
Wzrost wysokości zasiłku chorobowego i jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej
Zgodnie ze znowelizowanym rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi w sprawie określenia wysokości jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej oraz zasiłku chorobowego od 1 stycznia 2025 r.:
- jednorazowe odszkodowanie z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej wynosi 1 431 zł za każdy procent stałego lub długotrwałego uszczerbku na zdrowiu (wzrost o 398 zł),
- zasiłek chorobowy wynosi 25 zł za każdy dzień czasowej niezdolności do pracy trwającej nieprzerwanie przez co najmniej 30 dni (wzrost o 5 zł).
UWAGA: Świadczenia przyznane i wypłacone w styczniu 2025 r. w dotychczasowej wysokości Kasa będzie z urzędu wyrównywać do aktualnych kwot. Nie trzeba składać odrębnego wniosku w tej sprawie.
Podstawa prawna Rozporządzenie Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 17 stycznia 2025 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie określenia wysokości jednorazowego odszkodowania z tytułu wypadku przy pracy rolniczej lub rolniczej choroby zawodowej oraz zasiłku chorobowego (Dz.U. z 2025 r. poz. 101).
OBWIESZCZENIE BURMISTRZA LUBIENIA KUJAWSKIEGO o przystąpieniu do sporządzenia Planu Ogólnego Gminy Lubień Kujawski
Na podstawie art. 13i ust. 3 pkt 1 ustawy z dnia 27 marca 2003r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz.U. z 2024 r., poz. 1130 z późn. zm.) oraz art. 39 ust. 1 pkt 1 w związku z art. 46 ust. 1 pkt 1 i art. 54 ustawy z dnia 3 października 2008 roku o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (Dz.U z 2024 r., poz. 1112 z późn. zm.)
zawiadamiam
o podjęciu przez Radę Miejską w Lubieniu Kujawskim uchwały nr L/455/2024 z dnia 27 marca 2024 r. w sprawie przystąpienia do sporządzenia Planu ogólnego gminy Lubień Kujawski oraz o przystąpieniu do przeprowadzenia strategicznej oceny oddziaływania na środowisko, w tym opracowania prognozy oddziaływania na środowisko dla ww. planu.
Zainteresowani mogą składać wnioski do projektu planu ogólnego oraz do strategicznej oceny oddziaływania na środowisko tylko na formularzu określonym w Rozporządzeniu Ministra Rozwoju i Technologii z dnia 13 listopada 2023 r. w sprawie wzoru formularza pisma dotyczącego aktu planowania przestrzennego (Dz. U. 2023r., poz. 2509) w terminie do dnia 28 lutego 2025 roku w formie:
- papierowej: osobiście w sekretariacie Urzędu Miejskiego w Lubieniu Kujawskim w pok. nr 1 lub listownie na adres: Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski
- elektronicznej: na adres sekretariat@lubienkujawski.pl lub za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej ePUAP: /lubien_kuj/SkrytkaESP lub e-doręczeń (AE:PL-52028-79537-SUCUU-12).
Ww. formularz dostępny jest w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim, ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski w pok. nr 18 oraz na stronie: https://bip.lubienkujawski.pl
Składający wniosek zobowiązany jest podać swoje imię i nazwisko albo nazwę oraz adres zamieszkania albo siedziby oraz adres poczty elektronicznej, o ile taki posiada, a także wskazać, czy jest właścicielem lub użytkownikiem wieczystym nieruchomości objętej wnioskiem.
Liczy się data wpływu wniosku do tutejszego Urzędu.
Wnioski złożone po terminie lub w innej formie niż na obowiązującym formularzu nie będą rozpatrzone.
Organem właściwym do rozpoznania wniosków jest Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Administratorem danych osobowych jest Burmistrz Lubienia Kujawskiego. Możesz się z nim kontaktować w następujący sposób: listownie na adres siedziby: Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski, e-mail: sekretariat@lubienkujawski.pl, telefonicznie: tel. (+48) 54 284 43 20. Do kontaktów w sprawie ochrony danych osobowych został także powołany inspektor ochrony danych, kontakt pod adresem e-mail inspektor@kiodo.pl. Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych dostępna jest pod adresem https://bip.lubienkujawski.pl/artykul/7/9724/ochrona-danych-osobowych
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
Informacja – Zadanie badawcze dotyczące wpływu wysadów solnych na dynamikę termiczną wód podziemnych.
