
Prezydent RP Andrzej Duda odwiedził Lubień Kujawski
W dniu 9 czerwca 2020 roku Lubień Kujawski odwiedził Prezydent RP Andrzej Duda. Prezydent przybył na spotkanie z mieszkańcami gminy i okolic, które odbyło się w parku miejskim przy Domu seniora w Lubieniu Kujawskim. Wśród licznie przybyłych osób w spotkaniu udział wzięli m.in. Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Jan Krzysztof Ardanowski, Wiceminister Inwestycji i Rozwoju Anna Gembicka, Poseł na Sejm RP Joanna Borowiak oraz Marzenna Drab, Senator Józef Łyczak, Wicewojewoda Józef Ramlau. Prezydent podczas przemówienia mówił m.in. o programach wdrażanych przez Rząd w ostatnich latach takich jak Fundusz dróg samorządowych z którego gmina Lubień Kujawski otrzymała prawie 10 mln. zł. czy programie Maluch+ oraz Senior+ z których gmina uzyskała prawie milion złotych na adaptacje byłego Domu dziecka na Żłobek miejski oraz Dom seniora. Wizyta Prezydenta RP w Lubieniu Kujawskim była pierwszą tego typu uroczystością w historii miasta od czasu pierwszych wyborów samorządowych w Polsce.
INFORMACJA BURMISTRZA LUBIENIA KUJAWSKIEGO
Wyborcy zainteresowani głosowaniem korespondencyjnym oraz wyborcy niepełnosprawni mogą uzyskać szczegółowe informacje o uprawnieniach w wyborach Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych na dzień 28 czerwca 2020 r. w godzinach pracy Urzędu, tj. od 7:30 do 15:30, w siedzibie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, przy ul. Wojska Polskiego 29,
- pokój nr 22 lub telefonicznie nr 54 2 844 332,
- drogą elektroniczną na adres: e-mail : usc@lubienkujawski.pl
- e-puap : lubienkuj/skrytkaESP.
INFORMACJA BURMISTRZA LUBIENIA KUJAWSKIEGO
Zgłoszenia można również składać w formie skanu, za pośrednictwem poczty elektronicznej usc@lubienkujawski.pl do 12 czerwca 2020 r. do godz. 15:00, a oryginał zgłoszenia należy przesłać do urzędu pocztą tradycyjną.
Informacje o sposobie przyjmowania zgłoszeń udzielane są pod nr telefonu: 54 284 43 32
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – realizowane cele


Głównym działaniem LGD jest wdrażanie Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020. W tym celu LGD przeprowadza m.in. nabory wniosków na realizację różnych projektów, ogłasza konkursy na nabór wniosków o dofinansowanie, organizuje różnego rodzaju spotkania/szkolenia dla beneficjentów, udziela bezpłatnego doradztwa jak również przeprowadza wiele działań informacyjnych.
Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki na lata 2014-2020 – cele ogólne i szczegółowe
Cel ogólny 1 – Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienie kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR
- Cel Szczegółowy 1.1 Wsparcie finansowe procesu powstawania firm oraz rozwoju istniejącej przedsiębiorczości na obszarze LGD
- Cel szczegółowy 1.2 Wzmocnienie szans na rynku pracy grup defaworyzowanych oraz osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym
Cel ogólny 2 – Wzrost udziału społeczności lokalnej w życiu społecznym i kulturalnym na obszarze LGD
- Cel szczegółowy 2.1 Poprawa stanu i rozwój infrastruktury umożliwiający realizowanie aktywności społecznej mieszkańcom obszaru LSR
- Cel szczegółowy 2.2 Tworzenie i rozwój oferty aktywizacyjnej i integracyjnej mieszkańców obszaru LSR
Cel ogólny 3 – Rozwój turystyki i agroturystyki oraz podniesienie jakości życia mieszkańców w obszarze komunikacji , rekreacji i wypoczynku
- Cel szczegółowy 3.1 Wzmocnienie atrakcyjności turystycznej na obszarze działania LSR
- Cel szczegółowy 3.2 Poprawa dostępności niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej i kulturalnej
- Cel szczegółowy 3.3 Poprawa infrastruktury drogowej na terenie LGD
CEL OGÓLNY 1 – zaplanowane konkursy w 2020 roku
- Rozwój działalności gospodarczej: czerwiec 2020 r. planowany nabór wniosków
- Wsparcie inwestycyjne mikro i małych przedsiębiorstw (projekty grantowe)
- Kluby pracy
Cel ogólny 1 – Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji aktywności zawodowej społeczności objętej LSR
Cel odnosi się do wzmocnienia i rozwoju kapitału społecznego oraz przedsiębiorczości na obszarze LGD, czego skutkiem jest zmniejszenie bezrobocia na obszarze LGD.
W ramach celu ogólnego 1 realizowane jest Przedsięwzięcie 1. – Program przedsiębiorczości i aktywizacji zawodowej.
