Rajd Rowerowy – 19.06.2021r.

Konkurs fotograficzny “Akcja reaktywacja – jestem na tak dla recyklingu”

Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa poinformowała o rozpoczęciu naboru zgłoszeń w ramach proekologicznego konkursu fotograficznego dla dzieci ze szkół podstawowych z obszarów wiejskich pt. „Akcja reaktywacja – jestem na tak dla recyklingu”. Celem konkursu jest zachęcenie do segregowania odpadów i recyklingu.

Poprzez udział w konkursie, w którym de facto wykorzystane będą odpadki i śmieci, organizatorzy pragną zachęcić dzieci a za ich pośrednictwem również dorosłych do dbania o przestrzeń lokalną, a szczególnie pobliskie środowisko przyrodnicze.

Przedmiotem konkursu będzie przygotowanie autorskiej pracy z odpadów, w tym z plastiku, metalu, papieru lub innych opakowań głównie z materiałów niedegradowalnych. Praca może przybrać dowolną formę np. rzeźby lub instalacji.

Uczestnikami konkursu mogą być dzieci w wieku od 7 do 15 lat (szkoła podstawowa) z obszaru wiejskiego, z wyjątkiem dzieci pracowników ARiMR (w tym także osób pozostających z ARiMR w stosunku cywilnoprawnym). Do udziału w konkursie konieczna jest zgoda rodzica lub opiekuna prawnego.

Każdy z uczestników może nadesłać maksymalnie 1 pracę (fotografię) prezentującą jedną autorską pracę (rzeźbę, instalację etc.) z odpadów.

Technika wykonania fotografii jest dowolna (np. aparat cyfrowy, smartfon).

Nabór prac konkursowych trwa do 16 sierpnia 2021 r.

Szczegółowe informacje na temat konkursu znajdują się na stronie internetowej Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.

Ogłoszenie – XXVI Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 17 czerwca 2021 roku (czwartek) o godzinie 10:00 w sali Centrum Kultury w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Wojska Polskiego 22 odbędzie się posiedzenie XXVI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I.SPRAWY PORZĄDKOWE

  1. Otwarcie XXVI Sesji Rady Miejskiej
  2. Stwierdzenie quorum
  3. Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XXIV Sesji Rady Miejskiej
  4. Wybór sekretarza obrad
  5. Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

  1. Uchwała  w sprawie udzielenia dotacji w roku 2021 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Św. Prokopa w Kłóbce.
  2. Uchwała w sprawie udzielenia dotacji w roku 2021 na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy kościele dla Parafii Rzymsko – Katolickiej p.w. Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim.
  3. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2021 – 2038.
  4. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy.
  5. Uchwała w sprawie zatwierdzenia rocznego sprawozdania finansowego Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim za 2020 rok.
  6. Uchwała w sprawie  zatwierdzenia sprawozdania finansowego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu Gminy Lubień Kujawski za 2020 rok.
  7. Uchwała w sprawie udzielenia Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego wotum zaufania.
  8. Uchwała w sprawie udzielenia Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego absolutorium z wykonania budżetu za 2020 rok.
  9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
  10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
  11. Wolne wnioski.
  12. Zakończenie obrad XXVI Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

W ZGKIM zapłacisz kartą płatniczą

Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim, informuję, że stanowisko kasowe w ZGKIM jest wyposażone w terminal służący do obsługi kart płatniczych. Każdy kontrahent przy pomocy karty będzie mógł zapłacić swoje rachunki bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Płatności z użyciem karty płatniczej będą odbywać się w ZGKIM tak samo, jak w dowolnym sklepie wyposażonym w terminal.

W kasie Zakładu przy pomocy karty będzie można wpłacić każdą kwotę bez minimalnego limitu przeprowadzanej operacji. Płatności można dokonać również w formie zbliżeniowej. Terminale obsługiwane są przez firmę POLCARD i służą do obsługi kart płatniczych, tj. w systemie płatniczym VISA oraz MasterCard.

Terminale są przeznaczone tylko i wyłącznie do realizacji zobowiązań wobec ZGKIM takich jak m.in. opłata z tytułu pobranej wody i odprowadzonych ścieków, praca koparko-ładowarki, wywóz nieczystości płynnych wozem asenizacyjnym itp. Płacący nie ponosi żadnych kosztów związanych z korzystaniem z terminala.

Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina

W dniu 31 maja br. w miejscowości Kanibród gm. Lubień Kujawski Wiceminister Rolnictwa i Rozwoju Wsi Anna Gembicka symbolicznie otworzyła przebudowane drogi gminnej Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina. Inwestycję o wartości 2.6 mln zł. zrealizowała firma DROGTOM z Włocławka. Na zadanie gmina otrzymała łącznie 100% dotacji w ramach Funduszu Dróg Samorządowych – edycja 2020 – 60% oraz w ramach Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych – 40%. W ramach zrealizowanej inwestycji przebudowano drogi gminne Kanibród – Beszyn – Szewo Grabina o łącznej długości ponad 6 km oraz wybudowano chodnik o długości 0,5 km  w miejscowości Kanibród. W uroczystości symbolicznego przecięcia wstęgi gminę reprezentowali Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Przewodniczący Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Marek Małachowski oraz Radni Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim Wiesław Gontarek, Andrzej Matusiak oraz Andrzej Sierakowski.

Remont budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim

Trwają prace remontowe przy budynku Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim. Wykonawcą zadania o wartości 320 tys. zł jest Przedsiębiorstwo Budowlano Montażowe „BUDMONT” Jarosław Zieliński z Włocławka. W ramach remontu wymieniona zostanie stara drewniana stolarka okienna, wykonane zostanie nowe pokrycie dachowe oraz nowa elewacja zewnętrzna. Obecnie realizowane prace są drugim etapem dużego projektu w ramach, którego w pierwszym już częściowo zrealizowanym etapie przebudowany został system ogrzewania budynków Centrum Kultury, OSP oraz Biblioteki Publicznej w Lubieniu Kujawskim z węglowego na ekologiczny gazowy z wspomagającą pompą ciepła, natomiast w trzecim etapie planowanym do realizacji w 2022 roku przebudowane mają zostać budynki Centrum Kultury oraz OSP. Szacunkowa wartość wszystkich prac ma wynieść dwa miliony złotych i jest w 100% finansowana z Rządowego Funduszu Inwestycji Lokalnych.

Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki – główne założenia LSR na lata 2014-2020

Głównym działaniem Stowarzyszenia jest realizacja Lokalnej Strategii Rozwoju na lata 2014-2020.     W tym celu LGD przeprowadza m. in. nabory wniosków na realizację różnych projektów, ogłasza konkursy na nabór wniosków o dofinansowanie, organizuje spotkania/szkolenia dla beneficjentów, udziela bezpłatnego doradztwa jak również przeprowadza wiele działań informacyjnych.

Lokalna Strategia Rozwoju Stowarzyszenia Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki na lata 2014-2020 – cele ogólne i szczegółowe

Cel ogólny 1 – Wspieranie przedsiębiorczości oraz podniesienia kompetencji i aktywności zawodowej społeczności objętej LSR.

  • Cel szczegółowy 1.1 Wsparcie finansowe procesu powstawania firm oraz rozwoju istniejącej przedsiębiorczości na obszarze LGD.
  • Cel szczegółowy 1.2 Wzmocnienie szans na rynku pracy grup defaworyzowanych oraz osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym.

Cel ogólny 2 – Wzrost udziału społeczności lokalnej w życiu społecznym i kulturalnym na obszarze LGD.

  • Cel szczegółowy 2.1 Poprawa stanu i rozwój infrastruktury umożliwiający realizowanie aktywności społecznej mieszkańcom obszaru LSR.
  • Cel szczegółowy 2.2 Tworzenie i rozwój oferty aktywizacyjnej i integracyjnej mieszkańców obszaru LSR.

Cel ogólny 3 – Rozwój turystyki i agroturystyki oraz podniesienie jakości życia mieszkańców w obszarze komunikacji, rekreacji i wypoczynku.

  • Cel szczegółowy 3.1 Wzmocnienie atrakcyjności turystycznej na obszarze działania LSR.
  • Cel szczegółowy 3.2 Poprawa dostępności niekomercyjnej infrastruktury rekreacyjnej i kulturalnej.
  • Cel szczegółowy 3.3 Poprawa infrastruktury drogowej na terenie LGD.

Cel ogólny 2 – Wzrost udziału społeczności lokalnej w życiu społecznym i kulturalnym na obszarze LGD.

Cel ma przyczynić się do wzrostu aktywności społeczności lokalnej w tym osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym poprzez organizowanie społeczności lokalnej i jej animację czego efektem będzie ożywienie społeczne na obszarach lokalnych. Dodatkowym efektem będzie rewitalizacja miejscowości wiejskich, która będzie uzupełnieniem dla podejmowanych działań aktywizacyjnych.

W ramach celu ogólnego 2 realizowane jest Przedsięwzięcie 2. – Program rewitalizacji obiektów użyteczności publicznej i inicjatyw społecznych, kulturalnych i edukacyjnych.

Źródłem finansowania przedsięwzięcia jest:

  1. Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego w ramach osi priorytetowej 7 – Rozwój lokalny kierowany przez społeczność.

Typ projektu:

Działania infrastrukturalne przyczyniające się do rewitalizacji społeczno-gospodarczej miejscowości wiejskich zmierzające do ożywienia społeczno-gospodarczego danego obszaru i poprawy warunków uczestnictwa osób zamieszkujących obszary problemowe w życiu społecznym i gospodarczym.

Ten typ projektów realizowany jest w ramach projektów konkursowych.

  1. Regionalny Program Operacyjny Województwa Kujawsko-Pomorskiego na lata 2014-2020 w ramach osi priorytetowej 11 – Rozwój lokalny kierowany przez społeczność, działanie 11.1 Włączenie społeczne na obszarach objętych LSR.

Typy projektów:

Działania na rzecz osób zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społecznym, w zakresie wdrożenia rozwiązań z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym takich jak: kluby młodzieżowe i inne z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym.

Działania wspierające rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej z wykorzystaniem m. in.: usług wzajemnościowych, samopomocowych, lidera lub animatora aktywności lokalnej oraz obywatelskiej i inne rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej.

Ten typ projektów realizowany jest w ramach projektów grantowych. 

CEL OGÓLNY 2 – ogłoszenie konkursów w I i II połowie 2021 roku:

  • Kluby młodzieżowe i inne z obszaru aktywnej integracji o charakterze środowiskowym.
    • Usługi wzajemnościowe, samopomocowe, lider lub animator aktywności lokalnej oraz obywatelskiej i inne rozwiązania w zakresie organizowania społeczności lokalnej i animacji społecznej.

Podmioty uprawnione do ubiegania się o grant: wszystkie podmioty posiadające zdolność prawną z wyłączeniem osób fizycznych (nie dotyczy osób prowadzących działalność gospodarczą lub oświatową na podstawie odrębnych przepisów).

Forma wsparcia: 95% zaliczka, 5% refundacja.

Maksymalna wysokość grantu wynosi 50.000,00 zł i stanowi 95% środków z Europejskiego Funduszu Społecznego na wydatki kwalifikowalne w projekcie objętym grantem.

Grantobiorca zobowiązany jest do wniesienia wkładu własnego w wysokości nie mniejszej niż 5% wydatków kwalifikowalnych projektu objętego grantem.

Więcej informacji na stronie LGD http://www.kujawiaki.pl/, pod numerem telefonu 54 284 66 69.

Informacja o zasadach zgłaszania się mieszkańców do udziału w debacie nad raportem o stanie gminy za 2020 rok

