
Ogłoszenie o naborze wniosków 3/2022
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki informuje o możliwości składania wniosków o udzielenie wsparcia na operacje realizowane przez podmioty inne niż LGD
w ramach działania 19 „Wsparcie dla rozwoju lokalnego w ramach inicjatywy LEADER”/ poddziałania 19.2 “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 na operacje, które odpowiadają warunkom przyznania pomocy w zakresie rozwoju ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej lub kulturalnej.
Nr konkursu LGD: 3/2022
Termin składania wniosków: od dnia 9 maja 2022 r. do dnia 30 maja 2022 r. do godz.15:30
Miejsce składania wniosków: biuro Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki,
ul Sikorskiego 12 , 87-850 Choceń
Wnioski należy składać bezpośrednio, tj. osobiście albo przez pełnomocnika albo przez osobę uprawnioną do reprezentacji, w miejscu i terminie wskazanym w ogłoszeniu.
Tryb składania wniosków:
Wnioski wraz z załącznikami należy składać na odpowiednich formularzach w wersji papierowej 1 sztuka. Zalecane jest załączenie wersji elektronicznej wniosku.
Forma wsparcia: Refundacja
Zakres tematyczny operacji:
Rozwój ogólnodostępnej i niekomercyjnej infrastruktury turystycznej lub rekreacyjnej, lub kulturalnej (§2 ust. 1 pkt 6 Rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 24 września 2015 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania pomocy finansowej w ramach poddziałania “Wsparcie na wdrażanie operacji w ramach strategii rozwoju lokalnego kierowanego przez społeczność” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020; Dz.U.2019 poz. 664 z późn. zm.).
Obowiązujące w ramach naboru warunki udzielenia wsparcia– zostały określone w załączniku nr 6 do ogłoszenia.
Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji – stanowi załącznik nr 7 do ogłoszenia.
Obowiązujące w ramach naboru kryteria wyboru operacji– stanowią załącznik nr 9 do ogłoszenia.
Minimalna wymagana liczba punktów w ramach oceny wg lokalnych kryteriów wyboru – 25 pkt.
/spełnienie powyższego minimum punktowego jest niezbędne do wyboru operacji przez Radę LGD/
Limit dostępnych środków w ramach naboru: 417 326,03€
(1 669 304,12PLN – prognozowane wsparcie w zł. przy kursie 4 zł = 1 €)
Kwota EFRROW 1 062 178,21 PLN
/kwota EFRROW przy uwzględnionym kursie 4zł =1€/
/limit środków w ramach naboru obok pomocy przewidzianej na wsparcie beneficjentów obejmuje także krajowy wkład środków publicznych pochodzących ze środków własnych beneficjentów, będących podmiotami sektora finansów publicznych w wysokości zapewniającej współfinansowanie wkładu EFRROW/
Intensywność pomocy:
1) określonej w LSR, lecz nie wyższej niż:
a) 70% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku podmiotu wykonującego działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców, z tym że w przypadku organizacji pozarządowej, która wykonuje taką działalność gospodarczą – jeśli organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie określonym w § 2 ust. 1 pkt 2 lit. b i c oraz pkt 3,
b) 100% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku:
– podmiotu niewykonującego działalności gospodarczej, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców,
– organizacji pozarządowej, która wykonuje działalność gospodarczą, do której stosuje się przepisy ustawy z dnia 6 marca 2018 r. – Prawo przedsiębiorców – jeśli organizacja ta ubiega się o pomoc w zakresie określonym w § 2 ust. 1 pkt 1 oraz 4-8;
2) nie wyższej niż 63,63% kosztów kwalifikowalnych – w przypadku jednostki sektora finansów publicznych.
Lokalna Strategia Rozwoju na lata 2014-2020, kryteria wyboru operacji wraz z opisem i procedurą ustalania lub zmiany kryteriów oraz Procedura oceny i wyboru operacji wraz z załącznikami znajduje się w biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki oraz na stronie internetowej LGD – www.kujawiaki.pl
Formularz wniosku o przyznanie pomocy, formularz wniosku o płatność wraz z instrukcjami wypełnienia oraz wzór umowy o przyznanie pomocy znajduje się na stronach internetowych:
– Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki www.kujawiaki.pl
– Samorządu Województwa Kujawsko –Pomorskiego www.mojregion.eu
– Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa www.arimr.gov.pl
Szczegółowe informacje udzielane są w biurze Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki.
Pytania należy kierować na adres email: zglowiaczka@wp.pl lub telefonicznie: 54 284 66 69.
Pracownicy biura świadczą bezpłatne doradztwo w zakresie przygotowania wniosku. Doradztwo będzie udzielone po wcześniejszym uzgodnieniu terminu z pracownikiem biura.Załączniki:
- 1. Wniosek o przyznanie pomocy pdf. (2).pdf
- 1. Wniosek o przyznanie pomocy (10).xlsx1
- 2. Instrukcja wypełniania wniosku o przyznanie pomcy (2).pdf
- 3.Wzór formularza wniosku o płatność.xlsx
- 3. Wzór formularza wniosku o płatność.pdf
- 4. Instrukcja wypełniania wniosku o płatność (1).pdf
- 5. Wzór umowy i załaczniki.zip
- 6. Obowiązujące w ramach naboru warunki udzielenia wsparcia (1).docx
- 7. Lista wymaganych dokumentów potwierdzających spełnienie warunków udzielenia wsparcia oraz kryteriów wyboru operacji.docx
- 8. Cele ogólne i szczegółowe, przedsięwzięcia wraz ze wskazaniem planowanych do osiągnięcia w ramach naboru wniosków o przyznanie pomocy (1).doc
- 9. Lokalne Kryteria Wyboru Operacji (PROW) (3).docx
- 10. Oświadczenie w zakresie zastosowania w ramach realizacji operacji rozwiązań sprzyjających ochronnie środowiska i klimatu.docx
- 11. Oświadczenie w zakresie promocji projektu i LGD.docx
- 12. Oświadczenie w zakresie wprowadzenia nowych lub udoskonalonych usług turystycznych.docx
Informacja w/s montażu instalacji fotowoltaicznych na terenie gminy Lubień Kujawski
Wszystkich mieszkańców zakwalifikowanych do realizacji unijnego projektu montażu instalacji fotowoltaicznych na budynkach gospodarstw domowych na terenie gminy, informujemy, że w związku z nie wykonaniem w umownym terminie tj. do końca marca br. przez wykonawcę firmę Solar Breaker Sp. z o.o. z Warszawy usługi montażu w/w instalacji podjęto decyzję o odstąpieniu od umowy z winy wykonawcy i nałożeniu na wykonawcę 10% kary umownej. W chwili obecnej przygotowywane jest nowe postępowanie przetargowe na realizację zadania. Nałożone i wyegzekwowane od wykonawcy kary umowne zostaną zakwalifikowane, jako środki własne mieszkańców. Jednocześnie informujemy, że w związku z obowiązującymi nowymi uregulowaniami prawnymi rozliczenie energii z instalacji montowanych w ramach w/w gminnego projektu pozostaje na zasadach obowiązujących do końca marca br.
Kolejna droga gminna z nową nawierzchnią asfaltową
W miejscowości Rzeżewo wykonano kolejną drogę gminną z nowa nawierzchnią asfaltową. Łącznie w ramach jednego zadania przebudowane zostały dwa odcinki drogi gminnej o łącznej długości ok 2 km. Inwestycję o wartości 750 tys. zł realizuje firma DROGTOM z Włocławka. Jeśli tylko sytuacja na rynku budowlanym na to pozwoli planuje się, że bieżącym roku nowe nawierzchnie asfaltowe powstaną m.in. w miejscowościach Bagno, Czaple, Gole, Kaliska, Narty, Rzeżewo, Świerna oraz Wola Olszowa – Parcele. Bardzo dużą inwestycję drogową na terenie naszej gminy realizuje ponadto Powiat Włocławski. Dotyczy ona przebudowy drogi powiatowej relacji Modlibórz – Kłóbka – Chodecz. W ramach tej inwestycji poza budową nowej nawierzchni na całym w/w odcinku powstanie oświetlona ścieżka rowerowa z Modliborza do Kłóbki znacząco poprawiająca bezpieczeństwo ruchu.