Grupy docelowe: mikro i małe przedsiębiorstwa, jednostki samorządu terytorialnego, związki jednostek samorządu terytorialnego, stowarzyszenia jednostek samorządu terytorialnego, samorządowe jednostki organizacyjne, organizacje pozarządowe, mikro i małe przedsiębiorstwa, kościoły i związki wyznaniowe oraz osoby prawne kościołów i związków wyznaniowych, osoby zagrożone ubóstwem i wykluczeniem społecznym, otoczenie osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym ora osoby fizyczne i osoby/podmioty prowadzące działalność gospodarczą.
Rozwój działalności gospodarczej – Cel ten jest finansowany z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW 2014-2020) – działanie LEADER – rozwój przedsiębiorczości na obszarze objętym LSR.
Kwota wsparcia – nie więcej niż 100 000,00 zł.
Poziom dofinansowania do 70% kosztów kwalifikowalnych.
Pomoc na operacje w zakresie rozwoju przedsiębiorczości jest przyznawana, jeżeli:
- podmiot ubiegający się o jej przyznanie w okresie 3 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o przyznanie pomocy wykonywał łącznie co najmniej przez 365 dni działalność gospodarczą oraz nadal wykonuje tę działalność,
- operacja zakłada:
- utworzenie co najmniej jednego miejsca pracy w przeliczeniu na pełne etaty średnioroczne,
- utrzymanie miejsc pracy, w tym miejsc pracy, które zostaną utworzone w ramach realizacji operacji przez 3 lata,
- miejsce wykonywania działalność gospodarczej znajduje się na obszarze wiejskim objętym LSR,
- operacja będzie uzasadniona ekonomicznie i będzie realizowana zgodnie z biznesplanem,
- planowana operacja musi być zgodna z celami ogólnymi i szczegółowymi Lokalnej Strategii Rozwoju
Więcej na stronie: Lokalnej Grupy Działania Dorzecza Zgłowiączki
Zakład Gospodarki Komunalnej z Chodcza najtańszy w przetargu na odbiór odpadów komunalnych
Informacja z sesji otwarcia ofert tutaj
Prace na drodze gminnej w miejscowości Kaczawka
Ogłoszenie o naborze wniosków 2/2020 – Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki


„Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich: Europa inwestująca w obszary wiejskie”.
OGŁOSZENIE O NABORZE WNIOSKÓW Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki
informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”/ poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwój działalności gospodarczej – w tym podnoszenie kompetencji osób realizujących operacje w tym zakresie.
Nr konkursu LGD: 2/2020
Pełna treść ogłoszenia – kliknij tutaj
Załączniki:
- 1. Wniosek o przyznanie pomocy.xlsx
- 1. Wniosek o przyznanie pomocy.pdf
- 2. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomocy.pdf
- 3. Wzór Biznesplanu.pdf
- 3. Wzór Biznesplanu.docx
- 4. Biznesplan tabele finansowe.xlsx
- 5. Informacje pomocnicze przy wypełnianiu biznesplanu.pdf
- 6. Oświadczenie podmiotu ubiegającego się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa.xlsx
- 7. Zasady wypełniania Oświadczenie podmiotu się o przyznanie pomocy o wielkości przedsiębiorstwa.pdf
- 8. Wzór formularza informacji przedstawionych przy ubieganiu się o pomoc de minis.xlsx
- 9 Wzór formularza umowy wraz załącznikami.7z
- 10. Wzór formularza wniosku o płatność.pdf
- 10. Wzór formularza wniosku o płatność.xlsx
- 11. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność.pdf
- 12. Sprawozdanie z realizacji biznesplanu.xlsx
- 13. Informacja pomocnicza przy wypełnianiu sprawozdania z realizacji biznesplanu.pdf
- 14. Obowiązujące w ramach naboru warunki udzielenia wsparcia.docx
- 15. Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji.docx
- 16. Cele ogólne i szczegółowe, przedsięwzięcia wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy.doc
- 17. Lokalne Kryteria Wyboru Operacji (PROW).docx
- 18. Oświadczenie z zakresie promocji projektu i LGD.docx
- 19. Oświadczenie w zakresie wprowadzenia nowych lub udoskonalonych usług turystycznych.docx
- 20. Informacja monitorująca z realizacji biznesplanu.pdf
- 21. Informacja pomocnicza przy wypełnianiu informacji monitorującej z realizacji biznesplanu.pdf
Od 1 czerwca otwieramy żłobek, przedszkole oraz oddziały przedszkolne
Szanowni Rodzice
Pragniemy poinformować, że od 1 czerwca 2020 roku otwieramy żłobek, przedszkole oraz oddziały przedszkolne przy szkołach podstawowych z zachowaniem wytycznych MEN i GIS dla rodziców, którzy zadeklarowali potrzebę opieki nad dziećmi. Placówki w pierwszej kolejności będą przyjmowały dzieci, których rodzice nie mogą pogodzić pracy z opieką. Jednostki wyposażone są w dodatkowe środki ochrony, prosimy jednak przygotować dzieci na to, że czasami opiekunowie będą w maseczkach, przyłbicach, rękawiczkach czy fartuchach, ale nadal przyjaźni dla dzieci. Ponadto prosimy o zapoznanie się i stosowanie do ogólnych procedur zapewnienia bezpieczeństwa w okresie pandemii Covid-19. Dodatkowo prosimy rodziców, którzy będą podejmować zatrudnienie, a zaistnieje konieczność objęcia dziecka opieką w placówce, o informowanie o tym fakcie dyrektorów poszczególnych placówek.


