KRUS przekazuje zestaw ratownictwa dla OSP Lubień Kujawski
W ramach porozumienia Prezesa KRUS i Prezesa Związku Ochotniczych Straży Pożarnych RP w sprawie wdrażania ratownictwa przedlekarskiego na terenach wiejskich, Kierownik Placówki Terenowej Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego we Włocławku Danuta Warszawska w dniu 4 grudnia 2024 r. przekazała torbę medyczną PSP R-1 na ręce Prezesa OSP Lubień Kujawski Jerzego Wesołowskiego oraz członków OSP.
W przekazaniu zestawu wzięli udział burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński wraz z samorządowcami.
Zestawy ratownictwa przedlekarskiego przeznaczone są dla przeszkolonych strażaków-ratowników. W ich skład wchodzą m.in.: materiały opatrunkowe, worki resuscytacyjne, kołnierz ortopedyczny, opatrunki hydrożelowe, koc termiczny, rurki ustno-gardłowe, nożyczki ratownicze oraz latarka.
Otrzymany przez OSP w Lubieniu Kujawskim sprzęt będzie służył ograniczaniu skutków wypadków, w tym wypadków przy pracy rolniczej oraz pozwoli na prowadzenie działań, które przyczynią się do zwiększenia świadomości społeczeństwa na temat bezpieczeństwa, a także ochrony zdrowia i życia mieszkańców wsi.
Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 10.12.2024r. (wtorek) o godzinie 1000 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: analiza i omówienie projektu budżetu Gminy Lubień Kujawski na 2025 rok oraz sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Agata Pawlak-Molewska
Ogłoszenie – Komisja Rewizyjna
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej informuje, że w dniu 10.12.2024r. (wtorek) o godzinie 800 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rewizyjnej. Omawiana tematyka: analiza i omówienie projektu budżetu Gminy Lubień Kujawski na 2025 rok, inwentaryzacja oraz weryfikacja mienia zakupionego przez Radę Miejską, kontrola wydatkowania środków z funduszu sołeckiego, kontrola wydatków Urzędu w 2024 roku, sprawozdanie przewodniczącego Miejskiej Komisji ds. Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, zobowiązania ZGKiM, analiza zakresu prac remontowo-inwestycyjnych na drogach gminnych, ocena wydatków finansowych w sezonie grzewczych 2023/2024 oraz kontrola wydatków na transport zbiorowy (dowóz dzieci do szkół).
Przewodnicząca
Komisji Rewizyjnej
Agata Pawlak-Molewska
Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych
Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 09.12.2024 r. (poniedziałek) o godzinie 800 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: analiza i omówienie projektu budżetu Gminy Lubień Kujawski na 2025 rok.
Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Patryk Gawłowski
Budowa bloków mieszkalnych przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim zmierza ku końcowi
Dobiegają końca prace związane z budową dwóch bloków mieszkalnych przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje realizuje firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Bloki powstają w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej czyli SIM tj. spółki realizującej budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim powstają dwa budynki wielorodzinne, łącznie 62 mieszkania w których docelowo zamieszkać ma ok. 200 osób.
Ogłoszenie – VII Sesja Rady Miejskiej
Dnia 18 grudnia 2024 r. (środa) o godzinie 16:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie VII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie VII Sesji Rady Miejskiej.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich VI Sesji Rady Miejskiej.
- Wybór sekretarza obrad.
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
- Uchwała w sprawie przyjęcia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2025-2038.
- Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Lubień Kujawski na 2025 rok.
- Uchwała w sprawie ustalenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych na 2025 rok dla samorządowego zakładu budżetowego.
- Uchwała w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych oraz Przeciwdziałania Narkomanii dla Miasta i Gminy na rok 2025.
- Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na przekazanie części zadania z zakresu publicznego transportu zbiorowego i zawarcia porozumienia.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad VII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki Główne założenia LSR na lata 2021-2027
W zakresie celu 1 – Poprawa jakości i standardu życia mieszkańców obszaru LSR, Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki planuje realizację następujących przedsięwzięć:
– Przedsięwzięcie 1.1 – Rozwój infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej na obszarze LSR obejmujące operacje z zakresu poprawy dostępu do usług i poprawy dostępu do infrastruktury publicznej;
– Przedsięwzięcie 1.2 – Działania na rzecz poprawy dostępności do usług na obszarze LSR obejmujące operacje z zakresu przedsiębiorczości w ramach podejmowania pozarolniczej działalności gospodarczej przez osoby fizyczne oraz rozwijania pozarolniczej działalności gospodarczej;
– Przedsięwzięcie 1.3 – Kultywowanie lokalnego dziedzictwa obszaru działania LGD obejmujące operacje z zakresu ochrony dziedzictwa kulturowego, przyrodniczego.
