Powstaną nowe miejsca pracy w lubieńskiej strefie przemysłowej

WESTMINSTER PROJEKT Sp. z o. o. z Warszawy poinformował gminę o finalizacji procesu sprzedaży należącego do niego nieczynnego zakładu BIO FUTURE Sp. z o. o. położonego w lubieńskiej strefie przemysłowej. Zakład BIO FUTURE Sp. z o. o. od wielu lat pozostawał zamknięty a jego majątek był przedmiotem licytacji komorniczych. Zakład powstał w 2010 roku z myślą o rozwoju sektora źródeł energii odnawialnej w Polsce – produkcji peletu. Nowy właściciel to lokalna firma z powiatu włocławskiego. W przedstawionych planach nabywca deklaruje rozbudowę obiektu oraz zatrudnienie ok. 40 osób.

Ogłoszenie – IX Sesja Rady Miejskiej

Dnia 25 lutego 2025 r. (wtorek) o godzinie 16:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie IX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Proponowany porządek obrad:

  1. Otwarcie IX Sesji Rady Miejskiej.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich  VIII Sesji Rady Miejskiej.
  4. Wybór sekretarza obrad.
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad
  6. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2025 – 2038.
  7. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy Lubień Kujawski na 2025 rok.
  8. Uchwała w sprawie uchylenia uchwały.
  9. Uchwała w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim poprzez przekształcenie w jednostkę budżetową pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim i nadania statutu jednostce.
  10. Uchwała w sprawie w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2025 rok.
  11. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2025 rok.
  12. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  13. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  14. Wolne wnioski.
  15. Zakończenie obrad IX Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman

Więcej czasu na przygotowanie planów ogólnych. Rząd szykuję nowelizację ustawy

W poniedziałek w wykazie prac legislacyjnych rządu ukazał się projekt ustawy o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw (numer UD198) przygotowany przez Ministerstwo Rozwoju i Technologii (MRiT). Zakłada on, że samorządy zyskają więcej czasu na przygotowanie ogólnych planów zagospodarowania przestrzennego. Do końca stycznia br. prace nad nimi rozpoczęło ok. 75 proc. gmin.

Jak wyjaśnił resort, istotą planowanych rozwiązań jest zmiana terminu obowiązywania studiów uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego gmin, wskazanego w ustawie z 7 lipca 2023 r. o zmianie ustawy o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym oraz niektórych innych ustaw, na dzień 30 czerwca 2026 r. Resort zaznaczył, że w konsekwencji zmianie ulegną również inne powiązane terminy, określające wejście w życie poszczególnych znowelizowanych przepisów reformy systemu planowania przestrzennego.

Czytaj więcej na Prawo.pl

Od 2020 roku z budżetu gminy wsparto wymianę 28 kopciuchów na terenie miasta Lubień Kujawski

Zima jest okresem, w którym najbardziej odczuwane są skutki spalania paliw stałych typu węgiel czy drewno do ogrzania domów zwłaszcza na obszarach zwartej zabudowy miast. W dążeniu do poprawy jakości powietrza w Lubieniu Kujawskim systematycznie wymieniamy piece na gazowe. Jest to możliwe m.in. dzięki powstaniu w 2020 roku na terenie miasta sieci gazowej, ale także dzięki zaangażowaniu samorządu w bezpośrednie działania wspierające wymianę piecy. W urzędzie można otrzymać merytoryczne wsparcie chcąc skorzystać z dofinansowania w ramach programu “Czyste Powietrze” oraz dotacji z budżetu gminy, których od początku istnienia programu dotacyjnego udzielono na wymianę 28 kopciuchów. Gmina pozyskując środki zewnętrzne dokonała też wymiany piecy na gazowe w budynkach Centrum Kultury, Biblioteki Publicznej, OSP, Policji, Zespołu Placówek Oświatowych oraz Urzędu Miejskiego a także budynkach wielorodzinnych przy ul. Szkolnej 15 A i 15B oraz ul. Żwirki i Wigury 1 i 3. 