Informacja dla mieszkańców miejscowości Gole
Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy
DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.
Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte


“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?
Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!
Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.
Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”
Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+
Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce
Spotkanie z PKN ORLEN ws. realizacji zadania inwestycyjnego budowy rurociągów i Kopalni Soli Lubień
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Gliznowo w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Samorządowych
Pierwszy etap gazyfikacji Lubienia Kujawskiego oraz strefy przemysłowej zakończony
Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom osób zainteresowanych wymianą pieca na gazowy Rada Miejska w Lubieniu Kujawskim przyjęła gminny program udzielania dotacji do wymiany pieca, przewidujący wsparcie dla mieszkańców w kwocie do 5 tys. zł. O dotację będzie można wystąpić corocznie w terminie do 30 września każdego roku, za wyjątkiem bieżącego roku, gdzie z wnioskiem należy wystąpić do gminy w terminie do 17 listopada.
Innym źródłem dotacji na wymianę pieca jest rządowy program „Czyste Powietrze” wdrażany przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu przy współpracy z Urzędem Miejskim w Lubieniu Kujawskim. Dotacje z gminy oraz z programu „Czyste Powietrze” nie mogą być łączone.
Więcej o programie „Czyste Powietrze”
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Kanibród
Podpisaliśmy umowę na budowę nowej stacji uzdatniania wody w miejscowości Kaliska
Powstają kolejne inwestycje drogowe na terenie gminy
Gmina Lubień Kujawski otrzyma dofinansowanie na zbudowanie hotspotów
Gmina Lubień Kujawski w ramach naboru do projektu nr POPC.01.01.00-IP.01-00-006/19 Program Operacyjny Polska Cyfrowa na lata 2014-2020 I Osi priorytetowej POPC – „Powszechny dostęp do szybkiego internetu” Działania 1.1 „Wyeliminowanie terytorialnych różnic w możliwości dostępu do szerokopasmowego internetu o wysokich przepustowościach” Publiczny internet dla każdego złożyła wniosek o dofinansowanie , który został pozytywnie oceniony. W ramach konkursu gmina otrzyma dofinansowanie 64 368,00 zł.
Na terenie gminy wykonanych zostanie 11 bezpłatnych punktów dostępu do internetu dla mieszkańców (2 wewnętrzne i 9 zewnętrznych).
Realizacja projektu, przyczyni się do podniesienia komfortu życia naszych mieszkańców, umożliwi wszystkim osobom – bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę lub pochodzenie etniczne, wyznaczoną religię lub światopogląd, stopień sprawności fizycznej – pełne uczestnictwo we wszystkich dziedzinach życia na jednakowych zasadach. Stopień zamożności odbiorcy projektu nie będzie przeszkodą w skorzystania z darmowego internetu w dowolnym miejscu i czasie. Dzięki darmowemu Internetowi mieszkańcy będą częściej wychodzić na zewnątrz, nie musząc przesiadywać w czterech ścianach przed komputerem pracując, odrabiając lekcje lub czekając na ważną wiadomość. Będą mogli wszystkie te czynności uczynić na świeżym powietrzu nie ponosząc przy tym żadnych kosztów. Publiczny internet dla wszystkich jest dostępny w różnych miejscach użyteczności publicznej dostępnych dla osób o różnej sprawności w tym, osób z niepełnosprawnościami.
Zakończono prace na drodze gminnej w miejscowości Kaczawka
Osiem firm zainteresowanych budową nowej stacji uzdatniania wody w miejscowości Kaliska (lotnisko)
Więcej o ogłoszonym przetargu –tutaj–
????????????????????????????????????
Strefa przemysłowa w Lubieniu Kujawskim wzbogaci się o nowy zakład firmy Polcalc sp. z o.o.
Więcej o Polcalc sp. z o.o. tutaj
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Komunikat dotyczący rolnictwa ekologicznego
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Program Czyste Sołectwo
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl
Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich
Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.
O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:
- mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
- działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
- w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
- w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.
Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:
- bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
- za pośrednictwem platformy ePUAP;
- za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
- rejestrowaną przesyłką pocztową.
Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.
Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz