
Informacja – Ośrodek Pomocy Społecznej – Paczki żywnościowe
Informujemy, że osoby które otrzymały skierowanie na paczki żywnościowe na rok 2021 proszone są o odbiór artykułów żywnościowych w dniach 26 i 27 października br. w godzinach od 8:00 do 17:00 w siedzibie Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim, ul. 1 –go Maja 44. Warunkiem otrzymania pomocy jest przybycie we wskazanym dniu po odbiór. Osoby, które osobiście nie przyjdą po żywność proszone są o przekazanie osobie odbierającej w jej imieniu podpisanego upoważnienia.
Spotkanie z Dyrektorami szkół z okazji Dnia Edukacji Narodowej
W dniu 14 października br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim z okazji Dnia Edukacji Narodowej odbyło się spotkanie Burmistrza Lubienia Kujawskiego Marka Wilińskiego z Dyrektorami szkół dla których organem prowadzącym jest gmina Lubień Kujawski tj. Szkoły Podstawowej w Kaliskach Żanety Rojewskiej, Szkoły Podstawowej w Kanibrodzie Agnieszki Rybskiej, Szkoły Podstawowej w Kłóbce Anny Andrzejczak, oraz Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim Elżbiety Kobus – Jasińskiej oraz Wicedyrektora Jarosława Pieczkowskiego. W spotkaniu uczestniczyli również Skarbnik Wanda Mordzak oraz Kierownik Referatu Oświaty Magdalena Szarwas. Podczas spotkania burmistrz w imieniu własnym oraz Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim przekazał na ręce Dyrektorów życzenia dla wszystkich pracowników gminnej oświaty z okazji Dnia Edukacji Narodowej. Spotkanie było również okazją do rozmów na temat bieżącej sytuacji gminnej oświaty oraz planów inwestycyjnych.
Nowa elewacja budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim
Dobiegają końca prace remontowe przy budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości 320 tys. zł jest Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. W ramach remontu wymieniona została stara drewniana stolarka okienna, wykonane zostało nowe pokrycie dachowe oraz nowa elewacja zewnętrzna. Obecnie zrealizowane prace są drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP zyskując m.in. nową jednolitą elewację frontową. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej
Lubieńska strefa przemysłowa to obecnie jeden z większych placów budowy w gminie Lubień Kujawski. Inwestycje związane z budową nowych obiektów realizują obecnie m.in. firmy GOUDEN KORREL oraz POLMAIS Sp. Jawna. Niedawno rozpoczęły się także prace związane z budową nowego marketu typu “BIEDRONKA”, który usytuowany będzie przy parkingu dla tirów w sąsiedztwie zajazdu “Arkadia”. W strefie na powierzchni ponad 8 ha powstaje także pierwsza w gminie farma fotowoltaiczna firmy GREENLAND Sp. z o. o.. W najbliższym czasie deklaracje o rozpoczęciu prac związanych z budową nowych obiektów składają także kolejne firmy, które kupiły już we wcześniejszych latach nieruchomości w strefie. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha na których na powierzchni już ok. 140 ha swoje grunty posiadają niżej wymienione firmy:
- BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
- LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- GOUDEN KORREL
- NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
- DORMET
- G T I BUD Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
- MARKET „WIEWIÓRKA”
- MATRO
- HYDROTECHNIK 24
- MARKET „BIEDRONKA”
Nowy asfalt na drodze gminnej w miejscowości Kłóbka
Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Kłóbka. Aktualnie w ramach zadania wykonywana jest nowa nawierzchnia asfaltowa oraz prace brukarskie. Zadanie o wartości 715 tys. zł realizuje Firma Inżynieryjno-Drogowa „DROGTOM” Sp. z o.o. z Włocławka. Inwestycja otrzymała dofinansowanie w ramach Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg (edycja 2021). Wartość przyznanej na to zadanie dotacji wynosi 432 tys. zł i stanowi 60% wartości tego zadania. W ramach inwestycji przewidziano do przebudowy prawie kilometrowy odcinek drogi gminnej w miejscowości Kłóbka wraz z budową chodników i miejsc parkingowych przy szkole, ośrodku zdrowia oraz kościele parafialnym.
Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.
Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.
Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad) przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
PRZERWA W DOSTAWIE WODY
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.
Uwaga!! Pilne
W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.
Trwa remont budynku „Szubienicy” w miejscowości Kamienna
Trwają prace związane z remontem budynku tzw. „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu za budynkiem w miejscowości Kamienna. Wykonawcą prac jest firma KRIS-BUD Krzysztof Świerczyński z Lubienia Kujawskiego. Zadanie będzie realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała dofinansowanie w wysokości 95% kosztów realizacji zadania. W ramach inwestycji planuje się remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz budowę na działce za budynkiem siłowni zewnętrznej, placu zabaw oraz boiska o nawierzchni syntetycznej.
Gminne inwestycje drogowe realizowane w 2020 roku
Rok 2020 był dla samorządu Lubienia Kujawskiego kolejnym obfitującym w szereg realizowanych inwestycji drogowych. Nowe nawierzchnie zyska do końca roku łącznie ponad 10 km dróg gminnych m.in. w miejscowościach Dziankówek, Wola Dziankowska, Gliznowo, Kaczawka, Kaliska, Kanibród, Beszyn i Szewo. Inwestycje były realizowane w oparciu o dotacje pozyskane przez gminę m.in. z Funduszu Dróg Samorządowych oraz Funduszu z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej. Pomimo angażowanych corocznie dużych nakładów finansowych na budowę dróg w wielu miejscowościach ciągle brakuje dróg o nawierzchni asfaltowej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców w tym zakresie w 2021 roku planowane są kolejne inwestycje drogowe m.in. w miejscowościach Gole, Chwalibogowo, Narty, Wola Olszowa, Kaliska, Kłóbka oraz Miasto Lubień Kujawski. Realizacja w/w inwestycji a także ewentualnie kolejnych jest każdorazowo uzależniona od pozyskanych dotacji zewnętrznych.
Ze środków Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych przebudujemy drogę gminną w miejscowości Kłóbka
Przebudowa drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina
Budowa sieci światłowodowej w Lubieniu Kujawskim
Poniżej prezentacja dotycząca projektu


Nowy asfalt w miejscowości Gliznowo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych
Nowy asfalt na drodze Kanibród – Gagowy Wieś
Zakończono przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty
Spotkanie z PKN ORLEN ws. realizacji zadania inwestycyjnego budowy rurociągów i Kopalni Soli Lubień
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Gliznowo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl