Ognisko Patriotyzmu

Święto Niepodległości i spacer historyczny po Kłóbce z Ari Ari

08 listopada 2024r. w Szkole Podstawowej w Kłóbce odbyła się uroczystość z okazji 106 rocznicy odzyskania niepodległości przez Polskę. Uczniowie klasy VII i VIII przedstawili program artystyczny pt. „Pisk Białego Orła” (aut. Adam Szafraniec), który w realistyczny sposób zobrazował aspekt niepodległości Polski na polskiej wsi początku XX wieku. Uczniowie pod kierunkiem p. Agnieszki Woźniak-Grabowskiej odegrali swoje role po mistrzowsku. Dekoracja jak wyjęta z wiejskiej chaty to dzieło p. Karoliny Lewandowskiej. Nie zabrakło też elementu regionalnego. Młodzi artyści wykorzystali stroje kujawskie, które SP w Kłóbce otrzymała od Towarzystwa Miłośników Kłóbki.Na uroczystość przybył ks. prob. Leszek Buczkowski, przewodnicząca Rady Miejskiej p. Jolanta Grauman, zastępca przewodniczącej p. Andrzej Lubasiński, radny p. Patryk Gawłowski, kierownik Skansen w Kłóbce p. Krzysztof Winnicki, p. Tadeusz Helbin – Rzecznik Dyscyplinarny przy Zarządzie PZŁ we Włocławku, radna Gminy Włocławek p. Elżbieta Sadowska, emerytowani nauczyciele: p. Jadwiga Rutkowska, p. Bogdan Lisowski i p. Piotr Lewandowski oraz rodzice i inni członkowie rodzin.Społeczność szkolna i goście z wielkim zainteresowaniem i w skupieniu oglądali przedstawienie. Nie zabrakło wzruszeń i łez.Podczas uroczystości zostały odśpiewane 4 zwrotki „Mazurka Dąbrowskiego” w ramach ogólnopolskiej akcji Ministerstwa Edukacji Narodowej #SzkoładoHymnu.Kolejnym punktem uroczystości był spacer historyczny po Kłóbce, w którym wzięli udział uczniowie klas IV-VIII, nauczyciele i goście. Współorganizatorem spaceru była p. Justyna Marcinkowska z Fundacja Ari Ari, p. Magdalena Dominowska i Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Kłóbce, a przewodnikiem po historycznych miejscach Kłóbki był p. Piotr Lewandowski. Mimo panującego zimna, uczestnikom spaceru udało się odwiedzić dobrze znane miejsca historyczne, takie jak: budynek starej szkoły i gminy, kościół i cmentarz p.w. św. Prokopa, spichlerz oraz pomnik upamiętniający 100 rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę. Te charakterystyczne miejsca i historie z nimi związane zostały przedstawione w bardzo ciekawy sposób. Opowieści ubarwione ciekawostkami, anegdotami i legendami z pewnością zapadną na długo w pamięci uczestników spaceru. Serdecznie dziękujemy wszystkim pracownikom szkoły i rodzicom za zaangażowanie i pomoc w przygotowaniu uroczystości, Fundacji Ari Ari za zorganizowanie spaceru i p. Piotrowi Lewandowskiemu za ciekawe opowieści.

Więcej zdjęć na stronie fb szkoły.

Kolejny budynek wielorodzinny w Lubieniu Kujawskim z nowym ekologicznym systemem grzewczym

Zima jest okresem, w którym najbardziej odczuwane są skutki spalania paliw stałych typu węgiel czy drewno do ogrzania domów zwłaszcza na obszarach zwartej zabudowy. W dążeniu do poprawy jakości powietrza w Lubieniu Kujawskim systematycznie wymieniamy piece na gazowe. Jest to możliwe m.in. dzięki powstaniu w 2020 roku na terenie miasta sieci gazowej, ale także dzięki zaangażowaniu samorządu w bezpośrednie działania wspierające wymianę piecy. W urzędzie można otrzymać merytoryczne wsparcie chcąc skorzystać z dofinansowania w ramach programu “Czyste Powietrze” oraz dotacji z budżetu gminy. Gmina pozyskując środki zewnętrzne dokonała już wymiany piecy na gazowe w budynkach Centrum Kultury, Biblioteki Publicznej, OSP, Policji, Zespołu Placówek Oświatowych oraz Urzędu Miejskiego. W mijającym roku w ramach pozyskanej dotacji wykonane zostały cztery nowe ekologiczne kotłownie gazowe w budynkach wielorodzinnych przy ul. Szkolnej oraz ul. Żwirki i Wigury w których dotychczas rocznie spalano ok.  200 ton węgla.