W ramach tego projektu, prowadzonego na terenie gmin Łanięta (powiat kutnowski) oraz Lubień Kujawski i Choceń (powiat włocławski), planowane są prace terenowe obejmujące:
- wytypowanie otworów hydrogeologicznych o głębokości przekraczającej 30 m p.p.t., znajdujących się w potencjalnym zasięgu oddziaływania termicznego wysadów solnych Łanięta i Lubień.
- wykonanie pomiarów krzywej temperaturowej w wytypowanych otworach przy użyciu sondy temperaturowej na sznurku kevlarowym, a także pomiary przewodności elektrolitycznej właściwej i pH wody.
Celem tych badań jest szczegółowa charakterystyka pionowych zmian temperatury wód podziemnych oraz lepsze zrozumienie procesów termicznych zachodzących w obszarach wpływu wysadów solnych.
Prowadzone prace nie będą miały żadnego wpływu na funkcjonowanie ujęć wody. Nie wpłyną również na stan fizykochemiczny wód podziemnych ani ich jakość. Badania zostaną przeprowadzone zgodnie z najwyższymi standardami bezpieczeństwa, w sposób całkowicie nieinwazyjny i bezpieczny dla środowiska oraz użytkowników wód.
Osobami upoważnionymi do prowadzenia badań są:
- mgr. inż. Patryk Bladusiak (legitymacja służbowa nr: 085/2024)
- mgr. inż. Tomasz Operacz (legitymacja służbowa nr: 121/2012)
- mgr. inż. Kamil Pawelec (legitymacja służbowa nr: 096/2024)
Rozpoczęto budowę dojścia do placu zabaw stanowiącego jednocześnie dojazd do działek budowlanych w miejscowości Kaliska
KOMUNIKAT – Obowiązek składania “Informacji o wyrobach zawierających azbest”
Osoby fizyczne niebędące przedsiębiorcami, wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają “Informację o wyrobach zawierających azbest” – załącznik nr 1 – Burmistrzowi Lubienia Kujawskiego.
Podmioty gospodarcze, osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą i osoby prawne wykorzystujące wyroby zawierające azbest przedkładają “Informację o wyrobach zawierających azbest” Marszałkowi Województwa.
Informację o wyrobach zawierających azbest sporządza się w dwóch egzemplarzach:
- jeden egzemplarz przedkłada się w formie pisemnej właściwemu organowi (Burmistrzowi lub Marszałkowi),
- drugi egzemplarz przechowuje się przez okres jednego roku, do czasu sporządzenia następnej informacji.
Przed wypełnieniem informacji należy sporządzić “Ocenę stanu i możliwości bezpiecznego użytkowania wyrobów zawierających azbest” w celu kwalifikacji wyrobów azbestowych do dalszego użytkowania lub usunięcia oraz określenia stopnia pilności podjęcia działań naprawczych. Wzór oceny określa załącznik do Rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 2 kwietnia 2004 r. w sprawie sposobów i warunków bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest (Dz.U. z 2004r. Nr 71, poz. 649 z późn. zm.).
Formularze “Informacji o wyrobach zawierających azbest” można pobrać na stronie lubienkujawski.pl lub w Urzędzie Miejskim w Lubieniu Kujawskim, (pok. nr 17 ) lub elektronicznie (załącznik nr 1)”
Informację o wyrobach zawierających azbest” można przedłożyć w Urzędzie Miasta Lubień Kujawski na dzienniku podawczym, pisemnie na adres: Urząd Miejski w Lubieniu Kujawskim, ul. Wojska Polskiego 29, 87-840 Lubień Kujawski, a także za pomocą innych środków komunikacji elektronicznej przez e-mail: sekretariat@lubienkujawski.pl, elektroniczną skrzynkę podawczą ePUAP (/lubien_kuj/SkrytkaESP) lub e-doręczeń (AE:PL-52028-79537-SUCUU-12). Dokumenty w formie elektronicznej muszą być uwierzytelnione poprzez zastosowanie kwalifikowanego certyfikatu lub profilu zaufanego.
Spotkanie Informacyjno-konsultacyjne – LGD Zgłowiączki
Stowarzyszenie Lokalna Grupa Działania Dorzecza Zgłowiączki zaprasza na spotkanie informacyjno-konsultacyjne mające na celu:
- przedstawienie harmonogramów konkursów na rok 2025,
- omówienie warunków i zasad udzielania wsparcia,
- identyfikację pomysłów dla realizacji w ramach LGD.
