ENERGA-OPERATOR przypomina: Uwaga na sieć elektroenergetyczną podczas wakacji
W pobliżu urządzeń służących do przesyłania energii nie należy się bawić. Nie wolno się wspinać na słupy energetyczne. W przypadku zauważenia zerwanej linii energetycznej lub uszkodzonej kłódki w stacji transformatorowej, należy zawiadomić Pogotowie Energetyczne (991). Do obiektów energetycznych nie należy wchodzić, nawet jeżeli drzwi są otwarte – to podstawowe zasady, o jakich warto pamiętać i jakie warto przypomnieć najmłodszym w czasie wakacji.
Brak rozsądku = Wypadek
Najczęstszą przyczyną wypadków związanych z infrastrukturą elektroenergetyczną, które dotyczą najmłodszych, są nierozsądne zachowania. Wchodzenie na słupy lub na teren stacji transformatorowych już niejednokrotnie było przyczyną śmiertelnych wypadków.
Wystarczy podejść za blisko
Do porażenia, zwłaszcza w przypadku infrastruktury średniego i wysokiego napięcia może wystarczyć znalezienie się w zbyt bliskiej odległości. Dlatego do tego, aby doszło do wypadku nie jest np. konieczne wchodzenie na słup do końca i dotknięcie przewodów.
Uwaga na linie energetyczne
Linie zawieszone są na odpowiedniej wysokości, gwarantującej bezpieczne poruszanie się pod nimi. Należy jednak uważać na to, aby nie zawadzić o nie jakimś przedmiotem. Przykładem takiego przedmiotu może być wędka. Niebezpieczne jest także puszczanie w pobliżu linii energetycznych latawców.
Widzisz zagrożenie dzwoń pod 991
Jeżeli widzisz uszkodzoną infrastrukturę elektroenergetyczną np. zerwaną linię, uszkodzoną kłódkę lub otwarte drzwi do stacji transformatorowej niezwłocznie powiadom Pogotowie Energetyczne pod numerem 991. Pod żadnym pozorem nie zbliżaj się do zerwanych przewodów, ani nie wchodź do obiektów energetycznych.
Uwaga także na opuszczone budynki
Wchodzenie do pustostanów może być niebezpieczne m.in. ze względu na ryzyko porażenia. Za budynki takie odpowiadają ich właściciele lub zarządcy. Niestety nie zawsze można mieć pewność, że są one odpowiednio zabezpieczone. Dotyczy to także abonenckiej infrastruktury elektroenergetycznej np. na terenie opuszczonych ośrodków wypoczynkowych. Każdy obiekt energetyczny, rozdzielnie, gniazdko, a nawet wystający ze ściany kabel, należy, zwłaszcza w takich miejscach, traktować tak, jakby był pod napięciem.
Bezpieczna Kraina Energa-Operator
https://bezpiecznakraina.energa-operator.pl/
Wiele przydatnych informacji dotyczących bezpiecznego korzystania z energii elektrycznej, a także zasad bezpiecznego zachowania w pobliżu urządzeń służących do jej przesyłania, znaleźć można na stronie programu Bezpieczna Kraina Energa-Operator. Portal zawiera m.in. atrakcyjne dla najmłodszych zajęcia e-learningowe, gry, a także scenariusze lekcyjne dla nauczycieli.
Pożyczka inwestycyjna i obrotowa dla mikro, małych i średnich firm
Kujawsko-Pomorski Fundusz Pożyczkowy sp. z o.o. – spółka samorządu województwa kujawsko-pomorskiego – informuje przedsiębiorców o swojej aktualnej ofercie pożyczek dla firm z woj. kujawsko-pomorskiego.
- POŻYCZKA INWESTYCYJNA K-PFP – dla
przedsiębiorców planujących rozwój swojej firmy. Możliwość finansowania takich
inwestycji jak np. zakup maszyn, urządzeń, specjalistycznego oprogramowania,
remont, adaptacja pomieszczeń, budowa hali produkcyjnej.
- kwota pożyczki: do 300 tys. zł
- oprocentowanie: od 6,28%
- okres spłaty: do 5 lat, karencja w spłacie rat kapitałowych: do 3 miesięcy
więcej informacji: https://kpfp.org.pl/oferta-finansowania/pozyczka-inwestycyjna-kpfp/
- POŻYCZKA OBROTOWA K-PFP – finansowanie na
bieżące potrzeby firmy, np. takie jak: zakup surowców, spłata zobowiązań
handlowych, koszty najmu i obsługi biura, obsługa prawno-księgowa, reklama.
