.

Wnioski o dofinansowanie zakupu komputera można składać do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa do 30 grudnia 2020 r.

Aby móc ubiegać się o pomoc:

  • łączny dochód uzyskany przez rodziców w 2019 r., podzielony na rodziców i dzieci w wieku do 18 lat nie może przekraczać w przeliczeniu na osobę 1 200 zł miesięcznie;
  • rodzina nie otrzymała w ostatnich trzech latach komputera zakupionego ze środków publicznych lub środków organizacji pozarządowych lub zwrotu kosztów lub dofinansowania ich zakupu.

Do wniosku w celu potwierdzenia dochodu należy dołączyć: kopie decyzji ustalających wymiar podatku rolnego na 2019 r. oraz kopie zeznań podatkowych za 2019 r., w przypadku uzyskania dochodu z innych źródeł.

Dofinansowany zostanie zakup komputera dokonany od 10 grudnia 2020 r. do 31 marca 2021 r.

Kwota maksymalnego dofinansowania (zaliczki) zostanie określona na podstawie wniosków, które zostaną złożone do Biur Powiatowych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Ostateczne rozliczenie zostanie dokonane na podstawie faktur dostarczonych do ARiMR do 15 kwietnia 2021 r. W przypadku, gdy wnioskodawca dostarczy fakturę w mniejszej kwocie to zwróci różnicę ARiMR, jeśli wcale nie dostarczy faktury to zwróci całą kwotę.

Szczegółowe informacje na temat zasad przyznawania pomocy będą zamieszczone na stronie internetowej ARiMR pod adresem: www.arimr.gov.pl.

Podstawa prawna: § 13ze rozporządzenia Rady Ministrów zmieniającego rozporządzenie w sprawie szczegółowego zakresu i sposobów realizacji niektórych zadań Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

XXII sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Harcerze ze światełkiem pokoju i Mikołaj na sesji w Lubieniu Kujawskim. Budżet na 2021 rok radni uchwalili jednogłośnie. Ostatnia w tym roku sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim odbyła się 18 grudnia 2020 roku w sali gimnastycznej Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Radni jednogłośnie przyjęli budżet na 2021 rok zaproponowany przez burmistrza Marka Wilińskiego.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Uwaga! Informacja dla hodowców drobiu – Wysoce zjadliwa grypa ptaków (obszar zagrożony)

W związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) na terenie powiatu gostynińskiego zwracamy się z uprzejmą prośbą do mieszkańców terenu naszej gminy szczególnie mieszkańców następujących sołectw jako terenu zagrożonego wystąpieniem w/w choroby: Antoniewo, Beszyn, Czaple, Dziankowo, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Morzyce, Narty, Szewo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa, Świerna o zapoznanie się z Rozporządzeniem nr 1/2020 Powiatowego Lekarza Weterynarii We Włocławku z dnia 17 grudnia 2020r.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Aż 8 ofert w przetargu na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim

W dniu 16 grudnia br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym na remont budynków pałacowych domu seniora oraz żłobka w Lubieniu Kujawskim. W prowadzonym postępowaniu aż 8 wykonawców złożyło swoje oferty a najkorzystniejszą cenowo z kwotą 465 tys. zł złożył Zakład Remontowo – Budowlany Jan i Cezary Błaszczyk z Włocławka. Zadanie jest w 95% współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego na lata 2014 – 2020.  W ramach zadania zaplanowano remont elewacji pałacu, częściową wymianę starej stolarki okiennej oraz termoizolację dachu. Prace mają zostać wykonane w terminie do 2 sierpnia 2021 roku.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Informacja – ZGKiM

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

CEL OGÓLNY 3 LSR ROZWÓJ TURYSTYKI I AGROTURYSTYKI ORAZ PODNIESIENIE JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW W OBSZARZE KOMUNIKACJI, REKREACJI I WYPOCZYNKU

CEL OGÓLNY 3 LSR ROZWÓJ TURYSTYKI I AGROTURYSTYKI ORAZ PODNIESIENIE JAKOŚCI ŻYCIA MIESZKAŃCÓW W OBSZARZE KOMUNIKACJI, REKREACJI I WYPOCZYNKU

Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki  w ramach realizowanej LSR i jej celu ogólnego 3 Rozwój turystyki  i agroturystyki oraz podniesienie jakości  życia mieszkańców w obszarze komunikacji, rekreacji i wypoczynku dnia 23 grudnia 2020 ogłosi konkurs na Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020) – inicjatywy LEADER.