Ogłoszenie – Komisja Zdrowia i Spraw Socjalnych

Przewodniczący Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych informuje, że 07.11.2024 r. (czwartek) o godzinie 1000 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych. Omawiana tematyka: Zaopiniowanie stawek podatków lokalnych na 2025 rok.

Przewodniczący
Komisji Zdrowia i Spraw Socjalnych
Patryk Gawłowski

Ogłoszenie – Komisja Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego

Przewodniczący Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego informuje, że 06.11.2024 r. (środa) o godzinie 1500 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego. Omawiana tematyka: zaopiniowanie stawek podatków lokalnych na 2025 rok oraz zimowe utrzymanie dróg i chodników.

Przewodniczący
Komisji Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego
Jakub Lach

Ogłoszenie – Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska

Przewodniczący Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska informuje, że 06.11.2024 r. (środa) o godzinie 1400 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska. Omawiana tematyka: zaopiniowanie stawek podatków lokalnych na 2025 rok oraz sprawy bieżące.

Przewodniczący
Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Mirosław Andrzejewski

1 listopada – zmiany w organizacji ruchu przy cmentarzu w Kłóbce

Informujemy, że wzorem lat ubiegłych w dniu 1 listopada wprowadzona zostanie zmiana w organizacji ruchu przy cmentarzu w Kłóbce. Zmiana polegała będzie na wprowadzeniu ruchu jednokierunkowego pojazdów na odcinku drogi gminnej Kłóbka – Rzegocin. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności, zwrócenie uwagi na nowe oznakowanie oraz zastosowanie się do czasowej zmiany ruchu.

„Do Hymnu” w Lubieniu Kujawskim

Szkoła Podstawowa im. hm. Janka Bytnara „ Rudego” w Lubieniu Kujawskim, jedyna w powiecie włocławskim stanęła „Do Hymnu”. To ogólnopolski konkurs dla szkół podstawowych organizowany przez Narodowe Centrum Kultury. 

W siódmej  edycji Ogólnopolskiego  Konkursu  dla  Szkół Podstawowych DO HYMNU w przesłuchaniach konkursowych bierze udział 150 szkół w tym 149 szkół z całej Polski i jedna szkoła polska przy Ambasadzie RP w Atenach, oraz 100 nauczycieli prowadzących warsztaty przygotowawcze do prezentacji. W województwie kujawsko-pomorskim udział w konkursie bierze 12 szkół, a w powiecie włocławskim tylko szkoła w Lubieniu Kujawskim. 

Zadaniem konkursowym jest wspólne wykonanie przez co najmniej połowę uczniów Szkoły Hymnu Państwowego oraz dwóch wybranych pieśni hymnicznych. W Szkole Podstawowej im. hm. Janka Bytnara „ Rudego” w Lubieniu Kujawskim śpiewali wszyscy uczniowie. Podczas przesłuchań konkursowych dzieci wykonały trzy ważne utwory: hymn narodowy „Mazurek Dąbrowskiego”, „Rotę” oraz „Hymn Szarych Szeregów.”

– Dzisiejszy dzień jest dla całej społeczności szkolnej radosnym świętem patriotycznym – mówi Elżbieta Kobus-Jasińska, dyrektor Zespołu Placówek Oświatowych. – Dzieci ubrane w odświętne stroje śpiewały pięknie. Czy to wystarczy aby wygrać nagrodę – nie wiem. Wiem jednak, że przystępując do konkursu już zyskaliśmy dużo. Wartością jest wspólna praca, wzajemne poszanowanie, a także umiejętność opowiedzenia historii poprzez śpiew.  

Konkursowa prezentacja w lubieńskiej szkole była świętem  nie tylko szkoły, ale również całego  środowiska  lokalnego. W uroczystości uczestniczyli  m.in.: burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, przewodnicząca rady miejskiej Jolanta Grauman, radni, szczególnie ci działający w komisji edukacji, a także koła gospodyń wiejskich, które przygotowały poczęstunek, strażacy ochotnicy, dyrektorzy instytucji miejskich, dyrektorzy kilku  szkół z terenu powiatu włocławskiego.  