- kwota pożyczki: do 150 tys. zł
- oprocentowanie: od 6,68%
- okres spłaty: do 2 lat, karencja w spłacie rat kapitałowych: do 3 miesięcy
więcej informacji: https://kpfp.org.pl/oferta-finansowania/pozyczka-obrotowa-k-pfp/
Szczegółowych informacji wszystkim zainteresowanym przedsiębiorcom udzielą konsultanci w biurach K-PFP:
BYDGOSZCZ: tel. 502 469 468
TORUŃ: tel. 737 722 106
WŁOCŁAWEK: tel. 572 572 026
GRUDZIĄDZ: tel. 572 572 027
Turniej o puchar sołectwa Gliznowo
Sport może mieć większą siłę ewangelizacyjną wśród młodzieży niż wspólnoty modlitewne. Nie bez przyczyny św. Jan Bosko mawiał: „Boisko bardziej przyciąga niż kościół”. Stąd podczas wakacyjnego czwartkowego wieczoru, nie zabrakło troski o ducha i ciało, w myśl zasady mens sana in corpore sano (w zdrowym ciele zdrowy duch). W czwartek 25 lipca, po wieczornej Eucharystii młodzież wyruszyła rowerami z Lubienia Kujawskiego do Kamiennej, by uczestniczyć w turnieju o puchar sołectwa Gliznowo. W rozgrywkach, przy głośnym dopingu kibiców, uczestniczyły cztery drużyny. Dwie drużyny młodzieżowe oraz dwie drużyny sportowych weteranów, wśród których nie zabrakło pracowników Urzędu Miasta i Gminy Lubień Kujawski. Kiedy cały świat sportowy z uwagą oczekuje rozpoczęcia XXXIII Letnich Igrzysk Olimpijskich, lubieńscy zawodnicy z nie mniejszą pasją rozgrywali mecze w piłkę siatkową. Turniej zakończył się przy ognisku. Dobre humory, smaczne jedzenie, a także sportowa atmosfera – budowały dobry nastrój. Oprócz zmęczenia, na twarzach zawodników i kibiców widoczna była radość. Bezpieczny powrót do domów, zajął lubieńskiemu teamowi o wiele więcej czasu, niż zakładaliśmy na początku. Dziękujemy wszystkim zaangażowanym: Burmistrzowi MiG Lubień Kujawskim Marek Wiliński, Radnemu – Robert Kaczmarek, rodzicom, mieszkańcom Kamiennej za pomoc w przygotowaniu spotkania oraz przepysznych słodkości.
Tekst: Parafia Rzymsko-Katolicka p.w. NSPJ w Lubieniu Kujawskim
Foto: Patryk Kwiatkowski, Marcin Seklecki
Informacja dla mieszkańców sołectwa Gliznowo
W dniu 31 lipca 2024r. (środa) o godz. 18:00 w świetlicy w Kamiennej odbędzie się zebranie sołeckie Sołectwa Gliznowo w celu wyboru Sołtysa i Rady Sołeckiej.
Informacja! Możliwość zgłoszenia chęci montażu platformy lęgowej dla bocianów białych na specjalnych słupach oraz przekazaniu dużych skrzynek lęgowych dla sów…
Szanowni Państwo!
Reguonalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Bydgoszczy zaprasza chętne osoby do zgłaszania chęci montażu platform lęgowych dla bocianów białych na specjalnych słupach oraz przekazaniu dużych skrzynek lęgowych dla sów na prywatnych posesjach, działkach.
Szczegóły znajdują się w linku poniżej.
Serdecznie Państwa zachęcamy do zgłaszania się w terminie do 31 lipca 2024 r. w godzinach pracy urzędu, pokój nr 17.
Osoba do kontaktu Pani Monika Piwińska (tel. 54 284 43 52).
KOMUNIKAT – Wydobywanie pisku/żwiru na potrzeby własne
Szanowni Państwo
Przekazujemy dla Państwa informację, że w związku z pismem Dyrektora Okręgowego Urzędu Górniczego dotyczącym problematyki nielegalnej eksploatacji kopalin, Starosta Włocławski informuje, iż zgodnie z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. Prawo geologiczne i górnicze – wydobycie piasków i żwirów, przeznaczonych dla zaspokojenia potrzeb własnych osoby fizycznej, z nieruchomości stanowiących przedmiot jej prawa własności (użytkowania wieczystego), bez prawa rozporządzania wydobytą kopaliną, jest możliwe jeżeli jednocześnie wydobycie:
- będzie wykonywane bez użycia środków strzałowych;
- nie będzie większe niż 10 m3 w roku kalendarzowym;
- nie naruszy przeznaczenia nieruchomości.
Ten, kto zamierza podjąć wydobywanie, o którym mowa w ust. 1, jest obowiązany z 7-dniowym wyprzedzeniem na piśmie zawiadomić o tym właściwy organ nadzoru górniczego, określając lokalizację zamierzonych robót oraz zamierzony czas ich wykonywania.