Spotkanie skierowane jest do mieszkańców obszaru działania Stowarzyszenia LGD Dorzecza Zgłowiączki w tym m.in. sołtysów, radnych, przedstawicieli KGW, OSP i innych organizacji, przyszłych i obecnych przedsiębiorców.
Podczas spotkania można dowiedzieć się więcej na tematy dofinansowania w ramach:
- podejmowania działalności gospodarczej,
- rozwoju działalności gospodarczej,
- infrastruktury turystycznej,
- klubów młodzieżowych,
- działań na rzecz integracji seniorów,
- Lokalnych Ośrodków Wiedzy i Edukacji.
Serdecznie zapraszamy!
Ogłoszenie – Komisja Skarg, wniosków i petycji
Przewodniczący
Komisji Skarg, wniosków i petycji
Gawłowski Patryk
Ogłoszenie – VIII Sesja Rady Miejskiej
Proponowany porządek obrad:
- Otwarcie VIII Sesji Rady Miejskiej.
- Stwierdzenie quorum.
- Przyjęcie protokołów z obrad poprzednich VII Sesji Rady Miejskiej.
- Wybór sekretarza obrad.
- Przyjęcie proponowanego porządku obrad
- Uchwała w sprawie przekazania skargi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Bydgoszczy wraz z odpowiedzią na skargę.
- Uchwała w sprawie likwidacji zakładu budżetowego pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim poprzez przekształcenie w jednostkę budżetową pod nazwą Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Lubieniu Kujawskim i nadania statutu jednostce.
- Uchwała w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty.
- Uchwała w sprawie odwołania Skarbnika Lubienia Kujawskiego.
- Uchwała w sprawie powołania Skarbnika Lubienia Kujawskiego.
- Uchwała w sprawie przyjęcia planów pracy komisji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim na 2025 rok.
- Uchwała w sprawie wyrażenia zgody na zbycie lokalu mieszkalnego stanowiącego własność Gminy Lubień Kujawski i udzielenie bonifikaty.
- Informacje o pracach Burmistrza w okresie międzysesyjnym.
- Inne sprawy wynikające ze statutowej działalności Rady.
- Wolne wnioski.
- Zakończenie obrad VIII Sesji Rady Miejskiej w Lubieniu Kujawskim.
Przewodnicząca Rady Miejskiej
Jolanta Grauman
Ogłoszenie – Komisja Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Przewodniczący
Komisji Rolnictwa i Ochrony Środowiska
Mirosław Andrzejewski
PSZOK nieczynny do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Targowisko Miejskie nieczynne do odwołania
Jest to wyjątkowa sytuacja, dotyczy nas wszystkich, naszego bezpieczeństwa i zdrowia. Tylko w ten sposób możemy przyczynić się do zmniejszenia rozprzestrzeniania się wirusa.
Liczymy na Państwa zrozumienie i przepraszamy za utrudnienia.
Informacja – Punkt świadczenia nieodpłatnej pomocy prawnej
Szanowni Państwo,
Od dnia 16.03.2020 r. do odwołania możliwe będzie udzielanie porad telefonicznie, zgodnie z dotychczasowymi godzinami pracy punktów przez osoby obsługujące dany punkt.
Rejestracja telefoniczna porady od godz. 7:30 do 15:00 pod nr telefonu: 54 230-46-39 – rejestracja dotyczy punktu nieodpłatnej pomocy prawnej, który funkcjonuje w godzinach od 15:30 do 19:30.
Pozdrawiam
Wydział Edukacji i Spraw Społecznych
Marzena Terpińska
Zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim
W związku z pandemią koronawirusem wprowadza się następujące zmiany organizacyjne w Ośrodku Zdrowia w Lubieniu Kujawskim:
- Rejestracja pacjentów odbywać się będzie wyłącznie drogą telefoniczną. Nr telefonu do rejestracji 54 284 31 95. Wizyty proszę ograniczyć tylko do poważnych zachorowań, zaostrzeń chorób przewlekłych.
- W poczekalni Ośrodka może przebywać równocześnie tylko 3 pacjentów.
- W trakcie rejestracji telefonicznej pacjent ma obowiązek poinformować personel o swoim pobycie poza granicą Polski w ostatnich 14 dniach lub o kontakcie z osobą chorą na Koronawirusa oraz czy występują u niej objawy grypopodobne.
- Wszelkie konsultacje dotyczące wykonanych badań laboratoryjnych, powtarzanie recept na leki przewlekłe dokonywane będą wyłącznie drogą telefoniczną.
- Pobrania na badania laboratoryjne będą ograniczone do niezbędnych – proszę o umawianie się na badania w rejestracji na wyznaczony termin.
- Wszystkie działania profilaktyczne (zdrowi pacjenci – szczepienia dzieci, bilanse zdrowia) zalecane są po uprzedniej rejestracji telefoniczne, tylko na wyznaczony dzień i godzinę. W razie pogorszenia sytuacji epidemiologicznej możliwe jest całkowite wstrzymanie działań profilaktycznych.
PROSIMY O ZASTOSOWANIE SIĘ DO W/W ZALECEŃ ABY OGRANICZYĆ POTENCJALNE ZARAŻENIE PACJENTÓW I PERSONELU.
Komunikat – ZGKiM
Bank Spółdzielczy w Kowalu oddz. Lubień Kujawski
nr: 89 9557 1029 0000 2264 2000 0001
Kontakt:
tel: 54-284-30-31
e-mail: zgkim@lubienkujawski.pl
Dziękuję za wyrozumiałość
Henryk Komorowski
LST Barka zawiesza spotkania
Komunikat – płatności
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
Nr konta: 57 9557 1029 0000 3186 2000 0003
Opłaty za odpady:
BS w Kowalu o/Lubień Kujawski
nr konta: 82 9557 1029 0400 3186 2000 0020
Burmistrz Lubienia Kujawskiego
Marek Wiliński
Budowa zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej
Rozpoczęto prace konserwatorskie ogrodzenia przy Kościele Parafialnym Najświętszego Serca Pana Jezusa w Lubieniu Kujawskim
Rozpoczęto budowę zakładu Agricola Hydraulika Siłowa w lubieńskiej strefie gospodarczej
Termomodernizacja budynku wielorodzinnego przy ulicy Żwirki i Wigury 1 w Lubieniu Kujawskim
Rozpoczęto budowę dojścia do placu zabaw stanowiącego jednocześnie dojazd do działek budowlanych w miejscowości Kaliska
Strefa przemysłowa w Lubieniu Kujawskim ma nową drogę dojazdową
Rozbudowa ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska na finiszu
Postęp prac przy budowie hali widowiskowo – sportowej przy Zespole Placówek Oświatowych w Lubieniu Kujawskim
Trwają prace związane z rozbudową ulicy Przemysłowej w miejscowości Kaliska
„Bonus frekwencyjny” dla kół gospodyń wiejskich w pytaniach i odpowiedziach
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi w odpowiedzi na poselską interpelację wyjaśniło najważniejsze zasady wypłaty tzw. „bonusu frekwencyjnego” dla kół gospodyń wiejskich. Chodzi o wypłatę środków dla KGW, których siedziba znajduje się na obszarze gminy o liczbie mieszkańców do 20 tys., w której frekwencja w wyborach do Sejmu Rzeczypospolitej Polskiej przeprowadzonych w dniu 15 października 2023 r. wyniosła powyżej 60 proc.
Zgodnie z wydanym przez Radę Ministrów rozporządzeniem, wysokość wsparcia to iloraz kwoty 250 000 zł i liczby kół gospodyń wiejskich, których siedziba znajduje się na obszarze danej gminy. Kwota zostanie ustalona z dokładnością do dwóch miejsc po przecinku oraz zaokrąglana w dół. Aby otrzymać środki, KGW nie muszą składać żadnych wniosków. Nie ma też obowiązku rozliczania dotacji.
Środki na konta KGW mają trafić do 30 czerwca 2024 r. Podmiotem odpowiedzialnym za obsługę dofinansowania jest Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
(więcej…)„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”
UWAGA
„Żądanie przyznania płatności dla małych gospodarstw”, jak i jego wycofanie składa się wyłącznie w aplikacji eWniosekPlus po zalogowaniu się do Platformy Usług Elektronicznych.
Prosimy wszystkich rolników, którzy złożyli do tej pory żądania w innej formie (przekazali żądanie e-mailem, w wersji papierowej do BP/OR/Centrali ARiMR) o złożenie tego oświadczenia przez aplikację eWniosekPlus w terminie do dnia 31 sierpnia 2023 r.
Od 1 sierpnia 2023 r. strona internetowa KRUS dostępna na platformie GOV.PL
Dzięki stronie Kasy na platformie gov.pl rolnicy będą mieli dostęp do jednolitych i ustandaryzowanych informacji oraz e-usług w jednym miejscu. Tak jak dotychczas w serwisie Kasy dostępne będą informacje z zakresu m.in. ubezpieczenia społecznego rolników, świadczeń, prewencji wypadkowej, rehabilitacji leczniczej, czy orzecznictwa lekarskiego. Rolnicy pobiorą wszystkie niezbędne wnioski i formularze.
Wraz z uruchomieniem portalu www.gov.pl/krus strona internetowa KRUS pod dotychczasowym adresem – www.krus.gov.pl – przestanie być dostępna.
Informacja przekazana za pośrednictwem OR KRUS w Bydgoszczy
Wnioski o szacowanie strat suszowych
Proszę pamiętać aby wpisać wszystkie uprawy, które zgłaszaliście Państwo w płatnościach obszarowych do ARiMR, tak aby były one zgodne co do ara.
Ponadto, informujemy, że producent rolny nadal zobowiązany jest do złożenia wniosku o oszacowanie szkód powstałych w wyniku suszy tak jak to miało miejsce od 2020 r. za pośrednictwem aplikacji „zgłoś szkodę rolniczą”, ponieważ metoda ta w połączeniu z najnowocześniejszymi dostępnymi metodami opartymi o system radarów meteorologicznych i teledetekcji satelitarnej oraz szacowaniem strat przez samego rolnika zapewnia największą możliwą dokładność i obiektywność pomiarów.
UWAGA!
Jeżeli Gminna Komisja nie oszacuje szkód, a rolnik złoży wniosek w aplikacji otrzyma protokół. Natomiast samo oszacowanie szkód przez Gminną Komisję nie pozwoli na wygenerowanie protokołów.
Druki wniosków można pobrać poniżej lub są one również dostępne w formie papierowej w Urzędzie Miejskim pok. nr 17 czynnym w godzinach 7:30-15:30. Szczegółowych informacji udzieli Pan Krzysztof Lach, tel. (54) 284 43 52.
Rusza nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej dla Kół Gospodyń Wiejskich na 2023 rok
Od 3 kwietnia br. ruszył nabór wniosków o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa na realizację celów statutowych Kół Gospodyń Wiejskich.
Pomoc finansowa skierowana jest do wszystkich Kół Gospodyń Wiejskich zarejestrowanych w Krajowym Rejestrze Kół Gospodyń Wiejskich prowadzonym przez Agencję Restrukturyzacji
i Modernizacji Rolnictwa, w którym aktualnie znajduje się już 12,5 tys. tych organizacji.
Koła Gospodyń Wiejskich mogą ubiegać się o przyznanie pomocy finansowej z budżetu państwa raz w roku.
W 2023 roku kwoty pomocy finansowej zostały zwiększone o 3 tys. zł i wynoszą:
- 8 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących do 30 członków,
- 9 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących od 31 do 75 członków,
- 10 tysięcy złotych dla Kół Gospodyń Wiejskich liczących ponad 75 członków.
Pomoc finansowa powinna być przeznaczona na realizację celów statutowych Koła Gospodyń Wiejskich, związanych w szczególności z:
- prowadzeniem działalności społeczno-wychowawczej i oświatowo-kulturalnej w środowiskach wiejskich;
- prowadzeniem działalności na rzecz wszechstronnego rozwoju obszarów wiejskich;
- wsparciem rozwoju przedsiębiorczości kobiet;
- inicjowaniem i prowadzeniem działań na rzecz poprawy warunków życia i pracy kobiet na wsi;
- upowszechnianiem i rozwijaniem form współdziałania, gospodarowania i racjonalnych metod prowadzenia gospodarstw domowych;
- reprezentowaniem interesów środowiska kobiet wiejskich wobec organów administracji publicznej;
- rozwijaniem kultury ludowej, w tym w szczególności kulturę lokalną i regionalną.
Pomoc jest przyznawana do wyczerpania środków finansowych na ten cel, zgodnie z kolejnością złożenia prawidłowo wypełnionego wniosku, jednakże nie dłużej niż do 30 września br.
Wnioski o przyznanie pomocy finansowej należy składać do kierownika biura powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa właściwego ze względu na siedzibę koła, na formularzu opracowanym i udostępnionym przez Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Źródło: gov.pl