– Jestem pod ogromnym wrażeniem, bowiem praca nauczycieli, uczniów, a także środowisk pozaszkolnych, obok  niewątpliwych  walorów edukacji  w  zakresie  znajomości i poszanowania   hymnu   narodowego oraz  polskich pieśni  hymnicznych dała wszystkim poczucie więzi społecznych oraz poczucie wartości wspólnej pracy.   Jest  to także forma kształcenia i utożsamiania się z  gminą Lubień Kujawski. 

Konkurs  „Do Hymnu”. to wspaniała  inicjatywa  Ministra Kultury  i  Dziedzictwa  Narodowego, dyrektora  Narodowego  Centrum  Kultury oraz Stowarzyszenia „Iuvenales  Cantores Lodziensis – pro  Europe”. 

teksty i zdjęcia: kujawy.media.pl

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki Główne założenia LSR na lata 2021-2027

W zakresie realizacji celu 2 – Wsparcie aktywizacji oraz nabywania kompetencji wśród mieszkańców obszaru LSR, Stowarzyszenie LGD Dorzecza Zgłowiączki planuje realizację projektów grantowych. Projekt grantowy jest operacją, w której LGD udziela grantów Grantobiorcom, którymi mogą być podmioty publiczne albo prywatne wybrane w drodze otwartego konkursu ogłoszonego przez LGD w ramach realizacji projektu grantowego.
Projekty grantowe będą realizowane w ramach programu regionalnego Fundusze Europejskie dla Kujaw i Pomorza na lata 2021-2027 ze środków EFS+ z zakresów dotyczących:

a) rozwijania umiejętności społecznych i obywatelskich, zwłaszcza uczniów i uczennic zagrożonych wypadnięciem z systemu szkolnego, poprzez utworzenie i wsparcie na rzecz tworzenia i funkcjonowania edukacyjnych klubów młodzieżowych;

b) tworzenia Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji (LOWE);

c) działań na rzecz integracji seniorów, pozwalające uchronić tę grupę społeczną przed izolacją i wykluczeniem społecznym poprzez:

  • tworzenie i funkcjonowanie klubów seniora,
  • zajęcia aktywizacyjne prowadzone przez uniwersytety trzeciego wieku,
  • zajęcia aktywizacyjne w gospodarstwach opiekuńczych,
  • uzupełniająco, w ramach klubów seniora oraz gospodarstw opiekuńczych poprzez inne działania mające na celu wsparcie i integrację osób starszych, uwzględniające udział rodziny i całego środowiska w tworzeniu lokalnych sieci integracji i samopomocy.

Jednym z pierwszych konkursów jaki planuje ogłosić LGD, to konkurs na nabór wniosków grantowych w zakresie tworzenia i funkcjonowania edukacyjnych klubów młodzieżowych, których głównym zadaniem powinno być wspieranie rozwijania kompetencji, umiejętności, uzdolnień, zainteresowań dzieci i młodzieży poza edukacją formalną. Powyższe wsparcie zostanie skierowane do dzieci i młodzieży uczącej się, w wieku od 6 do 24 lat z obszaru objętego lokalną strategią rozwoju. Za dzieci i młodzież uczące się należy rozumieć osoby posiadające status ucznia, tj. są uczniami szkoły podstawowej i ponadpodstawowej w trakcie roku szkolnego. Wspieranie rozwoju dzieci i młodzieży powinno odbywać się w takich obszarach jak: rozwój fizyczny, rozwój intelektualny, nabywanie nowych umiejętności życiowych, rozwój społeczny, rozwój kreatywności, udział w kulturze i uwrażliwienie na sztukę, edukacja obywatelska, rozwój tożsamości lokalnej, edukacja w zakresie bezpieczeństwa. Wymagana jest kompleksowość wsparcia, co oznacza realizację zajęć z co najmniej 3 wskazanych wyżej obszarów. Możliwa będzie również realizacja form towarzyszących, jak np.: – wyjazdy na obozy czy spotkania integracyjne, np. wspólne świętowanie, występy; – zajęcia o charakterze specjalistycznym i doraźna pomoc w rozwiązywaniu trudności i problemów dzieci i młodzieży (szkolnych, rodzinnych, psychologicznych). Oferta zajęć specjalistycznych może obejmować takie formy wsparcia jak:

  • spotkania z psychologiem,
  • zajęcia logopedyczne,
  • zajęcia korekcyjno-kompensacyjne,
  • inne zajęcia o charakterze terapeutycznym.

