Rozpoczęto budowę dojścia do placu zabaw stanowiącego jednocześnie dojazd do działek budowlanych w miejscowości Kaliska

Rozpoczęto budowę dojścia do placu zabaw stanowiącego jednocześnie dojazd do działek budowlanych w miejscowości Kaliska. Zadanie o wartości 124 tys. zł realizuje firma EM – BRUK Emil Sobierajski z Szewa gm. Lubień Kujawski. Zadanie było planowane do wykonania w ramach środków funduszu sołeckiego sołectwa Kaliska w latach 2023 oraz 2024 jednak z uwagi na ograniczone środki funduszu zostało przeniesione na 2025 rok. Pierwotnie w ramach funduszu planowano wykonanie jedynie odcinka chodnika do placu zabaw jednak z uwagi na znajdujące się obok działki budowlane zdecydowano o wykonaniu pieszo – jezdni.  

KOMUNIKAT – Obowiązek składania “Informacji o wyrobach zawierających azbest”

Burmistrz Lubienia Kujawskiego przypomina o corocznym obowiązku składania “Informacji o wyrobach zawierających azbest” w terminie do 31 stycznia za rok poprzedni, wynikającym z Rozporządzenia Ministra Gospodarki z dnia 13 grudnia 2010 r. w sprawie wymagań w zakresie wykorzystywania wyrobów zawierających azbest oraz wykorzystywania i oczyszczania instalacji lub urządzeń, w których były lub są wykorzystywane wyroby zawierające azbest (Dz. U. z 2011 r. Nr 8, poz. 31).

Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami, wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają “Informację o wyrobach zawierających azbest” –  załącznik nr 1 – Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego.

Podmioty gospodarcze, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i osoby prawne wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają “Informację o wyrobach zawierających azbest” Marszałkowi Województwa.

Informację o wyrobach zawierających azbest sporządza się w dwóch egzemplarzach:

  • jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej właściwemu organowi (Burmistrzowi lub Marszałkowi),
  • drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.

Przed wypełnieniem informacji należy sporządzić “Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych. Wzór oceny określa załącznik do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).

Formularze “Informacji o wyrobach zawierających azbest”  można pobrać na stronie lubienkujawski.pl lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim, (pok. nr 17 ) lub elektronicznie (załącznik nr 1)”

Informację o wyrobach zawierających azbest” można przedłożyć w Urzędzie Miasta Lubień Kujawski na dzienniku podawczym, pisemnie na adres: Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim, ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez e-mail: sekretariat@lubienkujawski.pl, elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP (/lubien_kuj/SkrytkaESP) lub e-doręczeń (AE:PL-52028-79537-SUCUU-12). Dokumenty w formie elektronicznej muszą być uwierzytelnione poprzez zastosowanie kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego.

Spotkanie Informacyjno-konsultacyjne – LGD Zgłowiączki

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki zaprasza na spotkanie informacyjno-konsultacyjne mające na celu:

  • przedstawienie harmonogramów konkursów na rok 2025,
  • omówienie warunków i zasad udzielania wsparcia,
  • identyfikację pomysłów dla realizacji w ramach LGD.

Spotkanie skierowane jest do mieszkańców obszaru działania Stowarzyszenia LGD Dorzecza Zgłowiączki w tym m.in. sołtysów, radnych, przedstawicieli KGW, OSP i innych organizacji, przyszłych i obecnych przedsiębiorców.

Podczas spotkania można dowiedzieć się więcej na tematy dofinansowania w ramach:

  • podejmowania działalności gospodarczej,
  • rozwoju działalności gospodarczej,
  • infrastruktury turystycznej,
  • klubów młodzieżowych,
  • działań na rzecz integracji seniorów,
  • Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji.

Serdecznie zapraszamy!

Ogłoszenie – Komisja Skarg, wniosków i petycji

Przewodniczący Komisji Skarg, wniosków i petycji informuje, że 23.01.2025 r. (czwartek) o godzinie 800 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 11 odbędzie się posiedzenie Komisji Skarg, wniosków i petycji. Omawiana tematyka: rozpatrzenie skargi.

Przewodniczący
Komisji Skarg, wniosków i petycji
Gawłowski Patryk

Ogłoszenie – VIII Sesja Rady Miejskiej

Dnia 24 stycznia 2025 r. (piątek) o godzinie 16:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie VIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie VIII Sesji Rady Miejskiej.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich  VII Sesji Rady Miejskiej.
  4. Wybór sekretarza obrad.
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad
  6. Uchwała w sprawie przekazania skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy wraz z odpowiedzią na skargę.
  7. Uchwała w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim poprzez przekształcenie w jednostkę budżetową pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim i nadania statutu jednostce.
  8. Uchwała w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty.
  9. Uchwała w sprawie odwołania Skarbnika Lubienia Kujawskiego.
  10. Uchwała w sprawie powołania Skarbnika Lubienia Kujawskiego.
  11. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2025 rok.
  12. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
  13. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  14. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  15. Wolne wnioski.
  16. Zakończenie obrad VIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman

Ogłoszenie – Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska informuje, że 13.01.2025 r. (poniedziałek) o godzinie 900 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Omawiana tematyka: opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok.

Przewodniczący
Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Mirosław Andrzejewski

Ogłoszenie – Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego

Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego informuje, że 13.01.2025 r. (poniedziałek) o godzinie 800 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego. Omawiana tematyka: opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok.

Przewodniczący
Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego
Jakub Lach

Ogłoszenie – Komisja Budżetowo – Gospodarcza

Przewodnicząca Komisji Budżetowo – Gospodarczej informuje, że 10.01.2025r. (piątek) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej. Omawiana tematyka: opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok.

Przewodnicząca
Komisji Budżetowo – Gospodarczej
Boroń Małgorzata

Ogłoszenie – Komisja Rewizyjna

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej informuje, że w dniu 09.01.2025r. (czwartek) o godzinie 1430 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej. Omawiana tematyka: opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok i sprawy bieżące.

Przewodnicząca
Komisji Rewizyjnej
Agata Pawlak-Molewska

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 09.01.2025r. (czwartek) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: Opracowanie planu pracy Komisji na 2025 rok.

Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Agata Pawlak-Molewska

1 2 3 119

Komunikat – Ośrodek Pomocy Społecznej

Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim uprzejmie informuje, że w celu ograniczenia ryzyka zakażenia koronawirusem wprowadzone zostają ograniczenia w obsłudze interesantów. Od dnia 16.03.2020 r. do dnia 25.03.2020 r. roku wstrzymuje się przyjmowanie podań oraz wstrzymuje się przyjmowanie interesantów. Wnioski na świadczenia rodzinne oraz świadczenie wychowawcze prosimy przesyłać drogą elektroniczną  lub listownie. Interesanci przyjmowani będą wyłącznie w sytuacjach pilnych i niezbędnych. Zachęcamy przede wszystkim do kontaktu telefonicznego pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).

Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy  Ośrodka Pomocy Społecznej  będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są  starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.

Anna Kilichowska
Kierownik  Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim

W najbliższy poniedziałek targowisko będzie zamknięte

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa w najbliższy poniedziałek tj. 16 marca 2020 roku miejskie targowisko będzie zamknięte.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Informacja w sprawie odwołania szkolenia z Caritas

Osoby, które otrzymują pomoc żywnościową z Caritas przekazywaną za pośrednictwem Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim a były wezwane na szkolenie w dniu 19 i 20 marca 2020 r. informujemy, że w związku z epidemią koronowirusa Caritas odwołuje szkolenie. Odbędzie się ono w późniejszym terminie, o szczegółach będziemy Państwa informować. 

Całkowity zakaz odwiedzin szpitala

Szanowni Państwo!

Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa bardzo prosimy o ograniczenie wizyt w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim oraz w naszych jednostkach organizacyjnych do spraw absolutnie niezbędnych i pilnych.

Ze swojej strony zapewniamy wszelką pomoc i przychylność w załatwianiu spraw drogą telefoniczną lub mailową.

Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.

Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.

Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 12.03.2020 r. (czwartek) o godzinie 8:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

 Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Zgliński Janusz

                                 

Informacja – sprzedaż siana

W dniu 13 marca (piątek) o godz. 10:00 odbędzie się przetarg ustny nieograniczony na sprzedaż siana na terenie byłego lotniska w Kaliskach. Należność za zakupione siana płatna na miejscu.

Komunikat dotyczący przerwy w dostawie energii elektrycznej

ENERGA-OPERATOR S.A. Oddział w Toruniu informuje swoich odbiorców o planowych przerwach w dostawie energii elektrycznej dla miejscowości zasilanych z niżej wymienionych stacji transformatorowych:

  • Dnia 03.03.2020 – w godz. 08.00 – 14.00 – Modlibórz 4 obwód 200.

IV EDYCJA KONKURSU PLASTYCZNEGO „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”

Zapraszamy dzieci i młodzież w wieku od 5 do 16 lat z terenu Stowarzyszenia LGD (tj. gminy: Baruchowo, Boniewo, Brześć Kujawski, Choceń, Chodecz, Fabianki, Izbica Kujawska, Kowal, Miasto Kowal, Lubraniec, Lubień Kujawski, Lubanie, Włocławek) do wzięcia udziału w konkursie plastycznym pt. „Turystyka na obszarze LGD w oczach młodych mieszkańców IV”.  Aby wziąć udział w Konkursie należy w terminie od 2 marca do 24 kwietnia 2020 roku dostarczyć do biura Stowarzyszenia na adres: 87- 850 Choceń, ul. Sikorskiego 12, pracę plastyczną (praca płaska wykonana dowolną techniką, format maksymalnie A4) o tematyce – jak powinno wyglądać miejsce w mojej gminie, w którym chciałabym/chciałbym spędzać wolny czas (np.: plac zabaw, plaża, park linowy itp.).

Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
– 5-8 lat – 4 nagrody,
– 9-11 lat – 4 nagrody,
– 12-16 lat – 4 nagrody.

Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.

Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.


Do pobrania:

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza III przetarg ustny nieograniczony.

(więcej…)
1 3 4 5 6

Gminne inwestycje drogowe realizowane w 2020 roku

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 20 listopada 2020

Rok 2020 był dla samorządu Lubienia Kujawskiego kolejnym obfitującym w szereg realizowanych inwestycji drogowych. Nowe nawierzchnie zyska do końca roku łącznie ponad 10 km dróg gminnych m.in. w miejscowościach Dziankówek, Wola Dziankowska, Gliznowo, Kaczawka, Kaliska, Kanibród, Beszyn i Szewo. Inwestycje były realizowane w oparciu o dotacje pozyskane przez gminę m.in. z Funduszu Dróg Samorządowych oraz Funduszu z tytułu wyłączeń gruntów z produkcji rolnej. Pomimo angażowanych corocznie dużych nakładów finansowych na budowę dróg w wielu miejscowościach ciągle brakuje dróg o nawierzchni asfaltowej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców w tym zakresie w 2021 roku planowane są kolejne inwestycje drogowe m.in. w miejscowościach Gole, Chwalibogowo, Narty, Wola Olszowa, Kaliska, Kłóbka oraz Miasto Lubień Kujawski. Realizacja w/w inwestycji a także ewentualnie kolejnych jest każdorazowo uzależniona od pozyskanych dotacji zewnętrznych.

Ze środków Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych przebudujemy drogę gminną w miejscowości Kłóbka

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 16 listopada 2020

Gmina Lubień Kujawski otrzymała dotację ze środków Rządowego Funduszu Dróg Samorządowych na realizację kolejnej inwestycji drogowej. Dzięki środkom finansowym z RFDS – edycja 2020 możliwa będzie przebudowa drogi w miejscowości Kłóbka długości ok 0.9 km. Inwestycja o wartości ok 700 tys zł. otrzymała 60% dotacji. Zadanie zostało zakwalifikowane do dofinansowania z listy rezerwowej zadań drogowych w związku z oszczędnościami poprzetargowymi. W ramach inwestycji przebudowana zostanie droga wg. załącznika graficznego obejmująca przebudowę drogi, chodników oraz miejsc parkingowych w centrum miejscowości Kłóbka. Ze środków RFDS gmina otrzymała już w bieżącym roku dotację na realizację jednej inwestycji drogowej tj. przebudowy dróg gminnych Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina długości ok. 6 km.

Przebudowa drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 6 listopada 2020

Trwają prace związane z przebudową drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała 60% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. W ramach planowanej do realizacji inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Budowa sieci światłowodowej w Lubieniu Kujawskim

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 4 listopada 2020

Trwają prace związane z budową sieci światłowodowej na terenie miasta i gminy Lubień Kujawski. Budowa światłowodu na terenie miasta i gminy jest elementem szerszego projektu realizowanego terenie całego Powiatu Włocławskiego przez spółkę INEA w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej. Program Operacyjny Polska Cyfrowa to projekt, którego celem jest wyeliminowanie terytorialnych różnic w dostępie do szerokopasmowego Internetu. Dodatkowo zapewnia użytkownikom końcowym (m.in. placówkom edukacyjnym) dostęp do sieci o przepustowości co najmniej 100 Mb/s.  

Poniżej prezentacja dotycząca projektu

Nowy asfalt w miejscowości Gliznowo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 października 2020

Zakończono prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gliznowo. Inwestycja realizowana była ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych. W ramach zadania na wykonanej w poprzednich latach podbudowie ułożona zostało na długości ok. 1,4 km nowa nawierzchnia asfaltowa oraz wykonane pobocza. Nowa droga pozwoli na zachowanie spójności komunikacyjnej pomiędzy gminą Lubień Kujawski oraz Chodecz na terenie której już we wcześniejszych latach pobudowano drogi asfaltowe do granicy gminy. Inwestycję o wartości 300 tyś zł realizowało Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Gostynina. 

Nowy asfalt na drodze Kanibród – Gagowy Wieś

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 26 października 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową dróg gminnych Kanibród – Gagowy Wieś – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała 60% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. W ramach planowanej do realizacji inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Zakończono przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 października 2020

Zakończono prace budowlane związane z przebudową drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty. Zadanie realizowane przez Powiat Włocławski obejmowało przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty na odcinku 1,6 km polegającą na poszerzeniu oraz wykonaniu nowej nawierzchni drogi na całym jej długości wraz z budową ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcą zadania było konsorcjum Włocławskiego i Gostynińskiego Przedsiębiorstwa Robót Drogowych. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Wicestarosta Jan Ambrożewicz, Przewodniczący Rady Powiatu Zygmunt Wierzowiecki, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg Tadeusz Wiśniewski podczas wizytacji zakończonej budowy.

Spotkanie z PKN ORLEN ws. realizacji zadania inwestycyjnego budowy rurociągów i Kopalni Soli Lubień

W dniu 21 października br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie Burmistrza Lubienia Kujawskiego Marka Wilińskiego oraz Przewodniczącego Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marka Małachowskiego m.in. z Dyrektorem Biura Logistyki Ropy i Współpracy z Klientami Kluczowymi PKN ORLEN Miłoszem Najchausem a także Kierownikiem Projektu Kopalni Soli Lubień Lechem Jeziornym ws. realizacji zadania inwestycyjnego budowy rurociągów i Kopalni Soli Lubień. Podczas spotkania przedstawiciele PKN ORLEN przedstawili bieżący stan wdrażania projektu oraz potwierdzili jego kluczową rolę w strategii inwestycyjnej PKN ORLEN. Według informacji przedstawicieli PKN ORLEN harmonogram realizacji zadania przewiduje uzyskanie w 2021 roku koncesji eksploatacyjnej a następnie po jej uzyskaniu rozpoczęcie budowy zakładu w 2022 roku.

Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Gliznowo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 12 października 2020

Rozpoczęto prace związane z przebudową drogi gminnej w miejscowości Gliznowo. Inwestycja realizowana jest ze środków Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych. W ramach zadania na wykonanej w poprzednich latach podbudowie ułożona zostanie na długości ok. 1,4 km nowa nawierzchnia asfaltowa oraz wykonane pobocza. Nowe drogi pozwolą na zachowanie spójności komunikacyjnej pomiędzy gminą Lubień Kujawski oraz Chodecz na terenie której już we wcześniejszych latach pobudowano drogi asfaltowe do granicy gminy. Inwestycję o wartości 300 tyś zł realizuje Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Gostynina. 

Pierwszy etap gazyfikacji Lubienia Kujawskiego oraz strefy przemysłowej zakończony

Firma Novatek Green Energy Sp. z o.o. zakończyła prace związane z budową pierwszego etapu sieci gazowej na terenie Miasta Lubień Kujawski, strefy przemysłowej oraz obszaru mieszkaniowego w miejscowości Kaliska (lotnisko). Łącznie w ramach wykonanych prac powstało ok. 7 km sieci gazu ziemnego oraz wybudowano stację redystrybucji zasilającą w gaz ziemny. Według zapewnień firmy pierwsi odbiorcy powinni zostać przyłączeni do sieci gazowej już w październiku br. Firma nie wyklucza dalszej rozbudowy sieci gazowej co będzie uzależnione od zainteresowania podmiotów przyłączanych.

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom osób zainteresowanych wymianą pieca na gazowy Rada Miejska w Lubieniu Kujawskim przyjęła gminny program udzielania dotacji do wymiany pieca, przewidujący wsparcie dla mieszkańców w kwocie do 5 tys. zł. O dotację będzie można wystąpić corocznie w terminie do 30 września każdego roku, za wyjątkiem bieżącego roku, gdzie z wnioskiem należy wystąpić do gminy w terminie do 17 listopada.

Innym źródłem dotacji na wymianę pieca jest rządowy program „Czyste Powietrze” wdrażany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu przy współpracy z Urzędem Miejskim w Lubieniu Kujawskim. Dotacje z gminy oraz z programu „Czyste Powietrze” nie mogą być łączone.

Więcej o programie „Czyste Powietrze”

1 8 9 10 11 12 14

Uwaga! Informacja dla hodowców drobiu – Wysoce zjadliwa grypa ptaków (obszar zagrożony)

W związku z wystąpieniem wysoce zjadliwej grypy ptaków (HPAI) na terenie powiatu gostynińskiego zwracamy się z uprzejmą prośbą do mieszkańców terenu naszej gminy szczególnie mieszkańców następujących sołectw jako terenu zagrożonego wystąpieniem w/w choroby: Antoniewo, Beszyn, Czaple, Dziankowo, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Morzyce, Narty, Szewo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa, Świerna o zapoznanie się z Rozporządzeniem nr 1/2020 Powiatowego Lekarza Weterynarii We Włocławku z dnia 17 grudnia 2020r.

W przyszłym roku wszystkie lokalne podatki pozostaną na tym samym poziomie

W dniu 25 listopada 2020 roku podczas obrad XXI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Radni podejmowali decyzję m.in. ws. wysokości stawek podatkowych mających obowiązywać na terenie gminy w 2021 roku. Podobnie jak w latach ubiegłych Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim jednogłośnie przyjęli uchwały podatkowe pozostawiając wszystkie lokalne podatki na niezmienionym poziomie. Nie podwyższanie podatków było jedną z deklaracji wyborczych komitetu wyborczego z którego wszyscy tu obecni zostaliśmy wybrani i z czego obecnie się wywiązujemy podkreślił dokonując wprowadzenia do uchwał podatkowych burmistrz Marek Wiliński. Radny Rady Miejskiej Jarosław Woźniak przedstawiając opinię Izby Rolniczej na temat podatków zauważył, że jest to obecnie najniższy podatek rolny w powiecie włocławskim i jeden najniższy w województwie co jest dobrą informacją dla rolników z terenu gminy.

Zrealizuj swoje plany już dziś!

Przypominamy o akcji bezpłatnej zbiórki odpadów z działalności rolniczej

W dniach 12-15 października br. w godzinach 8:30 – 16:30 spółka VIK z Radomic wykona usługę usunięcia odpadów z folii rolniczych, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach typu Big Bag z terenu Gminy Lubień Kujawski. Odbiór odpadów odbędzie się na działce przy targowisku miejskim w miejscowości Kaliska (lotnisko). Do przekazania odpadów i otrzymania dokumentu potwierdzającego przekazanie niezbędny będzie dowód osobisty. Dostarczane odpady należy posortować i umieścić w opakowaniu zbiorczym typu worek lub Big Bag w czterech kategoriach:

I. Folia rolnicza, folia do owijania balotów, folia z bigbagów (wkłady)
II. Siatka i sznurek do owijania balotów
III. Opakowania po nawozach
IV. Opakowania BigBag (bez wkładu foliowego)

Z przyczyn organizacyjnych prosimy o dostarczanie odpadów sołectwami w dniach:

12 października br. (poniedziałek)
Sołectwa: Antoniewo, Beszyn, Bilno, Bagno, Błędowo, Czaple, Chojny.


13 października br. (wtorek)
Sołectwa: Dziankowo, Gliznowo, Gole, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Krzewie, Kobyla Łąka.


14 października br. (środa)
Sołectwa: Kłóbka, Kaliska, Lubień Kujawski, Modlibórz, Morzyce, Narty.


15 października br. (czwartek)
Sołectwa: Rutkowice, Rzeżewo, Szewo, Świerna, Wiktorowo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa.



Rolniku!

Wnioski o zwrot podatku akcyzowego za paliwo rolnicze od 3 sierpnia

Od 3 do 31 sierpnia producenci rolni będą mogli składać do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w ich posiadaniu lub współposiadaniu, wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.

Więcej na stronie: gov.pl

Poszukujemy wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła zapytanie ofertowe mające na celu wyłonienie wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej tj. folii rolniczej, siatki i sznurka do owijania balotów, opakowań po nawozach i typu big bag, z obszaru gminy Lubień Kujawski. Na realizację zadania gmina pozyskała dotację w wysokości 40 tys. zł. z Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej. Planuje się, że otrzymana dotacja pozwoli na usunięcie z terenu gminy ok. 80 ton odpadów. Wykonawca wyłoniony w prowadzonym postępowaniu będzie zobowiązany do wykonania usługi odbioru odpadów każdorazowo z posesji, na której są składowane ich zważenia oraz utylizacji. Usługa ma zostać wykonana w terminie do końca października br.

Więcej o ogłoszonym zapytaniu tutaj

Premie dla młodych rolników

Dłuższy termin składania wniosków o płatność dobrostanową

Do 15 czerwca 2020 r. został przedłużony termin składanie wniosków przez tych rolników, którzy chcą ubiegać się w ARiMR o pomoc finansową z PROW 2014-2020 w ramach działania „Dobrostan zwierząt”.

Ten nowy rodzaj wsparcia z PROW 2014-2020 przeznaczony jest dla hodowców krów i świń. Ma on rekompensować im dodatkowo poniesione koszty i utracone dochody w wyniku wprowadzenia praktyk hodowlanych związanych z podwyższonym dobrostanem zwierząt.

Dopłaty mogą otrzymać ci rolnicy, którzy zadbają o lepsze samopoczucie i zdrowie zwierząt, poprawiając warunki ich utrzymania przez zwiększenie powierzchni bytowej przypadającej na jedno zwierzę (krowę, lochę, tucznika) o co najmniej 20 proc. w stosunku do wymaganej obecnie minimalnej powierzchni lub przez zorganizowanie zwierzętom dostępu do pastwiska czy wybiegu.  

Do piątku 8 maja 2020 r. do ARiMR wpłynęło 13 337 wniosków o przyznanie płatności dobrostanowej.

Roczne stawki tych płatności wynoszą: 301 zł na lochę (zwiększenie powierzchni w budynkach);  24 zł na tucznika (zwiększenie powierzchni w budynkach); 185 zł na krowę mleczną (wypas w sezonie pastwiskowym); 595 zł na krowę mleczną (zwiększenie powierzchni w budynkach); 329 zł na krowę mamkę (dostęp do wybiegów poza sezonem pastwiskowym).

Nabór wniosków odbywa się drogą elektroniczną, za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, na wspólnym formularzu wniosku dla płatności bezpośrednich i płatności obszarowych PROW 2014-2020. Wniosek może być także złożony po 15 czerwca 2020 r., z tym że za każdy dzień roboczy opóźnienia  należna kwota płatności zostanie pomniejszona o 1 proc. Ostateczny termin ubiegania się o płatności dobrostanowe upływa 10 lipca 2020r.

Nawadnianie – nabór wniosków wydłużony do 20 lipca 2020 r.

Wydłużamy do 20 lipca br. nabór wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” w obszarze nawadniania w gospodarstwie objęte Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.

Nawadnianie wnioski

Stosownie do art. 67a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 217, 300 i 695) decyzją Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, termin składania wniosków o przyznanie pomocy w obszarze nawadniania w gospodarstwie w ramach operacji typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, który miał się zakończyć w dniu 20 kwietnia 2020 r., został wydłużony do 20 lipca 2020 r.

Wysokość pomocy

Maksymalna wysokość pomocy, udzielonej jednemu beneficjentowi i na jedno gospodarstwo rolne, na operacje związane z nawadnianiem, pozostaje na tym samym poziomie i nie może przekroczyć 100 tys. zł.

Więcej na gov.pl

1 3 4 5 6
Zamknij