PODMIOTY UPRAWNIONE DO ZŁOŻENIA WNIOSKU Osoby fizyczne, osoby prawne, w tym m.in. kółka rolnicze, JST  z wyłączeniem województw, ich związki bądź ich jednostki organizacyjne, organizacje pozarządowe, spółdzielnie, kościoły, związki wyznaniowe, jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, którym ustawy przyznają zdolność prawną. Podmioty te muszą posiadać miejsce zamieszkania   (jeśli dotyczy) na obszarze LGD lub siedziba podmiotu (oddziału) tej jednostki musi być na obszarze objętym LSR.        

WYSOKOŚĆ WSPARCIA:

  • wysokość wsparcia nie wyższa niż 100% kosztów kwalifikowanych- w przypadku podmiotu niewykonującego działalności gospodarczej oraz organizacji pozarządowej, która wykonuje działalność gospodarczą jeśli organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie Rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej.
  • Wysokość wsparcia nie wyższa niż 63,63% kosztów kwalifikowanych- w przypadku jednostek sektora finansów publicznych.

Pomoc jest przyznawana do wysokości limitu, który wynosi 300 000,00 zł na jednego beneficjenta w okresie realizacji LSR. Limitu tego nie stosuje się do podmiotów będących jednostką sektora finansów publicznych. Pomoc jest przyznawana, jeśli służy zaspokajaniu potrzeb społeczności lokalnej.

MINIMALNA ILOŚĆ PUNKTÓW, BY MÓC UZYSKAĆ WSPARCIE-    25 pkt.

Więcej informacji na stronie internetowej www.kujawiaki.pl pod numerem telefonu 54 284 66 93 oraz w biurze LGD ul. Sikorskiego 12,  87-850 Choceń

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Informacja – W dniu 24 grudnia (Wigilia) Urząd Miejski nieczynny

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Rozpoczęto montaż 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła

Rozpoczęto prace związane z montażem 26 instalacji fotowoltaicznych oraz 8 pomp ciepła na budynkach gospodarstw domowych oraz użyteczności publicznej na terenie Gminy Lubień Kujawski. Instalacje fotowoltaiczne oraz pompy ciepła o całkowitej wartości 889 tys. zł montuje firma PRO-ECO Sp. z o.o. z Gdyni. Na realizację zadania gmina pozyskała 50% dotacji z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Projekty realizowane będą na budynkach gospodarstw domowych mieszkańców gminy, którzy w 2018 roku zgłosili chęć udziału w projekcie. Obiekty użyteczności publicznej, które zyskają instalacje fotowoltaiczne to Stacja Uzdatniania Wody w Nartach, remizy OSP w Lubieniu Kujawskim oraz Krzewiu oraz budynek Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Zgodnie z zawartą z Wykonawcą umową rzeczowa realizacja zadania planowana jest do marca 2021 roku.

Przypomnijmy, że obecnie montowane instalacje fotowoltaiczne i pompy ciepła to już druga edycja tego typu programu realizowanego na terenie gminy. W 2019 roku firma Eprosument S.A. z Bydgoszczy na zlecenie Gminy Lubień Kujawski zrealizowała zadanie polegające na montażu 40 instalacji fotowoltaicznych na budynkach mieszkalnych, 5 użyteczności publicznej oraz 4 pomp ciepła. Na realizację tego zadania gmina także pozyskała dotację z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Instalacje fotowoltaiczne na budynkach użyteczności publicznej, które powstały w ramach pierwszej edycji zamontowano na budynku Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim, budynkach remiz OSP w Bilnie, Kanibrodzie, Kłóbce oraz Morzycach.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564
1 71 72 73 74 75 100

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem wprowadzone zostają ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 16.03.2020 r. do dnia 25.03.2020 r. roku wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w najbliższy poniedziałek tj. 16 marca 2020 roku miejskie targowisko będzie zamknięte.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas

Osoby, które otrzymują pomoc żywnościową z Caritas przekazywaną za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim a były wezwane na szkolenie w dniu 19 i 20 marca 2020 r. informujemy, że w związku z epidemią koronowirusa Caritas odwołuje szkolenie. Odbędzie się ono w późniejszym terminie, o szczegółach będziemy Państwa informować. 

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Całkowity zakaz odwiedzin szpitala

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Szanowni Państwo!

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa bardzo prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim oraz w naszych jednostkach organizacyjnych do spraw absolutnie niezbędnych i pilnych.

Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 12.03.2020 r. (czwartek) o godzinie 8:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

 Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz

                                 

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Informacja – sprzedaż siana

W dniu 13 marca (piątek) o godz. 10:00 odbędzie się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż siana na terenie byłego lotniska w Kaliskach. Należność za zakupione siana płatna na miejscu.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej

ENERGA-OPERATOR S.A. Oddział w Toruniu informuje swoich odbiorców o planowych przerwach w dostawie energii elektrycznej dla miejscowości zasilanych z niżej wymienionych stacji transformatorowych:

  • Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”

Zapraszamy dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat z terenu Stowarzyszenia LGD (tj. gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Miasto Kowal, Lubraniec, Lubień Kujawski, Lubanie, Włocławek) do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt. „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”.  Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie od 2 marca do 24 kwietnia 2020 roku dostarczyć do biura Stowarzyszenia na adres: 87- 850 Choceń, ul. Sikorskiego 12, pracę plastyczną (praca płaska wykonana dowolną techniką, format maksymalnie A4) o tematyce – jak powinno wyglądać miejsce w mojej gminie, w którym chciałabym/chciałbym spędzać wolny czas (np.: plac zabaw, plaża, park linowy itp.).

Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.

Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.

Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.


Do pobrania:

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza III przetarg ustny nieograniczony.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564
1 3 4 5 6

Przedsiębiorco, czy wiesz że masz szansę uzyskania ulgi podatkowej na nową inwestycję?

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 17 stycznia 2022
Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

W strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim powstanie Centrum Dystrybucyjne Dino

W dniu 11 stycznia br. w Ostrowie Wielkopolskim Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Pełnomocnik firmy Dino Mateusz Charuba podpisali akt notarialny na mocy, którego firma Dino kupiła od Gminy Lubień Kujawski za kwotę ponad 3 mln zł nieruchomość o powierzchni 15 ha położoną w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Podpisanie aktu było zwieńczeniem ponad rocznych przygotowań w ramach, których Dino we współpracy z gminą uzyskało już dla nabywanej przez siebie działki m.in. decyzję środowiskową oraz pozwolenie na budowę. Na nieruchomości wybudowane ma zostać jeszcze w bieżącym roku Centrum Dystrybucyjne Dino wielkością zbliżone do centr oddanych przez sieć w ostatnich latach w Łobzie czy w Sierpcu. Docelowo na terenie obiektu zatrudnienie ma znaleźć ok. 500 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób. Centrum zapewni obsługę dla ok. 400 okolicznych sklepów sieci Dino.

W związku z lokalizacją nowego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.

Dino to obecnie 23 inwestor, który zdecydował się na nabycie gruntu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha, z których inwestorzy wykupili już ok. 170 ha.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo

Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo. Inwestycję o wartości 750 tys zł realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Łącznie w ramach zadania przebudowanych zostanie w terminie do końca marca 2022 roku ok. 2 km dróg gminnych o nawierzchni asfaltowej.

Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Janusz Zgliński oraz kierownik robót firmy DROGTOM Kamil Trawczyński podczas wizytacji placu budowy.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład

W dniu 19 listopada br. w auli Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Wyższym Seminarium Duchownym we Włocławku przedstawicielom samorządów z powiatów: aleksandrowskiego, radziejowskiego, lipnowskiego i włocławskiego uroczyście wręczono vouchery informujące o otrzymanym wsparciu w pierwszej edycji pilotażowego Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Vouchery wręczali w imieniu Rządu Wicewojewoda Józef Ramlau, Senator RP Józef Łyczak, Posłowie na Sejm RP: dr Joanna Borowiak, Anna Gembicka, Krzysztof Ardanowski oraz Łukasz Kałużny. Rządowy Fundusz Polski Ład to Program Inwestycji Strategicznych, który ma na celu dofinansowanie projektów inwestycyjnych realizowanych przez gminy, powiaty i miasta lub ich związki w całej Polsce. Program realizowany jest poprzez promesy inwestycyjne udzielane przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Wysokość bezzwrotnego dofinansowania jest zależna od obszaru priorytetowego, w którym mieści się planowana inwestycja. Lubień Kujawki w ramach programu otrzymał dwa vouchery na dotacje w łącznej wysokości 9.65 mln zł na realizację dwóch inwestycji planowanych do realizacji na terenie miasta w latach 2022 -2023. Pierwsze z zadań zaplanowanych do realizacji w ramach programu dotyczy przebudowy ulic Przejazd, Szkolnej oraz Pogodnej wraz z budową parkingu przy cmentarzu. Natomiast drugie przebudowy budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim w zakresie wykonania nowych pokryć dachowych budynków, termomodernizacji, wymiany oświetlenia na energooszczędne, ogrzewania oraz budowy instalacji fotowoltaicznych.

Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Punkt informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 6 października 2021

Lubieńska strefa przemysłowa to obecnie jeden z większych placów budowy w gminie Lubień Kujawski. Inwestycje związane z budową nowych obiektów realizują obecnie m.in. firmy GOUDEN KORREL oraz POLMAIS Sp. Jawna. Niedawno rozpoczęły się także prace związane z budową nowego marketu typu “BIEDRONKA”, który usytuowany będzie przy parkingu dla tirów w sąsiedztwie zajazdu “Arkadia”. W strefie na powierzchni ponad 8 ha powstaje także pierwsza w gminie farma fotowoltaiczna firmy GREENLAND Sp. z o. o.. W najbliższym czasie deklaracje o rozpoczęciu prac związanych z budową nowych obiektów składają także kolejne firmy, które kupiły już we wcześniejszych latach nieruchomości w strefie. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha na których na powierzchni już ok. 140 ha swoje grunty posiadają niżej wymienione firmy:

  1. BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
  2. LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. GOUDEN KORREL
  8. NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
  9. DORMET
  10.  G T I BUD Sp. Jawna
  11. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  12. AGRICOLA
  13. DOMLUX Sp. Jawna
  14. GREENLAND Sp. z o. o.
  15. DAN – CAR
  16. MARKET „WIEWIÓRKA”
  17. MATRO
  18. HYDROTECHNIK 24
  19. MARKET „BIEDRONKA”
Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej Narty – Wola Olszowa. Zadanie o wartości 2,1 mln zł realizuje firma Drogtom z Włocławka. W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek drogi gminnej o długości 4 km łączący drogę powiatową w miejscowości Narty z drogą gminną w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Firma DELMAR z Włocławka modernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace związane z modernizacją systemu grzewczego budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości 358 tys zł realizuje firma DELMAR z Włocławka. W ramach aktualnie realizowanego etapu prac będącego pierwszym z trzech planowanych modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły w okresie wakacyjnym ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys zł w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

W lubieńskiej strefie inwestycyjnej oficjalnie zainaugurowano budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW

W dniu 29 lipca br. w lubieńskiej strefie inwestycyjnej odbyła się oficjalna inauguracja rozpoczęcia prac związanych z budową na obszarze ponad 8 ha elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW. Symbolicznego wbicia łopaty dokonali z ramienia Inwestora Prezes Justyna Sawicka i Ryszard Słowiński, przedstawiciel Generalnego Wykonawcy Arkadiusz Frukacz oraz Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński. Inwestycja realizowana jest z wykorzystaniem najnowszych technologii m. in. dwustronnego modułu fotowoltaicznego o mocach znamionowych 455W typu Bifacial. Panele te są wykonane z obu stron ze szkła hartowanego. To, co je wyróżnia, to warstwa aktywna z przodu i z tyłu panelu. Pozwala ona na absorpcję światła z dwóch stron co czyni je najbardziej efektywnymi na rynku. Generalnym Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum jednych z największych deweloperów farm fotowoltaicznych – 4MAX Development Sp. z o. o. oraz T&T Proenergy Sp. z o.o. Inwestycja realizowana jest przez spółki celowe KALISKA PV 1 SP. Z O.O., KALISKA PV 2 SP. Z O.O., KALISKA PV 3 SP. Z O.O. w ramach projektu inwestycyjnego Spółki Greenland. Aktualnie rozpoczęty etap I polega na budowie elektrowni o mocy 3 MW. Prace rozpoczęły się na początku lipca br., a planowany termin ich zakończenia to 31.12.2021 r. W II kwartale przyszłego roku rozpocznie się budowa II etapu elektrowni, tj. 2 MW.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Gmina kupiła od powiatu cztery działki położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków

W dniu 24 czerwca br. w Kancelarii Notarialnej Joanny Fąfary we Włocławku Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński działający w imieniu Gminy Lubień Kujawski podpisał akt notarialny ze Starostą Włocławskim Romanem Gołębiewskim oraz Członkiem Zarządu Powiatu Agatą Wojtkowską działającymi w imieniu Powiatu Włocławskiego na mocy którego gmina kupiła od powiatu cztery działki o pow 4400 m2. położone przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim z przeznaczeniem pod budowę dwóch bloków. Gmina nabyła od powiatu powyższe nieruchomości w trybie bezprzetargowym za kwotę 156 tys zł brutto. Po podpisaniu aktu burmistrz podziękował władzom powiatu w szczególności staroście za decyzję umożliwiającą gminie realizacje zamierzenia inwestycyjnego. Planuje się, że na powyższych działkach pobudowane zostaną w najbliższym czasie dwa budynki wielorodzinne o łącznej liczbie 64 mieszkań. Inwestycja ma zostać zrealizowana w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej we współpracy z Krajowym Zasobem Nieruchomości. Krajowy Zasób Nieruchomości to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. KZN ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564
1 2 3 4 5 6 13

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Konkurs AGRO-wczasy

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)
Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564

Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.

Kwota pomocy w ramach tego działania to maksymalnie 300 tys. zł. Wnioski o to wsparcie finansowane z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 przyjmowane są już po raz jedenasty.

O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).

O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.

Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.

Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.

Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.

Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów.  Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników. 

Więcej informacji – otwórz

Dokumenty aplikacyjne – otwórz

lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr

Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564
1 2 3 4 5
Wszystkie odsłony: 1047300 , odsłony dziś: 564
Zamknij