2 Za organizację zajęć i prowadzenie klubu młodzieżowego odpowiada kierownik, który może pełnić równocześnie funkcję opiekuna. Pod opieką jednego opiekuna (wychowawcy, kierownika) może przebywać łącznie maksymalnie 20 uczestników klubu. Klub powinien oferować elastyczną i zróżnicowaną ofertę zajęć, dopasowaną do zainteresowań, zdolności, predyspozycji, potrzeb i preferencji uczestników. Warunkiem wsparcia jest dodatkowość, co oznacza, że środki EFS+ mają charakter dodatkowy w stosunku do działań już realizowanych przez kluby, podmioty (brak finansowania bieżącej działalności). Maksymalna wartość grantu nie może przekroczyć kwoty 100 tys. zł natomiast minimalna wartość grantu wynosi 20 tys. zł. Maksymalny poziom dofinansowania UE w projekcie wynosi 95% zaś minimalny wkład własny beneficjenta wynosi 5%. Więcej informacji o działalności LGD na stronie http://www.kujawiaki.pl/

Zakończyliśmy wybory sołtysów i rad sołeckich

W dniu 23 października br. w sali widowiskowej Ochotniczej Straży Pożarnej w Lubieniu Kujawskim odbyło się zebranie kończące cykl spotkań, podczas których mieszkańcy miasta i gminy Lubień Kujawski wybierali sołtysów oraz rady sołeckie. Cykl zebrań rozpoczął się 24 maja br. spotkaniem sołeckimi w Woli Olszowej a zakończył 23 października br. spotkaniem samorządu mieszkańców miasta Lubień Kujawski. 

Wszystkim wybranym serdecznie gratulujemy i życzmy owocnej współpracy.

Natomiast ustępującym sołtysom dziękujemy za wieloletnią pracę na rzecz swoich społeczności. 

Dziękujemy za Wasze zaangażowanie i wszelkie inicjatywy.

Poniżej aktualny wykaz Sołtysów i Rad Sołeckich kadencji 2024 – 2029.


(więcej…)
1 2 3 4 116

Ogłoszenie – Komisja Oświaty, Kultury i Sportu

Przewodnicząca Komisji Oświaty, Kultury i Sportu informuje, że 25.02.2020r. (wtorek) o godzinie 9:00 w budynku Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim, pokój nr 14 odbędzie się posiedzenie Komisji Oświaty, Kultury i Sportu. Omawiana tematyka: sprawy bieżące.

Przewodnicząca
Komisji Oświaty, Kultury i Sportu
Wojciechowska Elżbieta

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kąty i Kretkowo

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje Mieszkańców miejscowości KĄTY I KRETKOWO, że w dniach 26, 27, 28.02.2020r. (środa, czwartek, piątek) w godzinach od 7:30 do 15:00 nastąpi wymiana wodomierzy.

Uprasza się o pozostanie w tym czasie Mieszkańców w domu.

Ogłoszenie – XIV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 21 lutego 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.





I. SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XIV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIII Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad    

II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zaciągnięcia pożyczki z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu.
2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
3. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2020 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
4. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
5. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
6. Uchwała w sprawie określenia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt w Gminie Lubień Kujawski na 2020 rok.
7. Uchwała w sprawie  przyjęcia „Gminnego Programu Opieki nad Zabytkami Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2023”.
8. Uchwała w sprawie uchwalenia regulaminu targowiska gminnego.
9.Uchwała zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych, warunków i zasad korzystania oraz ustalenia stawek opłat za korzystanie z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem lub zarządzającym jest Gmina Lubień Kujawski.
10. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
11. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
12. Uchwała w sprawie Statutu Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim.
13.Uchwała w sprawie szczegółowych warunków(zasad)  przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
14. Uchwała w sprawie przyjęcia projektu Regulaminu dostarczania wody i odprowadzania ścieków na terenie Gminy Lubień Kujawski.
15. Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2020 rok.
16. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
17. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski.
18. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
19. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
20. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
21. Wolne wnioski.
22. Zakończenie obrad XIV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.                     

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

PRZERWA W DOSTAWIE WODY

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim informuje, o przerwie w dostawie wody w dniu 14.02.2020r. (piątek) w godzinach od 9:00 do 12:00 na terenie Lubienia Kujawskiego oraz wsi Kaczawka. Przyczyną jest planowana rozbudowa sieci wodociągowej. Przepraszamy za ewentualne utrudnienia.

Ostrzeżenie meteorologiczne – Silny Wiatr

Uwaga!! Pilne

W związku z sygnałami napływającymi od mieszkańców, na terenie gminy firma sprzedająca czujniki gazu i dymu podaje się za przedstawicieli Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim. Jest to informacja nieprawdziwa. Prosimy o zachowanie szczególnej ostrożności.

1 4 5 6

Trwa rozbudowa drogi powiatowej nr 2928 C Modlibórz- Kłóbka-Chodecz

Trwają prace związane z rozbudową drogi powiatowej nr 2928 C Modlibórz- Kłóbka-Chodecz. Zadanie na zlecenie Powiatu Włocławskiego realizuje firma Transpol Lider Sp. z o.o. z Inowrocławia. Zakres prac obejmuje wykonanie nowej nawierzchni jezdni, zjazdów, ciągów pieszo-rowerowych, chodników, remont istniejących przepustów, reprofilacja istniejących rowów oraz budowę sieci kanalizacji deszczowej. Całkowita wartość inwestycji wynosi ponad 27,5 mln zł. Na jej realizację powiat pozyskał 14 mln zł z Rządowego Funduszu Inwestycji Strategicznych Polski Ład.

Centrum Dystrybucyjne Dino powstaje w lubieńskiej strefie przemysłowej

W lubieńskiej strefie przemysłowej na powierzchni 15 ha trwają prace przy budowie Centrum Dystrybucyjne Dino. Generalnym wykonawcą inwestycji jest firma Trasko- Invest z Ostrzeszowa. Nowe centrum dystrybucyjne ma zapewnić płynne dostawy towarów do sklepów Dino na terenie całego regionu. Mowa o nawet czterystu sklepach. Ma także umożliwić „dalszą ekspansję geograficzną sieci”.

Centrum dystrybucyjne Dino powstanie w Kaliskach, których teren wchodzi w skład strefy przemysłowej w gminie Lubień Kujawski. Konsekwencją pojawienia się nowego inwestora ma być rozbudowanie przez samorząd dróg na terenie strefy, które umożliwią dotarcie do drogi powiatowej Lubień – Chodecz, a także drogi krajowej nr 91. Ma być to także zachęta dla kolejnych firm zainteresowanych inwestycjami w strefie.

Sieć Dino zamierza zainwestować w budowę centrum dystrybucyjnego około 130 milionów złotych netto. Spółka zamierza sfinansować ją z własnych środków, a także pozyskanego kredytu. Zakończenie inwestycji planowane jest na przełom 2022 i 2023 roku. W nowym centrum zatrudnienie ma znaleźć nawet pół tysiąca osób na miejscu oraz kolejnych około 180 w ramach usług transportowych.

Spółka PGTB z Włocławka wybuduje drogi dojazdowe oraz parking przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim

Spółka PGTB z Włocławka na zlecenie Gminy Lubień Kujawski rozpoczęła prace związane z budową dróg dojazdowych (ul. Pogodnej i Szkolnej) oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości ponad 3,6 mln zł jest w 95% współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład Funduszu Inwestycji Strategicznych. Przygotowania dokumentacyjne do realizacji inwestycji trwały ponad dwa lata. W tym czasie gmina w ramach specustawy wykupiła grunty pod drogę oraz parking a także uzyskała decyzję realizacyjną. Planuje się, że obecnie rozpoczęte prace potrwają najmniej do października br.

Przedsiębiorco, czy wiesz że masz szansę uzyskania ulgi podatkowej na nową inwestycję?

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 17 stycznia 2022

W strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim powstanie Centrum Dystrybucyjne Dino

W dniu 11 stycznia br. w Ostrowie Wielkopolskim Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Pełnomocnik firmy Dino Mateusz Charuba podpisali akt notarialny na mocy, którego firma Dino kupiła od Gminy Lubień Kujawski za kwotę ponad 3 mln zł nieruchomość o powierzchni 15 ha położoną w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Podpisanie aktu było zwieńczeniem ponad rocznych przygotowań w ramach, których Dino we współpracy z gminą uzyskało już dla nabywanej przez siebie działki m.in. decyzję środowiskową oraz pozwolenie na budowę. Na nieruchomości wybudowane ma zostać jeszcze w bieżącym roku Centrum Dystrybucyjne Dino wielkością zbliżone do centr oddanych przez sieć w ostatnich latach w Łobzie czy w Sierpcu. Docelowo na terenie obiektu zatrudnienie ma znaleźć ok. 500 osób oraz dodatkowo, przy pracach związanych z transportem, ok. 180 osób. Centrum zapewni obsługę dla ok. 400 okolicznych sklepów sieci Dino.