W przypadku naruszenia powyższych wymagań, właściwy organ nadzoru górniczego, w drodze decyzji, ustala prowadzącemu taką działalność opłatę podwyższoną, o której mowa w art. 140 ust. 3 pkt. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. – Prawo geologiczne i górnicze.
W załączniku znajdziecie Państwo wzór zawiadomienia o zamiarze podjęci wydobywania piasków/żwirów z przeznaczeniem dla zaspokojenia potrzeb własnych osoby fizycznej.
Ogłoszenie – Komisje Budżetowo – Gospodarcza oraz Oświaty, Kultury i Sportu.
W dniu 26.07.2024 r. (piątek) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 11 odbędzie się posiedzenie wspólne Komisji Budżetowo – Gospodarczej oraz Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodnicząca Komisji Budżetowo – Gospodarczej
Małgorzata Boroń
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Agata Pawlak-Molewska
Postęp prac przy budowie bloków mieszkalnych przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
Trwają prace związane z budową dwóch bloków mieszkalnych przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim. Inwestycje realizuje firma WIKSBUD Sp. z o.o. z Lipna. Bloki powstają w ramach Społecznej Inicjatywy Mieszkaniowej czyli SIM tj. spółki realizującej budownictwo społeczne. Jej zadaniem jest budowanie mieszkań na wynajem o umiarkowanym czynszu. W Lubieniu Kujawskim mają zostać wybudowane dwa budynki wielorodzinne, łącznie 62 mieszkania w których zamieszkać ma ok. 200 osób.
Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu
Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.
Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta
Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.
Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.
Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad) przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
PRZERWA W DOSTAWIE WODY
Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.
Uwaga!! Pilne
W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.
Spółka PGTB z Włocławka wybuduje drogi dojazdowe oraz parking przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
Spółka PGTB z Włocławka na zlecenie Gminy Lubień Kujawski rozpoczęła prace związane z budową dróg dojazdowych (ul. Pogodnej i Szkolnej) oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości ponad 3,6 mln zł jest w 95% współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład Funduszu Inwestycji Strategicznych. Przygotowania dokumentacyjne do realizacji inwestycji trwały ponad dwa lata. W tym czasie gmina w ramach specustawy wykupiła grunty pod drogę oraz parking a także uzyskała decyzję realizacyjną. Planuje się, że obecnie rozpoczęte prace potrwają najmniej do października br.
W strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim powstanie Centrum Dystrybucyjne Dino
W związku z lokalizacją nowego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.
Dino to obecnie 23 inwestor, który zdecydował się na nabycie gruntu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha, z których inwestorzy wykupili już ok. 170 ha.
Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo
Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Janusz Zgliński oraz kierownik robót firmy DROGTOM Kamil Trawczyński podczas wizytacji placu budowy.
Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład
Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034
Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej
- BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
- LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
- KREISEL Sp. z o.o.
- POLMAIS Sp. Jawna
- SONAC Sp. z o.o.
- SULIMA Sp. z o.o.
- GOUDEN KORREL
- NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
- DORMET
- G T I BUD Sp. Jawna
- F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
- AGRICOLA
- DOMLUX Sp. Jawna
- GREENLAND Sp. z o. o.
- DAN – CAR
- MARKET „WIEWIÓRKA”
- MATRO
- HYDROTECHNIK 24
- MARKET „BIEDRONKA”
Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa
Firma DELMAR z Włocławka modernizuje system ogrzewania w Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
W chwili obecnej z nowego systemu ogrzewania opartego na sieciowym gazie ziemnym korzysta już zespół budynków Centrum Kultury, OSP i Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim, w których zakończono właśnie modernizację starej kotłowni węglowej. Inwestycję o wartości 200 tys zł w 100% sfinansowano z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.
W lubieńskiej strefie inwestycyjnej oficjalnie zainaugurowano budowę elektrowni słonecznej o łącznej mocy 5MW
Przypominamy o akcji bezpłatnej zbiórki odpadów z działalności rolniczej
I. Folia rolnicza, folia do owijania balotów, folia z bigbagów (wkłady)
II. Siatka i sznurek do owijania balotów
III. Opakowania po nawozach
IV. Opakowania BigBag (bez wkładu foliowego)
Z przyczyn organizacyjnych prosimy o dostarczanie odpadów sołectwami w dniach:
12 października br. (poniedziałek)
Sołectwa: Antoniewo, Beszyn, Bilno, Bagno, Błędowo, Czaple, Chojny.
13 października br. (wtorek)
Sołectwa: Dziankowo, Gliznowo, Gole, Gagowy, Kanibród, Kretkowo, Krzewie, Kobyla Łąka.
14 października br. (środa)
Sołectwa: Kłóbka, Kaliska, Lubień Kujawski, Modlibórz, Morzyce, Narty.
15 października br. (czwartek)
Sołectwa: Rutkowice, Rzeżewo, Szewo, Świerna, Wiktorowo, Wola Dziankowska, Wola Olszowa.
Wnioski o zwrot podatku akcyzowego za paliwo rolnicze od 3 sierpnia
Od 3 do 31 sierpnia producenci rolni będą mogli składać do wójta, burmistrza (prezydenta miasta) właściwego ze względu na miejsce położenia gruntów będących w ich posiadaniu lub współposiadaniu, wnioski o zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystanego do produkcji rolnej.
Więcej na stronie: gov.pl
Poszukujemy wykonawcy usługi odbioru odpadów pochodzących z działalności rolniczej
Więcej o ogłoszonym zapytaniu tutaj
Dłuższy termin składania wniosków o płatność dobrostanową
Ten nowy rodzaj wsparcia z PROW 2014-2020 przeznaczony jest dla hodowców krów i świń. Ma on rekompensować im dodatkowo poniesione koszty i utracone dochody w wyniku wprowadzenia praktyk hodowlanych związanych z podwyższonym dobrostanem zwierząt.
Dopłaty mogą otrzymać ci rolnicy, którzy zadbają o lepsze samopoczucie i zdrowie zwierząt, poprawiając warunki ich utrzymania przez zwiększenie powierzchni bytowej przypadającej na jedno zwierzę (krowę, lochę, tucznika) o co najmniej 20 proc. w stosunku do wymaganej obecnie minimalnej powierzchni lub przez zorganizowanie zwierzętom dostępu do pastwiska czy wybiegu.
Do piątku 8 maja 2020 r. do ARiMR wpłynęło 13 337 wniosków o przyznanie płatności dobrostanowej.
Roczne stawki tych płatności wynoszą: 301 zł na lochę (zwiększenie powierzchni w budynkach); 24 zł na tucznika (zwiększenie powierzchni w budynkach); 185 zł na krowę mleczną (wypas w sezonie pastwiskowym); 595 zł na krowę mleczną (zwiększenie powierzchni w budynkach); 329 zł na krowę mamkę (dostęp do wybiegów poza sezonem pastwiskowym).
Nabór wniosków odbywa się drogą elektroniczną, za pośrednictwem aplikacji eWniosekPlus, na wspólnym formularzu wniosku dla płatności bezpośrednich i płatności obszarowych PROW 2014-2020. Wniosek może być także złożony po 15 czerwca 2020 r., z tym że za każdy dzień roboczy opóźnienia należna kwota płatności zostanie pomniejszona o 1 proc. Ostateczny termin ubiegania się o płatności dobrostanowe upływa 10 lipca 2020r.
Nawadnianie – nabór wniosków wydłużony do 20 lipca 2020 r.
Wydłużamy do 20 lipca br. nabór wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” w obszarze nawadniania w gospodarstwie objęte Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020.
Stosownie do art. 67a ustawy z dnia 20 lutego 2015 r. o wspieraniu rozwoju obszarów wiejskich z udziałem środków Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 (Dz. U. z 2020 r. poz. 217, 300 i 695) decyzją Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa, termin składania wniosków o przyznanie pomocy w obszarze nawadniania w gospodarstwie w ramach operacji typu „Modernizacja gospodarstw rolnych” w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, który miał się zakończyć w dniu 20 kwietnia 2020 r., został wydłużony do 20 lipca 2020 r.
Wysokość pomocy
Maksymalna wysokość pomocy, udzielonej jednemu beneficjentowi i na jedno gospodarstwo rolne, na operacje związane z nawadnianiem, pozostaje na tym samym poziomie i nie może przekroczyć 100 tys. zł.
Więcej na gov.pl
XVIII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne
Konkurs organizowany jest przez Kasę Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego od 2003 r. we współpracy z Ministerstwem Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Państwową Inspekcją Pracy i Krajowym Ośrodkiem Wsparcia Rolnictwa (następca prawnym Agencji Nieruchomości Rolnych). Od 2018 roku współorganizatorem jest również Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. XVIII Ogólnokrajowy Konkurs Bezpieczne Gospodarstwo Rolne uzyskał Patronat Honorowy Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej Andrzeja Dudy.
W siedemnastu dotychczasowych edycjach udział wzięło ponad 20 tysięcy gospodarstw indywidualnych. Laureaci Konkursu otrzymali atrakcyjne nagrody rzeczowe i finansowe – w ubiegłym roku zwycięzca został uhonorowany ciągnikiem o mocy 55 KM.
(więcej…)