Te typy projektów będą realizowane w ramach projektów konkursowych i grantowych.
Finansowanie powyższego celu będzie się odbywać w ramach programu Plan Strategiczny dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 (PS WPR) ze środków funduszu Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW).
Jednym z pierwszych konkursów jaki planuje ogłosić LGD w ramach realizacji celu 1, to konkurs na nabór wniosków o przyznanie pomocy w zakresie rozwoju infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej na obszarze LSR.
Ten typ projektów będzie realizowany w ramach projektów konkursowych. Grupę docelową dla tego przedsięwzięcia stanowić będą mieszkańcy obszaru wdrażania LSR, w tym osoby w niekorzystnej sytuacji, organizacje pozarządowe, turyści.
Podmiotami uprawnionymi do ubiegania się o przyznanie pomocy są osoby prawne, w tym organizacje pozarządowe, jednostki sektora finansów publicznych.
Wysokość wsparcia w ramach zakresu tematycznego – poprawa dostępu do małej infrastruktury publicznej ustala się w wysokości do 500 000,00 zł i nie może być ona niższa niż 50 000,00 zł.
Intensywność pomocy dla operacji z tego zakresu ustala się w następującej wysokości:
– do 100% kosztów kwalifikowalnych na operacje obejmujące inwestycje nieprodukcyjne w przypadku podmiotów innych niż jednostki sektora finansów publicznych,
– do 75% kosztów kwalifikowalnych na operacje obejmujące inwestycje nieprodukcyjne w przypadku jednostek sektora finansów publicznych, z czego pomoc finansowana z EFRROW wynosi maksymalnie 55% kosztów kwalifikowalnych, a pozostałe 20% kosztów kwalifikowalnych ze środków budżetu państwa.
Operacja musi zostać zrealizowana w terminie nie dłuższym niż 2 lata od dnia zawarcia przez wnioskodawcę umowy o przyznanie pomocy i jednocześnie nie dłuższym niż do 30 czerwca 2029r.
Operacja nie może obejmować budowy lub modernizacji dróg, targowisk, sieci wodno-kanalizacyjnych, przydomowych oczyszczalni ścieków ani nie może być operacją dotyczącą świadczenia usług rolniczych.
Operacja powinna służyć zaspokojeniu potrzeb społeczności lokalnej a infrastruktura będąca efektem tej inwestycji powinna być ogólnodostępna i niekomercyjna lub powinna obejmować obiekty użyteczności publicznej.
Zgodnie z diagnozą Lokalnej Strategii Rozwoju w ramach rozwoju infrastruktury turystycznej i rekreacyjnej oczekiwane są takie projekty, jak: skwerki, ścieżki rowerowe, kina plenerowe, skateparki, zadaszone wiaty, wewnętrzne sale zabaw, baseny, kawiarenki, sale dydaktyczne.
Więcej informacji o działalności LGD na stronie http://www.kujawiaki.pl/
Rozmawiano o możliwości rozbudowy sieci światłowodowej w gminie Lubień Kujawski
W dniu 30 listopada br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim odbyło się spotkanie przedstawicieli władz Lubienia Kujawskiego Burmistrza Marka Wilińskiego oraz Radnych Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Agaty Pawlak – Molewskiej, Mieczysława Gientki oraz Andrzeja Lubasińskiego z przedstawicielem firmy Fibee Mateuszem Markiem mające na celu omówienie możliwości rozbudowy sieci światłowodowej. Firma Fibee w ostatnich latach w ramach dotacji unijnej wybudowała dla części gminy ogólnodostępną sieć światłowodową z której korzystają mieszkańcy. Podczas różnych spotkań pojawiają się jednak pytania o możliwość wykonania nowych przyłączy oraz rozbudowy istniejącej sieci. W załączeniu prezentacja ze spotkania na którym omawiano w/w tematykę.
Ogłoszenie – Komisja Budżetowo-Gospodarcza
Przewodnicząca Komisji Budżetowo – Gospodarczej informuje, że 02.12.2024 r. (poniedziałek) o godzinie 1430 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Budżetowo – Gospodarczej. Omawiana tematyka: analiza i omówienie projektu budżetu Gminy Lubień Kujawski na 2025 rok.
Przewodnicząca
Komisji Budżetowo – Gospodarczej
Boroń Małgorzata
PSZOK nieczynny do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa i czasowym wstrzymaniu odbioru odpadów przez firmę Saniko, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Z uwagi na obecną sytuację związaną z rozprzestrzenianiem się koronawirusa, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej informuje, że Targowisko Miejskie będzie nieczynne do odwołania.
