Zakończeniem projektu pn.: „Wsparcie osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i niepełnosprawnych w Lubieniu Kujawskim”
Gmina Lubień Kujawski/Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim w związku z zakończeniem projektu pn.: „Wsparcie osób potrzebujących wsparcia w codziennym funkcjonowaniu i niepełnosprawnych w Lubieniu Kujawskim”, realizowanego w okresie 01.04.2021 r. – 30.11.2022 r. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014 – 2020 – Oś Priorytetowa 9. Solidarne społeczeństwo, Działanie 9.3. Rozwój usług społecznych i zdrowotnych, Poddziałanie 9.3.2 Rozwój usług społecznych, Umowa nr UM_WR.433.1.047.2021 – ogłasza gotowość do świadczenia usług społecznych co najmniej przez okres odpowiadający okresowi realizacji projektu tj. 20 miesięcy w postaci utrzymania liczby dostępnych miejsc świadczenia usług społecznych w liczbie 35, w tym:
- 2 miejsc świadczenia usług opiekuńczych,
- 2 miejsc świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych – rehabilitacja fizyczna,
- 1 miejsca świadczenia specjalistycznych usług opiekuńczych – wsparcie psychologiczne,
- 30 miejsc w klubie seniora
W przypadku popytu na usługi Gmina Lubień Kujawski jest gotowa do świadczenia usług o podobnym zakresie i podobnej jakości na rzecz takiej samej liczby osób, jaka objęta była wsparciem w ramach projektu.
Celem utrzymania trwałości projektu jest zwiększenia liczby miejsc świadczenia usług społecznych, prowadzonych przez Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim, o 35 miejsc oraz zwiększenie liczby osób objętych usługami społecznymi świadczonymi w społeczności lokalnej o 60 osób, w stosunku do danych z roku poprzedzającego rok złożenia wniosku o dofinansowanie projektu.
Planowany sposób zapewnienia finansowania miejsc w okresie trwałości projektu/źródła finansowania: 100% finansowania ze środków dofinansowania uzyskanego w ramach konkursów organizowanych przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej lub 100% finansowania ze środków własnych JST (w przypadku możliwości zwiększenia środków w budżecie na ten cel) lub 100% finansowania ze środków od osób obejmowanych usługami. Możliwe jest łączenie źródeł finansowania.
Dodatkowych informacji można zasięgnąć w Ośrodku Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim pod nr tel. 54/2555027
Wypłata stypendium o charakterze socjalnym
Informujemy, że wypłata stypendium o charakterze socjalnym odbędzie się w dniu 22 grudnia 2022r. (czwartek) na wskazany we wniosku numer konta bankowego. Prosimy o odbiór decyzji w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim, pok. nr 6.
Nadzwyczajne zgromadzenie wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN – Toruński”
W dniu 16 grudnia 2022 roku w Toruniu odbyło się nadzwyczajne zgromadzenie wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN – Toruński”, której udziałowcami są gminy: Aleksandrów Kujawski (miasto i gmina), Grudziądz, Lipno, Rypin Toruń, Dobrzyń nad Wisłą, Fabianki, Gruta, Jabłonowo Pomorskie, Kowalewo Pomorskie, Lubień Kujawski, Lubraniec, Łysomice, Skępe, Świecie nad Osą, oraz Wielgie.
Podczas zgromadzenia, w którym gminę Lubień Kujawski reprezentował burmistrz Marek Wiliński przekazano uczestnikom informację m.in. o pozytywnym rozpatrzeniu przez Bank Gospodarstwa Krajowego wniosku o kredyt na realizację planowanych przez spółkę inwestycji mieszkaniowych.
Społeczna Inicjatywa Mieszkaniowa, czyli SIM, to spółka realizująca budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, w których łącznie powstaną 62 mieszkania. Ogłoszenie o naborze wniosków dla osób zainteresowanych najmem lokalu w ramach SIM planowane jest w styczniu 2023 roku.
Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki – główne założenia LSR na lata 2014-2020
Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki działa na obszarze całego powiatu włocławskiego. Obecnie wdrażamy Lokalną Strategię Rozwoju na lata 2014-2020 (LSR), która zakłada realizację trzech celów:
– cel ogólny 1 – Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR,
– cel ogólny 2 – Wzrost udziału społeczności lokalnej w życiu społecznym i kulturalnym na obszarze LGD,
– cel ogólny 3 – Rozwój turystyki i agroturystyki oraz podniesienie jakości życia mieszkańców w obszarze komunikacji, rekreacji i wypoczynku.
W ramach tych celów przeprowadzane były nabory wniosków na realizację projektów z różnych zakresów tematycznych. Konkursy były realizowane w ramach środków pochodzących z dwóch programów:
- Program Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 (PROW),
- Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 (RPO WK-P).
LGD w latach 2017-2022 przeprowadziło 43 konkursy, w ramach których do LGD zostało złożonych prawie 500 wniosków.