Termomodernizacja budynku wielorodzinnego przy ulicy Żwirki i Wigury 1 w Lubieniu Kujawskim

Rozpoczęto termomodernizację budynku wielorodzinnego przy ulicy Żwirki i Wigury 1 w Lubieniu Kujawskim. Prace wykonywane są w ramach projektu dofinansowanego z VI edycji Rządowego Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład. Zadanie, którego głównym celem jest poprawa jakości powietrza w mieście przewiduje budowę nowych kotłowni gazowych dla czterech budynków wielorodzinnych zlokalizowanych przy ulicy Szkolnej 15 A i 15 B oraz Żwirki i Wigury 1 i 3 w Lubieniu Kujawskim a także termomodernizację w/w. Mając na uwadze uzyskane oszczędności przetargowe oraz dotychczasowe zasady programu umożliwiające rozszerzenie zakresu prac do wysokości pozyskanej dotacji planuje się także wykonanie nowej instalacji grzewczej wraz z pracami termomodernizacyjnymi budynku wielorodzinnego przy ulicy Pl. Wolności 27 w Lubieniu Kujawskim.

Ogłoszenie o wspólnym posiedzeniu Komisji

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej i Przewodniczący Komisji Skarg wniosków i petycji informują że w dniu 11.02.2025r.(wtorek) o godz. 12:30 w sali nr 11 Urzędu Miejskiego odbędzie wspólne posiedzenie Komisji. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej

Agata Pawlak-Molewska

Przewodniczący Komisji Skarg wniosków i petycji

Patryk Gawłowski

Wniosek o warunki zabudowy – co zmieni się w 2026 roku?

Dla wielu inwestorów, szczególnie tych planujących budowę domu na działkach, które nie są objęte miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, nadchodzące zmiany w warunkach zabudowy mogą mieć kluczowe znaczenie. Zanim jednak dowiedz się, co Cię czeka w przyszłości, musisz poznać podstawy! W tym artykule wprowadzimy Cię w temat krok po kroku – formalności przestaną być dla Ciebie czarną magią.

Planując budowę na działce, która nie jest objęta miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, niezbędnym dokumentem staje się decyzja o warunkach zabudowy, czyli popularna „wuzetka”. To ona określa, co i jak można wybudować na danym terenie. Dzięki niej dowiesz się, czy na Twojej działce może stanąć dom jednorodzinny, budynek przemysłowy, czy może warsztat usługowy. To jak kompas, który poprowadzi Cię przez labirynt przepisów budowlanych.

Dokument precyzyjnie opisuje parametry przyszłej zabudowy – od powierzchni, przez wysokość budynku, aż po liczbę pięter i sposób zagospodarowania otoczenia. Co ważne, decyzja ta bazuje na zasadzie tzw. dobrego sąsiedztwa, czyli nowa inwestycja musi harmonijnie wpisywać się w istniejącą zabudowę.

Proces wydania decyzji o warunkach zabudowy działki przeprowadza odpowiedni organ gminy lub miasta. Co ciekawe, wniosek może złożyć każdy zainteresowany, nawet jeśli nie jest właścicielem danego terenu. To przydatna opcja, jeśli dopiero rozważasz zakup gruntu i chcesz upewnić się, że będzie można go wykorzystać zgodnie z Twoimi planami.

Dzięki temu dokumentowi zyskasz pewność, że inwestycja przebiegnie bez nieoczekiwanych przeszkód, a przede wszystkim zgodnie z przepisami.

Czytaj więcej na stronie domum.pl

Wzrost wysokości zasiłku chorobowego i jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej

Zgodnie ze znowelizowanym rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie określenia wysokości jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej oraz zasiłku chorobowego od 1 stycznia 2025 r.:

  • jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej wynosi 1 431 zł za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu (wzrost o 398 zł),
  • zasiłek chorobowy wynosi 25 zł za każdy dzień czasowej niezdolności do pracy trwającej nieprzerwanie przez co najmniej 30 dni (wzrost o 5 zł).

UWAGA: Świadczenia przyznane i wypłacone w styczniu 2025 r. w dotychczasowej wysokości Kasa będzie z urzędu wyrównywać do aktualnych kwot. Nie trzeba składać odrębnego wniosku w tej sprawie. 

Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 stycznia 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wysokości jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej oraz zasiłku chorobowego  (Dz.U. z 2025 r. poz. 101).