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej
Szanowni Państwo,
W związku z przeciwdziałaniem zagrożeniom związanym z COVID-19W oraz koniecznością zapewnienia bezpieczeństwa wykonawcom i osobom korzystającym z usług, co do dalszego udzielania porad, Starosta Włocławski podjął decyzję o kontynuacji pracy punktów świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej poprzez udzielanie porad telefonicznych.
Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.
Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.
Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska
Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim
W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:
- Rejestracja pacjentów odbywać się będzie wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
- W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
- W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
- Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
- Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
- Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.
PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.
Komunikat – ZGKiM
Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
LST Barka zawiesza spotkania
Komunikat – płatności
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003
Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bilno
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie
Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo
Centrum Dystrybucyjne Dino największym płatnikiem podatku na terenie gminy Lubień Kujawski
Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o.
Rozpoczęto prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim
Bezpłatna zbiórka folii rolniczej
UWAGA NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE TAKIE ODPADY JAK: SIATKI OD OWIJANIA BALOTÓW ORAZ SZNUREK.
Każdy rodzaj odpadu musi być zapakowany w osobny worek Big Bag.
Prosimy o staranną segregacje, odpady zmieszane nie będą odbierane.
Więcej informacji pod nr: 54 284 43 52 lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim pok. 17 w godz. urzędowania.
eKRUS
Klient zalogowany do systemu uzyskuje dostęp do treści spersonalizowanej, dotyczącej m.in. przebiegu ubezpieczenia, wykazu składek, informacji o zbliżających się terminach płatności i wysokości składek. Portal umożliwia wygenerowanie zaświadczenia o okresach polegania ubezpieczeniu społecznemu rolników oraz umożliwia dokonanie płatności on-line.
Założenie konta jest bezpłatne. Konto można założyć wypełniając stosowny wniosek w siedzibie Kasy bądź za pośrednictwem strony internetowej (wniosek elektroniczny, ePUAP).
Szczegółowe informacje dotyczące systemu dostępne są na stronie: https://www.ekrus.gov.pl.
Zachęcamy do założenia konta.
OR KRUS w Bydgoszczy
15 edycja Targów Sadownictwa i Warzywnictwa
Szanowni Państwo, z przyjemnością zapraszamy na jubileuszową, 15. edycję Targów Sadownictwa i Warzywnictwa, największej imprezy branżowej w Europie Środkowo-Wschodniej, dedykowanej producentom owoców i warzyw. To wyjątkowe wydarzenie to doskonała okazja do zapoznania się z najnowszymi technologiami i praktyczną wiedzą z zakresu ogrodnictwa.
Dlaczego warto uczestniczyć?
Na powierzchni 28 tys. m² wystawcy z Polski i zagranicy zaprezentują szeroką gamę środków produkcji, w tym innowacyjne nawozy, środki ochrony roślin oraz zaawansowane rozwiązania wspierające produkcję ogrodniczą. Na targach znajdą się firmy specjalizujące się w chłodnictwie, przechowalnictwie, maszynach do ogrodnictwa, sortowania i pakowania owoców i warzyw, a także producenci materiału szkółkarskiego i przedsiębiorstwa handlujące owocami oraz ich przetwórstwem.
Konferencje towarzyszące targom:
- XV Konferencja Sadownicza
- XII Konferencja Truskawkowa
- XV Konferencja Warzywnicza
- III Konferencja Jagodowa
- II Konferencja Maszynowa
- Uprawa Winorośli (NOWOŚĆ)
Nowości i atrakcje:
- Strefa Biznesu: dedykowane miejsce spotkań dla producentów i kupców.
- Nagrody im. prof. Szczepana A. Pieniążka: jubileuszowa, dziesiąta edycja nagród dla najbardziej innowacyjnych i korzystnych dla ogrodnictwa, środowiska oraz społeczeństwa produktów zgłoszonych przez wystawców.
Jubileuszowa edycja w liczbach:
- 80 prelegentów z Polski i zagranicy,
- 6 hal wystawienniczych,
- 28 tys. m² powierzchni wystawienniczej,
- 450 wystawców,
- 16 tys. uczestników z kraju i zagranicy,
- poletka pokazowe: sadownicze i jagodowe,
- 2 kluczowe dni dla ogrodnictwa.
Nie przegapcie tej wyjątkowej okazji!
Skorzystajcie z promocyjnych cen i kupcie bilety już dzisiaj na www.tsw.pl
Zapraszamy także do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych, aby być na bieżąco z przygotowaniami do największych targów sadowniczo-warzywniczych w Europie Środkowo-Wschodniej: https://www.facebook.com/targi.tsw/?locale=pl_PL
To jedyne takie wydarzenie w branży ogrodniczej!
Do zobaczenia 22-23 stycznia 2025 r. w Kielcach!
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Zespół TSW
„Zmiany w płatnościach bezpośrednich, w tym ekoschematy” – szkolenie
Rolnicy przeprowadzą kolejny ogólnopolski strajk
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.