W ramach PROW przeprowadzonych zostało 20 konkursów, z czego najwięcej w ramach wspierania przedsiębiorczości, tj. po 7 konkursów w ramach działań wspierajacych naszych mieszkanców w zakresie tworzenia nowych firm (PREMIA) jak również w ramach rozwoju już istniejących.
Do LGD na działanie PREMIA złożono prawie 130 wniosków natomiast na działania wspierające rozwój działalności gospodarczej prawie 80 wniosków.
Na wsparcie przedsiębiorczości LGD w ramach PROW przeznaczyło ponad 6.000.000 zł.
Kolejnym programem dzięki któremu LGD mogło wspierać przedsiębiorców był Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego (RPO WK-P). W ramach tego programu do przedsiębiorców trafiło ponad 1.000.000 zł. W ramach tego programu LGD przeprowadziło jeden konkurs, który cieszył się bardzo dużym powodzeniem ponieważ do LGD wpłynęło aż 55 wniosków. Z uwagi na ograniczony budżet LGD, wsparcie w wysokości nie przekraczającej 50.000 zł otrzymało 23 przedsiębiorców.
Działania LGD w ramach wdrażania Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020, to nie tylko wsparcie przedsiębiorców, to również działania w zakresie, np. infrastruktury turystycznej, rekreacyjnej. Tutaj w ramach PROW wsparcie otrzymało prawie 30 projektów.
Działalność LGD, to również aktywizacja lokalnej społeczności. W tym celu organizowane były różne przedsięwzięcia, m.in. dwudniowe spotkania informacyjne dla mieszkańców połączone z warsztatami rękodzielniczymi. W swojej działalności LGD nie zapomina również o najmłodszych mieszkańcach. W tym roku przeprowadzone zostały dla nich dwa konkursy. Pierwszy był to konkurs fotograficzny zaś drugi, to konkurs na kartkę świąteczną. Laureaci poza nagrodami i dyplomami zostali nagrodzeni publikacją swoich prac w wydanych kalendarzach ściennych i książkowych LGD na rok 2023.
Obecnie LGD przygotowuje się do nowej perspektywy finansowej na lata 2021-2027. Osoby, podmioty, które mają pomysły na realizację projektów na naszym obszarze zapraszamy do punktu konsultacyjno-informacyjnego mieszczącego się w biurze LGD przy ul. Sikorskiego 12 w Choceniu.
Zachęcamy Państwa do odwiedzenia naszej strony internetowej www.kujawiaki.pl
Trwają prace związane z remontem sal lekcyjnych budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Ogłoszenie – XL Sesja Rady Miejskiej
- Otwarcie XL Sesji Rady Miejskiej.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XXXIX Sesji Rady Miejskiej.
- Wybór sekretarza obrad.
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad.
- Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2022 – 2038.
- Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2022 rok.
- Uchwała w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2023 – 2038.
- Uchwała w sprawie uchwalenia budżetu gminy Lubień Kujawski na 2023 rok.
- Uchwała w sprawie ustalenia jednostkowych stawek dotacji przedmiotowych na 2023 rok dla samorządowego zakładu budżetowego.
- Uchwała w sprawie przyjęcia Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, Przeciwdziałania Narkomanii oraz Uzależnieniom Behawioralnym dla Miasta i Gminy Lubień Kujawski na rok 2023.
- Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
- Informacja o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad XL Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Zakończono montaż 71 instalacji fotowoltaicznych na terenie gminy Lubień Kujawski
Zakończono budowę nowych dróg dojazdowych oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
Skorzystaj z ulgi podatkowej
W lubieńskiej strefie przemysłowej powstaje nowy market spożywczy sieci Dino
Wpłaty ZGKiM na rachunek bankowy
DANE DO PRZELEWU:
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej
ul. Wojska Polskiego 29
87-840 Lubień Kujawski
konto nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt (m.in w sprawie podania aktualnego stanu wodomierza):
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
Kierownik Zakładu.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych będzie nieczynny do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020r.
Kolejne kroki w walce z koronawirusem – w sklepie mniej osób, ograniczenia w poruszaniu nieletnich, a parki, plaże i bulwary zamknięte
“Wprowadzamy kolejne ograniczenia w związku z koronawirusem. Od 1 kwietnia do odwołania każda osoba do 18 roku życia z domu wyjdzie tylko pod opieką dorosłego opiekuna, a parki, bulwary, czy plaże będą zamknięte. Za złamanie zakazów grozi kara od 5 do nawet 30 tys. zł. Oprócz tego zmieniamy zasady robienia zakupów w sklepach stacjonarnych i zawieszamy działalność salonów fryzjerskich, kosmetycznych i tatuaży. Co jeszcze się zmienia?
Żeby opanować rozprzestrzenianie się wirusa w Polsce, jesteśmy zmuszeni podjąć kolejne kroki. Większość Polaków stosuje się do wydawanych zaleceń, jednak wciąż zdarzają się sytuacje, które narażają nas wszystkich na ryzyko zarażenia. Przykłady z innych krajów pokazują, że kluczem do ograniczenia zakażeń jest maksymalne ograniczenie kontaktów. Za wszelką cenę musimy zahamować tempo, w jakim dochodzi do dalszej transmisji wirusa. Bądźmy ostrożni i stosujmy się do nowych zasad!