  1. Burmistrz  co roku do dnia 31 maja przedstawia Radzie Miejskiej raport o stanie gminy. Sesja, na której przedstawiany będzie raport zaplanowana jest na dzień 17 czerwca 2021r.
  2. Rada rozpatruje raport podczas Sesji, na której podejmowana jest Uchwała Rady Miejskiej w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium Burmistrzowi (tzw. sesja absolutoryjna). Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę.
  3. W debacie nad raportem o stanie gminy mieszkańcy mogą zabierać głos. Mieszkaniec, który chciałby zabrać głos w debacie składa do Przewodniczącego Rady Miejskiej pisemne zgłoszenie, poparte podpisami co najmniej 20 osób (w gminie do 20 000 mieszkańców). Zgłoszenie mieszkańców do udziału w debacie składa się najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została Sesja, podczas której ma być przedstawiany raport o stanie gminy. Dzień ten przypada na 16 czerwca 2020 r. Zgłoszenia przyjmowane będą w biurze Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim (pokój nr 14 Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim) w godzinach pracy Urzędu. W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia – wzór zgłoszenia stanowi załącznik niniejszej informacji. Zgłoszenia mieszkańców dokonane po wskazanym terminie nie będą rozpatrywane. Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem.
  4. Niniejsza informacja wraz z wzorem zgłoszenia mieszkańca w debacie zamieszczona zostanie na stronie internetowej gminy: www.lubienkujawski.pl

Informacja – Ośrodek Pomocy Społecznej

Uprzejmie informujemy, że zgodnie z Zarządzeniem nr 1/2021 Kierownika Ośrodka Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim z dnia 23 marca 2021 r., dzień 4 czerwca 2021 r. (piątek) będzie dniem wolnym dla pracowników Ośrodka Pomocy Społecznej za dzień ustawowo wolny od pracy przypadający w dniu 1 maja 2021 r.

W związku z powyższym Ośrodek Pomocy Społecznej w Lubieniu Kujawskim będzie w tym dniu nieczynny.

Za wszelkie utrudnienia serdecznie przepraszamy.

Nie możesz odmówić przekazania danych rachmistrzowi!

1 76 77 78 79 80 118

Burmistrz Lubienia Kujawskiego ogłasza I przetarg ustny nieograniczony

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Ogłoszenie – XV Sesja Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim

Dnia 15 maja 2020 roku (piątek) o godzinie 10:00 w sali gimnastycznej Zespołu Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim przy ulicy Szkolnej 15 odbędzie się posiedzenie XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

I.SPRAWY PORZĄDKOWE

1.Otwarcie XV Sesji Rady Miejskiej

2.Stwierdzenie quorum

3.Przyjęcie protokołów z obrad poprzedniej XIV Sesji Rady Miejskiej

4.Wybór sekretarza obrad

5.Przyjęcie proponowanego porządku obrad

II.SPRAWY PRZEDMIOTOWE

1. Uchwała w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Lubień Kujawski na lata 2020 – 2036.

2. Uchwała w sprawie dokonania zmian w budżecie gminy na 2020 rok.

3. Uchwała w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Lubień Kujawski.

4. Uchwała w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi.

5.Uchwała w sprawie nadania nazw ulic niektórym drogom na terenie wsi Kaliska.

6. Uchwała w sprawie wykazu kąpielisk  oraz określenia sezonu kąpielowego na terenie Gminy Lubień Kujawski na 2020 roku.

7. Uchwała w sprawie szczegółowych warunków/zasad przyznawania i odpłatności za usługi opiekuńcze, z wyłączeniem specjalistycznych usług opiekuńczych dla osób z zaburzeniami psychicznymi oraz szczegółowych warunków częściowego lub całkowitego zwolnienia od opłat, jak również trybu ich pobierania.

8. Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie nieruchomości stanowiących własność Gminy Lubień Kujawski.

9. Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.

10. Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.

11. Wolne wnioski.

12. Zakończenie obrad XV Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.

Przewodniczący Rady Miejskiej
Marek Małachowski

Z uwagi na obowiązujący stan zagrożenia epidemicznego oraz istniejące zagrożenie koronawirusem SARS-CoV-2 w trosce o Państwa zdrowie i bezpieczeństwo obrady Rady Miejskiej odbędą się bez udziału gości i publiczności. Prowadzona będzie transmisja obrad na kanale youtube.com Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim.

PKP 160 km/h na trasie między Kutnem i Toruniem

Wygodniejszy dostęp do pociągów w Wiktorowie, a na odcinku Kaliska Kujawskie – Czerniewice przygotowanie linii do szybszych przejazdów do 160 km/h – to planowane  efekty kolejnego etapu modernizacji linii między Kutnem a Toruniem Głównym. Na zlecenie  PKP Polskich Linii Kolejowych wykonawca rozpoczął prace. Na pełen zakres inwestycji przeznaczono około 300 mln zł netto. Rozpoczęły się prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami na linii Kutno – Toruń Główny (nr 18). Wykonawca demontuje kolejne elementy starego toru. Ekipy wyposażone w specjalistyczne pojazdy i sprzęt ściągają zużytą sieć trakcyjną. Szykowane są już fundamenty pod konstrukcje wsporcze nowej sieci. Wykonawca zabezpieczył materiały budowlane, m. in. prawie 10 tys. podkładów, ponad 18 tys. metrów nowych szyn. Na przystanku Wiktorowo przebudowany zostanie peron nr 2. Będzie wyposażony w nową wiatę, ławki, gabloty informacyjne. Osoby o ograniczonych możliwościach poruszania się skorzystają z wygodnej pochylni. Przewidziano ustawienie stojaków na rowery. Prace między Kaliskami Kujawskimi a Czerniewicami zaplanowano do kwietnia 2021 r. Wartość robót to prawie 39 mln zł netto.

Czytaj więcej: http://m.inforail.pl/160-km-h-na-trasie-miedzy-kutnem-i-toruniem_more_123686.html

Informacja dotycząca otwarcia przedszkola, oddziałów przedszkolnych i żłobka na terenie gminy Lubień Kujawski

W związku z decyzją rządu o możliwości otwierania przedszkoli, oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych i innych form wychowania przedszkolnego, Burmistrz Lubienia Kujawskiego po przeprowadzeniu konsultacji z dyrektorami placówek oświatowych z terenu gminy Lubień Kujawski informuję, że przedszkole, oddziały przedszkolne w szkołach oraz żłobek samorządowy pozostaną nadal zamknięte. Otwarcie w/w placówek obwarowane jest wieloma wytycznymi począwszy od restrykcji sanitarnych, których spełnienie w chwili obecnej jest niemożliwe. Ponadto aktualnie tylko nieliczni pracujący rodzice zgłosili chęć posłania swoich dzieci do przedszkola, oddziałów przedszkolnych czy żłobka. W związku z tym, że liczba zgłoszonych dzieci jest bardzo niewielka, a obecna sytuacja związana z przebiegiem pandemii COVID 19 jest dynamiczna, będziemy na bieżąco informować o nowych ustaleniach. Jednocześnie prosimy rodziców, którzy będą podejmować zatrudnienie, a zaistnieje konieczność objęcia dziecka opieką  przedszkolną lub pobytem w żłobku, o informowanie o tym fakcie dyrektorów poszczególnych placówek.

Informacja dla mieszkańców

Informacja dla mieszkańców miejscowości Kaliska

Czy już wiesz co chcesz robić w życiu?

Gminne targowisko ponownie otwarte

W najbliższy poniedziałek tj. 27 kwietnia br. po kilkutygodniowej przewie gminne targowisko zostanie otwarte. Otwarcie targowiska podyktowane jest potrzebą zwiększenia dostępu do świeżej żywności oraz umożliwienia prowadzenia działalności gospodarczej lokalnym przedsiębiorcom.

Dopuszczony zostaje wyłącznie handel żywnością, produktami kosmetycznymi, artykułami toaletowymi, środkami czystości, produktami leczniczymi i wyrobami medycznymi, gazetami, artykułami budowlanymi lub remontowymi oraz artykułami dla zwierząt domowych.

Handel będzie możliwy tylko przy zachowaniu aktualnie obowiązujących obostrzeń, czyli:
o    zakrycie twarzy i nosa,
o    zachowanie odległości 2 metrów od innych osób,
o    limit 4 osób na jeden punkt handlowy na targowisku,
o    obowiązek noszenia rękawiczek na targowisku.

Potrzebna Krew!!

1 2 3 6

Powiat Włocławski ogłosił przetarg na przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 23 lutego 2020

Powiat Włocławski ogłosił przetarg na przebudowę drogi powiatowej Lubień Kujawski – Narty długości 1,6 km. W ramach zadania oprócz wykonania nowej nawierzchni drogi na całym jej długości zaplanowano budowę ścieżki rowerowo pieszej szerokości 2,5 m. od strony jeziora poprawiającej bezpieczeństwo ruchu pieszych i rowerzystów, o co mieszkańcy przyległych do drogi miejscowości wnioskowali w ubiegłych latach. Wykonawcy zainteresowani zadaniem swoje oferty mogą składać w siedzibie Starostwa Powiatowego we Włocławku w terminie do 4 marca br. Inwestycja ma być zrealizowana do końca września br. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński oraz Kierownik Referatu Inwestycji Jakub Tomczak podczas wizytacji drogi planowanej do przebudowy.

(więcej…)

Ze wsparciem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej firma Polcalc zainwestuje w Lubieniu Kujawskim

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 21 lutego 2020

W dniu 13 lutego br. tereny inwestycyjne w Lubieniu Kujawskim odwiedzili przedstawiciele Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej oraz Starosta Włocławski Roman Gołębiewski. Wizyta była poświęcona nowej inwestycji  firmy Polcalc, która ze wsparciem Pomorskiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej zainwestuje w budowę nowego zakładu na terenach inwestycyjnych w Lubieniu Kujawskim. Nowa inwestycja będzie realizowana na gruntach kupionych przez firmę od gminy w 2019 roku. Na zdjęciu Starosta Włocławski Roman Gołębiewski, Radny Powiatu Bogdan Domżalski, Burmistrz Lubienia Kujawskiego Marek Wiliński, Kierownik Referatu Inwestycji Jakub Tomczak oraz współwłaściciel firmy Polcalc Michał Góra podczas wizytacji prac przy budowie nowego zakładu

Prace budowlane związane z rozbudową oczyszczalni ścieków w Lubieniu Kujawskim na finiszu

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 13 lutego 2020

Zgodnie z umową do końca marca br. mają potrwać prace budowlane związane z rozbudową oczyszczalni ścieków w Lubieniu Kujawskim. W ramach zadania wykonywany został już w 90 % zakres planowanych prac dotyczących m.in. budowy zbiornika buforowego na wody ściekowe o poj. 250 m3, wykonano nowy stopień mechanicznego oczyszczania ścieków oraz remont osadników i węzła odwodnienia osadu nadmiernego. Wykonawcą prac jest Zakład Remontowo-Budowlany „TOM-BUD” S.C. Krzysztof Tomczyk z Brudzenia Dużego. Inwestycja o wartości 2 mln zł. jest współfinansowana w kwocie 700 tys. zł. w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020. Na wkład własny do zadania gminie udało się ponadto uzyskać pożyczkę z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu z możliwością częściowego jej umorzenia.

Inwestujemy w odnawialne źródła energii

  • Kategorie: inwestycje
  • Opublikowano: 10 lutego 2020

W dniu 7 lutego br. w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim podpisana została umowa pomiędzy Gminą Lubień Kujawski reprezentowaną przez Burmistrza Marka Wilińskiego oraz Skarbnik Wandę Mordzak a firmą MAXWELL reprezentowaną przez właściciela Krzysztofa Starczaka na opracowanie dokumentacji projektowych 82 instalacji fotowoltaicznych oraz 19 pomp ciepła planowanych do realizacji na terenie gminy. Dokumentacje opracowywane są z myślą o planowanym na maj br. naborem wniosków o dotację z Unii Europejskiej możliwą do pozyskania w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Kujawsko – Pomorskiego w Toruniu. Projekty realizowane będą na budynkach gospodarstw domowych mieszkańców gminy, którzy w 2019 roku zgłosili chęć udziału w projekcie. Rzeczowa realizacja zadania planowana jest na 2021 rok. Na montaż odnawialnych źródeł energii gmina pozyskała dotychczas z różnych źródeł ponad 1,2 mln. zł. Panele fotowoltaiczne oraz pompy ciepła były montowane zarówno na dachach gospodarstw domowych jak i budynkach użyteczności publicznej – szkołach oraz remizach OSP.

1 12 13 14

Zmiany w płatnościach bezpośrednich w 2023 r. (ekoschematów). Zapraszamy na spotkanie.

Powiatowy Zespół Doradztwa Rolniczego we Włocławku – Dyżury

Możliwość składania wniosków – “Pomoc dla rolników szczególnie dotkniętych wpływem rosyjskiej inwazji na Ukrainę”

Możliwość składania wniosków – „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 2 stycznia 2023 r. do dnia 29 grudnia 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 1 marca 2019 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w odtwarzanie gruntów rolnych i przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014– 2020 (Dz. U. z 2022 r. poz. 280), zwane dalej: „rozporządzeniem”.

(więcej…)

Możliwość składania wniosków – “Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej”

Ogłoszenie Prezesa Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa o możliwości składania wniosków o przyznanie pomocy na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020 w terminie od dnia 28 grudnia 2022 r.  do dnia 24 lutego 2023 r.

Warunki i tryb przyznawania pomocy, w tym szczegółowe informacje o prawach i obowiązkach beneficjentów, określa rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 lipca 2017 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu przyznawania oraz wypłaty pomocy finansowej na operacje typu „Inwestycje zapobiegające zniszczeniu potencjału produkcji rolnej” w ramach poddziałania „Wsparcie inwestycji w środki zapobiegawcze, których celem jest ograniczenie skutków prawdopodobnych klęsk żywiołowych, niekorzystnych zjawisk klimatycznych i katastrof” objętego Programem Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014–2020
(Dz. U. z 2020 r. poz. 223 z późn. zm.) dalej: rozporządzenie, którego treść dostępna jest na stronie internetowej Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi https://www.gov.pl/rolnictwo oraz Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (ARiMR) https://www.gov.pl/arimr.

(więcej…)

Od 2 stycznia rolnicy, którzy ponieśli straty w wyniku wystąpienia klęsk żywiołowych lub ASF, mogą starać się o środki finansowe na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej.

Kwota pomocy w ramach tego działania to maksymalnie 300 tys. zł. Wnioski o to wsparcie finansowane z budżetu Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 przyjmowane są już po raz jedenasty.

O pomoc na inwestycje odtwarzające potencjał produkcji rolnej mogą się starać dwie grupy rolników. Do pierwszej należą ci, których gospodarstwa ucierpiały na skutek klęsk żywiołowych: deszczu nawalnego, suszy, przymrozków wiosennych, ujemnych skutków przezimowania, obsunięcia się ziemi, lawiny, gradu, huraganu czy uderzenia pioruna. Drugą stanowią poszkodowani w wyniku wystąpienia afrykańskiego pomoru świń (ASF).

O dofinansowanie można się ubiegać, gdy szkody w gospodarstwie, np. w sprzęcie, uprawach rolnych albo zwierzętach gospodarskich, powstały w roku, w którym jest składany wniosek lub w jednym z dwóch poprzednich lat. Straty muszą wynosić przynajmniej 30 proc. średniorocznej produkcji rolnej z trzech lat poprzedzających rok, w którym wystąpiła szkoda. Pod uwagę można wziąć również pięć lat poprzedzających rok wystąpienia strat, jednak w tym przypadku pomija się lata o najwyższej i najniższej produkcji. Z kolei jeśli w gospodarstwie wystąpi ASF, o pomoc mogą starać się rolnicy, którym powiatowy lekarz weterynarii nakazał w drodze decyzji zabicie świń lub zniszczenie ich zwłok. W tym przypadku szkoda także powinna wynosić co najmniej 30 proc. trzody chlewnej posiadanej przez rolnika.

Maksymalna pomoc, jaką można otrzymać w ramach tego wsparcia w całym okresie realizacji PROW 2014-2020, to 300 tys. zł na jednego beneficjenta i gospodarstwo. Poziom dofinasowania nie może przekroczyć jednak 80 proc. kosztów kwalifikowanych poniesionych na realizację danej inwestycji.

Rekompensaty z tytułu szkód powstałych w wyniku klęsk żywiołowych można przeznaczyć na odtworzenie składników gospodarstwa, które uległy zniszczeniu. Wartość szkody musi oszacować komisja powołana przez wojewodę, a zakres kosztów podlegających refundacji musi być zgodny z katalogiem kosztów kwalifikowanych. W przypadku gdy w wyniku klęski żywiołowej zniszczona została konkretna maszyna rolnicza, można otrzymać dofinansowanie na jej odkupienie. Trzeba pamiętać, że musi być ona nowa. A jeśli np. w wyniku przejścia huraganu zniszczeniu uległ sad, pomoc finansowa powinna zostać przeznaczona na odtworzenie uszkodzonych nasadzeń. Natomiast gdy przyczyną strat jest ASF, inwestycje realizowane z dofinansowaniem nie mogą być związane z produkcją świń.

Od 2 stycznia do 29 grudnia 2023 r. wnioski przyjmują biura powiatowe i oddziały regionalne ARiMR. Dokumenty można złożyć osobiście, przesłać za pośrednictwem Poczty Polskiej lub elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP. Pomoc przyznawana jest zgodnie z kolejnością wpływu dokumentacji.

Do tej pory z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich 2014-2020 w ramach wsparcia „Inwestycji odtwarzających potencjał produkcji rolnej” Agencja przeprowadziła dziesięć naborów.  Poprzedni zakończył się 30 grudnia 2022 r. – przyjęto w nim 86 wniosków, a kwota oczekiwanego dofinansowania to ok. 7,7 mln zł. W sumie taką pomoc z PROW 2014-2020 w wysokości ponad 24 mln zł otrzymało do tej pory 473 rolników. 

Więcej informacji – otwórz

Dokumenty aplikacyjne – otwórz

lub na stronie: https://www.gov.pl/web/arimr

Komunikat w sprawie gradu II

W dniach 7 i 8 listopada ( tj. poniedziałek, wtorek) w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim będzie możliwość odbioru protokołów strat spowodowanych gradem. Zainteresowanych rolników zapraszamy o przybycie w godz: 8:00 – 15:00, Biuro Obsługi Klienta.

Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez grad

Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje rolników poszkodowanych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – gradu o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach w terminie do 22 lipca 2022 roku

W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2022 roku.

Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół.

Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352.

Pilne – pomoc dla rolników (straty przez deszcz nawalny)

Pomoc dla rolników, którzy otrzymali protokół z 2021 r. określający poniesione straty w uprawach rolnych spowodowane niekorzystnymi zjawiskami atmosferycznymi – deszcz nawalny, mogą ubiegać o przyznanie pomocy.

Dnia 30 czerwca 2022 r. kończy się czas na ubieganie się o wsparcie przez rolników, których uprawy zostały zniszczone w 2021 r. w wyniku niekorzystnych zjawisk atmosferycznych. Dokumenty przyjmują biura powiatowe ARiMR właściwe ze względu na miejsce zamieszkania albo siedzibę producenta rolnego.

Więcej informacji https://www.gov.pl/web/arimr/kleski-2021

Ogłoszenie dla rolników poszkodowanych przez nawalne deszcze

Burmistrz Lubienia Kujawskiego informuje rolników poszkodowanych w wyniku niekorzystnego zjawiska atmosferycznego – deszczu nawalnego o możliwości składania wniosków w celu oszacowania szkód w uprawach ziemniaka, buraka, kukurydzy i innych upraw będących na polu w terminie do 8 października 2021 roku, w pok. nr 17 Urzędu Miejskiego.

W zgłoszeniu należy podać wszystkie uprawy występujące w gospodarstwie rolnym, niezależnie od stopnia zniszczenia, aby ogólny areał zasiewu był zgodny z wnioskiem złożonym do ARiMR o dopłaty w 2021 roku.

Zgodnie z regulaminem działania terenowych komisji, szacowania szkód dokonuje się do czasu zbioru plonu głównej uprawy lub jej likwidacji. Warunkiem sporządzenia przez Komisję protokołu z szacowania strat w uprawach jest złożenie przez rolnika wniosku w odpowiednim terminie. Na podstawie wniosku oraz wizyty w terenie wypełniony zostanie protokół. Druki wniosków można pobrać poniżej. Są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 28 44 352, wew.52.

1 2 3 4 5 6
Zamknij