
Agricola Hydraulika Siłowa z Lubienia Kujawskiego brała udział w XLII Dniach Otwartych Drzwi w Zarzeczewie
Agricola Hydraulika Siłowa z Lubienia Kujawskiego brała udział w XLII Dniach Otwartych Drzwi w Zarzeczewie koło Włocławka organizowanych przez Kujawsko-Pomorski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Minikowie Oddział w Zarzeczewie. Impreza odbyła się w dniach 3 – 4 czerwca i zgromadziła wielu wystawców związanych z rolnictwem, ogrodnictwem, hodowlą zwierząt oraz instytucjami wspierającymi te dziedziny gospodarki.
Agricola zaprezentowała się na bardzo wysokim poziomie, organizując imponujące stoisko z bogatą wystawą innowacyjnych pomysłów i rozwiązań, z których znana jest na całą Polskę. W efekcie Agricola została laureatem kilku konkursów i otrzymała prestiżowe nagrody od Prezydenta Miasta Włocławka Pana Marka Wojtkowskiego za „Najlepszą ekspozycję targową” oraz Marszałka Województwa Kujawsko-Pomorskiego Pana Piotra Całbeckiego za udział w konkursie „Innowacyjny produkt”.
Z dumą stwierdzamy, że Agricola z powodzeniem reprezentuje Miasto i Gminę Lubień Kujawski na szczeblu powiatowym i wojewódzkim i niewątpliwie przyczynia się do promocji naszego miasta.
Podpisano pierwsze umowy o najem lokali mieszkalnych w ramach SIM KZN – Toruński
W dniu 5 czerwca br. w sali kominkowej Domu Seniora w Lubieniu Kujawskim Zarząd Spółki Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej KZN – Toruński tj. Prezes Filip Szreter oraz Dyrektor Wojciech Kwiatkowski podpisali pierwsze umowy z najemcami lokali mieszkalnych planowanych do realizacji w ramach inwestycji p.n.: „Budowa dwóch budynków mieszkalnych wielorodzinnych wraz z miejscami postojowymi w Lubieniu Kujawskim przy ul. Żwirki i Wigury. W tym symbolicznym wydarzeniu uczestniczyli także reprezentujący gminę Lubień Kujawski Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Mieczysław Gientka oraz Hubert Jankowski. Przypomnijmy, że w ramach zakończonego w marcu br. naboru wniosków o najem lokali mieszkalnych w/w inicjatywy wpłynęło 81 wniosków z pośród których 62 zostało rekomendowanych do SIM KZN – Toruński Sp. z o.o. celem podpisania umowy partycypacji oraz najmu lokalu zgodnie z Uchwałą Nr XXXIX/347/2022 Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim z dnia 22 grudnia 2022 r. w sprawie zasad przeprowadzania naboru wniosków o zawarcie umowy najmu, w tym określenia kryterium pierwszeństwa, dodatkowych kryteriów pierwszeństwa, zasad przeprowadzania oceny punktowej oraz obowiązkowej kaucji. Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM, to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania.
Ogłoszenie – XLIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 16 czerwca 2023 r. (piątek) o godzinie 16:00 w małej sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XLIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie XLIV Sesji Rady Miejskiej.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołu z obrad poprzedniej XLIII Sesji Rady Miejskiej.
- Wybór sekretarza obrad.
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
- Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2023 – 2038.
- Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2023 rok.
- Uchwała w sprawie określenia wymagań, jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie zezwolenia na opróżnianie zbiorników bezodpływowych lub osadników w instalacjach przydomowych oczyszczalni ścieków i transportu nieczystości ciekłych od właścicieli nieruchomości na terenie Gminy Lubień Kujawski.
- Uchwała w sprawie rozpatrzenia skargi.
- Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2023 rok.
- Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
- Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zamianę nieruchomości położonych w miejscowości Sławęckie Góry.