Ogłoszenie – XXXIII Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
Dnia 13 kwietnia 2022 roku (środa) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XXXIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
I. SPRAWY PORZĄDKOWE
- Otwarcie XXXIII Sesji Rady Miejskiej
- Stwierdzenie quorum
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XXXII Sesji Rady Miejskiej
- Wybór sekretarza obrad
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II. SPRAWY PRZEDMIOTOWE
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2022 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
- Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2022 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
- Uchwała w spawie określenia zakresu pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terenie tego państwa.
- Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2022 – 2038.
- Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy.
- Uchwała w sprawie zaliczenia drogi do kategorii dróg gminnych.
- Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Spokojnej w miejscowości Kaliska.
- Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Cichej w miejscowości Kaliska.
- Uchwała w sprawie nadania nazwy ulicy stanowiącej przedłużenie ulicy Parkowej w miejscowości Kaliska.
- Uchwała w sprawie ustalenia wysokości ekwiwalentu pieniężnego dla strażaków ratowników ochotniczych straży pożarnych uczestniczących w działaniu ratowniczym, akcji ratowniczej oraz szkoleniu lub ćwiczeniu pożarniczym.
- Uchwała w sprawie zatwierdzenia i przyjęcia do realizacji wniosku o dofinansowanie projektu grantowego pn. „Klub młodzieżowy – Młodzi Aktywni w Bibliotece”.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad XXXIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
Spółka PGTB z Włocławka wybuduje drogi dojazdowe oraz parking przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim
Spółka PGTB z Włocławka na zlecenie Gminy Lubień Kujawski rozpoczęła prace związane z budową dróg dojazdowych (ul. Pogodnej i Szkolnej) oraz parkingu przy cmentarzu w Lubieniu Kujawskim. Zadanie o wartości ponad 3,6 mln zł jest w 95% współfinansowane ze środków Rządowego Funduszu Polski Ład Funduszu Inwestycji Strategicznych. Przygotowania dokumentacyjne do realizacji inwestycji trwały ponad dwa lata. W tym czasie gmina w ramach specustawy wykupiła grunty pod drogę oraz parking a także uzyskała decyzję realizacyjną. Planuje się, że obecnie rozpoczęte prace potrwają najmniej do października br.
Gmina Lubień Kujawski otrzymała ponad 215 tys. zł w ramach programu „Laboratoria Przyszłości”

W ramach programu „Laboratoria Przyszłości” udzielonego ze środków Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 Gmina Lubień Kujawski otrzymała 215.100,00 zł. Środki te zostały naliczone dla szkół znajdujących się na terenie Gminy Lubień Kujawski w zależności od liczy uczniów w danej placówce. Szkoła Podstawowa im. Fryderyka Chopina w Kłóbce otrzymała 60 tys. zł. Szkoła Podstawowa w Kanibrodzie oraz Szkoła Podstawowa im. st. sierż. Mieczysława Majchrzaka w Kaliskach po 30 tys. zł. oraz Zespół Placówek Oświatowych – Szkoła Podstawowa im. hm. Janka Bytnara Rudego w Lubieniu Kujawskim 95.100,00 zł. Otrzymane środki zgodnie z ideą programu zostały przeznaczone na zakup nowoczesnego wyposażenia rozwijającego kompetencje przyszłości uczniów od narzędzi do prac ręcznych, przez drukarki 3D i roboty edukacyjne, po sprzęt do realizacji nagrań audio wideo. Każda z wymienionych szkół zakupiła podstawowe wyposażenie w skład którego wchodzą: drukarki 3D z akcesoriami (w tym aplikacjami, ploterami etc.), mikrokontrolery z sensorami, wzmacniaczami, płytkami prototypowymi i innymi akcesoriami, sprzęt do nagrań dla nauki prezentacji swoich osiągnięć (kamery, oświetlenie, mikrofony, etc.), stacje lutownicze do mikrokontrolerów. W ramach ogłoszonego i rozstrzygniętego postepowania przetargowego wykonawcą zadania pn. „zakup, dostawa i montaż wyposażenia dla szkół znajdujących się na terenie Gminy Lubień Kujawski, w ramach programu Laboratoria przyszłości” wyłoniona została firma Moje Bambino Sp. z o.o. Prawie w całości zakupiony sprzęt został już dostarczony do szkół. Pierwsze zajęcia dla uczniów z wykrzesaniem nowych elementów wyposażenia pracowni szkolnych rozpoczną się 1 września 2022 roku. Pomogą w odkrywaniu talentów i rozwijaniu kompetencji przyszłości takich jak współpraca, interdyscyplinarność, kreatywność i rozwiązywanie problemów.

FOMICOM POLSKA sp. z o.o. planuje inwestycje w lubieńskiej strefie przemysłowej
W dniu 31 marca br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim Burmistrz Marek Wiliński oraz Przewodniczący Rady Miejskiej Marek Małachowski podpisali w imieniu Gminy Lubień Kujawski list intencyjny z Prokurentem Samoistnym firmy FOMICOM POLSKA sp. z o.o. Christophem Prouvé określający ramy prawne nabycia przez spółkę gruntu inwestycyjnego w lubieńskiej strefie przemysłowej. Firma FOMICOM specjalizuje się w wytwarzaniu, marketingu i sprzedaży przenośnych, autonomicznych systemów poliuretanowych. Ulokowana w Maldegem (Belgia), firma Fomicom oferuje szeroki zakres systemów poliuretanowych, urządzeń i wyposażenia dla profesjonalnych użytkowników.
KONKURS FOTOGRAFICZNY „W OBIEKTYWIE MŁODEGO KUJAWIAKA II”
Przedmiotem fotografii mogą być krajobrazy, zabytki, folklor, przyroda, architektura oraz urokliwe miejsca znajdujące się na terenie obszaru Stowarzyszenia).
Prace zostaną ocenione w trzech kategoriach wiekowych:
- 6-9 lat – 4 nagrody,
- 10-13 lat – 4 nagrody,
- 14-18 lat – 4 nagrody.
Przyznane nagrody będą jednakowe w każdej kategorii wiekowej – sprzęt turystyczny/sportowy/muzyczny.
Chętne osoby do wzięcia udziału prosimy o wypełnienie deklaracji uczestnictwa oraz zapoznanie się z Regulaminem konkursu.
Do pobrania:
(więcej…)Prosimy o zgłaszanie informacji o uchodźcach przyjętych na kwatery prywatne
Dane te są niezbędne do zalegalizowania pobytu obywateli Ukrainy w naszym kraju.
Zgłoszenia przyjmowane są w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim, pokój nr. 19, tel. (54) 284 43 36 w godzinach pracy urzędu.
Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim
I.SPRAWY PORZĄDKOWE
1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej
2.Stwierdzenie quorum
3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej
4.Wybór sekretarza obrad
5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad
II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE
1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.
2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.
3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.
4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.
6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.
7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.
8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.
9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
11. Wolne wnioski.
12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski
Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.
PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem
Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html
Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski
Gminne targowisko ponownie otwarte
Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.
Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o zakrycie twarzy i nosa,
o zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Dziankówek
Firma FOMICOM planuje budowę zakładu w lubieńskiej strefie przemysłowej
Trwają prace przy budowie nowych kotłowni gazowych dla budynków wielorodzinnych w Lubieniu Kujawskim
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Bilno
Przebudowa drogi gminnej w miejscowości Krzewie
Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Podpisano umowę na budowę bloków przy ul. Żwirki i Wigury w Lubieniu Kujawskim
Rozmawiano o nowych wozach strażackich dla OSP w Bilnie oraz OSP w Krzewiu
Rozpoczęto przebudowę drogi gminnej w miejscowości Wiktorowo
Szkolenie „Mechanizmy wsparcia bezpośredniego dochodów gospodarstw rolniczych – dopłaty bezpośrednie, warunkowość, ekoschematy”
Przekaż 1,5% z podatku rolnego na rzecz Rolniczego OPZZ


Szanowni Rolnicy,
Chcielibyśmy Was poinformować o ważnej możliwości, jaka pojawiła się dzięki nowym przepisom. Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 29 grudnia 2023 r. (Dz.U. z 2023 r. poz. 2821), każdy rolnik płacący podatek rolny może przeznaczyć 1,5% tej kwoty na wsparcie organizacji rolniczych. Jedną z takich organizacji jest OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych.
Rolnicze OPZZ działa na rzecz rolników w Polsce, dbając o Wasze interesy w rozmowach z rządem i administracją. Dzięki przekazanym środkom Rolnicze OPZZ będzie mogło jeszcze skuteczniej wspierać rolników, m.in. poprzez otwieranie punktów darmowej pomocy prawnej. W takich miejscach będziecie mogli uzyskać fachowe porady dotyczące prawa rolnego, podatków i spraw administracyjnych. Dodatkowo Rolnicze OPZZ aktywnie uczestniczy w tworzeniu przepisów, tak aby były one korzystne dla rolników i zapewniały stabilność gospodarstw rolnych.
Zachęcamy Was do skorzystania z tej możliwości i przekazania 1,5% podatku rolnego na rzecz organizacji rolniczych. I tak musisz się rozliczyć z podatku, jednak masz wybór czy przekażesz go nam czy rządowi. Aby to zrobić, wystarczy wypełnić formularz RPU-1 i złożyć go w urzędzie gminy w terminie od 1 marca do 15 listopada danego roku.
Prosimy Was również o przekazanie tej informacji innym rolnikom – im więcej osób skorzysta z tej opcji, tym większe wsparcie trafi do organizacji dbających o interesy rolników.
W razie pytań pozostajemy do Waszej dyspozycji.
Z wyrazami szacunku,
Sławomir Izdebski
Przewodniczący OPZZ Rolników i Organizacji Rolniczych
Dopłaty do ubezpieczenia zwierząt gospodarskich – planowany start naboru 27 stycznia 2025 r.
Wsparcie będzie udzielane w formie refundacji 70 proc. składki ubezpieczenia od ryzyka wystąpienia chorób zakaźnych tych zwierząt. Warunkiem przyznania takiej pomocy będzie zawarcie w umowie ubezpieczenia lub polisie zapisu, z którego wynika, że wypłata odszkodowania nastąpi w przypadku wystąpienia ponad 20 proc. strat w produkcji zwierząt spowodowanych wystąpieniem co najmniej jednej ze wskazanych chorób zakaźnych. Istotne jest też to, że okres objęty ubezpieczeniem nie może rozpocząć się przed 1 stycznia 2024 r., a starającemu się o dofinansowanie nie przyznano innych dopłat do ubezpieczenia.
Rolnicy, którzy chcą ubiegać się o taką pomoc powinni m.in. posiadać prawo do dysponowania nieruchomością, na terenie której prowadzona jest działalność rolnicza. Ponadto dołączona do wniosku o dofinansowanie umowa lub polisa powinna obejmować ubezpieczenie co najmniej: 1000 sztuk rzeźnych: kurcząt, gęsi, kaczek, perlic, indyków lub drobiu nieśnego; ewentualnie 4 sztuk bydła, owiec, kóz lub koni lub 14 sztuk świń.
Pomoc finansowana jest z budżetu Planu Strategicznego dla Wspólnej Polityki Rolnej na lata 2023-2027, a wnioski będzie można składać tylko elektronicznie. Planowane rozpoczęcie naboru to 27 stycznia 2025 r.
Więcej informacji na stronie ARIMIR gov.pl
UWAGA! PTASIA GRYPA!!
Niezbędne informacje w sprawie zasad i zachowania się w przypadku HPA
Bezpłatna zbiórka folii rolniczej
UWAGA NIE BĘDĄ PRZYJMOWANE TAKIE ODPADY JAK: SIATKI OD OWIJANIA BALOTÓW ORAZ SZNUREK.
Każdy rodzaj odpadu musi być zapakowany w osobny worek Big Bag.
Prosimy o staranną segregacje, odpady zmieszane nie będą odbierane.
Więcej informacji pod nr: 54 284 43 52 lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim pok. 17 w godz. urzędowania.
eKRUS
Klient zalogowany do systemu uzyskuje dostęp do treści spersonalizowanej, dotyczącej m.in. przebiegu ubezpieczenia, wykazu składek, informacji o zbliżających się terminach płatności i wysokości składek. Portal umożliwia wygenerowanie zaświadczenia o okresach polegania ubezpieczeniu społecznemu rolników oraz umożliwia dokonanie płatności on-line.
Założenie konta jest bezpłatne. Konto można założyć wypełniając stosowny wniosek w siedzibie Kasy bądź za pośrednictwem strony internetowej (wniosek elektroniczny, ePUAP).
Szczegółowe informacje dotyczące systemu dostępne są na stronie: https://www.ekrus.gov.pl.
Zachęcamy do założenia konta.
OR KRUS w Bydgoszczy
15 edycja Targów Sadownictwa i Warzywnictwa
Szanowni Państwo, z przyjemnością zapraszamy na jubileuszową, 15. edycję Targów Sadownictwa i Warzywnictwa, największej imprezy branżowej w Europie Środkowo-Wschodniej, dedykowanej producentom owoców i warzyw. To wyjątkowe wydarzenie to doskonała okazja do zapoznania się z najnowszymi technologiami i praktyczną wiedzą z zakresu ogrodnictwa.
Dlaczego warto uczestniczyć?
Na powierzchni 28 tys. m² wystawcy z Polski i zagranicy zaprezentują szeroką gamę środków produkcji, w tym innowacyjne nawozy, środki ochrony roślin oraz zaawansowane rozwiązania wspierające produkcję ogrodniczą. Na targach znajdą się firmy specjalizujące się w chłodnictwie, przechowalnictwie, maszynach do ogrodnictwa, sortowania i pakowania owoców i warzyw, a także producenci materiału szkółkarskiego i przedsiębiorstwa handlujące owocami oraz ich przetwórstwem.
Konferencje towarzyszące targom:
- XV Konferencja Sadownicza
- XII Konferencja Truskawkowa
- XV Konferencja Warzywnicza
- III Konferencja Jagodowa
- II Konferencja Maszynowa
- Uprawa Winorośli (NOWOŚĆ)
Nowości i atrakcje:
- Strefa Biznesu: dedykowane miejsce spotkań dla producentów i kupców.
- Nagrody im. prof. Szczepana A. Pieniążka: jubileuszowa, dziesiąta edycja nagród dla najbardziej innowacyjnych i korzystnych dla ogrodnictwa, środowiska oraz społeczeństwa produktów zgłoszonych przez wystawców.
Jubileuszowa edycja w liczbach:
- 80 prelegentów z Polski i zagranicy,
- 6 hal wystawienniczych,
- 28 tys. m² powierzchni wystawienniczej,
- 450 wystawców,
- 16 tys. uczestników z kraju i zagranicy,
- poletka pokazowe: sadownicze i jagodowe,
- 2 kluczowe dni dla ogrodnictwa.
Nie przegapcie tej wyjątkowej okazji!
Skorzystajcie z promocyjnych cen i kupcie bilety już dzisiaj na www.tsw.pl
Zapraszamy także do śledzenia naszych profili w mediach społecznościowych, aby być na bieżąco z przygotowaniami do największych targów sadowniczo-warzywniczych w Europie Środkowo-Wschodniej: https://www.facebook.com/targi.tsw/?locale=pl_PL
To jedyne takie wydarzenie w branży ogrodniczej!
Do zobaczenia 22-23 stycznia 2025 r. w Kielcach!
Z serdecznymi pozdrowieniami,
Zespół TSW