Zwłaszcza, że największa fala zachorowań przed nami.
Zwłaszcza, że za złamanie zasad grozi grzywna w wysokości od 5 tys. do 30 tysięcy złotych.”
Więcej na stronie internetowej serwisu RP GOV.PL
INFORMACJA DOTYCZĄCA ZAWIESZENIA DZIAŁALNOŚCI DZIENNEGO DOMU SENIOR+
Możliwy jest kontakt telefoniczny pod nr:
54 255 50 27 – kierownik,
54 255 50 25 – pracownicy socjalni,
54 255 50 26 – świadczenia rodzinne i wychowawcze,
lub e-mail: (ops@lubienkujawski.pl).
Zgodnie z zaleceniami Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej pracownicy Ośrodka Pomocy Społecznej będą świadczyć – osobom samotnym, którzy są starsi, niepełnosprawni lub przewlekle chorzy lub innym poddanym kwarantannie pomoc po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu.
Anna Kilichowska
Kierownik Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim
Komunikat – Ośrodek Zdrowia w Kłóbce
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bilno
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie
Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo
Centrum Dystrybucyjne Dino największym płatnikiem podatku na terenie gminy Lubień Kujawski
Zgromadzenie Wspólników Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej „KZN-Toruński” Sp. z o.o.
Rozpoczęto prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim
Wnioski o zwrot podatku akcyzowego za paliwo rolnicze od 3 sierpnia
Od 3 do 31 sierpnia producenci rolni będą mogli składać do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w ich posiadaniu lub współposiadaniu, wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.
Więcej na stronie: gov.pl
Poszukujemy wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej
Więcej o ogłoszonym zapytaniu tutaj
Dłuższy termin składania wniosków o płatność dobrostanową
Ten nowy rodzaj wsparcia z PROW 2014-2020 przeznaczony jest dla hodowców krów i świń. Ma on rekompensować im dodatkowo poniesione koszty i utracone dochody w wyniku wprowadzenia praktyk hodowlanych związanych z podwyższonym dobrostanem zwierząt.
Dopłaty mogą otrzymać ci rolnicy, którzy zadbają o lepsze samopoczucie i zdrowie zwierząt, poprawiając warunki ich utrzymania przez zwiększenie powierzchni bytowej przypadającej na jedno zwierzę (krowę, lochę, tucznika) o co najmniej 20 proc. w stosunku do wymaganej obecnie minimalnej powierzchni lub przez zorganizowanie zwierzętom dostępu do pastwiska czy wybiegu.
Do piątku 8 maja 2020 r. do ARiMR wpłynęło 13 337 wniosków o przyznanie płatności dobrostanowej.
Roczne stawki tych płatności wynoszą: 301 zł na lochę (zwiększenie powierzchni w budynkach); 24 zł na tucznika (zwiększenie powierzchni w budynkach); 185 zł na krowę mleczną (wypas w sezonie pastwiskowym); 595 zł na krowę mleczną (zwiększenie powierzchni w budynkach); 329 zł na krowę mamkę (dostęp do wybiegów poza sezonem pastwiskowym).
Nabór wniosków odbywa się drogą elektroniczną, za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, na wspólnym formularzu wniosku dla płatności bezpośrednich i płatności obszarowych PROW 2014-2020. Wniosek może być także złożony po 15 czerwca 2020 r., z tym że za każdy dzień roboczy opóźnienia należna kwota płatności zostanie pomniejszona o 1 proc. Ostateczny termin ubiegania się o płatności dobrostanowe upływa 10 lipca 2020r.
Nawadnianie – nabór wniosków wydłużony do 20 lipca 2020 r.
Wydłużamy do 20 lipca br. nabór wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” w obszarze nawadniania w gospodarstwie objęte Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.
Stosownie do art. 67a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 217, 300 i 695) decyzją Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, termin składania wniosków o przyznanie pomocy w obszarze nawadniania w gospodarstwie w ramach operacji typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, który miał się zakończyć w dniu 20 kwietnia 2020 r., został wydłużony do 20 lipca 2020 r.
Wysokość pomocy
Maksymalna wysokość pomocy, udzielonej jednemu beneficjentowi i na jedno gospodarstwo rolne, na operacje związane z nawadnianiem, pozostaje na tym samym poziomie i nie może przekroczyć 100 tys. zł.
Więcej na gov.pl
XVIII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne
Konkurs organizowany jest przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego od 2003 r. we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Państwową Inspekcją Pracy i Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (następca prawnym Agencji Nieruchomości Rolnych). Od 2018 roku współorganizatorem jest również Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. XVIII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.
W siedemnastu dotychczasowych edycjach udział wzięło ponad 20 tysięcy gospodarstw indywidualnych. Laureaci Konkursu otrzymali atrakcyjne nagrody rzeczowe i finansowe – w ubiegłym roku zwycięzca został uhonorowany ciągnikiem o mocy 55 KM.
(więcej…)