- Uchwała w sprawie przyjęcia „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży” z terenu Gminy Lubień Kujawski oraz w sprawie określenia warunków i trybu przyznawania stypendium w ramach „Lokalnego Programu Wspierania Edukacji Uzdolnionych Dzieci i Młodzieży” z terenu Gminy Lubień Kujawski.
- Uchwała w sprawie uchylenia uchwały.
- Uchwała w sprawie ustalenia wysokości diet dla Radnych Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
- Uchwała w sprawie przedłużenia obowiązywania „Strategii Rozwoju Gminy na lata 2016-2022” do końca 2023 roku.
- Uchwała w sprawie uchwalenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego dla części terenu położonego w obrębie geodezyjnym Czaple Nowe, Czaple Wieś, Nowa Wieś, Wola Olszowa, Wola Olszowa Parcele w gminie Lubień Kujawski.
- Uchwała w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim za 2022 rok.
- Uchwała w sprawie zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy za 2022 rok.
a) przedstawienie sprawozdania z wykonania budżetu za 2022 rok,
b) zapoznanie radnych z opinią Regionalnej Izby Obrachunkowej,
c) dyskusja nad sprawozdaniem z wykonania budżetu i sprawozdaniem opisowym z wykonania budżetu,
d) odczytanie wniosku Komisji Rewizyjnej,
e) dyskusja nad wnioskiem Komisji Rewizyjnej (odczytanie opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej na temat wniosku Komisji Rewizyjnej),
f) podjęcie uchwały. - Uchwała w sprawie udzielenia Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego wotum zaufania.
a) wprowadzenie do raportu o stanie Gminy,
b) debata nad raportem,
c) podjęcie uchwały. - Uchwała w sprawie udzielenia Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego absolutorium z wykonania budżetu za 2022 rok.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad XLIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Światowy Dzień Pszczół 2023
Światowy Dzień Pszczół ustanowiony został w grudniu 2017 roku przez Organizację Narodów Zjednoczonych z inicjatywy pszczelarzy ze Słowenii i przypada corocznie na 20 maja. Celem jest podkreślenie znaczenia pszczół dla pozyskiwania żywności, jak również zastanowienia się nad tym, co możemy zrobić dla ochrony pszczół. Już w XVI wieku Ignacy Krasicki – poeta i prozaik napisał: „Więc niech będzie jak było od wieka, człowiek dla pszczoły, pszczoła dla człowieka”. Te piękne słowa mówią o potrzebie wzajemnego uzupełniania się. Wygląda na to, ze po połowie jesteśmy zobowiązani sobie służyć i po połowie z dóbr wzajemnie wytworzonych korzystać.
19 maja 2023r. w związku ze Światowym Dniem Pszczół, dzięki uprzejmości Dyrektora Muzeum Ziemi Kujawsko-Dobrzyńskiej we Włocławku p. Piotra Nowakowskiego oraz zaangażowaniu pracowników, Koło Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim po raz drugi zorganizowało wiosenne miodobranie na terenie Skansenu w Kłóbce. Koło Pszczelarzy opracowało Projekt, którego celem jest zwrócenie uwagi na dziedzictwo kulturowe, rolę pszczoły w przyrodzie i znaczenie produktów pszczelich w życiu człowieka. Projekt ten jest realizowany w ramach inicjatywy społecznej Koła Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim pod Patronatem i opieką Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Poseł Na Sejm RP – Anny Gembickiej oraz przy wsparciu Burmistrza Lubienia Kujawskiego – Marka Wilińskiego.
Na uroczystość przybyli zaproszeni goście, wśród nich:
- p. Joanna Borowiak – Poseł na Sejm RP
- p. Józef Łyczak – Senator RP
- p. Jakub Tomczak – Zastępca Burmistrza Lubienia Kujawskiego
- p. Joanna Pawłowska-Tyszko – Właściciel APICOM – Pasieka Kujawska
- p. Jerzy Tyszko – właściciel APICOM – Pasieka Kujawska
- p. Magdalena Szarwas – Kierownik referatu oświaty w UM w Lubieniu Kujawskim
- p. Krzysztof Winnicki – Kierownik Skansenu w Kłóbce
- p. Marek Witkowski – Dyrektor Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Bydgoszczy
- p. Michał Ossowski – Kierownik Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa w Bydgoszczy
- p. Janusz Lambarski – Prezes Zarządu Regionalnego Związku Pszczelarzy Kujaw i Ziemi Dobrzyńskiej we Włocławku
- p. Anna Andrzejczak – Dyrektor SP w Kłóbce
- p. Joanna Modrzejewska – Dyrektor SP w Kaliskach
- p. Agnieszka Rybska – Dyrektor SP w Kanibrodzie
- p. Jarosław Pieczkowski – Wicedyrektor ZPO w Lubieniu Kujawskim
- p. Anna Sawicka – Dyrektor CK w Lubieniu Kujawskim
- p. Andrzej Rutkowski – Leśniczy Leśnictwa Lubień Kujawski, Nadleśnictwo Kutno
- p. Katarzyna Woźniak – Leśnik Nadleśnictwa Włocławek, Leśnictwo Szkółkarskie Dzilno
- p. Mariusz Waszewski – PHU „WASZ-MAR”
- p. Stanisław Piątkowski – Dyrektor ODR w Zarzeczewie
- p. Anna Dykczyńska – Główny specjalista ds. przedsiębiorczości i dziedzictwa kulturowego
- Pszczelarze Koła Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim
- Koło Gospodyń Wiejskich „Gliznowianki” w Gliznowie
- Koło Gospodyń Wiejskich w Kaliskach
- Uczniowie i Nauczyciele SP w Kłóbce, SP w Kaliskach, SP w Kanibrodzie, SP w Lubieniu Kujawskim i PCKZiU w Chodczu.
Podczas spotkania odbyło się rozdanie nagród w konkursie plastycznym o tematyce pszczelarskiej, który zorganizowało Koło Pszczelarzy w Lubieniu Kujawskim dla uczniów szkół podstawowych z terenu gminy Lubień Kujawski.
Komisja konkursowa w składzie: p. Mieczysław Gientka, p. Anna Sawicka i p. Magdalena Szarwas wyłoniła zwycięzców:
- I miejsce – Tobiasz Michalak – ZPO w Lubieniu Kujawskim
- II miejsce – Patrycja Piotrowska – SP w Kłóbce
- III miejsce – Alicja Sławińska – ZPO w Lubieniu Kujawskim
Wyróżnienia:
- Oliwia Kaniewska – ZPO w Lubieniu Kujawskim
- Weronika Bonawenturska – SP w Kłóbce
- Michał Justyński – SP w Kanibrodzie
- Wiktoria Szarwas – SP w Kłóbce
- Kazimierz Kupisz – SP w Kłóbce
- Julia Hanke – SP w Kanibrodzie
- Paulina Jędrzejewska – ZPO w Lubieniu Kujawskim
Oprócz wręczenia nagród, delegacja każdej szkoły zasadziła na terenie Skansenu w Kłóbce miododajne drzewo lipowe.
Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy za 2022 rok
- Burmistrz co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy. Sesja, na której przedstawiany będzie raport zaplanowana jest na dzień 16 czerwca 2023r.
- Rada rozpatruje raport podczas Sesji, na której podejmowana jest Uchwała Rady Miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi (tzw. sesja absolutoryjna). Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
- W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób (w gminie do 20 000 mieszkańców). Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została Sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Dzień ten przypada na 15 czerwca 2023 r. Zgłoszenia przyjmowane będą w biurze Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim (pokój nr 14 Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim) w godzinach pracy Urzędu. W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia – wzór zgłoszenia stanowi załącznik niniejszej informacji. Zgłoszenia mieszkańców dokonane po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem.