W związku z lokalizacją nowego inwestora w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim gmina planuje budowę nowej infrastruktury drogowej w strefie tj. rozbudowę ulicy Lotniczej oraz Przemysłowej docelowo łączącej drogę powiatową Lubień – Chodecz z drogą krajową 91 w miejscowości Narty. Nowe drogi mają usprawnić ruch komunikacyjny w strefie oraz w przypadku ulicy Przemysłowej umożliwić w przyszłości przeznaczenie nowych prywatnych gruntów pod inwestycje.

Dino to obecnie 23 inwestor, który zdecydował się na nabycie gruntu w strefie przemysłowej w Lubieniu Kujawskim. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha, z których inwestorzy wykupili już ok. 170 ha.

Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo

Ruszyły prace przy przebudowie drogi gminnej w miejscowości Rzeżewo. Inwestycję o wartości 750 tys zł realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Łącznie w ramach zadania przebudowanych zostanie w terminie do końca marca 2022 roku ok. 2 km dróg gminnych o nawierzchni asfaltowej.

Na zdjęciu Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Radny Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Janusz Zgliński oraz kierownik robót firmy DROGTOM Kamil Trawczyński podczas wizytacji placu budowy.

Uroczyście wręczono vouchery w ramach Programu Inwestycji Strategicznych Polski Ład

W dniu 19 listopada br. w auli Prymasa Stefana Wyszyńskiego w Wyższym Seminarium Duchownym we Włocławku przedstawicielom samorządów z powiatów: aleksandrowskiego, radziejowskiego, lipnowskiego i włocławskiego uroczyście wręczono vouchery informujące o otrzymanym wsparciu w pierwszej edycji pilotażowego Programu Inwestycji Strategicznych Rządowego Funduszu Polski Ład. Vouchery wręczali w imieniu Rządu Wicewojewoda Józef Ramlau, Senator RP Józef Łyczak, Posłowie na Sejm RP: dr Joanna Borowiak, Anna Gembicka, Krzysztof Ardanowski oraz Łukasz Kałużny. Rządowy Fundusz Polski Ład to Program Inwestycji Strategicznych, który ma na celu dofinansowanie projektów inwestycyjnych realizowanych przez gminy, powiaty i miasta lub ich związki w całej Polsce. Program realizowany jest poprzez promesy inwestycyjne udzielane przez Bank Gospodarstwa Krajowego. Wysokość bezzwrotnego dofinansowania jest zależna od obszaru priorytetowego, w którym mieści się planowana inwestycja. Lubień Kujawki w ramach programu otrzymał dwa vouchery na dotacje w łącznej wysokości 9.65 mln zł na realizację dwóch inwestycji planowanych do realizacji na terenie miasta w latach 2022 -2023. Pierwsze z zadań zaplanowanych do realizacji w ramach programu dotyczy przebudowy ulic Przejazd, Szkolnej oraz Pogodnej wraz z budową parkingu przy cmentarzu. Natomiast drugie przebudowy budynków Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim w zakresie wykonania nowych pokryć dachowych budynków, termomodernizacji, wymiany oświetlenia na energooszczędne, ogrzewania oraz budowy instalacji fotowoltaicznych.

Fotorelacja: https://nwloclawek.pl/artykul/miliony-rozdano-samorzadom/1244034

Punkt informacyjny Funduszy Europejskich zaprasza

Nowe inwestycje w obszarze lubieńskiej strefy przemysłowej

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 6 października 2021

Lubieńska strefa przemysłowa to obecnie jeden z większych placów budowy w gminie Lubień Kujawski. Inwestycje związane z budową nowych obiektów realizują obecnie m.in. firmy GOUDEN KORREL oraz POLMAIS Sp. Jawna. Niedawno rozpoczęły się także prace związane z budową nowego marketu typu “BIEDRONKA”, który usytuowany będzie przy parkingu dla tirów w sąsiedztwie zajazdu “Arkadia”. W strefie na powierzchni ponad 8 ha powstaje także pierwsza w gminie farma fotowoltaiczna firmy GREENLAND Sp. z o. o.. W najbliższym czasie deklaracje o rozpoczęciu prac związanych z budową nowych obiektów składają także kolejne firmy, które kupiły już we wcześniejszych latach nieruchomości w strefie. Obszar lubieńskiej strefy przemysłowej obejmuje powierzchnie ok. 200 ha na których na powierzchni już ok. 140 ha swoje grunty posiadają niżej wymienione firmy:

  1. BERRY SUPERFOS POLAND Sp. z o.o.
  2. LAFARGE POLCALC Sp. z o.o.
  3. KREISEL Sp. z o.o.
  4. POLMAIS Sp. Jawna
  5. SONAC Sp. z o.o.
  6. SULIMA Sp. z o.o.
  7. GOUDEN KORREL
  8. NOVATEK GREEN ENERGY Sp. z o.o.
  9. DORMET
  10.  G T I BUD Sp. Jawna
  11. F.I.D. “DROGTOM” Sp. z o. o.
  12. AGRICOLA
  13. DOMLUX Sp. Jawna
  14. GREENLAND Sp. z o. o.
  15. DAN – CAR
  16. MARKET „WIEWIÓRKA”
  17. MATRO
  18. HYDROTECHNIK 24
  19. MARKET „BIEDRONKA”

Przebudowa drogi gminnej Narty – Wola Olszowa

Trwają prace budowlane związane z przebudową drogi gminnej Narty – Wola Olszowa. Zadanie o wartości 2,1 mln zł realizuje firma Drogtom z Włocławka. W ramach inwestycji przebudowany zostanie odcinek drogi gminnej o długości 4 km łączący drogę powiatową w miejscowości Narty z drogą gminną w miejscowości Wola Olszowa. Zadanie jest przewidziane do współfinansowania ze środków Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg.

1 3 4 5 6 7 14

Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL

Od 1 sierpnia 2023 r. portal KRUS dołącza do rządowej platformy gov.pl. Strona internetowa Kasy dostępna będzie pod adresem www.gov.pl/krus. Na nowej witrynie internetowej rolnicy znajdą wszystkie dotychczasowe informacje z zakresu zabezpieczenia społecznego rolników.

Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze. 

Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.

 Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy

Program Czyste Sołectwo

Wnioski o szacowanie strat suszowych

W związku z objęciem terenu GMINY LUBIEŃ KUJAWSKI niekorzystnym zjawiskiem atmosferycznym jakim jest SUSZA, Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje poszkodowanych rolników o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach. Zależy nam na czasie,  a także aby każdy kto został poszkodowany mógł w terminie złożyć stosowny wniosek i otrzymać protokół, który będzie jednym z dokumentów, który umożliwi Wam uzyskanie pomocy finansowej. Należy go pobrać, uzupełnić i dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim pokój nr. 17 do dnia 21.07.2023 r.

Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara. 

Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.

UWAGA!

Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.

Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.

Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok

Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.

Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.

Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.

W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:

  • 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
  • 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
  • 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.

Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:

  • prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
  • prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
  • wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
  • inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
  • upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
  • reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
  • rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.

Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br. 

Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Źródło: gov.pl

Bitwa regionów – Konkurs Kulinarny dla Kół Gospodyń Wiejskich

Konkurs AGRO-wczasy

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa rozpoczęła nabór wniosków o pomoc finansową dla producentów pszenicy lub kukurydzy, którzy ponieśli straty spowodowane agresją Federacji Rosyjskiej na Ukrainę.

O wsparcie mogą ubiegać się rolnicy, którzy:

  1. mają nadany numer identyfikacyjny w trybie przepisów o krajowym systemie ewidencji producentów, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności;
  2. działają jako mikro-, małe albo średnie przedsiębiorstwo;
  3. w wyniku agresji Federacji Rosyjskiej na Ukrainę ponieśli dodatkowe koszty ze względu na brak stabilizacji na rynku pszenicy lub kukurydzy;
  4. w 2022 r. złożyli wniosek o przyznanie płatności w ramach systemów wsparcia bezpośredniego.