Lokale do wynajęcia w Gminie Lubień Kujawski

OBWIESZCZENIE BURMISTRZA LUBIENIA KUJAWSKIEGO o przystąpieniu do sporządzenia Planu Ogólnego Gminy Lubień Kujawski

Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r., poz. 1130 z późn. zm.) oraz art. 39 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1 i art. 54 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U z 2024 r., poz. 1112 z późn. zm.)

zawiadamiam

o podjęciu przez Radę Miejską w Lubieniu Kujawskim uchwały nr L/455/2024 z dnia 27 marca 2024 r.  w sprawie przystąpienia do sporządzenia Planu ogólnego gminy Lubień Kujawski oraz o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym opracowania prognozy oddziaływania na środowisko dla ww. planu.

Zainteresowani mogą składać wnioski do projektu planu ogólnego oraz do strategicznej oceny oddziaływania na środowisko tylko na formularzu określonym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. 2023r., poz. 2509) w terminie do dnia 28 lutego 2025 roku  w formie:

  • papierowej: osobiście w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w pok. nr 1 lub listownie na adres: Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski
  • elektronicznej: na adres sekretariat@lubienkujawski.pl lub za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /lubien_kuj/SkrytkaESP lub e-doręczeń (AE:PL-52028-79537-SUCUU-12).

Ww. formularz dostępny jest w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim, ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski w pok. nr 18 oraz na stronie: https://bip.lubienkujawski.pl

Składający wniosek zobowiązany jest podać swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazać, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem.

Liczy się data wpływu wniosku do tutejszego Urzędu.

Wnioski złożone po terminie lub w innej formie niż na obowiązującym formularzu nie będą rozpatrzone.

Organem właściwym do rozpoznania wniosków jest Burmistrz Lubienia Kujawskiego

Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Lubienia Kujawskiego. Możesz się z nim kontaktować w następujący sposób: listownie na adres siedziby: Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski, e-mail: sekretariat@lubienkujawski.pl, telefonicznie: tel. (+48) 54 284 43 20.  Do kontaktów w sprawie ochrony danych osobowych został także powołany inspektor ochrony danych, kontakt pod adresem e-mail inspektor@kiodo.pl. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dostępna jest pod adresem https://bip.lubienkujawski.pl/artykul/7/9724/ochrona-danych-osobowych

Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński

1 2 3 4 121

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.

Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.

Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.





I. SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad    

II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie  przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad)  przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.                     

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

PRZERWA W DOSTAWIE WODY

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Uwaga!! Pilne

W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

1 4 5 6

Nowe targowisko ma już pół roku

Od ponad pół roku korzystamy z nowego targowiska gminnego położonego w miejscowości Kaliska. Obiekt o wartości 1,8 mln zł. netto został wybudowany przy współudziale środków Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014 – 2020 w kwocie 1 mln zł. Targowisko zostało wyposażone w zadaszone miejsca handlowe, pomieszczenia socjalne, monitoring, oświetlenie oraz utwardzony parking. Opłaty handlowe na nowym targowisku pozostały niezmienne i wynoszą odpowiednio 5, 10 i 20 zł w zależności od zajmowanej powierzchni. Parking dla osób odwiedzających targowisko jest bezpłatny. Nowością na targowisku jest możliwość stałej rezerwacji/dzierżawy miejsca handlowego z czego korzysta ponad czterdzieści podmiotów sprzedających.  

Powstają nowe alejki na skwerku przy fontannie miejskiej

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 30 kwietnia 2020

Trwają prace brukarskie związane z wykonaniem nowych alejek na skwerku przy fontannie miejskiej w Lubieniu Kujawskim. Poprawa estetyki miasta to jeden z priorytetów, który został zaplanowany do realizacji już w ubiegłych latach podczas spotkań konsultacyjnych z mieszkańcami miasta. W działania na rzecz poprawy estetyki miasta corocznie angażowane są m.in. środki funduszu sołeckiego Miasta Lubień Kujawski o przeznaczeniu, których decydują sami mieszkańcy. W ubiegłych latach z funduszu sołeckiego w mieście sfinansowano m.in. wykonanie fontanny miejskiej, zakup koszy i stojaków na rowery, zakup materiałów brukarskich. W 2020 r. w mieście zaplanowano poprawę zagospodarowania terenów zielonych

Przebudowa ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 kwietnia 2020

Trwają prace budowlane związane z przebudową ulic Słonecznej i Cichej w miejscowości Kaliska. W ramach inwestycji przebudowane zostaną w/w ulice gminne o łącznej długości 550 m wraz z budową chodników, oznakowania poziomego oraz pionowego. Wykonawcą zadania o wartości 953 tys. zł jest Włocławskie Przedsiębiorstwo robót Drogowych z Kruszyna. Na realizację inwestycji gmina otrzymała 50% dofinansowanie z Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2019. Umowny termin zakończenia prac na zadaniu upływa 5 sierpnia br. natomiast Wykonawca deklaruje zakończenie prac do końca maja br.  

Z funduszu sołeckiego powstaje nowa nawierzchnia na placu manewrowym przy dworcu PKP w Kaliskch

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 21 kwietnia 2020

Rozpoczęto prace związane z wykonaniem nowej nawierzchni placu manewrowego przy dworcu PKP w Kaliskach. W ramach zadania wykonawca tj. Przedsiębiorstwo Robót Drogowych z Kutna wykona nową nawierzchnie asfaltową placu manewrowego przy dworcu PKP na powierzchni ok. 700 m2. Zadanie realizowane jest realizowane ze środków funduszu sołeckiego sołectwa Kaliska przewidzianych na 2020 rok. Remont nawierzchni jest przeprowadzony na działce, którą gmina nieodpłatne przejęła od Polskich Kolei Państwowych S.A. Przypomnijmy, że w poprzednich latach także w ramach środków funduszu sołckiego gmina w porozumieniu z PKP wykonała remont nawierzchni drogi dojazdowej do dworca wraz z chodnikiem. Nawierzchnia drogi oraz chodnik wymagały naprawy z uwagi na bardzo zły stan techniczny. Nowa infrastruktura drogowa w znaczący sposób podniosła komfort użytkowników w szczególności osób dojeżdżających do dworca PKP w Kaliskach.

Otrzymamy prawie 3 mln zł z Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 17 kwietnia 2020

Wojewoda Kujawsko – Pomorski ogłosił wyniki naboru wniosków o dofinansowanie inwestycji drogowych planowanych do realizacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020. Wśród zadań gminnych, które zostały zakwalifikowane do dofinansowania środkami z FDS jest inwestycja Gminy Lubień Kujawski dotycząca przebudowy dróg gminnych nr 191410C Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina, nr 191414C Beszyn – Gagowy Wieś oraz nr 191475C Gagowy Wieś – Kanibród. Kwota przyznanego wsparcia wynosi prawie 3 mln. zł. i stanowi 60% wartości całkowitej zadania. W ramach planowanej do realizacji w bieżącym roku inwestycji przebudowane będą drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o długości 3,8 km, Beszyn – Gagowy Wieś o długości 1,3 km oraz Kanibród – Gagowy Wieś o długości 1 km. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowanych zostanie ponad 6 km dróg gminnych oraz wybudowany chodnik o długości 0,5 km przy drodze Kanibród – Gagowy Wieś.

Wiosenne remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 8 kwietnia 2020

Poprawa wizerunku budynków remiz gminnych jednostek OSP ciągle pozostaje jednym z priorytetowych zadań gminy. W bieżącym roku w budżecie gminy przewidziano środki na remonty w remizach OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie. W Lubieniu Kujawskim w ramach prac remontowych pomalowano salę główną, ułożono płytki w zapleczach socjalnych oraz w korytarzu wejściowym. W Krzewiu wykonywane jest nowe pokrycie dachowe budynku oraz planuje się docieplenie ścian zewnętrznych. Zadania realizowane są w systemie gospodarczym a część prac wykonują sami strażacy ochotnicy. Ponadto na dachach remiz OSP Lubień Kujawski oraz Krzewie w bieżącym roku przewidziano montaż instalacji fotowoltaicznych przeznaczonych do produkcji energii elektrycznej. Na montaż instalacji gmina pozyskała środki z Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego.

Przypomnijmy, że w ubiegłych latach także z dotacji unijnej wykonano instalacje fotowoltaiczne na budynkach remiz OSP Bilno, Kanibród, Kłóbka oraz Morzyce.

Gmina Lubień Kujawski otrzyma 60 tys. złotych na zakup sprzętu umożliwiającego realizację zdalnych lekcji

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 3 kwietnia 2020

Gmina Lubień Kujawski w ramach projektu realizowanego przez Centrum Projektów Polska Cyfrowa otrzyma 60 tys. zł. na zakup 30 laptopów dla uczniów, którzy nie posiadają sprzętu umożliwiającego im realizację zdalnych lekcji. Sprzęt, który trafił już do gminy ma być wypożyczany uczniom za pośrednictwem szkół. Projekt jest odpowiedzią na obecną sytuację szkolnictwa, związaną z wprowadzeniem stanu epidemii, spowodowanym zakażeniami koronawirusem. Zamknięcie placówek oświatowych na wiele tygodni wymusiło nowe standardy prowadzenia zajęć edukacyjnych. Uczniowie zamiast w szkolnych ławkach zasiadają przed monitorami komputerów. Program #zdalnaszkola realizowany jest ze środków Unii Europejskiej z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa.


Przetarg na przebudowę dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek ogłoszony

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na przebudowę dróg gminnych w miejscowościach Wola Dziankowska oraz Dziankówek. Wykonawcy zainteresowani udziałem w przetargu swoje oferty mogą składać w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu w terminie do 16 kwietnia br. do godz. 13:00. W ramach inwestycji przebudowany zostanie prawie 800 metrowy odcinek w/w dróg gminnych do granicy gminy z gminą Gostynin. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Funduszu Ochrony Gruntów Rolnych Urzędu Marszałkowskiego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu.

Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

Poszukujemy wykonawcy remontu „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna

Gmina Lubień Kujawski ogłosiła przetarg na wykonanie prac związanych z remontem „Szubienicy” wraz z zagospodarowaniem terenu w miejscowości Kamienna. Zadanie ma być realizowane w ramach Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014 – 2020 Stowarzyszenia Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki. Na realizację inwestycji gmina otrzymała ponad milion złotych co stanowi 95% kosztów planowanego do realizacji zadania. W ramach inwestycji planuje się w bieżącym roku remont budynku tzw. „Szubienicy” oraz budowę na działce gminnej siłowni zewnętrznej, placu zabaw oraz boiska o nawierzchni syntetycznej.

Przypomnijmy, że w 2016 roku Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie przekazała nieodpłatnie Gminie Lubień Kujawski nieruchomość zabudowaną w miejscowości Kamienna. W skład nieruchomości wchodzi budynek tzw. szubienicy oraz działka o powierzchni ok. pół hektara. Tym samym zakończono wieloletnie starania gminy o przejęcie nieruchomości wykorzystywanej przez lokalną społeczność na cele kulturalne. Przejecie nieruchomości było możliwe dzięki przychylności konserwatora zabytków, który zezwolił na wydzielenie przekazywanej działki z całości parku w Kamiennej oraz przychylności kierownictwa Agencja Nieruchomości Rolnych w Warszawie.

Więcej o ogłoszonym przetargu na BIP Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace przy gazyfikacji strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace przy gazyfikacji strefy przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Prace związane z gazyfikacją realizuje firma Novatek Green Energy Sp. z o.o., która w 2019 roku nabyła od gminy nieruchomość gruntową w obszarze strefy z przeznaczeniem pod budowę stacji redystrybucji gazu. Prace, które rozpoczęto już w 2019 roku to kolejny krok w kierunku gazyfikacji obszaru inwestycyjnego oraz miasta Lubień Kujawski. Firma zgodnie z planami rozpoczęła budowę sieci gazowej w ubiegłym roku i planuje zakończyć budowę stacji redystrybucji oraz ok 7 km sieci w bieżącym roku. Siec gazowa docelowo obejmie obszar byłego lotniska oraz miasto Lubień Kujawski. Pierwszą firmą w strefie przemysłowej, do której wykonane jest już przyłącze gazowe jest firma POLMAIS Sp. j..

1 11 12 13 14

Szkolenie Chemizacyjne

Płatność dla małych gospodarstw

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”

UWAGA

„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.

Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.

Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Program Czyste Sołectwo

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

1 2 3 4 6
Zamknij