- Niniejsza informacja wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostanie na stronie internetowej gminy: www.lubienkujawski.pl
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – CEL OGÓLNY 1 Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR

Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki w ramach realizowanej LSR i jej celu ogólnego 1 – Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR planuje
na przełomie czerwca i lipca 2023 roku ogłoszenie konkursu i nabór wniosków w zakresie
Podejmowania działalności gospodarczej (Premia)
Na podjęcie działalności gospodarczej w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących działania w tym zakresie kwota dofinansowania (Premia) wynosi 50 000,00 zł.
Środki w Premiach wypłacane są w dwóch transzach:
I transza 80% przyznanej kwoty pomocy (40 000,00 zł),
II transza 20% przyznanej kwoty pomocy (10 000,00 zł).
Źródłem finansowania wsparcia jest Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Ten typ projektów realizowany jest w ramach projektów konkursowych.
O pomoc może ubiegać się osoba fizyczna, która: jest obywatelem państwa członkowskiego UE, jest pełnoletnia, miejsce zamieszkania znajduje się na obszarze wiejskim objętym LSR (Gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Lubień Kujawski, Lubanie, Lubraniec, gmina Włocławek i Miasto Kowal).
Głównym warunkiem otrzymania wsparcia finansowego jest podjęcie działalności gospodarczej we własnym imieniu, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 – Prawo przedsiębiorców, i jej wykonywania do dnia, w którym upłyną 2 lata od dnia wypłaty płatności końcowej oraz
– zgłoszenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy do ubezpieczenia emerytalnego, ubezpieczeń rentowych i ubezpieczenia wypadkowego na podstawie przepisów o systemie ubezpieczeń społecznych z tytułu wykonywania tej działalności i podlegania tym ubezpieczeniom, lub
– utworzenie, co najmniej jednego miejsca pracy w przeliczeniu na pełne etaty średnioroczne, gdy jest to uzasadnione zakresem realizacji operacji i zatrudnienie osoby, dla której zostanie utworzone to miejsce pracy, na podstawie umowy o pracę a także utrzymanie tego miejsca pracy do dnia, w którym upłyną 2 lata od dnia wypłaty płatności końcowej.
Kto nie może uzyskać wsparcia finansowego?
– osoby podlegające społecznemu ubezpieczeniu rolników z mocy ustawy i w pełnym zakresie chyba, że podejmują działalność gospodarczą sklasyfikowaną, jako produkcja artykułów spożywczych lub produkcja napojów,
– osoby, które w okresie 3 miesięcy poprzedzających dzień złożenia wniosku wykonywały działalność gospodarczą,
– osoby, które otrzymały pomoc na podejmowanie działalności gospodarczej.
Dofinansowanie należy przeznaczyć na zakup nowych maszyn lub wyposażenia albo na zakup robót budowlanych lub usług.
Wnioskodawca jest oceniany według lokalnych kryteriów wyboru operacji (PROW). Dane kryteria będą weryfikowane na podstawie informacji zawartych we wniosku o przyznanie pomocy i załącznikach do wniosku. Do wyboru projektu potrzebna jest minimalna ilość punktów, która obecnie wynosi 40 punktów.
Więcej o konkursie mogą dowiedzieć się Państwo kontaktując się z pracownikami biura LGD – nr telefonu: 728 462 482 lub 507 799 998.
Gmina Lubień Kujawski otrzyma prawie 6 mln zł dotacji ze środków Unii Europejskiej na remont budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Zarząd Województwa Kujawsko-Pomorskiego uchwałą Nr 20/965/23 z dnia 17 maja 2023 roku, podjął decyzję w sprawie zatwierdzenia listy z ocenionymi projektami złożonymi w konkursie RPKP.03.03.00-IZ.00-04-434/22, ogłoszonym w ramach Osi priorytetowej 3. Efektywność energetyczna i gospodarka niskoemisyjna w regionie, Działania 3.3 Efektywność energetyczna w sektorze publicznym i mieszkaniowym, Schemat: Modernizacja energetyczna budynków publicznych, w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Wśród pozytywnie ocenionych projektów, które otrzymały dotacje w ramach rozstrzygniętego konkursu jest zadanie Gminy Lubień Kujawski związane z realizowanym aktualnie remontem budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznawanej w/w dotacji dla gminy wynosi prawie 6 mln zł. Na realizację inwestycji gmina już wcześniej otrzymała prawie 6 mln zł dotacji z Rządowego Funduszu Polski Ład, Funduszu Inwestycji Strategicznych. Całkowita wartość zadania wynosi 12,5 mln zł. Na zdjęciu członek Zarządu Województwa Kujawsko-Pomorskiego Aneta Jędrzejewska, burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Dyrektor ZPO w Lubieniu Kujawskim Elżbieta Kobus – Jasińska podczas wizytacji placu budowy.
Wizualne efekty termomodernizacji budynków szkół w Kaliskach, Kanibrodzie oraz Kłóbce
W 2018 roku z unijnym dofinansowaniem zakończyliśmy termomodernizację budynków szkół w Kaliskach, Kanibrodzie oraz Kłóbce. I choć efekty wizualne są ważne, bo poprawiają estetykę, to najważniejsze jest to, czego gołym okiem nie widać tj. lepsza efektywność energetyczna, czyli mniejsza ilość energii potrzebna do ogrzania budynków, zwiększony komfort nauki i pracy oraz ochrona środowiska. Zadanie związane z termomodernizacja w/w szkół realizował Zakład Remontowo-Budowlany TOM-BUD S.C. z Brudzenia. Roboty budowlane obejmowały głęboką modernizacje energetyczną w/w budynków publicznych, w tym m.in. ocieplenie obiektów, docieplenie/wymiana pokrycia dachu, okien, drzwi zewnętrznych, przebudowa systemów grzewczych oraz budowa instalacji fotowoltaicznych na dachach budynków. Zadanie było współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach polityki terytorialnej Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020. Wartość przyznanego gminie Lubień Kujawski dofinansowania wyniosła 1,5 mln. zł.
Spotkanie w/s zabezpieczenia organizacyjnego na eRobocze SHOW Lubień Kujawski 2023
W dniu 18 maja br. odbyło się spotkanie w/s zabezpieczenia organizacyjnego na eRobocze SHOW Lubień Kujawski 2023. W spotkaniu uczestniczyli organizatorzy imprezy, przedstawiciele władz samorządowych, żłobka oraz druhowie OSP z Bilna, Kanibrodu, Krzewia, Morzyc oraz Lubienia Kujawskiego. Centralne Targi Maszyn, Urządzeń i Sprzętu Roboczego eRobocze SHOW odbędą się w dniach 26-27 maja 2023 r. w Lubieniu Kujawskim na terenie lubieńskiej strefy przemysłowej. Będzie to już 12 wydarzenie z cyklu eRobocze SHOW. Targi eRobocze SHOW to wystawa maszyn, podczas której organizowane są dynamiczne pokazy oraz unikalne testy maszyn dla operatorów. eRobocze SHOW to miejsce spotkań dystrybutorów oraz przedsiębiorców budowlanych i operatorów, którzy mogą w praktyce porównać maszyny i sprzęt wielu marek dostępnych na jednej powierzchni wystawienniczej. Targi organizowane są przez branżowe wydawnictwo Lasmedia od 2016 roku. Wydarzenie ma wyjątkowy charakter i wyróżnia się na tle innych spotkań branżowych swoją dynamiką i charakterystyczną – znaną już przedsiębiorcom i operatorom – „roboczą” atmosferą.