Wnioski można składać do 30 czerwca 2023 r. w biurach powiatowych ARiMRwłaściwych ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego. Można to zrobić:

  • bezpośrednio w kancelarii biura powiatowego;
  • za pośrednictwem platformy ePUAP;
  • za pośrednictwem usługi mObywatel na stronie gov.pl;
  • rejestrowaną przesyłką pocztową.

Do wniosku należy dołączyć kopie faktur VAT lub ich duplikaty potwierdzające sprzedaż pszenicy lub kukurydzy w okresie od 15 grudnia 2022 r. do 31 maja 2023 r. podmiotom prowadzącym działalność w zakresie obrotu, skupu lub przetwórstwa zbóż.

Więcej informacji oraz formularz wniosku – otwórz

Nabór wniosków o dofinansowanie w ramach 3 interwencji pszczelarskich finansowanych z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027 został przedłużony do 24 kwietnia 2023 r. Dokumenty przyjmowane są jedynie za pośrednictwem Platformy Usług Elektronicznych ARiMR (PUE). Dotychczas złożono 1274 wnioski na kwotę 6,65 mln zł.

Wspieranie modernizacji gospodarstw pasiecznych

O to dofinansowanie mogą się ubiegać: pszczelarze, producenci produktów pszczelich i organizacje pszczelarskie (w imieniu hodowców). Refundacji podlega do 60 proc. kosztów netto zakupu nowego sprzętu pszczelarskiego, maszyn i urządzeń wykorzystywanych na potrzeby gospodarki pasiecznej, m.in. miodarek, odstojników, wialni do pyłku, czy uli lub ich elementów. Maksymalna wysokość pomocy przekazanej beneficjentowi w okresie roku pszczelarskiego nie może przekroczyć 100 zł w przeliczeniu na jeden posiadany pień pszczeli i łącznie nie może wynieść więcej niż 15 000 zł. Przy czym organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych kosztów bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem (kwota ta nie może przekraczać 65 zł w przeliczeniu na pszczelarza).

Wspieranie walki z warrozą produktami leczniczymi

Pomoc ta przysługuje z kolei wyłącznie zrzeszeniom pszczelarskim, które mogą ją otrzymać na zakup warrozobójczych produktów leczniczych – nie tylko weterynaryjnych, lecz także tych zawierających substancje czynne dopuszczone do stosowania w gospodarstwach ekologicznych. Zwrotowi podlega do 90 proc. kosztów netto zakupu tych lekarstw. Należy zaznaczyć, że można ubiegać się także o refundację udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu w wysokości do 4 proc. wsparcia udzielonego pszczelarzom (kwota ta nie może przekraczać 30 zł w przeliczeniu na hodowcę).

Pomoc na odbudowę i poprawę wartości użytkowej pszczół

Również w ramach tej interwencji wnioski o wsparcie mogą składać wyłącznie organizacje pszczelarskie. Dofinansowaniem objęty jest zakup: matek pszczelich, pochodzących z linii hodowlanych, dla których prowadzone są księgi lub rejestry; odkładów lub pakietów pszczelich z matkami pochodzącymi z linii hodowlanych; a także odkładów lub pakietów pszczelich od producentów, którzy uzyskali rekomendację związków lub zrzeszeń pszczelarzy. Refundacji podlega do 70 proc. kosztów netto, a roczna kwota pomocy dla beneficjenta nie może przekroczyć 10 000 zł. Również w tym przypadku organizacje pszczelarskie mogą ubiegać się o zwrot udokumentowanych wydatków bezpośrednio związanych z wykonaniem projektu – to również maksymalnie 4 proc. wsparcia udzielonego za ich pośrednictwem pszczelarzom (ta kwota w przeliczeniu na pszczelarza nie może przekraczać 30 zł). Producenci matek, pakietów i odkładów pszczelich, którzy chcą uczestniczyć w realizacji tej interwencji zobowiązani są dostarczyć do Centrali ARiMR (Departament Rynków Rolnych ARiMR, ul. Poleczki 33, 02-822 Warszawa) wystawione w 2023 r. oryginalne zaświadczenia weterynaryjne o zdrowotności rodzin pszczelich. Lista takich producentów, u których można dokonać objętych refundacją zakupów została opublikowana pod linkiem: https://www.gov.pl/web/arimr/rok-pszczelarski-2023. Tam również zamieszczono więcej informacji na temat tych interwencji.

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

1 2 3 4 5
Zamknij