Program wydarzenia na stronie: eroboczeshow.pl
Nawet 10 tys. zł dla OSP i KGW na potańcówki wiejskie (dokumenty)
Narodowy Instytut Kultury i Dziedzictwa Wsi ogłosił nabór wniosków o dofinansowanie potańcówek wiejskich. Ochotnicze Straże Pożarne oraz Koła Gospodyń Wiejskich mogą uzyskać wsparcie w wysokości 10 tys. zł.
Program Potańcówki Wiejskie skierowany jest do Ochotniczych Straży Pożarnych, Kół Gospodyń Wiejskich, samorządowych jednostek kultury oraz organizacji pozarządowych. Nabór wniosków rozpocznie się 22 maja. Maksymalna kwota dofinansowania to 10 tys. zł.
„Poprzez ogłoszony program Potańcówki Wiejskie, Instytut zamierza wzmacniać i upowszechniać ideę organizowania spotkań społeczności, dla których osią jest kultura ludowa pochodzenia lokalnego. W ten sposób Instytut chce pokazać, szczególnie młodemu pokoleniu, wartość rodzimych tradycji oraz ponadczasowość jej elementów” – wskazano w regulaminie programu.
Jak zaznaczono w regulaminie zamierzeniem programu jest też wspieranie artystów i wykonawców w kultywowaniu muzyki tradycyjnej polskiej wsi, dlatego warunkiem niezbędnym do otrzymania dofinansowania jest „nawiązanie współpracy z wykonawcami repertuaru tradycyjnej muzyki wiejskiej danej społeczności lokalnej, w odniesieniu do miejsca realizacji potańcówki”.Ruszył nabór w programie „Moja Mała Ojczyzna”; do wzięcia do 40 tys. zł (dokumenty)
Zgodnie z regulaminem wnioskodawca może złożyć tylko jeden wniosek, przy czym w ramach jednego wniosku można ubiegać się o dofinansowanie organizacji więcej niż jednej potańcówki. Warunkiem jest nieprzekroczenie maksymalnej kwoty dofinansowania tj. do 10 tys. zł. Z przyznanych środków można sfinansować 100 proc. wydatków kwalifikowanych związanych z realizacją zadania.
Wnioski o dofinansowanie będzie można składać za pośrednictwem generatora Witkac do 16 czerwca. Natomiast zadanie powinno zostać zrealizowane od 1 sierpnia do 31 października 2023 r.
Poniżej do pobrania regulamin programu oraz wzór wniosku.
Źródło: samorzad.pap.pl
Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.
Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.
Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad) przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
PRZERWA W DOSTAWIE WODY
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.
Uwaga!! Pilne
W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.
Ogłosiliśmy przetarg na remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg w ramach, którego wykonany ma zostać w bieżącym roku remont elewacji i dachu budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Zadanie jest drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim
Z dotacją LGD Dorzecza Zgłowiączki powstaną dwa nowe place zabaw w miejscowościach Bilno i Rzeżewo
Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki ogłosiła wyniki konkursu nr 4/2020 na działania w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej.Wśród zadań, które otrzymały wsparciew ramach konkursu jest projekt gminy Lubień Kujawski dotyczący budowy dwóch ogólnodostępnych placów zabaw, które powstaną w bieżącym roku w miejscowościach Bilno oraz Rzeżewo. Wysokość otrzymanego wsparcia ze środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich i LGD wynosi 33 tys. zł. Nowe place zabaw maja zostać wykonane na gminnych działkach wykorzystywanych w minionych latach jako boiska szkolne placówek oświatowych w Bilnie i Rzeżewie.
Firma DELMAR z Włocławka zmodernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
W dniu 15 marca br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim dokonano otwarcia ofert w postępowaniu przetargowym, w ramach, którego zmodernizowany ma zostać system ogrzewania budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim. W postępowaniu przetargowym do gminy wpłynęło 6 ofert a najkorzystniejszą cenowo ofertę z kwotą 358 tys. zł złożyła firma DELMAR z Włocławka. W ramach obecnego przetargu, który jest pierwszym z trzech planowanych etapów modernizacji całego systemu grzewczego w budynku szkoły w okresie wakacyjnym ma powstać nowa ekologiczna kotłownia gazowa. Nowa kotłownia ma zostać wykonana w pomieszczeniu obecnej kotłowni olejowej i będzie zasilana gazem ziemnym z pobudowanej w 2020 roku sieci gazu przez firmę Novatek Green Energy Sp. z o. o. W drugim etapie modernizacji kotłowni planuje się budowę powietrznej pompy ciepła natomiast w trzecim wykonanie nowych kotłowni gazowych dla bloków wspólnot mieszkaniowych Szkolna 15A i 15B zasilanych obecnie z odrębnej kotłowni szkolnej. Nowy system ogrzewania budynków szkoły ma poza oczekiwanymi oszczędnościami finansowymi w głównej mierze przyczynić się do zmniejszenia emisji zanieczyszczeń powietrza w mieście.
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys. zł. w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Golska Huta
Zespół Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim będzie miał nowe ekologiczne ogrzewanie gazowe
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys. zł. w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Aż 7 firm zainteresowanych przebudową drogi gminnej w miejscowości Golska Huta
Trwają prace nad modernizacją systemu ogrzewania budynków Centrum Kultury, remizy OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
Przypomnijmy, że w dniu 8 grudnia ubiegłego roku Premier Mateusz Morawiecki przedstawił wyniki naboru wniosków Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych. Wśród zadań, które otrzymały wsparcie ze środków RFIL znalazło się zadanie Gminy Lubień Kujawski przewidujące przebudowę budynków Centrum Kultury, remizy Ochotniczej Straży Pożarnej oraz budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Kwota przyznanego wsparcia wynosi 2 mln zł i stanowi 100% wartości zadania. Zadanie ma na celu poprawę warunków użytkowania obiektów. W ramach inwestycji zaplanowano modernizację starego systemu ogrzewania tj. wymianę pieca na nowy ekologiczny gazowy wraz z pompą ciepła, wymianę oświetlenia na energooszczędne ledowe, ocieplenie ścian zewnętrznych, wymianę okien drzwi oraz wykonanie nowego pokrycia dachów wraz z dostosowaniem budynków dla osób niepełnosprawnych. Realizację zadania zaplanowano na lata 2021 – 2022.
Poszukujemy wykonawcy przebudowy drogi gminnej w miejscowości Golska Huta
Więcej informacji na BIP.
Już niedługo powstaną punkty bezpłatnego dostępu do internetu!


W dniu 9 lutego 2021 r. w przeprowadzonym postępowaniu wyłoniliśmy wykonawcę zadania pn. „Wybudowanie sieci publicznych punktów dostępu do sieci internet w ramach działania 1.1. POPC “Publiczny Internet dla każdego w Gminie Lubień Kujawski””, najkorzystniejszą ofertę złożono przez Firmę FHU Pi Piotr Lewandowski, Czerniewice, ul. Choceńska 14 87-850 Choceń . Wykonawca złożył najkorzystniejszą ofertę w kwocie 60 000,00 zł i to on po podpisaniu umowy rozpocznie realizację budowy sieci hotspotów w Gminie Lubień Kujawski.
Podpisano porozumienie na rzecz budowy w Lubieniu Kujawskim przystępnych cenowo mieszkań
Krajowy Zasób Nieruchomości istnieje od 2017 roku; to państwowa osoba prawna. Misją KZN jest analiza, przygotowanie i zarządzanie gruntami pod budownictwo mieszkaniowe. Ma tworzyć warunki ułatwiające powstawanie osiedli mieszkaniowych z lokalami na długoterminowy, dostępny cenowo najem oraz systemem dopłat do czynszu.
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl
Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:
- mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
- działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
- w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
- w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.
Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:
- bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
- za pośrednictwem platformy ePUAP;
- za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
- rejestrowaną przesyłką pocztową.
Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.
Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz